abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112155961
Zwangerschap & geboorte deel 966

02 juni: thistleweed
12 juni: adesse
23 juni: Phaidra (jongetje)
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: bijtje84 (2 jongens)
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee (meisje)

04 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
12 juli: Fenne
13 juli: Kersjes (jongen)
13 juli kin238 (meisje)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

Eerste helft augustus: SilkTie
01 augustus: Nanadu (jongen)
03 augustus: _Bunny_ (meisje)
06 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
16 augustus: Vamperotica
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

01 september: Sopho
10 september: LeNeHe (meisje)
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 September: Frups (jongetje)
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
31 oktober: Twinkle20

08 november: Cocotrimonium
11 november: Qeza
27 november: OooLizaooO
30 november: Kaatjejannie

06 december: Nytar
26 december: Ladylike
31 december: Sterrenmunt

Estrys

2013

01 januari: rebel-angel
papillion

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_112155965
En toen sloot ik hem weer. Roep maar als er wijzigingen zijn voor de OP.

Mijn laatste berichtje:

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 08:15 schreef Marjolijntje het volgende:
Handheld, succes!

As, gefeliciteerd!

Bedankt voor al jullie reacties! Was voor ons ook even flink schrikken ja. We gingen er allebei vanuit dat ik wel overtijd zou lopen, maar die kans lijkt nu steeds kleiner te worden.. Resultaat is wel dat we gisteren gelijk mijn vluchttas hebben ingepakt, dat alle enveloppen nu geschreven zijn en dat de box staat. Wat dat betreft is alles nu klaar. Maar echt, ze moet gewoon echt nog een week blijven zitten (en het liefst nog iets langer hoor!)
Morgenmiddag weer terug voor controle. Zo lang het zo hoog blijft moet ik 2-3x per week terug. Vandaag nog even naar het centrum voor nog een pyjama en verder zo min mogelijk doen.

Wel even een *O* voor de mijlpalendag! Kary en ik alweer 36 weken! En nog veel meer meiden ook weer een weekje verder!
pi_112156005
As, gefeliciteerd zeg!!!
*poef* nu is het weg
pi_112156006
As, gefeliciteerd *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112156027
Gefeliciteerd met je twee streepjes As. Handheld, zet hem op!

Marjolijntje, duimen dat de kleine nog even een weekje langer bij je blijft.

Ben benieuwd hoe het met Bijtje gaat. Ook van Adesse hebben we volgens mij al een paar dagen niets gehoord, misschien dat die haar kleine ook al in haar armen heeft.
pi_112156042
Twintig weken!! Ik snap er helemaal niks van, gewoon halverwege! :D

Vanmiddag 20-weken echo!
pi_112156099
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 08:25 schreef Sorbootje het volgende:
Twintig weken!! Ik snap er helemaal niks van, gewoon halverwege! :D
Wat jij zegt :Y

Kwisted 24 weken *O* en *O* voor mijlpalen die nog volgen

As gefeliciteerd!

Handheld Succes!
pi_112156119
Ophelia en Sorbo, jeetje alweer 20 weken :o Gefeliciteerd met jullie halverwege-mijlpaal *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112156138
As wat leuk!!! gefeliciteerd!! is wel snel gelukt geloof ik he?

Hoe gaat het Handheld?

*O* voor de mijlpalen!
pi_112156142
Jeetje zeg, 20 weken, al weer halverwege! gefeliciteerd.
pi_112156146
Bedankt voor de felicitaties.

En sorbo en ophelia gefeliciteerd met jullie mijlpalen
pi_112156153
Jeetje 20 weken alweer. Joehoe!

Hier kruipt de tijd, echt. En een week teruggeworpen worden door een echo is dan helemaal niet grappig :( maar goed over 2,5 week weer echo.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_112156176
As :o hoe cool!!! Van harte *O*
pi_112156179
sorbo en ophelia 20 weken, wat gaat het hard he! *O*
  dinsdag 29 mei 2012 @ 08:45:12 #15
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112156230
As gefeliciteerd!
pi_112156254
Hoera voor de mijlpalen! *O* en een week teruggeworpen worden is zeker niet leuk Es!
Gefeliciteerd AS! *O*
pi_112156306
Gefeliciteerd As, en welkom! Hebben jullie al kinderen?

Sorbo, 20wkn! Krijgen we een echofoto te zien? En wanneer heb jij echo Ophelia?

Marjolijntje, nog even lekker broeden hoor! Maar wel fijn dat je alles klaar hebt. Dat lijkt me ook wel een geruststelling.

Ik begin ons meisje nu steeds beter te voelen. Vanmorgen was ze flink aan het trappelen. Ik denk dat ik vandaag maar eens ga bellen voor een pretecho. Ik denk met 28 weken ofzo.
pi_112156366
Gaat echt snel he! :D
pi_112156400
Als we foto's krijgen, show ik een foto. Deal!

Eens kijken of het nog steeds een kerel is :D
pi_112156448
Helaas hier nog niks. Door de warmte weinig zin in dingen gehad. Hier ook een mooie allergische reactie gehad door een mug. Gelukkig niet omgeslagen in bacteriële infectie.Verder lekker rustig aan. Vandaag naar verloskundige en een liggingsecho.
pi_112156606
Sorboo, succes vanmiddag. En Ophelia, jij ook al snel je echo?
Ik wilde net mijn 20 weken echo plannen op een dag dat het ons goed uitkwam. Maar dat mocht niet van de assistente, want dan ben ik pas 19w6d. Serieus.

Iedereen verder de warmte goed doorgekomen?
Met een meidenkwartet
  dinsdag 29 mei 2012 @ 09:13:56 #22
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112156662
Wow Sorbo en Ophelia gefeliciteerd *O* Dat zijn nog eens mijlpalen. succes met jullie echo's!
Ik ben 25 weken nu nog even bijslapen en dan aan de slag voor de kinderkamer. Zelf Blijepeen noemt het nu niet meer mijn kamer maar babykamer O+

En vanmiddag maar naar een voorlichtingsbijeenkomst voor bbz. Het lukt maar niet om een bijbaantje te vinden en over 8 weken ga ik al met verlof. Maar helaas al enige tijd te weinig opdrachten voor zekerheid.

Cathmar, de 20 weken echo wordt normaal gesproken tussen week 19 en 21 gedaan. Balen maar het is ook iets heel spannends;)
Be dance |Be real| Be You
pi_112156720
estrys, is ook niet leuk om terug gezet te wordn

Kwisted, leuk hé dat trappelen, ik geniet daar zo van, vind het echt bijzonder O+

zou wat zijn sorbo, als je ineens toch een meisje in je buik hebt te logeren.

Spannend adesse, liggingsecho, hoop dat de kleine goed ligt.

Wat een miep Catmar, ik dacht altijd dat je wel wat meer speling had. Ik geloof dat wij ook de echo pas met 21/22 weken hadden.
pi_112156772
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 08:59 schreef Sorbootje het volgende:
Als we foto's krijgen, show ik een foto. Deal!

Eens kijken of het nog steeds een kerel is :D
:D

Bij ons durfde ze het vorige week niet te zeggen, kind is nu al eigenwijs. Donderdag hebben we de 20-weken echo, hopelijk werkt mini dan beter mee oO<
pi_112156797
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:13 schreef Loodje het volgende:

En vanmiddag maar naar een voorlichtingsbijeenkomst voor bbz.
bbz?
pi_112156811
As wat leuk, gefeliciteerd!

Het slaat nergens op maar maak ik me ineens zorgen omdat ik niet misselijk ben en zo. Maar dat komt natuurlijk door de medicijnen :D En ik ben duidelijk nog wel zwanger want gisteren gingen we uit eten en na drie happen zat ik vol. Dus mijn man de helft van mij ook opgegeten. En ineens moesten we lachen want de vorige keer was mijn zwanger zijn ook al zo slecht voor zijn lijn omdat ik zo weinig kon eten :P Nou ja onzekerheid blijft nog wel even de boventoon voeren vrees ik. :{w
  dinsdag 29 mei 2012 @ 09:26:37 #27
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_112156888
Hoever ben jij dan estrys?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_112156892
Liggingsecho is ter controle. Dus ik ga er gewoon vanuit dat ze goed ligt. Anders zien we wel weer. Ben wel benieuwd wat ze dan nog zouden doen met 38 weken. Eerst maar even afwachten. Misschien voelt ze het zo meteen wel goed.
pi_112156903
Estrys, wat vervelend dat je je zorgen maakt, ik kan me dat gevoel nog wel een beetje herinneren, hopen dat je je snel wat zekerder voelt :*
pi_112156935
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:26 schreef Ticootje het volgende:
Hoever ben jij dan estrys?
ergens rond de 8 of 9 weken daar zijn de meningen over verdeeld :P
  dinsdag 29 mei 2012 @ 09:31:38 #31
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_112156973
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:29 schreef Estrys het volgende:

[..]

ergens rond de 8 of 9 weken daar zijn de meningen over verdeeld :P

Wel fijn dat je medicijnen werken.
pi_112156995
Ik heb even nagekeken, ik krijg mijn 20 weken echo met 20 weken + 2. Maar dat ze inderdaad over die ene dag zo moeilijk bij jou doen Cathmar :?

Estrys jouw onzekerheid komt mij zeker bekend voor hoor. Heb het nu nog weleens :D
Hoop dat je je snel wat zekerder voelt!
pi_112157026
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wel fijn dat je medicijnen werken.
Ja heel fijn alleen kotsend boven de plee voel ik me toch zekerder _O-
pi_112157093
Heb ik iets gemist trouwens, dat Keshet een paar topics terug ineens uit de OP is verdwenen :?
pi_112157214
We hebben een zoontje van ruim 21 maanden kwisted.
Dat trappelen, daar kan ik echt naar uit kijken. Gaaf hoor.

Balen dat ze de echo niet met 19w en 6 dagen doen, ik dacht ook dat je altijd wel wat ruimte had.

Estrys balen van die onzekerheid, maar geen klachten zegt niets hoor. Was vorige zwangerschap ook bijna klachten vrij
  dinsdag 29 mei 2012 @ 09:47:18 #36
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112157266
Wat leuk As, gefeliciteerd *O*
.... met gevoel voor drama....
pi_112157281
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:43 schreef As1981 het volgende:
We hebben een zoontje van ruim 21 maanden kwisted.
Dat trappelen, daar kan ik echt naar uit kijken. Gaaf hoor.

Balen dat ze de echo niet met 19w en 6 dagen doen, ik dacht ook dat je altijd wel wat ruimte had.

Estrys balen van die onzekerheid, maar geen klachten zegt niets hoor. Was vorige zwangerschap ook bijna klachten vrij
Nou ik heb klachten genoeg :P En te kleine BH's. Heb ik er ook genoeg van op het moment O-)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 09:57:03 #38
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_112157417
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
Heb ik iets gemist trouwens, dat Keshet een paar topics terug ineens uit de OP is verdwenen :?
Nee hoor! Dat wilde ik zelf. :D Ik hoef niet zo nodig in de OP te staan. ;)
A grand adventure has begun.
pi_112157495
As gefeliciteerd!

Ik heb om 11 uur de 20 weken echo. Spannend! ("officieel" ben ik donderdag pas 20 weken trouwens..)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_112157534
Skoap, voor jou ook spannend vandaag! Veel succes en plezier bij de echo!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112157607
Skoap veel plezier en succes ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:57 schreef Keshet het volgende:

[..]

Ah, gelukkig, ik was bang dat er iets mis was ;)
pi_112157651
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:57 schreef Keshet het volgende:

[..]

Noh ik denk jij gaat voor het record langst boven aan deze keer ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 29 mei 2012 @ 10:11:53 #43
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112157707
Het is schoolvakantie en allebei de jongens zijn dus thuis. Ze worden zo opgehaald door mijn schoonouders :{
Ik ben zo beroerd, blijf maar overgeven sinds vanmorgen vroeg en kan niet wachten tot ik mijn bed weer in kan. Daar baal ik zo ontzettend van, ook dat ik de jongens weer moet uitbesteden, De tranen zitten heel hoog, waarom laat mijn lijf me verdomme zo in de steek de hele tijd?? Blegh, ik HAAT zwanger zijn, ben er zo ontiegelijk klaar mee om me steeds zo ziek te voelen!! Zo belemmerd in mijn doen en laten, ik kan en doe zoveel dingen niet meer en dat ben ik meeeeer dan zat.
*diepe zucht* Vandaag is niet mijn dag :N
  dinsdag 29 mei 2012 @ 10:12:42 #44
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_112157734
Kers... :*
A grand adventure has begun.
pi_112157768
Kersjes :*
pi_112157827
kersjes :*
pi_112157879
Kersjes wat super vervelend. Ik snap je gevoel heel erg goed :* :*
pi_112157944
Kersjes toch ;( Niet te hard zijn voor jezelf, zwanger zijn is sowieso best zwaar en belastend (zelfs zonder noemenswaardige klachten). Ik kan me niet eens voorstellen hoe het moet zijn als je al twee kinderen hebt rondlopen en dan zelf ook nog eens ziek bent. Hels lijkt het me. Het einde is hoe dan ook in zicht, echt waar :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112158163
Och Kersjes :*
Met een meidenkwartet
pi_112158201
Estrys, ik wens je dat de 2,5 week snel voorbij gaan. Als ik jou zo hoor praten zit het allemaal prima. Ik kan de onzekerheid wel begrijpen hoor.

Gerbera, sterkte met het verwerken van de schrik. Hopelijk voel je je gauw beter. Hebben ze kunnen uitvinden waar de blaasontsteking vandaan kwam? Was het streptokokken B? Zo ja hoop ik dat ze je hebben voorgelicht over AB tijdens de bevalling. Je kunt me dan ook altijd pm'en met vragen.

Gefeliciteerd AS.

Jeetje Marjolijntje, dat is wel schrikken. Sterkte en ik hoop dat ze nog wel 1 week blijft zitten en de bloeddruk daalt.

Adesse heb weleens gehoord van een uitwendige draaipoging ook nog met 38 weken. Hangt denk ik van factoren af zoals 1e/ volgende kind, vruchtwater, ligging placenta, ligging van het kind etc. Ik duim dat je baby goed ligt ^O^

Kersjes dikke :* , hoop dat je je snel weer beter voelt. En dan ga je lekker iets leuks met je jongens doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_112158239
Kersjes :*
Voor een aantal dames hier zou ik de tijd wel vooruit willen toveren.

As1981, wat gaaf van je zwangerschap *O* Een brusje voor Yaro O+
  dinsdag 29 mei 2012 @ 10:33:51 #52
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112158276
Danks allemaal.
Op sommige dagen kan ik de realiteit beter accepteren dan op andere. Feit is dat ik gewoon al ruim een half jaar ziek ben. Een half jaar van mijn leven! Onvoorstelbaar...
De laatste tijd zitten er weliswaar steeds meer betere dagen tussen, maar als ik dan 2 goede dagen op rij heb gehad dan valt een terugslag me gewoon zo zwaar. En ik weet dat het maar tijdelijk is, gelukkig zullen vrijwel alle klachten van nu over 'n kleine 2 maanden voorgoed verleden tijd zijn, maar het is soms gewoon zo moeilijk om ermee om te gaan. Die hardnekkige donderwolkjes boven mijn hoofd ook.... En dan vind ik het weer stom dat ik mezelf zo zielig en benadeeld voel. Zwelg zwelg zwelg......

Nog even. Nog maar een paar weken en dan noooooooooooit meer.
pi_112158446
Ik probeer het altijd voor mezelf te relativeren Kersjes. Sommige mensen zijn ziek en krijgen er niks voor terug behalve ellende. Soms is dat makkelijk praten dat weet ik. Maar mij helpt het altijd wel een beetje in mijn zelfmedelijden. Kop op hoor, het is al bijna juni ^O^

En je weet het: als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat. Dan de kids maar een dagje naar opa en oma. Straks hebben ze wel mooi een babybroertje O+
pi_112158542
Dank allen voor het succes wensen! :)
Weeen komen steeds sneller en duren langer.
Zo maar weer eens klokken.

Wel is het zo dat elke keer als ze moet plassen er een wee aankomt.

Spannend!! :D
pi_112158574
Jeetje wat vervelend Kersjes. hopelijk zitten er in die twee maanden vooral veel goede dagen

Spannend handheld
pi_112158609
Iemand een idee of je voor het bloedonderzoek nuchter moet zijn?
pi_112158623
Nou Kers ik vind het sowieso petje af voor jou hoor, omdat je ook nog twee koters rond hebt rennen.

Ik mag helemaaaaal niet klagen, maar in de tijd dat ik er zo beroerd aan was moest ik er inderdaad niet aan denken om ook nog een paar jengelende kinderen om mij heen te hebben terwijl ik me zelf zo klote voelde.

Het is ook helemaal niet leuk om zo zwanger te 'moeten' zijn .. Jij hebt net de pech dat je bij dat ene clubje mensen hoort die de zwangerschap niet op een roze wolk kan beleven. En dan mag je af en toe jezelf best even wegcijferen in medelijden. En op het moment dat je je wel goed voelt geniet je daar ook met volle teugen van als ik zo je berichten lees hier.

Dussuh inderdaad wat er al gezegd werd door iemand anders: ben niet te hard voor jezelf. Hier kan jij niks aan doen .. en gelukkig weet je dat er een lichtpuntje is, nu nog heel ver weg. Maar hij komt! En ik hoop dat je dan weer snel de kracht vidnt om te genieten van je complete gezinnetje :)
pi_112158653
Nou ik kreeg van de VK juist op mijn donder dat ik niet gegeten had dus :D

Je kunt voor de zekerheid even bellen anders?
pi_112158684
Estrys, ik moest wel nuchter bij het bloedonderzoek bij 9/10 weken. Later niet meer. Volgens mij staat dat ook op het formulier dat je mee hebt gekregen, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Anders nuchter gaan en iets van een mueslireep meenemen als het niet nuchter hoeft? Vaak zit je toch wel even te wachten ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112158740
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 10:48 schreef Phaidra het volgende:
Estrys, ik moest wel nuchter bij het bloedonderzoek bij 9/10 weken. Later niet meer. Volgens mij staat dat ook op het formulier dat je mee hebt gekregen, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Anders nuchter gaan en iets van een mueslireep meenemen als het niet nuchter hoeft? Vaak zit je toch wel even te wachten ;).
Zal vanavond eens kijken op het formulier. Er staat me iets van bij van nuchter zijn de vorige keer. Nou ja ik ga gewoon om 7:15 bij de prikpost zitten dan hopen dat ik een van de eerste ben.
pi_112159228
Ja lastig is dat dan he dat ze per regio of per praktijk dan weer wat anders willen.

Ik had toen inderdaad wel wat bij me wat ik direct kon eten als ik geprikt was :)
pi_112159845
Oh hai!

Ik was eens rond aan het kijken voor kinderopvang (we zijn aan het kijken of het gunstiger is als een van ons minder gaat werken of niet). Vond zo snel geen ander topic in OUD, en aangezien dit voor velen van jullie ook wel zal spelen... Misschien weten jullie wat meer :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 29-05-2012 11:30:54 ]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:25:13 #63
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112159921
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:21 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

bbz?
Bijzonder Bijstand Zelfstandigen

Als ondernemer heb ik geen recht op een uitkering, meestal als ik te weinig opdrachten heb, werk ik er gewoon parttime of fulltime bij. Echter is het nu al een lange tijd erg lastig om aan een baan te komen en zeker nu met mijn dikke buik. Dus vanmiddag maar naar een voorlichtingsbijeenkomst over de bbz (Je moet dus eerst voor zo'n bijeenkomst in aanmerking komen, zijn hele strenge regels mbt de bbz dus zal het wel niet krijgen, maar als je niet probeert weet je het helemaal niet)

En we blijven opzoek naar (vakantie)werk voor nog maar 2,5 mnd :D

Ik ga weer even bijlezen, tot zo :D
pi_112160037
coco, wij hebben verlengde opvang (van half 7 tot half 7) en dan zijn we per maand voor 1 dag in de week 330 euro kwijt. 250 lijkt me dus weinig maar misschien zijn wij wel heel duur uit. Let wel op, sommige kdv willen niet dat een kind maar 1 dag komt, die hebben een minimale afname.

Wij hebben het zo geregeld, ik ga 3 dagen in de week werken, mijn man 4. Mijn schoonmoeder komt een middag oppassen en we hebben dan anderhalve dag opvang. Jammer genoeg wel verlengde opvang want we werken allebei ver van huis.
pi_112160076
Volgens mij liggen de prijzen voor een kdv ergens tussen 6,25 en 7,50 euro per uur. 250 euro lijkt me wel kunnen.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:29:59 #66
100412 mefke79
komt goed!
pi_112160096
coco, er is wel een topic over kinderopvangtoeslag, maar de standaardberekening is als volgt:
uurtarief x aantal uren per dag (meestal een verplicht aantal uren, 11 uur in ons geval) x aantal dagen x 4 (voor een maand). In jouw geval zou dat zijn:
250/44 uren (11x4)= 5.70 per uur. Dat zou netjes zijn. Er zit ook een maximum aan de vergoeding per uur, maar dat is volgens mij hoger dan die 5,70
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:31:13 #67
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_112160131
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:23 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh hai!

Ik was eens rond aan het kijken voor kinderopvang (we zijn aan het kijken of het gunstiger is als een van ons minder gaat werken of niet). Vond zo snel geen ander topic in OUD, en aangezien dit voor velen van jullie ook wel zal spelen... Misschien weten jullie wat meer :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is het uurtarief? En dan simpelweg het uurtarief x aantal uren per maand afname?

Ik betaal voor 3 dagen kdv en 3 middagen naschoolse (2 kinderen dus) 500 euro.

Zonder tegemoetkoming is de rekening van 3 dagen in de week opvang iets van 800?
pi_112160267
Coco, dat is wel weinig. Lekker! Is dat bij een gastouder of opvang?
Wij betalen voor kdv (bruto) 6.74 per uur. Voor 1 dag komen we op 321 nog iets per maand.
Let wel: een dag kinderopvang is bij ons 11 uur. Ze zijn open van zeven tot zes. En of je je kind nu op negen uur brengt en om vijf uur ophaalt, je betaalt voor die elf uur.

Ik werk drie dagen, mijn man heeft 1 dag per week ouderschapsverlof. En mijn moeder past 1 dag op.
Geen idee hoe we dat gaan doen als ons tweetal er straks is. Ik heb uitgerekend hoeveel drie kinderen me gaan kosten bij de opvang, maar blokkeer dat nog even :o

Hier kun je trouwens een proefberekening voor je toeslag maken
http://www.belastingdiens(...)gen/#bmPresentResult
Met een meidenkwartet
pi_112160331
Thistle, minimale afname, helemaal niet aan gedacht nog! Net even op de site gekeken van de opvang die ik op 't oog heb, en zij kennen alleen bij variabele opvang een minimum afname (maar dat is niet nodig). Geloof dat zij geen verlengde opvang bieden, maar volgens mij zou dat voor ons ook niet nodig zijn. Scheelt weer.

Estrys, volgens de prijslijst van 'mijn' opvang, hanteren zij een uurtarief van ¤5.75 (flexibele opvang ¤6.75/uur). Is het in het zuiden van het land misschien goedkopen dan in de Randstad e.d.?

Mefke, thx. Ik heb ook een vrij simpele berekening gehanteerd, alleen dacht ik altijd dat het vééél duurder zou zijn (rekende echt op een half tot heel maandloon).
pi_112160378
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
Thistle, minimale afname, helemaal niet aan gedacht nog! Net even op de site gekeken van de opvang die ik op 't oog heb, en zij kennen alleen bij variabele opvang een minimum afname (maar dat is niet nodig). Geloof dat zij geen verlengde opvang bieden, maar volgens mij zou dat voor ons ook niet nodig zijn. Scheelt weer.

Estrys, volgens de prijslijst van 'mijn' opvang, hanteren zij een uurtarief van ¤5.75 (flexibele opvang ¤6.75/uur). Is het in het zuiden van het land misschien goedkopen dan in de Randstad e.d.?

Mefke, thx. Ik heb ook een vrij simpele berekening gehanteerd, alleen dacht ik altijd dat het vééél duurder zou zijn (rekende echt op een half tot heel maandloon).
Het verschilt per kdv volgens mij. Bij ons zit het rond de 6,30 geloof ik.
pi_112160383
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat is het uurtarief? En dan simpelweg het uurtarief x aantal uren per maand afname?

Ik betaal voor 3 dagen kdv en 3 middagen naschoolse (2 kinderen dus) 500 euro.

Zonder tegemoetkoming is de rekening van 3 dagen in de week opvang iets van 800?
Ja, zo simpel heb ik het dus ook gedaan. Alleen leek het zo weinig (nog steeds genoeg hoor, maar het is te doen, zeg maar. Ik dacht altijd dat het echt veel meer zou zijn).
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:38:48 #72
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_112160440
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:37 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja, zo simpel heb ik het dus ook gedaan. Alleen leek het zo weinig (nog steeds genoeg hoor, maar het is te doen, zeg maar. Ik dacht altijd dat het echt veel meer zou zijn).
Het ligt ook aan je inkomen wat je weer terugkrijgt.. Hoe meer je verdient hoe minder je terugkrijgt.
pi_112160447
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:34 schreef Cathmar het volgende:
Coco, dat is wel weinig. Lekker! Is dat bij een gastouder of opvang?
Wij betalen voor kdv (bruto) 6.74 per uur. Voor 1 dag komen we op 321 nog iets per maand.
Let wel: een dag kinderopvang is bij ons 11 uur. Ze zijn open van zeven tot zes. En of je je kind nu op negen uur brengt en om vijf uur ophaalt, je betaalt voor die elf uur.

Ik werk drie dagen, mijn man heeft 1 dag per week ouderschapsverlof. En mijn moeder past 1 dag op.
Geen idee hoe we dat gaan doen als ons tweetal er straks is. Ik heb uitgerekend hoeveel drie kinderen me gaan kosten bij de opvang, maar blokkeer dat nog even :o

Gewoon kinderdagverblijf. Vrienden van ons hebben hun dochtertje ook daar, en zijn heel tevreden. Dus ik heb zoiets van, prima! Was nu alleen aan het kijken wat het eigenlijk zou gaan kosten.

Geloof trouwens dat deze opvang ook alleen halve of hele dagen telt, dus niet puur het aantal uur.
pi_112160476
Lekker joh! Mooie meevaller dan voor jullie Coco!
Met een meidenkwartet
pi_112160520
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:38 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Gewoon kinderdagverblijf. Vrienden van ons hebben hun dochtertje ook daar, en zijn heel tevreden. Dus ik heb zoiets van, prima! Was nu alleen aan het kijken wat het eigenlijk zou gaan kosten.

Geloof trouwens dat deze opvang ook alleen halve of hele dagen telt, dus niet puur het aantal uur.
Waarschijnlijk is het tarief wel per uur, maar je kan alleen halve of hele dagen afnemen. Dat is omdat je anders de hele dag ouders in en uit hebt lopen om kinderen op te halen. Ja kan dan alleen tussen de middag en 's avonds ophalen.
pi_112160563
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het ligt ook aan je inkomen wat je weer terugkrijgt.. Hoe meer je verdient hoe minder je terugkrijgt.
Yup, ik ben benieuwd wat het volgend jaar gaat worden met de toeslag...
pi_112160609
Wij gaan voor gastouderopvang en die keuze is bewust gemaakt, omdat mijn man de ene week vroege dienst heeft en de andere week late dienst.

Als het goed is ga ik deze week om de tafel zitten met mijn leidinggevende om mijn 'werken-na-mijn-verlof'-plan door te spreken.

Als dat plan door zou kunnen gaan zoals het nu is, zou ik de ene week 28 uur werken, en de andere week 32. In beide weken zit dan ook een dag thuis werken inbegrepen.

Dat lijken hele lange dagen, maar omdat mijn man dus in ploegendienst werkt kan hij OF het kindje 's middags brengen voor een paar uurtjes totdat ik klaar ben met werken. OF hij kan het kindje vroeg weer ophalen. Voor ons was dit vele malen gunstiger omdat we inderdaad 11 uur per dag af moeten nemen, waarvan we er op zijn max. maar 6 gebruiken.

Ik kan je zo niet 1-2-3 oplepelen hoeveel uren we nu in de manad gaan gebruiken. Maar ik heb het laten berekenen door de accountant wat dat dan netto zou gaan kosten en we zitten tussen de 200 - 300 euro. Tarief voor gastouder (maar ook de tegemoetkoming vanuit Belastingdienst) ligt wel een stukje lager.

Dus ik denk dat het misschien een beetje appels met peren vergelijken is.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:43:07 #78
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_112160628
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:41 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Yup, ik ben benieuwd wat het volgend jaar gaat worden met de toeslag...
Gaan ze weer bezuinigen?
pi_112160674
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:34 schreef Cathmar het volgende:
Net even dat linkje geprobeerd. Volgens die link krijgen we per maand 108 euro terug (mgoed, dat is op basis van de gegevens van dit jaar... is natuurlijk afwachten wat het in 2013 gaat worden!).

Dan zouden we per maand op ¤142 zitten. Valt me enorm mee! Mgoed, zoals gezegd, eerst maar eens afwachten wat 't in 2013 wordt...
pi_112160704
Volgend jaar nog steeds maar 1 kind op het kdv :o En de buitenschoolseopvang dan :) meteen even over gebeld of dat nog klopt ivm verhuizing want daar staat meneertje al voor ingeschreven sinds hij 3 maanden oud is :P
pi_112160732
Ja ik denk niet dat we er al zijn met dit pakket .. (+, wat blijft er nog overeind na de verkiezingen??)

Omdat ik ook nog met de kosten voor een leasewagen zit te kijekn vanaf volgend jaar terwijl we die bewust niet prive reden, had mijn accountant uitgerekend dat ik dadelijk nog voor ongeveer 600 - 700 pm ga werken.

Als ze dan weer door die toeslag gaan waaien, wordt het alleen maar minder.

Ik zie gelukkig naast de inkomsten ook nog een heleboel andere voordelen in het blijven werken. Maar het ontmoedigt het toch wel een beetje. Het is bijna verleidelijk dat ik mijn baan op ga zeggen omdat we dan qua toeslagen enzo dadelijk de situatie gaan krijgen dat we dan net zo veel over gaan houden onder aan de streep. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn, moeders weer achter het aanrecht jagen maja :N
pi_112160778
nog voor 600/700 per maand? Ik vind het niet in de categorie nog vallen eerlijk gezegd. Op jaarbasis kun je daar nog aardig van op vakantie.
pi_112160805
Vind je dat veel bedoel je Estrys?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:47:51 #84
100412 mefke79
komt goed!
pi_112160807
Twinkle, als jij thuis werkt, is je kindje dan ook thuis? Want die combi is eigenlijk al snel niet meer te doen. Of je moet het in de avonduren kunnen proppen, als je man wel thuis is.
pi_112160810
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:42 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik kan je zo niet 1-2-3 oplepelen hoeveel uren we nu in de manad gaan gebruiken. Maar ik heb het laten berekenen door de accountant wat dat dan netto zou gaan kosten en we zitten tussen de 200 - 300 euro. Tarief voor gastouder (maar ook de tegemoetkoming vanuit Belastingdienst) ligt wel een stukje lager.
Maar dan heb je dus meerdere dagen per week opvang?

Martijn wil het liefst zelf ook nog een dag extra thuis gaan werken. Dan zou ons kind helemaal niet naar de opvang hoeven. Maar eigenlijk lijkt het me helemaal niet verkeerd, een dagje opvang. Voor de ontwikkeling/omgang met andere kindjes (zeker als hij/zij iets ouder is en interactie met andere kindjes/mensen heeft).

Mgoed, dat is een discussie die ik binnenkort nog eens met Martijn moet voeren :+
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:48:38 #86
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_112160829
Thuiswerken met een kind thuis? Ik denk dat je weinig aan werken toekomt hoor.
pi_112160836
Thuiswerken gaat echt niet hoor, met een kleine.
Misschien is ouderschapsverlof een optie anders voor je man?
Met een meidenkwartet
pi_112160880
Thuiswerken met een kind kan je in veel gevallen inderdaad vergeten. Ons lukt het in ieder geval niet.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:50:39 #89
100412 mefke79
komt goed!
pi_112160891
Topic gevonden: Kinderopvang en toeslag - 2

Overigens, de plannen voor volgend jaar zijn nu nog meer bezuinigen, maar tja, of dat na de verkiezingen ook nog zo is, geen idee. Fijn joh, die zekerheid.
pi_112160918
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:47 schreef mefke79 het volgende:
Twinkle, als jij thuis werkt, is je kindje dan ook thuis? Want die combi is eigenlijk al snel niet meer te doen. Of je moet het in de avonduren kunnen proppen, als je man wel thuis is.
Ik ben dan wel geen Twink, maar voor mij is het gelukkig wel te doen. Ben docent, en kan ook idd 's avonds mijn lessen voorbereiden of wat dingen meenemen naar het weekend. En mocht het écht niet te doen zijn, dan kan ik altijd nog écht minder gaan werken.

Maar ik heb sowieso 54 vakantiedagen per jaar. En dan werk ik vier blokken van 10 weken --> de laatste 3 weken van iedere blok is de tentamenperiode. In die periode ben ik vooral (thuis!) veel werk na aan het kijken en aan het vergaderen. Daarom vind ik het ook zo zonde om een dag écht minder te gaan werken (ik ben immers al heel flexibel qua werk, en heb veel vrije dagen/momenten).
pi_112160975
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:50 schreef mefke79 het volgende:
Topic gevonden: Kinderopvang en toeslag - 2

Overigens, de plannen voor volgend jaar zijn nu nog meer bezuinigen, maar tja, of dat na de verkiezingen ook nog zo is, geen idee. Fijn joh, die zekerheid.
Ah, eens lezen :)
pi_112161000
Ja de ene week komen we dan uit op ... Ik moet even goed nadenken hoor :D

Ik meen 4 halve dagen opvang, de andere week 3 dagen opvang. Zoiets was het :D

Ja kindje is wel thuis als ik thuis werk. Echter ik zeg wel een dag thuis werken, maar eigenlijk heb ik het dan over 4 uurtjes. Dit zou ik dan kunnen spreiden op de momenten dat kindje slaapt.

Of het gaat werken is een tweede .. Dat weet ik echt niet.
Maar ik zet momenteel bewust wat hoger in, terug gaan in uren kan altijd nog.
Ik zou het vervelender vinden als ik straks 24 uur ga werken en merk dat ik me verveel (kan dat.. ervaringsdeskundigen onder ons? :D )

Aan de ene kant vind ik dat KDV steeds meer te bieden hebben voor de ontwikkeling van het kind. En inderdaad, dan leert het kind ook met andere kinderen omgaan (al zijn ze op jongere leeftijd in hun ontwikkeling wat egoistischer aangelegd, maar da's cognitie, dus weer een ander verhaal).

Aan de andere kant vind ik het wel mooi dat bij een gastouder die druk wat minder ligt, waardoor ze nog echt 'kind' kunnen zijn... gewoon lekker spelen en ravotten.

Ik heb zelf de PABO gedaan dus ik heb met eigen ogen gezien hoeveel druk er op kindjes komt zodra zij naar de basisschool gaan. DAt is in de afgelopen 20 jaar echt giga veranderd. Laat ze nu nog maar even lekker hun ding doen dan denk ik :)
pi_112161063
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:51 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ben docent,
Bij mijn opvang hebben ze ook onderwijscontracten.

*Een onderwijscontract is bedoeld voor ouders/verzorgers die werkzaam zijn in het onderwijs.
Uw kind heeft opvang in de door "naam opvang" vastgestelde 40 schoolweken en niet in de 12
vakantieweken. Opvang in de vakantieweken is incidenteel aan te vragen en is op basis van
beschikbaarheid. Bij aanvraag van het onderwijscontract vragen wij u een bewijs te
overhandigen dat u of uw partner werkzaam zijn in het onderwijs.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:54:59 #94
100412 mefke79
komt goed!
pi_112161066
Coco, maar je zegt zelf al dat je vooral die laatste drie weken veel thuis bent. Die weken kan je dan thuis wel wat doen, maar daarvoor heb wel gewoon een contract bij de opvang en dus zul je die dagen moeten betalen, of je je kindje nou brengt of niet.

Overigens, als jij de vakanties allemaal vrij bent is het nog een optie om een kdv te zoeken dat werkt met 40 weken contracten. Dan breng je je kindje niet in de vakantie en betaal je er dus ook niet voor.
pi_112161105
Nou ja, mocht het in de praktijk echt niet te doen zijn wat jullie aangeven, dan kan ik er alsnog voor kiezen om die uurtjes op kantoor te maken en de opvang iets uit te breiden. Dat is wel te regelen :)

Ik denk dat ik dat even voor mezelf uit moet vinden.

De klusjes die ik dan mee naar huis zou nemen zijn niet de meest uhh.. bewerkelijke dingen. Eigenlijk gewoon een beetje typwerk, stelt niet zo heel veel voor en kan er makkelijk vanaf als het moet.

We shall see :)
pi_112161179
relexed dat onderwijscontract, zou ik ook wel willen. Nu zit ik in mijn vakanties met dure verlengde opvang die ik niet echt nodig heb
pi_112161220
Ik weet nog niet hoe ik het ga regelen. Seb gaat vanaf januari naar school, ik ga drie dagen werken. Nu past mijn moeder 1 dag op. Waarschijnlijk blijft ze dat doen maar dan op nr 2 en gaat Seb naar de buitenschoolse opvang 3 dagen in de week.Of 2 dagen en dan moet mijn moeder bij ons in huis komen oppassen en Seb opvangen na schooltijd.

Ik kan ook nog 2x9 en 1x 6 gaan werken, dan kan ik Seb precies na schooltijd oppikken en nr 2 bij mijn moeder gaan halen. Die uren van die 2x9 betaal ik toch al op het kdv. Nog even over nadenken. :D veel opties
pi_112161331
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:54 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Bij mijn opvang hebben ze ook onderwijscontracten.

*Een onderwijscontract is bedoeld voor ouders/verzorgers die werkzaam zijn in het onderwijs.
Uw kind heeft opvang in de door "naam opvang" vastgestelde 40 schoolweken en niet in de 12
vakantieweken. Opvang in de vakantieweken is incidenteel aan te vragen en is op basis van
beschikbaarheid. Bij aanvraag van het onderwijscontract vragen wij u een bewijs te
overhandigen dat u of uw partner werkzaam zijn in het onderwijs.

Oh! Wist niet eens dat dat bestond. Inderdaad maar eens uitzoeken of ze dat hier (in de buurt) ook aanbieden). Zou wel fijn zijn inderdaad :) Goede tip, thx!
pi_112161355
Ik vind niet dat ons KDV druk legt op mijn kind hoor Twinkle :N
Hij gaat mee in het ritme van eten met de rest e.d. nu hij dreumes is maar er is nog steeds ruimte voor zijn eigen ritme qua slapen.
Iets presteren op ontwikkelingsgebied hoeft hij al helemaal niet.
Ik ga er wel vanuit dat zij signaleren als hij ernstig achter zou lopen met iets en dan vind ik hun signaleringsfunctie enkel fijn.
The way you rock'n'roll
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:02:56 #100
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112161431
Wij weten gelukkig wel al hoe we het gaan regelen. Doordat ik veelal 's avonds werk en peen overdag, kunnen wij dit samen combineren. Daar zijn wij echt mee gezegend! We zullen er met de tijd voor kiezen om een dagje of 2 naar de opvang te doen (mits er plek is) maar dat zal pas na het eerste levensjaar zijn.
Daarnaast hebben wij hele lieve opa's en oma's die ook wel eens willen oppassen als het nodig is, ben blij dat we dat hebben want ik zag hoe mijn moeder het met mijn broertje moest doen met de kdv, ze werkte eigenlijk alleen maar voor de opvang met een klein extra'tje.
pi_112161454
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:54 schreef mefke79 het volgende:
Coco, maar je zegt zelf al dat je vooral die laatste drie weken veel thuis bent. Die weken kan je dan thuis wel wat doen, maar daarvoor heb wel gewoon een contract bij de opvang en dus zul je die dagen moeten betalen, of je je kindje nou brengt of niet.

Overigens, als jij de vakanties allemaal vrij bent is het nog een optie om een kdv te zoeken dat werkt met 40 weken contracten. Dan breng je je kindje niet in de vakantie en betaal je er dus ook niet voor.
Oh, maar ik bedoel meer dat ik tijdens die 3 'eindweken' van ieder blok sowieso geen problemen voorzie in het thuiswerken, ook al is mijn kindje thuis (en niet bij de opvang). De opvang wil ik in principe tijdens die weken gewoon door laten lopen (die is bedoeld voor de dag dat Martijn en ik allebei naar het werk zijn, en mijn moeder ook niet oppast). Alleen wordt het afwachten hoe het thuiswerken verloopt tijdens de andere weken van ieder blok...

Ja, en zo'n 40-weken contract, daar ga ik me echt wel eens verder in verdiepen, net als dat docentencontract!
pi_112161521
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:23 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh hai!

SPOILER
Ik werk nu 4 dagen, mijn meneer 5. Dalijk gaan we beiden ouderschapsverlof opnemen voor 4 uur p.w., dat we om de week 'opnemen'. Dan werk ik dus de ene week 4 dagen, de andere 3, hij 4 om 5. We hebben dan 3 dagen opvang nodig, waar incl. teruggave nog zo'n 600 euro voor betalen. Ik krijg ouderschapsverlof nog 62,5% doorbetaald (met 4 uur in de week kan dat ca. 2 jaar, daarna heb ik nog recht op 2 jaar onbetaald).

Mijn moeder kan helaas niet meer oppassen (fysiek gezien), mijn schoonouders zijn veel te druk :+ (net pas gestopt met werken en nu volop aan het genieten). Ze willen wel inspringen als het nodig is, maar we willen ze niet op structurele basis 'inzetten' (klinkt zo onaardig, zo is het niet bedoeld).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112161578
mbt druk leggen op de ontwikkeling,
je zou er op kunnen letten of een kdv wel of niet een VVE programma aanbied (vroege voorschoolse educatie). Dit is een programma, vaak ontwikkeld voor kinderen die niet Nederlands als moedertaal krijgen aangeboden thuis, die kinderen voorbereid op de vaardigheden die ze nodig hebben voor de basisschool. VVE programma's kun je tegen komen op het kinderdag verblijf, op de voorschool (peuterspeelzaal maar dan 4 dagen in de week) en in kleuterklassen.
pi_112161591
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik krijg ouderschapsverlof nog 62,5% doorbetaald (met 4 uur in de week kan dat ca. 2 jaar, daarna heb ik nog recht op 2 jaar onbetaald).

Dat is fijn joh! Ouderschapsverlof is voor mij gewoon onbetaald. En volgend jaar schaffen ze ook de belastingkorting af.
Met een meidenkwartet
pi_112161616
Druk? Eten, slapen, poepen, spelen wanneer hij dat wil de eerste 18 maanden :P

En nu nog, hij heeft zoveel vriendjes en een lol dat ze samen hebben. Ze hebben het gewoon erg gezellig O+
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:09:02 #106
351479 KatyM
Hihaah!
pi_112161687
quote:

[..]

Ik werk nu 4 dagen, mijn meneer 5. Dalijk gaan we beiden ouderschapsverlof opnemen voor 4 uur p.w., dat we om de week 'opnemen'. Dan werk ik dus de ene week 4 dagen, de andere 3, hij 4 om 5. We hebben dan 3 dagen opvang nodig, waar incl. teruggave nog zo'n 600 euro voor betalen. Ik krijg ouderschapsverlof nog 62,5% doorbetaald (met 4 uur in de week kan dat ca. 2 jaar, daarna heb ik nog recht op 2 jaar onbetaald).

Mijn moeder kan helaas niet meer oppassen (fysiek gezien), mijn schoonouders zijn veel te druk :+ (net pas gestopt met werken en nu volop aan het genieten). Ze willen wel inspringen als het nodig is, maar we willen ze niet op structurele basis 'inzetten' (klinkt zo onaardig, zo is het niet bedoeld).
Wij gaan dit bijna net zo doen. Alleen passen mijn ouders wel 1 dag pw op, dus 2 dagen kdv. Ik krijg mn ouderschapsverlof 75% doorbetaald,alleen kan ik het iets meer dan een jaar zo volhouden, dan idd nog een jaar onbetaald. Vind het een prima oplossing zo :).
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:09:16 #107
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112161699
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:06 schreef Thistleweed het volgende:
mbt druk leggen op de ontwikkeling,
je zou er op kunnen letten of een kdv wel of niet een VVE programma aanbied (vroege voorschoolse educatie). Dit is een programma, vaak ontwikkeld voor kinderen die niet Nederlands als moedertaal krijgen aangeboden thuis, die kinderen voorbereid op de vaardigheden die ze nodig hebben voor de basisschool. VVE programma's kun je tegen komen op het kinderdag verblijf, op de voorschool (peuterspeelzaal maar dan 4 dagen in de week) en in kleuterklassen.
Daar hebben ze bij ons een aparte groep voor.

Puck zit in een verticale groep en hij doet graag mee met de jongens van 4. Schateren kan hij om ze :D
The way you rock'n'roll
pi_112161967
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:06 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Dat is fijn joh! Ouderschapsverlof is voor mij gewoon onbetaald. En volgend jaar schaffen ze ook de belastingkorting af.
Ja, ik ben er ook heel blij mee! Moet ik wel zien dat ik eind van het jaar nog werk héb, aangezien er een reorganisatie aan zit te komen en gedwongen ontslagen helaas niet uit te sluiten zijn... Maar wie dan leeft, wie dan zorgt :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112162084
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Daar hebben ze bij ons een aparte groep voor.

Puck zit in een verticale groep en hij doet graag mee met de jongens van 4. Schateren kan hij om ze :D
Bij ons hebben ze 3 groepen: een babygroep voor de echt kleintjes, een verticale groep waar alles door elkaar zit (de speelgroep) en dan nog een groep met wat oudere kinderen die al wat meer toe zijn aan school. Het is niet per se leeftijdsgebonden, ze kijken eerder naar de ontwikkeling ^O^.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:22:01 #110
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112162217
Waar Puck eerst zat begon hij ook in een baby/dreumes groep. Daar kenden ze alleen horizontale groepen.

We zijn wegens ontevreden overgestapt naar het huidige kdv en zij hebben verticale groepen en peutergroepen en voorschoolse groep en BSO.

Ik persoonlijk vind dat er meer tijd voor mijn baby was in de verticale groep maar we waren natuurlijk niet voor niks ontevreden bij de babygroep van het vorige kdv ;)
The way you rock'n'roll
pi_112162320
We gaan van de verticale groep over stappen naar de babygroep omdat in de verticale groep vreselijke drukke peuters zitten en dat is niet echt fijn voor onze dochter hebben we gemerkt. Er zitten ook 13 kinderen op 2 leidsters terwijl dat bij de babygroep maximaal 9 zijn.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_112162353
Alles was goed op de 20w echo! En we krijgen een jongen! Ik vind het zo leuk O+
pi_112162387
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Waar Puck eerst zat begon hij ook in een baby/dreumes groep. Daar kenden ze alleen horizontale groepen.

We zijn wegens ontevreden overgestapt naar het huidige kdv en zij hebben verticale groepen en peutergroepen en voorschoolse groep en BSO.

Ik persoonlijk vind dat er meer tijd voor mijn baby was in de verticale groep maar we waren natuurlijk niet voor niks ontevreden bij de babygroep van het vorige kdv ;)
De horizontale babygroep is - zo heb ik het althans begrepen - bedoeld voor baby's die veel behoefte hebben aan rust en regelmaat. Toen wij kwamen kijken waren er welgeteld drie baby's op deze groep. Als een baby drukte 'aankan' en het wel gezellig vindt om wat meer aanspraak te hebben van andere kinderen, kan een baby ook in de verticale groep geplaatst worden. Geen duidelijke stelregel dus en dat spreekt me wel aan.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:27:00 #114
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112162414
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:24 schreef bitterend het volgende:
We gaan van de verticale groep over stappen naar de babygroep omdat in de verticale groep vreselijke drukke peuters zitten en dat is niet echt fijn voor onze dochter hebben we gemerkt. Er zitten ook 13 kinderen op 2 leidsters terwijl dat bij de babygroep maximaal 9 zijn.
Ja dat is de keerzijde idd. Puck vindt veel kinderen om zich heen geweldig juist.
Ik merkte vooral dat juist omdat grotere kinderen wel even kunnen wachten en veel zelf kunnen dat er meer ruimte was om Puck aandacht te geven direct als hij er om vroeg.
Het verschilt zo veel per kind waar het wel bij vaart. Het is niet te voorspellen.

Skoap fijn en een jongen *O* O+
The way you rock'n'roll
pi_112162424
*O* Skoap, blij dat alles gezond is! Jongens zijn *;

Wij zijn juist heel tevreden met de verticale groep waar Cas zit. Hij is heel leergierig en kan dus lekker alles afkijken van de oudere kindjes.
pi_112162430
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:25 schreef Skoap het volgende:
Oh wat fijn!! Ook een jongen, tof
O+ *G* O+ *G* O+ *G*
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:27:56 #117
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112162453
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:26 schreef Phaidra het volgende:

[..]

De horizontale babygroep is - zo heb ik het althans begrepen - bedoeld voor baby's die veel behoefte hebben aan rust en regelmaat. Toen wij kwamen kijken waren er welgeteld drie baby's op deze groep. Als een baby drukte 'aankan' en het wel gezellig vindt om wat meer aanspraak te hebben van andere kinderen, kan een baby ook in de verticale groep geplaatst worden. Geen duidelijke stelregel dus en dat spreekt me wel aan.
Oh, dat is nou iets wat mij zeker ook aanspreekt!
Fijn joh, zo'n kdv!
The way you rock'n'roll
pi_112162576
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Oh, dat is nou iets wat mij zeker ook aanspreekt!
Fijn joh, zo'n kdv!
Ja, ik heb er wel een goed gevoel bij. Echt een lucky shot trouwens, want het is het enige kdv dat in aanmerking kwam in verband met (extra) reistijd :P. Ik had ons ook niet aangemeld bij andere kdv's (wel van tevoren wat websites zitten neuzen uiteraard).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112162694
Sorry sorry dames voor de verwaarlozing! Maar met zo'n lang weekend, vent en kind thuis, lekker weer. Nou ja jullie kennen het wel. Dan schiet fok!en er gewoon bij in af en toe.

Maar, nog niks aan de hand hier hoor, baby's zitten nog gewoon in mijn mega-toeter-buik. Wel wat voorwerk, best aardig wat harde buiken, en soms zelfs wat venijnige oefenweeen. Maar goed, volgens de gyn allemaal prima. Ze vertrouwen erop dat ik nog wel weet hoe een echte wee voelt en als ik er bij wijze van spreken een uur lang elke vijf minuten 1 heb dan moet ik meteen bellen. Vorige bevalling was vlot (6u totaal) dus moet echt wel direct aan de bel trekken.

En ik ben BLIJ dat het wat koeler is. Sorry voor iedereen die van het lekkere weer heeft genoten... normaal zit ik ook de hele dag in de zon en kan het me bijna niet warm genoeg zijn. Maar nu kan ik er echt niet tegen. Hou verschrikkelijk veel vocht vast, kan nagenoeg niet plassen en zweten doe ik ook niet. Dus ik was net een kamerolifantje :(
Van mij mag het nog even zo blijven als nu, dan doe ik 'even' bevallen en dan mag het daarna weer warm worden. Deal?
pi_112162695
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ja dat is de keerzijde idd. Puck vindt veel kinderen om zich heen geweldig juist.
Ik merkte vooral dat juist omdat grotere kinderen wel even kunnen wachten en veel zelf kunnen dat er meer ruimte was om Puck aandacht te geven direct als hij er om vroeg.
Het verschilt zo veel per kind waar het wel bij vaart. Het is niet te voorspellen.

Ja dat dacht ik inderdaad in het begin ook, dan hebben ze veel tijd voor R want de grotere kinderen kunnen wat anders doen...maar nu zitten 3-4 baby's op de verticale groep samen met 10 peuters soms! erg druk dus. Ze wil de hele dag naar kindjes kijken, dat vindt ze geweldig maar als ze moet slapen kan ze de drukte niet aan en loopt het helemaal mis voor haar..
Vind ik jammer dat we over moeten stappen want ik vond de leidsters van de verticale groep zo geweldig!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_112162703
Skoap fijn dat je echo zo goed was!!

Leuk zeker weer om je beebje te zien? :Y

Ik moet nog een dikke 2 weken wachten ... :') .. Echt aftellen hier :D
pi_112162715
quote:
*O* wat leuk en fijn!!
pi_112162769
Ik heb zelf niet zo heel veel last van de warmte gehad (maar zat ook vooral binnen en 's avonds pas buiten).

Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat als je al zo'n beetje op je einde loopt dat dan echt niet prettig is bijtje! :Y

En 20 graden is toch ook meer als zat om nog een beetje normaal te functioneren :P
Ik heb van het weekend niet veel gedaan in huis :@ ... Was me veul ste warm :@
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:37:03 #124
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112162812
quote:
*O* *O* Gefeliciteerd :D Wat leuk een jongetje :D

Spannend is die echo he;)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:38:22 #125
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112162865
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:34 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik inderdaad in het begin ook, dan hebben ze veel tijd voor R want de grotere kinderen kunnen wat anders doen...maar nu zitten 3-4 baby's op de verticale groep samen met 10 peuters soms! erg druk dus. Ze wil de hele dag naar kindjes kijken, dat vindt ze geweldig maar als ze moet slapen kan ze de drukte niet aan en loopt het helemaal mis voor haar..
Vind ik jammer dat we over moeten stappen want ik vond de leidsters van de verticale groep zo geweldig!
Dat is ook wel wat veel idd. Ik dacht dat 3 baby's het max was ook bij een verticale groep?
Puck was de jongste toen wij naar hen overstapten dus dat was erg fijn op dat moment.

Ik kan me best voorstellen dat er teveel prikkels binnenkomen idd bij een baby.

Maar off topic O-)
The way you rock'n'roll
pi_112162878
Twinkle nou inderdaad, het huishouden heb ik ook gewoon echt al die dagen totaal niks aan gedaan. Ik hoop dat ik het vocht nu een beetje snel kwijt kan raken. Dan kan ik tenminste weer eens wat gaan doen! :)
pi_112162887
Skoap *O*

Phaidra ontspannen van de kdv!! toen het door flexkinderen erg druk op de verticale groep werd, werd ik gebeld of ik het goed vindt dat R op de babygroep gaat voor de dag! vind ik erg fijn van ze, zo meedenkend :Y
pi_112162949
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:38 schreef bijtje84 het volgende:
Twinkle nou inderdaad, het huishouden heb ik ook gewoon echt al die dagen totaal niks aan gedaan. Ik hoop dat ik het vocht nu een beetje snel kwijt kan raken. Dan kan ik tenminste weer eens wat gaan doen! :)
Klinkt niet fijn idd, al dat vocht.

Ik heb gister wel even twee verdiepingen aangeveegd, maar daar ben ik bijna 3 uur mee bezig geweest :') (ene kamer aanvegen, even uitrusten, volgende kamer, kopje koffie, enz.)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112162956
quote:

[..]

Oh ja, Martijn wil ook nog iets met ouderschapsverlof doen inderdaad! Misschien voor mij ook een optie. Voorlopig wil ik in ieder geval niet een dag minder gaan werken, ga daar bruto zo'n ¤650 mee op achteruit. Daar schrok ik toch wel van (had me eerder nooit gerealiseerd dat het zoveel zou zijn). Daarbij, ik vind mijn werk ook echt heel erg leuk!

Skoap! *O* *O* Geweldig nieuws, zo'n goede echo O+
pi_112163008
Bijtje, ik kan me goed voorstellen dat je blij bent dat het nu wat minder benauwd is! Hopelijk kunnen je voeten/enkels/vingers (gok ik?) nu een beetje ontzwellen :)
pi_112163026
quote:
O+

Oh boy echt teveel keus straks voor mijn buikdame :') moet ze nog zelf gaan kiezen ook straks! :P
pi_112163090
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:38 schreef bitterend het volgende:
Skoap *O*

Phaidra ontspannen van de kdv!! toen het door flexkinderen erg druk op de verticale groep werd, werd ik gebeld of ik het goed vindt dat R op de babygroep gaat voor de dag! vind ik erg fijn van ze, zo meedenkend :Y
Meedenken is fijn ja! Ook gewoon het idee dat ze niet alleen maar eten geven / verzorgen, maar echt doorhebben dat een kindje zich niet fijn voelt ^O^.

Ik ga even een boterham eten en dan moet ik écht even langs m'n werk rijden. Ik moet mijn sleutels nog inleveren, toen ik donderdag wegging om 19 uur had ik ze zelf nog nodig :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112163454
Oke verloskundige komt eraan. Weeen worden heftiger.
pi_112163571
Bijtje, fijn dat alles nog goed gaat. Ik vind het ook wel lekker hoor, dat het weer wat koeler is, pff, had het af en toe niet meer en mijn voeten waren opgezwollen tot gigantische proporties.

Skoap! Een jongetje, wat leuk, gefeliciteerd.

Handheld, spannend hoor, nog eventjes!

Over een kwartiertje moet ik vertrekken naar de verloskundige, op de fiets... Zie er een beetje tegen op, 5 km heen, 5 km terug en ik voel me niet super op dit moment dus ben benieuwd hoe dat gaat. Telefoonnummer van de taxi alvast in mijn telefoon gezet, dan kan ik me altijd nog laten ophalen als het niet gaat.
pi_112163629
Succes voor je vrouw Handheld! En voor jou ook!

Leuk Skoap, een jongen!
Ik zou het stiekem ook wel heel leuk vinden als (in ieder geval) een van de twee in mijn buik een jongen is. Ook omdat ik denk: mijn hemel, vier meiden.... :+

Net even gebeld en bij een andere assistente mijn 20 weken echo gepland. Wat een drama toch, die zh afspraken. Bel ik toch ruim vijf weken van te voren. Geen enkele flexibiliteit in tijden.

Bijtje, fijn dat het goed gaat en hopelijk kun je snel je schoenen weer aan! Hoe is de ligging van je duo eigenlijk?
Met een meidenkwartet
pi_112163769
Handheld veel succes!

Woow TW da's nog een hele onderneming in jouw stadium .. Goed dat je de taxi achter de hand houdt hoor want ik vind het niet niks!

O dat met die 20 weken echo plannen en geen tijdstip kunnen kiezen had ik ook! Zitten we in hetzelfde ziekenhusi misschien? :+

Het moest echt op die en die datum en op die en die tijd ... bel je 6 weken van te voren he, kun je nagaan.

Nou ja goed het is ook geen probleem om er een vrije dag voor te pakken, mijn meneer vindt het zelfs wel fijn :D :') .. Hij wil echt perse bij ieder bezoek aan iedere dokter of net wat aanwezig zijn .. Wel heel fijn dat ie zo uit zichzelf mee denkt. Alleen heeft het hem al best wat aan vrije dagen gekost :') .. Maar hij heeft er zat dus komt goed :)
pi_112164026
Het nadeel aan al die vrije dagen opnemen is dat je er op een gegeven moment niet zo veel meer overhoud voor na de bevalling. Dat is wat in ieder geval wat mijn man nu tegen houd om mee te gaan naar de vk.
Ik vind het wel vervelend dat het zh altijd zo moeilijk doet met tijdstippen voor afspraken. Toen ik nog in het ziekenhuis liep was het altijd ook zo moeilijk om een knappe afspraak te maken en het is voor een leerkracht gewoon echt niet zo makkelijk om maar een vrije dag te nemen of eerder weg te gaan, vaak is het heel lastig met vervanging en wil je je collega's niet belasten door dat jouw kinderen weer eens over de school verdeeld moeten worden.
Maar bij het echobureau was het ook heel moeilijk om een knappe afspraak te maken, vond ik ook wel naar.
pi_112164249
Skoap een jongen, wat leuk!!

Ik heb liever dat mn vriend zijn vrije dagen bewaart voor als de baby er straks is. Hij gaat nu alleen mee naar echo's en belangrijke afspraken (en als hij toevallig wel thuis is). De gewone controles bij de verloskundige hoeft hij voor mij ook geen vrij voor te nemen. Dan staan we binnen 10 minuten weer buiten en dat kost hem dan soms een halve dag vrij. Dat vind ik echt zonde.

TW: succes met fietsen! Het scheelt denk ik al een hoop dat het niet zo heel warm meer is. Maar wel fijn dat je het nummer van de taxi achter de hand hebt hoor!
pi_112164306
O zit jij ook in het onderwijs TW? Ja dan kan ik me dat wel voorstellen, dan geef je je werk inderdaad neit 1-2-3 uit handen en een vervanger regelen .. ja ik snap je helemaal.

Wat dat betreft kun je wel wat flexibeler zijn als je op kantoor zit oid.

Ja manlief heeft echt nog genoeg dagen. Buiten de twee weken vakantie die we over 3 weken hebben en twee weken die hij reserveert voor na de bevalling heeft ie nog een dikke maand over. Maar volgens mij komt dat omdat hij 40 uur per week werkt en zo snel ADV opbouwt ofzo. En hij heeft nog een hele handel over van vorig jaar, komt er ook weer allemaal bij.

Dus nu die nieuwe vakantieregel in gaat 'moet' ie toch echt even vaker een dagje vrij nemen hoor, anders is ie straks alle bovenwettelijke dagen kwijt, zou zonde zijn!

Ja vervelend dat het ziekenhuis in zulke situaties zoals de jouwe niet een tikkeltje flexibeler kunnen zijn.
pi_112164427
En ik moet nu ook iedere keer opvang regelen voor mijn meiden. Of dat de oudste met iemand anders uit school kan gaan spelen. Geen drama hoor, maar het is toch eigenlijk niet meer van deze tijd. Je maakt mij toch niet wijs dat 6 juli al helemaal volgepland staat met afspraken terwijl je max 6 weken vooruit mag plannen.

Mijn man is meegeweest naar de eerste en de 12 weken echo en gaat mee naar de 20 weken, maar verder niet.

TW, succes hoor!
Met een meidenkwartet
pi_112164497
relexed zo veel vrije dagen twinkle, dat komt nu wel heel goed uit dan.

Op sommige plekken houden ze er wel meer rekening mee, dat ik voor de klas sta en het voordeel is wel weer dat ik na 3 uur meestal wel gewoon weg kan dus afspraken laat op de middag gaan wel. Jammer genoeg werk ik dan ook anderhalf uur reizen met het ov van mijn woonplaats af dus moet ik daar ook rekening me ehouden.Ach ja, zo heeft iedere baan voor en nadelen.

Zo, nou... ik ga me dr maar aan wagen, drie kwartier uitgetrokken voor 5 km dus dat zou moeten lukken.
pi_112164509
Het scheelt dat mijn man en ik beide onregelmatig werken, hierdoor kan hij bijna altijd mee. Bij Sofie is hij 1 afspraak niet meegeweest. Nu gaat hij de komende afspraak niet mee. Ik had de afspraak zo gepland dat ik daarna nog lekker zou kunnen zwemmen met Sofie, maar het ziekenhuis had de afspraak verplaatst naar later.
Maar vind het eigenlijk zonde om (alweer) het zwemmen met Sofie af te zeggen. Dus de afspraak naar een dag later verplaatst. Ik hoor dan ook of ik in het ziekenhuis onder controle blijf of dat ik naar de vk ga.
Ik krijg nu iig wel een guo ipv seo. Dat is al wel zeker.
*poef* nu is het weg
pi_112164562
Uhh, ik ben een n00b.

Wat is een guo en wat is een seo? (als je dat wilt vertellen natuurlijk, hoeft niet).
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:18:14 #144
351479 KatyM
Hihaah!
pi_112164580
Handheld, heel erg veel succes *O*

Skoap, zoo leuk een jochie O+

Hier alles prima, het wordt wel saai zo maar niks te klagen. Gister wel klompvoeten,nwordt al minder nu. En hij schopt veel en hard. Geen harde buiken, oefenweeen of hoge bloeddruk. Ik verwacht niet snel babynieuws te brengen in ieder geval.

Samen met marjolijntje wel 36 weken vandaag *O*.

Bijtje, ben benieuwd hoe snel jouw mannen zich laten zien :).
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:22:34 #145
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112164763
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:53 schreef Handheld het volgende:
Succes daar :D *O* *O* *O*
pi_112164807
quote:
Succes voor je vrouw en jou! Spannend hoor O+
pi_112164811
Fijn Katy, dat het bij jou allemaal lekker blijft gaan!
pi_112165059
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Uhh, ik ben een n00b.

Wat is een guo en wat is een seo? (als je dat wilt vertellen natuurlijk, hoeft niet).
guo is een uitgebreidere 20 weken echo
*poef* nu is het weg
pi_112165077
Kers :*

Succes jullie, Handheld!

Skoap fijn dat alles goed is met jullie jongen! :)

Ik lees wel mee maar ook weinig puf. Veel vocht (al heb ik de indruk dat het iets afneemt nu na 12 uur bed en benen omhoog...) en al paar nachten amper geslapen. Voel me een beetje een zombietje :D Eind van de middag controle bij de verloskundige.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:34:14 #150
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112165209
@clauwheee Succes dadelijk

Ik ga er nu vandoor, vanavond zwemmen en morgen overleg voor de periode na mijn verlof bij het bedrijf waar ik lessen geef. Ben benieuwd :D
pi_112165589
Coco nou gek genoeg zit het vocht alleen in mijn onderbenen en voeten. Handen geen last van! Pff die moeten niet ook nog mee gaan doen hoor :(

TW wat kun je je naar voelen door dat vocht he? Nou ja, hopelijk slinken we allemaal weer een beetje nu.
Succes met fietsen! Ik had het niet gedaan maar ja, ik mag al maanden niet meer fietsen dus tja ;)

Cathmar wat vreemd dat je niet iets flexibeler een datum kon plannen voor je echo zeg. Hebben ze wel dubbele tijd voor je ingepland? Dat is het enige dat bij mij wel eens een probleem was, omdat voor echo's de dubbele tijd genomen moest worden moest de assistente dus eigenlijk twee afspraaktijden na elkaar vrij hebben staan om mij er in te kunnen plannen.
Maar dat was alleen bij het echobureau voor de uitgebreide echo's (nekplooimeting en 20-weken echo). In het ziekenhuis bij de gyn kan ik eigenlijk altijd op elk tijdstip dat ik wil.
Mijn jongens liggen allebei met hun koppie naar beneden. De rechter baby (voor de kijker links) ligt al sinds 20 weken met zijn hoofdje in mijn bekken. De linker baby ligt dus iets hoger maar ook met hoofd naar beneden.

Handheld *O* de baby komt er aan!! Succes ook voor je vrouw!!

Clauwhee :* succes meid. Laatste loodjes enzo he ;)

Voor de mijlpalen ook nog een *O*
pi_112165829
Handheld, spannend!!!

Clauwheee, doe het lekker rustig aan!!

Sorry, niet helemaal verder bijgelezen. Ik had vanochtend toen ik naar het toilet ging wat bloed bij het afvegen. Eerst iets bruin, en daarna iets roder. Was maar heeeeeel ietje, maar toch de VK gebeld. Ze vroeg me toch langs te komen. Controle gedaan en alles leek goed. Toch zei ze dat 'volgens de regels' ze me door moest verwijzen naar een gyn. Dus naar zkh geweest en daar aan ctg gelegen. Hij registreerde ook wat harde buiken, maar deze heb ik daarvoor helemaal niet gehad! Ik denk dat het kwam door de druk van de banden op mijn buik. Daarna nog een echo en een inwendige echo. Ze konden niets vreemds vinden en alles zag er goed uit, gelukkig!

Nu lekker thuis, maar heb nu wel regelmatig harde buiken. Ik denk dat het van de onderzoeken komt, dus ik ga lekker rustig aan doen vanmiddag.
pi_112166003
Stomme vraag Labelloo, maar hebben ze je urine gecheckt?

Afspraken: mijn meneer kan vaak wel mee want hij kan zijn tijd aardig flexibel indelen. Als ik echt wil dat hij meegaat probeer ik een afspraak helemaal aan het begin van de dag te plannen, maar nu met de bezoeken bij de gyn heb ik gewoon gepland en hem die data gemaild. Zo van kijk maar waar je bij kunt zijn of niet ;)

Als er spoed dingen zijn of belangrijke afspraken is ie sowieso mee, de standaard controles vind ik zelf niet zo nodig, aangezien je met 10 minuten max weer buiten staat :P
pi_112166113
O ja tuurlijk probeer ik de afspraken wel zo te plannen dat hij niet perse vrij hoeft te pakken he (en ik niet).

Maar de keren dat dat niet kon (bv met de a.s. 20-wekenecho) kon ie zonder veel moeite vrij krijgen gelukkig.

Ik ga ze niet expres midden op de dag plannen natuurlijk als we allebei gewoon overdag aan het werk zijn :P

Labellooo.. Ben je nu wel weer een beetje gerust gesteld? Wel goed denk ik dat ze het zekere voor het onzekere nemen en gewoon even goed de tijd nemen om alles te checken.
pi_112166213
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:53 schreef Gerberaatje het volgende:
Stomme vraag Labelloo, maar hebben ze je urine gecheckt?

Nee hebben ze niet gedaan.

Twinkle, ja op zich wel gerustgesteld hoor, vind alleen de harde buiken die ik nu heb wat raar.. :? Maar denk echt dat dat door die vervelende eendebek kwam!
pi_112166325
Ik kan zelf nog niet mee praten over harde buiken want ik weet totaal niet hoe zoiets voelt :@
Maar als ik inderdaad zie dat jij eind augustus uitgerekend ben, dan zou dat nu misschien aan de vroege kant zijn of niet :?
pi_112166340
Waren/zijn ze pijnlijk, je harde buiken?

Nou ja rustig aan dame :* doe me een lol, als het zo blijft breng even een potje weg naar de huisarts :P
pi_112166501
Ze zijn niet pijnlijk gelukkig! Ja ik ga rustig aan doen! Lekker niets vanmiddag!

Trouwens 28 weken vandaag!
pi_112166902
Skoap een jongen *O* O+ *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 13:14 schreef Cathmar het volgende:
Je maakt mij toch niet wijs dat 6 juli al helemaal volgepland staat met afspraken terwijl je max 6 weken vooruit mag plannen.

Ik heb de afspraak voor de 36 weken bij de gyn al staan, dat loopt nogal snel vol schijnbaar _O-

quote:
Spannend, nog eventjes ^O^
  † In Memoriam † dinsdag 29 mei 2012 @ 15:09:30 #160
309370 Nanadu
pi_112168997
Handheld spanned :% :%

As *O* *O* gefeliciteerd

Skoap een jongen en wat fijn dat de echo goed was ^O^

Labello dat was zeker even schrikken en nu maar rustig aan doen.

*O* voor alle mijlpalen.

Mijn dagje gaat iets anders dan gepland. Ik werd vanochtend om 6.30 uit mijn bed gebeld door iemand die zich ziek wilde melden, dus gelijk aan de slag om inval te regelen en dit lukte natuurlijk niet. Gelukkig wilde een collega langer blijven en ik had al aangegeven dat ik ook iets langer kon blijven ( normaal altijd maar een halve dag op dinsdag). Uiteindelijk gaf mijn baas aan dat zij mij wel overnam vanaf twee uur en daar was ik maar wat blij mee. Omdat er een zieke was moest ik volledig meedraaien op de groep en met 16 kinderen was dit erg pittig. Tijdens het afwassen aan het begin van de middag werd het helemaal zwart voor mijn ogen en ben ik maar even gaan zitten. Ik had het plan om vanmiddag de stad in te gaan om te shoppen, maar blijf toch maar thuis om bij te komen.
Bodpa om nog antwoord te geven op jouw vragen uit het vorige topic; gelukkig heb ik geen last van meer van mijn handen. Ik moet volgende week nog 1 keer aan het infuus en dan moet ik 2 weken later weer bloed laten prikken.
pi_112170674
Zo, ik ben weer goedgekeurd. Fietsen ging erg goed, ik verbaas mezelf af en toe nog eens. Het was gewoon fijn om lekker te kunnen fietsen. Maar voor volgende week misschien toch maar een andere oplossing zoeken, het kan te gek ook.

Labello, gerbera zegt wel iets heel zinnigs over die blaasontsteking. Ik zou zeker even laten checken als je klachten aan houden (en misschien sowieso wel, kan in ieder geval geen kwaad)
pi_112170756
Heftige dag zo Nanadu, nu lekker rustig aan.
  † In Memoriam † dinsdag 29 mei 2012 @ 15:58:13 #163
309370 Nanadu
pi_112170989
Thistleweed wat fijn dat je weer goedgekeurd bent en knap dat het fietsen je is gelukt ^O^ Als ik mijn dochter op de fiets ophaal van het kinderdagverblijf (kwartier fietsen :@ ) sta ik al te puffen als ik thuis ben. Na een preek net van mijn zus over dat ik toch weer teveel doe ga ik nu ook maar even liggen ;)
pi_112172646
Tja, ik ben ook behoorlijk aan het puffen onder het fietsen hoor ;) En ik moet wel zeggen dat ik fietsen nog altijd veel prettiger vind dan lopen ofzo, dat red ik echt niet meer zo lang.

Goed naar je zus luisteren! Lekker gaan liggen hoor.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:45:50 #165
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_112173750
As wat gaaf, gefeliciteerd en welkom!! :* *O*

Sorbo, jeutje, dat meen je! Wat gaat dat hard! :o *O*
En verder natuurlijk ook *G* *O* voor de vele andere mijlpalen!

Is iedereen op dinsdag een mijlpaal btw? :+ Ik namelijk ook, 19 weken :o Bijna op de helft, wtf, dit gaat zo hard!

Apart van die 20w echo, ik kon gewoon een afspraak maken voor tussen de 18 en 22w.. heb 'm nu met 19w6d, precies 10weken later dan mn termijnecho :D

Kersjes :* wat vervelend meis, bah.

Coco: ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog niet eens naar kinderopvang gekeken heb :o :@ We wilden het nog wel doen, en je moet nog snel zijn ook natuurlijk. Wij zouden idd ook 1 dag op moeten lossen nog. Krijgen we gister ineens een mailtje van een tante van mijn man, die het superleuk zou vinden om op te passen, en dat we maar eens om de tafel moeten gaan zitten hoe we elkaar tegemoet kunnen komen :o O+ Zo onwijs gaaf! Ik was helemaal overdonderd door het aanbod.
Maar dan regelen we het zo dat ik 3 dagen werk, mn man 4, mn moeder past 1 dag op en dan die tante wellicht ook :)

Zonde inderdaad dat de regering zoveel bezuinigd, het zou dan vaak voordeliger zijn om te stoppen met werken :N Bizar hoor.

Skoap, wat gaaf dat alles goed was! En een jongen O+ Leukkk!!

Bijtje :* Ik vind het goed hoor :Y doe jij maar rustig bevallen eerst in de koelte! ;) Maar ook weer niet te vroeg enzo of course :*

Nanadu rustig aan hoor.. :*

Nou, hier gaat het ook niet van harte, helaas. Een heerlijk (rustig!) weekend gehad, lang ook, omdat ik vrijdag thuis was nav die harde buiken van donderdag. vandaag echt met goede moed weer naar mijn werk, ondanks een kort nachtje had ik er echt zin in.
De bedrijfsarts was heel aardig, begreep me en nam me serieus. Zei dat als ik harde buiken had ik gewoon naar huis moest gaan en dan de volgende dag dus minder lang moest werken.
Nou, wat gebeurd er vandaag? :') Of course. Rond een uur of half 1, tijdens lunchpauze, kwamen ze weer, ongeveer zo vaak als op die donderdag. -O-
Dus ja, heb het ffies aangekeken, maar het bleef zo, dus ik baalde er behoorlijk van maar ben wel naar huis gegaan.
Morgen een half dagje werken en mn leidinggevende belde vandaag nog even met de bedrijfsarts om te overleggen wat dan voor de rest van de week handig is. Ik gok halve dagen, want dat zei mn vk net ook, die heb ik ook maar even gebeld voor de zekerheid.
Nu ik weer op de bank zit is het weer rustig, dus ja... Rustig aan maar en beentjes omhoog, zoals mn collega's al zeiden :P
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_112174176
Is het geen knap joch?

Telefoonfoto's van foto's, maar dat mag de pret niet drukken.

Alles zag er perfect uit. O+
pi_112174344
Fijn sorbo, dat alles er perfect uit zag! En wat een mooie foto's van je logé.

Enferma, klinkt alsof je goed begeleid wordt door de bedrijfsarts. Fijn.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:58:59 #168
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_112174491
Sorbo, wat een hunk zeg O+ Geweldig!

Thistleweed: ja idd, superfijn. En mn leidinggevende is ook heel aardig, ze bedoelt 't allemaal supergoed, kwam vandaag ook even langs om te kijken of het goed ging (wat het niet ging, magoed :')) :)
pi_112174529
Hij is prachtig Sorbo! Fijn dat alles goed was.

Enf, goed naar je eigen lichaam luisteren hoor! Fijn dat je leidinggevende meewerkt :)
pi_112174842
Sorbo O+
Kan iemand nu zorgen dat het donderdag is? O-)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 17:51:02 #171
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112176859
Wat een mooie echo foto's sorbo:D

Ben 25 weken en heb ook al harde buiken. Kan gewoon hoor, als ze pijnloos zijn dan betekend het gewoon dat je iets rustiger aan moet doen. Ik heb ze al 2 weken maar ik weet dan ook dat ik veeleisend en intensief werk doe. Dus doe als ik harde buiken krijg, even wat rustiger aan tot ze weer weg zijn, gaat vaak wel snel:) Mede door ontspanningsoefening:D

Vanavond lekker zwemmen en...Blijepeen gaat gezellig mee:D

En het is over 24uur bijna donderdag :P

[ Bericht 6% gewijzigd door Loodje op 29-05-2012 17:59:21 ]
pi_112177218
Aaahh wat een liefie Sorbo!!

Enf echt fijn dat je bedrijfsarts zo reageert. Ik heb altijd een beetje schrik als ik het woord bedrijfsarts hoor :o .. Ik hoor af en toe verhalen dat ik denk .. man man man ga een andere baan zoeken :N
En inderdaad goed naar je lijf blijven luisteren! Je moet er nog heel lang mee doen! :*

Mijlpalendag is hier op woensdag! Dus morgen 18 weken *O* *O* *O*

"Het gaat echt snel :o :o :o
Mama mia .. met een beetje 'pech' zit ik al op de helft :o

Kan buiten die allergische reactie op de muggensteken oprecht zeggen dat het prima met me gaat gelukkig :Y

TW respect hoor! Ik heb mijn tong al op mijn knieen hangen als ik 4 trappen op moet naar mijn kantoor. Maar dat blijf ik bewust en stug volhouden, ik moet toch een klein ietse pietse beetje conditie houden he. Scheelt dat we ook een hond hebben die me min of meer 'dwingt' om naar buiten te gaan en een flinke wandeling te maken :Y

Had ik al vertegld dat we morgenavond naar de voorlichtingsavond van het ziekenhuis ga waar ik poliklinisch wil bevallen (zo heet dat toch? :+ ). Ben eigenlijk wel zeer benieuwd! :Y
  dinsdag 29 mei 2012 @ 17:59:44 #173
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112177246
Leuk twinkle welk ziekenhuis ga je?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 18:08:35 #174
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_112177606
Marjolijn: idd ja :) Zeker!

TWinkle: zeker ja.. Haha ja? Nouja, ik dacht; tis alleen maar handig, zij weet beter dan ik zelfs wat handig is :+ alhoewel ik dat ook wel enigzins weet, maar zij heeft meer ervaring daarin natuurlijk :P
whaha zo erg? :+
Precies... :) Thx :* idd ja :P
pi_112178390
Zo net even naar ons dametje gegluurd. Gelukkig lag ze goed. Ze paste niet helemaal meer in beeld en bleef onverstoord liggen zoals ze lag ondanks het gepor. En ze heeft haartjes :). Dus nu maar weer rustig afwachten.
pi_112178423
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 17:51 schreef Loodje het volgende:
als ze pijnloos zijn dan betekend het gewoon dat je iets rustiger aan moet doen.
Tja... volgens mijn verloskundige kunnen harde buiken verschillende oorzaken hebben waaronder blaasontsteking en gezien het niet zo lastig is om daar op te testen kun je bij twijfel beter testen. Een verwaarloosde blaasontsteking schijnt best naar te zijn.
pi_112178454
Adesse wat fijn dat ze gewoon goed ligt.
pi_112178677
Zeker fijn en ook erg leuk om te zien hoe op gevouwen ze nu ligt.

Is ook een kleine moeite om even te laten checken.
pi_112178743
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 17:59 schreef Loodje het volgende:
Leuk twinkle welk ziekenhuis ga je?
Boxmeer :)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 18:35:07 #180
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_112178770
/egopost
Vandaag met de hakken over de sloot 'goed-gekeurd' bij de VK, bloeddruk was nog steeds aan de hoge kant (was trouwens Ramipril wat men overwoog te geven zag de VK in het dossier)
En op m'n fl*kker gekregen omdat ik ben afgevallen... 1,5 kg in 3 weken. Totale gewichtstoename staat nu op 1,5/2kg en daar was ze niet amused over.. en dat terwijl ik al halfvol/mager heb vervangen door volle producten.
Anyway, wordt nog gebeld door de Gyn voor een tussentijdse afspraak, 14-6 weer door t kijkgaatje naar binnengluren (wederom een echo) en dan 19-6 nabespreking met de VK en dan valt ook de definitieve beslissing of zij mij verder mag begeleiden of dat het geheel naar de gyn overgedragen wordt *duimduimduimduimduim*
/einde-ego-post

Een *O* voor alle mijlpalen
Een :* voor alle goede echo's
Een :% voor mw. Handheld
en een knuf voor een ieder die het kan gebruiken!
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_112178877
klinkt best heftig maffemuts, ik zal voor je duimen.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 18:53:23 #182
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112179635
Harde buiken in combinatie met pijn bij plassen of veelvuldig plassen kan duiden op een blaasontsteking. Echter enkel harde buiken is veel voorkomend en kan verder geen kwaad.
pi_112180288
Sorbo wat een geweldige foto's O+

Maffe jeetje ik hoop dat alles gewoon goed komt en je gewoon bij de VK kunt blijven :*
pi_112180834
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 18:26 schreef Thistleweed het volgende:

[..]

Tja... volgens mijn verloskundige kunnen harde buiken verschillende oorzaken hebben waaronder blaasontsteking en gezien het niet zo lastig is om daar op te testen kun je bij twijfel beter testen. Een verwaarloosde blaasontsteking schijnt best naar te zijn.
Precies, het kan zeg maar vroegtijdige weeën veroorzaken :P en die wil je niet! /ervaringsdeskundige
pi_112181076
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 18:53 schreef Loodje het volgende:
Harde buiken in combinatie met pijn bij plassen of veelvuldig plassen kan duiden op een blaasontsteking. Echter enkel harde buiken is veel voorkomend en kan verder geen kwaad.
Ik had geen pijn bij het plassen en plas al 32.3 weken heel veel..

Blaasontsteking in de zwangerschap kan heel andere symptomen geven dan niet zwanger... Dus sowieso als je ineens vanuit het niets harde buiken hebt is het dus verstandig om naar de vlos te gaan, zoals Labelloo heeft gedaan. En als je het dan weer krijgt en er verder niks gevonden wordt is het verstandig om wel je urine te laten checken.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:04:27 #186
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_112183513
Adesse fijn dat ze goed ligt! :* :D

Maffemuts: he jeetje, heftig! Is er een oorzaak dan dat je zo weinig bent aangekomen? Zo te zien doe je er genoeg aan of niet?
Spannend hoor, allemaal :* ik duim!
pi_112185408
Volgens mij klopt dat niet loodje.
Ik had (voor mijn doen op dat moment veel) harde buiken zonder pijn bij het plassen en een blaasinhoud waar ik als niet zwangere jaloers op ben en wel een blaasontsteking. Omdat de harde buiken afwijkend waren heb ik op aanraden van de vk en iemand hier, urine laten testen en blijk nu een zeer hardnekkige blaasontsteking te hebben.
Als je dus twijfelt of denkt dat er iets afwijkt kun je voor de zekerheid beter laten testen juist omdat je in de zwangerschap andere symptomen kunt hebben van een blaasontsteking dan normaal. Niet dat je bij elke harde buik naar de dokter hoef te rennen maar het is handig om het in de gaten te houden.
pi_112189150
Maffe hopelijk mag je bij de vk blijven!

Sorbo wat een knapperd zeg! En super fijn dat alles in orde is.

Adesse ah haartjes O+ zo schattig.

Nou ik had echt gehoopt dat met het wat koelere weer ik mijn opgeslagen vocht kwijt zou raken, maar vooralsnog merk ik geen verschil.

En ik had vanochtend ineens een harde knobbel in mijn borst, heel dichtbij de tepel, echt in de tepelhof zeg maar. Onder de douche gemasseerd en kon het heel makkelijk wegkrijgen. Maar voila nu dus wel twee lektetten. En de ene borst waar de knobbel zat voelt lichtjes warm en af en toe wat zeurderig. Zal wel een verstopte melkklier geweest zijn. Maar waarom 'ze' nu ineens gaan 'werken' weet ik niet.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:34:37 #189
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_112189771
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:26 schreef bijtje84 het volgende:
Maffe hopelijk mag je bij de vk blijven!

Sorbo wat een knapperd zeg! En super fijn dat alles in orde is.

Adesse ah haartjes O+ zo schattig.

Nou ik had echt gehoopt dat met het wat koelere weer ik mijn opgeslagen vocht kwijt zou raken, maar vooralsnog merk ik geen verschil.

En ik had vanochtend ineens een harde knobbel in mijn borst, heel dichtbij de tepel, echt in de tepelhof zeg maar. Onder de douche gemasseerd en kon het heel makkelijk wegkrijgen. Maar voila nu dus wel twee lektetten. En de ene borst waar de knobbel zat voelt lichtjes warm en af en toe wat zeurderig. Zal wel een verstopte melkklier geweest zijn. Maar waarom 'ze' nu ineens gaan 'werken' weet ik niet.
Hoe verder naar het einde, hoe verder je borsten zich gaan voorbereiden. Mocht je echt veel last houden/krijgen helpt een blad van een witte kool (en echt, vanuit de koelkast is dat goddelijk bij stuwing _O- ) het geeft iig verkoeling

En jullie zijn lief :* Heb vanavond maar extra koolhydraten op mijn bord gesmeten... het voornemen om ze allemaal op te (vr)eten is dan helaas wel in rook gegaan, maar strakjes nog maar een toastje of zo opeten... calorien zal ik eten en aankomen zal ik (binnen de maatstaven ofc! moet tenslotte nog een kleine 9/11 weken :x )
Gewoon n stuiterballetje
pi_112189916
Fijn dat je jongens nog lekker bij je zitten bijtje! Vervelend dat vocht! Probeer zoveel mogelijk zoutloos te eten,dat helpt echt!

In mijn vorige zwangerschap had ik ook een keer rare buikpijnen, maar ook een brandend gevoel bij het plassen,dus ben ik even naar de huisarts gegaan om mijn urine te laten checken en ik had dus een blaasontsteking,antibiotica gekregen en was snel over.
Later vertelde iemand me dat je daar dus weeen van kon krijgen.
Bij mijn bevalling had ik eigenlijk een zelfde soort pijn als toen bij de blaasontsteking.Best een eng idee achteraf...

Maffemuts ik duim voor je! Hou je wel een beetje rust af en toe?

Vervelend cathmare van die afspraak voor een echo. Hier is ook nooit plek als je weken vantevoren belt,maar ik moet deze week een groeiecho hebben en ik vergeet al twee weken te bellen ervoor,dus ik vreesde al het ergste,maar ik bel vanochtend en ik kon voor morgen gewoon uit zes tijden kiezen,en nog welke locatie ik zelf wilde,of een dagje later of volgende week,geen probleem,raar toch.

Nu ga ik dus morgen om half een en mijn broer die zelf geen kinderen heeft gaat mee, wel gezellig!
pi_112190105
Oh sorbo, zeker een mooie echo!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:40:24 #192
351479 KatyM
Hihaah!
pi_112190150
Ben net naar een hele nuttige borstvoedingsinfo-avond geweest. Men,wat veel info, een wereld opzich.

Sorbo, wat een knappe man! :o

Maffemuts, sterkte, eetze!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:45:22 #193
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112190439
Ga vrijdag naar de vk dus zal het ff navragen, gezien ik wel veel harde buiken heb. De gyn heeft verteld dat het met mijn werk te maken kan hebben omdat ik 15uur per dag werk. Maar dat het verder niet kwaad kon.

Ik weet dat een blaasontsteking tijdens zwangerschap andere symptomen laat zien, deze verschillen ook nog per persoon.

Net lekker gezwommen, nu even bijkomen. Gek genoeg wordt het zwemmen steeds zwaarder hahah. Moet dus echt proberen nu iedere week te gaan, al is het alleen om een klein beetje conditie op peil te houden.
Nu even lekker bankhangen en morgen overleg, sterkte dames en fijne avond
pi_112190913
Troeta ja dat zoutloos eten, lastig vind ik dat. Ik heb ook nog eens vrij lage bloeddruk (110/59) dus ergens ben ik bang als ik zoutloos ga eten dat ik tegen de vlakte ga. Zie nu al geregeld sterretjes!

Ach ja das waar ja de koolbladeren. Voelde me altijd net zo'n groentewinkel als ik daarmee in mn bh zat whehe.

Zo het bed staat op klossen. My god wat hoog!! Maar we zijn allebei vrij lang dus ik kan er nog goed in en uit komen zelf.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:11:50 #195
374616 pardijntje
gelooft in wonderen
pi_112192234
Ik weet helemaal niet meer of ik alleen gelezen heb of ook gereageerd heb...

Gerbera wat een schrik fijn dat je goed opgevangen bent! Hoe gaat het nu?

Marjoleintje ook best een schrik!

As gefeliciteerd! Een goede zwangerschap gewenst

kersjes :*

Skoap een jongen! Gefeliciteerd ook met de goede echo!

Labelloo en nanadu voorzichtig met jullie zelf he

sorbo mooi neefje !

Maffe :*

Wij hebben een knipper gehoord en gezien vandaag! Gynaecoloog jubelde zowat mee en heeft wel 3x geroepen dat het hartje al goed sterk klonk in de juiste toonhoogte en ritme!
Ook een mooie plens vruchtwater, haar woorden alles in de aanleg is perfect

We gaan dit keer geen plan maken maar ze wil me begeleiden in pijn, maar me geen hoop geven als bij mn meisje
ook wekelijks kontakt met dieetiste om te kijken of sonde nodig is
kortom een goede controle en fijne begeleiding
ook de guo ipv seo staat zelfs al gepland
pi_112200379
Dank jullie allen voor het sterkte wensen. We zijn de trotse ouders van een zoon! :)

Wel knipjes en vacuümpomp maar geen punthoofd. Het ging vrij snel allemaal. We bleven er allebei ook best rustig onder. Niet verwacht :D

10 over 5 geborenen 3700 gram.
Voor iedereen die nog moet veel sterkte en relaxed blijven. ;)
pi_112202530
Handheld en vrouw, gefeliciteerd *O*
Wat heerlijk dat jullie er zo ontspannen onder zijn gebleven. Nu geieten O+
  woensdag 30 mei 2012 @ 06:25:39 #198
258612 nytar
boys boys boys
pi_112202560
gefeliciteerd handheld!! Genieten nu!!
pi_112202772
Gefeliciteerd Handheld!

Misschien enorm stomme vraag hoor, maar hoe voelt een harde buik? :@ ik ga na al die blaasontsteking verhalen ook even laten testen vrijdag, had t idee meer te moeten plassen dan anders. Zonder pijn overigens, maar af en toe wel harde buik. (Denk ik dan. Haha)
pi_112202792
Handheld gefeliciteerd!!

As; ook van harte en welkom!

Skoap; een jongen! Leuk!

Marjolijntje, Kersje, Maffe; een :* en ook voor alle andere dames die het kunne gebruiken een dikke :*

Sorbootje; mooie plaatjes van je neefje O+

Vandaag jarig en straks naar de gyn.
Gisteravond afscheidsetentje van m'n werk gehad, was erg gezellig.
Fijne dag allemaal! w/
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_112202825
Handheld gefeliciteerd!

18 weekjes vandaag *O* *O* *O*
En vanavond dan die voorlichtingsavond rondom poliklinisch bevallen in het ziekenhuis. Ben benieuwd/nieuwsgierig.

Verder rustig aan, vandaag en morgen nog werken en dan weer lekker weekend *O*

Ik kijk zo uit naar onze vakantie .. nog 3 volle weken werken hierna en dan even 2 weken heulemaal niks *O*

SE goeei van jou hoor, want ik heb ook geen idee hoe zoiets voelt ;)
pi_112202922
Handheld gefeliciteerd!

Op het formulier kon ik niet vinden of je nuchter moet zijn voor het bloedprikken dus nu zit ik hier lekker vroeg. Samen met 20 anderen die nog lekkerder vroeg kwamen. ;)
  woensdag 30 mei 2012 @ 07:52:59 #203
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_112202987
Morgen begint week 26.
Gisteren was Silly bij de gyn, die vond dat alles er goed uitzag *O* .

Maar ... de placenta heeft zich goed aan het litteken gehecht, wat het allemaal zeeeeeeer risicovol maakt. Hij heeft haar op het hart gedrukt om niets, maar dan ook helemaal niets te doen, ze moet zich nu gedragen alsof ze thuis in het ziekenhuis is opgenomen. Over een maand controle en dan kan hij beslissen of ze op dat moment al preventief naar het ziekenhuis moet of dat het nog een paar weken kan wachten.

Daarbij, bij het minste druppeltje bloed moet ze direct naar het ziekenhuis.

Hij heeft ook al duidelijk gemaakt dat het een gecompliceerde operatie wordt, waarbij een volledig team aanwezig zal zijn. Er bestaat een grote kans dat alles voorspoedig verloopt, maar we moeten rekening houden met complicaties en zelfs voorbereid zijn op het ergste (kleine kans, maar beter het al te weten dan ineens voor een uitermate onaangename verassing te staan).

De scenario's die door mijn hoofd gaan sinds gisteren ... en dan heb ik het nog niet over de scenario's die bij mijn vrouw door het hoofd spoken.

Maar vooralsnog ziet alles er verder goed uit, de baby groeit goed, mijn vrouw voelt zich naar omstandigheden goed, het zal dus allemaal wel loslopen.

PS Die paar posters hier die mij irl kennen, ik zou het fijn vinden als dit binnen dit forum blijft. Waarschijnlijk overbodig om te zeggen, maar toch ...
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_112203026
LeNeHe, dan zijn we op dezelfde dag jarig :D Ik ben vandaag ook weer een dagje ouder!
*deelt taart uit*

Handheld, gefeliciteerd!!

Estrys, ik heb niet nuchter geprikt met 12 weken, dat is toen ook niet verteld tegen mij dat dat moest. Succes!

Handheld, gefeliciteerd!!

Ik ben aan het wachten op de verloskundige, die komt vanochtend langs om mijn bloeddruk weer op te meten, ik ben benieuwd. Verder lijkt de verkoudheid iets minder te worden, het is in ieder geval gezakt van mn keel naar mn longen :( En dat doet misschien nog wel veel meer pijn. Samen met astma ook niet echt een ideale combinatie.
Vanavond mijn ouders op visite en dan is mn verjaardag wel weer druk genoeg geweest :P Ben blij dat ik niet nog een heel huis vol krijg hoor!
pi_112203043
Mja ik had sowieso geen brood meer. Vergeten uit de diepvries te halen :D
pi_112203049
Marjolijntje en Lenehe gefeliciteerd met jullie verjaardag!

Silktie... pff fdat klinkt best eng allemaal hoor. Jullie zeker heel veel succes gewenst de komende tijd! ^O^
pi_112203168
Marjolijntje en Lenehe, gefeliciteerd!! Mjam, lekker stukje taart :D.
Veel succes met bloeddrukmeten zometeen Marjo, en beterschap nogmaals :*.

Silktie, wat een rotsituatie zo... Klinkt heel eng, hoewel de kans natuurlijk groot is dat het goed gaat. Gelukkig worden jullie goed in de gaten gehouden. Sterkte!

Handheld, gefeliciteerd! Ik hoop dat mijn vriend ook zo rustig kan blijven tegen die tijd :P.

Een harde buik voelde ik iets voor de 25 weken voor het eerst volgens mij. Je baarmoeder wordt harder over de hele breedte. Nu ik verder ben, zie je het ook goed, want de baarmoeder neemt zo ongeveer m'n hele romp in van borsten tot liezen, maar bij de eerste harde buiken was dat nog niet zo. Het voelt een beetje oncomfortabel, alsof de baby in een vreemde houding is gaan liggen / zich horizontaal uitrekt. Na een paar seconden zakt dat gevoel weer weg.

Gister had ik veel harde buiken na het eten, misschien toch wat veel gedaan. Weinig beweging van de beeb ook. Maar toen ik een uurtje op de bank gehangen had, werd het beter en begon iemand binnenin aan z'n gymnastiekoefeningen :+.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 30-05-2012 08:18:34 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112203211
Maffemuts hopelijk kun je genoeg eten om aan te komen.

Marjolijntje en Lenehe gefeliciteerd met jullie verjaardag!

Silktie dat klinkt heftig. Heel veel succes!

Hier alles goed. Niet zo goed geslapen, dus maar rustig aan.
pi_112203473
LeNeHe en Marjolijntje gefeliciteerd!

Handheld gefeliciteerd met jullie zoon!
pi_112203802
Lenehe en Marjolijntje van harte!
En handheld heeft een zoon! Gefeliciteerd.

Silktie, klinkt wel super heftig zo, hoop voor jullie dat alles goed gaat verlopen.

Slapen wordt hier wel steeds moeilijker, ik weet af en toen niet meer hoe ik nou moet gaan liggen. Nouja, over 2 weken en 3 dagen is de beeb er waarschijnlijk wel uit :D
  woensdag 30 mei 2012 @ 09:02:14 #211
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_112203809
Gefeliciteerd met jullie zoon Handheld en mw handheld!
Gewoon n stuiterballetje
pi_112203860
Handheld, gefeliciteerd met jullie zoon!

En LeNeHe en Marjolijntje, gefeliciteerd met jullie verjaardagen.
pi_112204024
Handheld, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! *O*

Marjolijn en LeNeHe van harte met jullie verjaardagen! *O* w/

SilkTie dat klinkt eng :{

Eigenlijk is het best triest dat je een nacht waar je er 'maar' om de 2 uur uit hoefde, maar licht hoefde te kermen van de pijn bij elke keer omdraaien (ipv keihard AUW gillen :X) een goede nacht vind :') maar 't is toch echt zo :') :D

Stinkerd om half 6 wakker en sliep tussen ons in nog door tot 8 uur O+ was ook welkom :Y
  woensdag 30 mei 2012 @ 09:21:23 #214
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112204196
Handheld, gefeliciteerd met jullie zoon *O*

En ook felicitaties voor Lenehe en Marjolijntje *O*

Pardijntje, wat fijn dat alles goed was!

Silktie, wat eng zeg... Er zit niks anders op dan afwachten en rustig aan doen. Moeilijk hoor, die machteloosheid lijkt me. Helemaal voor jou aan de zijlijn.

Vandaag zie ik alles wazig. Het overgeven is gisteravond laat gelukkig stukken verminderd, maar ik heb er echt een klap van gehad geloof ik. Op een paar kleine (plas)onderbrekingen na heb ik geslapen van 23:30 tot 7:30 maar ik ben geslooooopt. Krijg mijn ogen maar half geopend en heb de grootste moeite om mijn hoofd recht overeind te houden. Echt geen energie meer -O-
Misschien is het mijn ijzer?
Zo maar even het ziekenhuis bellen voor mijn bloeduitslagen. Leuk hoor, dat bloedprikken, maar als je dan 3 weken moet wachten op de uitslag dan schiet dat in het ongunstigste geval natuurlijk niet op.
pi_112204203
Gefeliciteerd met de verjaardagen Marjolijntje en LeNeHe!

Handheld, ook gefeliciteerd, maar dan met de verjaardag van je zoon!

Silktie, dat is best spannend. Goed dat het nu al duidelijk is wat er gaat gebeuren. Succes voor je vrouw met rustig houden!

Gerberaatje: een :') goede nacht dus al met al!

Hier nog 1 week werken en dan vakantie voor 2 weken. Alleen nog discussie thuis wat we gaan doen. Huisje of kamperen. Wat zouden jullie doen met een bolle buik van 28 weken?
  woensdag 30 mei 2012 @ 09:23:04 #216
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112204237
Sopho, ik zou altijd voor de niet-kamperen optie gaan, Zwanger of niet :P
pi_112204281
M'lijntje en LeNeHe, feli de peli!

Silktie, dat klinkt toch spannend. Laat vrouwlief maar lekker broeden!

Ik heb 's ochtends als ik wakker word vaak iets dat lijkt op een harde buik, denk ik. Het is dan net of mijn volledige buikinhoud zich naar één punt heeft verplaatst. Wel gek, want dat ontstaat dan kennelijk in rust.

Gisteren had ik een mindere dag, veel misselijk en maagzuur aangezien de beeb mijn maag als trampoline in gebruik had :D
Vannacht is het gezakt gelukkig.

Laatste werkdag voor mijn vakantie vandaag! *O*
Morgen de laatste voorbereidingen, vrijdag even trouwen en dan ein-de-lijk een maand lang helemaal niks, en dat dan op Bali. 8-)
  woensdag 30 mei 2012 @ 09:25:41 #218
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_112204303
Sopho: Huisje / chalet op een camping!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_112204323
Oeh Sopho, ik O+ kamperen, maar gaan jullie dan 'luxe' kamperen of echt back to basic? Luxe kamperen (zo'n complete kant en klare tent en zulks :D) zou ik wel aandurven (daar staan ook vaak nog gewone bedden in :D) maar helemaal back to basic zou ik persoonlijk op die termijn niet meer doen... maar ik ben een kneus zwanger, dus misschien geen goede maatstaaf :P

Kers, niet alleen je ijzer, maar als je maar weer aan het overgeven bent heb je sowieso weinig voedingsstoffen in je lichaam?? Doe es wat energiedrankjes (aquarius enzo) drinken enzo als dat lukt? En even de doc bellen?
pi_112204331
Oh en 21 weken vandaag, op papier dan.
pi_112204338
Mango, dat is niet gek, dat is gewoon je beeb die zich lekker heeft opgekruld in een hoekje :D O+
pi_112204371
Sopho, anders de combi: een stacaravan op de camping?
pi_112204433
Ik heb net even geteld en ik hoef in 2012 nog maar 13 weken te werken :o :D _O-
pi_112204451
Ik dacht ik deel het even met jullie :P

En Sopho, no way in hell dat ik nog zou kamperen met 28 weken. (ook niet met nul weken)
pi_112204477
Ligt er een beetje aan hoe je gaat kamperen. In een klein tentje op een luchtbed? Dat doe ik sowieso niet meer. Vorig jaar weer gedaan, been there done that, mij niet meer gezien.

Ik heb gisteren trouwens geslapen van 19 uur tot 6:30 vanmorgen :o Werd om 22 uur even wakker, heb ik even wat gedronken en ben er weer ingekropen. :z En ik kon vanmorgen gewoon nog slapen :D
  woensdag 30 mei 2012 @ 09:34:53 #226
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112204492
Heerlijk vooruitzicht Mango O+

Nou aan mijn hb zal het niet liggen hoor ik net. Ik scoorde 7.1!
Dan maar mijn ritme aanpassen aan mijn zwangere lijf, zoals de assistente me net telefonisch adviseerde :')

Gerbera, die drankjes zijn een goed idee. Vandaag dus maar even proberen de tekorten weer wat aan te vullen. De misselijkheid is vandaag best te verdragen.
pi_112204615
Fijn dat je een goede nacht hebt gehad gerberaatje, maar het is inderdaad wel een beetje jammer dat je de standaard van een goede nacht steeds meer bij gaat stellen.

Kersjes :* Ik hoop op een goede dag voor jou, dat je je snel weer wat beter voelt.

Ik zou altijd voor kamperen gaan als dat nog lukt maar ik ben dan ook wel echt gek op kamperen. Maar als je je lichamelijk niet helemaal ok voelt dan zou ik voor de zekerheid toch maar voor een huisje gaan.

Mango, spannend hoor, het 'even' trouwen ;) En Bali... lekker hoor. Genieten!

Ik begin hier wel te denken dat mijn fietstocht van gisteren toch te veel was. Gisteravond wist ik niet meer hoe ik moest zitten, alles deed pijn, veel kramp, veel harde buiken, veel bandenpijn. S'nachts ging het wel maar niet van harte, wel een aantal keer wakker geworden van kramp en nu voel ik mijn banden nog steeds wel heftig. Maar toen ik op de fiets zat ging het prima, gek dat je lichaam dan niet meteen aangeeft dat het te veel is ipv een paar uur later als je op de bank wil hangen.

Nouja, nu wel weer even op de fiets naar de dokter om maar weer eens te kijken of mijn blaasontsteking over is.
pi_112204677
Kersjes, fijn een betere dag. En nog een super hb! _O_

Mango, nog maar twee nachtjes slapen :o Spannend hoor! En daarna naar Bali, jaloers ;).

Kamperen vind ik best leuk, maar niet te lang. In onze tent kan je niet rechtop staan en als het weer tegenvalt is dat niet zo handig :+. Maar zwanger moet ik er niet aan denken... Ik zou voor het huisje gaan :Y. Weet je wel al waar je heen wil?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112204796
Nou bij ons is het normaal dat we ieder jaar 4 dagen pinkpop doen, maar dat heb ik voor dit jaar maar laten schieten, terwijl ik 'pas' 18 weken ben.

Ik zou voor iets meer luxe kiezen dmv een huisje :Y

Maar hee, je moet gewoon lekker doen waar JIJ je goed bij voelt ;) .. Da's het belangrijkste
  FOK!fotograaf woensdag 30 mei 2012 @ 10:05:07 #230
13368 NiGeLaToR
pi_112205162
Argh. Zojuist naar VK geweest en was niet echt leuk. Andere dame dan normaal en kregen te horen dat de buik van m'n meis 'te groot' is voor 23 weken en dat we met 27-28 weken maar moeten testen op zwangerschapssuiker (OGTT). Schrok me kapot, aangezien 3 weken geleden met de termijn echo alles precies op schema lag en er geen enkele reden voor geen enkele zorg was. Ook krijgen we met 30 weken een groeiecho erbij 'cadeau' omdat ze het toch niet vertrouwd. -O-

Nu heeft m'n meis vanaf dag 1 al een 'flinke buik', vooral omdat ze door het leven ging met rechte houding en ingehouden buik. En als je zwanger bent kun je je buik niet inhouden op een gegeven moment dus tjah, 't leek sneller te groeien dan het in werkelijkheid doet. Dat was al zo met 8-10-12 weken (ah en ook met pretecho op 17 weken lag alles op schema) en met 20 weken (jep, wegens miskraam vorig jaar deze ronde wat extra echo's, los van combitest en pretecho), dus ergens zou je denken dat er dan nu niet in ene iets 'mis' is - maarja, mevrouw de andere-VK jaagt me de stuipen op het lijf. Gelukkig is m'n meis daar dan weer een stuk nuchterder in en heeft zoiets van 'boeie', dan laten we het even checken en verder zal het wel.

Moest het even kwijt hoor, weet niet waarom het me zo raakt - ben in ieder geval geschrokken merk ik aan mezelf. Meer mensen ervaring met OGTT, zwangerschapssuiker en 'te grote' buiken?
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:14:20 #231
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_112205365
Dank jullie wel.

Eng is denk ik nog een te klein woord voor hoe het ons nu lijkt, maar ik denk dat we er de komende dagen aan zullen wennen en dat het dan allemaal weer binnen proporties valt.
Maar ja, die angst blijft toch ...
Desondanks, ik ben een positief ingestelde jongen, dus het zal allemaal wel loslopen ;) .
United we stand/sit/lie/wat-de-dokter-toestaat :P .
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:16:09 #232
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_112205409
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:05 schreef NiGeLaToR het volgende:
Argh. Zojuist naar VK geweest en was niet echt leuk. Andere dame dan normaal en kregen te horen dat de buik van m'n meis 'te groot' is voor 23 weken en dat we met 27-28 weken maar moeten testen op zwangerschapssuiker (OGTT). Schrok me kapot, aangezien 3 weken geleden met de termijn echo alles precies op schema lag en er geen enkele reden voor geen enkele zorg was. Ook krijgen we met 30 weken een groeiecho erbij 'cadeau' omdat ze het toch niet vertrouwd. -O-

Nu heeft m'n meis vanaf dag 1 al een 'flinke buik', vooral omdat ze door het leven ging met rechte houding en ingehouden buik. En als je zwanger bent kun je je buik niet inhouden op een gegeven moment dus tjah, 't leek sneller te groeien dan het in werkelijkheid doet. Dat was al zo met 8-10-12 weken (ah en ook met pretecho op 17 weken lag alles op schema) en met 20 weken (jep, wegens miskraam vorig jaar deze ronde wat extra echo's, los van combitest en pretecho), dus ergens zou je denken dat er dan nu niet in ene iets 'mis' is - maarja, mevrouw de andere-VK jaagt me de stuipen op het lijf. Gelukkig is m'n meis daar dan weer een stuk nuchterder in en heeft zoiets van 'boeie', dan laten we het even checken en verder zal het wel.

Moest het even kwijt hoor, weet niet waarom het me zo raakt - ben in ieder geval geschrokken merk ik aan mezelf. Meer mensen ervaring met OGTT, zwangerschapssuiker en 'te grote' buiken?
Wanneer is jullie 'gewone' VK er weer? Lijkt me verstandig om die er nog eens naar te laten kijken. Die paniek-hulpverleners zouden ze op een onbewoond eiland moeten zetten, kunnen ze elkaar de stuipen op het lijf jagen ~O> .
Sterkte.
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:16:57 #233
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112205428
Marjo en Lenehe Gefeliciteerd, dat jullie morgen genieten :D (niet alleen vandaag natuurlijk) *O* w/ *O*
Handheld gefeliciteerd *O* *O*

Silktie vervelend zeg, sterkte! Het zal vast goedkomen O+
  FOK!fotograaf woensdag 30 mei 2012 @ 10:21:29 #234
13368 NiGeLaToR
pi_112205533
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:16 schreef SilkTie het volgende:

Wanneer is jullie 'gewone' VK er weer? Lijkt me verstandig om die er nog eens naar te laten kijken. Die paniek-hulpverleners zouden ze op een onbewoond eiland moeten zetten, kunnen ze elkaar de stuipen op het lijf jagen ~O> .
Sterkte.
Ze werken in teams en de onze is zelf ook zwanger, vrees dat we haar niet meer zullen zien voor de bevalling. Heb misschien nog een handigere oplossing - gewoon nog een pretecho *O* Die zijn tegenwoordig niet duur en alles wordt meteen nog even gechecked. Maargoed, ik denk dat m'n meis het onzin zal vinden aangezien ze nergens last van heeft en de kleine lekker bezig is in de buik.

Maargoed, gaat vooral om het punt inderdaad - we weten niet eens hoe ze heet (ze stelde zich niet voor) en zegt eerst even een potje niets, checkt wat en komt met de conclusie dat de buik veel te groot is voor 23 weken :{ Zit je dan. Nogmaals, normaal krijg je me niet snel op de kast, maar heb meteen gevraagd waarom ze dat denkt en wat de aanleiding is.. maarja.. nu dus extra echo, extra onderzoek.
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:23:56 #235
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112205595
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:21 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Ze werken in teams en de onze is zelf ook zwanger, vrees dat we haar niet meer zullen zien voor de bevalling. Heb misschien nog een handigere oplossing - gewoon nog een pretecho *O* Die zijn tegenwoordig niet duur en alles wordt meteen nog even gechecked. Maargoed, ik denk dat m'n meis het onzin zal vinden aangezien ze nergens last van heeft en de kleine lekker bezig is in de buik.

Maargoed, gaat vooral om het punt inderdaad - we weten niet eens hoe ze heet (ze stelde zich niet voor) en zegt eerst even een potje niets, checkt wat en komt met de conclusie dat de buik veel te groot is voor 23 weken :{ Zit je dan. Nogmaals, normaal krijg je me niet snel op de kast, maar heb meteen gevraagd waarom ze dat denkt en wat de aanleiding is.. maarja.. nu dus extra echo, extra onderzoek.
Klinkt enorm vervelend, bij ons wordt altijd gezegd, als je geen goed gevoel over de vk hebt, misschien handig om een second opinion bij een andere aan te vragen of een andere te zoeken die niet zo'n paniekzaaier is. Het hoeft namelijk niets te zijn, geruststelling is vaak genoeg. Kindjes kunnen opeens enorm groeien en dan weer langzaam. Ons kindje is wat aan de kleine kant, maar ben zelf ook klein dus dat was geen reden om ons zorgen te maken. Het is ook maar net wie je treft en hoe deze informatie overbrengt.
Sterkte!

[ Bericht 8% gewijzigd door Loodje op 30-05-2012 10:29:16 ]
pi_112205649
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:05 schreef NiGeLaToR het volgende:

Niet te veel zorgen maken hoor!
Hier vorige keer een groeiecho moeten laten maken, omdat mn baarmoeder te hoog zat voor het termijn.
Ook nuchter bloed moeten laten prikken (moest toch al bloed prikken, dus dan maar nuchter).
Uiteindelijk was alles prima en zit mn navel een beetje uit t lood, waardoor mn baarmoeder hoger lijkt dan ie is.
Een andere vk zag gelijk dat mn navel dus anders zat. Beetje vaag was dat wel ;)
Dit keer had k t er met mn vk over en die vond t ook apart dat t toen niet gezien was, aangezien bij bijna niemand de navel zit waar die moet zitten volgens de boekjes :P
Mn buik zelf was dus niet eens groot, maar mn baarmoeder wel dachten ze.
Nou ja uiteindelijk was t dus niks en gewoon een keertje extra babyspieken :D
pi_112205713
Nou ja ik kan me van Nigelator wel voorstellen dat je dan even iets te horen krijgt wat niet iecht in lijn der verwachtingen lag. Jammer dat je je 'eigen' vk waarschijnlijk niet meer ziet voor die tijd .. En raar dat ze zich niet even voorstelt ofzo. Ik bedoel, je zit toch aan iemand anders zijn lijf etc. Kleine moeite toch om dan event e zeggen wie je bent :?

Hopelijk valt het ook voor jullie allemaal mee Nigelator :* !
pi_112205831
Hier was mijn buik juist te klein en moesten we daarom voor een groeiecho bij een hork van een echoscopist.
Uiteindelijk was het storm in een glas water.
Hij was wel licht maar lang en zeker geen dysmatuurtje.

Zwangerschapssuiker zijn er wel hier in OUD die daar in het verleden mee te maken hebben gehad. Het is vervelend maar dat is ook allemaal goed gekomen :Y
The way you rock'n'roll
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:34:37 #239
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_112205839
Wat ook nog kan: de paniekzaaier heeft gelijk en gelukkig zijn jullie er dan vroeg bij... :7
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_112205847
Silktie en vrouw heel veel sterkte met het verwerken van het nieuws & de rest van de zwangerschap. Ik hoop voor jullie dat jullie over een tijdje wat geruster om kunnen gaan met het nieuws.

Nigelator, is er dan misschien een andere vk in het team, waar je wat meer vertrouwen in hebt en die je kent? Wellicht dat je dan met haar erover kunt praten. Heeft de vk de buik trouwens alleen maar van de buitenkant beoordeelt? Zo klinkt het namelijk een beetje als ik je verhaal zo hoor. Of was het gebaseerd op de termijnen, die je op de echo aangegeven krijgt als ze opmeten? Weet dat zelfs bij die metingen tijdens de echo een foutpercentage van zo'n 10% ingecalculeerd moet worden. Liet ik me zeggen door de gyn. Dus dan moet de afwijking al wel behoorlijk meer dan 10% zijn van wat gemiddeld is voor deze termijn om het schokkend te maken. Heeft de vk een geschat gewicht voor je kind op dit moment aangegeven of een zwangerschapsduur? Je vrouw is 23 weken en volgens de vk zou ze hoever zijn? Ik probeer met deze vragen het verhaal voor jezelf te relativeren ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_112206264
Nigelator, het is vervelend hoe het is gegaan, maar het doorsturen en checken is wel gewoon standaard procedure ;) heel grote kans dat er niks is, en ze wellicht de buikmeting niet heel secuur heeft gedaan.

Ik zou wel nog even aankaarten dat de manier waarop jullie een beetje in het verkeerde keelgat is geschoten ;) en verder zou ik het suikeronderzoek en de echo even afwachten. Als een paar weken terug met de echo alles nog in orde leek, is de kans groot dat er gewoon niks is ;) en zowel, dan is het nog niet het einde van de wereld en zijn jullie er op tijd bij :Y

Liever 2 keer voor niks doorgestuurd, dan dat er wel wat is. Maar nogmaals, de manier waarop is niet netjes en dat zou ik wel nog even aankaarten :)
pi_112206338
Even een wals hoor, bloeddruk weer hoger :( 150/92. Geen eiwitten. Maar toch doorgestuurd naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken en bloeddrukmeting. Ga er zo weer vandoor..
pi_112206372
Marjolijn :( hoe kan dat nou toch! Geen eiwitten is in elk geval goed nieuws, maar bluh meis! Sterkte! :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Gerberaatje op 30-05-2012 11:00:26 ]
pi_112206414
Ja ik weet het ook niet. Stom! En ik doe echt helemaal niks thuis. Ja, heb afgewassen, maar dat waren 2 boren en wat glazen, 2 uur geleden! Verder alleen maar stil gezeten :(
pi_112206433
Het is ook sowieso niet jouw schuld vrouw :* jij kunt er niks aan doen...
pi_112206445
Marjolijntje wat balen :(
pi_112206464
Marjolijntje wat vervelend!
pi_112206471
:( Marjolijn..
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:59:04 #249
351479 KatyM
Hihaah!
pi_112206535
Jakkes, op naar t ziekenhuis dus, sterkte. Gaat er wel iemand mee?
pi_112206565
Gelukkig wel ja Katy, heb net mn moeder gebeld en die komt even uit haar werk. Moet om half 12 in het ziekenhuis zijn en mn lief heeft 1,5 uur reistijd.
Verder is uiteraard vandaag iedereen aan het werk of op vakantie.
Ik hoop echt dat ze niks raars vinden en dat ik nog even door mag lopen. 36+1 is te vroeg hoor :(
pi_112206626
36+1 is inderdaad te vroeg hoor, je kleintje moet nog even blijven zitten. Wat vervelend voor je marjolijntje, ik hoop ook voor je dat ze niets raars vinden. Ook vervelend dat je je zo zorgen maakt. Lief van je moeder dat ze met je mee gaat.
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:03:02 #252
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112206674
Ai Marjolijntje, dat is vervelend. Je beebee moet inderdaad nog even blijven zitten! Sterkte strakjes :*
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:03:06 #253
351479 KatyM
Hihaah!
pi_112206678
Ja dat hoop ik ook, toch minimaal nog een weekje. Maarja als het veiliger is om de beeb nu te halen, voor jullie beiden, dan maar denk ik?
Eerst maar ziekenhuis afwachten voordat je je daar druk over gaat maken.

Fijn dat je moeder in ieder geval meegaat.
  FOK!fotograaf woensdag 30 mei 2012 @ 11:05:31 #254
13368 NiGeLaToR
pi_112206771
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:23 schreef Loodje het volgende:

[..]

Klinkt enorm vervelend, bij ons wordt altijd gezegd, als je geen goed gevoel over de vk hebt, misschien handig om een second opinion bij een andere aan te vragen of een andere te zoeken die niet zo'n paniekzaaier is. Het hoeft namelijk niets te zijn, geruststelling is vaak genoeg. Kindjes kunnen opeens enorm groeien en dan weer langzaam. Ons kindje is wat aan de kleine kant, maar ben zelf ook klein dus dat was geen reden om ons zorgen te maken. Het is ook maar net wie je treft en hoe deze informatie overbrengt.
Sterkte!
Dank, is ook kwestie van relativeren, maar inderdaad vooral hoe het gebracht wordt.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:26 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Niet te veel zorgen maken hoor!
Hier vorige keer een groeiecho moeten laten maken, omdat mn baarmoeder te hoog zat voor het termijn.
Ook nuchter bloed moeten laten prikken (moest toch al bloed prikken, dus dan maar nuchter).
Uiteindelijk was alles prima en zit mn navel een beetje uit t lood, waardoor mn baarmoeder hoger lijkt dan ie is.
Een andere vk zag gelijk dat mn navel dus anders zat. Beetje vaag was dat wel ;)
Dit keer had k t er met mn vk over en die vond t ook apart dat t toen niet gezien was, aangezien bij bijna niemand de navel zit waar die moet zitten volgens de boekjes :P
Mn buik zelf was dus niet eens groot, maar mn baarmoeder wel dachten ze.
Nou ja uiteindelijk was t dus niks en gewoon een keertje extra babyspieken :D
Precies dat, ze heeft even 30 seconden gevoeld.. niets opgemeten, maar gewoon even gekeken en hartje geluisterd. Alles in stilte en vervolgens het 'je buik is veel te groot' verhaal er achteraan. Prima manier om mensen op de kast te krijgen, dat wel :+

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou ja ik kan me van Nigelator wel voorstellen dat je dan even iets te horen krijgt wat niet iecht in lijn der verwachtingen lag. Jammer dat je je 'eigen' vk waarschijnlijk niet meer ziet voor die tijd .. En raar dat ze zich niet even voorstelt ofzo. Ik bedoel, je zit toch aan iemand anders zijn lijf etc. Kleine moeite toch om dan event e zeggen wie je bent :?

Hopelijk valt het ook voor jullie allemaal mee Nigelator :* !
Denk dat het ook wel mee valt, maar vooral voor de aanstaande papa en kwestie was het een beetje maf. Merk dat m'n stoere mama-in-spe zich niet zo snel in de war laat maken, gelukkig :)

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:34 schreef __Isis__ het volgende:
Wat ook nog kan: de paniekzaaier heeft gelijk en gelukkig zijn jullie er dan vroeg bij... :7
Das waar, overigens hebben we gewoon NOG een VK bezoek voor we uberhaupt op die onderzoeken terecht kunnen. Zwangerschapssuiker kun je pas meten vanaf 27+ weken, eerder is het niet te vinden! Dus nog even een 4+ weken wachten...

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:35 schreef Tinuviel het volgende:
Silktie en vrouw heel veel sterkte met het verwerken van het nieuws & de rest van de zwangerschap. Ik hoop voor jullie dat jullie over een tijdje wat geruster om kunnen gaan met het nieuws.

Nigelator, is er dan misschien een andere vk in het team, waar je wat meer vertrouwen in hebt en die je kent? Wellicht dat je dan met haar erover kunt praten. Heeft de vk de buik trouwens alleen maar van de buitenkant beoordeelt? Zo klinkt het namelijk een beetje als ik je verhaal zo hoor. Of was het gebaseerd op de termijnen, die je op de echo aangegeven krijgt als ze opmeten? Weet dat zelfs bij die metingen tijdens de echo een foutpercentage van zo'n 10% ingecalculeerd moet worden. Liet ik me zeggen door de gyn. Dus dan moet de afwijking al wel behoorlijk meer dan 10% zijn van wat gemiddeld is voor deze termijn om het schokkend te maken. Heeft de vk een geschat gewicht voor je kind op dit moment aangegeven of een zwangerschapsduur? Je vrouw is 23 weken en volgens de vk zou ze hoever zijn? Ik probeer met deze vragen het verhaal voor jezelf te relativeren ;)
Klopt, was dus 30 seconden aan de buitenkant voel-actie. En hoewel m'n meis mooi slank is, heeft ze wel wat buikvet, wat ze er nooit afgesport heeft gekregen. Geeft niets, maar maakt haar buikje nu wel wat groter - zeker nu ze het met trots draagt ipv inhoudt :D
Termijnen lopen op de dag nauwkeurig, al vanaf echo 1 in week 8. Week 10, 12, 17 en 20 idem, allemaal precies op de mediaan. Dat terwijl er inderdaad zeker de eerste metingen flinke afwijkingen kunnen zijn in meet-marges, omdat het allemaal nog zo klein is. VK heeft verder niets ingeschat, alleen even gevoeld, VK heeft verder alleen gezegd dat haar buik 'veel te groot is' voor 23 weken.
Bloeddruk meten ging ook vrij vreemd, kwam uit op 90/60, maar das op zich normaal voor haar.

Dus, relativering dingen genoeg, checken is nooit weg, ze moet sowieso voor resus factor checken, dus kan dit er ook wel bij, maarja.. ik had zoiets van :6

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:50 schreef Gerberaatje het volgende:
Nigelator, het is vervelend hoe het is gegaan, maar het doorsturen en checken is wel gewoon standaard procedure ;) heel grote kans dat er niks is, en ze wellicht de buikmeting niet heel secuur heeft gedaan.

Ik zou wel nog even aankaarten dat de manier waarop jullie een beetje in het verkeerde keelgat is geschoten ;) en verder zou ik het suikeronderzoek en de echo even afwachten. Als een paar weken terug met de echo alles nog in orde leek, is de kans groot dat er gewoon niks is ;) en zowel, dan is het nog niet het einde van de wereld en zijn jullie er op tijd bij :Y

Liever 2 keer voor niks doorgestuurd, dan dat er wel wat is. Maar nogmaals, de manier waarop is niet netjes en dat zou ik wel nog even aankaarten :)
Heb direct aangekaart dat ik geschrokken ben en toen kwam er in ene een hele uitleg met een stortvloed aan dat het allemaal wel mee viel, maarja, te laat he.. :+ ik zat allang op die kast :')

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:53 schreef Marjolijntje het volgende:
Even een wals hoor, bloeddruk weer hoger :( 150/92. Geen eiwitten. Maar toch doorgestuurd naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken en bloeddrukmeting. Ga er zo weer vandoor..
Ai, das ook niet leuk.. sterkte!
pi_112206832
He Marjolijntje, wat balen! En dat op je verjaardag. Van harte klinkt nu een beetje raar, maar ik meen het wel! Hoop dat ze je een beetje gerust kunnen stellen in het ziekenhuis,je zult vast ook een CTG krijgen. En wat Gerbera zegt: het is niet jouw schuld, kun je niks aan doen.

Lenehe: ook gefeliciteerd!

Ik vind het best griezelig klinken Silktie, sjonge. Veel sterkte en ik duim voor jullie.

Nigellator: ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Wel fijn dat ze er op tijd bij zijn mocht het echt om suiker gaan.

Kersjes: wat balen dat je je zo klote voelt! had het ziekenhuis nog tips? Hb van 7,1 is best mooi volgens mij, maar hebben ze ook naar je ijzergehalte gekeken?

Handheld: gefeliciteerd met je zoon!

Harde buiken voelen bij mij alsof ik een soort inwendig harnas krijg ter hoogte van mijn buik. Keihard en het voelt ook een beetje vervelend. Niet pijnlijk, maar een raar gevoel.

Ohja: 35 weken vandaag! Time flies!
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:07:35 #256
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_112206854
Oooh Marjolijntje ik hoop dat je kleine prulleke toch nog minimaal een weekje blijft zitten hoor!!!
Succes in het ziekenhuis

* NotTheSame draait duimen voor Marjolijntje...
pi_112207024
Ben wat minder deze week aanwezig. Mijn zus met haar kleintje van een half jaar is hier een hele week. Haar relatie is over :{

Zag wel dat Gerberaatje in het ziekenhuis had gelegen vanwege plotselinge weeën, wat een schrik, gelukkig gaat het nu weer goed.

Marjolijntje nu ook al in het ziekenhuis.. pfff, sterkte! :*

Handheld gefeliciteerd met je zoon *O*

Hier zijn de bewegingen steeds heftiger in de buik van de baby, merk dat het allemaal wat krapper wordt daar. Af en toe ook wat steken van onder.
pi_112207500
Marjolijntje, sterkte meis :*.

Oi Mereltje, wat vreselijk voor je zus :{.
Venus in pocketformaat
© loveli
  FOK!fotograaf woensdag 30 mei 2012 @ 11:32:53 #259
13368 NiGeLaToR
pi_112207944
Sjees Mereltje, wat erg van je zus.. kan ze thuis niet meer terecht of is het ook voor je hulp dat ze bij je intrekt? Lijkt me dat de andere helft van de relatie bij vrienden op de bank thuis hoort en niet je zus met 6 mnd oude baby :{
pi_112208109
Wil er verder niet te veel over uitwijden hier hoor. Maar het huis staat op haar naam, hij krijgt deze week de tijd om z'n spullen te pakken. Kan ze daarna weer terug. Leuk is anders, maar het komt wel goed en is beter zo. Ze is even lekker naar de kapper en we gaan straks even gezellig naar de kinderboerderij.
  woensdag 30 mei 2012 @ 12:03:46 #261
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112209208
Wow sterkte Merel voor jou en jouw zus met kindje. Hoop dat het allemaal verder op een fijne manier afsluiting kan vinden. Het zijn vaak hele moeilijke beslissingen maar soms is het gewoon beter.
:*
pi_112209306
Marjolijntje he jakkes meid wat vervelend van je bloeddruk. Gelukkig geen eiwitten, maar toch he. Succes in het ziekenhuis!!

Gefeliciteerd voor de jarigen! :*

*O* voor de mijlpalen!

Silkie pff wat een nare situatie, vooral ook voor je vrouw. Eigenlijk 'opgenomen' maar toch thuis, komen ze ook bij jullie thuis extra monitoringen doen? Ctg's bijvoorbeeld of echo's? Een kennis van mij heeft dat een poosje gehad. Anyway, sterkte!!

Nigelator pff wat een fijn verhaal weer zeg over jullie paniek-vk. Nu kunnen extra controles natuurlijk nooit kwaad, en gelukkig maar dat ze die ook doen. Maar het is zo jammer dat ze je eerst in de stress laten schieten en je daarna pas gerust gaan stellen.
Plus dat ik dan meteen weer denk: oke een buik 'behoort' dus een bepaalde 'gemiddelde' grootte te hebben. Om zo'n gemiddelde te krijgen zul je grote buiken en kleine buiken moeten hebben.... Dus...
Nou ja, hopelijk is er niks aan de hand, is het een storm in een glas water. Sterkte!

Mijn voeten waren vanochtend een beetje geslonken toen ik wakker werd!! Whoe dat was fijn zeg! Jammer dat ze nu alweer helemaal vol vocht zitten.... -O-
  woensdag 30 mei 2012 @ 12:26:40 #263
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112210031
Marjolijntje, wat rot nou...
Maar het gaat zoals het gaat, jij kunt hier zelf helemaal niks aan doen, hoe graag je ook zou willen!
Ik hoop dat je beebje nog even lekker mag gaan aankomen in je buik :*

Bodpa, morgen weer controle, dan zal ik de rest van de bloeduitslagen wel te horen krijgen.

Zo heee, volgens mij is er een aan het indalen....
Pijnlijke buiken en steken her en der :X
pi_112212106
Dank jullie wel voor alle reacties! Het is met een vouwwagen overigens, soort luxe kamperen dus.
Eens kijken wat het weer gaat doen in Frankrijk.

Sterkte Mereltje met je zus!
  † In Memoriam † woensdag 30 mei 2012 @ 13:35:52 #265
309370 Nanadu
pi_112212899
He gats Marjolijntje wat balen dat het niet gezakt is, maar wat de andere al zeggen jij kan er echt helemaal niks aan doen! Het is wel positief dat er geen eiwitten in je urine zitten, maar ze zullen je nu wel overnemen in het ziekenhuis en vaak willen terug zien. Het is nu vooral afwachten voor je wat hun beleid is. Ik weet in ieder geval dat zolang het met moeder en kind nog goed gaat dat ze dan de baby zolang mogelijk willen laten zitten. Veel sterkte (en ook nog van harte, ook al klinkt dat een beetje raar nu)

LeNeHe ook van harte!! Ik hoop dat je een fijne verjaardag hebt.

Handheld gefeliciteerd met je zoon *O*

Silktie veel sterkte de komende tijd :* en praat je angsten van je af met iemand.

Kersjes rustig aan doen is de enige tip die ik je kan geven (zoals iedereen ;) ) Ik hoop dat je snel weer opknapt.

Vanochtend toen ik wakker werd voelde ik mij vrij energiek, goede nachtrust gehad, maar al snel toen ik ging opruimen in huis duizelde het al weer om mij heen. Ik heb er op dit moment zo de balen in, bij het minste of geringste last van duizelingen en harde buiken en zo weinig energie. Ik probeer het voor mijzelf een beetje te relativeren, vooral als ik de verhalen hier lees van bijvoorbeeld kersjes, silktie en Gerberaatje ( en nog vele anderen), maar af en toe lukt dit even niet (zoals nu) :N . Ik hoop dat het na volgende week echt beter wordt als ik het tweede infuus heb gehad met ijzer, want ik wil zo graag weer even naar de stad kunnen en winkelen of even alleen met mijn meisje naar de speeltuin kunnen zonder dat ik halverwege al sta te duizelen en niet weet waar ik de energie vandaan moet halen. Einde klaagpost :@

Nu op naar positieve dingen, dit weekend een lang weekend weg met man, dochter, mijn ouders, mijn zus en vriend naar hoenderloo. ik heb er zin in ^O^
pi_112213034
Marjo, wat ontzettend vervelend. Hoop dat alles verder ok is en beeb nog ff mag blijven zitten!

Silkie wat naar allemaal. Sterkte met alles!

Nigelator, manier waarop is misschien niet leuk, maar aan de andere kant, better safe...

Mereltje, bah, wat een rotsituatie.

Gisteravond goedgekeurd, alleen een wat hogere bloeddruk maar niet te hoog. Wel even in de gaten houden icm vocht. O enne, naar een crematie in je laatste weken is geen aanrader ;(. Kapot.
pi_112215424
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:35 schreef Nanadu het volgende:

Vanochtend toen ik wakker werd voelde ik mij vrij energiek, goede nachtrust gehad, maar al snel toen ik ging opruimen in huis duizelde het al weer om mij heen. Ik heb er op dit moment zo de balen in, bij het minste of geringste last van duizelingen en harde buiken en zo weinig energie. Ik probeer het voor mijzelf een beetje te relativeren, vooral als ik de verhalen hier lees van bijvoorbeeld kersjes, silktie en Gerberaatje ( en nog vele anderen), maar af en toe lukt dit even niet (zoals nu) :N . Ik hoop dat het na volgende week echt beter wordt als ik het tweede infuus heb gehad met ijzer, want ik wil zo graag weer even naar de stad kunnen en winkelen of even alleen met mijn meisje naar de speeltuin kunnen zonder dat ik halverwege al sta te duizelen en niet weet waar ik de energie vandaan moet halen. Einde klaagpost :@

Nu op naar positieve dingen, dit weekend een lang weekend weg met man, dochter, mijn ouders, mijn zus en vriend naar hoenderloo. ik heb er zin in ^O^
Joh, mij lukt het ook niet meer om te relativeren hoor :D ik ben er echt zo ontzettend klaar mee ook, lichamelijk maar vooral ook geestelijk.. het lukt me ook momenteel niet zo goed om me even die positieve schop onder mijn hol te geven.... ik herken heel goed wat je zegt! Zo irritant dat je gewoon amper wat kunt en dan ook nog met zo'n kleine dame waar je het liefst allemaal leuke dingen mee gaat doen, wat gewoon niet gaat...

Zullen we in elk geval afspreken dat jij niks engs gaat doen op je lange weekend weg? :D ;)
pi_112215445
He bah Clauw :* dat zijn vreselijke energievreters, sowieso al maar hoogzwanger helemaal...
pi_112216185
Nanadu en Gerberaatje, das ook gewoon klote. Dikke :* voor beide, relativeren hoeft dan even niet, jullie mogen ook echt gewoon ff gigantisch de pé in alles hebben.

Ja Gerb, ook nog jong enzo, niks aan. Alsof ik de marathon en daarna weer terug heb gelopen zeg.
pi_112216428
Oh Clauw, dat is ook heftig hoor :*

Voor de andere meiden die het goed kunnen gebruiken, ook een dikke :* lees wel mee, maar lukt echt niet om te onthouden enzo. Sorry!

Ben ook weer thuis. Ruim 2,5 uur in het ziekenhuis geweest. Bloeddruk in het zkh was iets lager dan thuis, verder lekgeprikt, ctg, plasje inleveren etc. Als ze in het zkh wel eiwitten hadden gevonden of mn bloeddruk had hoger geweest, had ik wel moeten blijven.
Heb nu een nieuwe afspraak voor volgende week donderdag, in de tussentijd moet ik me rustig houden (maar dat deed ik toch al..) en bij klachten gelijk bellen. Ik heb er voor nu in ieder geval weer een paar dagen bijgekregen. En volgende week donderdag ben ik 37+2, dus dan is het niet zo heel erg meer. Al hoop ik gewoon voor mn meisje dat ik in ieder geval de 39 weken wel ga halen hoor!

Nu nog even met mn benen omhoog, over 2 uurtjes komen mijn ouders eten. Dat is wel fijn :)
pi_112216546
.

[ Bericht 99% gewijzigd door MeNicole2 op 30-05-2012 15:06:35 ]
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:05:08 #272
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_112216887
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:35 schreef Nanadu het volgende:
..
Silktie veel sterkte de komende tijd :* en praat je angsten van je af met iemand.
..
Wat denk je dat ik hier doe? Pure therapie ;) .
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:23:34 #273
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112217882
fijn dat je weer thuis bent Marjolijntje! Hopelijk blijft het rustig tot de 38 weken :*
pi_112218045
Marjo fijn dat je weer naar huis mocht! Hopelijk zijn de uitslagen van alle tests van vanmiddag ook goed en blijft baby nog even fijn zitten. Neem lekker je rust!!

Pff over rust gesproken. Ik verveel me gewoon lichtelijk whaha. En daar wordt ik dan weer heel erg moe van, dus ik ga even een uurtje plat.
pi_112218138
Marjo fijn dat je naar huis mocht, ik hoop met je mee voor die 37+2!

Bijtje :D Slaap lekker ;)
pi_112221729
Marjolijntje, gelukkig mocht je nog naar huis! Ik duim dat je er geen klachten bijkrijgt, dan is de 37 weken grens in ieder geval in the pocket.

Nanadu, dat klinkt niet fijn. Dikke knuffel ook voor jou :*.

Zo, 'even' wat boodschapjes doen werd een ruim een uur winkelen (+ fietsen heen en weer). Dat voel ik nu wel in m'n banden :D.

En goed nieuws hier: de dakkapel wordt 12 juli geplaatst!! *O* Niet meer voor de geboorte van onze beeb, maar niet zo heel lang daarna. Blij & opgelucht dat ik niet aan het puffen ben als ze dat ding erop komen zetten :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112222182
Marjolijntje wat fijn dat je weer naar huis mocht!

En Phaidra wat een goed nieuws over de dakkapel!

Nanadu dat klinkt allemaal niet prettig :*
  FOK!fotograaf woensdag 30 mei 2012 @ 16:36:30 #278
13368 NiGeLaToR
pi_112222286
Voor alle meiden dan ook maar een :* van een van de meepostende aanstaande-papa's. Fijn dat je weer thuis bent Marjolijntje!

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:06 schreef bijtje84 het volgende:

Nigelator pff wat een fijn verhaal weer zeg over jullie paniek-vk. Nu kunnen extra controles natuurlijk nooit kwaad, en gelukkig maar dat ze die ook doen. Maar het is zo jammer dat ze je eerst in de stress laten schieten en je daarna pas gerust gaan stellen.
Plus dat ik dan meteen weer denk: oke een buik 'behoort' dus een bepaalde 'gemiddelde' grootte te hebben. Om zo'n gemiddelde te krijgen zul je grote buiken en kleine buiken moeten hebben.... Dus...
Nou ja, hopelijk is er niks aan de hand, is het een storm in een glas water. Sterkte!

Mijn voeten waren vanochtend een beetje geslonken toen ik wakker werd!! Whoe dat was fijn zeg! Jammer dat ze nu alweer helemaal vol vocht zitten.... -O-
Dank voor de geruststellende woorden :)
Helpt helemaal niets tegen vollopende voeten? Knap lastige kwaaltjes. De dames moeten maar wat doorstaan zeg; voel me als kerel vaak flink machteloos, voel niets, verandert niets, gebeurt niets.. dus ga maar babykamerdingen fixxen, opruimen, ontbijtjes maken, huishouden... en me soms iets te veel zorgen maken na 'n bezoek aan de VK :7

Zoals een geoefende internetter betaamd inmiddels wat ingelezen over zwangerschapsdiabetes en dan zijn vooral dit soort passages bemoedigend, van het Diabetesfonds:

quote:
Zwangerschapsdiabetes heet vaak ook wel zwangerschapssuiker. Het is een tijdelijke soort diabetes, die meteen over gaat na de bevalling. Vrouwen kunnen het krijgen vanaf de 24e week van de zwangerschap. Het medische woord voor zwangerschapsdiabetes is diabetes gravidarum.
We zitten op precies 23 weken vandaag -O-

En even verderop:

quote:
Ongeveer één op de twintig zwangere vrouwen krijgt te maken met zwangerschapsdiabetes. Het kan iedere zwangere vrouw overkomen, maar sommige vrouwen hebben meer kans op zwangerschapsdiabetes dan andere. Wanneer is uw risico groter:

als u al eerder zwangerschapsdiabetes had; NEE
als u eerder een baby kreeg van meer dan 4000 gram; NEE
als u veel te zwaar bent, al voor de zwangerschap; NEE
als u een vader, moeder, broer of zus hebt met diabetes type 2; NEE
als u van Hindoestaanse, Marokkaanse of Turkse afkomst bent; NEE
als uw cholesterol of bloedsuiker te hoog zijn. NEE
En een grote baarmoeder treedt later in de zwangerschap op bij zwangerschap diabetes. Prima, we gaan testjes laten testen, maar vind 't wel een beetje dom van VK :+
Wel weer wat bijgeleerd, wist voor ik naar VK ging vanmorgen niet wat diabetes gravidarum is :')
  woensdag 30 mei 2012 @ 18:19:38 #279
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_112227164
Twinkle gefeliciteerd met je 18 weken!! :D *G* O+

SupremeEvil: voelt bij mij als de onderkant van mn buik even hard samentrekt, soort kramp, maar niet zo heftig als menstruatiekramp.. een onprettig maar niet pijnlijk gevoel zeg maar. Als ik dan in mn buik prik is het ook behoorlijk hard en dat trekt dan na een paar sec weer weg :)

Silktie wat lastig! :o -O- En heftig zeg.. Betekend het dat ze iets met de baarmoeder gaan doen als het kind eenmaal geboren is? Of zit de placenta een beetje voor de uitgang?
Veel succes en sterkte iig :*

Nigelator wat vervelend zeg :* lastig als je idd ineens zo'n bericht krijgt terwijl je het niet verwacht -O- Godgod en dan ook nog zo'n lekker subtiel mens :') :r
Ik ga er gewoon ff vanuit dat alles goed is met je vriendin en de kleine! :*

Marjolijntje :*
Fijn dat iig in het ziekenhuis nu alles goed was :)

Ik heb vanmiddag tot 13.00 gewerkt en dat ging goed :) Toen ik thuiskwam nog een uur geslapen :@ 2 nachten kort geslapen, dus ja, dat wil wel :+
pi_112227585
Fijn dat je er vandaag neit zo'n last van hebt gehad Enf!

Oww men morgen nog een dagje en dan alweer weekend. Balen dat het weer niet zo mooi is als afgelopen dagen maja.. Ge kunt nie alles hebben he! :D

*plopperdeplopperdeplop in mijn buik* O+ O+
Vanavond moet mijn ventje het echt maar eens een keer voelen hoor .. :') .. Beeb stopt er telkens mee zodra hij zijn hand op mijn onderbuik legt :') ... Net of ie het ziet dat er een meneer met een hele grote hand op hem af komt :')
pi_112227881
Marjolijntje: jij ook gefeliciteerd! Wat leuk dat we allebei jarig zijn! :D
Wel heel erg klote dat je bloeddruk weer hoger is :{ gelukkig heb je weer een paar dagen extra 'gekregen', nu maar hopen dat je bd stabiel blijft. :*

SilkTie; wat klinkt dat heftig zeg! Sterkte voor jou en je wederhelft. :*

Bedankt voor alle felicitaties! Vanmorgen bij de gyn geweest; de komende 3 weken ga ik elke week op controle voor de gemoedsrust omdat de mijlpaal eraan zit te komen.
Voor nu alles oke in ieder geval. *O*
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  woensdag 30 mei 2012 @ 18:37:25 #282
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_112227902
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 18:30 schreef Twinkle20 het volgende:

Oww men morgen nog een dagje en dan alweer weekend. Balen dat het weer niet zo mooi is als afgelopen dagen maja.. Ge kunt nie alles hebben he! :D

Vanavond moet mijn ventje het echt maar eens een keer voelen hoor .. :') .. Beeb stopt er telkens mee zodra hij zijn hand op mijn onderbuik legt :') ... Net of ie het ziet dat er een meneer met een hele grote hand op hem af komt :')
Heerlijk idd ja O+ Wel wat harde buiken, maar een heul stuk minder :Y

Oeh, wat heerlijk joh! O+ Whaha ja idd ff wat minder weer :P
Leuk he die plopjes.. Die van mij zit nu ook te schoppen tegen mn warme laptop XD
Whihihi _O- komt vast een keer goed! Laat 'm gewoon ff zn hand erop rusten, dan komt ie daar ook naartoe :D
  FOK!fotograaf woensdag 30 mei 2012 @ 18:50:09 #283
13368 NiGeLaToR
pi_112228422
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 18:30 schreef Twinkle20 het volgende:

Herkenbaar!! Als de kleine heel druk is en ga de buik van m'n meis aaien dan wordt ze weer helemaal rustig. Als ik m'n oor tegen haar buik hou krijg ik wel meestal een 'warm welkom' in de vorm van schopjes :D Favoriete avond bezigheid is dit geworden :P
pi_112228647
Het heeft bij mij best een tijdje geduurd voordat het tot me doordrong dat ik ook schopjes voelde.
Ik dacht de hele tijd dat het mijn darmen waren _O- Maar op die plek zitten mijn darmen helemaal niet :')
Het voelt als een soort van luchtbel die plopt inderdaad. O+
pi_112229069
Mijn man zegt.. ik kan nog 20 weken voelen en er komt waarschijnlijk wel een moment daf je het vervloekt haha. Maar voorlopig nog even niet! Zelfs ik verander dan in een softie... Niks meer van stoere Twinkle te herkennen wahaha.
pi_112229261
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 18:36 schreef LeNeHe het volgende:
Marjolijntje: jij ook gefeliciteerd! Wat leuk dat we allebei jarig zijn! :D
Wel heel erg klote dat je bloeddruk weer hoger is :{ gelukkig heb je weer een paar dagen extra 'gekregen', nu maar hopen dat je bd stabiel blijft. :*

SilkTie; wat klinkt dat heftig zeg! Sterkte voor jou en je wederhelft. :*

Bedankt voor alle felicitaties! Vanmorgen bij de gyn geweest; de komende 3 weken ga ik elke week op controle voor de gemoedsrust omdat de mijlpaal eraan zit te komen.
Voor nu alles oke in ieder geval. *O*
Gefeliciteerd en wat fijn dat ze je gerust gaan stellen de komende weken. Steuntje in de rug die je kan gebruiken :* :* :*
The way you rock'n'roll
  woensdag 30 mei 2012 @ 19:27:16 #287
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112230023
:W

Wat een gedoe allemaal! :o Marjolijntje, Silktie&vrouw en Nigelator&vriendin sterkte! Fijn dat je weer thuis bent Marjolijntje :)

En Nanadu en Gerbera zijn het een tikje zat las ik, is te begrijpen hoor :Y Voor wie ik heb gemist; ook een :*

Ik wil ook de baby voelen! :o Nou ja, ben net 8 weken dus duurt vast nog wel even :+

Hoor net dat ik zaterdag de 16e een huge familiebarbecue heb bij mn tante, en de 14e heb ik de echo *O* Als het goed is kan ik het dan dus meteen aan de hele familie vertellen O+ *O*

Maak me wel nu al druk over nietgare/zwarte hamburgers :+ Maar ach, anders maar sla :Y)
Als je dacht alles gezien te hebben...
  † In Memoriam † woensdag 30 mei 2012 @ 19:43:43 #288
309370 Nanadu
pi_112230818
Marjolijntje wat fijn dat je weer thuis bent en pas volgende week hoeft terug te komen. Ik hoop dat het allemaal rustig voor je blijft en dat je gewoon kan wachten tot het vanzelf begint. Geniet nog een beetje van je verjaardag.

LeNeHe wat fijn dat ze je zo goed in de gaten houden nu en dat ze je hierin willen steunen!

Gerberaatje ik herken wat je zegt over allemaal leuke dingen willen doen met je kleine meid. Ik merk dat het op haar ook wel effect heeft. Ze zit nu in een moeilijke fase, ik ben twee en ik zeg nee!, en ik denk dat ze het goed doorheeft dat ik even wat minder kan en hierop reageert. Gelukkig had ze vandaag een goede en makkelijke dag :) Ik hoop dat ik volgende week een beetje effect zie van het infuus. Ik zal geen gekke dingen doen dit weekend O-) ;)

Peace-lover wat leuk dat je het binnenkort aan iedereen kan vertellen, dat is (bijna) altijd zo leuk. Ga je het nog op een speciale manier doen?
  woensdag 30 mei 2012 @ 19:48:09 #289
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112231090
Ik heb nog geen idee hoe ik het ga zeggen nee :D Maar zou het het liefst nu al van de daken schreeuwen *O*

Maar eerst wachten op de echo (soms denk ik ineens "wat als het een bbm zwangerschap is of een windei, of of of :@ :X )

Kan bijna niet wachten dus maar vind het ook eng :') :D
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:26:09 #290
374616 pardijntje
gelooft in wonderen
pi_112232970
Handheld gefeliciteerd met jullie zoon!

Marjolijntje en lenehe gefeliciteerd met jullie verjaardag
wat fijn dat je toch weer naar huis mocht
En lenehe fijn ook dat je extra controles krijgt

:* voor Gerbera en clauwee (en een ieder die het kan gebruiken)

Siltie wat spannend voor jullie! Hoop dat de rust gaat helpen

peace lover spannend he... was gister ook echt opgelucht (nog steeds natuurlijk ) nog even dan kan ik het ook aan iedereen kan vertellen!
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:38:44 #291
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112233908
Wat me trouwens wel "tegenvalt" is hoe moe ik ben :@

Ik werk de hele dag (gewoon bureauwerk ;) ) en dan heb ik daarna echt 0,0 puf om de was te doen of gewoon ff te stoffen/stofzuigen ofzo :') :@
pi_112238355
Peace die moeheid had ik ook. Kei vervelend want je wilt zoveel, je 'moet' zoveel van jezelf. Maar je moet helemaal niks! Lekker toegeven aan die moeheid en tukken als jij daar aan toe bent! Bij mij ging het gelukkig in week 12/13 geleidelijk aan over. Ben nu 18 weken en heb energie voor 10. Hoop dat dat voor jou ook zo gaat! Ik doe overigens ook bureauwerk. Is dit je eerste kindje? Wat leuk dat je het binnenkort misschien aan je naasten gaat vertellen! Die reacties. . echt lachen!

Zojusit terug gekomen van de voorlichtingsavond in het ziekenhuis waar ik poliklinisch wil bevallen. 1 Ding ben ik vergeten te vragen .. of ze ook bevallingen doen met een baarkruk. Want dat lijkt mij een prettige positie.

Erg interessant allemaal, veel verteld, veel gezien. Mocht nog net geen live bevalling meemaken :+
En het stelde me ook heel erg gerust. Je hoort de gekste verhalen maar ik kan me er nu een veel beter beeld bij vormen. En ik vond dat de mensen die de voorlichting gaven ook duidelijk waren. Op een gegeven moment ging het over pijnbestrijding, ook over de ruggenprik. En ik ben werkelijk als de dood voor een ruggenprik. Totdfat ze gingen uitleggen dat een 'gewone' ruggenprik toch iets anders in zijn werk gaat als een ruggenprik voor een keizersnede. Dat jij en je kindje eerste een half uur gescreend worden en dat je vocht via een infuus krijgt, en dat ze daarna pas een keer over gaan tot het zetten van een ruggenprik, omdat je anders flauw kan vallen? Anesthesist is altijd binnen een kwartier aanwezig, ook 's nachts. DA's ook een geruststelling.

Enige jammere vond ik dat dit ziekenhuis nog niet werkt met de Remifentanilpomp. Dat vond ik wel een interessante. Het staat in dit ziekenhuis nog in de kinderschoenen en de kans dat ik dat nog mee ga maken is vrijwel nihil, ondanks dat ik nog minstens 20 weken 'moet'.

Gewoon duidelijk in wat je kunt/mag verwachten. Fijn :) .. Gerust gesteld :)

En ik heb vandaag de brief binnen gekregen dat ik woensdag voor het eerst naar de pufclub mag :') :)
  woensdag 30 mei 2012 @ 21:50:00 #293
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_112238711
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:38 schreef peace-lover het volgende:
Wat me trouwens wel "tegenvalt" is hoe moe ik ben :@

Ik werk de hele dag (gewoon bureauwerk ;) ) en dan heb ik daarna echt 0,0 puf om de was te doen of gewoon ff te stoffen/stofzuigen ofzo :') :@
Wordt op een gegeven moment ook minder, echt :Y maar idd lastig.. gewoon aan toegeven en gewoon lekker op de bank gaan liggen. En meneer lief aankijken of course :D ;)

Twinkle, fijn dat de rondleiding zo informatief was! Volgens mij kan baarkruk best, de vk neemt die vaak ook mee dus als zij je bevalling gewoon begeleidt daar kan dat gewoon lijkt me.. Het is arbo-technisch misschien minder goed voor ze maar daar zou ik me geen zorgen om maken :+

En klopt, van een ruggenprik krijg je vaak bloeddrukdalingen, dus daarom extra vocht om dat te voorkomen :)
Jeeeej pufclub!!! :D *O* XD That reminds me, ik moet nog bellen... XD
pi_112238982
Nigelator fijn dat je het hele vk bezoek inmiddels wat beter kunt relativeren. Maar zou alsnog mocht alles straks in orde zijn en ze dus inderdaad veel te snel paniek gezaait heeft voortaan vragen bij een andere vk in de praktijk op controle te mogen komen.
Nee er is eigenlijk niks wat echt helpt tegen het vocht probleem. Ja 1 ding: bevallen :P
Groene thee werkt vocht-afdrijvend (zeggen 'ze') maar na hele sloten daarvan kan ik melden: geen resultaat. Wat het nog draagbaar houdt is voetjes omhoog, en ver ook, boven je eigen heupen eigenlijk. Dan kan ik mijn tenen blijven bewegen. Maar als ik vijf minuutjes dat niet doe lopen ze dus accuut weer vol.

Werd ruw gestoord in mijn slaapje vanmiddag, blug wat kan je je dan even een kwartier belabberd voelen zeg! Probleem op mijn werk, moest er daadwerkelijk naartoe even. Maar goed, dat hou je een beetje in een familiebedrijf, volledig loslaten gaat niet. Geeft ook niks, ik woon vijf minuten van de zaak af.
  woensdag 30 mei 2012 @ 21:59:11 #295
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112239328
Oh dat vocht klinkt niet prettig Bijtje! :o En gestoord worden in je slaap ook niet _O-
En fijn dat die vermoeidheid over gaat :P Vriend woot hier niet dus ik moet wel alles zelf doen zeg maar (voordeel is wel dat ik er als enige tegen aan hoef te kijken dus ik laat het idd vaak liggen :7 )

Oh Twinkle dat klinkt goed, dat je zo goed/volledig geinformeerd wordt :Y

Ik ga maar eens slapen :+ Vindt baby O+
  woensdag 30 mei 2012 @ 22:03:30 #296
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_112239697
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 21:59 schreef peace-lover het volgende:
Oh dat vocht klinkt niet prettig Bijtje! :o En gestoord worden in je slaap ook niet _O-
En fijn dat die vermoeidheid over gaat :P Vriend woot hier niet dus ik moet wel alles zelf doen zeg maar (voordeel is wel dat ik er als enige tegen aan hoef te kijken dus ik laat het idd vaak liggen :7 )

Oh Twinkle dat klinkt goed, dat je zo goed/volledig geinformeerd wordt :Y

Ik ga maar eens slapen :+ Vindt baby O+
Haha oke, dat kan idd ook :P
Slaapze! :*
pi_112249361
Op de bank in slaap vallen en dan om half 12 wakker gebeld worden met een storing. Pfff. Nu werkt alles weer, maar lig ik klaar wakker in bed :(
pi_112251877
goedemorgen allemaal
pi_112252236
Skoap, dat is niet fijn! :( Hoop dat je toch nog een beetje hebt kunnen slapen!

Goedemorgen allemaal. Vannacht weer eens een redelijke nacht gehad, die was wel welkom! En verkoudheid lijkt ook iets minder te worden, gelukkig! Voor vanavond toch nog maar even de yoga afzeggen. Ik zit er ook niet op te wachten om de meiden daar nu aan te steken.
pi_112252562
Zal ik hem zo sluiten? :P
pi_112252571
Tralalalalalaaaa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')