The Shawshank Redemption staat bij mij al 10 jaar onbedreigd op nummer 1. Film komt uit '94 maar ik zag hem pas in '02quote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:08 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
naar een film uitkijken betekent niet dat je verwacht dat het een van de beste films ooit zal zijn..
en het is ignorance is bliss.
en dus?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:13 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
The Shawshank Redemption staat bij mij al 10 jaar onbedreigd op nummer 1. Film komt uit '94 maar ik zag hem pas in '02
Heb ik nooit naar de film hoeven uit te kijkenquote:
U hebt gelijk:quote:
Waarschijnlijk is er al veel te vaak een review van deze film langsgekomen maar ik kon het niet laten. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik een Clint Eastwood liefhebber ben, ook al heb ik nauwelijks oude films van hem gezien. Million Dollar Baby stond al 2 jaar in de wachtrij, om de een of andere reden is het er nooit van gekomen, maar vandaag was het eindelijk zo ver.quote:A hardened trainer/manager works with a determined woman in her attempt to establish herself as a boxer.
dat zegt meer over jou dan over de film of niet?quote:Op woensdag 6 juni 2012 02:45 schreef Paxcon het volgende:
The Avengers 3D
Ik ben serieus in slaap gevallen tijdens deze vage saaie film en geef het derhalve 2/10.
Ik ga 'm toch maar eens checken dan.quote:Op woensdag 6 juni 2012 00:45 schreef clumsy_clown het volgende:
Extremely Loud & Incredibly Close (2011)
Ik ben ooit nietsvermoedend aan het boek Extremely Loud and Incredibly Close begonnen. Wist ik veel dat ik jankend als een klein kind binnen het boek zou verslinden. Nog even afgezien van de tragedie van 9/11 was dit vooral het verhaal van een bijzonder kind met een bijzondere zoektocht naar overblijfselen van z'n bijzondere vader. De verwachtingen voor de film waren dan ook op zijn minst hoog te noemen.
Die verwachtingen zijn waargemaakt. Wat een film. Het verhaal blijft net zo aangrijpend, iets wat weinig verfilmingen lukt. Wat een acteerprestaties! Sandra Bullock als getergde moeder, Tom Hanks als vader, het bijrolletje van John Goodman maar boven alles de jonge Thomas Horn als Oskar Schell. Horn zet precies de extreem intelligente, daardoor soms onverhoopt vervelende, gepijnigde Oskar neer die in het boek beschreven werd. Tot nu toe stond de acteerprestatie van Natalie Portman in Leon bovenaan wat betreft kindacteerwerk, maar Horn overstijgt dat met ontzettende gemak. Daar gaan we meer van zien, hoop ik.
Verder zit de film cinematografisch zo in elkaar dat de sfeer (grauw, met her en der een lichter moment) en het tempo (snel) van het boek mooi bewaard zijn.
Aanrader, maar wel de zakdoeken gereed houden.
IMDb: 6,7 (why?!)
Ik: 9,0
Hmmzzzz...ik heb het boek ook gelezen (en de film niet gezien) maar het wist me niet zo te raken zoals jou blijkbaar. Ja tuurlijk was het een mooi verhaal, maar ik denk dat Kleenex weinig aan mij gaat verdienen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 00:45 schreef clumsy_clown het volgende:
Extremely Loud & Incredibly Close (2011)
Ik ben ooit nietsvermoedend aan het boek Extremely Loud and Incredibly Close begonnen. Wist ik veel dat ik jankend als een klein kind binnen het boek zou verslinden. Nog even afgezien van de tragedie van 9/11 was dit vooral het verhaal van een bijzonder kind met een bijzondere zoektocht naar overblijfselen van z'n bijzondere vader. De verwachtingen voor de film waren dan ook op zijn minst hoog te noemen.
Die verwachtingen zijn waargemaakt. Wat een film. Het verhaal blijft net zo aangrijpend, iets wat weinig verfilmingen lukt. Wat een acteerprestaties! Sandra Bullock als getergde moeder, Tom Hanks als vader, het bijrolletje van John Goodman maar boven alles de jonge Thomas Horn als Oskar Schell. Horn zet precies de extreem intelligente, daardoor soms onverhoopt vervelende, gepijnigde Oskar neer die in het boek beschreven werd. Tot nu toe stond de acteerprestatie van Natalie Portman in Leon bovenaan wat betreft kindacteerwerk, maar Horn overstijgt dat met ontzettende gemak. Daar gaan we meer van zien, hoop ik.
Verder zit de film cinematografisch zo in elkaar dat de sfeer (grauw, met her en der een lichter moment) en het tempo (snel) van het boek mooi bewaard zijn.
Aanrader, maar wel de zakdoeken gereed houden.
IMDb: 6,7 (why?!)
Ik: 9,0
Beter check je hem niet. Heb hem een tijdje terug ook gezien en het is een langdradige film met een irritant kind in de hoofdrol. Een beetje het niveau van de laatste films van Tom Hanks zoals Larry Crowne, en Charlie Wilsons War...quote:Op woensdag 6 juni 2012 09:52 schreef LordVoldemort het volgende:
[..]
Ik ga 'm toch maar eens checken dan.
Langdradig ja, maar ik vond het kind niet irritant. Meer eigenaardig.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:24 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Beter check je hem niet. Heb hem een tijdje terug ook gezien en het is een langdradige film met een irritant kind in de hoofdrol. Een beetje het niveau van de laatste films van Tom Hanks zoals Larry Crowne, en Charlie Wilsons War...
Net als in het boek zegmaar?quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Langdradig ja, maar ik vond het kind niet irritant. Meer eigenaardig.
Ja. Er wordt dus ook prima uitgelegd waarom hij zo doet.quote:
Ja, maar allebei even slechtquote:Op woensdag 6 juni 2012 15:50 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Edit: Larry Crowne heb ik de dag ervoor gezien, en die twee vallen echt in totaal andere categorieën.
Wel grappig, ik vond het één van de irritantste figuren die ik de laatste jaren heb gezien en zou 'm liever nooit meer terugzien.quote:Op woensdag 6 juni 2012 00:45 schreef clumsy_clown het volgende:
... maar boven alles de jonge Thomas Horn als Oskar Schell. Horn zet precies de extreem intelligente, daardoor soms onverhoopt vervelende, gepijnigde Oskar neer die in het boek beschreven werd. Tot nu toe stond de acteerprestatie van Natalie Portman in Leon bovenaan wat betreft kindacteerwerk, maar Horn overstijgt dat met ontzettende gemak. Daar gaan we meer van zien, hoop ik.
zojuist gekeken, absurd is gewoon het enige juiste woord voor die filmquote:Op woensdag 6 juni 2012 09:48 schreef planethugo het volgende:
Piranha 3DD
[ afbeelding ]
Deel 1 was een vermakelijke onzinfilm over piranha's en het vervolg doet dit nog eens dubbel over. Begon wat nietszeggend maar gaandeweg namen de absurde scene's en de humor de overhand en was het uiteindelijk een 80 minuten durende pulpfilm die ik wel kan waarderen. Grappig rolletje ook van David Hasselhoff als zichzelf, een veel te oude fake badmeester
7.0
Het einde maakt die film wel af idd.quote:Op donderdag 7 juni 2012 00:12 schreef LordVoldemort het volgende:
We Need To Talk About Kevin
Waarom dacht ik dat dit een comedy zou zijn?. Wat een geweldige film, maar verre van grappig. Op een bepaald moment begon het tempo me wat te storen, maar het einde maakte dat meer dan goed.
Ik ga niet posten waar het over gaat, ik denk namelijk dat hij alleen maar minder indrukwekkend wordt als je al weet waar het ongeveer over gaat. Gewoon kijken dus.
8/10
Best wel gruwelijk ja.quote:Op donderdag 7 juni 2012 00:15 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Het einde maakt die film wel af idd.
Dat is meestal wat een einde met een film doet.quote:Op donderdag 7 juni 2012 00:15 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Het einde maakt die film wel af idd.
Om eerlijk te zijn, de film is ook best wel saai halverwege.quote:Op woensdag 6 juni 2012 09:46 schreef andreas612 het volgende:
[..]
dat zegt meer over jou dan over de film of niet?
Eensch.quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:08 schreef Deckard het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, de film is ook best wel saai halverwege.
Ik denk dat ik het geduld niet heb voor dit soort films. Heb hem na een lang half uur afgezet. Wellicht toch maar afkijken een keertje.quote:Op donderdag 7 juni 2012 00:12 schreef LordVoldemort het volgende:
Waarom dacht ik dat dit een comedy zou zijn?. Wat een geweldige film, maar verre van grappig. Op een bepaald moment begon het tempo me wat te storen, maar het einde maakte dat meer dan goed.
Ik ga niet posten waar het over gaat, ik denk namelijk dat hij alleen maar minder indrukwekkend wordt als je al weet waar het ongeveer over gaat. Gewoon kijken dus.
8/10
dat eindequote:Op donderdag 7 juni 2012 00:12 schreef LordVoldemort het volgende:
8/10
Ik kijk niet zo vaak oude films, maar afgezien van de bekende meuk vind ik The Hunchback of the Notre Dame uit 1923 wel een leuke verrassing. Het neemt een loopje met het boek, maar de geweldige rol van de sterspeler van die tijd, Lon Chaney, maakt veel goed.quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:05 schreef LordVoldemort het volgende:
Fury (1936, Fritz Lang)
[ afbeelding ]
Wat een oubollige onzin zeg. M was een prima film, maar deze gaat echt nergens over. Niks dat in de film gebeurt vond ik geloofwaardig, met als dieptepunt de woedende menigte die elkaar ophitst en een politiebureau in de fik zet. Het meest deed het me nog denken aan die scenes in South Park waar een groep mensen protesteert door "rebelrebelrebel!!" te roepen.
Tot slot is er nog de doorslaggevende bewijslast die opeens uit de lucht komt vallen. Waar die filmopnames opeens vandaan komen zonder enige inleiding is me echt een raadsel en mijns inziens het grootste zwak in het plot.
4/10
Thanks voor de tip, ik ga hem checkenquote:Op donderdag 7 juni 2012 00:12 schreef LordVoldemort het volgende:
8/10
Dan had je de trailer zeker niet van tevoren gekeken, die de hele film in een keer spoilertquote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:08 schreef andreas612 het volgende:
man on a ledge
vette film!goede sfeer in de film en goed filmwerk. Het einde beetje cliché maar whatever.. zeker de moeite waard om te kijken.
IMO 7.2/10
imdb 6.6/10
90 procent van de trailers geeft veel te veel van het verhaal weg dus heel verassend was dat niet toch? Dat is de reden dat ik nooit trailers kijk (en zelfs geen plots lees), alleen het IMDB cijfer is genoeg, al zegt dat natuurlijk ook niet alles...quote:Op vrijdag 8 juni 2012 07:32 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Dan had je de trailer zeker niet van tevoren gekeken, die de hele film in een keer spoilert(Ik wel dus, derhalve was die dus niks aan)
Heb hem net met moeite afgekeken, moet je me wel even uitleggen in een spoiler wat er zo mooi aan dat einde was. Vond het maar super lame...quote:Op donderdag 7 juni 2012 00:12 schreef LordVoldemort het volgende:
8/10
Hah ik moest lachen. Dit klinkt echt zo cheesy.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:36 schreef Xan21 het volgende:
SCRE4M FAN EDITION
[ afbeelding ]
Stuk scherper dan de bioscoop versie!
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:31 schreef johnnyblaze11 het volgende:
[..]
Heb hem net met moeite afgekeken, moet je me wel even uitleggen in een spoiler wat er zo mooi aan dat einde was. Vond het maar super lame...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fear of a name only increases fear of the thing itself
Ik wilde gisteren eigenlijk al reageren op je post omdat ik vermoedde dat je de film sowieso niet zou waarderen als je 'm na een half uur af hebt gezet.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:31 schreef johnnyblaze11 het volgende:
[..]
Heb hem net met moeite afgekeken, moet je me wel even uitleggen in een spoiler wat er zo mooi aan dat einde was. Vond het maar super lame...
die film is geweldig ik geef em zelf een dikke 8.5!!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:51 schreef Superrudi het volgende:
Hasta la Vista!
[ afbeelding ]
Drie jonge gasten houden van wijn en vrouwen. Het eerste proeven ze met plezier, maar het tweede hebben ze nog nooit mogen smaken. Onder het mom van een wijntour reizen de drie naar Spanje om eindelijk van de grond te gaan. Niets zal hen tegenhouden. Zeker niet het feit dat de eerste blind is, de tweede in een rolstoel zit en de derde volledig verlamd is.
Het is een belgische film en doet qua genre een beetje denken aan Intouchables. Veel komische momenten, maar ook hier en daar ontroerend. Vond het al met al een zeer plezierige film, geen moment verveeld en zeker een aanrader!
Imdb: 7,4
Ik: 7,5
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |