abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112813650
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:23 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik heb toch nergens gezegd dat Rome die zelf heeft gecreëerd? Je verdraait mijn woorden. Ik heb gezegd dat Rome de vijand heeft overgenomen
Jij zei:

quote:
Het christendom is vooral gesticht door Romeinse staatslieden die er niet eens in geloofden.
En ik ben het daar niet mee eens: het christendom is gesticht door op de eerste plaats Jezus en vervolgens de apostelen inclusief Paulus en hun opvolgers. Het was pas honderden jaren later dat het de roomse staatsgodsdienst werd. Als je dat 'voornamelijk gesticht wilt noemen' is dat wat mij betreft niet waar. Vervolgens, nadat het staatsgodsdienst werd, en de Roomse bisschop door bescherming van het oost romeinse rijk aan macht won, werd voornamelijk Europa rooms katholiek terwijl het oosten orthodox was. Toen Mohammed Islam stichtte en aan zijn tochten begon maakte hij korte metten met grote delen van de oorspronkelijk christelijke wereld in het midden oosten en Noord Afrika tot aan zuid spanje en zelfs Frankrijk. Vervolgens waren het de missionarissen die naar de nieuwe wereld vertrokken die het christelijke geloof verspreidden. Dat was een combinatie van protestanten en katholieken, waarbij protestantisme in de Britste, Nederlandse, Duitse en ook wel Franse kolonies kwam, en katholicisme in de Portugese, Spaanse, en ook Franse. Dit heeft voor de grootste groei van christendom gezorgd. Dit had natuurlijk allemaal niets meer met 'roomse staatslieden' te maken. De protestanten baseerden zich op de bijbel. En door die bijbel was er een scheuring met Rome. Dus ook daar houdt het idee dat de bijbel gunstig was voor Rome geen stand. Men moest juist die bijbel onbekend houden bij het volk om het onder de duim te houden, en toen de protestanten de bijbel weer lazen, braken zij zelf met Rome.

quote:
omdat daarmee de bevolking makkelijker te besturen was. Het gaat erom dat ze de Romeinse keizer niet als God wilden erkennen en alleen Jezus, de Romeinse keizer kon door de Drie-eenheid in de bijbel te laten zetten en dit te bevestigen op het Concilie van Nicae zichzelf veel macht toe te eigenen, doordat zo alle verdeeldheid binnen het christendom verdween, de Arianen werden als ketters afgedaan en veel bisschoppen stenden met tegenzin voor dat Jezus goddelijk was.
Al was dit zo, wat ik betwijfel, wat heeft dit met pacifisme te maken? Zijn christenen door de drie-eenheid ineens gaan geloven dat de romeinse keizer een god was? Zijn ze er minder gewelddadig om geworden (al waren ze dat al niet)? Was de roomse vorm van christelijk geloof gelijk aan wat de bijbel voorschrijft of juist totaal niet? Geschiedenis toont het aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 12-06-2012 22:52:29 ]
pi_112824921
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:58 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

De Goddelijke Drie-eenheid zou gerechtvaardigd zijn door wat woorden te veranderen in de bijbel. Dit heb ik gelezen maar het bewijs ervoor zou ik even op moeten zoeken.
Dat is het Comma Johanneum, en is pas laat in de Middeleeuwen toegevoegd.
pi_112825440
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En ik ben het daar niet mee eens: het christendom is gesticht door op de eerste plaats Jezus en vervolgens de apostelen inclusief Paulus en hun opvolgers.
Zeker niet door Jezus of zijn apostelen. Wél door Paulus en de auteurs van het N.T.
quote:
Het was pas honderden jaren later dat het de roomse staatsgodsdienst werd. Als je dat 'voornamelijk gesticht wilt noemen' is dat wat mij betreft niet waar.
Om precies te zijn: http://nl.wikipedia.org/wiki/Edict_van_Milaan en waarbij omschreven werd wat aangenomen en verworpen werd :http://nl.wikipedia.org/wiki/Concilie_van_Nicaea_I
quote:
Toen Mohammed Islam stichtte en aan zijn tochten begon maakte hij korte metten met grote delen van de oorspronkelijk christelijke wereld in het midden oosten en Noord Afrika tot aan zuid spanje en zelfs Frankrijk.
Het zal misschien voor jou een schok zijn, maar Mohammed was niet de stichter van de Islam, net zo min dat Jezus de stichter was van het Christendom.
quote:
Men moest juist die bijbel onbekend houden bij het volk om het onder de duim te houden, en toen de protestanten de bijbel weer lazen, braken zij zelf met Rome.
En nu nog de ontstaansgeschiedenis van deze religies inkijken. Dan pas kan je het volk vanonder die duim krijgen, m,n beste. Jij zit daar nog zeer sterk onder.

quote:
Zijn christenen door de drie-eenheid ineens gaan geloven dat de romeinse keizer een god was?
Waar slaat dát nu weer op ??
quote:
Was de roomse vorm van christelijk geloof gelijk aan wat de bijbel voorschrijft of juist totaal niet? Geschiedenis toont het aan.
De geschiedenis toond aan dat ze er allemaal naast zitten. Jij ook.
En ik verwacht van jou, zoals gewoonlijk, geen antwoord.
  donderdag 14 juni 2012 @ 02:18:43 #79
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_112873034
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:28 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Antoinette Hertsenberg en Marianne Thieme

Aandoenlijk naief.
Ik ken ze. Maar nooit wat gemerkt dat ze daar lid van waren. Als ik de verhalen zou moeten geloven hadden ze mij al moeten proberen te bekeren ;)

Er word wel makkelijk geroepen dat het een sekte is, maar het is maar een stroming als vele andere christelijke stromingen. Weet verder het fijne er niet zo van.
  donderdag 14 juni 2012 @ 08:13:38 #80
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_112874382
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 02:18 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik ken ze. Maar nooit wat gemerkt dat ze daar lid van waren. Als ik de verhalen zou moeten geloven hadden ze mij al moeten proberen te bekeren ;)

Er word wel makkelijk geroepen dat het een sekte is, maar het is maar een stroming als vele andere christelijke stromingen. Weet verder het fijne er niet zo van.
Google maar, het is echt een sekte.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:13:40 #81
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_112883154
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 08:13 schreef trigt013 het volgende:
Dat is een beetje zwakke onderbouwing. Ik zie niet hoe deze anders zijn dan andere stromingen?
pi_112883215
quote:

[..]

De verschrikkelijke sneeuwman bestaat. Google maar.
Conscience do cost.
pi_112883521
quote:

[..]

Een stroming kan van zichzelf geen sekte zijn.
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:26:27 #84
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_112883680
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Paulus bedoelde niet dat het einde spoedig zou zijn, wat blijkt uit de tweede brief aan de thessalonicenzen waarin hij juist uitlegt dat men niet moet denken dat de terugkomst van Christus voor de deur staat, want de antichrist (mens der zonde) wordt nog tegengehouden en moet eerst geopenbaard worden:

Paulus had openbaring goed gelezen? >:)
pi_112884597
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Paulus bedoelde niet dat het einde spoedig zou zijn, wat blijkt uit de tweede brief aan de thessalonicenzen waarin hij juist uitlegt dat men niet moet denken dat de terugkomst van Christus voor de deur staat, want de antichrist (mens der zonde) wordt nog tegengehouden en moet eerst geopenbaard worden:

Ik vind dit wat een eigenaardige manier van redeneren; je lijkt te stellen dat Paulus' gedurende de 30 jaar van zijn prediking hier 1 opvatting op na hield. Dat hoeft natuurlijk niet. De brief die jij aanhaalt is halverwege de jaren '50 gedateerd, en de tekst die jij aanhaalt kan dus prima Paulus zijn manier zijn om het uitblijven van Christus' terugkomst te verantwoorden. Eenzelfde "verantwoording" vind je in 1 Tessalonicenzen:

quote:
Broeders en zusters, wij willen u niet in het ongewisse laten over de doden, zodat u niet hoeft te treuren, zoals zij die geen hoop hebben. 14 Want als wij geloven dat Jezus is gestorven en is opgestaan, moeten wij ook geloven dat God door Jezus de doden naar zich toe zal leiden, samen met Jezus zelf. 15 Wij zeggen u met een woord van de Heer: wij, die in leven blijven tot de komst van de Heer, zullen de doden in geen geval voorgaan. 16 Wanneer het signaal gegeven wordt, de aartsengel zijn stem verheft en de bazuin van God weerklinkt, zal de Heer zelf uit de hemel neerdalen. Dan zullen eerst de doden die Christus toebehoren opstaan, 17 en daarna zullen wij, die nog in leven zijn, samen met hen op de wolken worden weggevoerd en gaan we in de lucht de Heer tegemoet. Dan zullen we altijd bij hem zijn. 18 Troost elkaar met deze woorden.
Dit waren vragen die, begrijpelijk, in de gemeenten opkwamen toen Jezus' terugkomst langer op zich liet wachten dan eerst verwacht werd.

Bovendien, als ik een vertaling als deze erbij pak,

quote:
Broeders en zusters, over de komst van onze Heer Jezus Christus en het tijdstip waarop we met hem worden verenigd, zeggen we u: 2 verlies niet meteen uw verstand en raak niet in paniek wanneer een profetie, een uitspraak of een brief die door ons zou zijn geschreven, het voorstelt alsof de dag van de Heer op het punt staat aan te breken.
dan lees ik dit niet direct alsof "het spoedige aanbreken" wordt ontkend. Er wordt alleen gesteld dat als er dergelijke brieven, profetieën of uitspraken zijn, men niet gelijk in paniek moet raken. Ik ben niet erg thuis in het Grieks, maar de vraag is of het woordje "alsof" hier ook vertaald kan worden als "dat".

[ Bericht 13% gewijzigd door Haushofer op 14-06-2012 13:54:40 ]
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:55:03 #86
34974 trigt013
pi_112885005
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:46 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik vind dit wat een eigenaardige manier van redeneren; je lijkt te stellen dat Paulus' gedurende de 30 jaar van zijn prediking hier 1 opvatting op na hield. De brief is echter halverwege de jaren '50 gedateerd, en de tekst die jij aanhaalt kan dus prima Paulus zijn manier zijn om het uitblijven van Christus' terugkomst te verantwoorden. Eenzelfde "verantwoording" vind je in 1 Tessalonicenzen:

[..]

Dit waren vragen die, begrijpelijk, in de gemeenten opkwamen toen Jezus' terugkomst langer op zich liet wachten dan eerst verwacht werd.

[..]

dan lees ik dit niet direct alsof "het spoedige aanbreken" wordt ontkend. Er wordt alleen gesteld dat als er dergelijke brieven, profetieën of uitspraken zijn, men niet gelijk in paniek moet raken. Ik ben niet erg thuis in het Grieks, maar de vraag is of het woordje "alsof" hier ook vertaald kan worden als "dat".
Niet proberen joh, Ali leest alles zoals hij het wilt lezen. Hij verzint er zelfs woorden bij.
pi_112886145
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:46 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik vind dit wat een eigenaardige manier van redeneren; je lijkt te stellen dat Paulus' gedurende de 30 jaar van zijn prediking hier 1 opvatting op na hield. Dat hoeft natuurlijk niet. De brief die jij aanhaalt is halverwege de jaren '50 gedateerd, en de tekst die jij aanhaalt kan dus prima Paulus zijn manier zijn om het uitblijven van Christus' terugkomst te verantwoorden. Eenzelfde "verantwoording" vind je in 1 Tessalonicenzen:

[..]

Ik denk dat Paulus stap voor stap meer begrip en inzicht kreeg naarmate hij meer ontving.
Echter lijkt het me sterk dat wat hij in de tweede brief aan de thessalonicenzen schrijft een excuus is voor wat hij eerder gezegd zou hebben.
Hij stelt namelijk dat hij had vermeld dat er eerst andere zaken dienden te gebeuren (mbt de mens der zonde) voordat Jezus terug zou komen. Dat had hij mondeling overgedragen en noemt dit ter herinnering. Het lijkt er mij dus op dat in dit geval men dit niet goed had begrepen of in de war was geraakt door boodschappen van anderen die Paulus tegenspraken.

Mbt de doden spreekt hij over het feit dat men kon hopen om hen terug te zien wegens de komende wederopstanding waarover hij in vele brieven schrijft. Omdat de wederopstanding een kernvan het geloof is en er zin aan geeft zoals hij in de eerste brief aan korinthe schrijft:

11 Hetzij dan ik, hetzij zijlieden, alzo prediken wij, en alzo hebt gij geloofd.
12 Indien nu Christus gepredikt wordt, dat Hij uit de doden opgewekt is, hoe zeggen sommigen onder u, dat er geen opstanding der doden is?
13 En indien er geen opstanding der doden is, zo is Christus ook niet opgewekt.
14 En indien Christus niet opgewekt is, zo is dan onze prediking ijdel, en ijdel is ook uw geloof.
15 En zo worden wij ook bevonden valse getuigen Gods; want wij hebben van God getuigd, dat Hij Christus opgewekt heeft, Dien Hij niet heeft opgewekt, zo namelijk de doden niet opgewekt worden.
16 Want indien de doden niet opgewekt worden, zo is ook Christus niet opgewekt.
17 En indien Christus niet opgewekt is, zo is uw geloof tevergeefs, zo zijt gij nog in uw zonden.
18 Zo zijn dan ook verloren, die in Christus ontslapen zijn.
19 Indien wij alleenlijk in dit leven op Christus zijn hopende, zo zijn wij de ellendigste van alle mensen.
20 Maar nu, Christus is opgewekt uit de doden, en is de Eersteling geworden dergenen, die ontslapen zijn.
21 Want dewijl de dood door een mens is, zo is ook de opstanding der doden door een Mens.
22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden.
23 Maar een iegelijk in zijn orde: de eersteling Christus, daarna die van Christus zijn, in Zijn toekomst.
24 Daarna zal het einde zijn, wanneer Hij het Koninkrijk aan God en den Vader zal overgegeven hebben; wanneer Hij zal te niet gedaan hebben alle heerschappij, en alle macht en kracht.

Geen excuus, maar basisdoctrine van het geloof.

quote:

[..]

Dat is omdat je de tekst uit zijn context haalt. De rest is:

3 Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij, en dat geopenbaard zij de mens der zonde, de zoon des verderfs;
4 Die zich tegenstelt, en verheft boven al wat God genaamd, of als God geëerd wordt, alzo dat hij in den tempel Gods als een God zal zitten, zichzelven vertonende, dat hij God is.
5 Gedenkt gij niet, dat ik, nog bij u zijnde, u deze dingen gezegd heb?
6 En nu, wat hem wederhoudt, weet gij, opdat hij geopenbaard worde te zijner eigen tijd.

Het is ondertussen wel aanvaard dat Paulus hier verwijst naar de 'kleine hoorn' van Daniel 7 en de koning van het noorden van Daniel 11, de antichrist.

Dus normaal gesproken wisten de Thessalonicenzen al wat Paulus hier zegt. Het probleem was dat ze 'verleid' werden, door valse doctrines. Hij had dus nooit gesteld dat de dag van Christus dichtbij was, maar een chronologisch verloop gebeurtenissen waarop Christus' terugkomst zou volgen gegeven.

Het 'spoedig' of 'dichtbij' vind ik zeer relatieve termen en ik heb zelf geleerd om die termen zeer ruim te nemen. Ons perspectief van tijd is anders dan dat van God. Ons leven van ongeveer 80 jaar wordt met een windje of zucht vergeleken, en niet met een lange tijd. Het zou profetisch ook niet kloppen om te stellen dat Jezus terug zou komen vlak na Zijn wederkomst, aangezien de laatste profetische datum tot in half 19e eeuw doorgaat. Dat is een redelijk simpele berekening van meerdere profeties uit Daniel, de 2520 jaren, 2300 jaren en 1260 jaren. Dat wist Paulus waarschijnlijk niet en ik sluit niet uit dat hij op een gegeven moment de terugkomst in zijn eigen leven verwachtte. Echter lijkt het er ook op dat hij daar later zeker op is teruggekomen zoals blijkt uit bovenstaande.
  donderdag 14 juni 2012 @ 14:54:06 #88
34974 trigt013
pi_112887355
Ali als je gelooft dat de aarde maar 6000 jaar oud is dan is 80 jaar meer dan 1 procent, dat is geen zuchtje.

trouwens is openbaringen er later pas aan toegevoegd, die stamt niet uit jezus zijn tijd. Zelfs de bijbel stamt niet uit jezus zijn tijd.

Maar ga jij serieus je hele leven wachten op de terugkeer van je fantasie vriendje?
pi_112887724
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:54 schreef trigt013 het volgende:
Ali als je gelooft dat de aarde maar 6000 jaar oud is dan is 80 jaar meer dan 1 procent, dat is geen zuchtje.

trouwens is openbaringen er later pas aan toegevoegd, die stamt niet uit jezus zijn tijd. Zelfs de bijbel stamt niet uit jezus zijn tijd.

Maar ga jij serieus je hele leven wachten op de terugkeer van je fantasie vriendje?
De bijbel doet geen uitspraken over de leeftijd van de aarde, ik heb daar geen standpunt over.

Ik weet dat openbaringen na Jezus is. De bijbel ten tijden van Jezus was het oude testament, het grootste deel van de bijbel was er dus wel degelijk.

Ik wacht niet, ik hoop en kijk uit naar. Ondertussen doe ik andere dingen.
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:05:33 #90
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112887817
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De bijbel doet geen uitspraken over de leeftijd van de aarde, ik heb daar geen standpunt over.

Ik weet dat openbaringen na Jezus is. De bijbel ten tijden van Jezus was het oude testament, het grootste deel van de bijbel was er dus wel degelijk.

Ik wacht niet, ik hoop en kijk uit naar. Ondertussen doe ik andere dingen.
De bijbel legt uit hoe God in 6 dagen de aarde schiep en hoe een dag werd gezien als 1000 jaar geloof ik. Anderen zeggen dat een dag voor God een andere duur heeft dan een dag voor een mens. Daarnaast geloof je ook in creationisme, maar dan verwerp je vrijwel alle wetenschap neem ik aan? Bijna alle wetenschap, zeker de biologie, is niet te begrijpen zonder kennis van evolutie.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_112888122
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:05 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

De bijbel legt uit hoe God in 6 dagen de aarde schiep en hoe een dag werd gezien als 1000 jaar geloof ik.
Ik geloof het niet. Er staat:

1 In den beginne schiep God den hemel en de aarde.
2 De aarde nu was woest en ledig, en duisternis was op den afgrond; en de Geest Gods zweefde op de wateren.
3 En God zeide: Daar zij licht! en daar werd licht.

4 En God zag het licht, dat het goed was; en God maakte scheiding tussen het licht en tussen de duisternis.
5 En God noemde het licht dag, en de duisternis noemde Hij nacht. Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de eerste dag.

Dus de aarde was er al voordat God een bepaalde tijdsperiode als 'dag' bepaald had.
Er wordt geen tijd aangeduid voor het scheppen van de hemel en de aarde. Slechts 'in den beginne'. We weten echter dat er een hemel met leven was ver voordat er leven op aarde was, dus de tijd tussen vers 1 en 2&3 is waarschijnlijk aanzienlijk.

Het woord voor dag is Yom en duidt op een 24 uurs periode.

quote:
Anderen zeggen dat een dag voor God een andere duur heeft dan een dag voor een mens.
Dat zegt men omdat men een conflict heeft door overtuiging van sommige aspecten van standaard wetenschappelijk theorien over het ontstaan van het universum, de aarde, het leven, en het bijbelse verhaal. Dus op die manier brengt men die denkbeelden in harmonie.

quote:
Daarnaast geloof je ook in creationisme, maar dan verwerp je vrijwel alle wetenschap neem ik aan? Bijna alle wetenschap, zeker de biologie, is niet te begrijpen zonder kennis van evolutie.
Ik verwerp wetenschap niet. Wel theorien gepresenteerd als absolute waarheid terwijl het bewijs ervoor niet concluderend lijkt.
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:14:37 #92
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112888159
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik geloof het niet. Er staat:

1 In den beginne schiep God den hemel en de aarde.
2 De aarde nu was woest en ledig, en duisternis was op den afgrond; en de Geest Gods zweefde op de wateren.
3 En God zeide: Daar zij licht! en daar werd licht.

4 En God zag het licht, dat het goed was; en God maakte scheiding tussen het licht en tussen de duisternis.
5 En God noemde het licht dag, en de duisternis noemde Hij nacht. Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de eerste dag.

Dus de aarde was er al voordat God een bepaalde tijdsperiode als 'dag' bepaald had.
Er wordt geen tijd aangeduid voor het scheppen van de hemel en de aarde. Slechts 'in den beginne'. We weten echter dat er een hemel met leven was ver voordat er leven op aarde was, dus de tijd tussen vers 1 en 2&3 is waarschijnlijk aanzienlijk.

Het woord voor dag is Yom en duidt op een 24 uurs periode.

[..]

Dat zegt men omdat men een conflict heeft door overtuiging van sommige aspecten van standaard wetenschappelijk theorien over het ontstaan van het universum, de aarde, het leven, en het bijbelse verhaal. Dus op die manier brengt men die denkbeelden in harmonie.

[..]

Ik verwerp wetenschap niet. Wel theorien gepresenteerd als absolute waarheid terwijl het bewijs ervoor niet concluderend is.
Ja maar er is juist volop bewijs voor. :S :?
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_112888201
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:14 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja maar er is juist volop bewijs voor. :S :?
Dat is jouw overtuiging.
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:19:51 #94
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112888362
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat is jouw overtuiging.
Nee, dat is niet slechts mijn overtuiging, veel mensen op dit forum hebben al volop bewijs geleverd. Alle creationistische argumenten zijn zeer zwak en vaak een verdraaiing van de wetenschap waarbij men theorieën met elkaar gaat verbinden die óf niks met elkaar te maken hebben óf waarbij ze expres dingen weglaten die juist het tegendeel laten zien.
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:22:42 #95
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112888470
Creationisme is een pseudo-wetenschap die de wetenschappelijke methode omdraait. Wetenschap tracht naar feiten te kijken en op basis daarvan een conclusie te trekken. Creationisme heeft een conclusie en zoekt feiten om het te onderbouwen.
pi_112888809
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:19 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Nee, dat is niet slechts mijn overtuiging, veel mensen op dit forum hebben al volop bewijs geleverd.
Ik heb niets overtuigends langs zien komen.

quote:
Alle creationistische argumenten zijn zeer zwak en vaak een verdraaiing van de wetenschap waarbij men theorieën met elkaar gaat verbinden die óf niks met elkaar te maken hebben óf waarbij ze expres dingen weglaten die juist het tegendeel laten zien.
Je spreekt alsof je alle argumenten voor creationisme kent, perfect begrijpt wat 'de wetenschap' inhoudt, en bekend bent met alle theorien die langs komen (wat je daarmee bedoelt is me niet duidelijk overigens). Ik denk dat ik met zekerheid kan stellen dat dit niet het geval is. Ik kan je claim dus ook niet serieus nemen.
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:34:48 #97
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112888926
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik heb niets overtuigends langs zien komen.

Dan heb je oogkleppen op.

quote:
Je spreekt alsof je alle argumenten voor creationisme kent, perfect begrijpt wat 'de wetenschap' inhoudt, en bekend bent met alle theorien die langs komen (wat je daarmee bedoelt is me niet duidelijk overigens). Ik denk dat ik met zekerheid kan stellen dat dit niet het geval is. Ik kan je claim dus ook niet serieus nemen.
Jij spreekt alsof je alle argumenten voor de evolutie kent, perfect begrijpt wat 'de wetenschap' inhoudt, en bekend bent met alle theorieën die langs komen over creationisme. Ik denk dat ik met zekerheid kan stellen dat als dit het geval is, dat je bewust jezelf van iets overtuigt waarvan je gewoon wil dat het zo is. Ik kan je claim dus ook niet serieus nemen.
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:37:20 #98
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112889018
Als je intelligent genoeg bent om open te staan, kijk dan op deze site: http://www.talkorigins.org/
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:41:32 #99
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112889198
Ach kom op Ali, veel users hier zijn universitair geschoold en nota-bene fysici in sommige gevallen, en dan geloof jij dat die het niet goed snappen? Users als Deelnemer en Haushofer heb ik het over.
pi_112889204
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Elk creationistisch argument is ontkracht, een cirkelredenering, of niet te bewijzen en puur gebaseerd op speculatie, of geschriften uit een tijd waarin men dacht dat de Aarde plat was. Maarja, als je in pratende slangen gelooft zal het niet veel problemen voor je opleveren om in alle onzin te geloven die je word voorgeschoteld.
Give a man a fish and he will eat for a day;
Teach a man to fish and he will eat for a lifetime;
Give a man religion and he will die praying for a fish.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')