Strikt genomen zou ik elke vorm van religie verbannen ja, en zeker uit het onderwijs, er is niets meer belangrijker voor kinderen dan een neutraal eerlijk wetenschappelijk onderwijs en jij wilt ze dit ontnemen door leraren voor de klas te zetten wie op hun beurt hun eigen twisted morals aan de kinderen leren?quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:47 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Dus een docent mag niet gelovig zijn? Mag hij/zij wel graag GTST kijken of ben je dan ook niet meer "neutraal" ?
Wat heeft het dan voor zin om een religieus iemand wel aan te nemen, mits zij zich van haar hoofddoek ontdoet. Bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:48 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Religieus is per definitie niet neutraal.
Laten we dan homoseksuelen ook niet aannemen want die zijn ook niet "neutraal".quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:50 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Strikt genomen zou ik elke vorm van religie verbannen ja, en zeker uit het onderwijs, er is niets meer belangrijker voor kinderen dan een neutraal eerlijk wetenschappelijk onderwijs en jij wilt ze dit ontnemen door leraren voor de klas te zetten wie op hun beurt hun eigen twisted morals aan de kinderen leren?
Religie dient bestudeerd te als religie, niet als waarheid.
Zeer matige troll. Verpest een serieus topic eens niet..quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:48 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Wat is dan wel neutraal? Blauwe ogen met blond haar?
Ik moet van mijn geloof een bivakmuts dragen. Maar dat mag nietquote:Op woensdag 30 mei 2012 18:39 schreef MrBaas het volgende:
Een lerares mag dat gewoon zelf bepalen net zoals een leerling zelf mag bepalen of zij een hoofddoek omdoet.
HAHAHAH wat grappigquote:Op woensdag 30 mei 2012 18:52 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik moet van mijn geloof een bivakmuts dragen. Maar dat mag niet
Opnieuw: als je dom wilt trollen mag je dat via pm doen, niet in dit topic.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:51 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Laten we dan homoseksuelen ook niet aannemen want die zijn ook niet "neutraal".
Dat denk ik nou altijd als ik een hoofddoek ziequote:
Omdat mensen zich vaak religieus noemen maar dit niet zijn, ze voelen zich veilig bij die term want als ze zich niet relieus zouden noemen zouden ze zonder god zijn he, en zonder god heb je geen moraalquote:Op woensdag 30 mei 2012 18:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat heeft het dan voor zin om een religieus iemand wel aan te nemen, mits zij zich van haar hoofddoek ontdoet. Bijvoorbeeld.
Laat ik je een wedervraag stellen;quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:48 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Leg mij eens uit dan hoezo het een teken van onderdrukking is, aub.
Maar hoe ga je dat verzekeren?quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:57 schreef Ziba het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen tegen zijn. Maar feitelijk maakt het niet uit (vind ik). Als de docente haar geloof maar niet over probeert te brengen en de leerlingen probeert te beïnvloeden.
Zo naïefquote:Op woensdag 30 mei 2012 18:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Omdat mensen zich vaak religieus noemen maar dit niet zijn, ze voelen zich veilig bij die term want als ze zich niet relieus zouden noemen zouden ze zonder god zijn he, en zonder god heb je geen moraal(aldus een engels onderzoek)
Zou ik een religieuze leraar aannemen? Nee.
Zou ik een relugieuze leraar aannemen die zijn religie ook kenbaar maakt? Hell no!
Hoezo kan een religieus persoon nou minder goed de stelling van Pythagoras en staartdelingen uitleggen dan iemand die niet in God gelooft? Alsof je religie bij dat soort onderwerpen in het onderwijs ook maar enigszins aan bod komtquote:Op woensdag 30 mei 2012 18:59 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maar hoe ga je dat verzekeren?
Iemand die gelooft dat een onzichtbaar vaderfiguur haar bevrijd van haar zonden als ze zonder vragen het heilige boek volgt kan je moeilijk vertrouwen als een rationeel persoon die werkelijkheid van fictie kan scheiden..
Dit ga je niet menen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:59 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Laat ik je een wedervraag stellen;
Als de gemiddelde moslimvrouw op een dag tegen haar familie en sociale omgeving zegt;
"Weten jullie wat? Ik ga het helemaal anders doen".
Zij doet haar hoofddoek af, gaat op zichzelf wonen en komt na enkele maanden thuis met een Nederlandse vriend. Wat gebeurt er dan?
Als je daar een eerlijk antwoord op geeft dan weet je ook wat ik bedoel met de onderdrukking van de vrouw binnen de islam, en daar is de hoofddoek één van de symbolen van.
Goede comeback 9/10 would read again.quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:02 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Dit ga je niet menen.
Dit hele verhaal slaat echt helemaal nergens op.
Hahaha. Ik weet eigenlijk niet over welk onderwijs hebben? Basisschool ofzo? Ik bedoel: ik ken veel moslims (mijn vader bijvoorbeeld) maar zij proberen andere mensen niet te 'overtuigen' o.i.d. Natuurlijk heb je wel een enkeling maar de meeste mensen niet. Uit mijn eigen ervaring zijn dat toch meer de christenen die je op den duur proberen te overtuigen ofzo.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:59 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maar hoe ga je dat verzekeren?
Iemand die gelooft dat een onzichtbaar vaderfiguur haar bevrijd van haar zonden als ze zonder vragen het heilige boek volgt kan je moeilijk vertrouwen als een rationeel persoon die werkelijkheid van fictie kan scheiden..
Pythagoras hield er zijn eigen religieuze opvattingen op na.quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hoezo kan een religieus persoon nou minder goed de stelling van Pythagoras en staartdelingen uitleggen dan iemand die niet in God gelooft? Alsof je religie bij dat soort onderwerpen in het onderwijs ook maar enigszins aan bod komt
Ik ben er niet echt een voorstander van; maar zou t ook niet willen verbieden.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:08 schreef juf_hoofddoek het volgende:
Momenteel ben ik bezig te onderzoeken wat de mening van Nederland is over leraressen die een hoofddoek dragen.
Mijn vraag is daarom:
Wat vinden jullie van leraressen die een hoofddoek dragen?
Ben je daar voor, heb je er geen probleem mee, ben je tegen, wil je het verbieden. En waarom?
Ik weet wel zeker dat een erg groot deel tegen is. (zie ook dit topicquote:Wat denken jullie dat de mening van de rest van Nederland is? Denken jullie dat de meerderheid voor of tegen leraressen met hoofddoek zal zijn?
Alvast bedankt voor jullie mening.
ps. geen flauw idee of dit past in deze rubriek
Ik zie ze inderdaad elke zondag zo rondlopen..quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:03 schreef Ziba het volgende:
[..]
Hahaha. Ik weet eigenlijk niet over welk onderwijs hebben? Basisschool ofzo? Ik bedoel: ik ken veel moslims (mijn vader bijvoorbeeld) maar zij proberen andere mensen niet te 'overtuigen' o.i.d. Natuurlijk heb je wel een enkeling maar de meeste mensen niet. Uit mijn eigen ervaring zijn dat toch meer de christenen die je op den duur proberen te overtuigen ofzo.
Ikzelf heb bijvoorbeeld wel een docent Engels gehad op de middelbare school (vwo) en hij is moslim. Nooit last van gehad, nooit over gediscussieerd ook. Het ligt dus ook aan de specifieke richting.
quote:
In de VS wel.quote:Op woensdag 30 mei 2012 17:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Turkije is niet seculier, nooit geweest.
Vrijheid van onderwijs is in Turkije niet beter geregeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |