abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112604772
I like cheese
pi_112605966
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:31 schreef johnnyblaze11 het volgende:

[..]

Heb hem net met moeite afgekeken, moet je me wel even uitleggen in een spoiler wat er zo mooi aan dat einde was. Vond het maar super lame...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fear of a name only increases fear of the thing itself
  vrijdag 8 juni 2012 @ 11:49:00 #178
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_112606432
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:31 schreef johnnyblaze11 het volgende:

[..]

Heb hem net met moeite afgekeken, moet je me wel even uitleggen in een spoiler wat er zo mooi aan dat einde was. Vond het maar super lame...
Ik wilde gisteren eigenlijk al reageren op je post omdat ik vermoedde dat je de film sowieso niet zou waarderen als je 'm na een half uur af hebt gezet.
Het moet je een beetje liggen en hoewel ik 'm wel goed vond zou ik 'm niet snel nog een keer kijken...
De film deed me een beetje denken aan The Good Son (1993)
Dan vond ik die zelfs beter dan Kevin :X
pi_112639556
Hasta la Vista!

Drie jonge gasten houden van wijn en vrouwen. Het eerste proeven ze met plezier, maar het tweede hebben ze nog nooit mogen smaken. Onder het mom van een wijntour reizen de drie naar Spanje om eindelijk van de grond te gaan. Niets zal hen tegenhouden. Zeker niet het feit dat de eerste blind is, de tweede in een rolstoel zit en de derde volledig verlamd is.

Het is een belgische film en doet qua genre een beetje denken aan Intouchables. Veel komische momenten, maar ook hier en daar ontroerend. Vond het al met al een zeer plezierige film, geen moment verveeld en zeker een aanrader!

Imdb: 7,4
Ik: 7,5
pi_112640035
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 22:51 schreef Superrudi het volgende:
Hasta la Vista!
[ afbeelding ]
Drie jonge gasten houden van wijn en vrouwen. Het eerste proeven ze met plezier, maar het tweede hebben ze nog nooit mogen smaken. Onder het mom van een wijntour reizen de drie naar Spanje om eindelijk van de grond te gaan. Niets zal hen tegenhouden. Zeker niet het feit dat de eerste blind is, de tweede in een rolstoel zit en de derde volledig verlamd is.

Het is een belgische film en doet qua genre een beetje denken aan Intouchables. Veel komische momenten, maar ook hier en daar ontroerend. Vond het al met al een zeer plezierige film, geen moment verveeld en zeker een aanrader!

Imdb: 7,4
Ik: 7,5
die film is geweldig ik geef em zelf een dikke 8.5!!
pi_112645477
Jeff, Who Lives At Home

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik deze film moet omschrijven, maar het is zeker weten geen pure comedy. Het is meer een Indi/drama en daarom vind ik het een heerlijke film. Goede feel good movie met aardige comedy momenten. Het is een zelfde soort film als 'Everything Must Go'

Heerlijke film. _O_

Cijfer: 7.5.

[ Bericht 4% gewijzigd door kevin_ op 09-06-2012 01:26:37 ]
pi_112651978
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 00:46 schreef kevin_ het volgende:
Jeff, Who Lives At Home

[ afbeelding ]

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik deze film moet omschrijven, maar het is zeker weten geen pure comedy. Het is meer een Indi/drama en daarom vind ik het een heerlijke film. Goede feel good movie met aardige comedy momenten. Het is een zelfde soort film als 'Everything Must Go'

Heerlijke film. _O_

thx voor de tip!
pi_112652941
Iron Sky (2012)
Wanneer de Duitsers in 1945 voelen aankomen dat het wel eens verkeerd voor ze kan aflopen, vertrekken ze naar de maan. In een geheime basis houden ze zich schuil en berusten zich op wraak. In 2018 komen ze terug naar de Aarde.

Deze film is gewoon te fout. Een stel nazi's van de maan die terug naar de aarde gaan. Er zit veel gejatte muziek in (maar dan iets aangepast), een gejatte scene uit Der Untergang en de special effects zijn er erg matig uit. Desondanks is hij nog wel te kijken omdat het gewoon zo'n fout verhaal betreft. :P

IMDb: 6.6
Ik: 6.0

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Gone (2012)
Wanneer Jill Parrish (Amanda Seyfried) thuiskomt na een nachtdienst is het bed van haar zuster leeg. Ze is er zeker van dat de seriemoordenaar die haar twee jaar geleden ontvoerd heeft terug is gekomen om de klus af te maken. Maar de politie gelooft haar niet en ondertussen tikt de klok verder. Zonder enige hulp gaat Jill achter haar ontvoerder aan om haar zus te vinden en af te rekenen met de dader.

Prima actiefilm. Het is een redelijk trage film, maar verder goed weg te kijken.

IMDb: 5.6
Ik: 7.0

pi_112654826
Clear and Present Danger (1994)

quote:
Wanneer admiraal James Greer ernstig ziek wordt, vervangt Jack Rayn hem als een van de belangrijkste adviseurs van de president. Zijn eerste opdracht is het onderzoeken van de moord op een persoonlijke vriend van de president. Al snel blijkt dat deze machtige Amerikaanse zakenman duistere connecties onderhield met Columbiaanse drugskartels.
In mijn ogen zo'n typische eind jaren '80, jaren '90 film: Grote auto's (Suburbans in dit geval), antieke computers en zo'n typisch verhaal. Op een of andere manier komen heel veel films van dit tijd hetzelfde op mij over. Ik kan het niet goed typeren.

Maar goed; de film dus. Een van de boekverfilmingen van Tom Clancy. Al vaak gezien maar het precieze verhaal was ik kwijt dus toen hij gisteravond op Film1 langskwam maar weer 'ns gekeken. Vrij standaard verhaal maar wel goed geacteerd. Harrison Ford in zijn typische rol. De ambush scene (eveneens meet eerder genoemde Suburbans) is op een of andere manier altijd bij mij blijven hangen. (Tevens niet de bedoeling regisseur). Leuk filmpje om weer eens te kijken.

Garden State (2004)

quote:
Andrew Large (Zach Braff) keert terug naar zijn familie om ze bij de begrafenis van zijn moeder bij te staan. Hij wordt weer opgenomen in de wereld die hij al lang achter had gelaten en hem depressief maakte. Na lange tijd antidepressiva te hebben genomen stopt hij hiermee. Dit omdat hij Samantha (Natalie Portman) ontmoet en zij een natuurlijker middel tegen zijn somberheid vormt.
Kwam eveneens langs op Film1 en omdat ik het idee had dat ik hier ooit een 'review' plaatste van een film waarbij deze aangeraden werd deze maar gekeken, de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat deze ietwat tegenvalt.
Het is duidelijk een onafhankelijke film; maar dat ligt me wel. Goed gefilmd, karakters zijn prima en muziek is goed. Maar het verhaal is slecht. Al vele, véle malen eerder verfilmd en ook wel beter dan Garden State. In mijn ogen is in die 102 minuten eigenlijk gewoon bar weinig gebeurd; ja er is een omslagpunt aan het einde maar dat was onvermijdelijk. Tussen begin en dat omslagpunt gebeurd er gewoon te weinig. Jammer. Maar voor een keer is het nog wel een leuke film.
pi_112678203
snow white and the huntsman
deze film kan maar niet kiezen tussen sprookje, LOTR-achtige fantasy en tienerfilm. Het resultaat is onevenwichtig, en het ontbreekt de film nogal aan humor. Gevolg is een film die je niet pakt. Acteerwerk is redelijk, al gaat Theron wat mij betreft regelmatig over de irritatiegrens. Het scenario probeert krampachtig een nieuw verhaal te vertellen, maar wel zoveel mogelijk van de bekende elementen te handhaven, die daardoor soms heel geforceerd in de film komen.
Het ziet er allemaal wel prachtig uit, dat dan weer wel. Maar in totaal geen aanrader.

Imdb: 6,7
Ik: 5,5
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_112680260
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:04 schreef DragonFodder het volgende:
snow white and the huntsman
deze film kan maar niet kiezen tussen sprookje, LOTR-achtige fantasy en tienerfilm. Het resultaat is onevenwichtig, en het ontbreekt de film nogal aan humor. Gevolg is een film die je niet pakt. Acteerwerk is redelijk, al gaat Theron wat mij betreft regelmatig over de irritatiegrens. Het scenario probeert krampachtig een nieuw verhaal te vertellen, maar wel zoveel mogelijk van de bekende elementen te handhaven, die daardoor soms heel geforceerd in de film komen.
Het ziet er allemaal wel prachtig uit, dat dan weer wel. Maar in totaal geen aanrader.

Imdb: 6,7
Ik: 5,5
Sluit ik me bij aan. Theron vond ik op veel momenten ook té overdreven.

En natuurlijk jammer dat Kristen Stewart met haar eentonige uitdrukking de hoofdrol heeft.
  zondag 10 juni 2012 @ 00:10:35 #187
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_112680642
The Patriot

Hij stond al meer dan twee jaar in de kast. Had er verder geen bizar slechte verhalen over gehoord, maar had hem simpelweg nog nooit bekeken. Mel Gibson als Patriot, afgelopen donderdag was het zover.

Mel Gibson is vader van een relatief groot gezin in de achttiende eeuw. Zijn vrouw is hij verloren, dus hij voedt zijn kinderen zelf op. In het Amerika dat in oorlog is met het Britse gemenbest wil hij dat zo geweldloos doen, maar zo gemakkelijk is dat niet. Zijn zoons (waaronder Heath Ledger) zijn zo eigenzinnig als hij zelf is en als vanzelf komt hij in de oorlog terecht.

Een film die historisch pleit te zijn (in de credits wordt gerefereerd naar de Smithsonian institute) maar dat heel duidelijk niet is. De romantisering spat er vanaf, Mel Gibson is de ideale strijder en zijn jongste dochters zijn ware engeltjes. De grote vijand, Jason Isaacs, is een heerlijk slechte schurk.

En zo kabbelt de film ruim tweëneenhalf uur voort. Niet heel verrassend, maar wel heel vermakelijk. Het epische heeft Roland Emmerich goed onder de knie, en dan neem ik het enigszins kneuterige en overdreven liefde voor Amerika wel op de koop toe.

IMDb: 6.9
Ik: 7.0

Prometheus

Een schip gaat erop uit om een buitenaardse levensvorm te vinden, deze zou zomaar weleens de mens gemaakt kunnen hebben. De bemanning bestaat uit een bont gezelschap met onder andere een androïde, een bitchy Charlize Theron en twee hippies die maar wat graag hun maker willen ontmoeten. Ze komen terecht op een planeet waar buitenaards leven bestaan heeft, en zelfs nog huist.

De film is niet zo eng en horror-gericht is als Alien. Maar wat het inlevert aan spanning, wint het aan intelligentie. Bovendien is alles geweldig in beeld gebracht. Prima 3D en de film bevat een aantal sterke scènes. Michael Fassbender speelt geweldig als de androïde.

Terug naar de toegenomen intelligentie. De film stelt belangrijke vragen, 'Wie zijn wij? Waar komen wij vandaan? Wat maakt het uit als we dat weten?'

Met zulke existentiële vragen komt het geloof ook om de hoek kijken, en op een manier die ik persoonlijk alleen maar kan omarmen. Eén personage draagt een kruisje en als de androïde deze op gegeven moment heeft afgenomen vraagt dat personage deze later terug. "Maar waarom? Waarom geloof je nu nog steeds?" Het personage antwoordt: "because I choose too."

Noem het postmodern gebazel, ik houd ervan. Het einde laat nog heel wat open voor een vervolg, veel vragen staan ook nog open. Maar een vervolg zou het wat mij betreft alleen maar verpesten. De vragen die gesteld zijn, zijn goed. De antwoorden blijven uit, maar, zo is het leven. En waarom dan toch geloven, waarom toch leven? Dan zeg ik de woorden na van Dr. Shaw: "Because I choose too."

IMDb: 7.8
Ik: 8.5
  zondag 10 juni 2012 @ 00:12:08 #188
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_112680698
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 12:21 schreef GuitarJJ het volgende:
Iron Sky (2012)
Wanneer de Duitsers in 1945 voelen aankomen dat het wel eens verkeerd voor ze kan aflopen, vertrekken ze naar de maan. In een geheime basis houden ze zich schuil en berusten zich op wraak. In 2018 komen ze terug naar de Aarde.

Deze film is gewoon te fout. Een stel nazi's van de maan die terug naar de aarde gaan. Er zit veel gejatte muziek in (maar dan iets aangepast), een gejatte scene uit Der Untergang en de special effects zijn er erg matig uit. Desondanks is hij nog wel te kijken omdat het gewoon zo'n fout verhaal betreft. :P

IMDb: 6.6
Ik: 6.0

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik kan daar echt niet over uit dat die film zo geflopt heeft. Als je de strekking van het verhaal hoort verwacht je echt een geniale film, maar het tegendeel is niet minder waar begrijp ik al...

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 00:46 schreef kevin_ het volgende:
Jeff, Who Lives At Home

[ afbeelding ]

Heerlijke film. _O_

Net als bij de Friends cast vind ik het altijd lastig afschakelen als ik iemand van HIMYM tegenkom in een film.
  zondag 10 juni 2012 @ 05:51:37 #189
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_112684434
Stiekum een serie-review, gewoon omdat ik hier altijd post en lees, en omdat ik van mijzelf weet dat ik niet vaak op serietopics klik, maar deze toch echt ECHT moet aanraden.

Game of Thrones speelt zich af in een fantasy setting in het land van Westeros. Een aantal machtige koninkrijken is in onderlingen strijd om alleenheerser te worden, terwijl aan de noordelijke rand een andere vijand begint te ontwaken.

Als je na deze inleiding veel veldslagen en gevechten met rare monsters verwacht, zit je fout bij Game of Thrones. De serie legt op geniale wijze nadruk op de menselijke kant en laat de gedachtegangen, listen en motivaties van de verschillende personages in details zien. Verwacht ook geen trage serie, want er gebeurt zoveel, met geweldige suspense opbouw dat ik de hele tijd met spanning zit te kijken.

Daarnaast is met een beperkt budget een waanzinnig goede setting en sfeer neergezet. Als je even geen film hebt om te kijken, probeer eens een paar afleveringen (ongeveer 45 minuten per aflevering) van Game of Thrones.

<hr>
  zondag 10 juni 2012 @ 05:55:26 #190
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_112684442
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 05:51 schreef Dawnbreaker het volgende:
Stiekum een serie-review, gewoon omdat ik hier altijd post en lees, en omdat ik van mijzelf weet dat ik niet vaak op serietopics klik, maar deze toch echt ECHT moet aanraden.

[ afbeelding ]
Game of Thrones speelt zich af in een fantasy setting in het land van Westeros. Een aantal machtige koninkrijken is in onderlingen strijd om alleenheerser te worden, terwijl aan de noordelijke rand een andere vijand begint te ontwaken.

Als je na deze inleiding veel veldslagen en gevechten met rare monsters verwacht, zit je fout bij Game of Thrones. De serie legt op geniale wijze nadruk op de menselijke kant en laat de gedachtegangen, listen en motivaties van de verschillende personages in details zien. Verwacht ook geen trage serie, want er gebeurt zoveel, met geweldige suspense opbouw dat ik de hele tijd met spanning zit te kijken.

Daarnaast is met een beperkt budget een waanzinnig goede setting en sfeer neergezet. Als je even geen film hebt om te kijken, probeer eens een paar afleveringen (ongeveer 45 minuten per aflevering) van Game of Thrones.

[ afbeelding ]
De setting is erg mooi gedaan. Maar na 1 aflevering, vond ik het wel genoeg. Het gaat zo traag allemaal. Niet mijn serie :)
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  zondag 10 juni 2012 @ 06:25:38 #191
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_112684475
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 05:55 schreef theKiD het volgende:

[..]

De setting is erg mooi gedaan. Maar na 1 aflevering, vond ik het wel genoeg. Het gaat zo traag allemaal. Niet mijn serie :)
vind ik net niet, kan het bij de eerste aflevering enigzins voorstellen omdat alle personages nieuw zijn en er geen binding is, er zit wel veel opbouw in, maar dat waardeer ik net eraan. Het is geen serie waarbij je af en toe een aflevering kunt meepikken.
<hr>
  zondag 10 juni 2012 @ 07:45:27 #192
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_112684609
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 06:25 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

vind ik net niet, kan het bij de eerste aflevering enigzins voorstellen omdat alle personages nieuw zijn en er geen binding is, er zit wel veel opbouw in, maar dat waardeer ik net eraan. Het is geen serie waarbij je af en toe een aflevering kunt meepikken.
Als ik al die recensies lees, heb je best gelijk. Maar voor mij persoonlijk moet ik in de eerste aflevering al gegrepen worden, en dat is bij deze serie niet gebeurd. Nogmaals, het ziet er wel heel erg mooi uit. Alleen het grijpt me niet :)
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_112685998
21 Jump Street

Jenko (Channing Tatum) en Schmidt (Jonah Hill) zijn twee jonge agenten die een undercover opdracht krijgen om te infiltreren op de 'Sagan High School'. De twee zijn inmiddels uiteraard ouder dan de studenten op de school, maar gelukkig zien ze er jong genoeg uit om voor 'student' door te kunnen. Voor deze opdracht moeten ze echter nog wel bij hun ouders thuis wonen, om niet teveel op te vallen. Eenmaal begonnen krijgt het duo al snel te maken met Eric, de 'coolste gast van de school', die zijn eigen drugshandel lijkt te runnen. Jenko en Schmidt moeten ervoor zorgen dat ze bevriend raken met Eric en dat hij ze in hun groep opneemt, zodat ze op het juiste moment hun slag kunnen slaan.

Verrassend leuke reboot met een flinke knipoog naar de standaard hollywood actiefilms. Ik had geen enkele verwachting toen ik deze film opstartende, en dat maakte het des te leuker. Ik heb een flink aantal keer in de deuk gelegen :D

Jonah Hill begint zich nadrukkelijk te manifesteren als veelzijdige acteur die naast de gebruikelijke tiener-comedy genre ook kan presteren in een actie-comedy. Ook Ice Cube en Tatum speelde hun rol met volle overtuiging en plezier.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDb: 7.5 (49.100 votes)
Ik: 8.2 (1 vote)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_112689680
quote:
14s.gif Op zondag 10 juni 2012 10:29 schreef FireFox1 het volgende:
21 Jump Street

[ afbeelding ]

Jenko (Channing Tatum) en Schmidt (Jonah Hill) zijn twee jonge agenten die een undercover opdracht krijgen om te infiltreren op de 'Sagan High School'. De twee zijn inmiddels uiteraard ouder dan de studenten op de school, maar gelukkig zien ze er jong genoeg uit om voor 'student' door te kunnen. Voor deze opdracht moeten ze echter nog wel bij hun ouders thuis wonen, om niet teveel op te vallen. Eenmaal begonnen krijgt het duo al snel te maken met Eric, de 'coolste gast van de school', die zijn eigen drugshandel lijkt te runnen. Jenko en Schmidt moeten ervoor zorgen dat ze bevriend raken met Eric en dat hij ze in hun groep opneemt, zodat ze op het juiste moment hun slag kunnen slaan.

Verrassend leuke reboot met een flinke knipoog naar de standaard hollywood actiefilms. Ik had geen enkele verwachting toen ik deze film opstartende, en dat maakte het des te leuker. Ik heb een flink aantal keer in de deuk gelegen :D

Jonah Hill begint zich nadrukkelijk te manifesteren als veelzijdige acteur die naast de gebruikelijke tiener-comedy genre ook kan presteren in een actie-comedy. Ook Ice Cube en Tatum speelde hun rol met volle overtuiging en plezier.

SPOILER
goede film inderdaad :P "YOU HAVE THE RIGHT TO...... TO SUCK MY DICK" _O-
pi_112689748
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 05:55 schreef theKiD het volgende:

[..]

Denk dat je een serie niet kan beoordelen aan de hand van 1 epi.
pi_112689972
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Denk dat je een serie niet kan beoordelen aan de hand van 1 epi.
Sommige mensen willen gewoon een simpele hap-slik-weg serie. Dan moet je niet eerst in hoeven komen en ga je gewoon iets kijken als TBBT.

Ik vond Game of Thrones na 6 eps nog steeds saai overigens. Toen ben ik maar gestopt.
Fear of a name only increases fear of the thing itself
  zondag 10 juni 2012 @ 14:02:12 #197
286575 Roces18
Chef de party
pi_112691405
Wrath of the Titans

simpel vermaak , doet een beetje hetzelfde als deel 1 wellicht iets beter. maar daar houdt het ook mee op. zoals je zelf wel kan verzinnen krijgt deze film natuurlijk geen oscar maar zeker goed popcornvermaak. alhoewel ik niet eens popcorn lust :r (die geur alleen al)

American Gangster

Geen slecht verhaal, geen slechte acteurs want Denzel is immers een baas. Maar de film kabbelt maar voort terwijl er eigenlijk niks gebeurt. Het is een beetje de slechte zwarte versie van films als Casino en dergelijke alleen komt er wat meer drugs bij kijken. De tijd tikt maar traag door en met drie uur is het zeker aan de lange kant terwijl er gemakkelijk een uur uit het script kon. Je kan net zo goed twee keer wrath of the titans kijken, of als je Denzel wilt zien; The book of Eli.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_112694928
quote:
14s.gif Op zondag 10 juni 2012 10:29 schreef FireFox1 het volgende:
21 Jump Street

[ afbeelding ]

SPOILER
Inderdaad verrassend aardige film, waarbij ik zelfs Tatum af en toe grappig uit de hoek vond komen.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_112695248
quote:
3s.gif Op zondag 10 juni 2012 15:48 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Inderdaad verrassend aardige film, waarbij ik zelfs Tatum af en toe grappig uit de hoek vond komen.
Dit verbaasd me niks ;)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_112695286
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 15:56 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Dit verbaasd me niks ;)
hoezo? Tatum is een stomme acteur! :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')