abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112155961
Zwangerschap & geboorte deel 966

02 juni: thistleweed
12 juni: adesse
23 juni: Phaidra (jongetje)
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: bijtje84 (2 jongens)
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee (meisje)

04 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
12 juli: Fenne
13 juli: Kersjes (jongen)
13 juli kin238 (meisje)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

Eerste helft augustus: SilkTie
01 augustus: Nanadu (jongen)
03 augustus: _Bunny_ (meisje)
06 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
16 augustus: Vamperotica
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

01 september: Sopho
10 september: LeNeHe (meisje)
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 September: Frups (jongetje)
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
31 oktober: Twinkle20

08 november: Cocotrimonium
11 november: Qeza
27 november: OooLizaooO
30 november: Kaatjejannie

06 december: Nytar
26 december: Ladylike
31 december: Sterrenmunt

Estrys

2013

01 januari: rebel-angel
papillion

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiėle fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_112155965
En toen sloot ik hem weer. Roep maar als er wijzigingen zijn voor de OP.

Mijn laatste berichtje:

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 08:15 schreef Marjolijntje het volgende:
Handheld, succes!

As, gefeliciteerd!

Bedankt voor al jullie reacties! Was voor ons ook even flink schrikken ja. We gingen er allebei vanuit dat ik wel overtijd zou lopen, maar die kans lijkt nu steeds kleiner te worden.. Resultaat is wel dat we gisteren gelijk mijn vluchttas hebben ingepakt, dat alle enveloppen nu geschreven zijn en dat de box staat. Wat dat betreft is alles nu klaar. Maar echt, ze moet gewoon echt nog een week blijven zitten (en het liefst nog iets langer hoor!)
Morgenmiddag weer terug voor controle. Zo lang het zo hoog blijft moet ik 2-3x per week terug. Vandaag nog even naar het centrum voor nog een pyjama en verder zo min mogelijk doen.

Wel even een *O* voor de mijlpalendag! Kary en ik alweer 36 weken! En nog veel meer meiden ook weer een weekje verder!
pi_112156005
As, gefeliciteerd zeg!!!
*poef* nu is het weg
pi_112156006
As, gefeliciteerd *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112156027
Gefeliciteerd met je twee streepjes As. Handheld, zet hem op!

Marjolijntje, duimen dat de kleine nog even een weekje langer bij je blijft.

Ben benieuwd hoe het met Bijtje gaat. Ook van Adesse hebben we volgens mij al een paar dagen niets gehoord, misschien dat die haar kleine ook al in haar armen heeft.
pi_112156042
Twintig weken!! Ik snap er helemaal niks van, gewoon halverwege! :D

Vanmiddag 20-weken echo!
pi_112156099
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 08:25 schreef Sorbootje het volgende:
Twintig weken!! Ik snap er helemaal niks van, gewoon halverwege! :D
Wat jij zegt :Y

Kwisted 24 weken *O* en *O* voor mijlpalen die nog volgen

As gefeliciteerd!

Handheld Succes!
pi_112156119
Ophelia en Sorbo, jeetje alweer 20 weken :o Gefeliciteerd met jullie halverwege-mijlpaal *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112156138
As wat leuk!!! gefeliciteerd!! is wel snel gelukt geloof ik he?

Hoe gaat het Handheld?

*O* voor de mijlpalen!
pi_112156142
Jeetje zeg, 20 weken, al weer halverwege! gefeliciteerd.
pi_112156146
Bedankt voor de felicitaties.

En sorbo en ophelia gefeliciteerd met jullie mijlpalen
pi_112156153
Jeetje 20 weken alweer. Joehoe!

Hier kruipt de tijd, echt. En een week teruggeworpen worden door een echo is dan helemaal niet grappig :( maar goed over 2,5 week weer echo.
ti amo pił di ieri ma meno di domani
pi_112156176
As :o hoe cool!!! Van harte *O*
pi_112156179
sorbo en ophelia 20 weken, wat gaat het hard he! *O*
  dinsdag 29 mei 2012 @ 08:45:12 #15
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112156230
As gefeliciteerd!
pi_112156254
Hoera voor de mijlpalen! *O* en een week teruggeworpen worden is zeker niet leuk Es!
Gefeliciteerd AS! *O*
pi_112156306
Gefeliciteerd As, en welkom! Hebben jullie al kinderen?

Sorbo, 20wkn! Krijgen we een echofoto te zien? En wanneer heb jij echo Ophelia?

Marjolijntje, nog even lekker broeden hoor! Maar wel fijn dat je alles klaar hebt. Dat lijkt me ook wel een geruststelling.

Ik begin ons meisje nu steeds beter te voelen. Vanmorgen was ze flink aan het trappelen. Ik denk dat ik vandaag maar eens ga bellen voor een pretecho. Ik denk met 28 weken ofzo.
pi_112156366
Gaat echt snel he! :D
pi_112156400
Als we foto's krijgen, show ik een foto. Deal!

Eens kijken of het nog steeds een kerel is :D
pi_112156448
Helaas hier nog niks. Door de warmte weinig zin in dingen gehad. Hier ook een mooie allergische reactie gehad door een mug. Gelukkig niet omgeslagen in bacteriėle infectie.Verder lekker rustig aan. Vandaag naar verloskundige en een liggingsecho.
pi_112156606
Sorboo, succes vanmiddag. En Ophelia, jij ook al snel je echo?
Ik wilde net mijn 20 weken echo plannen op een dag dat het ons goed uitkwam. Maar dat mocht niet van de assistente, want dan ben ik pas 19w6d. Serieus.

Iedereen verder de warmte goed doorgekomen?
Met een meidenkwartet
  dinsdag 29 mei 2012 @ 09:13:56 #22
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112156662
Wow Sorbo en Ophelia gefeliciteerd *O* Dat zijn nog eens mijlpalen. succes met jullie echo's!
Ik ben 25 weken nu nog even bijslapen en dan aan de slag voor de kinderkamer. Zelf Blijepeen noemt het nu niet meer mijn kamer maar babykamer O+

En vanmiddag maar naar een voorlichtingsbijeenkomst voor bbz. Het lukt maar niet om een bijbaantje te vinden en over 8 weken ga ik al met verlof. Maar helaas al enige tijd te weinig opdrachten voor zekerheid.

Cathmar, de 20 weken echo wordt normaal gesproken tussen week 19 en 21 gedaan. Balen maar het is ook iets heel spannends;)
Be dance |Be real| Be You
pi_112156720
estrys, is ook niet leuk om terug gezet te wordn

Kwisted, leuk hé dat trappelen, ik geniet daar zo van, vind het echt bijzonder O+

zou wat zijn sorbo, als je ineens toch een meisje in je buik hebt te logeren.

Spannend adesse, liggingsecho, hoop dat de kleine goed ligt.

Wat een miep Catmar, ik dacht altijd dat je wel wat meer speling had. Ik geloof dat wij ook de echo pas met 21/22 weken hadden.
pi_112156772
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 08:59 schreef Sorbootje het volgende:
Als we foto's krijgen, show ik een foto. Deal!

Eens kijken of het nog steeds een kerel is :D
:D

Bij ons durfde ze het vorige week niet te zeggen, kind is nu al eigenwijs. Donderdag hebben we de 20-weken echo, hopelijk werkt mini dan beter mee oO<
pi_112156797
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:13 schreef Loodje het volgende:

En vanmiddag maar naar een voorlichtingsbijeenkomst voor bbz.
bbz?
pi_112156811
As wat leuk, gefeliciteerd!

Het slaat nergens op maar maak ik me ineens zorgen omdat ik niet misselijk ben en zo. Maar dat komt natuurlijk door de medicijnen :D En ik ben duidelijk nog wel zwanger want gisteren gingen we uit eten en na drie happen zat ik vol. Dus mijn man de helft van mij ook opgegeten. En ineens moesten we lachen want de vorige keer was mijn zwanger zijn ook al zo slecht voor zijn lijn omdat ik zo weinig kon eten :P Nou ja onzekerheid blijft nog wel even de boventoon voeren vrees ik. :{w
  dinsdag 29 mei 2012 @ 09:26:37 #27
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_112156888
Hoever ben jij dan estrys?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_112156892
Liggingsecho is ter controle. Dus ik ga er gewoon vanuit dat ze goed ligt. Anders zien we wel weer. Ben wel benieuwd wat ze dan nog zouden doen met 38 weken. Eerst maar even afwachten. Misschien voelt ze het zo meteen wel goed.
pi_112156903
Estrys, wat vervelend dat je je zorgen maakt, ik kan me dat gevoel nog wel een beetje herinneren, hopen dat je je snel wat zekerder voelt :*
pi_112156935
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:26 schreef Ticootje het volgende:
Hoever ben jij dan estrys?
ergens rond de 8 of 9 weken daar zijn de meningen over verdeeld :P
  dinsdag 29 mei 2012 @ 09:31:38 #31
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_112156973
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:29 schreef Estrys het volgende:

[..]

ergens rond de 8 of 9 weken daar zijn de meningen over verdeeld :P

Wel fijn dat je medicijnen werken.
pi_112156995
Ik heb even nagekeken, ik krijg mijn 20 weken echo met 20 weken + 2. Maar dat ze inderdaad over die ene dag zo moeilijk bij jou doen Cathmar :?

Estrys jouw onzekerheid komt mij zeker bekend voor hoor. Heb het nu nog weleens :D
Hoop dat je je snel wat zekerder voelt!
pi_112157026
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wel fijn dat je medicijnen werken.
Ja heel fijn alleen kotsend boven de plee voel ik me toch zekerder _O-
pi_112157093
Heb ik iets gemist trouwens, dat Keshet een paar topics terug ineens uit de OP is verdwenen :?
pi_112157214
We hebben een zoontje van ruim 21 maanden kwisted.
Dat trappelen, daar kan ik echt naar uit kijken. Gaaf hoor.

Balen dat ze de echo niet met 19w en 6 dagen doen, ik dacht ook dat je altijd wel wat ruimte had.

Estrys balen van die onzekerheid, maar geen klachten zegt niets hoor. Was vorige zwangerschap ook bijna klachten vrij
  dinsdag 29 mei 2012 @ 09:47:18 #36
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112157266
Wat leuk As, gefeliciteerd *O*
.... met gevoel voor drama....
pi_112157281
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:43 schreef As1981 het volgende:
We hebben een zoontje van ruim 21 maanden kwisted.
Dat trappelen, daar kan ik echt naar uit kijken. Gaaf hoor.

Balen dat ze de echo niet met 19w en 6 dagen doen, ik dacht ook dat je altijd wel wat ruimte had.

Estrys balen van die onzekerheid, maar geen klachten zegt niets hoor. Was vorige zwangerschap ook bijna klachten vrij
Nou ik heb klachten genoeg :P En te kleine BH's. Heb ik er ook genoeg van op het moment O-)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 09:57:03 #38
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_112157417
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
Heb ik iets gemist trouwens, dat Keshet een paar topics terug ineens uit de OP is verdwenen :?
Nee hoor! Dat wilde ik zelf. :D Ik hoef niet zo nodig in de OP te staan. ;)
A grand adventure has begun.
pi_112157495
As gefeliciteerd!

Ik heb om 11 uur de 20 weken echo. Spannend! ("officieel" ben ik donderdag pas 20 weken trouwens..)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_112157534
Skoap, voor jou ook spannend vandaag! Veel succes en plezier bij de echo!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112157607
Skoap veel plezier en succes ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:57 schreef Keshet het volgende:

[..]

Ah, gelukkig, ik was bang dat er iets mis was ;)
pi_112157651
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:57 schreef Keshet het volgende:

[..]

Noh ik denk jij gaat voor het record langst boven aan deze keer ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 29 mei 2012 @ 10:11:53 #43
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112157707
Het is schoolvakantie en allebei de jongens zijn dus thuis. Ze worden zo opgehaald door mijn schoonouders :{
Ik ben zo beroerd, blijf maar overgeven sinds vanmorgen vroeg en kan niet wachten tot ik mijn bed weer in kan. Daar baal ik zo ontzettend van, ook dat ik de jongens weer moet uitbesteden, De tranen zitten heel hoog, waarom laat mijn lijf me verdomme zo in de steek de hele tijd?? Blegh, ik HAAT zwanger zijn, ben er zo ontiegelijk klaar mee om me steeds zo ziek te voelen!! Zo belemmerd in mijn doen en laten, ik kan en doe zoveel dingen niet meer en dat ben ik meeeeer dan zat.
*diepe zucht* Vandaag is niet mijn dag :N
  dinsdag 29 mei 2012 @ 10:12:42 #44
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_112157734
Kers... :*
A grand adventure has begun.
pi_112157768
Kersjes :*
pi_112157827
kersjes :*
pi_112157879
Kersjes wat super vervelend. Ik snap je gevoel heel erg goed :* :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_112157944
Kersjes toch ;( Niet te hard zijn voor jezelf, zwanger zijn is sowieso best zwaar en belastend (zelfs zonder noemenswaardige klachten). Ik kan me niet eens voorstellen hoe het moet zijn als je al twee kinderen hebt rondlopen en dan zelf ook nog eens ziek bent. Hels lijkt het me. Het einde is hoe dan ook in zicht, echt waar :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112158163
Och Kersjes :*
Met een meidenkwartet
pi_112158201
Estrys, ik wens je dat de 2,5 week snel voorbij gaan. Als ik jou zo hoor praten zit het allemaal prima. Ik kan de onzekerheid wel begrijpen hoor.

Gerbera, sterkte met het verwerken van de schrik. Hopelijk voel je je gauw beter. Hebben ze kunnen uitvinden waar de blaasontsteking vandaan kwam? Was het streptokokken B? Zo ja hoop ik dat ze je hebben voorgelicht over AB tijdens de bevalling. Je kunt me dan ook altijd pm'en met vragen.

Gefeliciteerd AS.

Jeetje Marjolijntje, dat is wel schrikken. Sterkte en ik hoop dat ze nog wel 1 week blijft zitten en de bloeddruk daalt.

Adesse heb weleens gehoord van een uitwendige draaipoging ook nog met 38 weken. Hangt denk ik van factoren af zoals 1e/ volgende kind, vruchtwater, ligging placenta, ligging van het kind etc. Ik duim dat je baby goed ligt ^O^

Kersjes dikke :* , hoop dat je je snel weer beter voelt. En dan ga je lekker iets leuks met je jongens doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_112158239
Kersjes :*
Voor een aantal dames hier zou ik de tijd wel vooruit willen toveren.

As1981, wat gaaf van je zwangerschap *O* Een brusje voor Yaro O+
  dinsdag 29 mei 2012 @ 10:33:51 #52
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112158276
Danks allemaal.
Op sommige dagen kan ik de realiteit beter accepteren dan op andere. Feit is dat ik gewoon al ruim een half jaar ziek ben. Een half jaar van mijn leven! Onvoorstelbaar...
De laatste tijd zitten er weliswaar steeds meer betere dagen tussen, maar als ik dan 2 goede dagen op rij heb gehad dan valt een terugslag me gewoon zo zwaar. En ik weet dat het maar tijdelijk is, gelukkig zullen vrijwel alle klachten van nu over 'n kleine 2 maanden voorgoed verleden tijd zijn, maar het is soms gewoon zo moeilijk om ermee om te gaan. Die hardnekkige donderwolkjes boven mijn hoofd ook.... En dan vind ik het weer stom dat ik mezelf zo zielig en benadeeld voel. Zwelg zwelg zwelg......

Nog even. Nog maar een paar weken en dan noooooooooooit meer.
pi_112158446
Ik probeer het altijd voor mezelf te relativeren Kersjes. Sommige mensen zijn ziek en krijgen er niks voor terug behalve ellende. Soms is dat makkelijk praten dat weet ik. Maar mij helpt het altijd wel een beetje in mijn zelfmedelijden. Kop op hoor, het is al bijna juni ^O^

En je weet het: als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat. Dan de kids maar een dagje naar opa en oma. Straks hebben ze wel mooi een babybroertje O+
pi_112158542
Dank allen voor het succes wensen! :)
Weeen komen steeds sneller en duren langer.
Zo maar weer eens klokken.

Wel is het zo dat elke keer als ze moet plassen er een wee aankomt.

Spannend!! :D
pi_112158574
Jeetje wat vervelend Kersjes. hopelijk zitten er in die twee maanden vooral veel goede dagen

Spannend handheld
pi_112158609
Iemand een idee of je voor het bloedonderzoek nuchter moet zijn?
pi_112158623
Nou Kers ik vind het sowieso petje af voor jou hoor, omdat je ook nog twee koters rond hebt rennen.

Ik mag helemaaaaal niet klagen, maar in de tijd dat ik er zo beroerd aan was moest ik er inderdaad niet aan denken om ook nog een paar jengelende kinderen om mij heen te hebben terwijl ik me zelf zo klote voelde.

Het is ook helemaal niet leuk om zo zwanger te 'moeten' zijn .. Jij hebt net de pech dat je bij dat ene clubje mensen hoort die de zwangerschap niet op een roze wolk kan beleven. En dan mag je af en toe jezelf best even wegcijferen in medelijden. En op het moment dat je je wel goed voelt geniet je daar ook met volle teugen van als ik zo je berichten lees hier.

Dussuh inderdaad wat er al gezegd werd door iemand anders: ben niet te hard voor jezelf. Hier kan jij niks aan doen .. en gelukkig weet je dat er een lichtpuntje is, nu nog heel ver weg. Maar hij komt! En ik hoop dat je dan weer snel de kracht vidnt om te genieten van je complete gezinnetje :)
pi_112158653
Nou ik kreeg van de VK juist op mijn donder dat ik niet gegeten had dus :D

Je kunt voor de zekerheid even bellen anders?
pi_112158684
Estrys, ik moest wel nuchter bij het bloedonderzoek bij 9/10 weken. Later niet meer. Volgens mij staat dat ook op het formulier dat je mee hebt gekregen, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Anders nuchter gaan en iets van een mueslireep meenemen als het niet nuchter hoeft? Vaak zit je toch wel even te wachten ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112158740
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 10:48 schreef Phaidra het volgende:
Estrys, ik moest wel nuchter bij het bloedonderzoek bij 9/10 weken. Later niet meer. Volgens mij staat dat ook op het formulier dat je mee hebt gekregen, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Anders nuchter gaan en iets van een mueslireep meenemen als het niet nuchter hoeft? Vaak zit je toch wel even te wachten ;).
Zal vanavond eens kijken op het formulier. Er staat me iets van bij van nuchter zijn de vorige keer. Nou ja ik ga gewoon om 7:15 bij de prikpost zitten dan hopen dat ik een van de eerste ben.
pi_112159228
Ja lastig is dat dan he dat ze per regio of per praktijk dan weer wat anders willen.

Ik had toen inderdaad wel wat bij me wat ik direct kon eten als ik geprikt was :)
pi_112159845
Oh hai!

Ik was eens rond aan het kijken voor kinderopvang (we zijn aan het kijken of het gunstiger is als een van ons minder gaat werken of niet). Vond zo snel geen ander topic in OUD, en aangezien dit voor velen van jullie ook wel zal spelen... Misschien weten jullie wat meer :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 29-05-2012 11:30:54 ]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:25:13 #63
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112159921
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:21 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

bbz?
Bijzonder Bijstand Zelfstandigen

Als ondernemer heb ik geen recht op een uitkering, meestal als ik te weinig opdrachten heb, werk ik er gewoon parttime of fulltime bij. Echter is het nu al een lange tijd erg lastig om aan een baan te komen en zeker nu met mijn dikke buik. Dus vanmiddag maar naar een voorlichtingsbijeenkomst over de bbz (Je moet dus eerst voor zo'n bijeenkomst in aanmerking komen, zijn hele strenge regels mbt de bbz dus zal het wel niet krijgen, maar als je niet probeert weet je het helemaal niet)

En we blijven opzoek naar (vakantie)werk voor nog maar 2,5 mnd :D

Ik ga weer even bijlezen, tot zo :D
pi_112160037
coco, wij hebben verlengde opvang (van half 7 tot half 7) en dan zijn we per maand voor 1 dag in de week 330 euro kwijt. 250 lijkt me dus weinig maar misschien zijn wij wel heel duur uit. Let wel op, sommige kdv willen niet dat een kind maar 1 dag komt, die hebben een minimale afname.

Wij hebben het zo geregeld, ik ga 3 dagen in de week werken, mijn man 4. Mijn schoonmoeder komt een middag oppassen en we hebben dan anderhalve dag opvang. Jammer genoeg wel verlengde opvang want we werken allebei ver van huis.
pi_112160076
Volgens mij liggen de prijzen voor een kdv ergens tussen 6,25 en 7,50 euro per uur. 250 euro lijkt me wel kunnen.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:29:59 #66
100412 mefke79
komt goed!
pi_112160096
coco, er is wel een topic over kinderopvangtoeslag, maar de standaardberekening is als volgt:
uurtarief x aantal uren per dag (meestal een verplicht aantal uren, 11 uur in ons geval) x aantal dagen x 4 (voor een maand). In jouw geval zou dat zijn:
250/44 uren (11x4)= 5.70 per uur. Dat zou netjes zijn. Er zit ook een maximum aan de vergoeding per uur, maar dat is volgens mij hoger dan die 5,70
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:31:13 #67
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_112160131
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:23 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh hai!

Ik was eens rond aan het kijken voor kinderopvang (we zijn aan het kijken of het gunstiger is als een van ons minder gaat werken of niet). Vond zo snel geen ander topic in OUD, en aangezien dit voor velen van jullie ook wel zal spelen... Misschien weten jullie wat meer :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is het uurtarief? En dan simpelweg het uurtarief x aantal uren per maand afname?

Ik betaal voor 3 dagen kdv en 3 middagen naschoolse (2 kinderen dus) 500 euro.

Zonder tegemoetkoming is de rekening van 3 dagen in de week opvang iets van 800?
pi_112160267
Coco, dat is wel weinig. Lekker! Is dat bij een gastouder of opvang?
Wij betalen voor kdv (bruto) 6.74 per uur. Voor 1 dag komen we op 321 nog iets per maand.
Let wel: een dag kinderopvang is bij ons 11 uur. Ze zijn open van zeven tot zes. En of je je kind nu op negen uur brengt en om vijf uur ophaalt, je betaalt voor die elf uur.

Ik werk drie dagen, mijn man heeft 1 dag per week ouderschapsverlof. En mijn moeder past 1 dag op.
Geen idee hoe we dat gaan doen als ons tweetal er straks is. Ik heb uitgerekend hoeveel drie kinderen me gaan kosten bij de opvang, maar blokkeer dat nog even :o

Hier kun je trouwens een proefberekening voor je toeslag maken
http://www.belastingdiens(...)gen/#bmPresentResult
Met een meidenkwartet
pi_112160331
Thistle, minimale afname, helemaal niet aan gedacht nog! Net even op de site gekeken van de opvang die ik op 't oog heb, en zij kennen alleen bij variabele opvang een minimum afname (maar dat is niet nodig). Geloof dat zij geen verlengde opvang bieden, maar volgens mij zou dat voor ons ook niet nodig zijn. Scheelt weer.

Estrys, volgens de prijslijst van 'mijn' opvang, hanteren zij een uurtarief van ¤5.75 (flexibele opvang ¤6.75/uur). Is het in het zuiden van het land misschien goedkopen dan in de Randstad e.d.?

Mefke, thx. Ik heb ook een vrij simpele berekening gehanteerd, alleen dacht ik altijd dat het vééél duurder zou zijn (rekende echt op een half tot heel maandloon).
pi_112160378
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
Thistle, minimale afname, helemaal niet aan gedacht nog! Net even op de site gekeken van de opvang die ik op 't oog heb, en zij kennen alleen bij variabele opvang een minimum afname (maar dat is niet nodig). Geloof dat zij geen verlengde opvang bieden, maar volgens mij zou dat voor ons ook niet nodig zijn. Scheelt weer.

Estrys, volgens de prijslijst van 'mijn' opvang, hanteren zij een uurtarief van ¤5.75 (flexibele opvang ¤6.75/uur). Is het in het zuiden van het land misschien goedkopen dan in de Randstad e.d.?

Mefke, thx. Ik heb ook een vrij simpele berekening gehanteerd, alleen dacht ik altijd dat het vééél duurder zou zijn (rekende echt op een half tot heel maandloon).
Het verschilt per kdv volgens mij. Bij ons zit het rond de 6,30 geloof ik.
pi_112160383
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat is het uurtarief? En dan simpelweg het uurtarief x aantal uren per maand afname?

Ik betaal voor 3 dagen kdv en 3 middagen naschoolse (2 kinderen dus) 500 euro.

Zonder tegemoetkoming is de rekening van 3 dagen in de week opvang iets van 800?
Ja, zo simpel heb ik het dus ook gedaan. Alleen leek het zo weinig (nog steeds genoeg hoor, maar het is te doen, zeg maar. Ik dacht altijd dat het echt veel meer zou zijn).
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:38:48 #72
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_112160440
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:37 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja, zo simpel heb ik het dus ook gedaan. Alleen leek het zo weinig (nog steeds genoeg hoor, maar het is te doen, zeg maar. Ik dacht altijd dat het echt veel meer zou zijn).
Het ligt ook aan je inkomen wat je weer terugkrijgt.. Hoe meer je verdient hoe minder je terugkrijgt.
pi_112160447
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:34 schreef Cathmar het volgende:
Coco, dat is wel weinig. Lekker! Is dat bij een gastouder of opvang?
Wij betalen voor kdv (bruto) 6.74 per uur. Voor 1 dag komen we op 321 nog iets per maand.
Let wel: een dag kinderopvang is bij ons 11 uur. Ze zijn open van zeven tot zes. En of je je kind nu op negen uur brengt en om vijf uur ophaalt, je betaalt voor die elf uur.

Ik werk drie dagen, mijn man heeft 1 dag per week ouderschapsverlof. En mijn moeder past 1 dag op.
Geen idee hoe we dat gaan doen als ons tweetal er straks is. Ik heb uitgerekend hoeveel drie kinderen me gaan kosten bij de opvang, maar blokkeer dat nog even :o

Gewoon kinderdagverblijf. Vrienden van ons hebben hun dochtertje ook daar, en zijn heel tevreden. Dus ik heb zoiets van, prima! Was nu alleen aan het kijken wat het eigenlijk zou gaan kosten.

Geloof trouwens dat deze opvang ook alleen halve of hele dagen telt, dus niet puur het aantal uur.
pi_112160476
Lekker joh! Mooie meevaller dan voor jullie Coco!
Met een meidenkwartet
pi_112160520
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:38 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Gewoon kinderdagverblijf. Vrienden van ons hebben hun dochtertje ook daar, en zijn heel tevreden. Dus ik heb zoiets van, prima! Was nu alleen aan het kijken wat het eigenlijk zou gaan kosten.

Geloof trouwens dat deze opvang ook alleen halve of hele dagen telt, dus niet puur het aantal uur.
Waarschijnlijk is het tarief wel per uur, maar je kan alleen halve of hele dagen afnemen. Dat is omdat je anders de hele dag ouders in en uit hebt lopen om kinderen op te halen. Ja kan dan alleen tussen de middag en 's avonds ophalen.
pi_112160563
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het ligt ook aan je inkomen wat je weer terugkrijgt.. Hoe meer je verdient hoe minder je terugkrijgt.
Yup, ik ben benieuwd wat het volgend jaar gaat worden met de toeslag...
pi_112160609
Wij gaan voor gastouderopvang en die keuze is bewust gemaakt, omdat mijn man de ene week vroege dienst heeft en de andere week late dienst.

Als het goed is ga ik deze week om de tafel zitten met mijn leidinggevende om mijn 'werken-na-mijn-verlof'-plan door te spreken.

Als dat plan door zou kunnen gaan zoals het nu is, zou ik de ene week 28 uur werken, en de andere week 32. In beide weken zit dan ook een dag thuis werken inbegrepen.

Dat lijken hele lange dagen, maar omdat mijn man dus in ploegendienst werkt kan hij OF het kindje 's middags brengen voor een paar uurtjes totdat ik klaar ben met werken. OF hij kan het kindje vroeg weer ophalen. Voor ons was dit vele malen gunstiger omdat we inderdaad 11 uur per dag af moeten nemen, waarvan we er op zijn max. maar 6 gebruiken.

Ik kan je zo niet 1-2-3 oplepelen hoeveel uren we nu in de manad gaan gebruiken. Maar ik heb het laten berekenen door de accountant wat dat dan netto zou gaan kosten en we zitten tussen de 200 - 300 euro. Tarief voor gastouder (maar ook de tegemoetkoming vanuit Belastingdienst) ligt wel een stukje lager.

Dus ik denk dat het misschien een beetje appels met peren vergelijken is.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:43:07 #78
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_112160628
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:41 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Yup, ik ben benieuwd wat het volgend jaar gaat worden met de toeslag...
Gaan ze weer bezuinigen?
pi_112160674
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:34 schreef Cathmar het volgende:
Net even dat linkje geprobeerd. Volgens die link krijgen we per maand 108 euro terug (mgoed, dat is op basis van de gegevens van dit jaar... is natuurlijk afwachten wat het in 2013 gaat worden!).

Dan zouden we per maand op ¤142 zitten. Valt me enorm mee! Mgoed, zoals gezegd, eerst maar eens afwachten wat 't in 2013 wordt...
pi_112160704
Volgend jaar nog steeds maar 1 kind op het kdv :o En de buitenschoolseopvang dan :) meteen even over gebeld of dat nog klopt ivm verhuizing want daar staat meneertje al voor ingeschreven sinds hij 3 maanden oud is :P
pi_112160732
Ja ik denk niet dat we er al zijn met dit pakket .. (+, wat blijft er nog overeind na de verkiezingen??)

Omdat ik ook nog met de kosten voor een leasewagen zit te kijekn vanaf volgend jaar terwijl we die bewust niet prive reden, had mijn accountant uitgerekend dat ik dadelijk nog voor ongeveer 600 - 700 pm ga werken.

Als ze dan weer door die toeslag gaan waaien, wordt het alleen maar minder.

Ik zie gelukkig naast de inkomsten ook nog een heleboel andere voordelen in het blijven werken. Maar het ontmoedigt het toch wel een beetje. Het is bijna verleidelijk dat ik mijn baan op ga zeggen omdat we dan qua toeslagen enzo dadelijk de situatie gaan krijgen dat we dan net zo veel over gaan houden onder aan de streep. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn, moeders weer achter het aanrecht jagen maja :N
pi_112160778
nog voor 600/700 per maand? Ik vind het niet in de categorie nog vallen eerlijk gezegd. Op jaarbasis kun je daar nog aardig van op vakantie.
pi_112160805
Vind je dat veel bedoel je Estrys?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:47:51 #84
100412 mefke79
komt goed!
pi_112160807
Twinkle, als jij thuis werkt, is je kindje dan ook thuis? Want die combi is eigenlijk al snel niet meer te doen. Of je moet het in de avonduren kunnen proppen, als je man wel thuis is.
pi_112160810
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:42 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik kan je zo niet 1-2-3 oplepelen hoeveel uren we nu in de manad gaan gebruiken. Maar ik heb het laten berekenen door de accountant wat dat dan netto zou gaan kosten en we zitten tussen de 200 - 300 euro. Tarief voor gastouder (maar ook de tegemoetkoming vanuit Belastingdienst) ligt wel een stukje lager.
Maar dan heb je dus meerdere dagen per week opvang?

Martijn wil het liefst zelf ook nog een dag extra thuis gaan werken. Dan zou ons kind helemaal niet naar de opvang hoeven. Maar eigenlijk lijkt het me helemaal niet verkeerd, een dagje opvang. Voor de ontwikkeling/omgang met andere kindjes (zeker als hij/zij iets ouder is en interactie met andere kindjes/mensen heeft).

Mgoed, dat is een discussie die ik binnenkort nog eens met Martijn moet voeren :+
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:48:38 #86
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_112160829
Thuiswerken met een kind thuis? Ik denk dat je weinig aan werken toekomt hoor.
pi_112160836
Thuiswerken gaat echt niet hoor, met een kleine.
Misschien is ouderschapsverlof een optie anders voor je man?
Met een meidenkwartet
pi_112160880
Thuiswerken met een kind kan je in veel gevallen inderdaad vergeten. Ons lukt het in ieder geval niet.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:50:39 #89
100412 mefke79
komt goed!
pi_112160891
Topic gevonden: Kinderopvang en toeslag - 2

Overigens, de plannen voor volgend jaar zijn nu nog meer bezuinigen, maar tja, of dat na de verkiezingen ook nog zo is, geen idee. Fijn joh, die zekerheid.
pi_112160918
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:47 schreef mefke79 het volgende:
Twinkle, als jij thuis werkt, is je kindje dan ook thuis? Want die combi is eigenlijk al snel niet meer te doen. Of je moet het in de avonduren kunnen proppen, als je man wel thuis is.
Ik ben dan wel geen Twink, maar voor mij is het gelukkig wel te doen. Ben docent, en kan ook idd 's avonds mijn lessen voorbereiden of wat dingen meenemen naar het weekend. En mocht het écht niet te doen zijn, dan kan ik altijd nog écht minder gaan werken.

Maar ik heb sowieso 54 vakantiedagen per jaar. En dan werk ik vier blokken van 10 weken --> de laatste 3 weken van iedere blok is de tentamenperiode. In die periode ben ik vooral (thuis!) veel werk na aan het kijken en aan het vergaderen. Daarom vind ik het ook zo zonde om een dag écht minder te gaan werken (ik ben immers al heel flexibel qua werk, en heb veel vrije dagen/momenten).
pi_112160975
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:50 schreef mefke79 het volgende:
Topic gevonden: Kinderopvang en toeslag - 2

Overigens, de plannen voor volgend jaar zijn nu nog meer bezuinigen, maar tja, of dat na de verkiezingen ook nog zo is, geen idee. Fijn joh, die zekerheid.
Ah, eens lezen :)
pi_112161000
Ja de ene week komen we dan uit op ... Ik moet even goed nadenken hoor :D

Ik meen 4 halve dagen opvang, de andere week 3 dagen opvang. Zoiets was het :D

Ja kindje is wel thuis als ik thuis werk. Echter ik zeg wel een dag thuis werken, maar eigenlijk heb ik het dan over 4 uurtjes. Dit zou ik dan kunnen spreiden op de momenten dat kindje slaapt.

Of het gaat werken is een tweede .. Dat weet ik echt niet.
Maar ik zet momenteel bewust wat hoger in, terug gaan in uren kan altijd nog.
Ik zou het vervelender vinden als ik straks 24 uur ga werken en merk dat ik me verveel (kan dat.. ervaringsdeskundigen onder ons? :D )

Aan de ene kant vind ik dat KDV steeds meer te bieden hebben voor de ontwikkeling van het kind. En inderdaad, dan leert het kind ook met andere kinderen omgaan (al zijn ze op jongere leeftijd in hun ontwikkeling wat egoistischer aangelegd, maar da's cognitie, dus weer een ander verhaal).

Aan de andere kant vind ik het wel mooi dat bij een gastouder die druk wat minder ligt, waardoor ze nog echt 'kind' kunnen zijn... gewoon lekker spelen en ravotten.

Ik heb zelf de PABO gedaan dus ik heb met eigen ogen gezien hoeveel druk er op kindjes komt zodra zij naar de basisschool gaan. DAt is in de afgelopen 20 jaar echt giga veranderd. Laat ze nu nog maar even lekker hun ding doen dan denk ik :)
pi_112161063
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:51 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ben docent,
Bij mijn opvang hebben ze ook onderwijscontracten.

*Een onderwijscontract is bedoeld voor ouders/verzorgers die werkzaam zijn in het onderwijs.
Uw kind heeft opvang in de door "naam opvang" vastgestelde 40 schoolweken en niet in de 12
vakantieweken. Opvang in de vakantieweken is incidenteel aan te vragen en is op basis van
beschikbaarheid. Bij aanvraag van het onderwijscontract vragen wij u een bewijs te
overhandigen dat u of uw partner werkzaam zijn in het onderwijs.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:54:59 #94
100412 mefke79
komt goed!
pi_112161066
Coco, maar je zegt zelf al dat je vooral die laatste drie weken veel thuis bent. Die weken kan je dan thuis wel wat doen, maar daarvoor heb wel gewoon een contract bij de opvang en dus zul je die dagen moeten betalen, of je je kindje nou brengt of niet.

Overigens, als jij de vakanties allemaal vrij bent is het nog een optie om een kdv te zoeken dat werkt met 40 weken contracten. Dan breng je je kindje niet in de vakantie en betaal je er dus ook niet voor.
pi_112161105
Nou ja, mocht het in de praktijk echt niet te doen zijn wat jullie aangeven, dan kan ik er alsnog voor kiezen om die uurtjes op kantoor te maken en de opvang iets uit te breiden. Dat is wel te regelen :)

Ik denk dat ik dat even voor mezelf uit moet vinden.

De klusjes die ik dan mee naar huis zou nemen zijn niet de meest uhh.. bewerkelijke dingen. Eigenlijk gewoon een beetje typwerk, stelt niet zo heel veel voor en kan er makkelijk vanaf als het moet.

We shall see :)
pi_112161179
relexed dat onderwijscontract, zou ik ook wel willen. Nu zit ik in mijn vakanties met dure verlengde opvang die ik niet echt nodig heb
pi_112161220
Ik weet nog niet hoe ik het ga regelen. Seb gaat vanaf januari naar school, ik ga drie dagen werken. Nu past mijn moeder 1 dag op. Waarschijnlijk blijft ze dat doen maar dan op nr 2 en gaat Seb naar de buitenschoolse opvang 3 dagen in de week.Of 2 dagen en dan moet mijn moeder bij ons in huis komen oppassen en Seb opvangen na schooltijd.

Ik kan ook nog 2x9 en 1x 6 gaan werken, dan kan ik Seb precies na schooltijd oppikken en nr 2 bij mijn moeder gaan halen. Die uren van die 2x9 betaal ik toch al op het kdv. Nog even over nadenken. :D veel opties
pi_112161331
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:54 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Bij mijn opvang hebben ze ook onderwijscontracten.

*Een onderwijscontract is bedoeld voor ouders/verzorgers die werkzaam zijn in het onderwijs.
Uw kind heeft opvang in de door "naam opvang" vastgestelde 40 schoolweken en niet in de 12
vakantieweken. Opvang in de vakantieweken is incidenteel aan te vragen en is op basis van
beschikbaarheid. Bij aanvraag van het onderwijscontract vragen wij u een bewijs te
overhandigen dat u of uw partner werkzaam zijn in het onderwijs.

Oh! Wist niet eens dat dat bestond. Inderdaad maar eens uitzoeken of ze dat hier (in de buurt) ook aanbieden). Zou wel fijn zijn inderdaad :) Goede tip, thx!
pi_112161355
Ik vind niet dat ons KDV druk legt op mijn kind hoor Twinkle :N
Hij gaat mee in het ritme van eten met de rest e.d. nu hij dreumes is maar er is nog steeds ruimte voor zijn eigen ritme qua slapen.
Iets presteren op ontwikkelingsgebied hoeft hij al helemaal niet.
Ik ga er wel vanuit dat zij signaleren als hij ernstig achter zou lopen met iets en dan vind ik hun signaleringsfunctie enkel fijn.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:02:56 #100
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112161431
Wij weten gelukkig wel al hoe we het gaan regelen. Doordat ik veelal 's avonds werk en peen overdag, kunnen wij dit samen combineren. Daar zijn wij echt mee gezegend! We zullen er met de tijd voor kiezen om een dagje of 2 naar de opvang te doen (mits er plek is) maar dat zal pas na het eerste levensjaar zijn.
Daarnaast hebben wij hele lieve opa's en oma's die ook wel eens willen oppassen als het nodig is, ben blij dat we dat hebben want ik zag hoe mijn moeder het met mijn broertje moest doen met de kdv, ze werkte eigenlijk alleen maar voor de opvang met een klein extra'tje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')