abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112198434
quote:
Woede na vondst lichaamsresten

ELIM - "Schandalig!” Goede vrienden van Jan Engels (39) en Jan Martin Kroesen (31), de twee mannen die zondag om het leven kwamen bij een ongeval met een autocrosswagen, kunnen niet bevatten dat de Drentse politie verzuimde alle lichaamsresten te bergen.

Daardoor kon het een dag na het ongeluk gebeuren dat vader Geert Kroesen 'weke delen’ van het lichaam van zijn overleden zoon in de berm vond. Het Drentse korps zegt de lugubere vondst te betreuren en de vader te hebben opgevangen. Maar zelfs dinsdag, meer dan anderhalve dag na het incident, zijn er nog brokstukken en bebloede vlekken te vinden, zo wijzen buurtbewoners aan.

Engels en Kroesen bezochten zondag de Drentse Autocross wedstrijd en raakten daar geïnspireerd om zelf te gaan racen. Die avond, enkele uren na de races, besloten ze in een blauwe crosswagen, die niet op de openbare weg mag, een rit te maken. Omdat er maar één stoel in het voertuig zat, nam Kroesen plaats op de vloer. Een plek zonder gordel.

Op de Ritmeesterweg verloor bestuurder Engels de macht over het stuur. Hij botste met hoge snelheid tegen een boom en enkele meters verderop eindigde de auto zonder kenteken, maar met wedstrijdnummer, in de sloot. De ravage was enorm en de twee mannen waren op slag dood.

Normaal gesproken ruimen de hulpverleners na een ongeval alles op, maar ditmaal ging dat om nog onduidelijke redenen fout. Toen vader Geert Kroesen een dag later een kijkje nam bij de onheilsplek, vond hij delen van het lichaam van zijn zoon. Hij belde de politie, die het alsnog liet opruimen.

Bloed
Zelfs dinsdag, anderhalve dag na het ongeval, liggen er nog onderdelen van de auto in de berm. "En daar waar al die vliegen zitten…”, wijst een bekende van de twee slachtoffers, die net bloemen heeft neergelegd, aan. "Daar ligt nog steeds bloed en mogelijk nog iets van het lichaam”, zegt hij boos. "Onbegrijpelijk dat de politie dit niet heeft opgeruimd. En vooral verschrikkelijk voor die vader. Hij heeft het al zo moeilijk.” Een goede kennis van vader Geert laat weten dat hij te geschokt is om zijn verhaal te doen. "De man had het al zo moeilijk, en nu dit nog. Niemand wil zijn kind overleven.”

De Drentse politie gaat diep door het stof. "Normaal gesproken maken we deze plekken extreem goed schoon. Ergens moet hier een fout gemaakt zijn, maar we weten niet hoe dat kan. Het is natuurlijk extra pijnlijk dat juist een van de nabestaanden deze ontdekking deed”, zegt Ramona Venema van het korps. Ze laat weten dat het lichaam van het overleden slachtoffer zwaar gehavend was en daarom niet toonbaar aan de familie.

Condoleance
Iedereen in Elim kent de twee slachtoffers, die allebei actief waren als etherpiraat en met de bijnamen Twilight en Disco Jan door het leven gingen. Op de Hyvespagina van een van de slachtoffers stromen de condoleanceberichten binnen. "Je zei gister nog het leven is een feest! Je heb genoten! Zo bizar dat je er nu niet meer bent… Familie en vrienden sterkte met dit verlies van Jan en Jan!”, schrijft een aangeslagen koppel.
Brr, dat moet toch bizar zijn als je nog stukken van het lichaam van je overleden zoon ziet liggen :{
pi_112198789
Volgens mij heb ik deze vandaag al gelezen op FOK!. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 30 mei 2012 @ 00:08:56 #3
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_112198867
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 00:07 schreef trovey het volgende:
Volgens mij heb ik deze vandaag al gelezen op FOK!. ;)
Stond gisteren al op de frontpage of op het forum ergens. :Y
  woensdag 30 mei 2012 @ 00:15:27 #4
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_112199164
Lekker belangrijk. Die 2 zijn in een onverzekerde en afgekeurde rallybak de openbare weg op gegaan om zich daarna met 200kmpu om een boom te vouwen. Vrij logisch dat in het donker niet alles terug te vinden is.

En dan ook nog 1 sukkel die gewoon op de vloer gaat zitten _O- Die verdiende het gewoon om te sterven en gruwelijk ook.

Snap ook niet waarom ze de politie iets kwalijk nemen. Het is nu niet dat ze beschikken over high end state of the art Bones of CSI spul waarbij ze door de reflectie in een speldenknop via een sataliet kunnen zien dat via het binnenspiegeltje de ingewanden met behulp van de centrifugaalkrachten wel 50mtr ver zijn gevlogen.
  woensdag 30 mei 2012 @ 00:22:31 #5
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:10:28 #6
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_112254144
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 00:15 schreef TheThirdMark het volgende:
Lekker belangrijk. Die 2 zijn in een onverzekerde en afgekeurde rallybak de openbare weg op gegaan om zich daarna met 200kmpu om een boom te vouwen. Vrij logisch dat in het donker niet alles terug te vinden is.

En dan ook nog 1 sukkel die gewoon op de vloer gaat zitten _O- Die verdiende het gewoon om te sterven en gruwelijk ook.

Snap ook niet waarom ze de politie iets kwalijk nemen. Het is nu niet dat ze beschikken over high end state of the art Bones of CSI spul waarbij ze door de reflectie in een speldenknop via een sataliet kunnen zien dat via het binnenspiegeltje de ingewanden met behulp van de centrifugaalkrachten wel 50mtr ver zijn gevlogen.
Dat is eigenlijk eerder de strekking van het nieuwsbericht; 2 onverantwoordelijke mongolen gaan met een (ongekeurde en onverzekerde) cross-auto op de openbare weg scheuren en rijden zich aan baklappen.

Het is maarr goed dat er daar niemand anders reed. Voor hetzelfde geldt hadden ze een stel fietsende kinderen platgereden.

Uiteraard wel vreselijk voor de familie die een dierbare verliezen en zeer vervelend dat er nog stoffelijke resten achter zijn gebleven.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_112254268
Bij het lezen van "weke delen" kreeg ik een beetje een week gevoel.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_112254316
Is dit niet verkapte woede naar hun overleden dierbaren om dit zeer domme ongeluk, die op deze manier geventileerd wordt naar de hulpverleners, onder het mom "over de doden niets dan goed"
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:18:08 #9
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_112254345
Ruim het dan gewoon zelf op :') als mijn kind op straat poept dan bel ik ook niet de politie om te vragen of ze het weg willen halen
We zullen zien, zei de blinde.
pi_112254435
heel treurig voor paps maar wat een mongolen zijn het dan ook. En helemaal niemand in hun omgeving die even zei: 'goh, laat die auto nou even staan of gebruik hem alleen op plekken waar het wel mag?'
pi_112254550
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:16 schreef Boris_Karloff het volgende:
Is dit niet verkapte woede naar hun overleden dierbaren om dit zeer domme ongeluk, die op deze manier geventileerd wordt naar de hulpverleners, onder het mom "over de doden niets dan goed"
Precies. Het is heel vervelend dat de vader van het slachtoffer de resten heeft aangetroffen, maar het is niet heel vreemd dat er 's nachts iets over het hoofd gezien is als je nagaat wat de schaal van het ongeluk is. (Als er weke delen uit de auto geslingerd worden, kan je wel nagaan wat voor bloedbad het geweest is). Het lijkt me dan ook terecht dat de betrokken hulpverleners niet extra gestraft worden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_112254612
Wat een kutreacties hierboven.

Natuurlijk is het stupide actie geweest van die jongens, dat ontkent ook niemand, maar als de politie en/of hulpdiensten bij dit soort ongelukken normaal alles opruimt en nu duidelijk steken laat vallen, hebben ze wel een reden om hun "beklag" te doen toch ?
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:28:35 #13
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_112254679
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:18 schreef Doodloper het volgende:
Ruim het dan gewoon zelf op :') als mijn kind op straat poept dan bel ik ook niet de politie om te vragen of ze het weg willen halen
Ik kan me voorstellen dat nabestaanden daar moeite mee hebben. Jouw kind leeft immers nog.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:21 schreef Franknfurter het volgende:
heel treurig voor paps maar wat een mongolen zijn het dan ook. En helemaal niemand in hun omgeving die even zei: 'goh, laat die auto nou even staan of gebruik hem alleen op plekken waar het wel mag?'
Het stond er niet bij, maar wie weet hadden ze ook nog een flink potje bier op. Zo ja; dan nog lulliuger dat niemand het probeerde te voorkomen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_112254831
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:28 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat nabestaanden daar moeite mee hebben. Jouw kind leeft immers nog.

[..]

Het stond er niet bij, maar wie weet hadden ze ook nog een flink potje bier op. Zo ja; dan nog lulliuger dat niemand het probeerde te voorkomen.
Ik ben wel eens naar dat soort races geweest en daar wordt behoorlijk gedronken door het publiek, niet door de coureurs. Dus ik vraag me af of ze geracet hebben overdag. indien ze alleen in het publiek stonden is de kans groot op het gebruik van alcohol
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_112254835
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:26 schreef Zjummie het volgende:
Wat een kutreacties hierboven.

Natuurlijk is het stupide actie geweest van die jongens, dat ontkent ook niemand, maar als de politie en/of hulpdiensten bij dit soort ongelukken normaal alles opruimt en nu duidelijk steken laat vallen, hebben ze wel een reden om hun "beklag" te doen toch ?
Alles van het lichaam
daar valt in de berm geen bloed onder want dat kan je moeilijk wegspuiten.
en er liggen nu nog wat onderdelen van de auto
wat geen lichaamsdelen zijn
pi_112254836
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:28 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

[..]

ik ga geen aannames maken, voor nu zijn het dus gewoon twee volwassen, nuchtere mannen die met hun bizarre hersenkronkel het heel normaal achtten om anderen mensen in gevaar te brengen. Of ze nou dronken waren of niet, de omgeving heeft hier ook een flinke steek laten vallen.
pi_112254875
Je moet eigenlijk wel dronken of een volslagen idioot zijn om in een race auto op de grond te gaan zitten zonder gordels etc.
pi_112410271
Wat een malloten zeg... Die gast die op de grond gaat zitten in de auto omg :')
pi_112410331
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2012 00:37 schreef SOG het volgende:
Wat een malloten zeg... Die gast die op de grond gaat zitten in de auto omg :')
en dan moord en brand schreeuwen als het lichaam in stukken wordt verscheurd en het niet goed opgeruimd wordt...
Stelletje mafkezen.. Idd voor hetzelfde geld loopt er iemand of fietst er iemand of whatever..
  maandag 4 juni 2012 @ 01:07:31 #20
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_112410998
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2012 00:39 schreef SOG het volgende:

[..]

en dan moord en brand schreeuwen als het lichaam in stukken wordt verscheurd en het niet goed opgeruimd wordt...
Stelletje mafkezen.. Idd voor hetzelfde geld loopt er iemand of fietst er iemand of whatever..
Dat er iemand eventueel had kunnen lopen boeit mij, in dit specifieke geval, eigenlijk niets.
Een stel droogkloten die het verdienden te sterven rijten zichzelf aan stukken. Dat de familie die hen aangemoedigd heeft dit te doen nu huilie huilie doet ergert mij een stuk meer.
Eigenlijk voor straf de lijken weer dumpen en het de ouders zelf op laten ruimen.
pi_112413092
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 00:15 schreef TheThirdMark het volgende:

Omdat - normaal gesproken - de hulpdiensten er wél gewoon voor zorgen dat het stoffelijk overschot wordt opgeborgen.
pi_112413349
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 08:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat - normaal gesproken - de hulpdiensten er wél gewoon voor zorgen dat het stoffelijk overschot wordt opgeborgen.
Normaal gesproken is het niet zo'n slachting als dit.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_112413402
Is de familie al aansprakelijk gesteld voor de schoonmaakkosten en schade aan de boom, of hebben ze de erfenis al geweigerd?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_112413462
Is het niet zo dat ze een bepaald gewicht (zoveel procent van het gewicht van een gemiddelde volwassen man) aan lichaamsdelen verzamelen en als ze dan niet gauw meer vinden dat ze ophouden met zoeken?

Tenminste, dat is bij treinspringers zo, meen ik gelezen te hebben.
Neil LOVES Carrots!
  maandag 4 juni 2012 @ 09:13:54 #25
236046 NotYou
tigerblood
pi_112413788
Zouden ze dat er nou bij zeggen, op de eerste dag van de politie opleiding? :')

Wat een Tokkies zeg. Eerst roekeloos (zichzelf en) andere weggebruikers in groot gevaar brengen, zich godzijdank tegen een boom in plaats van tegen een tegenligger te pletter rijden en dan familie/intimi die ook nog eens het lef hebben te klagen over de mensen die het voor een karig rotloontje wel weer komen opruimen? |:(

Dat die vader (mocht hij ook op deze wijze hebben geklaagd) zich diep gaat schamen voor het stuk stront van een zoon dat hij voort heeft gebracht. Als het nog tieners geweest waren had ik het ze al erg zwaar aangerekend, het is ook bepaald geen hogere wiskunde, maar dat het hier dertigers betrof.. :')

Ik stel voor dat we deze heldhaftige boom een welverdiend lintje geven. ^O^
Je suis Charlie Sheen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')