Oh...dan kunnen die andere mensen het ook wel meegeven. Goed van jou dat je zo sociaal bent dat je de afval van anderen meeneemtquote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:31 schreef moussie het volgende:
Assumption is the mother of all fuck ups ..
Ten eerste gaan mijn zakken niet in zo'n ondergrondse vergaarbak maar heb ik de diverse overvolle gevallen waargenomen toen ik even de zak bij mijn diverse vrienden meenam, ik moest er toch langs onderweg naar huis.
Je moet het ook geen weken laten liggen he......als je het een dag of drie laat liggen in een schuurtje voordat je hem weggooit is er niets aan de hand. En daar wij ook van die containers hebben kan ik uit ervaring spreken dat ze echt niet elke week vanaf dag twee al vol zitten. Voorts hebben wij ook voldoende ruimte om de zakken te plaatsen. Wellicht hebben ze bij jullie budgetbakken geplaatst onder het motto 'ze maken er toch geen gebruik van'??quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:31 schreef moussie het volgende:
Ten tweede trekt een vuilniszak in een schuur/tuin/kelder/balkon/overloop ook ongedierte aan
Zoals gezegd, hier is dat geen probleem. Wellicht moet jullie gemeente eens praten met de gemeente Den Haag over waar zij de inkoop doen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Ten derde, als de containers te klein zijn, en dat zijn ze blijkbaar omdat zij geregeld overvol zijn op de diverse plaatsen, en daarnaast de openingen niet geschikt zijn voor de gangbare 50 liter vuilniszak, ja, dan is het de schuld van een ander, maak die bakken en die openingen dan wat groter.
Ik verwees even naar de veelal gespeelde slachtofferrol die ik (ugh en anderen) constateer.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Ten vierde, wat hebben uitkeringstrekkers hiermee te maken?

Zolang ik niet ergens op tijd moet zijn, en zo'n zak niet smerig is en te zwaar voor mij vind ik dat geen probleem, maar nogmaals, dat is wel iets totaal anders dan iedere keer weer aan je buren of zo te gaan vragen of ze even met jouw vuilniszak op pad willen gaan om een vrije plek in een container in de buurt te zoeken.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:10 schreef mossad_agent het volgende:
Oh...dan kunnen die andere mensen het ook wel meegeven. Goed van jou dat je zo sociaal bent dat je de afval van anderen meeneemt![]()
In een nieuwbouwpand wel, maar in de oudbouw met al die holle muren kan je zoiets beter niet doen.quote:Je moet het ook geen weken laten liggen he......als je het een dag of drie laat liggen in een schuurtje voordat je hem weggooit is er niets aan de hand.
Of misschien zitten die dingen elders al wat langer in de grond en heeft Den Haag van de daar gemaakte fouten geleerd? De ellende is dat als er in de praktijk blijkt dat het allemaal te krap berekent is het niet zo 1-2-3 vervangen kan worden, dat wordt peperduur, en even extra personeel aannemen om een paar rondjes extra te kunnen rijden is er ook niet.quote:En daar wij ook van die containers hebben kan ik uit ervaring spreken dat ze echt niet elke week vanaf dag twee al vol zitten. Voorts hebben wij ook voldoende ruimte om de zakken te plaatsen. Wellicht hebben ze bij jullie budgetbakken geplaatst onder het motto 'ze maken er toch geen gebruik van'??
[..]
Zoals gezegd, hier is dat geen probleem. Wellicht moet jullie gemeente eens praten met de gemeente Den Haag over waar zij de inkoop doen.
Want iedereen die slachtoffer 'speelt' zit aan een uitkering?quote:Ik verwees even naar de veelal gespeelde slachtofferrol die ik (ugh en anderen) constateer.

Je beseft dat juist nieuwe woningen "holle" muren (spouwmuren) hebben. En dat oude woningen eerder steense muren hebben?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:19 schreef moussie het volgende:
In een nieuwbouwpand wel, maar in de oudbouw met al die holle muren kan je zoiets beter niet doen.

Dan moet het wel heel erg oud zijn, voor 1920 of zo, daarna werd toch meestal met spouwmuur gebouwd.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:10 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Je beseft dat juist nieuwe woningen "holle" muren (spouwmuren) hebben. En dat oude woningen eerder steense muren hebben?

Nee hoor. Ons huis is gebouwd medio jaren 60, zonder spouwmuur.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:45 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan moet het wel heel erg oud zijn, voor 1920 of zo, daarna werd toch meestal met spouwmuur gebouwd.

Een muur die feitelijk bestaat uit 2 muren. Zeg maar een binnenmuur en een buitenmuur. Daartussen zit wat lege ruimte.quote:

Denk het wel, wat ik aan gesloopte muren heb gezien in Amsterdam-Centrum, wat er destijds is gesloopt voor de metro dus behoorlijk wat, had allemaal spouwmuren, en de panden rondom de Zuiderkerk, waar ik woonde, ook .. een ramp was dat toen ze zo ongeveer tegelijkertijd begonnen met het verbouwen van die kerk en het bouwen van de flatgebouwen op het pleintje daarvoor, gelukkig geen ratten, 'alleen maar' muizen, maar wel aardig wat. Je kind met een Liga'tje in de box zetten terwijl je zelf in een andere kamer bezig bent was een tijdlang echt geen optie.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor. Ons huis is gebouwd medio jaren 60, zonder spouwmuur.
Het huis waar ik ben opgegroeid, vanaf mijn negende, is gebouwd in 1972, met spouwmuur.
Maar goed, dat zal dan wel toeval zijn.

Tis anders wel een van de meest rendabele investeringen die een woningbezitter kan doen....quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Idealiter laat je als eigenaar die oude muren vol spuiten met isolatieschuim, zoals al werd opgemerkt is dat spul giftig voor die beesten, maar dat kost wel een aardig bedrag heb ik begrepen en gebeurt daarom meestal niet.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |