Dit! Echt!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:32 schreef HammetjeBurger het volgende:
135 views, 3 reacties. Iedereen leest maar niemand weet te reageren... Uiteindelijk komt alles op z'n pootjes terecht en word alles eerlijk geregeld, dat ik het enige wat ik durf te zeggen.
Klopt, die rechtzaak is al geweest en dat was ook het moment dat we bij de schuldhulpverlening aanklopten voor hulp. Al moet ik er 20 jaar over doen om het allemaal af te betalen, graag, als ik maar niet verder in de problemen geraak en dat gaat nu dus wel gebeuren. Als ik die achterstand op korte termijn kon betalen had dit topic ook niet gehoeven, had ik dit gevoel nu niet gehad, had ik me niet machteloos gevoeld.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
Er is dus al een rechtzaak geweest voor die uitzetting?
In dat geval zit er weinig anders op dan die achterstand bij de woningbouw te betalen op zeer korte termijn.
Het gaat niet alleen om mij, heb ook een gezin, er zijn kinderen bij betrokken. Als het mij alleen zou betreffen had ik er lang zoveel moeite niet mee gehad. Dan is het inderdaad maar een huis. Maar nu is het ook een "thuis".quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:35 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
[..]
Dit! Echt!
Laat het los en accepteer de vrije val. Laat jezelf niet geestelijk compleet naar de klote gaan want in Nederland krijg je altijd een 2e kans.
Ga lekker een tijdje bijkomen in de GGZ en neem medicijnen om de rust terug te vinden. Dat klote-geld is het niet waard. Dat huis ook niet!
Ik vrees dat je te laat aangeklopt hebt bij de schuldhulpverlening.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:41 schreef kroeppoekje het volgende:
[..]
Klopt, die rechtzaak is al geweest en dat was ook het moment dat we bij de schuldhulpverlening aanklopten voor hulp. Al moet ik er 20 jaar over doen om het allemaal af te betalen, graag, als ik maar niet verder in de problemen geraak en dat gaat nu dus wel gebeuren. Als ik die achterstand op korte termijn kon betalen had dit topic ook niet gehoeven, had ik dit gevoel nu niet gehad, had ik me niet machteloos gevoeld.
als je dan meteen wat tips aan ts geeft..quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:42 schreef missbehavin het volgende:
Bah, ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is als er kindjes bij betrokken zijn, sterkte
Wij hadden al aangeklopt bij de schuldhulpverlening vóór de rechtzaak. Alleen kon de rechtzaak zelf niet meer gestopt worden. Dat kon alleen als de achterstand (om en nabij de 2000) direct betaald zou worden. Dus daar zijn de kosten van de rechtzaak inderdaad bovenop gekomen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik vrees dat je te laat aangeklopt hebt bij de schuldhulpverlening.
Bedrag zal inmiddels ook aardig opgelopen zijn na rechtszaak en alle kosten die erbij komen.
2 mogelijkheden heb je nog, een afbetaling regelen met deurwaarder van de woningbouw of ergens bedrag bij elkaar regelen op korte termijn.
Absoluut totaal niet.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:52 schreef koekii het volgende:
TS, een vraag had je wel verwacht dat dit zou gebeuren?
Tja, ik zit godzijdank niet zo diep in de shit als zij, dus ik heb weinig tips voor als je dat punt hebt bereikt. Ik vrees dat ze te laat in de schuldhulpverlening is gegaan..quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:55 schreef dawg het volgende:
[..]
als je dan meteen wat tips aan ts geeft..
Zou dat bij jou kunnen? Ik weet niet om welke gemeente het gaat?quote:Noodfonds
In het kader van schuldhulpverlening kan door gezinnen met kinderen een beroep worden gedaan op het Noodfonds als er sprake is van achterstanden in de betaling van gas, water of elektriciteit. In zeer bijzondere situaties kunnen, voor dezelfde doelgroep, ook gelden beschikbaar gesteld worden voor betaling van een huurachterstand bij een dreigende woningontruiming. Het bedrag uit het Noodfonds is altijd een lening.
Probleem is de korte termijn, om zoiets te regelen ben je teveel tijd kwijt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:06 schreef mrspoeZ het volgende:
Googlend vond ik dit:
[..]
Zou dat bij jou kunnen? Ik weet niet om welke gemeente het gaat?
En alles wat waarde heeft verkopen...quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:07 schreef Maanvis het volgende:
Je vriendinnen en familieleden zullen er hoe dan ook achter komen als je uit je huis gezet bent. Ga dus vanavond nog bij ze langs en vraag ze of je wat geld kunt lenen. Je zult dan het hele verhaal uit moeten leggen, maar ik vind dat je voor het welzijn van je kinderen je trots opzij moet zetten.
Daar is die schuldhulpverlener toch voor? Vandaag was de eerste werkdag na vrijdag dus er zijn er nog 4 over. Of denk ik nu te optimistisch?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Probleem is de korte termijn, om zoiets te regelen ben je teveel tijd kwijt.
Je denkt te optimistisch, die mensen hebben een drukke agenda.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:11 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Daar is die schuldhulpverlener toch voor? Vandaag was de eerste werkdag na vrijdag dus er zijn er nog 4 over. Of denk ik nu te optimistisch?
Ok, sorry dan.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je denkt te optimistisch, die mensen hebben een drukke agenda.
Zo iemand hoort juist in een crisis direct te handelen. Dat is hun taak.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je denkt te optimistisch, die mensen hebben een drukke agenda.
Sorry is niet nodig hoor, het is een terechte opmerking, helaas is de praktijk dat het traject naar schuldhulpverlening redelijk wat tijd kost die er in dit geval niet meer is.quote:
Ja en die regelt alles ff binnen 5 dagen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:16 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
[..]
Zo iemand hoort juist in een crisis direct te handelen. Dat is hun taak.
Als deze persoon het nu af laat weten direct een andere zoeken.
Natuurlijk. Dat is gewoon een vakgebied waarvoor deze mensen opgeleid zijn en snel kunnen/moeten handelen:quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja en die regelt alles ff binnen 5 dagen.
Wel eerst een intakegesprek, formulieren invullen, inleveren, afwachten en voorbij is de werkweek.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:21 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
[..]
Natuurlijk. Dat is gewoon een vakgebied waarvoor deze mensen opgeleid zijn en snel kunnen/moeten handelen:
Ze zitten er al bij dus dan kan het allemaal zeker wat vlotter maar dan nog is het enorm kort dag.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wel eerst een intakegesprek, formulieren invullen, inleveren, afwachten en voorbij is de werkweek.
Dat zou wel moeten ja, in het geval alles op instorten staat. Anders heb je er toch niets aan. Als je drie maanden moet wachten kun je het misschien wel zelf bij elkaar schrapen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja en die regelt alles ff binnen 5 dagen.
Geloof mij die gaan binnen 24 uur tot actie over. Of het dan niet alsnog te laat is valt te bezien natuurlijk, maar met ontruiming binnen 2 weken valt zeker nog e.e.a. aan pogingen te ondernemen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wel eerst een intakegesprek, formulieren invullen, inleveren, afwachten en voorbij is de werkweek.
Je kent de omstandigheden niet...quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:30 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat zou wel moeten ja, in het geval alles op instorten staat. Anders heb je er toch niets aan. Als je drie maanden moet wachten kun je het misschien wel zelf bij elkaar schrapen.
Het enige dat ik in dit soort gevallen niet snap, is dat er niet harder gewerkt is om alles weg te werken. Ik zou me met z'n tweeën helemaal de tering werken, desnoods bij één of ander flutbaantje, om alles zsm weg te werken. En dat dat inhoudt dat je je kinderen twee dagen uitbesteed bij familie en zelf allebei een dag of vier, vijf per week werkt, ben je binnen een maand of twee, drie van de problemen af. Kun je daarna weer terug naar een normale werkweek.
In dit geval is er al een gerechtelijke uitspraak over uitzetting en ben je overgeleverd aan de goodwill van de gerechtsdeurwaarder.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:32 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
[..]
Geloof mij die gaan binnen 24 uur tot actie over. Of het dan niet alsnog te laat is valt te bezien natuurlijk, maar met ontruiming binnen 2 weken valt zeker nog e.e.a. aan pogingen te ondernemen.
Ben het wel met jou eens dat ook zij afhankelijk zijn van andere (wel trage) systemen. Maar een beetje coöperatie heeft ook mensen in dienst die buiten het reguliere systeem om zaken voor elkaar kunnen krijgen.
Het past ook prima in R&P, onderschat niet wat zulke dingen doen met je gemoedstoestand.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:33 schreef Maanvis het volgende:
TS heeft het niet zo bedoeld maar dit loopt meer op een WGR topique uit.
Klopt helemaal. Maar dan nog snap ik het niet. Ik heb het ook over 'het algemeen', niet specifiek deze casus.quote:
Het gaat hier neem ik aan niet om een gerechtsdeurwaarder?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In dit geval is er al een gerechtelijke uitspraak over uitzetting en ben je overgeleverd aan de goodwill van de gerechtsdeurwaarder.
Wat je vaak ziet is dat wanneer rekeningen niet meer betaald kunnen worden er een zekere apathie ontstaat en de post niet meer geopend wordt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:41 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Maar dan nog snap ik het niet. Ik heb het ook over 'het algemeen', niet specifiek deze casus.
Jawel, die is bevoegd om je huis te ontruimen na gerechtelijk vonnis.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:48 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
[..]
Het gaat hier neem ik aan niet om een gerechtsdeurwaarder?
Kun je dat uitleggen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Jawel, die is bevoegd om je huis te ontruimen na gerechtelijk vonnis.
Pfff, dat lijkt mij ook heel traumatischquote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:52 schreef sweetscent het volgende:
Ik heb het meegemaakt toen ik bij mijn ouders in woonde, hun werden door achterstand er uitgezet. en ik kreeg het 2 dagen van te voren te horen. weg thuis, weg spullen.
Je bent nu nog niet te laat maar dan moet je wel alles in werk stellen nu om het tegen te houden ( wat je dus al doet)
na 2 jaar ben ik er nog steeds niet helemaal overheen wat er toen uit het niets gebeurde.
Ga naar de gemeente, misschien kunnen hun je wel verder op weg helpen voor hulp.
of Maatschappelijk werk?
Bij een betalingsachterstand gaat woningbouw naar de rechter wanneer ze willen ontruimen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:54 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
[..]
Kun je dat uitleggen.
Een rechter heeft dus per definitie uitspraak gedaan in deze kwestie zeg jij? Corporaties kunnen nooit zelf (of via een regulier incassobureau) tot uitzetting overgaan?
Het lijkt of je er verstand van hebt, Piet, kan je me dan ook uitleggen hoe het komt dat als ze al in de SHV zitten er toch een rechtszaak komt? Wat ik zo vind met google willen de meeste woningcorporaties huisuitzettingen liever voorkomen. Dan zou je toch verwachten dat er eerst overlegd wordt en dan pas geprocedeerd? En als de rechter weet dat er een SHVtraject is gestart, waarom zou hij dan toch uitzetting toestaan?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Bij een betalingsachterstand gaat woningbouw naar de rechter wanneer ze willen ontruimen.
Ze maken dan gebruik van gerechtsdeurwaarder die vaak op kantoor werkt waar die zaak al als incasso ligt.
Na gerechtelijk bevel is er geen weg meer terug dan helpt alleen nog slijmen bij de deurwaarder.
Ok duidelijk.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Bij een betalingsachterstand gaat woningbouw naar de rechter wanneer ze willen ontruimen.
Ze maken dan gebruik van gerechtsdeurwaarder die vaak op kantoor werkt waar die zaak al als incasso ligt.
Na gerechtelijk bevel is er geen weg meer terug dan helpt alleen nog slijmen bij de deurwaarder.
Of in 1 klap achterstallig bedrag voldoen.
Wat ik lees in de OP is de SHV nog aan het opstarten en is woninguitzetting via de rechter al rond.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:05 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Het lijkt of je er verstand van hebt, Piet, kan je me dan ook uitleggen hoe het komt dat als ze al in de SHV zitten er toch een rechtszaak komt? Wat ik zo vind met google willen de meeste woningcorporaties huisuitzettingen liever voorkomen. Dan zou je toch verwachten dat er eerst overlegd wordt en dan pas geprocedeerd? En als de rechter weet dat er een SHVtraject is gestart, waarom zou hij dan toch uitzetting toestaan?
Tenzij TS op tijd bedrag kan regelen of op laatste moment nog afbetalingsregeling kan regelen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:09 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
[..]
Ok duidelijk.
Dan mogen we concluderen dat de uitzetting van TS een voldongen feit is.
Een Fok! actie?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:10 schreef Maanvis het volgende:
maar als morgen dat geld er ligt (ik hoop toch zo dat TS nu iedereen af aan het gaan is voor geld) dan kan het toch nog voorkomen worden?
Gemeente regelt geen onderdak. je moet het zelf uitzoeken. of je komt in de opvang terecht!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:12 schreef Bombshell het volgende:
Ik dacht dat de gemeente altijd een onderdak voor je moest regelen.. Maar dat zal wel niet.
Probeer amnders geld van je ouders te lenen ofzo
Maar het is denk ik niet aannemelijk dat ze eerst moeite nemen om bij de rechter toestemming voor uitzetting aan te vragen om daarna alsnog akkoord te gaan met een betalingsregeling?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Tenzij TS op tijd bedrag kan regelen of op laatste moment nog afbetalingsregeling kan regelen.
Crisisopvang is er wel maar ook daar net zoals bij SHV wachttijden.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:12 schreef Bombshell het volgende:
Ik dacht dat de gemeente altijd een onderdak voor je moest regelen..
De uitzetting kan alleen voorkomen worden als het bedrag in een keer betaald word.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:14 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
[..]
Maar het is denk ik niet aannemelijk dat ze eerst moeite nemen om bij de rechter toestemming voor uitzetting aan te vragen om daarna alsnog akkoord te gaan met een betalingsregeling?
Misschien is dit topic meer iets voor Geldzaken en Recht?
Tsja, om in zo'n situatie te komen heb je al veel mogelijkheden om te communiceren niet gebruikt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:14 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
[..]
Maar het is denk ik niet aannemelijk dat ze eerst moeite nemen om bij de rechter toestemming voor uitzetting aan te vragen om daarna alsnog akkoord te gaan met een betalingsregeling?
Ok. Wat je moet hebben zijn je loonstroken. Dus, iets officiëels waarop precies staat hoeveel uren er gewerkt zijn en wat je inkomsten daarvoor zijn. Als het goed is, heb je die zelf ook.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:19 schreef kroeppoekje het volgende:
Vandaag contact gehad met Sociale Zaken. De uitkering en het vakantiegeld was nog steeds niet gestort. Die blijkt dus geblokkeerd te zijn omdat ze de arbeidsovereenkomst niet kunnen vinden en niet vast kunnen stellen hoeveel uur er gewerkt wordt per week. Dat ze dit niet op de arbeidsovereenkomst terug kunnen vinden ivm een 0-urencontract, maakte niets uit. Moet nu een nieuwe kopie opsturen en dan bekijken ze binnen 10 werkdagen of mijn geld + vakantiegeld gestort kan worden.
De rechtzaak is doorgezet omdat ie al aangevraagd lag en niet meer teruggedraaid kon worden, aldus de deurwaarder. Er is dus een bevel tot uitzetting afgegeven alleen hoeft daar in theorie niets mee gedaan te worden. Het is een stok achter de deur voor de verhuurder zeg maar. Voor zover ik begrepen had van mijn contactpersoon bij de schuldhulpverlening zouden ze daar ook niets mee doen, zolang ik maar de lopende huur netjes bleef betalen. Waarom dit nu dus ineens wel gebeurt is mij ook een raadsel en daarover ga ik dus morgenochtend ook mijn contactpersoon bellen. Die was vandaag niet aanwezig.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:05 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Het lijkt of je er verstand van hebt, Piet, kan je me dan ook uitleggen hoe het komt dat als ze al in de SHV zitten er toch een rechtszaak komt? Wat ik zo vind met google willen de meeste woningcorporaties huisuitzettingen liever voorkomen. Dan zou je toch verwachten dat er eerst overlegd wordt en dan pas geprocedeerd? En als de rechter weet dat er een SHVtraject is gestart, waarom zou hij dan toch uitzetting toestaan?
Oh hemel, alsjeblieft niet. Als ik dat ook maar voor een kwart procent zou willen aannemen had ik dit wel onder mijn reguliere account gepost. Dat is dus iets wat ik totaal niet wil. En dat is ook absoluut de intentie niet met dit topic. Wilde gewoon mijn hart luchten...quote:
Grote plaats. Dat was ik inderdaad morgenochtend van plan. Nadat de schoolbel gegaan is fiets ik direct door naar Sociale Zaken. De loonstrookjes liggen al klaar en het contract ook.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:27 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ok. Wat je moet hebben zijn je loonstroken. Dus, iets officiëels waarop precies staat hoeveel uren er gewerkt zijn en wat je inkomsten daarvoor zijn. Als het goed is, heb je die zelf ook.
Of een bankafschrift waar op staat dat dat loon gestort is.
Maak daarvan kopieën en zorg dat je morgen als Sociale Zaken 1 minuut open is aan de balie staat met die kopieën én de originelen. Neem alles mee waarmee je kunt aantonen wanneer je hoeveel gewerkt hebt en wat je daarmee verdiend hebt. Desnoods ga je zitten met een vel papier en noteer je het in een overzicht. Die loonstroken hebben ze nodig.
Goed, dus je staat daar om 9.00u bij die balie en dan ga je dat inleveren. Niks opsturen, daar af gaan geven. Vraag om een ontvangstbewijs, leg de situatie uit en vraag om een kasstorting.
Woon je in een grote plaats of in een kleine plaats?
Topquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:41 schreef kroeppoekje het volgende:
Grote plaats. Dat was ik inderdaad morgenochtend van plan. Nadat de schoolbel gegaan is fiets ik direct door naar Sociale Zaken. De loonstrookjes liggen al klaar en het contract ook.
Dat zijn ze dus kwijt. Contract is zelfs al 2x ingestuurd, eerste keer via reintegratieconsulent, en ook nog opgestuurd per post. Loonstrookjes (zijn er maar 2 overigens, net de nieuwe binnen gekregen, die was dus nog niet eens verzonden!) worden ook opgestuurd.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:45 schreef lezzer het volgende:
[..]
Top![]()
Dat hebben ze nodig. Ze willen gewoon duidelijk hebben hoe het met die inkomsten zit voor ze wat gaan storten.
Moet je dat trouwens niet elke maand opgeven? Of zijn ze dat nou net kwijt geraakt?
Het is nu niet de meest efficiënte instantie..quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:45 schreef lezzer het volgende:
[..]
Top![]()
Dat hebben ze nodig. Ze willen gewoon duidelijk hebben hoe het met die inkomsten zit voor ze wat gaan storten.
Moet je dat trouwens niet elke maand opgeven? Of zijn ze dat nou net kwijt geraakt?
Ja, heel kwalijk is dat.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:48 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Het is nu niet de meest efficiënte instantie..Ze zijn die van mij ook al meerdere keren kwijt geraakt..
En ja, dan heb je gewoon pech, ik heb ook wel eens weken moeten wachten op mijn geld, omdat ze het vertikken om tussentijds over te maken. Erg zuur, als je je rekeningen betalen moet.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:49 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, heel kwalijk is dat.
De mensen die dat soort dingen verwerken zijn helaas ook niet zo vreselijk begaan met hun werk.
De manier waarop de rekeningen oplopen ken ik inderdaad. Verhoginkje hier en daar, dan gaat het hard. Wat ik vooral niet snap is dat men zich niet een paar maanden flink in het zweet werkt om zo van de problemen af te komen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wat je vaak ziet is dat wanneer rekeningen niet meer betaald kunnen worden er een zekere apathie ontstaat en de post niet meer geopend wordt.
Nou, ik denk dat het dan best lonend is om zelf die spullen nog een keer te gaan brengen en om een ontvangstbevestiging te vragen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:50 schreef missbehavin het volgende:
[..]
En ja, dan heb je gewoon pech, ik heb ook wel eens weken moeten wachten op mijn geld, omdat ze het vertikken om tussentijds over te maken. Erg zuur, als je je rekeningen betalen moet.
Ja dat had ik uiteraard ook gedaan, alleen kreeg ik te horen dat het pas met de volgende betalingsronde mee zou gaan..quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:51 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat het dan best lonend is om zelf die spullen nog een keer te gaan brengen en om een ontvangstbevestiging te vragen.
Terwijl zij aantoonbaar jouw spullen kwijt geraakt zijn?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:52 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ja dat had ik uiteraard ook gedaan, alleen kreeg ik te horen dat het pas met de volgende betalingsronde mee zou gaan..
Nou ja, aantoonbaar... het was weg en aangezien ik het opgestuurd had, kon ik niets bewijzen. Alsof ik vergeet mijn loonstroken in te sturen..quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:54 schreef lezzer het volgende:
[..]
Terwijl zij aantoonbaar jouw spullen kwijt geraakt zijn?
Je zou versteld staan als je wist hoeveel mensen dat niet doenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:55 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nou ja, aantoonbaar... het was weg en aangezien ik het opgestuurd had, kon ik niets bewijzen. Alsof ik vergeet mijn loonstroken in te sturen..
Ik weet niet of het mogelijk voor je is om gratis kopieën te maken, maar ik zou maar eens beginnen met overal kopieën van te maken voordat je ze moet opsturen. Je kunt niet nog meer problemen gebruiken, ook al maken de instanties ze.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:47 schreef kroeppoekje het volgende:
[..]
Dat zijn ze dus kwijt. Contract is zelfs al 2x ingestuurd, eerste keer via reintegratieconsulent, en ook nog opgestuurd per post. Loonstrookjes (zijn er maar 2 overigens, net de nieuwe binnen gekregen, die was dus nog niet eens verzonden!) worden ook opgestuurd.
Lijkt me dat je de kopieën instuurt. Ik denk dat TS dat ook gedaan heeft toch?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:57 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ik weet niet of het mogelijk voor je is om gratis kopieën te maken, maar ik zou maar eens beginnen met overal kopieën van te maken voordat je ze moet opsturen. Je kunt niet nog meer problemen gebruiken, ook al maken de instanties ze.
Ja, dat zal ook wel zo zijn.. Maar ik ben er wel strikt in, hangt nogal wat van af... Uiteindelijk wel goed gekomen, maar niet dankzij hen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:57 schreef lezzer het volgende:
[..]
Je zou versteld staan als je wist hoeveel mensen dat niet doen
Maar goed, als je het instuurt en het raakt daar kwijt dan heb je weinig poot om op te staan. Helaas werkt dat zo.
Echter, als jij geen geld hebt, en je hebt er wel recht op, zou het volgens mij niet zo moeten zijn dat je er dan maar tot de volgende betalingsronde op moet wachten.
Ja precies. Ik kopieër ook alles voor ik het opstuur, dateer mijn kopieën, maar ja, dat is meer voor mezelf, daar heb ik niks aan als het zoek raakt..quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:59 schreef lezzer het volgende:
[..]
Lijkt me dat je de kopieën instuurt. Ik denk dat TS dat ook gedaan heeft toch?
Ik zou niet teveel rekenen op de contactpersoon en zelf contact opnemen met de deurwaarder.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:41 schreef kroeppoekje het volgende:
De rechtzaak is doorgezet omdat ie al aangevraagd lag en niet meer teruggedraaid kon worden, aldus de deurwaarder. Er is dus een bevel tot uitzetting afgegeven alleen hoeft daar in theorie niets mee gedaan te worden. Het is een stok achter de deur voor de verhuurder zeg maar. Voor zover ik begrepen had van mijn contactpersoon bij de schuldhulpverlening zouden ze daar ook niets mee doen, zolang ik maar de lopende huur netjes bleef betalen. Waarom dit nu dus ineens wel gebeurt is mij ook een raadsel en daarover ga ik dus morgenochtend ook mijn contactpersoon bellen. Die was vandaag niet aanwezig.
Dat is idd het beste. Komt er helaas niet altijd van..quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:03 schreef KwadeAfdronk het volgende:
daarom atijd zelf afgeven bij het gemeentehuis als je de kans hebt
Je hebt kinderen, zij hebben hier niet voor gekozen, denk daar eens over na. Misschien moet je voor hun wat jij wilt opzij zetten.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:41 schreef kroeppoekje het volgende:
Oh hemel, alsjeblieft niet. Als ik dat ook maar voor een kwart procent zou willen aannemen had ik dit wel onder mijn reguliere account gepost. Dat is dus iets wat ik totaal niet wil.
TS heeft er het meeste aan als ze zelf haar boel op orde brengt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je hebt kinderen, zij hebben hier niet voor gekozen, denk daar eens over na. Misschien moet je voor hun wat jij wilt opzij zetten.
En dat proberen we ook.quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:43 schreef lezzer het volgende:
[..]
TS heeft er het meeste aan als ze zelf haar boel op orde brengt.
Een bedrag lenen van een persoon om deze dreiging even weg te nemen is 1 ding, een fok-aktie accepteren waarbij zoveel mensen iets storten is een ander ding. Ik weet waartoe Fokkers in staat zijn, heb vaak aktie's gezien maar dat is absoluut niet wat ik wil. Ik wil zelf mijn schulden aflossen, tot de laatste cent.quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je hebt kinderen, zij hebben hier niet voor gekozen, denk daar eens over na. Misschien moet je voor hun wat jij wilt opzij zetten.
En is er iemand van wie je dat geld kan lenen? Familie, bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:00 schreef kroeppoekje het volgende:
[..]
Een bedrag lenen van een persoon om deze dreiging even weg te nemen is 1 ding, een fok-aktie accepteren waarbij zoveel mensen iets storten is een ander ding. Ik weet waartoe Fokkers in staat zijn, heb vaak aktie's gezien maar dat is absoluut niet wat ik wil. Ik wil zelf mijn schulden aflossen, tot de laatste cent.
Als er geen kinderen in het spel waren dan had ik daar ook geen problemen meequote:Op woensdag 30 mei 2012 10:00 schreef kroeppoekje het volgende:
[..]
Een bedrag lenen van een persoon om deze dreiging even weg te nemen is 1 ding, een fok-aktie accepteren waarbij zoveel mensen iets storten is een ander ding. Ik weet waartoe Fokkers in staat zijn, heb vaak aktie's gezien maar dat is absoluut niet wat ik wil. Ik wil zelf mijn schulden aflossen, tot de laatste cent.
What the fuck adviseer jij nou????quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:10 schreef Letter het volgende:
Ga voor mijn part zwart poetsen, dit levert minstens 10 euro per uur op. Dit kan binnen schooltijden, zeg 6 uur per dag. Hiermee kun je snel de lening bij vrienden/ familie aflossen.
Jeetje dude, hij zegt toch dat hij het niet wilt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als er geen kinderen in het spel waren dan had ik daar ook geen problemen mee.
Doe eens normaal, je poging te trollen zal falenquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:44 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
Het is allemaal zo onduidelijk als de pleuris. Waarschijnlijk ook de oorzaak dat TS zo in de rats zit werkelijk niks is goed geregeld en alles moet op het laatste moment.
Nee het is lekker helder en goed geregeld wou jij zeggen????????quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:50 schreef Re het volgende:
[..]
Doe eens normaal, je poging te trollen zal falen
Volgens mij gaat er nu een en ander geregeld worden maar hey, dat is saai, niet?quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:50 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
[..]
Nee het is lekker helder en goed geregeld wou jij zeggen????????
Zo bedoel ik het helemaal niet man. Alleen voor je op dit punt komt zijn er vast 3000 brieven en waarschuwingen aan vooraf gegaan.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:08 schreef Re het volgende:
[..]
Volgens mij gaat er nu een en ander geregeld worden maar hey, dat is saai, niet?
Vraag dan in die mail even bevestiging dat de uitzetting voorlopig niet zal plaatsvinden. Niet dat er ineens een deurwaarder op de stoep staat die niets weet van deze toezegging, terwijl jij dacht veilig te zijn.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:21 schreef kroeppoekje het volgende:
* kroeppoekje blaast even uit...
Ik heb zojuist het incassobureau gesproken, vriendelijke meneer die alle tijd nam voor me. Moet het hele verhaal op de mail naar hun toesturen, gegevens van mijn contactpersoon van de schuldhulpverlening er bij vermelden, uitleggen hoe en wat. Ook uitleggen dat mijn uitkering momenteel geblokkeerd staat en dat de lopende huur er aan komt met enige vertraging. Volgens deze meneer is er sowieso de komende 3 weken geen dreiging van uitzetting! Zij wachten mijn mail af, leggen het verhaal voor aan de woningbouwvereniging en zullen dan ook het advies uitgeven om de uitzetting tijdelijk de koelkast in te zetten omdat er wel degelijk een wil is om af te betalen.
Wordt vervolgd dus.
Ik ga nu eerst de kopieën wegbrengen en als ik weer terug ben de mail opstellen.
Bedankt allemaal voor het lezen, voor het meedenken, voor de adviezen. Ik ga even mijn hoofd uit laten waaien op de fiets.
En mijn punt, dat ik al 3x had gemaakt, is juist dat als er kinderen in spel zijn dat wat je wilt dan niet belangrijk meer is, maar wat het beste is voor de kinderen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:48 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Jeetje dude, hij zegt toch dat hij het niet wilt.
quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En mijn punt, dat ik al 3x had gemaakt, is juist dat als er kinderen in spel zijn dat wat je wilt dan minder niet belangrijk meer is, maar wat het beste is voor de kinderen.
Hopelijk begrijp je het nu.
En nee is nee.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En mijn punt, dat ik al 3x had gemaakt, is juist dat als er kinderen in spel zijn dat wat je wilt dan niet belangrijk meer is, maar wat het beste is voor de kinderen.
Maar volgens mij begrijp jij de bedoeling van FHF hier verkeerd. Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling dat er geld wordt ingezameld. Dat het zo nu en dan oogluikend wordt toegestaan, betekent niet dat TS een topic kan openen met: 'Hoi, ik heb geld nodig, wie stort er?', dus om haar nu te gaan verwijten dat ze iets dat ze helemaal niet mag niet doet, is ook zo wat.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En mijn punt, dat ik al 3x had gemaakt, is juist dat als er kinderen in spel zijn dat wat je wilt dan niet belangrijk meer is, maar wat het beste is voor de kinderen.
Ze begrijpen je wel, ze zijn het niet met je eens. Ik ook niet.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik had het niet over FHF maar over gewoon in z'n algemeenheid geld ophalenquote:Op woensdag 30 mei 2012 12:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar volgens mij begrijp jij de bedoeling van FHF hier verkeerd. Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling dat er geld wordt ingezameld. Dat het zo nu en dan oogluikend wordt toegestaan, betekent niet dat TS een topic kan openen met: 'Hoi, ik heb geld nodig, wie stort er?', dus om haar nu te gaan verwijten dat ze iets dat ze helemaal niet mag niet doet, is ook zo wat.
Teruggestuurd? Is het 1990 of zo dat zoiets dringends als dit niet digitaal geregeld kan worden?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:59 schreef kroeppoekje het volgende:
En ik weet het nu even helemaal niet meer... We kunnen nu niets anders doen dan afwachten. Deze week krijg ik nog de papieren van de bewindaanvraag, die moeten dan direct ingevuld worden met aanvullende informatie en teruggestuurd worden.
Wil ik één ding ook even duidelijk maken.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:03 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Je maakt die instanties en de mensen die spreekt duidelijk dat heel de wereld zal weten wie (met naam en toenaam) mogelijk maakten dat jij met kinderen op straat kwam te staan.
Bijt genadeloos van je af en durf te dreigen met het beetje macht dat je hebt wanneer je echt tegen een betonnen muur aan loopt.
Een ding staat voorop: er wordt jou geen GUNST verleend, je hebt RECHT op hulp.
En toen stond je met je kinderen al roepende 'ik heb RECHTEN hoor!!!!!' op straat.Ik denk dat TS er goed aan doet redelijkheid en kalmte te bewaren.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:03 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Ja je moet wel assertief zijn anders bereik je niks, sozawe wimpelt graag mensen af. En ja ik heb het meegemaakt. Maar agressief doen en dreigen daar bereik je weer niks mee.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:03 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Je maakt die instanties en de mensen die spreekt duidelijk dat heel de wereld zal weten wie (met naam en toenaam) mogelijk maakten dat jij met kinderen op straat kwam te staan.
Bijt genadeloos van je af en durf te dreigen met het beetje macht dat je hebt wanneer je echt tegen een betonnen muur aan loopt.
Mag je niet een familielid aanstellen als bewindvoerder om zo alvast de doorstart naar de hulpverlening te starten ?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:59 schreef kroeppoekje het volgende:
En toen was er een luide knal gevolgd door doodse stilte..
De schuldhulpverlening is (tijdelijk) stopgezet. We moeten eerst een budgetbeheerder geregeld hebben die onze complete financien over wil nemen. Pas daarna kan het traject schuldhulpverlening een doorstart krijgen.
Ons verzoek aan het incassobureau van de woningbouw om de uitzetting tijdelijk stop te zetten tot we in de schuldhulpverlening zaten staat nu dus ook wankel. Ik ben dus als een idioot budgetbeheerders en instellingen gaan bellen, maar overal wachttijden van 5 maanden of meer. In pure wanhoop nu informatie aangevraagd over (beschermings)bewind maar ook daar wachttijden. Dit wordt nu wel in werking gezet, maar ook zij wisten niet of ze deze sneeuwbal die een lawine aan het worden is konden stoppen.
En ik weet het nu even helemaal niet meer... We kunnen nu niets anders doen dan afwachten. Deze week krijg ik nog de papieren van de bewindaanvraag, die moeten dan direct ingevuld worden met aanvullende informatie en teruggestuurd worden.
Je hebt geen idee waar je het over hebt, ik kom nog niet eens op de helft... En als ik om medelijden en een aai op mijn bol zat te wachten had ik dit wel gewoon onder mijn reguliere account gepost in plaats van onder een cloon. Wilde het gewoon eens van me af typen, en misschien wat tips en adviezen en godzijdank zijn er ook nog mensen die normaal kunnen reageren.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:22 schreef zyntex het volgende:
zielig is anders jullie harken met jullie zielligheid zeker 3000 binnen oer maand rot op please
Waar komt die gedachte weg dat overal hulp voor een RECHT is?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:03 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Er zijn ook mensen die vinden dat bijstand een salaris isquote:Op woensdag 13 juni 2012 08:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waar komt die gedachte weg dat overal hulp voor een RECHT is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Tangledup op 13-06-2012 09:44:47 ]Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
Hoeft niet minimaal de helft. Zodra je een maand hebt, dan kun je al overmaken. Show your goodwill.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:19 schreef kroeppoekje het volgende:
[..]
@de rest: we proberen momenteel om van familie, vrienden en bekenden kleine beetjes te lenen zodat we minimaal de helft van de huurschuld kunnen gaan inlossen. Of dit lukt weet ik nog niet. Update volgt.
Omdat je ook overal ( Verplicht ) voor afdraagt misschien ? en we dus een samenleving zijn die voor elkaar zorgt. En daar ook bepaalde rechten voor zijn die aan de andere kant verplichtingen schept.quote:Op woensdag 13 juni 2012 08:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waar komt die gedachte weg dat overal hulp voor een RECHT is?
Ik ben bang dat die verzorgingsstaat waar jij het nu over hebt langzaam aan het verdwijnen is.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:36 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Omdat je ook overal ( Verplicht ) voor afdraagt misschien ? en we dus een samenleving zijn die voor elkaar zorgt. En daar ook bepaalde rechten voor zijn die aan de andere kant verplichtingen schept.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |