Zal ik even uitleggen hoe ons parlementair stelsel werkt?quote:Op maandag 11 juni 2012 15:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als je in dit land iets zinvols produceert of wat zinvols toevoegt aan de maatschappij staat daar niet per definitie een gepaste beloning tegenover. Dus wat bedoel jij met 'succes hebben'?
Even nog een minder leuk iets:
Zie hier hoe Mark Rutte weer eens draait.... ik word gewoon een beetje duizelig als ik hem weer eens zie draaien
Ik weet hoe het werkt, wat ik echter minder fraai vind is hoe opportunistisch politici zijn geworden en hoe totaal het gebrek aan principiële standpunten is. Het lijkt erop dat men maar 1 doel voor ogen heeft en dat is in het zadel te blijven.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:46 schreef waht het volgende:
Zal ik even uitleggen hoe ons parlementair stelsel werkt?
Eens.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik weet hoe het werkt, wat ik echter minder fraai vind is hoe opportunistisch politici zijn geworden en hoe totaal het gebrek aan principiële standpunten is. Het lijkt erop dat men maar 1 doel voor ogen heeft en dat is in het zadel te blijven.
Het Kunduz/lente/5-partijen-akkoord is een gedrocht waar men enkel op zoek is naar geld. Men voert geen hervormingen door, gewoon het zoveelste gevalletje 'waar valt nog wat te roven' en 'waar kan de kaasschaaf nog langs'. Echt te triest voor woorden dat er zo weinig oplossend vermogen aanwezig is onder onze 'leiders'
http://www.volkskrant.nl/(...)eigerambtenaar.dhtmlquote:De VVD verzet de bakens en opent de aanval op de weigerambtenaar. Eerder volgde de partij de kabinetslijn om de weigerambtenaar in stand te houden. Nu komen de liberalen met een wetsvoorstel om 'voor eens en altijd een einde te maken' aan de positie van de weigerambtenaar, aldus VVD-Kamerlid Jeanine Hennis-Plasschaert.
In november vorig jaar stemde de VVD nog tegen een motie van GroenLinks om een einde te maken aan het fenomeen van de gewetensbezwaarde overheidsdienaar die geen homoseksuele stellen wil trouwen. Hennis-Plasschaert maakte er toen geen geheim van dat dit tegen haar geweten inging. 'Het is tandenknarsend en tenenkrommend', zei ze toen.
De VVD meldde destijds te willen wachten op een advies van de Raad van State. Dat advies is er inmiddels. Volgens de Raad kunnen weigerambtenaren vasthouden aan hun positie. Het kabinet heeft een reactie op dit advies doorgeschoven naar het volgende kabinet. Minister Gerd Leers (Asiel en Immigratie) herhaalde vandaag het kabinetsstandpunt dat deze beslissing aan een missionair kabinet is.
Zowel de VVD als D66 kondigden vandaag in de Kamer aan dat ze niet op een nieuw kabinet willen wachten. Beide partijen werken aan een een aanvulling op het lopende wetsvoorstel dat een einde moet maken aan de bijzondere rechtspositie van ambtenaren. Zowel D66-Kamerlid Gerard Schouw als Hennis-Plasschaert stelden via deze weg 'voor eens en altijd' een einde te willen maken aan het fenomeen van de weigerambtenaar.
Ineke van Gent van GroenLinks zei blij te zijn dat er nu 'een nog ruimere Kamermeerderheid is' tegen de weigerambtenaar. D66-Kamerlid Pia Dijkstra, die minister Leers bevroeg over het kabinetsstandpunt, zei teleurgesteld te zijn omdat het kabinet de wens van een meerderheid van de Kamer negeert.
Nog even en ze stemmen zelfs in met het afschaffen van het verbod op godslasteringquote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik word een beetje duizelig van de VVD:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)eigerambtenaar.dhtml
Goh, wat raar. Een CDA-standpunt dat de VVD na de val van het kabinet niet meer ondersteunt.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee nee, alleen als de PvdA iets dergelijks doet, is er sprake van gedraai.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Gezien hun winst bij de vorige verkiezingen is die veronderstelling toch niet zo heel erg raarquote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:31 schreef KoosVogels het volgende:
Hij lijkt te denken dat de VVD-kiezer een regelrechte imbeciel is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op basis van deze constatering zijn middelmatige SP-stemmers hele gewone mensen die hopen ooit een bijstandtokkie te worden?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:08 schreef Kentoet het volgende:
Al die middelmatige mensen hier die VVD stemmen, alleen omdat ze denken (met hun middelmatige inkomen) grootverdiener te zijn of daar minimaal binnenkort bij te horen
Jullie zijn dat niet en zullen dat met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook nooit worden. Beter kies je een partij die bij je past en die niet zo druk is met het beperken van je vrijheden.
Eerder tuig en/of uitschot van de maatschappij dat hoopt ooit een modaal inkomen te mogen genieten. Scheer je weg, SP-tuig.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Op basis van deze constatering zijn middelmatige SP-stemmers hele gewone mensen die hopen ooit een bijstandtokkie te worden?
Eerder tuig dat hoopt dat de uitkeringen ooit zo hoog komen te liggen dat een modaal inkomen niet meer loontquote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eerder tuig en/of uitschot van de maatschappij dat hoopt ooit een modaal inkomen te mogen genieten. Scheer je weg, SP-tuig.
Dat zou worden: middelmatige mensen die SP stemmen, alleen omdat ze denken (met hun middelmatige inkomen) minimum-loner te zijn of daar binnenkort bij te horen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Op basis van deze constatering zijn middelmatige SP-stemmers hele gewone mensen die hopen ooit een bijstandtokkie te worden?
Dit bericht is weer vrij typerend voor hoe grote tegenstanders van de VVD vaak tegen de partij en haar electoraat aankijken. De VVD is helemaal geen partij voor rijken, maar een partij die het rechtvaardigheidsgevoel van werkende mensen aanspreekt van lage tot en met hoge inkomens.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:08 schreef Kentoet het volgende:
Al die middelmatige mensen hier die VVD stemmen, alleen omdat ze denken (met hun middelmatige inkomen) grootverdiener te zijn of daar minimaal binnenkort bij te horen
Jullie zijn dat niet en zullen dat met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook nooit worden. Beter kies je een partij die bij je past en die niet zo druk is met het beperken van je vrijheden.
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:20 schreef iGiorni het volgende:
Constatering 1:
De VVD houdt haar beloftes niet en weet het nieuws zo nu en dan keihard te spinnen. Die 130 km/h? Please..![]()
De VVD claimt zo graag de problemen aan te willen pakken maar komt vervolgens met dit soort bollocks.
Constatering 2:
Er is voor de Nederlandse liberaal geen beter alternatief te vinden. Het is te makkelijk om een partij na kabinetsperiode af te rekenen op beleid omdat dit altijd gevormd wordt met compromissen. Het enige wat mij ontzettend slecht bevallen is, is de draai van Rutte omtrent Europa. Wie kent de slogan "geen geld meer naar Europa"? Juist, die was ooit van de VVD, maar het pluche is Rutte naar zijn reet gestegen.
Conclusie: ondanks alles voor mij toch weer VVD..Ben je economisch liberaal, of ook, hoe zal ik het zeggen, ethisch/persoonlijk liberaal? Want als dat tweede het geval is, dan is de VVD na het CDA van alle partijen wel de minst goede partij om op te stemmen. De VVD begint oerconservatief te worden, zeker op het gebied van privacy en persoonlijke keuzevrijheid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
Blijkbaar niet, de VVD heeft geen maatregelen genomen om die te verbeteren.quote:Welgestelden vinden de kwaliteit van onderwijs voor hun kroost niet belangrijk?
Op inhoudelijke drempels valt weinig te bezuinigen, zo gok ik.quote:Op woensdag 13 juni 2012 01:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
GSbrdr
[..]
Blijkbaar niet, de VVD heeft geen maatregelen genomen om die te verbeteren.
In het kader van fair and balanced, ook het CDA, de PvdA en D66 hebben de laatste decennia weinig voor het onderwijs gedaan. Een belangrijk verschil met de VVD: zij hebben minder de neiging om flinke financiële drempels op te werpen. Persoonlijk heb ik veel liever inhoudelijke drempels.
Mijn zwaartepunt ligt op het economisch vlak dus in dat opzicht zou het sowieso VVD worden, maar ook op het gebied van ethiek en immateriële zaken is VVD, samen met PvdA en D'66, een van de meest liberale partijen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 23:56 schreef WJMW het volgende:
[..]
Ben je economisch liberaal, of ook, hoe zal ik het zeggen, ethisch/persoonlijk liberaal? Want als dat tweede het geval is, dan is de VVD na het CDA van alle partijen wel de minst goede partij om op te stemmen. De VVD begint oerconservatief te worden, zeker op het gebied van privacy en persoonlijke keuzevrijheid.
En dan kies je voor een partij die het liefste met PVV-achtigen samenwerkt? Die de afgelopen jaren aan de macht was maar qua economische hervormingen eigenlijk niets gedaan heeft? Dapperquote:Op woensdag 13 juni 2012 16:04 schreef iGiorni het volgende:
[..]Wat ik het belangrijkst vind is dat we nu eindelijk eens een oplossing vinden voor de crisis en dan wel de meest liberale oplossing: laissez-faire. Economische punten wegen op het moment zwaarder dan ooit imo.
Een stuk linkser inderdaad.quote:Op woensdag 13 juni 2012 18:35 schreef eriksd het volgende:
Bovendien was de PvdA van toen toch wel iets anders ingesteld dan de huidige variant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |