abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112849839
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dan kies je voor een partij die het liefste met PVV-achtigen samenwerkt? Die de afgelopen jaren aan de macht was maar qua economische hervormingen eigenlijk niets gedaan heeft? Dapper :)
Wie gelooft er tegenwoordig in laissez-faire, behalve dan nog een handjevol wereldvreemde ulta-kapitalisten?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_112850559
Zelfs Adam Smith, die door aanhangers van laissez-faire vaak (selectief) wordt geciteerd, was er een grote tegenstander van.
pi_112866837
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 19:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie gelooft er tegenwoordig in laissez-faire, behalve dan nog een handjevol wereldvreemde ulta-kapitalisten?
Precies, we moeten weer terug naar onze pure Europese cultuur, het kapitalisme; dat zal de huidige problemen oplossen (en voorkomen).
pi_112867492
quote:
18s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:04 schreef iGiorni het volgende:

[..]

Mijn zwaartepunt ligt op het economisch vlak dus in dat opzicht zou het sowieso VVD worden, maar ook op het gebied van ethiek en immateriële zaken is VVD, samen met PvdA en D'66, een van de meest liberale partijen.

Wat ik het belangrijkst vind is dat we nu eindelijk eens een oplossing vinden voor de crisis en dan wel de meest liberale oplossing: laissez-faire. Economische punten wegen op het moment zwaarder dan ooit imo.
^O^
pi_112867536
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 19:22 schreef Kaas- het volgende:
Zelfs Adam Smith, die door aanhangers van laissez-faire vaak (selectief) wordt geciteerd, was er een grote tegenstander van.
Ach ja, dat zegt natuurlijk niets. De economische wetenschap was toen ook nog niet zo ver.
pi_112867616
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 23:23 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ach ja, dat zegt natuurlijk niets. De economische wetenschap was toen ook nog niet zo ver.
Oh maar deze conclusie wordt ook nu nog wel heel breed gedeeld hoor. Extremen werken niet.
pi_112868912
quote:

[..]

Niemand. Het kiezen betreft welke overheidsregulering je wilt, niet of je het überhaupt wilt.

Is die discussie ook weer opgelost.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_112869842
quote:

[..]

Kennelijk ben ik een wereldvreemde ultra-kapitalist; je kan me in ieder geval niet tot de hokjesdenkers rekenen :')

In ieder geval kunnen we ook concluderen dat jij een tijdje niet meer buiten bent geweest want mensen als Ron Paul en wijlen Milton Friedman negeren.. :N
pi_112871223
quote:
18s.gif Op donderdag 14 juni 2012 00:04 schreef iGiorni het volgende:

[..]

Kennelijk ben ik een wereldvreemde ultra-kapitalist; je kan me in ieder geval niet tot de hokjesdenkers rekenen :')
Nou ja, dat type zijn wel erge hokjesdenkers hoor :P.

En die Ron Paul van je wil juist alles behalve vrijlaten, hij wil juist extra onderdrukken, hooguit op een ander niveau :D
pi_112871476
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 23:11 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Precies, we moeten weer terug naar onze pure Europese cultuur, het kapitalisme; dat zal de huidige problemen oplossen (en voorkomen).
Ook als Arabieren alles opkopen? Ik bedoel, het kapitalisme laat zich geen flikker gelegen aan welke kleur of nationaliteit de persoon met het geld heeft.

De pure Europese cultuur heeft daar dus niks mee te maken. Domme trut. :')
pi_112872785
quote:

In ieder geval kunnen we ook concluderen dat jij een tijdje niet meer buiten bent geweest want mensen als Ron Paul en wijlen Milton Friedman negeren.. :N
Ron Paul negeren lijkt me niet zo gek, Milton Friedman compleet negeren al wat gekker maar vergeet dan aub niet dat Friedman ook al flink aan populariteit inboet en beleidsmakers wereldwijd weer richting Keynes gaan momenteel. :)

@een paar posts boven je (mijn quote-knop doet het niet, maar heb het tegen robin007bond)

Dat zegt in dit specifieke geval niets, want de quotes van Adam Smith aangaande competition policy hebben nooit aan relevantie ingeboet.
  donderdag 14 juni 2012 @ 02:03:51 #112
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_112872858
quote:

[..]

Alsof het niet een tikje minder belerend kan dan het vermeende 'sociaal-liberalisme', wat in de regel vaak neerkomt op: je hebt de vrijheid te doen wat je wil, behalve als het ongezond, onverstandig, onhandig, onfatsoenlijk of onverantwoord is. In onze ogen dan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_112874817
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juni 2012 23:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh maar deze conclusie wordt ook nu nog wel heel breed gedeeld hoor. Extremen werken niet.
In jullie geval is het vaak dat alles wat niet aan de status quo voldoet afgedaan wordt als extreem.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 01:58 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ron Paul negeren lijkt me niet zo gek, Milton Friedman compleet negeren al wat gekker maar vergeet dan aub niet dat Friedman ook al flink aan populariteit inboet en beleidsmakers wereldwijd weer richting Keynes gaan momenteel. :)
Grappig. Het lijkt juist of ik het omgekeerde zie. Vooral als ik kijk hoe de meeste partijen in Europa willen bezuinigen (met uitzondering van de populistische partijen).
quote:
@een paar posts boven je (mijn quote-knop doet het niet, maar heb het tegen robin007bond)

Dat zegt in dit specifieke geval niets, want de quotes van Adam Smith aangaande competition policy hebben nooit aan relevantie ingeboet.
Hmm. Ik vind dat altijd een lastige discussie. Als een bedrijf zich echt bewust een monopoliepositie weet te bemachtigen en het voor concurrenten onmogelijk maakt om tegen te concurreren, dan vind ik het niet erg dat er sancties tegenover staan.

Als overheid mag je er tot in bepaalde mate wel voor zorgen dat de markt optimaal functioneert, vind ik.
pi_112874854
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 08:46 schreef robin007bond het volgende:

[..]

In jullie geval is het vaak dat alles wat niet aan de status quo voldoet afgedaan wordt als extreem.

[..]
Gelul.
pi_112876470
quote:

[..]

LOL Friedman is echt totaal afgeseverveerd! De Chicago school heeft bewezen alleen maar bittere ellende voort te brengen.
De beste man ondersteunde trouwens ook Zuid-Amerikaanse dictaturen.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_112883451
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 10:06 schreef WJMW het volgende:

[..]

LOL Friedman is echt totaal afgeseverveerd! De Chicago school heeft bewezen alleen maar bittere ellende voort te brengen.
De beste man ondersteunde trouwens ook Zuid-Amerikaanse dictaturen.
Waarom heeft de Chicago school dat bewezen? Onderbouw dat eens.
pi_112883582
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:20 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Waarom heeft de Chicago school dat bewezen? Onderbouw dat eens.
Dat lijkt me iets buiten het doel van het VKZ-topic over de VVD te gaan ;)
pi_112884697
quote:

[..]

Ron Paul is de messias van de alu-hoedjes en voor het eerst in dertig jaar wordt er ook echt geluisterd naar de kritiek op de economische denkbeelden van Friedman en Hayek. Men is dat gezeik van de vrije markt-dogmatici goed zat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_112884763
Ron Paul negeren lijkt mij wel echt slim.
pi_112884880
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:50 schreef De_Guidance het volgende:
Ron Paul negeren lijkt mij wel echt slim.
Dat sowieso maar het is wel mooi om te zien hoe zo nu en dan binnen de VVD ook weer een mafklappertje opstaat die Ron Paul als een halve messias ziet.
pi_112885647
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat lijkt me iets buiten het doel van het VKZ-topic over de VVD te gaan ;)
Ach, het economisch beleid van een partij lijkt me toch best belangrijk. Ook de ideologie daar achter. :P
  donderdag 14 juni 2012 @ 14:27:19 #122
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_112886316
Hier zitten alle egotrippers zeker. Beetje op de rug van anderen geld verdienen door mensen uit te buiten ;( Ik zou er trots op zijn :')

Wanneer het neoliberalisme faalt gaan we gewoon met dezelfde ideologische middelen, omdat we daarmee geindictrineerd zijn, proberen de economie op gang te helpen :') De hele cultuur van graaien en snel geld verdienen hebben deze crisis veroorzaakt en vervolgens mag de gewone man ervoor betalen. Omgekeerde wereld zeg. Wie de schuld heeft, moet ook de verantwoordelijkheid nemen vind ik. Oftewel, laat die banken ook betalen voor de rotzooi waarin ze ons hebben achtergelaten.

En ondertussen ook nog even de liberale rechtstaat omver werpen met hun achterlijke wetten.

[ Bericht 51% gewijzigd door Mishu op 14-06-2012 14:32:40 ]
  donderdag 14 juni 2012 @ 14:40:01 #123
165633 eriksd
The grand facade...
pi_112886808
quote:
13s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:27 schreef Mishu het volgende:
Hier zitten alle egotrippers zeker. Beetje op de rug van anderen geld verdienen door mensen uit te buiten ;( Ik zou er trots op zijn :')

Wanneer het neoliberalisme faalt gaan we gewoon met dezelfde ideologische middelen, omdat we daarmee geindictrineerd zijn, proberen de economie op gang te helpen :') De hele cultuur van graaien en snel geld verdienen hebben deze crisis veroorzaakt en vervolgens mag de gewone man ervoor betalen. Omgekeerde wereld zeg. Wie de schuld heeft, moet ook de verantwoordelijkheid nemen vind ik. Oftewel, laat die banken ook betalen voor de rotzooi waarin ze ons hebben achtergelaten.

En ondertussen ook nog even de liberale rechtstaat omver werpen met hun achterlijke wetten.
Ach, jij bent weer een voorbeeld van het andere uiterste. Hoor je trouwens niet klagen over die nieuwe heffing over zogenaamde hoge inkomens die ook met terugwerkende kracht wordt ingevoerd. Hoe zit dat? Of is het dan opeens anders?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_112886827
Geindictrineerd?
  donderdag 14 juni 2012 @ 14:41:16 #125
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_112886854
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:40 schreef robin007bond het volgende:
Geindictrineerd?
1 woord: IPhone.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties