abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112169577
Opbeurend nieuws:

quote:
Twee op de drie willen boycot Songfestival
AMSTERDAM - Bijna twee derde van de bevolking wil dat Nederland volgend jaar niet deelneemt aan het Eurovisie Songfestival.

Uit een peiling van Maurice de Hond blijkt dat 64 procent oren heeft naar een boycot van het zangfestijn, waarin Nederland al jaren hopeloos faalt.

Joan Franka wist zich vorige week niet te kwalificeren voor de grote finale van het Eurovisie Songfestival. Het was de achtste keer op rij dat Nederland niet deelnam aan de eindstrijd. Toch vindt 27 procent van de bevolking dat Nederland het volgend jaar gewoon weer moet proberen. Negen procent van de mensen interesseert het niet.

Omroep TROS, die is betrokken bij de Nederlandse inzending, liet direct na de uitschakeling al weten door te willen gaan met het Songfestival. Eric van Tijn, die in de jaren negentig achter twee succesvolle Nederlandse Songfestivalinzendingen zat, heeft gezegd wel zin te hebben in een nieuwe poging. Hij wil dan wel de creatieve controle.
Bron: http://www.nu.nl/muziek/2(...)ot-songfestival.html

Daar is de jaarlijkse Nederlandse verongelijktheid weer. Ik weet eigenlijk niet wat ik hier van moet vinden. Zijn dit kortzichtige, egoïstische mensen die alleen oog hebben voor eigenbelang, of is het Songfestival een debiele freakshow en kunnen we op democratische gronden beter onze deelname staken?

Ik was in het verleden wel eens voorstander van dat laatste, maar ik heb een groeiende aversie ontwikkeld tegen dit soort verongelijkt geklaag. Het is elk jaar hetzelfde liedje. En als we stoppen met alles wat niet op een goedkeuring van een democratische meerderheid kan rekenen, blijft er weinig over.
pi_112169670
Ik heb de afgelopen 15 jaar het ESF geboycot, dus volgend jaar ben ik weer van de partij!
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_112169904
2 miljoen kijkers zijn het er niet mee eens
Nieuw is niet altijd beter.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:42:45 #4
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_112170303
Mooi toch joh, wij hebben gewoon onze eigen Eurovisie tradities ontwikkeld. Eerst Lachen om de deelnemer die we sturen, dan de hoop een beetje opstuwen met bookmakers en andere luchtkastelen en dan na afloop zeiken op de wansmaak van de rest van Europa.

Hopen dat de TROS volgend jaar weer zo'n jan doedel stuurt, anders loop je het risico dat er een prachtige traditie verloren gaat.
pi_112171073
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:42 schreef Hephaistos. het volgende:
Mooi toch joh, wij hebben gewoon onze eigen Eurovisie tradities ontwikkeld. Eerst Lachen om de deelnemer die we sturen, dan de hoop een beetje opstuwen met bookmakers en andere luchtkastelen en dan na afloop zeiken op de wansmaak van de rest van Europa.

Hopen dat de TROS volgend jaar weer zo'n jan doedel stuurt, anders loop je het risico dat er een prachtige traditie verloren gaat.
Falen begint inmiddels inderdaad een aardige traditie te worden. Het zou bijna on-Nederlands zijn als we volgend jaar onverhoopt wél de finale halen...
pi_112173064
Ik zie het nut niet van het songfestival, en ik zie daarom al helemaal het nut niet om er miljoenen in te pompen. Weg ermee.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_112173094
Had Joan maar een boycot gedaan.
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 16:48:19 #8
375570 crew  Cyan9
pi_112173907
Kijkcijfers blijven hoog, dus geen wonder dat ze door gaan..
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_112173945
quote:
Toch vindt 27 procent van de bevolking dat Nederland het volgend jaar gewoon weer moet proberen.
Zat Nederlanders die het nog wel zien zitten, dus gaan we door! w/
Voetbal, Ik hou van Holland of Boer Zoekt Vrouw interesseren me ook niks, maar ik gun iedereen zijn pleziertje.
pi_112180815
We gaan voor een reeks. 10 keer op rij niet plaatsen. 8-)

Zou het ons lukken? :D :X
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_112180989
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:33 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zie het nut niet van het songfestival, en ik zie daarom al helemaal het nut niet om er miljoenen in te pompen. Weg ermee.
Dus omdat je niet een direct eigenbelang bij iets hebt, moet het maar worden wegbezuinigd? Lekker egoïstisch land houden we over. (Overigens denk ik dat "miljoenen" zwaar, zwaar overdreven is).

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:48 schreef Toposcoupe het volgende:
Zat Nederlanders die het nog wel zien zitten, dus gaan we door! w/
Voetbal, Ik hou van Holland of Boer Zoekt Vrouw interesseren me ook niks, maar ik gun iedereen zijn pleziertje.
Vind ik een veel gezondere instelling.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:17 schreef Cat22 het volgende:
We gaan voor een reeks. 10 keer op rij niet plaatsen. 8-)

Zou het ons lukken? :D :X
Als we op deze voet doorgaan, moet dat zeker lukken.
pi_112182229
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:24 schreef Elfletterig het volgende:
Het is elk jaar hetzelfde liedje.
Aaaaah, vandaar dat we steeds zo weinig punten krijgen! ;)

quote:
God, wat is dat nou weer voor een argument? :')
Als we alles gaan afschaffen dat geen nut heeft blijft er maar erg weinig leuks over in de wereld.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_112183592
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:44 schreef UltraR het volgende:
God, wat is dat nou weer voor een argument? :')
Als we alles gaan afschaffen dat geen nut heeft blijft er maar erg weinig leuks over in de wereld.
Als het leuk is, heeft het nut, namelijk dat het leuk is. Entertainment is prima.
Maar zoals ik al zei: ik zie nut niet van het songfestival. Het is niet leuk, leerzaam, vredebrengend, economieversterkend, verbroederend, grappig, etc etc.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_112183977
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:05 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als het leuk is, heeft het nut, namelijk dat het leuk is. Entertainment is prima.
Maar zoals ik al zei: ik zie nut niet van het songfestival. Het is niet leuk, leerzaam, vredebrengend, economieversterkend, verbroederend, grappig, etc etc.
Genoeg mensen die het wél leuk of grappig vinden. Je probleem is dat je kennelijk niet verder kunt kijken dan je eigenbelang. Totdat mensen gaan tornen aan jouw favoriete bezigheden.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:15:38 #15
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_112184212
Stuur een keer Armin van Buuren (of Tiesto) met een geit voor de vocals.

Of iemand anders die al eens succesvol een single heeft uigebracht. Niet van die kant-en-klare afvallers als Sieneke en Joan.
pi_112184338
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:15 schreef NightH4wk het volgende:

Of iemand anders die al eens succesvol een single heeft uigebracht. Niet van die kant-en-klare afvallers als Sieneke en Joan.
We hebben het ooit geprobeerd met drie mannen die veel ''succesvolle'' singles op hun naam hadden staan, maar dat was geen succes. :')
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:39:07 #17
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_112185771
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:17 schreef Bundesrepublik het volgende:

[..]

We hebben het ooit geprobeerd met drie mannen die veel ''succesvolle'' singles op hun naam hadden staan, maar dat was geen succes. :')
Die homo's uit Volendam maken geen muziek. Moest ff opzoeken wie je bedoelde.
pi_112185849
quote:

Lol. De dag dat zij zich lenen voor het Songfestival is de dag dat ik een topic open met de vraag tot welke religie ik me moet bekeren, dat vervolgens doe en de rest van m'n leven in een klooster van die stroming zal doorbrengen.

Kom op man, die gasten horen bij de meest succesvolle 'muzikanten' (of wat de verzamelnaam ook maar mag zijn voor mensen die muziek maken) ter wereld. Die zouden wel goed gek zijn op een circusfestival als het ESF te verschijnen. Krijgen daarna geen lokale kroeg meer vol omdat niemand ze meer serieus neemt. Zelfde geldt voor Within Temptation.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_112186020
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:39 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Die homo's uit Volendam maken geen muziek. Moest ff opzoeken wie je bedoelde.
Ik had het over de toppers. :D
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:48:51 #20
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_112186449
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:40 schreef UltraR het volgende:

[..]

Lol. De dag dat zij zich lenen voor het Songfestival is de dag dat ik een topic open met de vraag tot welke religie ik me moet bekeren, dat vervolgens doe en de rest van m'n leven in een klooster van die stroming zal doorbrengen.

Kom op man, die gasten horen bij de meest succesvolle 'muzikanten' (of wat de verzamelnaam ook maar mag zijn voor mensen die muziek maken) ter wereld. Die zouden wel goed gek zijn op een circusfestival als het ESF te verschijnen. Krijgen daarna geen lokale kroeg meer vol omdat niemand ze meer serieus neemt. Zelfde geldt voor Within Temptation.
Dat zou best tof zijn. Frankrijk stuurt Alizee ( :9 ), uit Dietschland komt Paul van Dyk, Belgie stuurt Urbanus oid, Engeland stuurt die hippie zeug, Zweden stuurt een schone, Rusland stuurt die twee jonge potten.
pi_112187160
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:11 schreef Elfletterig het volgende:
Genoeg mensen die het wél leuk of grappig vinden. Je probleem is dat je kennelijk niet verder kunt kijken dan je eigenbelang. Totdat mensen gaan tornen aan jouw favoriete bezigheden.
Lees wat je wilt lezen, hoor.
Ik vind dat het geen nut heeft, en dus ook geen nut heeft om er geld in te stoppen. Natuurlijk weet ik wel dat andere mensen er wel plezier aan beleven. Mooi voor ze. Ik (ik, ik, ik) zou het meteen afschaffen. Is dat eigenbelang? Ja uiteraard. Want dat betekent dat er meer geld beschikbaar is voor dingen die ik WEL leuk vind. Maar ik weet ook dat ik in een democratie leef, en dat mijn stem 1 van de zoveel is, en mijn "macht" zeer beperkt is. Maar ik weet OOK dat ik vrij ben om te zeggen wat ik wil. En dat doe ik. Dat jij het niet eens bent met mijn mening: prima. Dat mag OOK. Maar respecteer mijn mening ook, en noem het geen "probleem". Thanks.
pi_112188502
quote:
Dat zie ik ook niet van het voetballen en daar wordt ongeveer 1000 keer zoveel in gepompt.
pi_112188599
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:05 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

And that my friend, is where you are absolutely wrong. Vredebrengend en verbroederend is waar het songfestival om begonnen is in de na oorlogse jaren. Toch ietsje beter inlezen voor je met een oordeel komt.
pi_112192024
Nederland moet gewoon mee blijven doen.. hoort er gewoon bij vind ik ook.. :P
Hoe noem je een explosief wat niets durft?.. Dynamietje.
pi_112192508
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:17 schreef totebel het volgende:
And that my friend, is where you are absolutely wrong. Vredebrengend en verbroederend is waar het songfestival om begonnen is in de na oorlogse jaren. Toch ietsje beter inlezen voor je met een oordeel komt.
Is begonnen, ja. Maar dat is allang niet meer zo natuurlijk. Ik zei "ik zie geen nut", niet "ik zag geen nut". Toch iets beter nadenken en lezen wat ik schrijf voor je met een oordeel komt.
pi_112192541
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:15 schreef totebel het volgende:
Dat zie ik ook niet van het voetballen
Dat mag je vinden. ^O^
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:21:57 #27
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112192960
Het is nog steeds verbroederend: landen die vroeger oorlog voerden, zijn nu de beste vriendjes. Met name op de Balkan zijn ze flink verbroederd, maar ook de voormalige Sovjet-staten onderling kunnen best goed met elkaar overweg tegenwoordig. In de Kaukasus duurt het nog even (Armenië boycotte het hele festival zelfs), maar over een paar jaar kunnen die vast ook prima door één deur. Allemaal door het Eurovisie Songfestival!
pi_112193078
Ach, als we hadden gewonnen, had iedereen geroepen dat we volgend jaar een nog grootsere voorronde en act zouden moeten sturen.

Overigens kun je dit soort polls net zo goed maken voor tv-programma's over Carnaval, de Vierdaagse, een gemiddelde schaatswedstrijd, Nederland in Beweging, enz. Aan de ene kant zijn er mensen die vinden dat het direct afgeschaft moet worden, terwijl anderen er geen genoeg van kunnen krijgen. En aangezien het in alle gevallen een heel behoorlijke doelgroep wel aanspreekt, mag er dus best een beperkte hoeveelheid geld ingestopt worden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_112193496
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:21 schreef Lemans24 het volgende:
Het is nog steeds verbroederend: landen die vroeger oorlog voerden, zijn nu de beste vriendjes. Met name op de Balkan zijn ze flink verbroederd, maar ook de voormalige Sovjet-staten onderling kunnen best goed met elkaar overweg tegenwoordig. In de Kaukasus duurt het nog even (Armenië boycotte het hele festival zelfs), maar over een paar jaar kunnen die vast ook prima door één deur. Allemaal door het Eurovisie Songfestival!
En uiteraard ligt dat totaal niet aan economische samenwerking, waardoor de levensstandaard vele malen beter is dan jaren geleden. Nee, het is allemaal aan het songfestival te danken!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:41:39 #30
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112194290
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En uiteraard ligt dat totaal niet aan economische samenwerking, waardoor de levensstandaard vele malen beter is dan jaren geleden. Nee, het is allemaal aan het songfestival te danken!
Precies, jij snapt het!

(en dat bv Rusland en Oekraïne in werkelijkheid als water en vuur zijn, en Roemenië en Moldavië elkaar liever kwijt dan rijk zijn, laat ik nu natuurlijk even buiten beschouwing...)
pi_112207712
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:57 schreef spijkerbroek het volgende:
Lees wat je wilt lezen, hoor.
Ik vind dat het geen nut heeft, en dus ook geen nut heeft om er geld in te stoppen. Natuurlijk weet ik wel dat andere mensen er wel plezier aan beleven. Mooi voor ze. Ik (ik, ik, ik) zou het meteen afschaffen. Is dat eigenbelang? Ja uiteraard. Want dat betekent dat er meer geld beschikbaar is voor dingen die ik WEL leuk vind. Maar ik weet ook dat ik in een democratie leef, en dat mijn stem 1 van de zoveel is, en mijn "macht" zeer beperkt is. Maar ik weet OOK dat ik vrij ben om te zeggen wat ik wil. En dat doe ik. Dat jij het niet eens bent met mijn mening: prima. Dat mag OOK. Maar respecteer mijn mening ook, en noem het geen "probleem". Thanks.
Fijn dat je erkent dat je puur uit eigenbelang redeneert. En hoewel ik je mening respecteer, heb je wel problemen met je houding. Als iedereen puur uit eigenbelang redeneert, is nergens meer geld voor.

Geef mij (bijvoorbeeld) eens een zinnig antwoord op de vraag waarom een wielerwedstrijd als de Tour de France dagelijks live op tv wordt uitgezonden, met elke avond een live-programma op locatie, terwijl iedereen weet dat de wielersport compleet door doping is verziekt? Jaren op rij zijn prominente rijders tijdens of na de koers geschrapt uit de klassering, omdat ze stijf stonden van de verboden middelen.

En toch komt die meuk live op tv. En begrijp me goed: ik misgun fietsliefhebbers hun pleziertje niet, maar er is meer in de wereld dan alleen sport. En de Publieke Omroep - ik zet die woorden bewust vet - heeft een brede taak, namelijk zorgen voor een gevarieerd aanbod. Uiteindelijk zijn het allemaal keuzes. Het is een keuze om de Champions League-uitzendrechten te verwerven voor TIG miljoen euro. Het is ook een keuze om nauwelijks energie te pompen in het Songfestival.

Let wel: van een commerciële omroep begrijp ik dat ze kiezen voor datgene wat commercieel het meest interessant is. Van een Publieke Omroep begrijp ik het niet.
pi_112208135
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:28 schreef Elfletterig het volgende:
Geef mij (bijvoorbeeld) eens een zinnig antwoord op de vraag waarom een wielerwedstrijd als de Tour de France dagelijks live op tv wordt uitgezonden,
Geen idee, moet je de NOS vragen. Van mij mag dat ook van de tv af.
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:42:22 #33
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_112208363
quote:
De show is per land zo duur helemaal niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:23 schreef SietseBakker het volgende:

[..]

We maken dit programma (drie shows, 7,5 uur live televisie) voor een doelgroep van 650 miljoen mensen. De deelnemende omroepen betalen samen 5,2 miljoen CHF (4 miljoen euro). Dat is overigens zonder reis/verblijfkosten, dus wat mij betreft mag je alle bedragen die nu volgen verdubbelen. De rest wordt door gastomroep, sponsoren, kaartverkoop en bijdragen van gaststad/land betaalt. Dat komt dus neer op 0,006 euro per potentiële kijker. Dat is dus 0,0008 euro per ESF-uur per potentiële kijker. Uitgaande van zo'n 100 miljoen daadwerkelijke kijkers kost 't elke kijker minder dan 4 eurocent. Minder, want in veel landen wordt de publieke omroep deels gefinancierd door reclame-inkomsten.

Een 'songfestival-uur' kost een omroep in Europa gemiddeld 12.400 euro. Een gemiddeld uur televisie bij de Nederlandse publieke omroep kost ruim 30.000 euro. Zie http://omroepdatabank.kro(...)stenrtvinvergel.aspx. Door het schaalvoordeel is het ESF dus een bijzonder voordelige productie. Het kost weinig en je krijgt er hoge kwaliteit live entertainment voor terug.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_112208842
Goed dat je deze opmerkingen nog eens in herinnering brengt. Wat mij in Nederland vooral opvalt, is de negatieve teneur. Iets kost geld, Nederland doet het niet goed, dus moeten we maar kappen met "die onzin". Ik zie daar trouwens een directe relatie met de naargeestige rechtse wind die door dit land waait, maar dat terzijde.

Feit is dat dat 99,99 procent van de Nederlanders allang weer is overgegaan tot de orde van de dag. Want het EK Voetbal begint bijna en de Tour de France komt er ook aan. En let op: er verandert verder ook niks. Er volgt mediastilte, de TROS maakt vroeger of later een budget-arm plan voor 2013 bekend, het NSF wordt opnieuw een wanvertoning, we falen in Zweden opnieuw en dan begint hetzelfde geziek van voor af aan.
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:56:38 #35
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_112208930
Zolang het programma genoeg kijkcijfers trekt zie ik geen enkele reden om er mee te stoppen. Las ik ergens dat er 2 miljoen mensen keken in nederland? Dat is gemiddeld hoger dan andere programma's dacht ik.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_112209255
quote:
3s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:56 schreef Tha_Erik het volgende:
Zolang het programma genoeg kijkcijfers trekt zie ik geen enkele reden om er mee te stoppen. Las ik ergens dat er 2 miljoen mensen keken in nederland? Dat is gemiddeld hoger dan andere programma's dacht ik.
Het gaat me niet om de kijkcijfers of om het uitzenden ervan, het gaat om de deelname van Nederland en de manier waarop. Het WK Voetbal in 2002 werd ook gewoon op tv uitgezonden, ook al deed Nederland niet mee. Dat is dus het punt van discussie niet.

Ik vind trouwens écht dat er eens keuzes gemaakt moeten worden. Kijk, Polen deed dit jaar niet mee. Het was (is), na Nederland, zo'n beetje het slechtst presenterende land op het Songfestival. Hun laatste finaleplaats is iets minder lang geleden dan Nederland, verder is hun staat van dienst bijna even belabberd.

De Poolse omroep koos er dit jaar voor om NIET mee te doen. De organisatie van het EK Voetbal kost de omroep zo veel tijd en geld dat ze het Songfestival niet zagen zitten. Daar kun je van alles van vinden, maar het is tenminste een keuze. Ze hebben hun prioriteiten helder. Er doen wel meer landen niet mee.

Maar Nederland pakt niet door. Kennelijk is het ons de eer te na om verongelijkt af te haken, of om gewoon onze prioriteiten helder te maken: tientallen miljoenen geeft onze omroep jaarlijks uit aan sportrechten, voor het NSF/ESF is nauwelijks budget. Daar kun je voor kiezen, maar kap dan ook met de deelname eraan.

Doe het goed, of doe het helemaal niet meer. Maar stop met de halfslachtige wanvertoning van de laatste jaren. Kies. Zorg voor een upgrade van het Songfestival en pomp er meer budget, tijd en energie in. Of kap er gewoon mee en koop voor het overgebleven bedrag het recht op samenvattingen van Frans competitievoetbal....
  woensdag 30 mei 2012 @ 12:10:24 #37
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_112209471
Gewoon een beetje aanmodderen joh en dan een of andere debiel naar dat festival sturen. Prima voer voor bij de koffie-automaat.

Het is maar entertainment hoor. Who cares of we het goed doen op het Eurovisie Songfestival, mensen vermaken zich ook wel als we een bagger inzending hebben.
pi_112209636
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:10 schreef Hephaistos. het volgende:
Gewoon een beetje aanmodderen joh en dan een of andere debiel naar dat festival sturen. Prima voer voor bij de koffie-automaat.

Het is maar entertainment hoor. Who cares of we het goed doen op het Eurovisie Songfestival, mensen vermaken zich ook wel als we een bagger inzending hebben.
Evenementen zijn toch leuker als je zelf een beetje serieus meedoet. De meeste Nederlanders hebben het WK Voetbal van 2010 toch echt met meer beleving gevolgd dan het WK van 2002....

En de opmerking "het is maar entertainment" kun je overal wel op plakken. Ik kan van voetbal ook zeggen: "Het is maar een spelletje", zo kun je alles wel relativeren.
pi_112210013
quote:
15s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:54 schreef Elfletterig het volgende:
En let op: er verandert verder ook niks. Er volgt mediastilte, de TROS maakt vroeger of later een budget-arm plan voor 2013 bekend, het NSF wordt opnieuw een wanvertoning, we falen in Zweden opnieuw en dan begint hetzelfde geziek van voor af aan.
Helemaal mee eens. Er verandert idd niks.

Ik heb ergens gelezen dat de TROS nog tot in ieder geval 2013 meedoet aan het ESF, en daar zullen ook wel contracten aan hangen. Wat dus betekent dat, als ze besluiten niet mee te doen, er boetes volgen. Dus ja, dan wordt er wel weer een of andere halve gare gestuurd waarmee we niet in de finale komen. Ach ja, that's life.
pi_112210718
dat nederland meedoet is het enige wat die show nog een beetje leuk maakt.
en verder kunnen al die haters niet tegen hun verlies.
pi_112238778
quote:
Ierland had een paar jaar terug toch een kalkoen gestuurd? Volgens mij scoorde het toen ook nog hoger dan Hind :'( :')

Over dat verbroedering. Mijn moeder had echt niets met Nederland toen zij hier als 14-jarige naartoe kwam. Totdat ze de Songfestival in 1975 zag w/ Alleen al daarom moet het blijven ;) Maar goed, ik kijk geen sportprogramma's maar als er behoefte vanuit de maatschappij is voor dat soort programma's is dat dan niet de reden om het uit te laten zenden? De publieke omroep is er toch ook voor om zo'n breed mogelijk programma aanbod te hebben? En daar hoort ook het Songfestival bij. En als je het niet leuk vindt, dan doe je wat ik ook doe tijdens de Tour de France. Gewoon de TV uit zetten of van kanaal wisselen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ikwilookeenfokkerzijn op 31-05-2012 00:20:20 ]
  woensdag 30 mei 2012 @ 22:18:18 #42
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112240882
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Geef mij (bijvoorbeeld) eens een zinnig antwoord op de vraag waarom een wielerwedstrijd als de Tour de France dagelijks live op tv wordt uitgezonden,
Omdat het een klassiek, jaarlijks terugkerend evenement is, waar veel mensen met plezier naar kijken. Het dopingverhaal is erg jammer en heeft de wielersport geschaad, maar er is een grote grote groep mensen die er inmiddels van overtuigd is dat de dopingproblemen voldoende afgenomen zijn, of accepteren dat er wellicht nog steeds doping wordt gebruikt. Ze beleven dus (weer) plezier aan het evenement.
pi_112248355
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 22:18 schreef Lemans24 het volgende:
Omdat het een klassiek, jaarlijks terugkerend evenement is, waar veel mensen met plezier naar kijken. Het dopingverhaal is erg jammer en heeft de wielersport geschaad, maar er is een grote grote groep mensen die er inmiddels van overtuigd is dat de dopingproblemen voldoende afgenomen zijn, of accepteren dat er wellicht nog steeds doping wordt gebruikt. Ze beleven dus (weer) plezier aan het evenement.
Waarom kan het niet achter de decoder, op Sport1 ofzo? Live-eredivisievoetbal is ook betaal-tv, dus waarom wielrennen niet? Op Nederland 1 kunnen we volstaan met een korte samenvatting van de etappe, dagelijks om 19.00 uur.

Keuzes, allemaal keuzes. Zo ook met schaatsen. Echt alles, elke wereldbekerwedstrijd, komt uitgebreid live op tv. Waarom? Voor de goede orde: ik ben niet anti-sport, ik pleit voor een gezonde balans, waarbij het niet zo kan zijn dat er voor muziek nauwelijks budget is.
pi_112253819
quote:
10s.gif Op woensdag 30 mei 2012 21:51 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:

[..]

Ierland had een paar jaar terug toch een kalkoen gestuurd? Volgens mij scoorde het toen ook nog hoger dan Hind :'( :')
Hind scoorde vijf punten meer dan de kalkoen. :P
pi_112253848
Ja, want als we ergens niet mee kunnen winnen, ligt het aan de ander. Logisch! Da's de insteek van de gemiddelde Nederlander nowadays. Je ziet het overal terug. Geen zelf-reflectie, allemaal hullie hullie hullie.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:00:14 #46
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_112253879
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:58 schreef Jarno het volgende:
Ja, want als we ergens niet mee kunnen winnen, ligt het aan de ander. Logisch! Da's de insteek van de gemiddelde Nederlander nowadays. Je ziet het overal terug. Geen zelf-reflectie, allemaal hullie hullie hullie.
Dat staat toch nergens? Maurice de Hond heeft gewoon een van z'n flutonderzoekjes gehouden en gevraagd of we volgend jaar mee moeten doen of niet.
pi_112253893
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:00 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat staat toch nergens? Maurice de Hond heeft gewoon een van z'n flutonderzoekjes gehouden en gevraagd of we volgend jaar mee moeten doen of niet.
Je hebt niet meegelezen in ESF?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:03:47 #48
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_112253970
quote:
5s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:00 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je hebt niet meegelezen in ESF?
Neuh, dat heb ik maar eens overgeslagen dit jaar :P

Ik heb trouwens wel het liedje van Winnetoe gehoord en iedereen die denkt dat we niet door zijn vanwege politieke redenen, moet haast wel doof zijn. Of debiel. Of beide.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:21:08 #49
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_112300568
Tuurlijk word er politiek gestemd. Buren te vriend houden altijd goed. Niet vergeten jaren 80/90 was Nederland altijd heel goed (natuurlijk geen televoting maar toch) in douze points geven aan Israel. Gewoon doorgaan dus, klagers zijn er altijd en dat mag ook. Zonder voors geen tegens.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  Moderator vrijdag 1 juni 2012 @ 12:07:17 #50
375570 crew  Cyan9
pi_112302104
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:21 schreef Tikbalang het volgende:
Tuurlijk word er politiek gestemd. Buren te vriend houden altijd goed. Niet vergeten jaren 80/90 was Nederland altijd heel goed (natuurlijk geen televoting maar toch) in douze points geven aan Israel. Gewoon doorgaan dus, klagers zijn er altijd en dat mag ook. Zonder voors geen tegens.
Is het politiek of een gedeelde muziek industrie? De laatste jaren gok ik meer op dat laatste, enige uitzonderingen daar gelaten (het werd pijnlijk duidelijk tussen Turkije en Azerbaijan).
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 21:23:46 #51
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_112324086
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:07 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Is het politiek of een gedeelde muziek industrie? De laatste jaren gok ik meer op dat laatste, enige uitzonderingen daar gelaten (het werd pijnlijk duidelijk tussen Turkije en Azerbaijan).
Het is natuurlijk een muziek iets het ESF maar wel met een politieke laten we vriendjes worden van elkaar iets. Hoe te winnen weet ik ook niet, maar de laatste jaren hebben we (NL dus) toch best wel bagger heen gestuurd. Joan was wat mij betreft een goeie uitschieter. Niet goed genoeg voor de finale want beetje vals helaas.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 00:46:38 #52
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_112333515
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:21 schreef Tikbalang het volgende:
Voordat de hele rits met nieuwe deelnemers mee ging doen, was Turkije de vreemde eend in de bijt. Toen had je Turkije dat kon klagen over de andere landen die altijd op elkaar stemden.

Het grappige is overigens dat er altijd wordt geklaagd over het Oostblok pact qua stemmen, maar zelden of nooit over de Scandinavische landen. Het winnen van Noorwegen en Zweden wordt zelfs door dergelijke mensen aangevoerd als bewijs dat een westers land ook kan winnen. En als ze nou ergens altijd aan vriendjespolitiek doen is het wel in Scandinavië. Uitgezonderd Finland dan, dat is de vreemde eend daar.

Maar uiteindelijk doet het er niet zo heel veel toe. De winnende liedjes krijgen toch van bijna alle landen wel veel punten. Het is gewoon een makkelijk excuus voor de klagers.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_112339090
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 00:46 schreef Redefine het volgende:

[..]
Maar uiteindelijk doet het er niet zo heel veel toe. De winnende liedjes krijgen toch van bijna alle landen wel veel punten. Het is gewoon een makkelijk excuus voor de klagers.
Tuurlijk als verliezer heeft alles en iedereen schuld behalve dan dat je mischien een prut liedje hebt gestuurd. Dat Montenegro (euro neuro) 30 punten kreeg 5 minder dan joan snapt iedereen. Zou het ook niet gewoon kunnen zijn dat heel europa over montenegro en de nederlandse inzending hetzelfde denkt.
pi_112340538
Wat is er toch mis met proberen? België heeft ook weinig geluk, totdat we met Dice aankwamen die op een verdiende 6ste plaats eindigde.
pi_112340818
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 12:09 schreef JennaSometimes het volgende:
Wat is er toch mis met proberen? België heeft ook weinig geluk, totdat we met Dice aankwamen die op een verdiende 6ste plaats eindigde.
Helemaal niks mis met proberen. De aanhouder wint en daar er best wel veel landen meedoen is de kans zowiezo klein.
pi_112379142
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom kan het niet achter de decoder, op Sport1 ofzo? Live-eredivisievoetbal is ook betaal-tv, dus waarom wielrennen niet? Op Nederland 1 kunnen we volstaan met een korte samenvatting van de etappe, dagelijks om 19.00 uur.

Keuzes, allemaal keuzes. Zo ook met schaatsen. Echt alles, elke wereldbekerwedstrijd, komt uitgebreid live op tv. Waarom? Voor de goede orde: ik ben niet anti-sport, ik pleit voor een gezonde balans, waarbij het niet zo kan zijn dat er voor muziek nauwelijks budget is.
Wielrennen heeft totaal geen potentieel om achter een decoder te zitten.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_112424408
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 11:02 schreef Tikbalang het volgende:
Tuurlijk als verliezer heeft alles en iedereen schuld behalve dan dat je mischien een prut liedje hebt gestuurd. Dat Montenegro (euro neuro) 30 punten kreeg 5 minder dan joan snapt iedereen. Zou het ook niet gewoon kunnen zijn dat heel europa over montenegro en de nederlandse inzending hetzelfde denkt.
Zou best kunnen. En de muzieksmaak zal ook wel verschillen. Ik vond het wel grappig om te zien hoe hier het nummer van Georgië (met die joker) werd verketterd, maar is het nog boven Nederland geëindigd...
pi_112424558
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 12:09 schreef JennaSometimes het volgende:
België heeft ook niet altijd even veel succes, maar een groot verschil met Nederland is dat de Belgen tenminste nog wat durven. Het wordt niet altijd met hoge punten beloond, maar het getuigt tenminste van lef. Dat acapella-nummer van vorig jaar is een goed voorbeeld.

Wat mij betreft komt er wat meer accent op het sturen van iets waar je met trots op kunt terugkijken, dan puur op het resultaat.
pi_112433678
quote:
15s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:29 schreef Boldface het volgende:

[..]

België heeft ook niet altijd even veel succes, maar een groot verschil met Nederland is dat de Belgen tenminste nog wat durven. Het wordt niet altijd met hoge punten beloond, maar het getuigt tenminste van lef. Dat acapella-nummer van vorig jaar is een goed voorbeeld.

Wat mij betreft komt er wat meer accent op het sturen van iets waar je met trots op kunt terugkijken, dan puur op het resultaat.
Mee eens, maar ik vind dan wel dat die lijn in België vooral wordt gevolgd door Wallonië, terwijl Vlaanderen vaker voor wat meer standaard-popdeuntjes kiest.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 4 juni 2012 @ 18:06:46 #60
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112433838
quote:
15s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:29 schreef Boldface het volgende:

[..]

En deze?
  maandag 4 juni 2012 @ 18:11:56 #61
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_112433995
quote:
Dat was wel eens wat risico nemen ja, al was het wel een beetje zo van "vorig jaar werkte zoiets goed, laten wij het dit jaar insturen." Vervolgens is het gelijk ook de inzending geweest, waar de meeste mensen over zeggen dat het de slechtste inzending van de afgelopen tien jaar is. Vind ik niet helemaal terecht.

Qua totaalpakket klopte het wel vrij behoorlijk, buiten dat het achter de feiten aanlopen was dan. En ze hadden toen ook wel een onmogelijke loting.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_112462311
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:24 schreef Elfletterig het volgende:
Opbeurend nieuws:

[..]

Bron: http://www.nu.nl/muziek/2(...)ot-songfestival.html

Daar is de jaarlijkse Nederlandse verongelijktheid weer. Ik weet eigenlijk niet wat ik hier van moet vinden. Zijn dit kortzichtige, egoïstische mensen die alleen oog hebben voor eigenbelang, of is het Songfestival een debiele freakshow en kunnen we op democratische gronden beter onze deelname staken?

Ik was in het verleden wel eens voorstander van dat laatste, maar ik heb een groeiende aversie ontwikkeld tegen dit soort verongelijkt geklaag. Het is elk jaar hetzelfde liedje. En als we stoppen met alles wat niet op een goedkeuring van een democratische meerderheid kan rekenen, blijft er weinig over.
Tja, een liedje dat niemand aansprak verliest in een festival waar de nummer één de hitlijsten over heel Europa aanvoert. Volgens mij is nog meer dan met het feit dat je echt pas kunt winnen als je het goed doet in veel landen een bewijs dat winnen iets te maken heeft met wat je stuurt en hoe de presentatie is.

Vriendjespolitiek geeft je een voorsprong maar 12 punten van 18 landen geeft je de winst, en dat heeft niks meer te maken met vriendjespolitiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')