quote:Op dinsdag 29 mei 2012 08:15 schreef Marjolijntje het volgende:
Handheld, succes!
As, gefeliciteerd!
Bedankt voor al jullie reacties! Was voor ons ook even flink schrikken ja. We gingen er allebei vanuit dat ik wel overtijd zou lopen, maar die kans lijkt nu steeds kleiner te worden.. Resultaat is wel dat we gisteren gelijk mijn vluchttas hebben ingepakt, dat alle enveloppen nu geschreven zijn en dat de box staat. Wat dat betreft is alles nu klaar. Maar echt, ze moet gewoon echt nog een week blijven zitten (en het liefst nog iets langer hoor!)
Morgenmiddag weer terug voor controle. Zo lang het zo hoog blijft moet ik 2-3x per week terug. Vandaag nog even naar het centrum voor nog een pyjama en verder zo min mogelijk doen.
Wel even eenvoor de mijlpalendag! Kary en ik alweer 36 weken! En nog veel meer meiden ook weer een weekje verder!
Wat jij zegtquote:Op dinsdag 29 mei 2012 08:25 schreef Sorbootje het volgende:
Twintig weken!! Ik snap er helemaal niks van, gewoon halverwege!![]()
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 08:59 schreef Sorbootje het volgende:
Als we foto's krijgen, show ik een foto. Deal!
Eens kijken of het nog steeds een kerel is
bbz?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 09:13 schreef Loodje het volgende:
En vanmiddag maar naar een voorlichtingsbijeenkomst voor bbz.
ergens rond de 8 of 9 weken daar zijn de meningen over verdeeldquote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 09:29 schreef Estrys het volgende:
[..]
ergens rond de 8 of 9 weken daar zijn de meningen over verdeeld
Ja heel fijn alleen kotsend boven de plee voel ik me toch zekerderquote:
Nou ik heb klachten genoegquote:Op dinsdag 29 mei 2012 09:43 schreef As1981 het volgende:
We hebben een zoontje van ruim 21 maanden kwisted.
Dat trappelen, daar kan ik echt naar uit kijken. Gaaf hoor.
Balen dat ze de echo niet met 19w en 6 dagen doen, ik dacht ook dat je altijd wel wat ruimte had.
Estrys balen van die onzekerheid, maar geen klachten zegt niets hoor. Was vorige zwangerschap ook bijna klachten vrij
Nee hoor! Dat wilde ik zelf.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 09:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
Heb ik iets gemist trouwens, dat Keshet een paar topics terug ineens uit de OP is verdwenen
Ah, gelukkig, ik was bang dat er iets mis wasquote:Op dinsdag 29 mei 2012 09:57 schreef Keshet het volgende:
[..]
Nee hoor! Dat wilde ik zelf.Ik hoef niet zo nodig in de OP te staan.
Noh ik denk jij gaat voor het record langst boven aan deze keerquote:Op dinsdag 29 mei 2012 09:57 schreef Keshet het volgende:
[..]
Nee hoor! Dat wilde ik zelf.Ik hoef niet zo nodig in de OP te staan.
Zal vanavond eens kijken op het formulier. Er staat me iets van bij van nuchter zijn de vorige keer. Nou ja ik ga gewoon om 7:15 bij de prikpost zitten dan hopen dat ik een van de eerste ben.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:48 schreef Phaidra het volgende:
Estrys, ik moest wel nuchter bij het bloedonderzoek bij 9/10 weken. Later niet meer. Volgens mij staat dat ook op het formulier dat je mee hebt gekregen, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Anders nuchter gaan en iets van een mueslireep meenemen als het niet nuchter hoeft? Vaak zit je toch wel even te wachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 29-05-2012 11:30:54 ]
Bijzonder Bijstand Zelfstandigenquote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 11:23 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh hai!
Ik was eens rond aan het kijken voor kinderopvang (we zijn aan het kijken of het gunstiger is als een van ons minder gaat werken of niet). Vond zo snel geen ander topic in OUD, en aangezien dit voor velen van jullie ook wel zal spelen... Misschien weten jullie wat meerWat is het uurtarief? En dan simpelweg het uurtarief x aantal uren per maand afname?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik betaal voor 3 dagen kdv en 3 middagen naschoolse (2 kinderen dus) 500 euro.
Zonder tegemoetkoming is de rekening van 3 dagen in de week opvang iets van 800?I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Het verschilt per kdv volgens mij. Bij ons zit het rond de 6,30 geloof ik.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 11:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
Thistle, minimale afname, helemaal niet aan gedacht nog! Net even op de site gekeken van de opvang die ik op 't oog heb, en zij kennen alleen bij variabele opvang een minimum afname (maar dat is niet nodig). Geloof dat zij geen verlengde opvang bieden, maar volgens mij zou dat voor ons ook niet nodig zijn. Scheelt weer.
Estrys, volgens de prijslijst van 'mijn' opvang, hanteren zij een uurtarief van ¤5.75 (flexibele opvang ¤6.75/uur). Is het in het zuiden van het land misschien goedkopen dan in de Randstad e.d.?
Mefke, thx. Ik heb ook een vrij simpele berekening gehanteerd, alleen dacht ik altijd dat het vééél duurder zou zijn (rekende echt op een half tot heel maandloon).
Ja, zo simpel heb ik het dus ook gedaan. Alleen leek het zo weinig (nog steeds genoeg hoor, maar het is te doen, zeg maar. Ik dacht altijd dat het echt veel meer zou zijn).quote:Op dinsdag 29 mei 2012 11:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat is het uurtarief? En dan simpelweg het uurtarief x aantal uren per maand afname?
Ik betaal voor 3 dagen kdv en 3 middagen naschoolse (2 kinderen dus) 500 euro.
Zonder tegemoetkoming is de rekening van 3 dagen in de week opvang iets van 800?
Het ligt ook aan je inkomen wat je weer terugkrijgt.. Hoe meer je verdient hoe minder je terugkrijgt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 11:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ja, zo simpel heb ik het dus ook gedaan. Alleen leek het zo weinig (nog steeds genoeg hoor, maar het is te doen, zeg maar. Ik dacht altijd dat het echt veel meer zou zijn).
Gewoon kinderdagverblijf. Vrienden van ons hebben hun dochtertje ook daar, en zijn heel tevreden. Dus ik heb zoiets van, prima! Was nu alleen aan het kijken wat het eigenlijk zou gaan kosten.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 11:34 schreef Cathmar het volgende:
Coco, dat is wel weinig. Lekker! Is dat bij een gastouder of opvang?
Wij betalen voor kdv (bruto) 6.74 per uur. Voor 1 dag komen we op 321 nog iets per maand.
Let wel: een dag kinderopvang is bij ons 11 uur. Ze zijn open van zeven tot zes. En of je je kind nu op negen uur brengt en om vijf uur ophaalt, je betaalt voor die elf uur.
Ik werk drie dagen, mijn man heeft 1 dag per week ouderschapsverlof. En mijn moeder past 1 dag op.
Geen idee hoe we dat gaan doen als ons tweetal er straks is. Ik heb uitgerekend hoeveel drie kinderen me gaan kosten bij de opvang, maar blokkeer dat nog even![]()
Hier kun je trouwens een proefberekening voor je toeslag maken
http://www.belastingdiens(...)gen/#bmPresentResult
Waarschijnlijk is het tarief wel per uur, maar je kan alleen halve of hele dagen afnemen. Dat is omdat je anders de hele dag ouders in en uit hebt lopen om kinderen op te halen. Ja kan dan alleen tussen de middag en 's avonds ophalen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 11:38 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Gewoon kinderdagverblijf. Vrienden van ons hebben hun dochtertje ook daar, en zijn heel tevreden. Dus ik heb zoiets van, prima! Was nu alleen aan het kijken wat het eigenlijk zou gaan kosten.
Geloof trouwens dat deze opvang ook alleen halve of hele dagen telt, dus niet puur het aantal uur.
Yup, ik ben benieuwd wat het volgend jaar gaat worden met de toeslag...quote:Op dinsdag 29 mei 2012 11:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het ligt ook aan je inkomen wat je weer terugkrijgt.. Hoe meer je verdient hoe minder je terugkrijgt.
Gaan ze weer bezuinigen?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 11:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Yup, ik ben benieuwd wat het volgend jaar gaat worden met de toeslag...
Net even dat linkje geprobeerd. Volgens die link krijgen we per maand 108 euro terug (mgoed, dat is op basis van de gegevens van dit jaar... is natuurlijk afwachten wat het in 2013 gaat worden!).quote:Op dinsdag 29 mei 2012 11:34 schreef Cathmar het volgende:
Hier kun je trouwens een proefberekening voor je toeslag maken
http://www.belastingdiens(...)gen/#bmPresentResult
Maar dan heb je dus meerdere dagen per week opvang?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 11:42 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik kan je zo niet 1-2-3 oplepelen hoeveel uren we nu in de manad gaan gebruiken. Maar ik heb het laten berekenen door de accountant wat dat dan netto zou gaan kosten en we zitten tussen de 200 - 300 euro. Tarief voor gastouder (maar ook de tegemoetkoming vanuit Belastingdienst) ligt wel een stukje lager.
Ik ben dan wel geen Twink, maar voor mij is het gelukkig wel te doen. Ben docent, en kan ook idd 's avonds mijn lessen voorbereiden of wat dingen meenemen naar het weekend. En mocht het écht niet te doen zijn, dan kan ik altijd nog écht minder gaan werken.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 11:47 schreef mefke79 het volgende:
Twinkle, als jij thuis werkt, is je kindje dan ook thuis? Want die combi is eigenlijk al snel niet meer te doen. Of je moet het in de avonduren kunnen proppen, als je man wel thuis is.
Ah, eens lezenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 11:50 schreef mefke79 het volgende:
Topic gevonden: Kinderopvang en toeslag - 2
Overigens, de plannen voor volgend jaar zijn nu nog meer bezuinigen, maar tja, of dat na de verkiezingen ook nog zo is, geen idee. Fijn joh, die zekerheid.
Bij mijn opvang hebben ze ook onderwijscontracten.quote:
Oh! Wist niet eens dat dat bestond. Inderdaad maar eens uitzoeken of ze dat hier (in de buurt) ook aanbieden). Zou wel fijn zijn inderdaadquote:Op dinsdag 29 mei 2012 11:54 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Bij mijn opvang hebben ze ook onderwijscontracten.
*Een onderwijscontract is bedoeld voor ouders/verzorgers die werkzaam zijn in het onderwijs.
Uw kind heeft opvang in de door "naam opvang" vastgestelde 40 schoolweken en niet in de 12
vakantieweken. Opvang in de vakantieweken is incidenteel aan te vragen en is op basis van
beschikbaarheid. Bij aanvraag van het onderwijscontract vragen wij u een bewijs te
overhandigen dat u of uw partner werkzaam zijn in het onderwijs.
Oh, maar ik bedoel meer dat ik tijdens die 3 'eindweken' van ieder blok sowieso geen problemen voorzie in het thuiswerken, ook al is mijn kindje thuis (en niet bij de opvang). De opvang wil ik in principe tijdens die weken gewoon door laten lopen (die is bedoeld voor de dag dat Martijn en ik allebei naar het werk zijn, en mijn moeder ook niet oppast). Alleen wordt het afwachten hoe het thuiswerken verloopt tijdens de andere weken van ieder blok...quote:Op dinsdag 29 mei 2012 11:54 schreef mefke79 het volgende:
Coco, maar je zegt zelf al dat je vooral die laatste drie weken veel thuis bent. Die weken kan je dan thuis wel wat doen, maar daarvoor heb wel gewoon een contract bij de opvang en dus zul je die dagen moeten betalen, of je je kindje nou brengt of niet.
Overigens, als jij de vakanties allemaal vrij bent is het nog een optie om een kdv te zoeken dat werkt met 40 weken contracten. Dan breng je je kindje niet in de vakantie en betaal je er dus ook niet voor.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 11:23 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh hai!
Ik was eens rond aan het kijken voor kinderopvang (we zijn aan het kijken of het gunstiger is als een van ons minder gaat werken of niet). Vond zo snel geen ander topic in OUD, en aangezien dit voor velen van jullie ook wel zal spelen... Misschien weten jullie wat meerIk werk nu 4 dagen, mijn meneer 5. Dalijk gaan we beiden ouderschapsverlof opnemen voor 4 uur p.w., dat we om de week 'opnemen'. Dan werk ik dus de ene week 4 dagen, de andere 3, hij 4 om 5. We hebben dan 3 dagen opvang nodig, waar incl. teruggave nog zo'n 600 euro voor betalen. Ik krijg ouderschapsverlof nog 62,5% doorbetaald (met 4 uur in de week kan dat ca. 2 jaar, daarna heb ik nog recht op 2 jaar onbetaald).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn moeder kan helaas niet meer oppassen (fysiek gezien), mijn schoonouders zijn veel te druk(net pas gestopt met werken en nu volop aan het genieten). Ze willen wel inspringen als het nodig is, maar we willen ze niet op structurele basis 'inzetten' (klinkt zo onaardig, zo is het niet bedoeld).
Venus in pocketformaat
© loveli
Dat is fijn joh! Ouderschapsverlof is voor mij gewoon onbetaald. En volgend jaar schaffen ze ook de belastingkorting af.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:05 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik krijg ouderschapsverlof nog 62,5% doorbetaald (met 4 uur in de week kan dat ca. 2 jaar, daarna heb ik nog recht op 2 jaar onbetaald).
Wij gaan dit bijna net zo doen. Alleen passen mijn ouders wel 1 dag pw op, dus 2 dagen kdv. Ik krijg mn ouderschapsverlof 75% doorbetaald,alleen kan ik het iets meer dan een jaar zo volhouden, dan idd nog een jaar onbetaald. Vind het een prima oplossing zoquote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:05 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik werk nu 4 dagen, mijn meneer 5. Dalijk gaan we beiden ouderschapsverlof opnemen voor 4 uur p.w., dat we om de week 'opnemen'. Dan werk ik dus de ene week 4 dagen, de andere 3, hij 4 om 5. We hebben dan 3 dagen opvang nodig, waar incl. teruggave nog zo'n 600 euro voor betalen. Ik krijg ouderschapsverlof nog 62,5% doorbetaald (met 4 uur in de week kan dat ca. 2 jaar, daarna heb ik nog recht op 2 jaar onbetaald).
Mijn moeder kan helaas niet meer oppassen (fysiek gezien), mijn schoonouders zijn veel te druk(net pas gestopt met werken en nu volop aan het genieten). Ze willen wel inspringen als het nodig is, maar we willen ze niet op structurele basis 'inzetten' (klinkt zo onaardig, zo is het niet bedoeld).
Daar hebben ze bij ons een aparte groep voor.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:06 schreef Thistleweed het volgende:
mbt druk leggen op de ontwikkeling,
je zou er op kunnen letten of een kdv wel of niet een VVE programma aanbied (vroege voorschoolse educatie). Dit is een programma, vaak ontwikkeld voor kinderen die niet Nederlands als moedertaal krijgen aangeboden thuis, die kinderen voorbereid op de vaardigheden die ze nodig hebben voor de basisschool. VVE programma's kun je tegen komen op het kinderdag verblijf, op de voorschool (peuterspeelzaal maar dan 4 dagen in de week) en in kleuterklassen.
Ja, ik ben er ook heel blij mee! Moet ik wel zien dat ik eind van het jaar nog werk héb, aangezien er een reorganisatie aan zit te komen en gedwongen ontslagen helaas niet uit te sluiten zijn... Maar wie dan leeft, wie dan zorgtquote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:06 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Dat is fijn joh! Ouderschapsverlof is voor mij gewoon onbetaald. En volgend jaar schaffen ze ook de belastingkorting af.
Bij ons hebben ze 3 groepen: een babygroep voor de echt kleintjes, een verticale groep waar alles door elkaar zit (de speelgroep) en dan nog een groep met wat oudere kinderen die al wat meer toe zijn aan school. Het is niet per se leeftijdsgebonden, ze kijken eerder naar de ontwikkelingquote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Daar hebben ze bij ons een aparte groep voor.
Puck zit in een verticale groep en hij doet graag mee met de jongens van 4. Schateren kan hij om ze
De horizontale babygroep is - zo heb ik het althans begrepen - bedoeld voor baby's die veel behoefte hebben aan rust en regelmaat. Toen wij kwamen kijken waren er welgeteld drie baby's op deze groep. Als een baby drukte 'aankan' en het wel gezellig vindt om wat meer aanspraak te hebben van andere kinderen, kan een baby ook in de verticale groep geplaatst worden. Geen duidelijke stelregel dus en dat spreekt me wel aan.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Waar Puck eerst zat begon hij ook in een baby/dreumes groep. Daar kenden ze alleen horizontale groepen.
We zijn wegens ontevreden overgestapt naar het huidige kdv en zij hebben verticale groepen en peutergroepen en voorschoolse groep en BSO.
Ik persoonlijk vind dat er meer tijd voor mijn baby was in de verticale groep maar we waren natuurlijk niet voor niks ontevreden bij de babygroep van het vorige kdv
Ja dat is de keerzijde idd. Puck vindt veel kinderen om zich heen geweldig juist.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:24 schreef bitterend het volgende:
We gaan van de verticale groep over stappen naar de babygroep omdat in de verticale groep vreselijke drukke peuters zitten en dat is niet echt fijn voor onze dochter hebben we gemerkt. Er zitten ook 13 kinderen op 2 leidsters terwijl dat bij de babygroep maximaal 9 zijn.
Oh wat fijn!! Ook een jongen, tofquote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:25 schreef Skoap het volgende:
Alles was goed op de 20w echo! En we krijgen een jongen! Ik vind het zo leuk
Oh, dat is nou iets wat mij zeker ook aanspreekt!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De horizontale babygroep is - zo heb ik het althans begrepen - bedoeld voor baby's die veel behoefte hebben aan rust en regelmaat. Toen wij kwamen kijken waren er welgeteld drie baby's op deze groep. Als een baby drukte 'aankan' en het wel gezellig vindt om wat meer aanspraak te hebben van andere kinderen, kan een baby ook in de verticale groep geplaatst worden. Geen duidelijke stelregel dus en dat spreekt me wel aan.
Ja, ik heb er wel een goed gevoel bij. Echt een lucky shot trouwens, want het is het enige kdv dat in aanmerking kwam in verband met (extra) reistijdquote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Oh, dat is nou iets wat mij zeker ook aanspreekt!
Fijn joh, zo'n kdv!
Ja dat dacht ik inderdaad in het begin ook, dan hebben ze veel tijd voor R want de grotere kinderen kunnen wat anders doen...maar nu zitten 3-4 baby's op de verticale groep samen met 10 peuters soms! erg druk dus. Ze wil de hele dag naar kindjes kijken, dat vindt ze geweldig maar als ze moet slapen kan ze de drukte niet aan en loopt het helemaal mis voor haar..quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja dat is de keerzijde idd. Puck vindt veel kinderen om zich heen geweldig juist.
Ik merkte vooral dat juist omdat grotere kinderen wel even kunnen wachten en veel zelf kunnen dat er meer ruimte was om Puck aandacht te geven direct als hij er om vroeg.
Het verschilt zo veel per kind waar het wel bij vaart. Het is niet te voorspellen.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:25 schreef Skoap het volgende:
Dat is ook wel wat veel idd. Ik dacht dat 3 baby's het max was ook bij een verticale groep?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:34 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik inderdaad in het begin ook, dan hebben ze veel tijd voor R want de grotere kinderen kunnen wat anders doen...maar nu zitten 3-4 baby's op de verticale groep samen met 10 peuters soms! erg druk dus. Ze wil de hele dag naar kindjes kijken, dat vindt ze geweldig maar als ze moet slapen kan ze de drukte niet aan en loopt het helemaal mis voor haar..
Vind ik jammer dat we over moeten stappen want ik vond de leidsters van de verticale groep zo geweldig!
Klinkt niet fijn idd, al dat vocht.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:38 schreef bijtje84 het volgende:
Twinkle nou inderdaad, het huishouden heb ik ook gewoon echt al die dagen totaal niks aan gedaan. Ik hoop dat ik het vocht nu een beetje snel kwijt kan raken. Dan kan ik tenminste weer eens wat gaan doen!
Oh ja, Martijn wil ook nog iets met ouderschapsverlof doen inderdaad! Misschien voor mij ook een optie. Voorlopig wil ik in ieder geval niet een dag minder gaan werken, ga daar bruto zo'n ¤650 mee op achteruit. Daar schrok ik toch wel van (had me eerder nooit gerealiseerd dat het zoveel zou zijn). Daarbij, ik vind mijn werk ook echt heel erg leuk!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:05 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik werk nu 4 dagen, mijn meneer 5. Dalijk gaan we beiden ouderschapsverlof opnemen voor 4 uur p.w., dat we om de week 'opnemen'. Dan werk ik dus de ene week 4 dagen, de andere 3, hij 4 om 5. We hebben dan 3 dagen opvang nodig, waar incl. teruggave nog zo'n 600 euro voor betalen. Ik krijg ouderschapsverlof nog 62,5% doorbetaald (met 4 uur in de week kan dat ca. 2 jaar, daarna heb ik nog recht op 2 jaar onbetaald).
Meedenken is fijn ja! Ook gewoon het idee dat ze niet alleen maar eten geven / verzorgen, maar echt doorhebben dat een kindje zich niet fijn voeltquote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:38 schreef bitterend het volgende:
Skoap![]()
Phaidra ontspannen van de kdv!! toen het door flexkinderen erg druk op de verticale groep werd, werd ik gebeld of ik het goed vindt dat R op de babygroep gaat voor de dag! vind ik erg fijn van ze, zo meedenkend
Succes daarquote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:53 schreef Handheld het volgende:
Oke verloskundige komt eraan. Weeen worden heftiger.
Succes voor je vrouw en jou! Spannend hoorquote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:53 schreef Handheld het volgende:
guo is een uitgebreidere 20 weken echoquote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Uhh, ik ben een n00b.
Wat is een guo en wat is een seo? (als je dat wilt vertellen natuurlijk, hoeft niet).
Nee hebben ze niet gedaan.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:53 schreef Gerberaatje het volgende:
Stomme vraag Labelloo, maar hebben ze je urine gecheckt?
Ik heb de afspraak voor de 36 weken bij de gyn al staan, dat loopt nogal snel vol schijnbaarquote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:14 schreef Cathmar het volgende:
Je maakt mij toch niet wijs dat 6 juli al helemaal volgepland staat met afspraken terwijl je max 6 weken vooruit mag plannen.
Spannend, nog eventjesquote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:53 schreef Handheld het volgende:
Tja... volgens mijn verloskundige kunnen harde buiken verschillende oorzaken hebben waaronder blaasontsteking en gezien het niet zo lastig is om daar op te testen kun je bij twijfel beter testen. Een verwaarloosde blaasontsteking schijnt best naar te zijn.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:51 schreef Loodje het volgende:
als ze pijnloos zijn dan betekend het gewoon dat je iets rustiger aan moet doen.
Precies, het kan zeg maar vroegtijdige weeën veroorzakenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:26 schreef Thistleweed het volgende:
[..]
Tja... volgens mijn verloskundige kunnen harde buiken verschillende oorzaken hebben waaronder blaasontsteking en gezien het niet zo lastig is om daar op te testen kun je bij twijfel beter testen. Een verwaarloosde blaasontsteking schijnt best naar te zijn.
Ik had geen pijn bij het plassen en plas al 32.3 weken heel veel..quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:53 schreef Loodje het volgende:
Harde buiken in combinatie met pijn bij plassen of veelvuldig plassen kan duiden op een blaasontsteking. Echter enkel harde buiken is veel voorkomend en kan verder geen kwaad.
Hoe verder naar het einde, hoe verder je borsten zich gaan voorbereiden. Mocht je echt veel last houden/krijgen helpt een blad van een witte kool (en echt, vanuit de koelkast is dat goddelijk bij stuwingquote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:26 schreef bijtje84 het volgende:
Maffe hopelijk mag je bij de vk blijven!
Sorbo wat een knapperd zeg! En super fijn dat alles in orde is.
Adesse ah haartjeszo schattig.
Nou ik had echt gehoopt dat met het wat koelere weer ik mijn opgeslagen vocht kwijt zou raken, maar vooralsnog merk ik geen verschil.
En ik had vanochtend ineens een harde knobbel in mijn borst, heel dichtbij de tepel, echt in de tepelhof zeg maar. Onder de douche gemasseerd en kon het heel makkelijk wegkrijgen. Maar voila nu dus wel twee lektetten. En de ene borst waar de knobbel zat voelt lichtjes warm en af en toe wat zeurderig. Zal wel een verstopte melkklier geweest zijn. Maar waarom 'ze' nu ineens gaan 'werken' weet ik niet.
Wanneer is jullie 'gewone' VK er weer? Lijkt me verstandig om die er nog eens naar te laten kijken. Die paniek-hulpverleners zouden ze op een onbewoond eiland moeten zetten, kunnen ze elkaar de stuipen op het lijf jagenquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:05 schreef NiGeLaToR het volgende:
Argh. Zojuist naar VK geweest en was niet echt leuk. Andere dame dan normaal en kregen te horen dat de buik van m'n meis 'te groot' is voor 23 weken en dat we met 27-28 weken maar moeten testen op zwangerschapssuiker (OGTT). Schrok me kapot, aangezien 3 weken geleden met de termijn echo alles precies op schema lag en er geen enkele reden voor geen enkele zorg was. Ook krijgen we met 30 weken een groeiecho erbij 'cadeau' omdat ze het toch niet vertrouwd.![]()
Nu heeft m'n meis vanaf dag 1 al een 'flinke buik', vooral omdat ze door het leven ging met rechte houding en ingehouden buik. En als je zwanger bent kun je je buik niet inhouden op een gegeven moment dus tjah, 't leek sneller te groeien dan het in werkelijkheid doet. Dat was al zo met 8-10-12 weken (ah en ook met pretecho op 17 weken lag alles op schema) en met 20 weken (jep, wegens miskraam vorig jaar deze ronde wat extra echo's, los van combitest en pretecho), dus ergens zou je denken dat er dan nu niet in ene iets 'mis' is - maarja, mevrouw de andere-VK jaagt me de stuipen op het lijf. Gelukkig is m'n meis daar dan weer een stuk nuchterder in en heeft zoiets van 'boeie', dan laten we het even checken en verder zal het wel.
Moest het even kwijt hoor, weet niet waarom het me zo raakt - ben in ieder geval geschrokken merk ik aan mezelf. Meer mensen ervaring met OGTT, zwangerschapssuiker en 'te grote' buiken?
Ze werken in teams en de onze is zelf ook zwanger, vrees dat we haar niet meer zullen zien voor de bevalling. Heb misschien nog een handigere oplossing - gewoon nog een pretechoquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:16 schreef SilkTie het volgende:
Wanneer is jullie 'gewone' VK er weer? Lijkt me verstandig om die er nog eens naar te laten kijken. Die paniek-hulpverleners zouden ze op een onbewoond eiland moeten zetten, kunnen ze elkaar de stuipen op het lijf jagen.
Sterkte.
Klinkt enorm vervelend, bij ons wordt altijd gezegd, als je geen goed gevoel over de vk hebt, misschien handig om een second opinion bij een andere aan te vragen of een andere te zoeken die niet zo'n paniekzaaier is. Het hoeft namelijk niets te zijn, geruststelling is vaak genoeg. Kindjes kunnen opeens enorm groeien en dan weer langzaam. Ons kindje is wat aan de kleine kant, maar ben zelf ook klein dus dat was geen reden om ons zorgen te maken. Het is ook maar net wie je treft en hoe deze informatie overbrengt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:21 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ze werken in teams en de onze is zelf ook zwanger, vrees dat we haar niet meer zullen zien voor de bevalling. Heb misschien nog een handigere oplossing - gewoon nog een pretechoDie zijn tegenwoordig niet duur en alles wordt meteen nog even gechecked. Maargoed, ik denk dat m'n meis het onzin zal vinden aangezien ze nergens last van heeft en de kleine lekker bezig is in de buik.
Maargoed, gaat vooral om het punt inderdaad - we weten niet eens hoe ze heet (ze stelde zich niet voor) en zegt eerst even een potje niets, checkt wat en komt met de conclusie dat de buik veel te groot is voor 23 wekenZit je dan. Nogmaals, normaal krijg je me niet snel op de kast, maar heb meteen gevraagd waarom ze dat denkt en wat de aanleiding is.. maarja.. nu dus extra echo, extra onderzoek.
Niet te veel zorgen maken hoor!quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:05 schreef NiGeLaToR het volgende:
Argh. Zojuist naar VK geweest en was niet echt leuk. Andere dame dan normaal en kregen te horen dat de buik van m'n meis 'te groot' is voor 23 weken en dat we met 27-28 weken maar moeten testen op zwangerschapssuiker (OGTT). Schrok me kapot, aangezien 3 weken geleden met de termijn echo alles precies op schema lag en er geen enkele reden voor geen enkele zorg was. Ook krijgen we met 30 weken een groeiecho erbij 'cadeau' omdat ze het toch niet vertrouwd.![]()
Nu heeft m'n meis vanaf dag 1 al een 'flinke buik', vooral omdat ze door het leven ging met rechte houding en ingehouden buik. En als je zwanger bent kun je je buik niet inhouden op een gegeven moment dus tjah, 't leek sneller te groeien dan het in werkelijkheid doet. Dat was al zo met 8-10-12 weken (ah en ook met pretecho op 17 weken lag alles op schema) en met 20 weken (jep, wegens miskraam vorig jaar deze ronde wat extra echo's, los van combitest en pretecho), dus ergens zou je denken dat er dan nu niet in ene iets 'mis' is - maarja, mevrouw de andere-VK jaagt me de stuipen op het lijf. Gelukkig is m'n meis daar dan weer een stuk nuchterder in en heeft zoiets van 'boeie', dan laten we het even checken en verder zal het wel.
Moest het even kwijt hoor, weet niet waarom het me zo raakt - ben in ieder geval geschrokken merk ik aan mezelf. Meer mensen ervaring met OGTT, zwangerschapssuiker en 'te grote' buiken?
Dank, is ook kwestie van relativeren, maar inderdaad vooral hoe het gebracht wordt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:23 schreef Loodje het volgende:
[..]
Klinkt enorm vervelend, bij ons wordt altijd gezegd, als je geen goed gevoel over de vk hebt, misschien handig om een second opinion bij een andere aan te vragen of een andere te zoeken die niet zo'n paniekzaaier is. Het hoeft namelijk niets te zijn, geruststelling is vaak genoeg. Kindjes kunnen opeens enorm groeien en dan weer langzaam. Ons kindje is wat aan de kleine kant, maar ben zelf ook klein dus dat was geen reden om ons zorgen te maken. Het is ook maar net wie je treft en hoe deze informatie overbrengt.
Sterkte!
Precies dat, ze heeft even 30 seconden gevoeld.. niets opgemeten, maar gewoon even gekeken en hartje geluisterd. Alles in stilte en vervolgens het 'je buik is veel te groot' verhaal er achteraan. Prima manier om mensen op de kast te krijgen, dat welquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:26 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Niet te veel zorgen maken hoor!
Hier vorige keer een groeiecho moeten laten maken, omdat mn baarmoeder te hoog zat voor het termijn.
Ook nuchter bloed moeten laten prikken (moest toch al bloed prikken, dus dan maar nuchter).
Uiteindelijk was alles prima en zit mn navel een beetje uit t lood, waardoor mn baarmoeder hoger lijkt dan ie is.
Een andere vk zag gelijk dat mn navel dus anders zat. Beetje vaag was dat wel
Dit keer had k t er met mn vk over en die vond t ook apart dat t toen niet gezien was, aangezien bij bijna niemand de navel zit waar die moet zitten volgens de boekjes
Mn buik zelf was dus niet eens groot, maar mn baarmoeder wel dachten ze.
Nou ja uiteindelijk was t dus niks en gewoon een keertje extra babyspieken
Denk dat het ook wel mee valt, maar vooral voor de aanstaande papa en kwestie was het een beetje maf. Merk dat m'n stoere mama-in-spe zich niet zo snel in de war laat maken, gelukkigquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou ja ik kan me van Nigelator wel voorstellen dat je dan even iets te horen krijgt wat niet iecht in lijn der verwachtingen lag. Jammer dat je je 'eigen' vk waarschijnlijk niet meer ziet voor die tijd .. En raar dat ze zich niet even voorstelt ofzo. Ik bedoel, je zit toch aan iemand anders zijn lijf etc. Kleine moeite toch om dan event e zeggen wie je bent![]()
Hopelijk valt het ook voor jullie allemaal mee Nigelator!
Das waar, overigens hebben we gewoon NOG een VK bezoek voor we uberhaupt op die onderzoeken terecht kunnen. Zwangerschapssuiker kun je pas meten vanaf 27+ weken, eerder is het niet te vinden! Dus nog even een 4+ weken wachten...quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:34 schreef __Isis__ het volgende:
Wat ook nog kan: de paniekzaaier heeft gelijk en gelukkig zijn jullie er dan vroeg bij...
Klopt, was dus 30 seconden aan de buitenkant voel-actie. En hoewel m'n meis mooi slank is, heeft ze wel wat buikvet, wat ze er nooit afgesport heeft gekregen. Geeft niets, maar maakt haar buikje nu wel wat groter - zeker nu ze het met trots draagt ipv inhoudtquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:35 schreef Tinuviel het volgende:
Silktie en vrouw heel veel sterkte met het verwerken van het nieuws & de rest van de zwangerschap. Ik hoop voor jullie dat jullie over een tijdje wat geruster om kunnen gaan met het nieuws.
Nigelator, is er dan misschien een andere vk in het team, waar je wat meer vertrouwen in hebt en die je kent? Wellicht dat je dan met haar erover kunt praten. Heeft de vk de buik trouwens alleen maar van de buitenkant beoordeelt? Zo klinkt het namelijk een beetje als ik je verhaal zo hoor. Of was het gebaseerd op de termijnen, die je op de echo aangegeven krijgt als ze opmeten? Weet dat zelfs bij die metingen tijdens de echo een foutpercentage van zo'n 10% ingecalculeerd moet worden. Liet ik me zeggen door de gyn. Dus dan moet de afwijking al wel behoorlijk meer dan 10% zijn van wat gemiddeld is voor deze termijn om het schokkend te maken. Heeft de vk een geschat gewicht voor je kind op dit moment aangegeven of een zwangerschapsduur? Je vrouw is 23 weken en volgens de vk zou ze hoever zijn? Ik probeer met deze vragen het verhaal voor jezelf te relativeren
Heb direct aangekaart dat ik geschrokken ben en toen kwam er in ene een hele uitleg met een stortvloed aan dat het allemaal wel mee viel, maarja, te laat he..quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:50 schreef Gerberaatje het volgende:
Nigelator, het is vervelend hoe het is gegaan, maar het doorsturen en checken is wel gewoon standaard procedureheel grote kans dat er niks is, en ze wellicht de buikmeting niet heel secuur heeft gedaan.
Ik zou wel nog even aankaarten dat de manier waarop jullie een beetje in het verkeerde keelgat is geschotenen verder zou ik het suikeronderzoek en de echo even afwachten. Als een paar weken terug met de echo alles nog in orde leek, is de kans groot dat er gewoon niks is
en zowel, dan is het nog niet het einde van de wereld en zijn jullie er op tijd bij
Liever 2 keer voor niks doorgestuurd, dan dat er wel wat is. Maar nogmaals, de manier waarop is niet netjes en dat zou ik wel nog even aankaarten
Ai, das ook niet leuk.. sterkte!quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:53 schreef Marjolijntje het volgende:
Even een wals hoor, bloeddruk weer hoger150/92. Geen eiwitten. Maar toch doorgestuurd naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken en bloeddrukmeting. Ga er zo weer vandoor..
Joh, mij lukt het ook niet meer om te relativeren hoorquote:Op woensdag 30 mei 2012 13:35 schreef Nanadu het volgende:
Vanochtend toen ik wakker werd voelde ik mij vrij energiek, goede nachtrust gehad, maar al snel toen ik ging opruimen in huis duizelde het al weer om mij heen. Ik heb er op dit moment zo de balen in, bij het minste of geringste last van duizelingen en harde buiken en zo weinig energie. Ik probeer het voor mijzelf een beetje te relativeren, vooral als ik de verhalen hier lees van bijvoorbeeld kersjes, silktie en Gerberaatje ( en nog vele anderen), maar af en toe lukt dit even niet (zoals nu). Ik hoop dat het na volgende week echt beter wordt als ik het tweede infuus heb gehad met ijzer, want ik wil zo graag weer even naar de stad kunnen en winkelen of even alleen met mijn meisje naar de speeltuin kunnen zonder dat ik halverwege al sta te duizelen en niet weet waar ik de energie vandaan moet halen. Einde klaagpost
![]()
Nu op naar positieve dingen, dit weekend een lang weekend weg met man, dochter, mijn ouders, mijn zus en vriend naar hoenderloo. ik heb er zin in
Wat denk je dat ik hier doe? Pure therapiequote:Op woensdag 30 mei 2012 13:35 schreef Nanadu het volgende:
..
Silktie veel sterkte de komende tijden praat je angsten van je af met iemand.
..
Dank voor de geruststellende woordenquote:Op woensdag 30 mei 2012 12:06 schreef bijtje84 het volgende:
Nigelator pff wat een fijn verhaal weer zeg over jullie paniek-vk. Nu kunnen extra controles natuurlijk nooit kwaad, en gelukkig maar dat ze die ook doen. Maar het is zo jammer dat ze je eerst in de stress laten schieten en je daarna pas gerust gaan stellen.
Plus dat ik dan meteen weer denk: oke een buik 'behoort' dus een bepaalde 'gemiddelde' grootte te hebben. Om zo'n gemiddelde te krijgen zul je grote buiken en kleine buiken moeten hebben.... Dus...
Nou ja, hopelijk is er niks aan de hand, is het een storm in een glas water. Sterkte!
Mijn voeten waren vanochtend een beetje geslonken toen ik wakker werd!! Whoe dat was fijn zeg! Jammer dat ze nu alweer helemaal vol vocht zitten....
We zitten op precies 23 weken vandaagquote:Zwangerschapsdiabetes heet vaak ook wel zwangerschapssuiker. Het is een tijdelijke soort diabetes, die meteen over gaat na de bevalling. Vrouwen kunnen het krijgen vanaf de 24e week van de zwangerschap. Het medische woord voor zwangerschapsdiabetes is diabetes gravidarum.
En een grote baarmoeder treedt later in de zwangerschap op bij zwangerschap diabetes. Prima, we gaan testjes laten testen, maar vind 't wel een beetje dom van VKquote:Ongeveer één op de twintig zwangere vrouwen krijgt te maken met zwangerschapsdiabetes. Het kan iedere zwangere vrouw overkomen, maar sommige vrouwen hebben meer kans op zwangerschapsdiabetes dan andere. Wanneer is uw risico groter:
als u al eerder zwangerschapsdiabetes had; NEE
als u eerder een baby kreeg van meer dan 4000 gram; NEE
als u veel te zwaar bent, al voor de zwangerschap; NEE
als u een vader, moeder, broer of zus hebt met diabetes type 2; NEE
als u van Hindoestaanse, Marokkaanse of Turkse afkomst bent; NEE
als uw cholesterol of bloedsuiker te hoog zijn. NEE
Heerlijk idd jaquote:Op woensdag 30 mei 2012 18:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Fijn dat je er vandaag neit zo'n last van hebt gehad Enf!
Oww men morgen nog een dagje en dan alweer weekend. Balen dat het weer niet zo mooi is als afgelopen dagen maja.. Ge kunt nie alles hebben he!![]()
*plopperdeplopperdeplop in mijn buik*![]()
![]()
Vanavond moet mijn ventje het echt maar eens een keer voelen hoor .... Beeb stopt er telkens mee zodra hij zijn hand op mijn onderbuik legt
... Net of ie het ziet dat er een meneer met een hele grote hand op hem af komt
Herkenbaar!! Als de kleine heel druk is en ga de buik van m'n meis aaien dan wordt ze weer helemaal rustig. Als ik m'n oor tegen haar buik hou krijg ik wel meestal een 'warm welkom' in de vorm van schopjesquote:Op woensdag 30 mei 2012 18:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Fijn dat je er vandaag neit zo'n last van hebt gehad Enf!
Oww men morgen nog een dagje en dan alweer weekend. Balen dat het weer niet zo mooi is als afgelopen dagen maja.. Ge kunt nie alles hebben he!![]()
*plopperdeplopperdeplop in mijn buik*![]()
![]()
Vanavond moet mijn ventje het echt maar eens een keer voelen hoor .... Beeb stopt er telkens mee zodra hij zijn hand op mijn onderbuik legt
... Net of ie het ziet dat er een meneer met een hele grote hand op hem af komt
Gefeliciteerd en wat fijn dat ze je gerust gaan stellen de komende weken. Steuntje in de rug die je kan gebruikenquote:Op woensdag 30 mei 2012 18:36 schreef LeNeHe het volgende:
Marjolijntje: jij ook gefeliciteerd! Wat leuk dat we allebei jarig zijn!![]()
Wel heel erg klote dat je bloeddruk weer hoger isgelukkig heb je weer een paar dagen extra 'gekregen', nu maar hopen dat je bd stabiel blijft.
![]()
SilkTie; wat klinkt dat heftig zeg! Sterkte voor jou en je wederhelft.![]()
Bedankt voor alle felicitaties! Vanmorgen bij de gyn geweest; de komende 3 weken ga ik elke week op controle voor de gemoedsrust omdat de mijlpaal eraan zit te komen.
Voor nu alles oke in ieder geval.
Wordt op een gegeven moment ook minder, echtquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:38 schreef peace-lover het volgende:
Wat me trouwens wel "tegenvalt" is hoe moe ik ben
Ik werk de hele dag (gewoon bureauwerk) en dan heb ik daarna echt 0,0 puf om de was te doen of gewoon ff te stoffen/stofzuigen ofzo
![]()
Haha oke, dat kan idd ookquote:Op woensdag 30 mei 2012 21:59 schreef peace-lover het volgende:
Oh dat vocht klinkt niet prettig Bijtje!En gestoord worden in je slaap ook niet
En fijn dat die vermoeidheid over gaatVriend woot hier niet dus ik moet wel alles zelf doen zeg maar (voordeel is wel dat ik er als enige tegen aan hoef te kijken dus ik laat het idd vaak liggen
)
Oh Twinkle dat klinkt goed, dat je zo goed/volledig geinformeerd wordt
Ik ga maar eens slapenVindt baby
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |