Dit! Echt!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:32 schreef HammetjeBurger het volgende:
135 views, 3 reacties. Iedereen leest maar niemand weet te reageren... Uiteindelijk komt alles op z'n pootjes terecht en word alles eerlijk geregeld, dat ik het enige wat ik durf te zeggen.
Klopt, die rechtzaak is al geweest en dat was ook het moment dat we bij de schuldhulpverlening aanklopten voor hulp. Al moet ik er 20 jaar over doen om het allemaal af te betalen, graag, als ik maar niet verder in de problemen geraak en dat gaat nu dus wel gebeuren. Als ik die achterstand op korte termijn kon betalen had dit topic ook niet gehoeven, had ik dit gevoel nu niet gehad, had ik me niet machteloos gevoeld.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
Er is dus al een rechtzaak geweest voor die uitzetting?
In dat geval zit er weinig anders op dan die achterstand bij de woningbouw te betalen op zeer korte termijn.
Het gaat niet alleen om mij, heb ook een gezin, er zijn kinderen bij betrokken. Als het mij alleen zou betreffen had ik er lang zoveel moeite niet mee gehad. Dan is het inderdaad maar een huis. Maar nu is het ook een "thuis".quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:35 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
[..]
Dit! Echt!
Laat het los en accepteer de vrije val. Laat jezelf niet geestelijk compleet naar de klote gaan want in Nederland krijg je altijd een 2e kans.
Ga lekker een tijdje bijkomen in de GGZ en neem medicijnen om de rust terug te vinden. Dat klote-geld is het niet waard. Dat huis ook niet!
Ik vrees dat je te laat aangeklopt hebt bij de schuldhulpverlening.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:41 schreef kroeppoekje het volgende:
[..]
Klopt, die rechtzaak is al geweest en dat was ook het moment dat we bij de schuldhulpverlening aanklopten voor hulp. Al moet ik er 20 jaar over doen om het allemaal af te betalen, graag, als ik maar niet verder in de problemen geraak en dat gaat nu dus wel gebeuren. Als ik die achterstand op korte termijn kon betalen had dit topic ook niet gehoeven, had ik dit gevoel nu niet gehad, had ik me niet machteloos gevoeld.
als je dan meteen wat tips aan ts geeft..quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:42 schreef missbehavin het volgende:
Bah, ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is als er kindjes bij betrokken zijn, sterkte
Wij hadden al aangeklopt bij de schuldhulpverlening vóór de rechtzaak. Alleen kon de rechtzaak zelf niet meer gestopt worden. Dat kon alleen als de achterstand (om en nabij de 2000) direct betaald zou worden. Dus daar zijn de kosten van de rechtzaak inderdaad bovenop gekomen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik vrees dat je te laat aangeklopt hebt bij de schuldhulpverlening.
Bedrag zal inmiddels ook aardig opgelopen zijn na rechtszaak en alle kosten die erbij komen.
2 mogelijkheden heb je nog, een afbetaling regelen met deurwaarder van de woningbouw of ergens bedrag bij elkaar regelen op korte termijn.
Absoluut totaal niet.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:52 schreef koekii het volgende:
TS, een vraag had je wel verwacht dat dit zou gebeuren?
Tja, ik zit godzijdank niet zo diep in de shit als zij, dus ik heb weinig tips voor als je dat punt hebt bereikt. Ik vrees dat ze te laat in de schuldhulpverlening is gegaan..quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:55 schreef dawg het volgende:
[..]
als je dan meteen wat tips aan ts geeft..
Zou dat bij jou kunnen? Ik weet niet om welke gemeente het gaat?quote:Noodfonds
In het kader van schuldhulpverlening kan door gezinnen met kinderen een beroep worden gedaan op het Noodfonds als er sprake is van achterstanden in de betaling van gas, water of elektriciteit. In zeer bijzondere situaties kunnen, voor dezelfde doelgroep, ook gelden beschikbaar gesteld worden voor betaling van een huurachterstand bij een dreigende woningontruiming. Het bedrag uit het Noodfonds is altijd een lening.
Probleem is de korte termijn, om zoiets te regelen ben je teveel tijd kwijt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:06 schreef mrspoeZ het volgende:
Googlend vond ik dit:
[..]
Zou dat bij jou kunnen? Ik weet niet om welke gemeente het gaat?
En alles wat waarde heeft verkopen...quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:07 schreef Maanvis het volgende:
Je vriendinnen en familieleden zullen er hoe dan ook achter komen als je uit je huis gezet bent. Ga dus vanavond nog bij ze langs en vraag ze of je wat geld kunt lenen. Je zult dan het hele verhaal uit moeten leggen, maar ik vind dat je voor het welzijn van je kinderen je trots opzij moet zetten.
Daar is die schuldhulpverlener toch voor? Vandaag was de eerste werkdag na vrijdag dus er zijn er nog 4 over. Of denk ik nu te optimistisch?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Probleem is de korte termijn, om zoiets te regelen ben je teveel tijd kwijt.
Je denkt te optimistisch, die mensen hebben een drukke agenda.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:11 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Daar is die schuldhulpverlener toch voor? Vandaag was de eerste werkdag na vrijdag dus er zijn er nog 4 over. Of denk ik nu te optimistisch?
Ok, sorry dan.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je denkt te optimistisch, die mensen hebben een drukke agenda.
Zo iemand hoort juist in een crisis direct te handelen. Dat is hun taak.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je denkt te optimistisch, die mensen hebben een drukke agenda.
Sorry is niet nodig hoor, het is een terechte opmerking, helaas is de praktijk dat het traject naar schuldhulpverlening redelijk wat tijd kost die er in dit geval niet meer is.quote:
Ja en die regelt alles ff binnen 5 dagen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:16 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
[..]
Zo iemand hoort juist in een crisis direct te handelen. Dat is hun taak.
Als deze persoon het nu af laat weten direct een andere zoeken.
Natuurlijk. Dat is gewoon een vakgebied waarvoor deze mensen opgeleid zijn en snel kunnen/moeten handelen:quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja en die regelt alles ff binnen 5 dagen.
Wel eerst een intakegesprek, formulieren invullen, inleveren, afwachten en voorbij is de werkweek.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:21 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
[..]
Natuurlijk. Dat is gewoon een vakgebied waarvoor deze mensen opgeleid zijn en snel kunnen/moeten handelen:
Ze zitten er al bij dus dan kan het allemaal zeker wat vlotter maar dan nog is het enorm kort dag.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wel eerst een intakegesprek, formulieren invullen, inleveren, afwachten en voorbij is de werkweek.
Dat zou wel moeten ja, in het geval alles op instorten staat. Anders heb je er toch niets aan. Als je drie maanden moet wachten kun je het misschien wel zelf bij elkaar schrapen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja en die regelt alles ff binnen 5 dagen.
Geloof mij die gaan binnen 24 uur tot actie over. Of het dan niet alsnog te laat is valt te bezien natuurlijk, maar met ontruiming binnen 2 weken valt zeker nog e.e.a. aan pogingen te ondernemen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wel eerst een intakegesprek, formulieren invullen, inleveren, afwachten en voorbij is de werkweek.
Je kent de omstandigheden niet...quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:30 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat zou wel moeten ja, in het geval alles op instorten staat. Anders heb je er toch niets aan. Als je drie maanden moet wachten kun je het misschien wel zelf bij elkaar schrapen.
Het enige dat ik in dit soort gevallen niet snap, is dat er niet harder gewerkt is om alles weg te werken. Ik zou me met z'n tweeën helemaal de tering werken, desnoods bij één of ander flutbaantje, om alles zsm weg te werken. En dat dat inhoudt dat je je kinderen twee dagen uitbesteed bij familie en zelf allebei een dag of vier, vijf per week werkt, ben je binnen een maand of twee, drie van de problemen af. Kun je daarna weer terug naar een normale werkweek.
In dit geval is er al een gerechtelijke uitspraak over uitzetting en ben je overgeleverd aan de goodwill van de gerechtsdeurwaarder.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:32 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
[..]
Geloof mij die gaan binnen 24 uur tot actie over. Of het dan niet alsnog te laat is valt te bezien natuurlijk, maar met ontruiming binnen 2 weken valt zeker nog e.e.a. aan pogingen te ondernemen.
Ben het wel met jou eens dat ook zij afhankelijk zijn van andere (wel trage) systemen. Maar een beetje coöperatie heeft ook mensen in dienst die buiten het reguliere systeem om zaken voor elkaar kunnen krijgen.
Het past ook prima in R&P, onderschat niet wat zulke dingen doen met je gemoedstoestand.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:33 schreef Maanvis het volgende:
TS heeft het niet zo bedoeld maar dit loopt meer op een WGR topique uit.
Klopt helemaal. Maar dan nog snap ik het niet. Ik heb het ook over 'het algemeen', niet specifiek deze casus.quote:
Het gaat hier neem ik aan niet om een gerechtsdeurwaarder?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In dit geval is er al een gerechtelijke uitspraak over uitzetting en ben je overgeleverd aan de goodwill van de gerechtsdeurwaarder.
Wat je vaak ziet is dat wanneer rekeningen niet meer betaald kunnen worden er een zekere apathie ontstaat en de post niet meer geopend wordt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:41 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Maar dan nog snap ik het niet. Ik heb het ook over 'het algemeen', niet specifiek deze casus.
Jawel, die is bevoegd om je huis te ontruimen na gerechtelijk vonnis.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:48 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
[..]
Het gaat hier neem ik aan niet om een gerechtsdeurwaarder?
Kun je dat uitleggen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Jawel, die is bevoegd om je huis te ontruimen na gerechtelijk vonnis.
Pfff, dat lijkt mij ook heel traumatischquote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:52 schreef sweetscent het volgende:
Ik heb het meegemaakt toen ik bij mijn ouders in woonde, hun werden door achterstand er uitgezet. en ik kreeg het 2 dagen van te voren te horen. weg thuis, weg spullen.
Je bent nu nog niet te laat maar dan moet je wel alles in werk stellen nu om het tegen te houden ( wat je dus al doet)
na 2 jaar ben ik er nog steeds niet helemaal overheen wat er toen uit het niets gebeurde.
Ga naar de gemeente, misschien kunnen hun je wel verder op weg helpen voor hulp.
of Maatschappelijk werk?
Bij een betalingsachterstand gaat woningbouw naar de rechter wanneer ze willen ontruimen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:54 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
[..]
Kun je dat uitleggen.
Een rechter heeft dus per definitie uitspraak gedaan in deze kwestie zeg jij? Corporaties kunnen nooit zelf (of via een regulier incassobureau) tot uitzetting overgaan?
Het lijkt of je er verstand van hebt, Piet, kan je me dan ook uitleggen hoe het komt dat als ze al in de SHV zitten er toch een rechtszaak komt? Wat ik zo vind met google willen de meeste woningcorporaties huisuitzettingen liever voorkomen. Dan zou je toch verwachten dat er eerst overlegd wordt en dan pas geprocedeerd? En als de rechter weet dat er een SHVtraject is gestart, waarom zou hij dan toch uitzetting toestaan?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Bij een betalingsachterstand gaat woningbouw naar de rechter wanneer ze willen ontruimen.
Ze maken dan gebruik van gerechtsdeurwaarder die vaak op kantoor werkt waar die zaak al als incasso ligt.
Na gerechtelijk bevel is er geen weg meer terug dan helpt alleen nog slijmen bij de deurwaarder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |