hahah nee gewoon zo'n veldje midden in woon wijk met paar doeltjesquote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:51 schreef Frank_Drebin het volgende:
Beruchte speeltuintje van haan33 toevallig?
Altijd pijnlijk als iemand klaagt over taalgebruik en dan zelf een handjevol fouten maakt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:49 schreef smitjew het volgende:
Ts woont dus vlakbij een speeltuintje en zit lekker te FOK!ken op mijn zolder kamer.
Totdat ik allerlei scheldwoorden van buiten af hoor ,"mongool , teringlijer en godverdomme".
Dus ik ga zo kijken staat er zo'n 9 jarig kind zijn mattie uit te schelden .
Maar die pikte dat niet en begon ook te schelden en middel vinger opsteken en zei ,"fuck jou".
was een mooi schouwspel.
klacht :
Taalgebruik van hedendaagse kinderen
(Woon niet in tokkie buurt)
Deze kutsmoes altijd.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:57 schreef smitjew het volgende:
Heb deze mobiel gemaakt sorry voor die millimeter tussen taal en gebruik
oke sorry man dat ik die spatie teveel hebquote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Altijd pijnlijk als iemand klaagt over taalgebruik en dan zelf een handjevol fouten maakt.
"taal gebruik", "zolder kamer", "buiten af", "middel vinger"
Jammer. Het topic had potentie. Erg jammer.
was sarcasme had idd gewoon spatie vergeten .quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:03 schreef Piye het volgende:
[..]
Deze kutsmoes altijd.Doe het gewoon goed of geef toe dat je fout zat met je mobiel.
Ontopic: Jij hoort 2 jonge kinderen schelden en concludeert hieruit dat het taalgebruik van de hedendaagse jeugd klachtwaardig is? Knap.
Likewise!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:05 schreef smitjew het volgende:
Als je niks te vertellen hebt zeg dan ook niks
mijn topic was eerder dan jou postquote:
"jouw"quote:
Je was de spatie vergeten? Vier keer?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:06 schreef smitjew het volgende:
[..]
was sarcasme had idd gewoon spatie vergeten .
Ja maar hoor het wel iets vaker hier alleen dit keer was ik getuige
fixedquote:
jaquote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:10 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Je was de spatie vergeten? Vier keer?
Mensen die klagen over anderman's taalgebruik en er dan niet tegen kunnen dat anderen hen op hun fouten wijzen.quote:
En zeker ook de 'w' in jouw? Sorry als ik het verkeerd heb hoor, maar je maakt echt alle fouten die een gemiddelde randdebiel/vmbo'er (vul maar in) maakt.quote:
Dit is on-topic. Taalgebruik van de jeugdquote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:14 schreef smitjew het volgende:
Oke ik wou hem nog na controleren op fouten en zo maar de delete zit bij mijn mobiel vlak bij het toetsenbord weg knopje en daar onder zit de verzend knop van de FOK! App![]()
Nu ontopic
't Is wat, meid.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:14 schreef smitjew het volgende:
Oke ik wou hem nog na controleren op fouten en zo maar de delete zit bij mijn mobiel vlak bij het toetsenbord weg knopje en daar onder zit de verzend knop van de FOK! App![]()
Nu ontopic
Daar gaat het niet om. Als je klaagt over taalgebruik van anderen, terwijl je eigen taalgebruik open staat voor verbetering, dan moet je niet gek opkijken als anderen je daar op wijzen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:05 schreef smitjew het volgende:
[..]
oke sorry man dat ik die spatie teveel heb
ik heb toch allang toegegeven jij gaat vervelend doorquote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Mensen die klagen over anderman's taalgebruik en er dan niet tegen kunnen dat anderen hen op hun fouten wijzen.
ik klaag over schelden van jeugd niet over spatie teveelquote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:15 schreef padlarf het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Als je klaagt over taalgebruik van anderen, terwijl je eigen taalgebruik open staat voor verbetering, dan moet je niet gek opkijken als anderen je daar op wijzen.
Hij klaagt over vulgair taalgebruik, niet over het al dan niet correct kunnen spellen. Tjonge, wat moeilijk weer zegquote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:15 schreef padlarf het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Als je klaagt over taalgebruik van anderen, terwijl je eigen taalgebruik open staat voor verbetering, dan moet je niet gek opkijken als anderen je daar op wijzen.
Jij klaagt over het taalgebruik (zie TT en de klacht in je OP).quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:17 schreef smitjew het volgende:
ik klaag over schelden van jeugd niet over spatie teveel
Op zich wel herkenbaar, maar ik geloof echt niet dat dat iets nieuws is. Veel mensen maken de fout om het door te trekken naar de hele hedendaagse jeugd als een paar kinderen iets doen dat zij asociaal vinden. Vervolgens gaan ze lopen zeiken op de jeugd van tegenwoordig terwijl er toen zij kinderen waren ook genoeg kleine aso's rondliepen, maar als ze die tegenkwamen trokken ze dat natuurlijk niet door naar de gehele jeugd (op enkele buitenbeentjes na die op hun 12e al liepen te zeiken op de jeugd van tegenwoordig). Daarom vind ik klachten over hedendaagse jeugd doorgaans onterecht.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:06 schreef smitjew het volgende:
[..]
Het is niet mijn schuld dat TS geen TT kan vormen die aansluit bij het onderwerp.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:18 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Hij klaagt over vulgair taalgebruik, niet over het al dan niet correct kunnen spellen. Tjonge, wat moeilijk weer zeg
Die fout had je ook op de PC gemaakt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:19 schreef smitjew het volgende:
Godver ik wil gewoon lekker typen zonder dat een stel autisten me op de vingers letten , het is hier geen school.
jullie begrijpen me goed , ik herken mijn fouten en als ik op pc zat maakte ik die niet
Mijn halve msn-lijst heeft me geblokkeerd omdat ik hun spelfouten altijd verbeter.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:22 schreef smitjew het volgende:
Het is mijn schuld jongens maak me maar af , jezus zouden sommige van jullie wel vrienden hebben ?
Tsja en ik post net nog ontopic maar jij blijft zelf ook over die spaties zeiken.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:33 schreef smitjew het volgende:
Begrijpelijk, maar kom op had alleen spatie vergeten
ik ben op mijn teentjes getraptquote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:34 schreef Piye het volgende:
[..]
Tsja en ik post net nog ontopic maar jij blijft zelf ook over die spaties zeiken.
"na controleren" heeft geen ruk met spaties te maken.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:33 schreef smitjew het volgende:
Begrijpelijk, maar kom op had alleen spatie vergeten
ABN? Je bedoelt Standaardnederlands?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:06 schreef Redbullkid het volgende:
Oude mensen die klagen op de taal die 'de jeugd van tegenwoordig'' gebruikt terwijl zij zelf geen fatsoenlijk ABN kunnen![]()
Algemeen Beschaafd Nederlandsquote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
ABN? Je bedoelt Standaardnederlands?
Ja, dat zeg ik: je bedoelt Standaardnederlands?quote:
Ik zag een 9 jarige met een fucking iphone.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:02 schreef Geester het volgende:
hoor tegenwoordig ook al van die 7 jarigen met kanker schelden enzokleine bontkraagjes
Dit hele topic.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:59 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Deze hele topic is offtopic, ik heb nog geen post gezien die ontopic is
Hoeft nietquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan allebei.quote:
Wil is hierin de meest logische optie want er staat jij en geen u.quote:
Niet echt, je TT duidt niet op waar de taalpuristen van FOK!quote:
Waarom zo negatief over taalpuristen?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:18 schreef Syd het volgende:
[..]
Niet echt, je TT duidt niet op waar de taalpuristen van FOK!meteen op happen. Jij hebt het over taalgebruik als in schelden en asogedrag.
![]()
[ afbeelding ]
Inderdaad. Zonder ons was het nóg slechter gesteld met de taalbeheersing van de gemiddelde FOK!ker.quote:
Is dat zo erg dan?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:55 schreef Madame_Paon het volgende:
TS maakt zelf in elke zin minstens één taal- of spelfout.
Waarom is het niet erg? En dan niet komen met dat onzinargument "je begrijpt toch wat hij/zij bedoelt".quote:
Je hebt vaker kinderen horen schelden, maar je bent nu getuige.. Wat klopt hier niet?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:06 schreef smitjew het volgende:
[..]
Waarom is het een onzinargument? het is een goede argument!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:58 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Waarom is het niet erg? En dan niet komen met dat onzinargument "je begrijpt toch wat hij/zij bedoelt".
Echt een heel goede argument!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:01 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Waarom is het een onzinargument? het is een goede argument!
Omdat we dan alle regels die we hebben opgesteld overboord kunnen gooien. Waardoor we binnen de kortste keren zullen afglijden naar het niveau van een gemiddelde middelbare school in Amsterdam Zuid-Oost. Je hoort je eigen taal gewoon feilloos te beheersen. Klaar.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:01 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Nee het is een kutargument. Als ik zeg 2+2=5 dan begrijp jij ook dat het eigenlijk 4 is en als jij me dan verbetert gaat niemand roepen dat je een rekennazi bent, maar bij taalfouten moet het allemaal maar kunnen en is degene die het verbetert een zeikerd, zitten we hier toch niet op school en begrijp je toch wat er bedoeld wordt. Probeer het gewoon goed te doen en als iemand je verbetert dan zeg je "dankjewel ik had het niet gezien", pas je je post aan en probeer je het volgende keer goed te doen. Zo leer je dus dingen, niet door mensen die je verbeteren af te zeiken.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:01 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Dan ben je zeldzaam, zie menigquote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:28 schreef Piye het volgende:
[..]
Nee het is een kutargument. Als ik zeg 2+2=5 dan begrijp jij ook dat het eigenlijk 4 is en als jij me dan verbetert gaat niemand roepen dat je een rekennazi bent, maar bij taalfouten moet het allemaal maar kunnen en is degene die het verbetert een zeikerd, zitten we hier toch niet op school en begrijp je toch wat er bedoeld wordt. Probeer het gewoon goed te doen en als iemand je verbetert dan zeg je "dankjewel ik had het niet gezien", pas je je post aan en probeer je het volgende keer goed te doen. Zo leer je dus dingen, niet door mensen die je verbeteren af te zeiken.
Haha denk je. Ik hoor helaas genoeg 'whities' die ook al zo praten.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:36 schreef sinbaddebanaan het volgende:
Hoho dat taalgebruik van die "jongeren van jou" zijn alleen maar die marrokanen die zo praten. Bah, Nederlandse jongens praten normaal hoor.
Okay, dat straattaal is wel heel erg inderdaad of jongeren die in de bus buitenlands gaan lullen en hoor je af en toe een Nederlands woord er tussendoorquote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:15 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Haha denk je. Ik hoor helaas genoeg 'whities' die ook al zo praten.
Dat vind ik ook triest, mensen die een fout quoten en alleen die smiley erachter zetten in plaats van de fout te verbeteren. Alleen ik zie het ook vaak genoeg gebeuren dat iemand een ander gewoon echt verbetert en de persoon die verbeterd wordt gelijk aangevallen reageert.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:32 schreef Syd het volgende:
[..]
Dan ben je zeldzaam, zie menig-smiley in de reacties op de "mensen die het zien als verbeteren".
Kom op, we schrijven geen brief aan de koningin of zijn zakelijk bezig.
Sterker nog: je zou deze fouten niet eens hebben moeten en mogen aanleren.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:56 schreef Piye het volgende:
Omdat je geen brief naar de koningin schrijft is het allemaal maar best dat je taalfouten maakt die je eigenlijk in groep 8 al afgeleerd zou moeten hebben?
Dat snap ik dus niet straattaal moet altijd maar worden afgezeken, maar zelf normaal Nederlands spreken en schrijven ho maar.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:41 schreef Syd het volgende:
[..]
Okay, dat straattaal is wel heel erg inderdaad of jongeren die in de bus buitenlands gaan lullen en hoor je af en toe een Nederlands woord er tussendoor
Nou daarover wil ik niet al te harde bewoordingen doen. Fouten maken moet gewoon kunnen. Dat doe ik ook, jij doet het ook, iedereen doet het. Sommige fouten zijn heel erg, maar ik probeer geen oordeel te vellen over welke fouten iemand wel of niet zou mogen maken, want iets dat voor mij heel makkelijk is, is voor een ander heel moeilijk en andersom. Voor mij heb je pas echt afgedaan als je een fout maakt, iemand het verbetert en je negatief reageert op die verbetering. Daarmee toon je aan dat je niet bereid bent te leren tenzij het moet. Dat zijn van die types die netjes hun schoolwerk doen en toch ongelooflijk dom zijn, want buiten school mag er nooit eens een wat intellectueler onderwerp aan bod komen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Sterker nog: je zou deze fouten niet eens hebben moeten en mogen aanleren.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:10 schreef haan33 het volgende:
Ergste zijn van die hollanders die doen of ze marokkaan zijn.
Dat soort moet je deponeren naar een vernietigingskamp
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:28 schreef Piye het volgende:
[..]
Nee het is een kutargument. Als ik zeg 2+2=5 dan begrijp jij ook dat het eigenlijk 4 is en als jij me dan verbetert gaat niemand roepen dat je een rekennazi bent, maar bij taalfouten moet het allemaal maar kunnen en is degene die het verbetert een zeikerd, zitten we hier toch niet op school en begrijp je toch wat er bedoeld wordt.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:56 schreef Piye het volgende:
[..]
Dat vind ik ook triest, mensen die een fout quoten en alleen die smiley erachter zetten in plaats van de fout te verbeteren. Alleen ik zie het ook vaak genoeg gebeuren dat iemand een ander gewoon echt verbetert en de persoon die verbeterd wordt gelijk aangevallen reageert.
En kap nou eens een keer met dat tyfusargument van "we zitten niet op school" of "ik schrijf nu toch geen sollicitatiebrief" of in jouw geval "we schrijven geen brief aan de koningin", want het enige dat ik daarin lees is "ik ben dom, maar indien nodig probeer ik mijn domheid te verbergen". Taalbeheersing is een kwestie van oefenen. Je maakt fouten en leert van je fouten. Als jij 90% van de tijd niet van plan bent te leren van je fouten, maak je mij niet wijs dat je het in die 10% van de tijd wel leert.
Sowieso wat is het voor kutmentaliteit dat je alleen dingen goed hoeft te doen als je erop beoordeeld wordt? Wil je graag dom zijn? Omdat je geen brief naar de koningin schrijft is het allemaal maar best dat je taalfouten maakt die je eigenlijk in groep 8 al afgeleerd zou moeten hebben?
Je bent toch niet zo zeldzaam zoals ik eerder melde.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:08 schreef Piye het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet straattaal moet altijd maar worden afgezeken, maar zelf normaal Nederlands spreken en schrijven ho maar.
[..]
Nou weet je wat het is? Ik kan me echt totaal niet druk maken om taalfouten. Ik verbeter ze meestal niet eens, want ik weet dat velen dat niet in dank afnemen, maar ik kan me inderdaad behoorlijk ergeren aan het idee dat je niet hoeft te proberen het goed te doen omdat je er niet direct op beoordeeld wordt. Ik snap die mentaliteit gewoon niet.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:01 schreef Syd het volgende:
[..]
[..]
Je bent toch niet zo zeldzaam zoals ik eerder melde.
Om eerlijk te zijn boeit het me totaal niet wat iemand zijn grammatica is. Ik kom voor een bepaalde onderwerp niet om leraar Nederlands te spelen.
Dat jij je hier zo druk om maakt geeft mij wel een beetje vermaak, vooral je frustraties die jij en andere taalpuristen uiten.
Weer geniet ik van je frustratie, het boeit je niet maar toch weer wel.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:10 schreef Piye het volgende:
[..]
Nou weet je wat het is? Ik kan me echt totaal niet druk maken om taalfouten. Ik verbeter ze meestal niet eens, want ik weet dat velen dat niet in dank afnemen, maar ik kan me inderdaad behoorlijk ergeren aan het idee dat je niet hoeft te proberen het goed te doen omdat je er niet direct op beoordeeld wordt. Ik snap die mentaliteit gewoon niet.
Geef nou even serieus antwoord op de volgende vraag: Vind jij het echt zo'n gek idee om iets goed te doen voor jezelf?
En over straattaal heb ik ook een vraag: Waarom is het erger om straattaal te gebruiken dan om taalfouten te maken?
Je begrijpt nog steeds niet wat ik zei. De taalfouten op zich boeien me niet, de mentaliteit ergert me. Het is diezelfde mentaliteit die ervoor zorgt dat mensen gaan zeuren als je een gesprek over politiek voert of als je volgens hun een te duur woord gebruikt. Namelijk de mentaliteit dat je dingen niet leert voor jezelf maar omdat het moet.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:29 schreef Syd het volgende:
[..]
Weer geniet ik van je frustratie, het boeit je niet maar toch weer wel.
Antwoord op je eerste vraag is een vraag aan jouw, waarom maak jij je zo druk om anderen?
Antwoord tweede vraag, straattaal hoor je, taalfout zie je. Tenzij je nooit buiten komt? Zal dat de reden zijn waarom jij je stiekem toch zo druk maakt om taalfouten van anderen? je ziet het te vaak.
Heel verhaal maar kort te houden, het boeit mij niet hoe andere fouten maken in een topic zolang het maar inhoudelijk te begrijpen is. Tijd steek ik wel in andere dingen zoals leuke topics lezen in onz. ofzo. Wanneer het me wel boeit is overdag op mijn werk maar ik ga er dan niet naar zoeken.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:55 schreef Piye het volgende:
[..]
Je begrijpt nog steeds niet wat ik zei. De taalfouten op zich boeien me niet, de mentaliteit ergert me. Het is diezelfde mentaliteit die ervoor zorgt dat mensen gaan zeuren als je een gesprek over politiek voert of als je volgens hun een te duur woord gebruikt. Namelijk de mentaliteit dat je dingen niet leert voor jezelf maar omdat het moet.
Ik weet niet waarom ik me druk maak om anderen. Misschien verwacht ik te veel van ze, heb ik te veel vertrouwen in andermans intellect. Of misschien is het omdat ze ook mensen zijn en ik het beste met de mensheid voor heb. Ik zou het niet kunnen zeggen, maar laten we wel wezen. Iedereen maakt zich weleens druk om anderen. Je geeft net bijvoorbeeld zelf te kennen het wel heel erg te vinden als mensen straattaal gebruiken of buitenlands praten met af en toe een Nederlands woord erdoor.
Straattaal hoor je inderdaad, maar straattaal is niet fout, het is gewoon anders. Het is een manier van groepen jongeren om een band te vormen door middel van hun manier van praten. Het is net zoals er binnen bepaalde verenigingen eigen woorden gebezigd worden en binnen bepaalde vakgebieden een eigen jargon is.
Ik vind het een beetje zwak om het te gooien op hoe vaak ik buiten zou komen, maar ik zal er toch even op in gaan. Ik kom vrij vaak buiten en gebruik ook vrij veel straattaal. Dat zou je misschien niet zeggen als ik hier een post maak omdat ik als ik schrijf/typ het probeer zo net en helder mogelijk neer te zetten en hier dus geen straattaal gebruik. Bij het buiten komen en praten met mensen ben ik vaker tegen die mentaliteit aangelopen dat mensen niet verbeterd willen worden. Dat buiten komen heeft dus alleen maar bijgedragen aan mijn mening erover. Taalfouten kan je in sommige gevallen namelijk ook horen. Het is een breder begrip dan spelfouten, verkeerde spreekwoorden, contaminaties, pleonasmes, tautologieën, het zijn allemaal taalfouten en als je ze verbetert wordt dat meestal niet in dank afgenomen. Dat snap ik niet.
Wat een onzinquote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:17 schreef Piye het volgende:
[..]
Kan allebei.
[..]
Wil is hierin de meest logische optie want er staat jij en geen u.
Falende taalnazi's.
Nek schot voor users zoals jijquote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:03 schreef Piye het volgende:
[..]
Deze kutsmoes altijd.Doe het gewoon goed of geef toe dat je fout zat met je mobiel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |