abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112184462
Ik sta in het midden van gigantische puinhopen en probeer de boel aan elke kant vast te houden en te verstevigen maar heb het idee de grip te gaan verliezen :'(

Wegens omstandigheden hebben wij een gedeeltelijk bijstandsuitkering en gedeeltelijk een inkomen. Dit samen is een inkomen op bijstandsniveau. Omdat we vorig jaar een periode zonder enig inkomen hebben gezeten is er een achterstand ontstaan in diverse vaste lasten. Omdat we hier niet meer zelf uit konden klimmen hebben we ons aangemeld bij de schuldhulpverlening. Ook aangegeven dat we niet afgestudeerd zijn in boekhouden en dat we in de toekomst deze ellende absoluut niet meer willen en dus vrijwillig in de budgetbeheer willen.

Eén van de voorwaarden van de schuldhulpverlening is dat lopende rekeningen van de vaste lasten betaald moeten blijven. Dus netjes elke maand gas/licht/water/huur/verzekeringen. Dit komen we trouw na terwijl de schuldhulpverlening aan het opstarten is.

Vrijdag een brief gekregen, van de woningbouw. Binnen 2 weken worden we ontruimd vanwege de achterstand. Ook al betalen we de lopende huur, de achterstand moeten we binnen 5 werkdagen ophoesten, anders gaan we er uit. Gebeld met de deurwaarder. Mijn contactpersoon bij de schuldhulpverlening moet contact opnemen met hun. Misschien dat er dan toch uitstel verleend kan worden. Vandaag contact gehad met Sociale Zaken. De uitkering en het vakantiegeld was nog steeds niet gestort. Die blijkt dus geblokkeerd te zijn omdat ze de arbeidsovereenkomst niet kunnen vinden en niet vast kunnen stellen hoeveel uur er gewerkt wordt per week. Dat ze dit niet op de arbeidsovereenkomst terug kunnen vinden ivm een 0-urencontract, maakte niets uit. Moet nu een nieuwe kopie opsturen en dan bekijken ze binnen 10 werkdagen of mijn geld + vakantiegeld gestort kan worden. Tot die tijd dus geen geld op mijn rekening én dus ook geen mogelijkheid om de lopende vaste lasten te betalen! Hierdoor kan ik dus nog verder in de shit raken bij de woningbouw en bij de schuldhulpverlening! Prioriteit nummer 1 is het betalen van de vaste lasten! Gebeurt dat niet, trekken ze zich terug en mogen we het zelf uitzoeken!

En in dat alles sta ik in het midden, te schreeuwen in stilte, niemand die me hoort en ik voel me steeds verder afglijden. Slaap sinds ik die brief kreeg geen enkele nacht meer. Heb tramadol en seresta liggen, maar wil ze niet innemen, bang dat ik er teveel van pak. Bewust of onbewust. Heb het gevoel dat het steeds duisterder wordt om me heen, dat niemand mijn geroep om hulp hoort.. en dat ik verdrink..

Kan morgenochtend mijn contactpersoon bij de schuldhulpverlening pas bereiken, hopenlijk kan hij iets regelen bij de woningbouw. Ondertussen blijf ik Sociale Zaken bestoken met telefoontjes. Door acties van de een komt het ander in gevaar en ik heb het idee niets te kunnen doen en alleen machteloos te kunnen toekijken..

Vriendinnen zijn hier niet van op de hoogte, familie tot zekere hoogte. Waarom ik dit hier vertel weet ik niet, jullie kunnen er vrij weinig mee, maar het lucht mij misschien wel op om dit nu zo van mij af te typen. Geen idee of het warrig is of duidelijk allemaal, durf het niet terug te lezen voor ik het plaats, bang dat ik het wegklik en niet meer durf te plaatsen....

:'(
pi_112184844
Auw.
Probeer overal zo duidelijk mogelijk te zijn met je verhaal. Dus ook bij de woningbouw en wat je anders kunt doen is je een tijdje op laten nemen. Een ontruiming kost namelijk ook veel geld en het is nooit het doel van een woningcoöperatie om mensen op straat te laten eindigen.
Dan ben je wel je huis kwijt maar heb je tenminste onderdak. Vaak kun je vanuit een dergelijke instantie veel beter geholpen worden. Als mensen vanuit de GGZ bellen naar schuldeisers/schuldhulpverleners blijkt er opeens van alles mogelijk te zijn.

Snap dat je hier niet op zit te wachten maar het kan wel lucht en licht brengen in deze pijnlijke situatie.

Veel sterkte in ieder geval kerel, ik wou dat ik je ergens concreet mee kon helpen ;(
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:28:00 #3
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_112185015
Hier was ik al bang voor.
pi_112185229
Er is dus al een rechtzaak geweest voor die uitzetting?
In dat geval zit er weinig anders op dan die achterstand bij de woningbouw te betalen op zeer korte termijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2012 20:32:31 ]
pi_112185341
135 views, 3 reacties. Iedereen leest maar niemand weet te reageren... Uiteindelijk komt alles op z'n pootjes terecht en word alles eerlijk geregeld, dat ik het enige wat ik durf te zeggen.
Op vrijdag 4 november 2011 21:59 schreef bosi_wa het volgende:
Hammetje is op dreef met zn topics
pi_112185357
Je verdient in ieder geval een knuffel O+ Ik kan het best begrijpen dat je nu wat opgelucht ''voelt'' door het hier in je topic te zetten, maar is het niet fijn als jij je vriendinnen vertelt wat er gebeurd is? Ik neem aan dat ze ook niet veel voor je kunnen doen wegens financiële problemen maar je hebt dan in ieder geval steun of dergelijke van ze. Hoe is het verder met je thuissituatie?
pi_112185545
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:32 schreef HammetjeBurger het volgende:
135 views, 3 reacties. Iedereen leest maar niemand weet te reageren... Uiteindelijk komt alles op z'n pootjes terecht en word alles eerlijk geregeld, dat ik het enige wat ik durf te zeggen.
Dit! Echt!
Laat het los en accepteer de vrije val. Laat jezelf niet geestelijk compleet naar de klote gaan want in Nederland krijg je altijd een 2e kans.
Ga lekker een tijdje bijkomen in de GGZ en neem medicijnen om de rust terug te vinden. Dat klote-geld is het niet waard. Dat huis ook niet!
pi_112185569
Knuffels heb je weinig aan wanneer je binnenkort op straat staat.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:38:42 #9
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_112185739
Sorry hoor, maar iemand aanraden 'zich dan maar te laten opnemen'... Dat vind ik nogal wat hoor.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_112185930
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
Er is dus al een rechtzaak geweest voor die uitzetting?
In dat geval zit er weinig anders op dan die achterstand bij de woningbouw te betalen op zeer korte termijn.
Klopt, die rechtzaak is al geweest en dat was ook het moment dat we bij de schuldhulpverlening aanklopten voor hulp. Al moet ik er 20 jaar over doen om het allemaal af te betalen, graag, als ik maar niet verder in de problemen geraak en dat gaat nu dus wel gebeuren. Als ik die achterstand op korte termijn kon betalen had dit topic ook niet gehoeven, had ik dit gevoel nu niet gehad, had ik me niet machteloos gevoeld.

quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:35 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:

[..]

Dit! Echt!
Laat het los en accepteer de vrije val. Laat jezelf niet geestelijk compleet naar de klote gaan want in Nederland krijg je altijd een 2e kans.
Ga lekker een tijdje bijkomen in de GGZ en neem medicijnen om de rust terug te vinden. Dat klote-geld is het niet waard. Dat huis ook niet!
Het gaat niet alleen om mij, heb ook een gezin, er zijn kinderen bij betrokken. Als het mij alleen zou betreffen had ik er lang zoveel moeite niet mee gehad. Dan is het inderdaad maar een huis. Maar nu is het ook een "thuis".
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:42:38 #11
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_112186037
Bah, ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is als er kindjes bij betrokken zijn, sterkte :*
pi_112186345
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:41 schreef kroeppoekje het volgende:

[..]

Klopt, die rechtzaak is al geweest en dat was ook het moment dat we bij de schuldhulpverlening aanklopten voor hulp. Al moet ik er 20 jaar over doen om het allemaal af te betalen, graag, als ik maar niet verder in de problemen geraak en dat gaat nu dus wel gebeuren. Als ik die achterstand op korte termijn kon betalen had dit topic ook niet gehoeven, had ik dit gevoel nu niet gehad, had ik me niet machteloos gevoeld.

Ik vrees dat je te laat aangeklopt hebt bij de schuldhulpverlening.
Bedrag zal inmiddels ook aardig opgelopen zijn na rechtszaak en alle kosten die erbij komen.
2 mogelijkheden heb je nog, een afbetaling regelen met deurwaarder van de woningbouw of ergens bedrag bij elkaar regelen op korte termijn.
pi_112186738
TS, een vraag had je wel verwacht dat dit zou gebeuren?
pi_112186941
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:42 schreef missbehavin het volgende:
Bah, ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is als er kindjes bij betrokken zijn, sterkte :*
als je dan meteen wat tips aan ts geeft.. ~:)
pi_112187134
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:47 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik vrees dat je te laat aangeklopt hebt bij de schuldhulpverlening.
Bedrag zal inmiddels ook aardig opgelopen zijn na rechtszaak en alle kosten die erbij komen.
2 mogelijkheden heb je nog, een afbetaling regelen met deurwaarder van de woningbouw of ergens bedrag bij elkaar regelen op korte termijn.
Wij hadden al aangeklopt bij de schuldhulpverlening vóór de rechtzaak. Alleen kon de rechtzaak zelf niet meer gestopt worden. Dat kon alleen als de achterstand (om en nabij de 2000) direct betaald zou worden. Dus daar zijn de kosten van de rechtzaak inderdaad bovenop gekomen.

quote:
10s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:52 schreef koekii het volgende:
TS, een vraag had je wel verwacht dat dit zou gebeuren?
Absoluut totaal niet.

Van mijn contactpersoon van de schuldhulpverlening had ik begrepen dat dit niet kon gaan gebeuren zolang de lopende rekeningen betaald werden (zo ook bij een achterstand van Eneco, die ligt nu ook op de plank, zolang we elke maand gewoon betalen).

Alleen nu met de blokkade op mijn uitkering en vakantiegeld komt dat dus ook in het gedrang.

Ik ben nu even offline voor ongeveer een uur, moet even wat dingen elders doen, kan dus even niet antwoorden op vragen of opmerkingen.

(even voor alle duidelijkheid, ik post dit niet om zielig te zijn of om hulp te krijgen, ideeën en tips zijn zeer welkom, maar dit topic was puur om mijn hart even te luchten. En dat lukt nu wel heb ik het idee)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:57:44 #16
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_112187152
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:55 schreef dawg het volgende:

[..]

als je dan meteen wat tips aan ts geeft.. ~:)
Tja, ik zit godzijdank niet zo diep in de shit als zij, dus ik heb weinig tips voor als je dat punt hebt bereikt. Ik vrees dat ze te laat in de schuldhulpverlening is gegaan.. :')
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:58:52 #17
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_112187261

[ Bericht 82% gewijzigd door missbehavin op 29-05-2012 21:01:40 ]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:01:23 #18
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_112187483
2000E aan huurschuld als ik het zo lees dus even vanuit gaan dat je 3 of 4 maanden de huur niet betaald hebt en dit is iets wat ik heel vaak niet begrijp in dit soort gevallen waarom er niet eerder actie is ondernomen en dat is een algemene vraag in plaats van een aanval tegen over TS.
pi_112187532
Kan niks anders zeggen dan gewoon sterkte kerel
pi_112187647
Ambtelijke molens draaien traag, deurwaarders zijn stuk sneller.
Het is nu een kwestie van niet wachten op de trage molen maar zelf actie te ondernemen.
In dit geval flink slijmen bij de deurwaarder voor een afbetalingsregeling, desnoods laat je gas en stroom maar afsluiten dat heb je sneller terug dan je huis.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:06:57 #21
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_112187920
Googlend vond ik dit:
quote:
Noodfonds
In het kader van schuldhulpverlening kan door gezinnen met kinderen een beroep worden gedaan op het Noodfonds als er sprake is van achterstanden in de betaling van gas, water of elektriciteit. In zeer bijzondere situaties kunnen, voor dezelfde doelgroep, ook gelden beschikbaar gesteld worden voor betaling van een huurachterstand bij een dreigende woningontruiming. Het bedrag uit het Noodfonds is altijd een lening.
Zou dat bij jou kunnen? Ik weet niet om welke gemeente het gaat?
Prrrrr
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:07:18 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112187942
Je vriendinnen en familieleden zullen er hoe dan ook achter komen als je uit je huis gezet bent. Ga dus vanavond nog bij ze langs en vraag ze of je wat geld kunt lenen. Je zult dan het hele verhaal uit moeten leggen, maar ik vind dat je voor het welzijn van je kinderen je trots opzij moet zetten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_112188052
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:06 schreef mrspoeZ het volgende:
Googlend vond ik dit:

[..]

Zou dat bij jou kunnen? Ik weet niet om welke gemeente het gaat?
Probleem is de korte termijn, om zoiets te regelen ben je teveel tijd kwijt.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:09:49 #24
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_112188096
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:07 schreef Maanvis het volgende:
Je vriendinnen en familieleden zullen er hoe dan ook achter komen als je uit je huis gezet bent. Ga dus vanavond nog bij ze langs en vraag ze of je wat geld kunt lenen. Je zult dan het hele verhaal uit moeten leggen, maar ik vind dat je voor het welzijn van je kinderen je trots opzij moet zetten.
En alles wat waarde heeft verkopen...
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:11:30 #25
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_112188199
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:08 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Probleem is de korte termijn, om zoiets te regelen ben je teveel tijd kwijt.
Daar is die schuldhulpverlener toch voor? Vandaag was de eerste werkdag na vrijdag dus er zijn er nog 4 over. Of denk ik nu te optimistisch?
Prrrrr
pi_112188327
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:11 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Daar is die schuldhulpverlener toch voor? Vandaag was de eerste werkdag na vrijdag dus er zijn er nog 4 over. Of denk ik nu te optimistisch?
Je denkt te optimistisch, die mensen hebben een drukke agenda.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:15:03 #27
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_112188440
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:13 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ok, sorry dan.
Prrrrr
pi_112188551
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:13 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zo iemand hoort juist in een crisis direct te handelen. Dat is hun taak.
Als deze persoon het nu af laat weten direct een andere zoeken.
pi_112188669
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:15 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Ok, sorry dan.
Sorry is niet nodig hoor, het is een terechte opmerking, helaas is de praktijk dat het traject naar schuldhulpverlening redelijk wat tijd kost die er in dit geval niet meer is.
pi_112188723
Ik weet enigzins hoe je je voelt...

de beste tip die ik je kan geven is zo snel mogenlijk dit alles vertellen aan ALLE mensen die je lief hebt!
Hulp is soms dichterbij dan je denkt!!!
pi_112188733
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:16 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:

[..]

Zo iemand hoort juist in een crisis direct te handelen. Dat is hun taak.
Als deze persoon het nu af laat weten direct een andere zoeken.
Ja en die regelt alles ff binnen 5 dagen.
pi_112188883
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:19 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Natuurlijk. Dat is gewoon een vakgebied waarvoor deze mensen opgeleid zijn en snel kunnen/moeten handelen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Crisismanagement
pi_112189151
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:21 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:

[..]

Natuurlijk. Dat is gewoon een vakgebied waarvoor deze mensen opgeleid zijn en snel kunnen/moeten handelen:

Wel eerst een intakegesprek, formulieren invullen, inleveren, afwachten en voorbij is de werkweek.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:28:05 #34
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_112189280
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:26 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wel eerst een intakegesprek, formulieren invullen, inleveren, afwachten en voorbij is de werkweek.
Ze zitten er al bij dus dan kan het allemaal zeker wat vlotter maar dan nog is het enorm kort dag.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:30:15 #35
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_112189448
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:19 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat zou wel moeten ja, in het geval alles op instorten staat. Anders heb je er toch niets aan. Als je drie maanden moet wachten kun je het misschien wel zelf bij elkaar schrapen.

Het enige dat ik in dit soort gevallen niet snap, is dat er niet harder gewerkt is om alles weg te werken. Ik zou me met z'n tweeën helemaal de tering werken, desnoods bij één of ander flutbaantje, om alles zsm weg te werken. En dat dat inhoudt dat je je kinderen twee dagen uitbesteed bij familie en zelf allebei een dag of vier, vijf per week werkt, ben je binnen een maand of twee, drie van de problemen af. Kun je daarna weer terug naar een normale werkweek.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_112189594
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:26 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Geloof mij die gaan binnen 24 uur tot actie over. Of het dan niet alsnog te laat is valt te bezien natuurlijk, maar met ontruiming binnen 2 weken valt zeker nog e.e.a. aan pogingen te ondernemen.

Ben het wel met jou eens dat ook zij afhankelijk zijn van andere (wel trage) systemen. Maar een beetje coöperatie heeft ook mensen in dienst die buiten het reguliere systeem om zaken voor elkaar kunnen krijgen.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:33:14 #37
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112189670
TS heeft het niet zo bedoeld maar dit loopt meer op een WGR topique uit.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:34:26 #38
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_112189753
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:30 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat zou wel moeten ja, in het geval alles op instorten staat. Anders heb je er toch niets aan. Als je drie maanden moet wachten kun je het misschien wel zelf bij elkaar schrapen.

Het enige dat ik in dit soort gevallen niet snap, is dat er niet harder gewerkt is om alles weg te werken. Ik zou me met z'n tweeën helemaal de tering werken, desnoods bij één of ander flutbaantje, om alles zsm weg te werken. En dat dat inhoudt dat je je kinderen twee dagen uitbesteed bij familie en zelf allebei een dag of vier, vijf per week werkt, ben je binnen een maand of twee, drie van de problemen af. Kun je daarna weer terug naar een normale werkweek.
Je kent de omstandigheden niet...
With the stars as her umbrella
pi_112189804
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:32 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:

[..]

Geloof mij die gaan binnen 24 uur tot actie over. Of het dan niet alsnog te laat is valt te bezien natuurlijk, maar met ontruiming binnen 2 weken valt zeker nog e.e.a. aan pogingen te ondernemen.

Ben het wel met jou eens dat ook zij afhankelijk zijn van andere (wel trage) systemen. Maar een beetje coöperatie heeft ook mensen in dienst die buiten het reguliere systeem om zaken voor elkaar kunnen krijgen.
In dit geval is er al een gerechtelijke uitspraak over uitzetting en ben je overgeleverd aan de goodwill van de gerechtsdeurwaarder.
pi_112189949
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:33 schreef Maanvis het volgende:
TS heeft het niet zo bedoeld maar dit loopt meer op een WGR topique uit.
Het past ook prima in R&P, onderschat niet wat zulke dingen doen met je gemoedstoestand.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:38:45 #41
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_112190036
Neem anders eens contact op met Vangnet &Advies in jouw woonplaats. Ik ken iemand die in een soortgelijke situatie zat en V&A trok alles uit de kast om hem te helpen. Heel veel succes en sterkte :*
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:41:08 #42
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_112190196
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:34 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Je kent de omstandigheden niet...
Klopt helemaal. Maar dan nog snap ik het niet. Ik heb het ook over 'het algemeen', niet specifiek deze casus.
Zerg schreef:
pi_112190642
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:35 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

In dit geval is er al een gerechtelijke uitspraak over uitzetting en ben je overgeleverd aan de goodwill van de gerechtsdeurwaarder.
Het gaat hier neem ik aan niet om een gerechtsdeurwaarder?
Een gerechtsdeurwaarder heeft in tegenstelling tot de incassobureaus juridische mogelijkheden tot zijn beschikking om het openstaande bedragen te incasseren. Hij is een openbare ambtenaar die taken toegewezen krijgt die u de wet voortvloeien.

Een reguliere deurwaarder handelt in opdracht van zijn opdrachtgever in dit geval dus de corporatie. Als TS overeenkomst bereikt met de woningbouw stopt de deurwaarder onmiddellijk zijn activiteiten.

Essentieel verschil. Als het een gerechtsdeurwaarder betreft ben je kansloos en kan je je beter voorbereiden op wat daagjes in de lik :P
pi_112190715
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:41 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Maar dan nog snap ik het niet. Ik heb het ook over 'het algemeen', niet specifiek deze casus.
Wat je vaak ziet is dat wanneer rekeningen niet meer betaald kunnen worden er een zekere apathie ontstaat en de post niet meer geopend wordt.
pi_112190825
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:48 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:

[..]

Het gaat hier neem ik aan niet om een gerechtsdeurwaarder?

Jawel, die is bevoegd om je huis te ontruimen na gerechtelijk vonnis.
pi_112190891
Ik heb het meegemaakt toen ik bij mijn ouders in woonde, hun werden door achterstand er uitgezet. en ik kreeg het 2 dagen van te voren te horen. weg thuis, weg spullen.
Je bent nu nog niet te laat maar dan moet je wel alles in werk stellen nu om het tegen te houden ( wat je dus al doet)
na 2 jaar ben ik er nog steeds niet helemaal overheen wat er toen uit het niets gebeurde.

Ga naar de gemeente, misschien kunnen hun je wel verder op weg helpen voor hulp.
of Maatschappelijk werk?
pi_112191023
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:51 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Jawel, die is bevoegd om je huis te ontruimen na gerechtelijk vonnis.
Kun je dat uitleggen.
Een rechter heeft dus per definitie uitspraak gedaan in deze kwestie zeg jij? Corporaties kunnen nooit zelf (of via een regulier incassobureau) tot uitzetting overgaan?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:56:29 #48
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_112191172
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:52 schreef sweetscent het volgende:
Ik heb het meegemaakt toen ik bij mijn ouders in woonde, hun werden door achterstand er uitgezet. en ik kreeg het 2 dagen van te voren te horen. weg thuis, weg spullen.
Je bent nu nog niet te laat maar dan moet je wel alles in werk stellen nu om het tegen te houden ( wat je dus al doet)
na 2 jaar ben ik er nog steeds niet helemaal overheen wat er toen uit het niets gebeurde.

Ga naar de gemeente, misschien kunnen hun je wel verder op weg helpen voor hulp.
of Maatschappelijk werk?
Pfff, dat lijkt mij ook heel traumatisch ;(
pi_112191221
TS, stap morgen zo snel mogelijk naar je gemeentehuis of stadswinkel en beroep je op de Wet schuldsanering natuurlijke personen. Je wordt failliet verklaard, maar jij en je kinderen kunnen wel overleven, waarschijnlijk zelfs in je huidige woning.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_112191655
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:54 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:

[..]

Kun je dat uitleggen.
Een rechter heeft dus per definitie uitspraak gedaan in deze kwestie zeg jij? Corporaties kunnen nooit zelf (of via een regulier incassobureau) tot uitzetting overgaan?
Bij een betalingsachterstand gaat woningbouw naar de rechter wanneer ze willen ontruimen.
Ze maken dan gebruik van gerechtsdeurwaarder die vaak op kantoor werkt waar die zaak al als incasso ligt.
Na gerechtelijk bevel is er geen weg meer terug dan helpt alleen nog slijmen bij de deurwaarder.
Of in 1 klap achterstallig bedrag voldoen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2012 22:04:44 ]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:05:47 #51
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_112191833
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:03 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Bij een betalingsachterstand gaat woningbouw naar de rechter wanneer ze willen ontruimen.
Ze maken dan gebruik van gerechtsdeurwaarder die vaak op kantoor werkt waar die zaak al als incasso ligt.
Na gerechtelijk bevel is er geen weg meer terug dan helpt alleen nog slijmen bij de deurwaarder.
Het lijkt of je er verstand van hebt, Piet, kan je me dan ook uitleggen hoe het komt dat als ze al in de SHV zitten er toch een rechtszaak komt? Wat ik zo vind met google willen de meeste woningcorporaties huisuitzettingen liever voorkomen. Dan zou je toch verwachten dat er eerst overlegd wordt en dan pas geprocedeerd? En als de rechter weet dat er een SHVtraject is gestart, waarom zou hij dan toch uitzetting toestaan?
Prrrrr
pi_112192045
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:03 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Of in 1 klap achterstallig bedrag voldoen.
Ok duidelijk.
Dan mogen we concluderen dat de uitzetting van TS een voldongen feit is. -O-
pi_112192089
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:05 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Het lijkt of je er verstand van hebt, Piet, kan je me dan ook uitleggen hoe het komt dat als ze al in de SHV zitten er toch een rechtszaak komt? Wat ik zo vind met google willen de meeste woningcorporaties huisuitzettingen liever voorkomen. Dan zou je toch verwachten dat er eerst overlegd wordt en dan pas geprocedeerd? En als de rechter weet dat er een SHVtraject is gestart, waarom zou hij dan toch uitzetting toestaan?
Wat ik lees in de OP is de SHV nog aan het opstarten en is woninguitzetting via de rechter al rond.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:10:24 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112192140
maar als morgen dat geld er ligt (ik hoop toch zo dat TS nu iedereen af aan het gaan is voor geld) dan kan het toch nog voorkomen worden?
Een gedicht over Maanvis
pi_112192241
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:09 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:

[..]

Ok duidelijk.
Dan mogen we concluderen dat de uitzetting van TS een voldongen feit is. -O-
Tenzij TS op tijd bedrag kan regelen of op laatste moment nog afbetalingsregeling kan regelen.
pi_112192293
Ik dacht dat de gemeente altijd een onderdak voor je moest regelen.. Maar dat zal wel niet.
Probeer amnders geld van je ouders te lenen ofzo
pi_112192367
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:10 schreef Maanvis het volgende:
maar als morgen dat geld er ligt (ik hoop toch zo dat TS nu iedereen af aan het gaan is voor geld) dan kan het toch nog voorkomen worden?
Een Fok! actie?
pi_112192415
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:12 schreef Bombshell het volgende:
Ik dacht dat de gemeente altijd een onderdak voor je moest regelen.. Maar dat zal wel niet.
Probeer amnders geld van je ouders te lenen ofzo
Gemeente regelt geen onderdak. je moet het zelf uitzoeken. of je komt in de opvang terecht!
pi_112192434
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:11 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Tenzij TS op tijd bedrag kan regelen of op laatste moment nog afbetalingsregeling kan regelen.
Maar het is denk ik niet aannemelijk dat ze eerst moeite nemen om bij de rechter toestemming voor uitzetting aan te vragen om daarna alsnog akkoord te gaan met een betalingsregeling?

Misschien is dit topic meer iets voor Geldzaken en Recht?
pi_112192478
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:12 schreef Bombshell het volgende:
Ik dacht dat de gemeente altijd een onderdak voor je moest regelen..
Crisisopvang is er wel maar ook daar net zoals bij SHV wachttijden.
pi_112192643
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:14 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:

[..]

Maar het is denk ik niet aannemelijk dat ze eerst moeite nemen om bij de rechter toestemming voor uitzetting aan te vragen om daarna alsnog akkoord te gaan met een betalingsregeling?

Misschien is dit topic meer iets voor Geldzaken en Recht?
De uitzetting kan alleen voorkomen worden als het bedrag in een keer betaald word.
Maar misschien zijn er instanties die op kort termijn nog iets voor je kunnen betekenen omdat er kinderen in het spel zijn.

Bij mij was iedereen boven de 18, dus we konden het allemaal uitzoeken.

Maar ik wil niet negatief klinken, maar ik denk als je het bedrag niet bij elkaar krijgt.. dat het heel lang gaat duren voor je er uit bent.
Ik ben 2 jaar verder en woon ook nog bij een familievriend in.
Je krijgt ook geen urgentie meer op een nieuwe woning, als het door schulden is.
(Schulden stonden niet op mijn naam, en had er niks mee te maken.. maar moet toch jaren wachten op een woning.)
pi_112192808
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:14 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:

[..]

Tsja, om in zo'n situatie te komen heb je al veel mogelijkheden om te communiceren niet gebruikt.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:22:41 #63
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_112193018
Veel sterkte TS.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_112193358
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:19 schreef kroeppoekje het volgende:
Vandaag contact gehad met Sociale Zaken. De uitkering en het vakantiegeld was nog steeds niet gestort. Die blijkt dus geblokkeerd te zijn omdat ze de arbeidsovereenkomst niet kunnen vinden en niet vast kunnen stellen hoeveel uur er gewerkt wordt per week. Dat ze dit niet op de arbeidsovereenkomst terug kunnen vinden ivm een 0-urencontract, maakte niets uit. Moet nu een nieuwe kopie opsturen en dan bekijken ze binnen 10 werkdagen of mijn geld + vakantiegeld gestort kan worden.
Ok. Wat je moet hebben zijn je loonstroken. Dus, iets officiëels waarop precies staat hoeveel uren er gewerkt zijn en wat je inkomsten daarvoor zijn. Als het goed is, heb je die zelf ook.
Of een bankafschrift waar op staat dat dat loon gestort is.
Maak daarvan kopieën en zorg dat je morgen als Sociale Zaken 1 minuut open is aan de balie staat met die kopieën én de originelen. Neem alles mee waarmee je kunt aantonen wanneer je hoeveel gewerkt hebt en wat je daarmee verdiend hebt. Desnoods ga je zitten met een vel papier en noteer je het in een overzicht. Die loonstroken hebben ze nodig.

Goed, dus je staat daar om 9.00u bij die balie en dan ga je dat inleveren. Niks opsturen, daar af gaan geven. Vraag om een ontvangstbewijs, leg de situatie uit en vraag om een kasstorting.

Woon je in een grote plaats of in een kleine plaats?

[ Bericht 0% gewijzigd door lezzer op 29-05-2012 22:36:38 ]
pi_112194280
Ppff wat een hoop reacties ineens, ik weet niet eens waar te beginnen met reageren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:05 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

De rechtzaak is doorgezet omdat ie al aangevraagd lag en niet meer teruggedraaid kon worden, aldus de deurwaarder. Er is dus een bevel tot uitzetting afgegeven alleen hoeft daar in theorie niets mee gedaan te worden. Het is een stok achter de deur voor de verhuurder zeg maar. Voor zover ik begrepen had van mijn contactpersoon bij de schuldhulpverlening zouden ze daar ook niets mee doen, zolang ik maar de lopende huur netjes bleef betalen. Waarom dit nu dus ineens wel gebeurt is mij ook een raadsel en daarover ga ik dus morgenochtend ook mijn contactpersoon bellen. Die was vandaag niet aanwezig.

quote:
5s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:13 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een Fok! actie?
Oh hemel, alsjeblieft niet. Als ik dat ook maar voor een kwart procent zou willen aannemen had ik dit wel onder mijn reguliere account gepost. Dat is dus iets wat ik totaal niet wil. En dat is ook absoluut de intentie niet met dit topic. Wilde gewoon mijn hart luchten...
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:27 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ok. Wat je moet hebben zijn je loonstroken. Dus, iets officiëels waarop precies staat hoeveel uren er gewerkt zijn en wat je inkomsten daarvoor zijn. Als het goed is, heb je die zelf ook.
Of een bankafschrift waar op staat dat dat loon gestort is.
Maak daarvan kopieën en zorg dat je morgen als Sociale Zaken 1 minuut open is aan de balie staat met die kopieën én de originelen. Neem alles mee waarmee je kunt aantonen wanneer je hoeveel gewerkt hebt en wat je daarmee verdiend hebt. Desnoods ga je zitten met een vel papier en noteer je het in een overzicht. Die loonstroken hebben ze nodig.

Goed, dus je staat daar om 9.00u bij die balie en dan ga je dat inleveren. Niks opsturen, daar af gaan geven. Vraag om een ontvangstbewijs, leg de situatie uit en vraag om een kasstorting.

Woon je in een grote plaats of in een kleine plaats?
Grote plaats. Dat was ik inderdaad morgenochtend van plan. Nadat de schoolbel gegaan is fiets ik direct door naar Sociale Zaken. De loonstrookjes liggen al klaar en het contract ook.

Iemand kwam ook met de reactie over meer werken en zorgen dat je er zo snel mogelijk uit bent (weet even niet meer wie, kan de reactie zo snel niet meer terug vinden) maar die optie is er wegens omstandigheden niet. Het is geen kwestie van niet willen, maar puur van niet kunnen. De wil is er absoluut.
pi_112194481
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:41 schreef kroeppoekje het volgende:
Grote plaats. Dat was ik inderdaad morgenochtend van plan. Nadat de schoolbel gegaan is fiets ik direct door naar Sociale Zaken. De loonstrookjes liggen al klaar en het contract ook.
Top ^O^
Dat hebben ze nodig. Ze willen gewoon duidelijk hebben hoe het met die inkomsten zit voor ze wat gaan storten.
Moet je dat trouwens niet elke maand opgeven? Of zijn ze dat nou net kwijt geraakt?
pi_112194604
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:45 schreef lezzer het volgende:

[..]

Top ^O^
Dat hebben ze nodig. Ze willen gewoon duidelijk hebben hoe het met die inkomsten zit voor ze wat gaan storten.
Moet je dat trouwens niet elke maand opgeven? Of zijn ze dat nou net kwijt geraakt?
Dat zijn ze dus kwijt. Contract is zelfs al 2x ingestuurd, eerste keer via reintegratieconsulent, en ook nog opgestuurd per post. Loonstrookjes (zijn er maar 2 overigens, net de nieuwe binnen gekregen, die was dus nog niet eens verzonden!) worden ook opgestuurd.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:48:01 #68
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_112194621
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:45 schreef lezzer het volgende:

[..]

Top ^O^
Het is nu niet de meest efficiënte instantie.. :') Ze zijn die van mij ook al meerdere keren kwijt geraakt..
pi_112194678
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:48 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Het is nu niet de meest efficiënte instantie.. :') Ze zijn die van mij ook al meerdere keren kwijt geraakt..
Ja, heel kwalijk is dat.
De mensen die dat soort dingen verwerken zijn helaas ook niet zo vreselijk begaan met hun werk.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:50:33 #70
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_112194753
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:49 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ja, heel kwalijk is dat.
De mensen die dat soort dingen verwerken zijn helaas ook niet zo vreselijk begaan met hun werk.
En ja, dan heb je gewoon pech, ik heb ook wel eens weken moeten wachten op mijn geld, omdat ze het vertikken om tussentijds over te maken. Erg zuur, als je je rekeningen betalen moet.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:50:41 #71
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_112194760
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:49 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wat je vaak ziet is dat wanneer rekeningen niet meer betaald kunnen worden er een zekere apathie ontstaat en de post niet meer geopend wordt.
De manier waarop de rekeningen oplopen ken ik inderdaad. Verhoginkje hier en daar, dan gaat het hard. Wat ik vooral niet snap is dat men zich niet een paar maanden flink in het zweet werkt om zo van de problemen af te komen.
Zerg schreef:
pi_112194820
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:50 schreef missbehavin het volgende:

[..]

En ja, dan heb je gewoon pech, ik heb ook wel eens weken moeten wachten op mijn geld, omdat ze het vertikken om tussentijds over te maken. Erg zuur, als je je rekeningen betalen moet.
Nou, ik denk dat het dan best lonend is om zelf die spullen nog een keer te gaan brengen en om een ontvangstbevestiging te vragen.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:52:52 #73
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_112194879
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:51 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat het dan best lonend is om zelf die spullen nog een keer te gaan brengen en om een ontvangstbevestiging te vragen.
Ja dat had ik uiteraard ook gedaan, alleen kreeg ik te horen dat het pas met de volgende betalingsronde mee zou gaan..
pi_112194975
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:52 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ja dat had ik uiteraard ook gedaan, alleen kreeg ik te horen dat het pas met de volgende betalingsronde mee zou gaan..
Terwijl zij aantoonbaar jouw spullen kwijt geraakt zijn?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:55:44 #75
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_112195029
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:54 schreef lezzer het volgende:

[..]

Terwijl zij aantoonbaar jouw spullen kwijt geraakt zijn?
Nou ja, aantoonbaar... het was weg en aangezien ik het opgestuurd had, kon ik niets bewijzen. Alsof ik vergeet mijn loonstroken in te sturen..
pi_112195088
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:55 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Nou ja, aantoonbaar... het was weg en aangezien ik het opgestuurd had, kon ik niets bewijzen. Alsof ik vergeet mijn loonstroken in te sturen..
Je zou versteld staan als je wist hoeveel mensen dat niet doen ;)

Maar goed, als je het instuurt en het raakt daar kwijt dan heb je weinig poot om op te staan. Helaas werkt dat zo.
Echter, als jij geen geld hebt, en je hebt er wel recht op, zou het volgens mij niet zo moeten zijn dat je er dan maar tot de volgende betalingsronde op moet wachten.
pi_112195119
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:47 schreef kroeppoekje het volgende:

[..]

Dat zijn ze dus kwijt. Contract is zelfs al 2x ingestuurd, eerste keer via reintegratieconsulent, en ook nog opgestuurd per post. Loonstrookjes (zijn er maar 2 overigens, net de nieuwe binnen gekregen, die was dus nog niet eens verzonden!) worden ook opgestuurd.
Ik weet niet of het mogelijk voor je is om gratis kopieën te maken, maar ik zou maar eens beginnen met overal kopieën van te maken voordat je ze moet opsturen. Je kunt niet nog meer problemen gebruiken, ook al maken de instanties ze.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_112195219
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:57 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ik weet niet of het mogelijk voor je is om gratis kopieën te maken, maar ik zou maar eens beginnen met overal kopieën van te maken voordat je ze moet opsturen. Je kunt niet nog meer problemen gebruiken, ook al maken de instanties ze.
Lijkt me dat je de kopieën instuurt. Ik denk dat TS dat ook gedaan heeft toch?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:00:15 #79
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_112195249
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:57 schreef lezzer het volgende:

[..]

Je zou versteld staan als je wist hoeveel mensen dat niet doen ;)

Maar goed, als je het instuurt en het raakt daar kwijt dan heb je weinig poot om op te staan. Helaas werkt dat zo.
Echter, als jij geen geld hebt, en je hebt er wel recht op, zou het volgens mij niet zo moeten zijn dat je er dan maar tot de volgende betalingsronde op moet wachten.
Ja, dat zal ook wel zo zijn.. Maar ik ben er wel strikt in, hangt nogal wat van af... Uiteindelijk wel goed gekomen, maar niet dankzij hen. :')
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:01:13 #80
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_112195305
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:59 schreef lezzer het volgende:

[..]

Lijkt me dat je de kopieën instuurt. Ik denk dat TS dat ook gedaan heeft toch?
Ja precies. Ik kopieër ook alles voor ik het opstuur, dateer mijn kopieën, maar ja, dat is meer voor mezelf, daar heb ik niks aan als het zoek raakt..
pi_112195457
daarom atijd zelf afgeven bij het gemeentehuis als je de kans hebt
pi_112195504
quote:

De rechtzaak is doorgezet omdat ie al aangevraagd lag en niet meer teruggedraaid kon worden, aldus de deurwaarder. Er is dus een bevel tot uitzetting afgegeven alleen hoeft daar in theorie niets mee gedaan te worden. Het is een stok achter de deur voor de verhuurder zeg maar. Voor zover ik begrepen had van mijn contactpersoon bij de schuldhulpverlening zouden ze daar ook niets mee doen, zolang ik maar de lopende huur netjes bleef betalen. Waarom dit nu dus ineens wel gebeurt is mij ook een raadsel en daarover ga ik dus morgenochtend ook mijn contactpersoon bellen. Die was vandaag niet aanwezig.

Ik zou niet teveel rekenen op de contactpersoon en zelf contact opnemen met de deurwaarder.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:05:09 #83
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_112195526
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:03 schreef KwadeAfdronk het volgende:
daarom atijd zelf afgeven bij het gemeentehuis als je de kans hebt
Dat is idd het beste. Komt er helaas niet altijd van..
  woensdag 30 mei 2012 @ 08:24:42 #84
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112203309
quote:

Oh hemel, alsjeblieft niet. Als ik dat ook maar voor een kwart procent zou willen aannemen had ik dit wel onder mijn reguliere account gepost. Dat is dus iets wat ik totaal niet wil.
Je hebt kinderen, zij hebben hier niet voor gekozen, denk daar eens over na. Misschien moet je voor hun wat jij wilt opzij zetten.
Een gedicht over Maanvis
pi_112204659
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 08:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je hebt kinderen, zij hebben hier niet voor gekozen, denk daar eens over na. Misschien moet je voor hun wat jij wilt opzij zetten.
TS heeft er het meeste aan als ze zelf haar boel op orde brengt.
pi_112204886
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 09:43 schreef lezzer het volgende:

[..]

TS heeft er het meeste aan als ze zelf haar boel op orde brengt.
En dat proberen we ook. :Y

Contactpersoon van de schuldhulpverlening is óf telefonisch in gesprek, óf niet op zijn plek. :( Al 4x gebeld inmiddels, zo maar weer proberen.

Verhuurder verwijst ons door naar het incassobureau, incassobureau is pas vanaf 10 uur telefonisch te bereiken.

Kopieën van contract en loonstrookje liggen klaar, die ga ik zo wegbrengen nadat ik mijn contactpersoon en/of het incassobureau telefonisch heb gesproken.

Gisterenavond toch maar gaan slapen met een seresta achter mijn kiezen, loop inmiddels op mijn reserve door het gepieker en gemaal en het slaapgebrek. Vanmorgen bij het opstaan het gevoel of ik vannacht een potje vrijworstelen heb verloren van een bushok...
pi_112204928
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 09:54 schreef kroeppoekje het volgende:
En dat proberen we ook. :Y
Dat lees ik ook in je posts ^O^
pi_112205020
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 08:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Een bedrag lenen van een persoon om deze dreiging even weg te nemen is 1 ding, een fok-aktie accepteren waarbij zoveel mensen iets storten is een ander ding. Ik weet waartoe Fokkers in staat zijn, heb vaak aktie's gezien maar dat is absoluut niet wat ik wil. Ik wil zelf mijn schulden aflossen, tot de laatste cent.
  † In Memoriam † woensdag 30 mei 2012 @ 10:10:34 #89
43556 miss_dynastie
pi_112205284
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:00 schreef kroeppoekje het volgende:

[..]

Een bedrag lenen van een persoon om deze dreiging even weg te nemen is 1 ding, een fok-aktie accepteren waarbij zoveel mensen iets storten is een ander ding. Ik weet waartoe Fokkers in staat zijn, heb vaak aktie's gezien maar dat is absoluut niet wat ik wil. Ik wil zelf mijn schulden aflossen, tot de laatste cent.
En is er iemand van wie je dat geld kan lenen? Familie, bijvoorbeeld?
pi_112205291
Allereerst, niets is onoplosbaar. Iedereen gaat weleens op zijn bek, uithuilen, en opnieuw beginnen.
Hoe groot is het bedrag wat je direct nodig hebt, is het niet een bedrag wat je kan lenen bij iemand. Zet je eigen gevoelens aan de kant, trots opzij en ga ervoor. Zeker als er kinderen in het spel zijn.

Ga voor mijn part zwart poetsen, dit levert minstens 10 euro per uur op. Dit kan binnen schooltijden, zeg 6 uur per dag. Hiermee kun je snel de lening bij vrienden/ familie aflossen.
Voor de langere termijn: Ga alle vasten lasten langs, en kijk wat eraf kan: helaas, internet, krant, telefoon(s)......

Zelf ben ik met drie kinderen achtergebleven, met vele schulden door ex gemaakt. De kinderen kunnen er niets aan doen, ik wel. Eerlijk naar instanties en schuldeisers blijven, schouders eronder! Is er iemand, buiten de instanties, die je mee op de rit kunnen zetten?
pi_112205546
* kroeppoekje blaast even uit...

Ik heb zojuist het incassobureau gesproken, vriendelijke meneer die alle tijd nam voor me. Moet het hele verhaal op de mail naar hun toesturen, gegevens van mijn contactpersoon van de schuldhulpverlening er bij vermelden, uitleggen hoe en wat. Ook uitleggen dat mijn uitkering momenteel geblokkeerd staat en dat de lopende huur er aan komt met enige vertraging. Volgens deze meneer is er sowieso de komende 3 weken geen dreiging van uitzetting! Zij wachten mijn mail af, leggen het verhaal voor aan de woningbouwvereniging en zullen dan ook het advies uitgeven om de uitzetting tijdelijk de koelkast in te zetten omdat er wel degelijk een wil is om af te betalen.

Wordt vervolgd dus.

Ik ga nu eerst de kopieën wegbrengen en als ik weer terug ben de mail opstellen.

Bedankt allemaal voor het lezen, voor het meedenken, voor de adviezen. Ik ga even mijn hoofd uit laten waaien op de fiets.
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:41:53 #92
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112206033
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:00 schreef kroeppoekje het volgende:

[..]

Als er geen kinderen in het spel waren dan had ik daar ook geen problemen mee :).
Een gedicht over Maanvis
pi_112206102
Het is allemaal zo onduidelijk als de pleuris. Waarschijnlijk ook de oorzaak dat TS zo in de rats zit werkelijk niks is goed geregeld en alles moet op het laatste moment.
pi_112206138
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:10 schreef Letter het volgende:
Ga voor mijn part zwart poetsen, dit levert minstens 10 euro per uur op. Dit kan binnen schooltijden, zeg 6 uur per dag. Hiermee kun je snel de lening bij vrienden/ familie aflossen.
What the fuck adviseer jij nou????
Wil je TS nog opzadelen met een status als bijstandsfraudeur? :X
:|W
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:48:29 #95
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_112206201
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als er geen kinderen in het spel waren dan had ik daar ook geen problemen mee :).
Jeetje dude, hij zegt toch dat hij het niet wilt.
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:50:03 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112206244
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:44 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
Het is allemaal zo onduidelijk als de pleuris. Waarschijnlijk ook de oorzaak dat TS zo in de rats zit werkelijk niks is goed geregeld en alles moet op het laatste moment.
Doe eens normaal, je poging te trollen zal falen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_112206276
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:50 schreef Re het volgende:

[..]

Doe eens normaal, je poging te trollen zal falen
Nee het is lekker helder en goed geregeld wou jij zeggen????????
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:08:25 #98
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112206890
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:50 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:

[..]

Nee het is lekker helder en goed geregeld wou jij zeggen????????
Volgens mij gaat er nu een en ander geregeld worden maar hey, dat is saai, niet?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_112207161
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:08 schreef Re het volgende:

[..]

Volgens mij gaat er nu een en ander geregeld worden maar hey, dat is saai, niet?
Zo bedoel ik het helemaal niet man. Alleen voor je op dit punt komt zijn er vast 3000 brieven en waarschuwingen aan vooraf gegaan.
Natuurlijk is het zwaar kut voor TS en zijn vrouw en kindjes.
  † In Memoriam † woensdag 30 mei 2012 @ 11:19:35 #100
43556 miss_dynastie
pi_112207314
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:21 schreef kroeppoekje het volgende:
* kroeppoekje blaast even uit...

Ik heb zojuist het incassobureau gesproken, vriendelijke meneer die alle tijd nam voor me. Moet het hele verhaal op de mail naar hun toesturen, gegevens van mijn contactpersoon van de schuldhulpverlening er bij vermelden, uitleggen hoe en wat. Ook uitleggen dat mijn uitkering momenteel geblokkeerd staat en dat de lopende huur er aan komt met enige vertraging. Volgens deze meneer is er sowieso de komende 3 weken geen dreiging van uitzetting! Zij wachten mijn mail af, leggen het verhaal voor aan de woningbouwvereniging en zullen dan ook het advies uitgeven om de uitzetting tijdelijk de koelkast in te zetten omdat er wel degelijk een wil is om af te betalen.

Wordt vervolgd dus.

Ik ga nu eerst de kopieën wegbrengen en als ik weer terug ben de mail opstellen.

Bedankt allemaal voor het lezen, voor het meedenken, voor de adviezen. Ik ga even mijn hoofd uit laten waaien op de fiets.
Vraag dan in die mail even bevestiging dat de uitzetting voorlopig niet zal plaatsvinden. Niet dat er ineens een deurwaarder op de stoep staat die niets weet van deze toezegging, terwijl jij dacht veilig te zijn.
  woensdag 30 mei 2012 @ 12:07:34 #101
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112209355
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:48 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Jeetje dude, hij zegt toch dat hij het niet wilt.
En mijn punt, dat ik al 3x had gemaakt, is juist dat als er kinderen in spel zijn dat wat je wilt dan niet belangrijk meer is, maar wat het beste is voor de kinderen.
Hopelijk begrijp je het nu ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_112209454
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En mijn punt, dat ik al 3x had gemaakt, is juist dat als er kinderen in spel zijn dat wat je wilt dan minder niet belangrijk meer is, maar wat het beste is voor de kinderen.
  woensdag 30 mei 2012 @ 12:11:34 #103
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_112209509
quote:

[..]

En mijn punt, dat ik al 3x had gemaakt, is juist dat als er kinderen in spel zijn dat wat je wilt dan niet belangrijk meer is, maar wat het beste is voor de kinderen.
En nee is nee.
  † In Memoriam † woensdag 30 mei 2012 @ 12:14:43 #104
43556 miss_dynastie
pi_112209613
quote:

[..]

Maar volgens mij begrijp jij de bedoeling van FHF hier verkeerd. Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling dat er geld wordt ingezameld. Dat het zo nu en dan oogluikend wordt toegestaan, betekent niet dat TS een topic kan openen met: 'Hoi, ik heb geld nodig, wie stort er?', dus om haar nu te gaan verwijten dat ze iets dat ze helemaal niet mag niet doet, is ook zo wat.
pi_112209787
quote:

[..]

Ze begrijpen je wel, ze zijn het niet met je eens. Ik ook niet.
  woensdag 30 mei 2012 @ 13:14:04 #106
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112211844
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:14 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar volgens mij begrijp jij de bedoeling van FHF hier verkeerd. Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling dat er geld wordt ingezameld. Dat het zo nu en dan oogluikend wordt toegestaan, betekent niet dat TS een topic kan openen met: 'Hoi, ik heb geld nodig, wie stort er?', dus om haar nu te gaan verwijten dat ze iets dat ze helemaal niet mag niet doet, is ook zo wat.
ik had het niet over FHF maar over gewoon in z'n algemeenheid geld ophalen ;)
Een gedicht over Maanvis
pi_112785654
En toen was er een luide knal gevolgd door doodse stilte..

De schuldhulpverlening is (tijdelijk) stopgezet. We moeten eerst een budgetbeheerder geregeld hebben die onze complete financien over wil nemen. Pas daarna kan het traject schuldhulpverlening een doorstart krijgen.

Ons verzoek aan het incassobureau van de woningbouw om de uitzetting tijdelijk stop te zetten tot we in de schuldhulpverlening zaten staat nu dus ook wankel. Ik ben dus als een idioot budgetbeheerders en instellingen gaan bellen, maar overal wachttijden van 5 maanden of meer. In pure wanhoop nu informatie aangevraagd over (beschermings)bewind maar ook daar wachttijden. Dit wordt nu wel in werking gezet, maar ook zij wisten niet of ze deze sneeuwbal die een lawine aan het worden is konden stoppen.

En ik weet het nu even helemaal niet meer... We kunnen nu niets anders doen dan afwachten. Deze week krijg ik nog de papieren van de bewindaanvraag, die moeten dan direct ingevuld worden met aanvullende informatie en teruggestuurd worden.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 14:03:14 #108
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_112785793
Je maakt die instanties en de mensen die spreekt duidelijk dat heel de wereld zal weten wie (met naam en toenaam) mogelijk maakten dat jij met kinderen op straat kwam te staan.

Bijt genadeloos van je af en durf te dreigen met het beetje macht dat je hebt wanneer je echt tegen een betonnen muur aan loopt.

Een ding staat voorop: er wordt jou geen GUNST verleend, je hebt RECHT op hulp.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  dinsdag 12 juni 2012 @ 14:03:50 #109
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_112785824
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 13:59 schreef kroeppoekje het volgende:
En ik weet het nu even helemaal niet meer... We kunnen nu niets anders doen dan afwachten. Deze week krijg ik nog de papieren van de bewindaanvraag, die moeten dan direct ingevuld worden met aanvullende informatie en teruggestuurd worden.
Teruggestuurd? Is het 1990 of zo dat zoiets dringends als dit niet digitaal geregeld kan worden? :(
pi_112794710
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 14:03 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Je maakt die instanties en de mensen die spreekt duidelijk dat heel de wereld zal weten wie (met naam en toenaam) mogelijk maakten dat jij met kinderen op straat kwam te staan.

Bijt genadeloos van je af en durf te dreigen met het beetje macht dat je hebt wanneer je echt tegen een betonnen muur aan loopt.

Wil ik één ding ook even duidelijk maken.
Voor je op komen is één ding, agressief naar jouw toekomstige hulpverleners reageren is het andere.
Ofwel, met "van je afbijten" en "dreigen" bereik je helemaal niks nada niente.

Hoe is het bij de sociale dienst gegaan TS?
  † In Memoriam † dinsdag 12 juni 2012 @ 18:17:31 #111
43556 miss_dynastie
pi_112796651
quote:
En toen stond je met je kinderen al roepende 'ik heb RECHTEN hoor!!!!!' op straat.Ik denk dat TS er goed aan doet redelijkheid en kalmte te bewaren.

Heb je je familie al ingelicht, TS? Is er iemand die jullie kan helpen?
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:19:58 #112
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_112796754
Heb je wel geld om in ieder geval te eten enzo?
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:21:27 #113
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_112796823
quote:

Ja je moet wel assertief zijn anders bereik je niks, sozawe wimpelt graag mensen af. En ja ik heb het meegemaakt. Maar agressief doen en dreigen daar bereik je weer niks mee.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:22:45 #114
330634 zyntex
Ondertitel:
pi_112796890
zielig is anders jullie harken met jullie zielligheid zeker 3000 binnen oer maand rot op please
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:33:24 #115
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_112797353
Dit vind ik heel heftig om te horen! Heel veel sterkte in ieder geval. Ik hoop dat er snel een lichtpuntje jouw kant op komt waar je de nodige energie uit kan putten! Succes nogmaals!
pi_112797594
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 13:59 schreef kroeppoekje het volgende:
En toen was er een luide knal gevolgd door doodse stilte..

De schuldhulpverlening is (tijdelijk) stopgezet. We moeten eerst een budgetbeheerder geregeld hebben die onze complete financien over wil nemen. Pas daarna kan het traject schuldhulpverlening een doorstart krijgen.

Ons verzoek aan het incassobureau van de woningbouw om de uitzetting tijdelijk stop te zetten tot we in de schuldhulpverlening zaten staat nu dus ook wankel. Ik ben dus als een idioot budgetbeheerders en instellingen gaan bellen, maar overal wachttijden van 5 maanden of meer. In pure wanhoop nu informatie aangevraagd over (beschermings)bewind maar ook daar wachttijden. Dit wordt nu wel in werking gezet, maar ook zij wisten niet of ze deze sneeuwbal die een lawine aan het worden is konden stoppen.

Mag je niet een familielid aanstellen als bewindvoerder om zo alvast de doorstart naar de hulpverlening te starten ?

Ik lees net dat het met tussenkomst van het kantongerecht gaat, dus dan gaat daar een aanzienlijke periode overheen helaas.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:47:17 #117
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_112797958
te ver laten komen, helaas maar je zult op de blaren moeten gaan zitten.
pi_112798149
Kun je ook niet wat verder uit je buurt zoeken naar een bewindvoerder ? In eerste instantie een gesprek en later de papierwinkel overhandigen en hun doen de rest. Dus mocht je over vervoer beschikken dan is dat ook een optie misschien.
pi_112807575
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:22 schreef zyntex het volgende:
zielig is anders jullie harken met jullie zielligheid zeker 3000 binnen oer maand rot op please
Je hebt geen idee waar je het over hebt, ik kom nog niet eens op de helft... En als ik om medelijden en een aai op mijn bol zat te wachten had ik dit wel gewoon onder mijn reguliere account gepost in plaats van onder een cloon. Wilde het gewoon eens van me af typen, en misschien wat tips en adviezen en godzijdank zijn er ook nog mensen die normaal kunnen reageren.

@de rest: we proberen momenteel om van familie, vrienden en bekenden kleine beetjes te lenen zodat we minimaal de helft van de huurschuld kunnen gaan inlossen. Of dit lukt weet ik nog niet. Update volgt.
  woensdag 13 juni 2012 @ 00:39:17 #120
364068 Nerys
Pew. Pew.
pi_112820428
Waarom wacht schulhulp op budgetbeheer? Die zijn daar toch niet van afhankelijk? Je kunt eerst in de schuldhulp en later nog in budgetbeheer.

En negeer die fuckers die je gek proberen te maken. Die leren het nog wel een keer op hun eigen manier.
  woensdag 13 juni 2012 @ 07:52:59 #121
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_112823127
Gekke vraag miss, maar extra werken?
Horeca altijd wel werk, krantenwijk enz

Elke euro is nu mee genomen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_112823781
quote:

Waar komt die gedachte weg dat overal hulp voor een RECHT is?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_112824170
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 08:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die vinden dat bijstand een salaris is ;(
pi_112824453
Waarom zijn jullie niet in staat om te werken dan?

Ik wil de redenen daarvoor weleens weten.

Het sociale vangnet in Nederland wordt steeds verder afgebouwd en met de recessie kun je verwachten dat het alleen maar erger wordt. Zonder inkomen ga je het gewoon niet meer redden.

Volgende stap is dat je kinderen worden afgepakt. Het gaat alleen maar erger worden.

Werken is de enige oplossing. Ook al neem je de eerste beste rotklus aan en ga je containers in de haven schoonmaken en je vrouw wc's schoonmaken (dit hebben mijn ouders vroeger een tijdje noodgedwongen gedaan om mij te kunnen onderhouden). It doesn't matter.

Dus tenzij je lichamelijk ziek bent en voor 80% afgekeurd ofzo, zul je toch echt iets moeten doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tangledup op 13-06-2012 09:44:47 ]
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:12:06 #125
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112827811
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:19 schreef kroeppoekje het volgende:

[..]

@de rest: we proberen momenteel om van familie, vrienden en bekenden kleine beetjes te lenen zodat we minimaal de helft van de huurschuld kunnen gaan inlossen. Of dit lukt weet ik nog niet. Update volgt.
Hoeft niet minimaal de helft. Zodra je een maand hebt, dan kun je al overmaken. Show your goodwill.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_112831147
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 08:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Omdat je ook overal ( Verplicht ) voor afdraagt misschien ? en we dus een samenleving zijn die voor elkaar zorgt. En daar ook bepaalde rechten voor zijn die aan de andere kant verplichtingen schept.
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:56:03 #127
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_112892514
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 12:36 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Omdat je ook overal ( Verplicht ) voor afdraagt misschien ? en we dus een samenleving zijn die voor elkaar zorgt. En daar ook bepaalde rechten voor zijn die aan de andere kant verplichtingen schept.
Ik ben bang dat die verzorgingsstaat waar jij het nu over hebt langzaam aan het verdwijnen is.

Eigen risico wordt bijv. als het even tegenzit weer meer, eigen bijdrage voor psychische hulpverlening is in werking gezet(te weten ¤200,-) en zo komen er langzamerhand steeds meer dingen bij. Bepaalde zaken die uit het basispakket vallen etc.Ik vind wel dat NIEMAND uitgeleverd moet zijn aan de straat en noem maar op. Helaas begint de realiteit er anders uit te zien.
pi_112892689
It's a beautifull day! The sun is shining! O+

Vanmiddag een lang en goed gesprek gehad met een of andere belangrijke hotemetoot van de woningbouwvereniging. De uitzetting is van de baan! *O* We krijgen uitgebreid de tijd om schuldhulpverlening en/of budgetbeheer en/of beschermingsbewind aan te vragen/op te starten. Enige (logische) voorwaarde is dat de lopende huur gewoon betaald blijft, dan blijft de achterstand staan voor wat het is en kunnen we daar later mee gaan starten om dat af te lossen!

*O*
  donderdag 14 juni 2012 @ 17:05:36 #129
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_112892916
Supernieuws! Dat is fijn voor jullie :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')