abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:57:46 #1
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112235282
Ik zie al 2 topics over Mormonen en Jehovah's Getuigen, ik dacht dat 7 Dags Adventisten ook wel thuishoren in dat rijtje. Daarom ook een apart topic daarvoor. Wat vinden jullie van deze organisatie? Is het een sekte of een echte christelijke kerk? er zit nogal wat controverse omheen namelijk, onder andere het geloof in buitenaardse wezens door Ellen G. White en wat meer ludieke zaken die ze opgeschreven heeft over rassen, dat weer rechtgebreid wordt door 7 Dags Adventisten, waarbij ik de mislukte berekeningen nog niet opgemerkt heb die precies op dezelfde manier als bij Jehovah's Getuigen rechtgebreid werden, er werd gezegd dat Jezus op een geestelijke manier teruggekomen was, en zo kun je het natuurlijk altijd kloppend maken. Tevens was Miller geïnspireerd door de Jehovah's Getuigen, wat er al op wijst dat er meer dingen niet zullen kloppen door de inspiratiebron.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  woensdag 30 mei 2012 @ 21:18:43 #2
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_112236745
7 dags adventisten zijn de nederlandse mormonen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  woensdag 30 mei 2012 @ 21:19:18 #3
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112236790
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 21:18 schreef trigt013 het volgende:
7 dags adventisten zijn de nederlandse mormonen.
Ze zijn van oorsprong Amerikaans. Zitten er zoveel in Nederland dan?
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  woensdag 30 mei 2012 @ 21:20:54 #4
220940 SavageMM
Carpe Noctem!
pi_112236910
In mijn bescheiden mening is elke vorm van religie een sekte.
Fuck your god.
pi_112244341
7 dags adventisten? Ik vind dat dat er veel te weinig zijn.
  woensdag 30 mei 2012 @ 23:09:41 #6
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112244382
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 23:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
7 dags adventisten, ik vind dat dat er veel te weinig zijn.
Je bent er zelf een, dus ik ben eerlijk gezegd benieuwd wat jou visie verder is op 7 Dags Adventisten, dat is misschien wel interessant voor dit topic.
pi_112244406
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 23:09 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Je bent er zelf een, dus ik ben eerlijk gezegd benieuwd wat jou visie verder is op 7 Dags Adventisten, dat is misschien wel interessant voor dit topic.
Dus je vraagt wat ik van mezelf en mijn religie vind? En van mijn broeders en zusters in Christus?
  woensdag 30 mei 2012 @ 23:13:53 #8
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112244586
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 23:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dus je vraagt wat ik van mezelf en mijn religie vind? En van mijn broeders en zusters in Christus?
Of je er iets meer over kunt vertellen ja. Wat het volgens jou inhoudt etc.
pi_112244879
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 23:13 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Of je er iets meer over kunt vertellen ja. Wat het volgens jou inhoudt etc.
In het kort want ik heb nu geen tijd: volgens mij is het de door God geinspireerde beweging om onder andere Zijn spoedige terugkomst aan te kondigen en deze stervende wereld op te roepen tot bekering, om het 'eeuwige evangelie' zoals de bijbel het noemt te verspreiden.
  woensdag 30 mei 2012 @ 23:22:29 #10
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112244963
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 23:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

In het kort want ik heb nu geen tijd: volgens mij is het de door God geinspireerde beweging om onder andere Zijn spoedige terugkomst aan te kondigen en deze stervende wereld op te roepen tot bekering, om het 'eeuwige evangelie' zoals de bijbel het noemt te verspreiden.
Ja, ik respecteer het dat je daarin gelooft en het is mooi als je er gelukkig van wordt, maar ikzelf en denk ik veel users hier vinden het niet erg geloofwaardig overkomen, daar bedoel ik niet mee dat het dom zou zijn dat je erin gelooft.
pi_112251523
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 23:22 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja, ik respecteer het dat je daarin gelooft en het is mooi als je er gelukkig van wordt, maar ikzelf en denk ik veel users hier vinden het niet erg geloofwaardig overkomen, daar bedoel ik niet mee dat het dom zou zijn dat je erin gelooft.
Moet het geloofwaardig zijn dan? Ik vind 95% van wat de mensen hier geloven en zeggen ongeloofwaardig, ga ik dan een topic over ze openen om ze ter discussie te stellen?

Dat zou een mogelijkheid zijn. Maar in je OP geef je zelf al aan wat volgens jou enkele problemen zijn met betrekking tot ZDA. Is het dan de bedoeling dat ik al die punten aan ga kaarten en je het tegendeel bewijzen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Ali_Kannibali op 31-05-2012 07:31:29 ]
  donderdag 31 mei 2012 @ 07:38:35 #12
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_112251635
Een sekte is een afsplitsing van een hoofdgodsdienst, dus ja, het is een sekte.
pi_112251735
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 07:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Moet het geloofwaardig zijn dan?
Als het om sprookjes gaat moeten die niet geloofwaardig te zijn.
quote:
Ik vind 95% van wat de mensen hier geloven en zeggen ongeloofwaardig, ga ik dan een topic over ze openen om ze ter discussie te stellen?
Goed idee. De beste ' broodje aap ' verteller wint. Je maakt dus al best een grote kans.

quote:
Is het dan de bedoeling dat ik al die punten aan ga kaarten en je het tegendeel bewijzen?
O neeeeeeeeee... bespaar ons die flappen bijbelquotes.
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:31:05 #14
34974 trigt013
pi_112253221
John’s Predictions

8) John believes “the time is at hand,” and that the things that he writes about in Revelation will “shortly come to pass.” Revelations 1:1-3

9) John quotes Jesus (1900 years ago) as saying he will come “quickly.” Revelations 22:7, 12 & 20

10) John thinks he is living in “the last times.” He “knows” this because he sees so many antichrists around. 1 John 2:18

11) John says that the antichrist was already present at the time 1 John was written. 1 John 4:3

12) John quotes Jesus (1900 years ago) as saying he will come “quickly.” Revelations 3:11, 22:7, 12 & 20

Paul’s Predictions

13) Paul thought that the end was near and that Jesus would return soon after he wrote these words. Philippians 4:5

14) Paul believes he is living in the “last days.” Hebrews 1:2

15) Paul believed that Jesus would come “in a little while, and will not tarry.” Hebrews 10:37

16) In 1 Thessalonians 4:16-17 Paul stated: “For the Lord himself shall descend from heaven with a shout, with the voice of the archangel, and with the trump of God: And the dead Christ shall rise first: Then we which are alive and remain shall be caught up together with them in the clouds to meet the Lord in the air: And so shall we ever be with the Lord.” Paul shared the delusion, taught by Jesus, in that he expected to be snatched up bodily into heaven with other saints then living, who would, thus, never taste death. The use of “we” clearly proves as much. It is difficult to deny that Paul was certain that the end of the world was coming in the lifetime of his contemporaries.

Other Prophecies About Armageddon:

17) James thought that Jesus would return soon. James 5:8

18) Peter wrongly believed that he was living in the “last times” and that “the end of all things is at hand.” 1 Peter 1:20 & 4:7
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:32:22 #15
34974 trigt013
pi_112253251
Jesus, in all his "God incarnate" wisdom, contradicts himself:

21) Jesus consistently contradicts himself concerning his Godly status. "I and my father are one." (John 14:28) Also see Philippians 2:5-6 Those verses lead us to believe that he is a part of the trinity and equal to his father being a manifestation of him. Yet, Jesus also made many statements that deny he is the perfect men, much less God incarnate. Take the following for example: "Why callest thou me good? There is none good but one, that is God" (Matthew 19:17). "My father if greater then I." (John 14:28) Also see Matthew 24:26 Clearly, Jesus is denouncing the possibility of him being the Messiah in those three verses.

22) Jesus said, "whosoever shall say, Thou fool, shall be in danger of hell fire" (Matthew 5:22). Yet, he himself did so repeatedly, as Matthew 23:17-19 and Luke 11:40 & 12:20 show. Clearly Jesus should be in danger of hell too?

23) Does Jesus support peace, or war? Matthew 5:39 "Resist not evil, but whoever shall smite thee on thy right cheek, turn to him the other also." Also note Matthew 6:38-42 & 26:52 where Jesus teaches non-resistance, Non-violence. Now read (Luke 22:36-37) Where Jesus commands people to take arms for a coming conflict. (John 2:15) Jesus uses a whip to physically drive people out of the temple.

24) Matthew 15:24 Jesus said, "I am not sent but unto the lost sheep of the house of lsrael,". This would of course mean that he is here only to save the Jews. The scriptures repeatedly back up this notion that Christ is savior to the Jews and not the gentiles (see Romans 16:17, Revelations 14:3-4 & John 10). The contradiction lies in what Jesus later tells his followers: "Go ye therefore, and teach all nations" (Matthew 28:19).

25) Can we hate our kindred? Luke 14:26 Jesus says "If any man come unto me, and hate not his father, and mother, and wife, and children, and brother, and sisters, yea, and his own life also, he can not be my disciple." John 3:15 "Whosoever hateth his brother is a murderer." Also see Ephesians 6:22, 5:25, & Matthew 15:4

26) Even many of the staunchest defenders of Jesus admit that his comment in Matthew 10:34 ("I came not to send peace but a sword") contradicts verses such as Matthew 26:52 ("Put up again thy sword into his place: for all that take the sword shall perish with the sword").

27) Deuteronomy 24:1 & 21:10-14 all say that divorce is allowed for the simple reason if a "man no longer delighteth in his wife". Yet Jesus comes along and breaks his father’s law by saying in Matthew 5:32 that adultery is the only way one can be divorced.

28) In Mark 8:35 Jesus said: "...but whosoever shall lose his life for my sake and the gospel’s the same shall save it." How could Jesus have said this when there was no gospel when he lived? The gospel did not appear until after his death.

29) Matthew 6:13 Jesus recites a revised prayer and states, "Don’t bring us into temptation." God is the cause of everything, even Satan. God has been leading people into temptation since the Garden of Eden. Otherwise, the trees of life and knowledge would have never been there.

30) Matthew 12:1-8 Jesus thinks it’s okay to break his father’s laws, by breaking the Sabbath day. He states that he is basically exempt for such fiascoes and that he is Master of the Sabbath.

31) John 3:17 Jesus contradicts himself when he says, "God didn’t send his son into the world to condemn it, but to save it." Jesus seems to forget his own stories.

32) James 4:3 If your prayers are not answered, it’s your own damned fault. This is in direct contradiction to where Jesus says "seek and ye shall find, ask and it shall be known to you".

33) "If Jesus bears witness of himself his witness is true" John 8:14, "If I bear witness of myself it is not true." John 5:31

34) "I am with you always, even unto the end of the world" (Matthew 28:20), versus "For ye have the poor always with you; but me ye have not always" (Matthew 26:11 , Mark 14:7, John 12:8) and "Ye shall seek me, and shall not find me: and where I am thither ye cannot come" (John 7:34). Is this the kind of friend one can rely on?

35) "And he saith unto them, Whosoever shall put away his wife, and marry another, committeth adultery against her" (Mark 10:11 & Luke 6:18), versus "And I say unto you, Whosoever shall put away his wife, except it be for fornication, and shall marry another, committeth adultery" (Matthew 19:9). In the book of Matthew, Jesus said a man could put away his wife if one factor-- fornication--is involved. In Mark and Luke he allowed no exceptions.

36) Jesus is quoted: "Judge not, and ye shall be not judged; condemn not, and ye shall not be condemned: forgive, and ye shall be forgiven" (Luke 6:37 & Matthew 7:1), versus "Judge not according to the appearance, but judge righteous judgment" (John 7:24). Jesus stated men are not to judge but, then, allowed it under certain conditions. As in the case of divorce, he can’t seem to formulate a consistent policy.

37) "My God, my God, why hast thou forsaken me?" Matthew 27:46, (also note the time before crucification where Jesus prays for the "cup to passeth over me") versus "Now is my soul troubled. And what shall I say? ‘Father, save me from this hour?’ No, for this purpose I have come to this hour" (John 12:27 RSV). Jesus can’t seem to decide whether or not he wants to die. One moment he is willing; the next he isn’t.

38) In Luke 23:30 ("Then shall they begin to say to the mountains, fall on us, and to the hills, cover us") Jesus quoted Hosea 10:8 ("...and they shall say to the mountains, cover us; and to the hills, fall on us"). And, like Paul, he often quoted inaccurately. In this instance, he confused mountains with hills.

39) "And Jesus answered and said unto them, Elias truly shall first come, and restore all things. But I say unto you, That Elias is come already, and they know him not, but have done unto him whatsoever they listed. Likewise shall also the Son of man suffer of them. Then the disciples understood that he spake unto them of John the Baptist" (Matthew 17:11-13). John the Baptist was beheaded, but Jesus was not. And what did John the Baptist restore? Nothing!

40) We are told salvation is obtained by faith alone (John 3:18 & 36) yet Jesus told a man to follow the Commandments-Matthew 19:16-18 (saving by works)-if he wanted eternal life.

41) In Luke 12:4 Jesus told his followers to "Be not afraid of them that kill the body." But Matthew 12:14-16, John 7:1, 8:59, 10:39, 11:53-54, & Mark 1:45 show that Jesus consistently feared death. Jesus went out of his way to hide, run, and attempt escape from the Roman and Jewish authorities.

42) Matthew 5:28 says to sin in "your heart" is considered a sin in itself. The messiah is supposed to be God incarnate, not able to sin, yet in Matthew 4:5 & Luke 4:5-9, Jesus was tempted by Satan in the desert, which is sinning in his heart. Jesus also took upon all the sins of the world during his crucifixion, so how can it be said that "Jesus was the perfect man without sin"? This would lead one to believe he was not the Messiah.

43) Jesus told us to "Love your enemies; bless them that curse you," but ignored his own advice by repeatedly denouncing his opposition. Matthew 23:17 ("Ye fools and blind"), Matthew 12:34 ("0 generation of vipers"), and Matthew 23:27 (". . . hypocrites . . . ye are like unto whited sepulchres. . .") are excellent examples of hypocrisy.

44) Did the people of Jesus’ generation see any signs? (Matthew 12:38-40) Jesus announced that no signs would be given to that generation except the Resurrection itself. (Mark 8:12-13) Jesus announced that no signs would be given to that generation. (Mark 16:20) They went out preaching, and the Lord confirmed the word through accompanying signs. (John 20:30) Jesus provided many wonders and signs. (Acts 2:22) Jesus provided many wonders and signs. (Acts 5:12 & 8:13) many signs and wonders were done through the apostles.

45) Jesus commands the disciples to go into Galilee immediately after the resurrection. Matthew 28:10 Jesus commands the disciples to "tarry in Jerusalem" immediately after the resurrection.

46) Matthew 28:18 & John 3:35 both tell that Jesus said he could do anything. Yet Mark 6:5 says Jesus was not all powerful.

47) Jesus says in Luke 2:13-14 that he came to bring peace on earth. Matthew 10:34 Jesus back peddles and says he did not come to bring peace on earth.

48) Did Christ receive testimony from man? "Ye sent unto John and he bare witness unto the truth. But I receive not testimony from man." John 5:33-34 "And ye shall also bear witness, because ye have been with me from the beginning." John 15:27

49) Christ laid down his life for his friends. John 15:13 & 10:11 Christ laid down his life for his enemies. Romans 5:10

50) Deuteronomy 23:2 says that bastards can not attend church unto the tenth generation. If Jesus was spawned by Mary and Jehovah as the Bible claims then he is technically a bastard and should not be the leader of the church.
pi_112253454
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 23:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Spoedig? Dus als over een X aantal jaar Jezus niet is teruggekomen, dan blijkt dat de beweging toch niet zo door God was geïnspireerd?

Ik vind dat altijd uiterst curieus, die hoop op een spoedige terugkomst. Eigenlijk is het Christendom daar enorm door beïnvloed, en is de verwachting steeds maar weer naar voren geschoven. Al 2000 jaar lang.
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:57:34 #17
34974 trigt013
pi_112253816
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:41 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Spoedig? Dus als over een X aantal jaar Jezus niet is teruggekomen, dan blijkt dat de beweging toch niet zo door God was geïnspireerd?

Ik vind dat altijd uiterst curieus, die hoop op een spoedige terugkomst. Eigenlijk is het Christendom daar enorm door beïnvloed, en is de verwachting steeds maar weer naar voren geschoven. Al 2000 jaar lang.
jezus zegt zelf in de bijbel dat hij in 1 generatie na zijn dood terug komt, beetje kansloos die hele situatie.
pi_112253873
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:57 schreef trigt013 het volgende:

[..]

jezus zegt zelf in de bijbel dat hij in 1 generatie na zijn dood terug komt, beetje kansloos die hele situatie.
Paulus speelt er ook diverse malen op in. Het is misschien ook een reden waarom de evangelieën verschenen en Paulus nauwelijks iets loslaat over de historische achtergrond van Jezus: mensen verwachtten de terugkomst spoedig, maar bij het uitblijven er van kreeg men toch behoefte aan achtergronden van Jezus met een historische toon (waar verbleef hij? wat voor uitspraken deed hij? wie waren zijn leerlingen? hoe is hij precies terechtgesteld? etc.)
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:04:26 #19
34974 trigt013
pi_112253981
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:59 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Paulus speelt er ook diverse malen op in. Het is misschien ook een reden waarom de evangelieën verschenen en Paulus nauwelijks iets loslaat over de historische achtergrond van Jezus: mensen verwachtten de terugkomst spoedig, maar bij het uitblijven er van kreeg men toch behoefte aan achtergronden van Jezus met een historische toon (waar verbleef hij? wat voor uitspraken deed hij? wie waren zijn leerlingen? hoe is hij precies terechtgesteld? etc.)
Historici vinden het ook heel plausibel dat er heel veel kindjes waren die jesus werden genoemd en ook allemaal verplicht de voorspellingen werden doorgewerkt in de hoop dat ze zouden worden aanbeden en de ouders rijk zouden maken. De kans is dus zelfs dat de discipelen allemaal een andere jesus hebben gevolgd maar in de samenstelling van de bijbel is dit zo samengevoegd dat het lijkt dat het om 1 persoon gaat.
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:41:24 #20
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_112255057
quote:

[..]

"Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren."

Het is inmiddels duidelijk dat de apocalyptische geloofsopvattingen van de eerste Christenen zich als vals hebben bewezen.

Het begrip ‘deze generatie’ komt 20 maal in het Nieuwe Testament voor. In al deze gevallen heeft het steeds dezelfde betekenis: de tijdgenoten van Jezus. De letterlijke betekenis van een begrip veranderen dat 20 maal een duidelijke betekenis heeft, alleen maar om te ontkomen aan de problemen die een bijbeltekst voor een interpretatiekader stelt, is natuurlijk geen goede methode om tot een juiste uitleg van de bijbel te komen. Er is geen reden om de passage "Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn." niet letterlijk te lezen.

Geweldig is desondanks het gedraai dat je vindt op verschillende christelijke sites, om deze tekst zodanig uit te leggen dat het acceptabel is.
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:57:48 #21
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_112255539
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 07:38 schreef CruellaDeVil het volgende:
Een sekte is een afsplitsing van een hoofdgodsdienst, die nog niet groot genoeg is om zelf een (hoofd)godsdienst te zijn. Het Christendom is ooit ook als een Joodse sekte begonnen.
The sky is no limit
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:04:35 #22
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_112255746
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:57 schreef freeDragon het volgende:

[..]

Een sekte is een afsplitsing van een hoofdgodsdienst, die nog niet groot genoeg is om zelf een (hoofd)godsdienst te zijn. Het Christendom is ooit ook als een Joodse sekte begonnen.
In dat licht bezien zijn protestanten een Roomse sekte.

Een afsplitsing van een hoofdgodsdienst levert m.i. niet meteen een sekte op. Daar is wel iets meer voor nodig.
pi_112256141
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 07:38 schreef CruellaDeVil het volgende:
als ik jouw logica mag volgen zijn dan alle denominaties sektes? immers bestaat het Christendom uit honderden denominaties. Waarom zou de ZDA kerk een sekte zijn en bv de anglicaanse kerk niet, of de baptisten, of de rooms katholieken.Zijn dat ook sektes dan?

Buiten dat om.De ZDA kerk is in de 19e eeuw ontstaan omdat ze op Bijbelse gronden geloofde dat in 1844 Jezus terug zou keren. Vele Christenen geloofde dat en daardoor is de zogenaamde adventbeweging ontstaan. Dat waren Christenen uit allerlei denominaties die dus het zelfde geloofde. Namelijk dat Christus in 1844 terug zou keren, Op Bijbelse gronden wel te verstaan. Vele Christenen uit allerlei denominaties sloten zich aan bij de adventbeweging. Uiteraard kwam hij in 1844 niet terug maar bleek het een datum waarin een nieuw tijdperk begonnen was.

Een van de grote verschillen overegings van de ZDA tov andere kerken is dat de ZDA geloven dat de wetten van God, de tien geboden blijvend zijn. De ZDA kerk is mijns inziens ook de enige denominatie die Bijbels is en Bijbels blijft.
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:16:31 #24
34974 trigt013
pi_112256147
Een sekte heeft ook een charismatisch leider die onderwerping eist en zich als de nieuwe messias opwerpt of kennis namens god claimt.
pi_112256349
Ja bv, De ZDA heeft dat helemaal niet, en hebben ze ook nooit gehad. De ZDA gelooft gewoon in Jezus hoor. Eignelijk is de RKK meer een sekte dan de ZDA. de RKK heeft de paus die wel eens denkt dat hij God zelf is. Hij noemt zich ook de plaatsvervanger van Christus op aarde.
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:35:14 #26
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_112256847
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:22 schreef Robmeister het volgende:
Ja bv, De ZDA heeft dat helemaal niet, en hebben ze ook nooit gehad. De ZDA gelooft gewoon in Jezus hoor. Eignelijk is de RKK meer een sekte dan de ZDA. de RKK heeft de paus die wel eens denkt dat hij God zelf is. Hij noemt zich ook de plaatsvervanger van Christus op aarde.
ja maar om hem nou charismatisch te noemen..... -O-
pi_112257067
quote:

[..]

Zo moet je het niet lezen en opvatten. Dat hele stuk gaat over de eindtijd. en Jezus gebruikt de verwoesting van Jeruzalem als een type van de eindtijd. niet de eindtijd zelf. De Bijbel staat vol met types en antitypes. een type is een gebeurtenis van een zelfde gebeurtenis ver in de toekomst. Alleen dan in het groots.Dus de antitype is groter dan de type. Bv het offer van Abraham, dat hij zijn eigen zoon moest offeren was een type op de kruisiging van Christus. De tabernakel bv was een type van het heiligdom zoals hij in de hemel is, alleen de anti type is grootster als de type. in dit geval de tabernakel. En zo zijn er nog honderden types en anti types in de bijbel te vinden. Aaron bv was een type op het anti typische priesterschap van Christus. Dat is symbolisch bedoelt.

De verwoesting van jeruzalem was een type op het oordeel van de gehele wereld in de eindtijd. Niet het oordeel zelf. Ook bv de vloed in de tijd van Noah kan je zien als een type op de eindtijd. Jezus heeft bv ook gezegt dat het zou zijn zoals het was in de tijd van Noah.
pi_112257188
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:35 schreef hoatzin het volgende:

[..]

ja maar om hem nou charismatisch te noemen..... -O-
Nou ja ach..Ik ben geen fan van de Paus eigenlijk..Mijns inziens is hij een van de grootste religieuze misleiders ooit.
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:52:46 #29
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_112257447
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:44 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Nou ja ach..Ik ben geen fan van de Paus eigenlijk..Mijns inziens is hij een van de grootste religieuze misleiders ooit.
ja, missen leiden, dat doen ze he?
pi_112257526
De paus is gewoon een verader. eigenlijk de Judas van onze tijd...Judas was een type op de anti type paus.
pi_112257552
dat was een goeie he...Hehehe!!
pi_112258458
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:57 schreef freeDragon het volgende:
Hierin moet ik je tegenspreken. Het christendom is niet door Jezus gesticht, maar door gehelleniseerde ( afvallige- ) joden zoals Paulus.
pi_112258576
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:16 schreef Robmeister het volgende:
Een van de grote verschillen overegings van de ZDA tov andere kerken is dat de ZDA geloven dat de wetten van God, de tien geboden blijvend zijn. De ZDA kerk is mijns inziens ook de enige denominatie die Bijbels is en Bijbels blijft.
En daarom adviseren we WC eend.
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:31:22 #34
34974 trigt013
pi_112258883
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:41 schreef Robmeister het volgende:

[..]

Zo moet je het niet lezen en opvatten. Dat hele stuk gaat over de eindtijd. en Jezus gebruikt de verwoesting van Jeruzalem als een type van de eindtijd. niet de eindtijd zelf. De Bijbel staat vol met types en antitypes. een type is een gebeurtenis van een zelfde gebeurtenis ver in de toekomst. Alleen dan in het groots.Dus de antitype is groter dan de type. Bv het offer van Abraham, dat hij zijn eigen zoon moest offeren was een type op de kruisiging van Christus. De tabernakel bv was een type van het heiligdom zoals hij in de hemel is, alleen de anti type is grootster als de type. in dit geval de tabernakel. En zo zijn er nog honderden types en anti types in de bijbel te vinden. Aaron bv was een type op het anti typische priesterschap van Christus. Dat is symbolisch bedoelt.

De verwoesting van jeruzalem was een type op het oordeel van de gehele wereld in de eindtijd. Niet het oordeel zelf. Ook bv de vloed in de tijd van Noah kan je zien als een type op de eindtijd. Jezus heeft bv ook gezegt dat het zou zijn zoals het was in de tijd van Noah.
Hij noemt het geen eindtijd, hij zegt tegen zijn discipelen dat hij binnen hun levensduur terug op aarde zal keren.
pi_112303500
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:41 schreef hoatzin het volgende:

[..]

"Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren."

Het is inmiddels duidelijk dat de apocalyptische geloofsopvattingen van de eerste Christenen zich als vals hebben bewezen.

Het begrip ‘deze generatie’ komt 20 maal in het Nieuwe Testament voor. In al deze gevallen heeft het steeds dezelfde betekenis: de tijdgenoten van Jezus. De letterlijke betekenis van een begrip veranderen dat 20 maal een duidelijke betekenis heeft, alleen maar om te ontkomen aan de problemen die een bijbeltekst voor een interpretatiekader stelt, is natuurlijk geen goede methode om tot een juiste uitleg van de bijbel te komen. Er is geen reden om de passage "Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn." niet letterlijk te lezen.

Geweldig is desondanks het gedraai dat je vindt op verschillende christelijke sites, om deze tekst zodanig uit te leggen dat het acceptabel is.
Hij spreekt toch tot al zijn volgelingen. 'Wanneer gij dan de gruwel der verwoesting ziet', dat kon hij niet tegen Petrus hebben. Wanneer je al deze dingen ziet gebeuren.. Dat konden zij niet zien, dus dan gaat de generatie die al deze dingen ziet niet voorbij, aldus Hal Lindsey. Wat ik me trouwens afvroeg, al die eindtijd/opname sites met tijdlijnen en berekeningen, is dat ook van de 7e dag adventisten?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 14:17:46 #36
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112306976
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:43 schreef Gedoetje het volgende:

[..]

Hij spreekt toch tot al zijn volgelingen. 'Wanneer gij dan de gruwel der verwoesting ziet', dat kon hij niet tegen Petrus hebben. Wanneer je al deze dingen ziet gebeuren.. Dat konden zij niet zien, dus dan gaat de generatie die al deze dingen ziet niet voorbij, aldus Hal Lindsey. Wat ik me trouwens afvroeg, al die eindtijd/opname sites met tijdlijnen en berekeningen, is dat ook van de 7e dag adventisten?
Altijd makkelijk ja om er zo omheen te draaien door die Hal Lindsey. Geloof is kort samengevat: Zoeken hoe je dingen kloppend kunt maken.
pi_112549795
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:43 schreef Gedoetje het volgende:

[..]

Met die 'generatie' bedoelt Jezus het 'zaad van de slang', de onrechtvaardigen, de spirituele nagezaten van Kain, welke niet zullen verdwijnen tot het einde er is. Hij heeft het over misleiders, valse profeten, mensen die verraden, die doden, enzovoorts. Deze vallen allemaal onder die generatie. Dit is ook de 'zij' waar Hij naar verwijst in:

38 Want gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging;
39 En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.
  donderdag 7 juni 2012 @ 07:36:38 #38
34974 trigt013
pi_112555393
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 23:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Met die 'generatie' bedoelt Jezus het 'zaad van de slang', de onrechtvaardigen, de spirituele nagezaten van Kain, welke niet zullen verdwijnen tot het einde er is. Hij heeft het over misleiders, valse profeten, mensen die verraden, die doden, enzovoorts. Deze vallen allemaal onder die generatie. Dit is ook de 'zij' waar Hij naar verwijst in:

38 Want gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging;
39 En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.

Nee hoor, johannes zegt zelf dat hij die generatie is. En aangezien het in de bijbel staat is het dus ook de mening van god.
  donderdag 7 juni 2012 @ 07:37:24 #39
34974 trigt013
pi_112555401
www.evilbible.com en ga eens gewoon leren lezen.
pi_112557245
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 07:36 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Nee hoor, johannes zegt zelf dat hij die generatie is. En aangezien het in de bijbel staat is het dus ook de mening van god.
Waar?
  donderdag 7 juni 2012 @ 10:04:08 #41
34974 trigt013
pi_112557901
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waar?
Lees mijn link....
  donderdag 7 juni 2012 @ 10:05:19 #42
34974 trigt013
pi_112557924
False Prophecies About the Armageddon:

Jesus’ Predictions:

1) Jesus falsely prophesies DIRECTLY to the high priest (Caiphas) that he would live to see his second coming. Jesus uses the term “coming on the clouds of heaven”. This clearly negates the “coming” as the resurrection but as a return to the earth on CLOUDS, not his return in human form from the dead. Matthew 26:64 & Mark 14:62.

"But I tell you: From now on you will see 'the Son of Man seated at the right hand of the Power' and 'coming on the clouds of heaven.'" (Matthew 26:64 NAB)

Then Jesus answered, "I am; and 'you will see the Son of Man seated at the right hand of the Power and coming with the clouds of heaven.'" (Mark 14:62 NAB)
2) Jesus mistakenly tells his followers that he will return and establish his kingdom within their lifetime. Matthew 23:36 & 24:34

Amen, I say to you, all these things will come upon this generation. (Matthew 23:36 NAB)

"Immediately after the tribulation of those days, the sun will be darkened, and the moon will not give its light, and the stars will fall from the sky, and the powers of the heavens will be shaken. And then the sign of the Son of Man will appear in heaven, and all the tribes of the earth will mourn, and they will see the Son of Man coming upon the clouds of heaven with power and great glory. And he will send out his angels with a trumpet blast, and they will gather his elect from the four winds, from one end of the heavens to the other. "Learn a lesson from the fig tree. When its branch becomes tender and sprouts leaves, you know that summer is near. In the same way, when you see all these things, know that he is near, at the gates. Amen, I say to you, this generation will not pass away until all these things have taken place. Heaven and earth will pass away, but my words will not pass away. (Matthew 24:29-35 NAB)

3) YET AGAIN, Jesus claims those standing RIGHT BEFORE HIM shall see the Armageddon. Matthew 16:28 “There be some standing here, which shall not taste of death, till they see the Son of Man coming in his kingdom.” Don’t let Christians lie to you and claim Jesus was referring to his modern day believers. The words “some standing HERE will not taste death” clearly refutes such nonsense. Obviously the people he was speaking to died, and curiously Jesus STILL isn’t here to claim his kingdom.

4) Jesus falsely prophesies that the end of the world will come within his listeners’ lifetimes.

Amen, I say to you, this generation will not pass away until all these things have taken place. Heaven and earth will pass away, but my words will not pass away. (Mark 13:30-31 NAB)
He also said to them, "Amen, I say to you, there are some standing here who will not taste death until they see that the kingdom of God has come in power." (Mark 9:1 NAB)

5) Jesus falsely predicts that some of his listeners would live to see him return and establish the kingdom of God.

"Truly I say to you, there are some standing here who will not taste death until they see the kingdom of God." (Luke 9:27 NAB)

6) Jesus implies that he will return to earth during the lifetime of John. (John 21:22)

7) Jesus says that all that he describes (his return, signs in the sun, moon, wars, stars, etc.) will occur within the lifetime of his listeners. He purposely defines their generation and NOT a future one. Considering that NONE of those signs took place during the resurrection and that he uses the term of “Heaven and earth shall pass away”, Clearly Jesus is prophesizing that nearly 2,000 years ago Armageddon SHOULD have occurred. Luke 21:25-33

"There will be signs in the sun, the moon, and the stars, and on earth nations will be in dismay, perplexed by the roaring of the sea and the waves. People will die of fright in anticipation of what is coming upon the world, for the powers of the heavens will be shaken. And then they will see the Son of Man coming in a cloud with power and great glory. But when these signs begin to happen, stand erect and raise your heads because your redemption is at hand." He taught them a lesson. "Consider the fig tree and all the other trees. When their buds burst open, you see for yourselves and know that summer is now near; in the same way, when you see these things happening, know that the kingdom of God is near. Amen, I say to you, this generation will not pass away until all these things have taken place. Heaven and earth will pass away, but my words will not pass away. (Luke 21:25-33 NAB)

[Editor's note: Matthew 10:23 also has Jesus telling his disciples that the second coming will occur before the disciples finish preaching in Israel: "When they persecute you in one town, flee to another. Amen, I say to you, you will not finish the towns of Israel before the Son of Man comes." (Matthew 10:23 NAB)]

John’s Predictions

8) John believes “the time is at hand,” and that the things that he writes about in Revelation will “shortly come to pass.” Revelations 1:1-3

9) John quotes Jesus (1900 years ago) as saying he will come “quickly.” Revelations 22:7, 12 & 20

10) John thinks he is living in “the last times.” He “knows” this because he sees so many antichrists around. 1 John 2:18

11) John says that the antichrist was already present at the time 1 John was written. 1 John 4:3

12) John quotes Jesus (1900 years ago) as saying he will come “quickly.” Revelations 3:11, 22:7, 12 & 20

Paul’s Predictions

13) Paul thought that the end was near and that Jesus would return soon after he wrote these words. Philippians 4:5

15) Paul believed that Jesus would come “in a little while, and will not tarry.” Hebrews 10:37

16) In 1 Thessalonians 4:16-17 Paul stated: “For the Lord himself shall descend from heaven with a shout, with the voice of the archangel, and with the trump of God: And the dead Christ shall rise first: Then we which are alive and remain shall be caught up together with them in the clouds to meet the Lord in the air: And so shall we ever be with the Lord.” Paul shared the delusion, taught by Jesus, in that he expected to be snatched up bodily into heaven with other saints then living, who would, thus, never taste death. The use of “we” clearly proves as much. It is difficult to deny that Paul was certain that the end of the world was coming in the lifetime of his contemporaries.

18) Peter wrongly believed that he was living in the “last times” and that “the end of all things is at hand.” 1 Peter 1:20 & 4:7
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:16:23 #43
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_112560288
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 23:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Met die 'generatie' bedoelt Jezus het 'zaad van de slang', de onrechtvaardigen, de spirituele nagezaten van Kain, welke niet zullen verdwijnen tot het einde er is.
waar baseer je dat op? Dat is wel heel vergezocht en lijkt erg veel op gedraai om het toch maar weer klopppend te maken... Uit niets blijkt dat met generatie iets anders wordt bedoeld dan generatie.

Jezus liegt dus.

Maar ja, hij beweert ook dat de sterren uit de hemel zullen vallen. Ik bedoel maar.

[ Bericht 12% gewijzigd door hoatzin op 07-06-2012 11:36:32 ]
pi_112563344
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:16 schreef trigt013 het volgende:
Een sekte heeft ook een charismatisch leider die onderwerping eist en zich als de nieuwe messias opwerpt of kennis namens god claimt.

Ik vind Adventisten minimaal net zo sekte als jehova verder.
Conscience do cost.
pi_112563375
Net als andere christenen, een beetje simpel. :7
Lurf is the message and the message is Lurf
  donderdag 7 juni 2012 @ 14:08:49 #46
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_112566481
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:57 schreef MetalIsAwesome het volgende:
(...) er werd gezegd dat Jezus op een geestelijke manier teruggekomen was, en zo kun je het natuurlijk altijd kloppend maken.
en hoe merken we dat volgens de 7eDAV's?
pi_112567960
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:19 schreef ATON het volgende:

[..]

Hierin moet ik je tegenspreken. Het christendom is niet door Jezus gesticht, maar door gehelleniseerde ( afvallige- ) joden zoals Paulus.
Het christendom is gesticht door de discipelen/ volgelingen van Jezus.
De joden geloven namelijk nog niet dat Jezus op aarde is geweest en dus nog geboren moet worden.
Behalve de messias belijdende joden die hebben Hem al wel aanvaart.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:41:37 #48
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_112572411
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 14:49 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

De joden geloven namelijk nog niet dat Jezus op aarde is geweest en dus nog geboren moet worden.
Door Paulus. Een gehelleniseerde jood. En Romeins staatsburger. Paulus' boodschap werd snel populair, zo snel dat de populariteit van Paulus zelf, tegen zijn wil, tot grote hoogten steeg. Onder de christenen ontstond al snel verwarring over zijn status. Paulus schrijft in zijn brief aan de christenen in Corinthe (Griekenland) over hun onderlinge meningsverschillen: 'De een zegt: ''Ik hoor bij Paulus''. De ander zegt: ''Ik bij Petrus''. Sommigen zeggen zelfs: ''Wij zijn de echte volgelingen van Jezus Christus''. Ben ik soms aan het kruis gestorven in plaats van Christus?' (1 Corinthiërs 1:12 en 13).
pi_112583015
quote:
Denk maar gauw wat anders.
quote:
En dat noem ik dan weer geleuter.
quote:
En hier is het maar gefrazel meer. Toch maar even laten nazien.
pi_112584832
Het komt mij een beetje teveel over als een fundamentalistische sekte met een bijzonder sterke neiging tot discriminatie. Een verwerpelijke club dus, op bepaalde vlakken net zo verwerpelijk als organisaties als de NVU.

Daarnaast komen nog hun waanbeelden over fictieve figuren die allerlei mensen komen uitroeien omdat ze geen deel uitmaken van de sekte. Lijkt me ook nogal verwerpelijk.

Dan krijgen we nog de regels die ze handhaven. De ellende daarvan is dat die regelrecht ingaan tegen de menselijke natuur en dus zeer waarschijnlijk verdere psychische stoornissen tot gevolg zullen hebben.

Nee, sorry, ik kan er niets positiefs aan ontdekken. Een gevaarlijke sekte die bestreden zou moeten worden wat mij betreft.
pi_112592670
Antoinette Hertsenberg en Marianne Thieme

Aandoenlijk naief.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_112603910
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:04 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Lees mijn link....
Nee post het vers.
pi_112604146
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:16 schreef hoatzin het volgende:

[..]

waar baseer je dat op? Dat is wel heel vergezocht en lijkt erg veel op gedraai om het toch maar weer klopppend te maken... Uit niets blijkt dat met generatie iets anders wordt bedoeld dan generatie.

Jezus liegt dus.

Maar ja, hij beweert ook dat de sterren uit de hemel zullen vallen. Ik bedoel maar.
Omdat het Griekse 'genus' in het NT praktisch altijd gebruikt wordt in die context: een kwaadaardige generatie, een ongelovige generatie, een boze generatie (of 'geslacht' in de statenvertaling'). Het slaat zelden of nooit op een tijdsperiode van 30-40 jaar. De bijbel maakt een dergelijk onderscheid tussen de rechtvaardigen en onrechtvaardigen die vanaf Genesis al gescheiden worden. De ene wordt ook wel de mensenzonen en de ander de zonen van God genoemd. Of het zaad van de slang en het zaad van de vrouw. Het geeft de spirituele strijd weer die zich manifesteert op het niveau van mensen en hun keuzes en gedrag. Wat Jezus zegt is dat het kwaadaardige geslacht dat de rechtvaardigen misleidt en vervolgt en doodt etc. niet zal verdwijnen totdat Jezus voor het oordeel terugkomt. In mattheus 24 beschrijft hij wat dit geslacht zal doen tot die tijd. Het komt door ons begrip en gebruik van het woord 'generatie' dat we dit er niet automatisch in lezen en het als 'draaien' kunnen zien. Maar een nauwkeuriger bestudering van het woord en de manier waarop het in de bijbel en niet in onze moderne taal gebruikt wordt biedt verheldering.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 15:32:52 #54
34974 trigt013
pi_112616460
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 10:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Omdat het Griekse 'genus' in het NT praktisch altijd gebruikt wordt in die context: een kwaadaardige generatie, een ongelovige generatie, een boze generatie (of 'geslacht' in de statenvertaling'). Het slaat zelden of nooit op een tijdsperiode van 30-40 jaar. De bijbel maakt een dergelijk onderscheid tussen de rechtvaardigen en onrechtvaardigen die vanaf Genesis al gescheiden worden. De ene wordt ook wel de mensenzonen en de ander de zonen van God genoemd. Of het zaad van de slang en het zaad van de vrouw. Het geeft de spirituele strijd weer die zich manifesteert op het niveau van mensen en hun keuzes en gedrag. Wat Jezus zegt is dat het kwaadaardige geslacht dat de rechtvaardigen misleidt en vervolgt en doodt etc. niet zal verdwijnen totdat Jezus voor het oordeel terugkomt. In mattheus 24 beschrijft hij wat dit geslacht zal doen tot die tijd. Het komt door ons begrip en gebruik van het woord 'generatie' dat we dit er niet automatisch in lezen en het als 'draaien' kunnen zien. Maar een nauwkeuriger bestudering van het woord en de manier waarop het in de bijbel en niet in onze moderne taal gebruikt wordt biedt verheldering.
Juist ja, je weet dat de bijbel vertaald is en dus in het orgineel niet het woord "Generatie" staat? Maar als je gelijk zou hebben zou petrus dus nog leven, want jezus zou terugkeren tijdens petrus zijn leven. Man wat een gelul om gelijk te hebben, knap hoor!
pi_112624776
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 15:32 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Juist ja, je weet dat de bijbel vertaald is en dus in het orgineel niet het woord "Generatie" staat? Maar als je gelijk zou hebben zou petrus dus nog leven, want jezus zou terugkeren tijdens petrus zijn leven. Man wat een gelul om gelijk te hebben, knap hoor!
Nee origineel staat er dus 'genus', dat zeg ik hierboven ook.
Hoezo zou Petrus terugkeren tijdens zijn leven?
  vrijdag 8 juni 2012 @ 20:46:27 #56
34974 trigt013
pi_112632313
"Truly I say to you, there are some standing here who will not taste death until they see the kingdom of God." (Luke 9:27 NAB)

Amen, I say to you, this generation will not pass away until all these things have taken place. Heaven and earth will pass away, but my words will not pass away. (Mark 13:30-31 NAB)

He also said to them, "Amen, I say to you, there are some standing here who will not taste death until they see that the kingdom of God has come in power." (Mark 9:1 NAB)

Matthew 16:28 “There be some standing here, which shall not taste of death, till they see the Son of Man coming in his kingdom.

"But I tell you: From now on you will see 'the Son of Man seated at the right hand of the Power' and 'coming on the clouds of heaven.'" (Matthew 26:64 NAB)

Then Jesus answered, "I am; and 'you will see the Son of Man seated at the right hand of the Power and coming with the clouds of heaven.'" (Mark 14:62 NAB)

John’s Predictions

Paul’s Predictions

pi_112632440
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:16 schreef hoatzin het volgende:

Ach, na 1 ster op de aarde voel je daar niets meer van.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 20:50:51 #58
34974 trigt013
pi_112632548
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 20:48 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Ach, na 1 ster op de aarde voel je daar niets meer van.
Ik denk meer dat het aarde op de ster gaat worden, zwaartekracht van een zon is vele malen groter dan de aarde. Onze zon is een dwerg en al 200 keer groter dan de aarde dus de aarde verpulvert door de hitte voordat hij een zon/ster raakt.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:36:48 #59
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112808801
quote:

[..]

Nee. De evangeliën zijn talloze malen veranderd waardoor het christendom niet meer is zoals het oorspronkelijk bedoeld is maar juist zoals de kerk het bedoeld heeft. Het christendom is vooral gesticht door Romeinse staatslieden die er niet eens in geloofden.
pi_112809134
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:36 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Nee. De evangeliën zijn talloze malen veranderd waardoor het christendom niet meer is zoals het oorspronkelijk bedoeld is maar juist zoals de kerk het bedoeld heeft. Het christendom is vooral gesticht door Romeinse staatslieden die er niet eens in geloofden.
De vroege kerken zijn gesticht door Paulus en de andere apostelen, niet door Romeinse staatslieden. Die deden er juist alles aan om christenen de kop in te drukken door ze in arena's met wilde beesten te laten vechten en dergelijke.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:45:12 #61
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112809392
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De vroege kerken zijn gesticht door Paulus en de andere apostelen, niet door Romeinse staatslieden. Die deden er juist alles aan om christenen de kop in te drukken door ze in arena's met wilde beesten te laten vechten en dergelijke.
Dat was aan het begin ja. Later begon men zich te realiseren dat het christendom gebruikt kon worden om makkelijk macht te kunnen uitoefenen toen het een steeds grotere sekte werd. Een zeer effectieve methode: Neem de tegenstander zelf over zodat je die aan je behoeften kunt aanpassen. Zo heeft Constantijn de Grote het christendom tot staatsgodsdienst uitgeroepen en zijn de evangeliën dusdanig aangepast en er dingen bijgeschreven dat het voor de kerk een manier werd om het volk afhankelijk te kunnen maken. Het is zeer selectief om alleen dit deel te zeggen wat jij zegt.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:50:58 #62
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112809768
Daarnaast heeft de kerk bepaald welke evangeliën van God komen terwijl sommige van de gnostische evangeliën veel ouder waren.
pi_112809784
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:45 schreef MetalIsAwesome het volgende:
...en zijn de evangeliën dusdanig aangepast en er dingen bijgeschreven dat het voor de kerk een manier werd om het volk afhankelijk te kunnen maken.
Kun je es enkele passages als voorbeeld geven die aantoonbaar pas in de 4e eeuw zijn toegevoegd?

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:50 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Daarnaast heeft de kerk bepaald welke evangeliën van God komen terwijl sommige van de gnostische evangeliën veel ouder waren.
Welke? Zelfs het Thomas-evangelie wordt, zover ik weet, door de meeste wetenschappers na het Johannes evangelie geplaatst.
pi_112809922
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De vroege kerken zijn gesticht door Paulus en de andere apostelen, niet door Romeinse staatslieden.
En waarom denk je dat ?
quote:
Die deden er juist alles aan om christenen de kop in te drukken door ze in arena's met wilde beesten te laten vechten en dergelijke.
Soort gladiatoren of zo iets dergelijks. En waarom hielden die Romeinen zo niet van die christenen ? Die predikten toch liefde en verdraagzaamheid en aan de keizer geven wat hem toe kwam ? Hier lijkt toch iets niet te kloppen, denk je ook niet ?
pi_112809962
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 20:46 schreef trigt013 het volgende:

Al uitgelegd dus, 'generation' slaat niet op een periode van 30/40 jaar, maar duidt een bepaald soort mensen met gelijke karakteristieken aan, de onrechtvaardigen, of 'the wicked'.

quote:

Matthew 16:28 “There be some standing here, which shall not taste of death, till they see the Son of Man coming in his kingdom.
Dit slaat op wat er daarna gebeurt: de berg van transfiguratie waar Jezus in glorie verschijnt en Mozes en Elija naast hem.

quote:

Jezus citeert hier een psalm als antwoord op de farizee. Het is geen uitspraak van hemzelf direct maar een citaat uit de thora om de farizee aan het denken te zetten.

quote:
John’s Predictions

In bijbelse termen kwam Jezus relatief laat. Het 'nabij' is voor onze interpretatie inderdaad een paar dagen of een aantal jaren wellicht, in de bijbel niet. Een dag voor God is als 1000 jaar zegt Petrus. 'Nabij' duidt eerder zekerheid dat Jezus zal komen aan dan een menselijke tijdsaanduiding.
Citaat 12 is gehaald uit een profetische tekst bedoeld voor de kerk van de late middeleeuwen tot half 19e eeuw. Dat is de voorlaatste kerk. In dat op zicht is er dus al een boel tijd verstreken en komt Jezus inderdaad spoedig, ook al is dat voor menselijke maatstaven niet het geval.

quote:
'The last days' betekent niet 'een paar dagen voor de komst van Christus' maar de tijd van Christus tot het einde.

quote:
Dat zegt hij niet, hij zegt dat de geest van de antichrist al present was, niet de antichrist zelf. De antichrist is overigens niet 1 persoon, maar een positie bekleed door meerdere mensen die elkaar opvolgen gedurende vele jaren.

quote:
Paul’s Predictions

Paulus bedoelde niet dat het einde spoedig zou zijn, wat blijkt uit de tweede brief aan de thessalonicenzen waarin hij juist uitlegt dat men niet moet denken dat de terugkomst van Christus voor de deur staat, want de antichrist (mens der zonde) wordt nog tegengehouden en moet eerst geopenbaard worden:

2 thess 2:1 En wij bidden u, broeders, door de toekomst van onzen Heere Jezus Christus, en onze toevergadering tot Hem,
2 Dat gij niet haastelijk bewogen wordt van verstand, of verschrikt, noch door geest, noch door woord, noch door zendbrief, als van ons geschreven, alsof de dag van Christus aanstaande ware.
3 Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij, en dat geopenbaard zij de mens der zonde, de zoon des verderfs;

4 Die zich tegenstelt, en verheft boven al wat God genaamd, of als God geëerd wordt, alzo dat hij in den tempel Gods als een God zal zitten, zichzelven vertonende, dat hij God is.
5 Gedenkt gij niet, dat ik, nog bij u zijnde, u deze dingen gezegd heb?
6 En nu, wat hem wederhoudt, weet gij, opdat hij geopenbaard worde te zijner eigen tijd.
7 Want de verborgenheid der ongerechtigheid wordt alrede gewrocht; alleenlijk, Die hem nu wederhoudt, Die zal hem wederhouden, totdat hij uit het midden zal weggedaan worden.
8 En alsdan zal de ongerechtige geopenbaard worden, denwelken de Heere verdoen zal door den Geest Zijns monds, en te niet maken door de verschijning Zijner toekomst;

Blijkbaar had Paulus gemeld wat de antichrist tegenhield aangezien hij dat zegt (wat hem wederhoudt weet gij). Dat was dus het Romeinse rijk aangezien de antichrist uit het Romeinse rijk zou komen volgens de profeten.

quote:

Ik lees dit niet als spoedig in de zin van over een paar dagen/jaren. Petrus zegt dat het staat te gebeuren, dat is ook zo, zonder duidelijke tijdsaanduiding. Hetzelfde geldt voor Jakobus.
pi_112810048
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:45 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Dat was aan het begin ja. Later begon men zich te realiseren dat het christendom gebruikt kon worden om makkelijk macht te kunnen uitoefenen toen het een steeds grotere sekte werd. Een zeer effectieve methode: Neem de tegenstander zelf over zodat je die aan je behoeften kunt aanpassen. Zo heeft Constantijn de Grote het christendom tot staatsgodsdienst uitgeroepen en zijn de evangeliën dusdanig aangepast en er dingen bijgeschreven dat het voor de kerk een manier werd om het volk afhankelijk te kunnen maken. Het is zeer selectief om alleen dit deel te zeggen wat jij zegt.
Het probleem met deze geschiedsvervalsing is alleen dat men de bijbel juist van het volk begon te onthouden en bijbellezers als ketters vervolgde. Dus waarom de bijbel ten dienste van de roomse tyrannen zou zijn is mij een raadsel, de geschiedenis heeft juist het tegendeel bewezen. De kerken in de eerste eeuwen deden er al alles aan om na te gaan welke geschriften betrouwbaar waren en welke niet, men kon niet zomaar door een concilie vanalles toevoegen.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:58:18 #67
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112810196
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:51 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Kun je es enkele passages als voorbeeld geven die aantoonbaar pas in de 4e eeuw zijn toegevoegd?

De Goddelijke Drie-eenheid zou gerechtvaardigd zijn door wat woorden te veranderen in de bijbel. Dit heb ik gelezen maar het bewijs ervoor zou ik even op moeten zoeken.

quote:
Welke? Zelfs het Thomas-evangelie wordt, zover ik weet, door de meeste wetenschappers na het Johannes evangelie geplaatst.
Ja, het kan dat ik dit fout heb.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het probleem met deze geschiedsvervalsing is alleen dat men de bijbel juist van het volk begon te onthouden en bijbellezers als ketters vervolgde. Dus waarom de bijbel ten dienste van de roomse tyrannen zou zijn is mij een raadsel, de geschiedenis heeft juist het tegendeel bewezen.
Via de evangeliën die passiviteit predikten kon daarmee elke geweldadigheid tegen het romeinse rijk tegengegaan worden.

[ Bericht 9% gewijzigd door MetalIsAwesome op 12-06-2012 22:06:59 ]
pi_112810886
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:58 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

[..]

Via de evangeliën die passiviteit predikten kon daarmee elke geweldadigheid tegen het romeinse rijk tegengegaan worden.
Maar gewelddadigheid tegen het Romeinse rijk is nooit een motief geweest voor het vervolgen van christenen totdat de canon bevestigd werd. Indien Rome al verantwoordelijk was voor de geschriften van die christenen, zouden ze ze niet hebben vervolgd (dan zou immers alles volgens plan gaan). Het was juist door vervolging dat het aantal christenen steeds groter werd (het bloed was als zaad op de aarde). Toen na de 'bekering' van constantijn werd het christelijke geloof het staatsgeloof (al was het in wezen niets anders dan het dopen van romeinse goden tot christelijke figuren). Je zult aan moeten tonen dat pacifisme niet voorkwam in de geschriften totdat Rome er zogenaamd zich ermee ging bemoeien. En indien Rome verantwoordelijk was voor de eerste geschriften van de christenen, zul je uit moeten leggen waarom Rome ze vervolgde.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:09:28 #69
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112810990
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar gewelddadigheid tegen het Romeinse rijk is nooit een motief geweest voor het vervolgen van christenen totdat de canon bevestigd werd. Indien Rome al verantwoordelijk was voor de geschriften van die christenen, zouden ze ze niet hebben vervolgd (dan zou immers alles volgens plan gaan). Het was juist door vervolging dat het aantal christenen steeds groter werd (het bloed was als zaad op de aarde). Je zult aan moeten tonen dat pacifisme niet voorkwam in de geschriften totdat Rome er zogenaamd zich ermee ging bemoeien.
Ja, en omdat het christendom zo groot werd werd het makkelijker om het over te nemen zodat men er het volk makkelijker mee kon besturen.
pi_112811152
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:09 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja, en omdat het christendom zo groot werd werd het makkelijker om het over te nemen zodat men er het volk makkelijker mee kon besturen.
Je begrijpt niet wat ik zeg denk ik. Waarom zou Rome een alternatieve godsdienst creeren om de aanhangers ervan te vervolgen terwijl ze ongewelddadig waren? (ze hadden dan toch juist mensen moeten stimuleren om ook christen te worden?) Waarom zou Rome pas 300 jaar later die godsdienst tot staatsgodsdienst maken in plaats van meteen? Christenen waren altijd al pacifistisch, er waren enorme aantallen martelaars, en geen opstanden tegen het rijk.
pi_112811636
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dus waarom de bijbel ten dienste van de roomse tyrannen zou zijn is mij een raadsel, de geschiedenis heeft juist het tegendeel bewezen.
En was dit nou het enige wat voor jou een raadsel zou zijn, kan ik nog mee leven, maar er is geen beginnen aan. Ik zal je een tip geven : Constantijntje ? Belletje rinkel-rinkel ?
pi_112811644
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:55 schreef Robmeister het volgende:
De paus is gewoon een verader. eigenlijk de Judas van onze tijd...Judas was een type op de anti type paus.
Goed opgemerkt! Had het nooit zo gezien eigenlijk.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:23:13 #73
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112811939
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Je begrijpt niet wat ik zeg denk ik. Waarom zou Rome een alternatieve godsdienst creeren om de aanhangers ervan te vervolgen terwijl ze ongewelddadig waren? (ze hadden dan toch juist mensen moeten stimuleren om ook christen te worden?) Waarom zou Rome pas 300 jaar later die godsdienst tot staatsgodsdienst maken in plaats van meteen?
Ik heb toch nergens gezegd dat Rome die zelf heeft gecreëerd? Je verdraait mijn woorden. Ik heb gezegd dat Rome de vijand heeft overgenomen omdat daarmee de bevolking makkelijker te besturen was. Het gaat erom dat ze de Romeinse keizer niet als God wilden erkennen en alleen Jezus, de Romeinse keizer kon door de Drie-eenheid in de bijbel te laten zetten en dit te bevestigen op het Concilie van Nicae zichzelf veel macht toe te eigenen, doordat zo alle verdeeldheid binnen het christendom verdween, de Arianen werden als ketters afgedaan en veel bisschoppen stemden met tegenzin voor dat Jezus goddelijk was.
pi_112811992
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar gewelddadigheid tegen het Romeinse rijk is nooit een motief geweest voor het vervolgen van christenen totdat de canon bevestigd werd. Indien Rome al verantwoordelijk was voor de geschriften van die christenen, zouden ze ze niet hebben vervolgd (dan zou immers alles volgens plan gaan). Het was juist door vervolging dat het aantal christenen steeds groter werd (het bloed was als zaad op de aarde). Toen na de 'bekering' van constantijn werd het christelijke geloof het staatsgeloof (al was het in wezen niets anders dan het dopen van romeinse goden tot christelijke figuren). Je zult aan moeten tonen dat pacifisme niet voorkwam in de geschriften totdat Rome er zogenaamd zich ermee ging bemoeien. En indien Rome verantwoordelijk was voor de eerste geschriften van de christenen, zul je uit moeten leggen waarom Rome ze vervolgde.
Over welke " christenen " heb je het hier eigenlijk ???
pi_112812119
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Goed opgemerkt! Had het nooit zo gezien eigenlijk.
Een soort Gargamel van de Smurfen of zoiets ?
pi_112813650
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:23 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik heb toch nergens gezegd dat Rome die zelf heeft gecreëerd? Je verdraait mijn woorden. Ik heb gezegd dat Rome de vijand heeft overgenomen
Jij zei:

quote:
Het christendom is vooral gesticht door Romeinse staatslieden die er niet eens in geloofden.
En ik ben het daar niet mee eens: het christendom is gesticht door op de eerste plaats Jezus en vervolgens de apostelen inclusief Paulus en hun opvolgers. Het was pas honderden jaren later dat het de roomse staatsgodsdienst werd. Als je dat 'voornamelijk gesticht wilt noemen' is dat wat mij betreft niet waar. Vervolgens, nadat het staatsgodsdienst werd, en de Roomse bisschop door bescherming van het oost romeinse rijk aan macht won, werd voornamelijk Europa rooms katholiek terwijl het oosten orthodox was. Toen Mohammed Islam stichtte en aan zijn tochten begon maakte hij korte metten met grote delen van de oorspronkelijk christelijke wereld in het midden oosten en Noord Afrika tot aan zuid spanje en zelfs Frankrijk. Vervolgens waren het de missionarissen die naar de nieuwe wereld vertrokken die het christelijke geloof verspreidden. Dat was een combinatie van protestanten en katholieken, waarbij protestantisme in de Britste, Nederlandse, Duitse en ook wel Franse kolonies kwam, en katholicisme in de Portugese, Spaanse, en ook Franse. Dit heeft voor de grootste groei van christendom gezorgd. Dit had natuurlijk allemaal niets meer met 'roomse staatslieden' te maken. De protestanten baseerden zich op de bijbel. En door die bijbel was er een scheuring met Rome. Dus ook daar houdt het idee dat de bijbel gunstig was voor Rome geen stand. Men moest juist die bijbel onbekend houden bij het volk om het onder de duim te houden, en toen de protestanten de bijbel weer lazen, braken zij zelf met Rome.

quote:
omdat daarmee de bevolking makkelijker te besturen was. Het gaat erom dat ze de Romeinse keizer niet als God wilden erkennen en alleen Jezus, de Romeinse keizer kon door de Drie-eenheid in de bijbel te laten zetten en dit te bevestigen op het Concilie van Nicae zichzelf veel macht toe te eigenen, doordat zo alle verdeeldheid binnen het christendom verdween, de Arianen werden als ketters afgedaan en veel bisschoppen stenden met tegenzin voor dat Jezus goddelijk was.
Al was dit zo, wat ik betwijfel, wat heeft dit met pacifisme te maken? Zijn christenen door de drie-eenheid ineens gaan geloven dat de romeinse keizer een god was? Zijn ze er minder gewelddadig om geworden (al waren ze dat al niet)? Was de roomse vorm van christelijk geloof gelijk aan wat de bijbel voorschrijft of juist totaal niet? Geschiedenis toont het aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 12-06-2012 22:52:29 ]
pi_112824921
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:58 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

De Goddelijke Drie-eenheid zou gerechtvaardigd zijn door wat woorden te veranderen in de bijbel. Dit heb ik gelezen maar het bewijs ervoor zou ik even op moeten zoeken.
Dat is het Comma Johanneum, en is pas laat in de Middeleeuwen toegevoegd.
pi_112825440
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En ik ben het daar niet mee eens: het christendom is gesticht door op de eerste plaats Jezus en vervolgens de apostelen inclusief Paulus en hun opvolgers.
Zeker niet door Jezus of zijn apostelen. Wél door Paulus en de auteurs van het N.T.
quote:
Het was pas honderden jaren later dat het de roomse staatsgodsdienst werd. Als je dat 'voornamelijk gesticht wilt noemen' is dat wat mij betreft niet waar.
Om precies te zijn: http://nl.wikipedia.org/wiki/Edict_van_Milaan en waarbij omschreven werd wat aangenomen en verworpen werd :http://nl.wikipedia.org/wiki/Concilie_van_Nicaea_I
quote:
Toen Mohammed Islam stichtte en aan zijn tochten begon maakte hij korte metten met grote delen van de oorspronkelijk christelijke wereld in het midden oosten en Noord Afrika tot aan zuid spanje en zelfs Frankrijk.
Het zal misschien voor jou een schok zijn, maar Mohammed was niet de stichter van de Islam, net zo min dat Jezus de stichter was van het Christendom.
quote:
Men moest juist die bijbel onbekend houden bij het volk om het onder de duim te houden, en toen de protestanten de bijbel weer lazen, braken zij zelf met Rome.
En nu nog de ontstaansgeschiedenis van deze religies inkijken. Dan pas kan je het volk vanonder die duim krijgen, m,n beste. Jij zit daar nog zeer sterk onder.

quote:
Zijn christenen door de drie-eenheid ineens gaan geloven dat de romeinse keizer een god was?
Waar slaat dát nu weer op ??
quote:
Was de roomse vorm van christelijk geloof gelijk aan wat de bijbel voorschrijft of juist totaal niet? Geschiedenis toont het aan.
De geschiedenis toond aan dat ze er allemaal naast zitten. Jij ook.
En ik verwacht van jou, zoals gewoonlijk, geen antwoord.
  donderdag 14 juni 2012 @ 02:18:43 #79
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_112873034
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:28 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Antoinette Hertsenberg en Marianne Thieme

Aandoenlijk naief.
Ik ken ze. Maar nooit wat gemerkt dat ze daar lid van waren. Als ik de verhalen zou moeten geloven hadden ze mij al moeten proberen te bekeren ;)

Er word wel makkelijk geroepen dat het een sekte is, maar het is maar een stroming als vele andere christelijke stromingen. Weet verder het fijne er niet zo van.
  donderdag 14 juni 2012 @ 08:13:38 #80
34974 trigt013
pi_112874382
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 02:18 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik ken ze. Maar nooit wat gemerkt dat ze daar lid van waren. Als ik de verhalen zou moeten geloven hadden ze mij al moeten proberen te bekeren ;)

Er word wel makkelijk geroepen dat het een sekte is, maar het is maar een stroming als vele andere christelijke stromingen. Weet verder het fijne er niet zo van.
Google maar, het is echt een sekte.
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:13:40 #81
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_112883154
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 08:13 schreef trigt013 het volgende:
Dat is een beetje zwakke onderbouwing. Ik zie niet hoe deze anders zijn dan andere stromingen?
pi_112883215
quote:

[..]

De verschrikkelijke sneeuwman bestaat. Google maar.
Conscience do cost.
pi_112883521
quote:

[..]

Een stroming kan van zichzelf geen sekte zijn.
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:26:27 #84
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_112883680
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Paulus bedoelde niet dat het einde spoedig zou zijn, wat blijkt uit de tweede brief aan de thessalonicenzen waarin hij juist uitlegt dat men niet moet denken dat de terugkomst van Christus voor de deur staat, want de antichrist (mens der zonde) wordt nog tegengehouden en moet eerst geopenbaard worden:

Paulus had openbaring goed gelezen? >:)
pi_112884597
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Ik vind dit wat een eigenaardige manier van redeneren; je lijkt te stellen dat Paulus' gedurende de 30 jaar van zijn prediking hier 1 opvatting op na hield. Dat hoeft natuurlijk niet. De brief die jij aanhaalt is halverwege de jaren '50 gedateerd, en de tekst die jij aanhaalt kan dus prima Paulus zijn manier zijn om het uitblijven van Christus' terugkomst te verantwoorden. Eenzelfde "verantwoording" vind je in 1 Tessalonicenzen:

quote:
Broeders en zusters, wij willen u niet in het ongewisse laten over de doden, zodat u niet hoeft te treuren, zoals zij die geen hoop hebben. 14 Want als wij geloven dat Jezus is gestorven en is opgestaan, moeten wij ook geloven dat God door Jezus de doden naar zich toe zal leiden, samen met Jezus zelf. 15 Wij zeggen u met een woord van de Heer: wij, die in leven blijven tot de komst van de Heer, zullen de doden in geen geval voorgaan. 16 Wanneer het signaal gegeven wordt, de aartsengel zijn stem verheft en de bazuin van God weerklinkt, zal de Heer zelf uit de hemel neerdalen. Dan zullen eerst de doden die Christus toebehoren opstaan, 17 en daarna zullen wij, die nog in leven zijn, samen met hen op de wolken worden weggevoerd en gaan we in de lucht de Heer tegemoet. Dan zullen we altijd bij hem zijn. 18 Troost elkaar met deze woorden.
Dit waren vragen die, begrijpelijk, in de gemeenten opkwamen toen Jezus' terugkomst langer op zich liet wachten dan eerst verwacht werd.

Bovendien, als ik een vertaling als deze erbij pak,

quote:
Broeders en zusters, over de komst van onze Heer Jezus Christus en het tijdstip waarop we met hem worden verenigd, zeggen we u: 2 verlies niet meteen uw verstand en raak niet in paniek wanneer een profetie, een uitspraak of een brief die door ons zou zijn geschreven, het voorstelt alsof de dag van de Heer op het punt staat aan te breken.
dan lees ik dit niet direct alsof "het spoedige aanbreken" wordt ontkend. Er wordt alleen gesteld dat als er dergelijke brieven, profetieën of uitspraken zijn, men niet gelijk in paniek moet raken. Ik ben niet erg thuis in het Grieks, maar de vraag is of het woordje "alsof" hier ook vertaald kan worden als "dat".

[ Bericht 13% gewijzigd door Haushofer op 14-06-2012 13:54:40 ]
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:55:03 #86
34974 trigt013
pi_112885005
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:46 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik vind dit wat een eigenaardige manier van redeneren; je lijkt te stellen dat Paulus' gedurende de 30 jaar van zijn prediking hier 1 opvatting op na hield. De brief is echter halverwege de jaren '50 gedateerd, en de tekst die jij aanhaalt kan dus prima Paulus zijn manier zijn om het uitblijven van Christus' terugkomst te verantwoorden. Eenzelfde "verantwoording" vind je in 1 Tessalonicenzen:

[..]

Dit waren vragen die, begrijpelijk, in de gemeenten opkwamen toen Jezus' terugkomst langer op zich liet wachten dan eerst verwacht werd.

[..]

dan lees ik dit niet direct alsof "het spoedige aanbreken" wordt ontkend. Er wordt alleen gesteld dat als er dergelijke brieven, profetieën of uitspraken zijn, men niet gelijk in paniek moet raken. Ik ben niet erg thuis in het Grieks, maar de vraag is of het woordje "alsof" hier ook vertaald kan worden als "dat".
Niet proberen joh, Ali leest alles zoals hij het wilt lezen. Hij verzint er zelfs woorden bij.
pi_112886145
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:46 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik vind dit wat een eigenaardige manier van redeneren; je lijkt te stellen dat Paulus' gedurende de 30 jaar van zijn prediking hier 1 opvatting op na hield. Dat hoeft natuurlijk niet. De brief die jij aanhaalt is halverwege de jaren '50 gedateerd, en de tekst die jij aanhaalt kan dus prima Paulus zijn manier zijn om het uitblijven van Christus' terugkomst te verantwoorden. Eenzelfde "verantwoording" vind je in 1 Tessalonicenzen:

[..]

Ik denk dat Paulus stap voor stap meer begrip en inzicht kreeg naarmate hij meer ontving.
Echter lijkt het me sterk dat wat hij in de tweede brief aan de thessalonicenzen schrijft een excuus is voor wat hij eerder gezegd zou hebben.
Hij stelt namelijk dat hij had vermeld dat er eerst andere zaken dienden te gebeuren (mbt de mens der zonde) voordat Jezus terug zou komen. Dat had hij mondeling overgedragen en noemt dit ter herinnering. Het lijkt er mij dus op dat in dit geval men dit niet goed had begrepen of in de war was geraakt door boodschappen van anderen die Paulus tegenspraken.

Mbt de doden spreekt hij over het feit dat men kon hopen om hen terug te zien wegens de komende wederopstanding waarover hij in vele brieven schrijft. Omdat de wederopstanding een kernvan het geloof is en er zin aan geeft zoals hij in de eerste brief aan korinthe schrijft:

11 Hetzij dan ik, hetzij zijlieden, alzo prediken wij, en alzo hebt gij geloofd.
12 Indien nu Christus gepredikt wordt, dat Hij uit de doden opgewekt is, hoe zeggen sommigen onder u, dat er geen opstanding der doden is?
13 En indien er geen opstanding der doden is, zo is Christus ook niet opgewekt.
14 En indien Christus niet opgewekt is, zo is dan onze prediking ijdel, en ijdel is ook uw geloof.
15 En zo worden wij ook bevonden valse getuigen Gods; want wij hebben van God getuigd, dat Hij Christus opgewekt heeft, Dien Hij niet heeft opgewekt, zo namelijk de doden niet opgewekt worden.
16 Want indien de doden niet opgewekt worden, zo is ook Christus niet opgewekt.
17 En indien Christus niet opgewekt is, zo is uw geloof tevergeefs, zo zijt gij nog in uw zonden.
18 Zo zijn dan ook verloren, die in Christus ontslapen zijn.
19 Indien wij alleenlijk in dit leven op Christus zijn hopende, zo zijn wij de ellendigste van alle mensen.
20 Maar nu, Christus is opgewekt uit de doden, en is de Eersteling geworden dergenen, die ontslapen zijn.
21 Want dewijl de dood door een mens is, zo is ook de opstanding der doden door een Mens.
22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden.
23 Maar een iegelijk in zijn orde: de eersteling Christus, daarna die van Christus zijn, in Zijn toekomst.
24 Daarna zal het einde zijn, wanneer Hij het Koninkrijk aan God en den Vader zal overgegeven hebben; wanneer Hij zal te niet gedaan hebben alle heerschappij, en alle macht en kracht.

Geen excuus, maar basisdoctrine van het geloof.

quote:

[..]

Dat is omdat je de tekst uit zijn context haalt. De rest is:

3 Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij, en dat geopenbaard zij de mens der zonde, de zoon des verderfs;
4 Die zich tegenstelt, en verheft boven al wat God genaamd, of als God geëerd wordt, alzo dat hij in den tempel Gods als een God zal zitten, zichzelven vertonende, dat hij God is.
5 Gedenkt gij niet, dat ik, nog bij u zijnde, u deze dingen gezegd heb?
6 En nu, wat hem wederhoudt, weet gij, opdat hij geopenbaard worde te zijner eigen tijd.

Het is ondertussen wel aanvaard dat Paulus hier verwijst naar de 'kleine hoorn' van Daniel 7 en de koning van het noorden van Daniel 11, de antichrist.

Dus normaal gesproken wisten de Thessalonicenzen al wat Paulus hier zegt. Het probleem was dat ze 'verleid' werden, door valse doctrines. Hij had dus nooit gesteld dat de dag van Christus dichtbij was, maar een chronologisch verloop gebeurtenissen waarop Christus' terugkomst zou volgen gegeven.

Het 'spoedig' of 'dichtbij' vind ik zeer relatieve termen en ik heb zelf geleerd om die termen zeer ruim te nemen. Ons perspectief van tijd is anders dan dat van God. Ons leven van ongeveer 80 jaar wordt met een windje of zucht vergeleken, en niet met een lange tijd. Het zou profetisch ook niet kloppen om te stellen dat Jezus terug zou komen vlak na Zijn wederkomst, aangezien de laatste profetische datum tot in half 19e eeuw doorgaat. Dat is een redelijk simpele berekening van meerdere profeties uit Daniel, de 2520 jaren, 2300 jaren en 1260 jaren. Dat wist Paulus waarschijnlijk niet en ik sluit niet uit dat hij op een gegeven moment de terugkomst in zijn eigen leven verwachtte. Echter lijkt het er ook op dat hij daar later zeker op is teruggekomen zoals blijkt uit bovenstaande.
  donderdag 14 juni 2012 @ 14:54:06 #88
34974 trigt013
pi_112887355
Ali als je gelooft dat de aarde maar 6000 jaar oud is dan is 80 jaar meer dan 1 procent, dat is geen zuchtje.

trouwens is openbaringen er later pas aan toegevoegd, die stamt niet uit jezus zijn tijd. Zelfs de bijbel stamt niet uit jezus zijn tijd.

Maar ga jij serieus je hele leven wachten op de terugkeer van je fantasie vriendje?
pi_112887724
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:54 schreef trigt013 het volgende:
Ali als je gelooft dat de aarde maar 6000 jaar oud is dan is 80 jaar meer dan 1 procent, dat is geen zuchtje.

trouwens is openbaringen er later pas aan toegevoegd, die stamt niet uit jezus zijn tijd. Zelfs de bijbel stamt niet uit jezus zijn tijd.

Maar ga jij serieus je hele leven wachten op de terugkeer van je fantasie vriendje?
De bijbel doet geen uitspraken over de leeftijd van de aarde, ik heb daar geen standpunt over.

Ik weet dat openbaringen na Jezus is. De bijbel ten tijden van Jezus was het oude testament, het grootste deel van de bijbel was er dus wel degelijk.

Ik wacht niet, ik hoop en kijk uit naar. Ondertussen doe ik andere dingen.
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:05:33 #90
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112887817
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De bijbel doet geen uitspraken over de leeftijd van de aarde, ik heb daar geen standpunt over.

Ik weet dat openbaringen na Jezus is. De bijbel ten tijden van Jezus was het oude testament, het grootste deel van de bijbel was er dus wel degelijk.

Ik wacht niet, ik hoop en kijk uit naar. Ondertussen doe ik andere dingen.
De bijbel legt uit hoe God in 6 dagen de aarde schiep en hoe een dag werd gezien als 1000 jaar geloof ik. Anderen zeggen dat een dag voor God een andere duur heeft dan een dag voor een mens. Daarnaast geloof je ook in creationisme, maar dan verwerp je vrijwel alle wetenschap neem ik aan? Bijna alle wetenschap, zeker de biologie, is niet te begrijpen zonder kennis van evolutie.
pi_112888122
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:05 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

De bijbel legt uit hoe God in 6 dagen de aarde schiep en hoe een dag werd gezien als 1000 jaar geloof ik.
Ik geloof het niet. Er staat:

1 In den beginne schiep God den hemel en de aarde.
2 De aarde nu was woest en ledig, en duisternis was op den afgrond; en de Geest Gods zweefde op de wateren.
3 En God zeide: Daar zij licht! en daar werd licht.

4 En God zag het licht, dat het goed was; en God maakte scheiding tussen het licht en tussen de duisternis.
5 En God noemde het licht dag, en de duisternis noemde Hij nacht. Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de eerste dag.

Dus de aarde was er al voordat God een bepaalde tijdsperiode als 'dag' bepaald had.
Er wordt geen tijd aangeduid voor het scheppen van de hemel en de aarde. Slechts 'in den beginne'. We weten echter dat er een hemel met leven was ver voordat er leven op aarde was, dus de tijd tussen vers 1 en 2&3 is waarschijnlijk aanzienlijk.

Het woord voor dag is Yom en duidt op een 24 uurs periode.

quote:
Anderen zeggen dat een dag voor God een andere duur heeft dan een dag voor een mens.
Dat zegt men omdat men een conflict heeft door overtuiging van sommige aspecten van standaard wetenschappelijk theorien over het ontstaan van het universum, de aarde, het leven, en het bijbelse verhaal. Dus op die manier brengt men die denkbeelden in harmonie.

quote:
Daarnaast geloof je ook in creationisme, maar dan verwerp je vrijwel alle wetenschap neem ik aan? Bijna alle wetenschap, zeker de biologie, is niet te begrijpen zonder kennis van evolutie.
Ik verwerp wetenschap niet. Wel theorien gepresenteerd als absolute waarheid terwijl het bewijs ervoor niet concluderend lijkt.
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:14:37 #92
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112888159
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik geloof het niet. Er staat:

1 In den beginne schiep God den hemel en de aarde.
2 De aarde nu was woest en ledig, en duisternis was op den afgrond; en de Geest Gods zweefde op de wateren.
3 En God zeide: Daar zij licht! en daar werd licht.

4 En God zag het licht, dat het goed was; en God maakte scheiding tussen het licht en tussen de duisternis.
5 En God noemde het licht dag, en de duisternis noemde Hij nacht. Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de eerste dag.

Dus de aarde was er al voordat God een bepaalde tijdsperiode als 'dag' bepaald had.
Er wordt geen tijd aangeduid voor het scheppen van de hemel en de aarde. Slechts 'in den beginne'. We weten echter dat er een hemel met leven was ver voordat er leven op aarde was, dus de tijd tussen vers 1 en 2&3 is waarschijnlijk aanzienlijk.

Het woord voor dag is Yom en duidt op een 24 uurs periode.

[..]

Dat zegt men omdat men een conflict heeft door overtuiging van sommige aspecten van standaard wetenschappelijk theorien over het ontstaan van het universum, de aarde, het leven, en het bijbelse verhaal. Dus op die manier brengt men die denkbeelden in harmonie.

[..]

Ik verwerp wetenschap niet. Wel theorien gepresenteerd als absolute waarheid terwijl het bewijs ervoor niet concluderend is.
Ja maar er is juist volop bewijs voor. :S :?
pi_112888201
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:14 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja maar er is juist volop bewijs voor. :S :?
Dat is jouw overtuiging.
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:19:51 #94
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112888362
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat is jouw overtuiging.
Nee, dat is niet slechts mijn overtuiging, veel mensen op dit forum hebben al volop bewijs geleverd. Alle creationistische argumenten zijn zeer zwak en vaak een verdraaiing van de wetenschap waarbij men theorieën met elkaar gaat verbinden die óf niks met elkaar te maken hebben óf waarbij ze expres dingen weglaten die juist het tegendeel laten zien.
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:22:42 #95
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112888470
Creationisme is een pseudo-wetenschap die de wetenschappelijke methode omdraait. Wetenschap tracht naar feiten te kijken en op basis daarvan een conclusie te trekken. Creationisme heeft een conclusie en zoekt feiten om het te onderbouwen.
pi_112888809
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:19 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Nee, dat is niet slechts mijn overtuiging, veel mensen op dit forum hebben al volop bewijs geleverd.
Ik heb niets overtuigends langs zien komen.

quote:
Alle creationistische argumenten zijn zeer zwak en vaak een verdraaiing van de wetenschap waarbij men theorieën met elkaar gaat verbinden die óf niks met elkaar te maken hebben óf waarbij ze expres dingen weglaten die juist het tegendeel laten zien.
Je spreekt alsof je alle argumenten voor creationisme kent, perfect begrijpt wat 'de wetenschap' inhoudt, en bekend bent met alle theorien die langs komen (wat je daarmee bedoelt is me niet duidelijk overigens). Ik denk dat ik met zekerheid kan stellen dat dit niet het geval is. Ik kan je claim dus ook niet serieus nemen.
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:34:48 #97
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112888926
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik heb niets overtuigends langs zien komen.

Dan heb je oogkleppen op.

quote:
Je spreekt alsof je alle argumenten voor creationisme kent, perfect begrijpt wat 'de wetenschap' inhoudt, en bekend bent met alle theorien die langs komen (wat je daarmee bedoelt is me niet duidelijk overigens). Ik denk dat ik met zekerheid kan stellen dat dit niet het geval is. Ik kan je claim dus ook niet serieus nemen.
Jij spreekt alsof je alle argumenten voor de evolutie kent, perfect begrijpt wat 'de wetenschap' inhoudt, en bekend bent met alle theorieën die langs komen over creationisme. Ik denk dat ik met zekerheid kan stellen dat als dit het geval is, dat je bewust jezelf van iets overtuigt waarvan je gewoon wil dat het zo is. Ik kan je claim dus ook niet serieus nemen.
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:37:20 #98
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112889018
Als je intelligent genoeg bent om open te staan, kijk dan op deze site: http://www.talkorigins.org/
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:41:32 #99
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112889198
Ach kom op Ali, veel users hier zijn universitair geschoold en nota-bene fysici in sommige gevallen, en dan geloof jij dat die het niet goed snappen? Users als Deelnemer en Haushofer heb ik het over.
pi_112889204
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Elk creationistisch argument is ontkracht, een cirkelredenering, of niet te bewijzen en puur gebaseerd op speculatie, of geschriften uit een tijd waarin men dacht dat de Aarde plat was. Maarja, als je in pratende slangen gelooft zal het niet veel problemen voor je opleveren om in alle onzin te geloven die je word voorgeschoteld.
Give a man a fish and he will eat for a day;
Teach a man to fish and he will eat for a lifetime;
Give a man religion and he will die praying for a fish.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')