Mensen die naar de andere kant van de wereld gaan maar niks van het land wetenquote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Niemand verder recente Indonesië tips? Is Nieuw Guinea trouwens een beetje makkelijk te bezoeken, of is dat erg lastig/duur?
daar wil ik ook nog een keer heen. een oom van me is er nog gouverneur geweest. jammer dat de beste man al overleden is, anders had hij me een hoop kunnen vertellen.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Niemand verder recente Indonesië tips? Is Nieuw Guinea trouwens een beetje makkelijk te bezoeken, of is dat erg lastig/duur?
ik ben een jaar geleden geweest, bali, lombok, komodo, rinca, flores (toen weer terugnaar bali) sumbawa, bali en java (ijen, sukamade beach, mt bromo, yogja etc). ik wou nog naar sulawesi, maar dat is niet meer gelukt. ik was er 5 weken en echt veel gereisd. ZOOOO MOOOOI.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Sulawesi is absoluut de moeite waard (heb er 9 jaar gewoond)!... bijna vermoord? vertelquote:Op maandag 24 januari 2005 13:08 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
ik ben een jaar geleden geweest, bali, lombok, komodo, rinca, flores (toen weer terugnaar bali) sumbawa, bali en java (ijen, sukamade beach, mt bromo, yogja etc). ik wou nog naar sulawesi, maar dat is niet meer gelukt. ik was er 5 weken en echt veel gereisd. ZOOOO MOOOOI.
ben trouwens bijna vernoord in bima, sumbawa, maar dat hoort erbij![]()
java![]()
Sulawesi, Togean Islands.........Wat liggen er nog mooie plekjes op mn bezoek te wachten....quote:Op maandag 24 januari 2005 14:01 schreef Singa het volgende:
[..]
Sulawesi is absoluut de moeite waard (heb er 9 jaar gewoond)!... bijna vermoord? vertel... Ik ben wel een keer in een PPP-verkiezingsoptocht terecht gekomen, dat was wel een beetje eng want er zaten een hele hoop van die gasten agressief op de taxi te slaan en met hun messen te zwaaien, maar dat leek gevaarlijker dan het was.
jakarta ben ik niet geweest en schijnt ook helemaal kut te zijn. binnenlandse vluchten zijn zo goedkoop en overal te regelenen. en bij goedkoop moet je denken aan 30-50 euro van jakarta naar balie!quote:Op donderdag 27 januari 2005 07:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
tnx voor de tips, leuk verslag!Paar alinea's zou alleen wel handig zijn..
.. Ik heb me trouwens nogal vergist in de afstanden kwam ik gisteren achter en zal toch een paar lokale vluchten nemen waarschijnlijk, is dat makkelijk te regelen en betaalbaar?
Verder, hoe is het nightlife in Jakarta? Ik hoor de hele tijd over blok-m , maar als ik op internet naar blok-m zoek zie ik alleen maar drie disco's met voornamelijk prostituees..Of heeft Jakarta geen normaal nightlife?
Ha leuk forum trouwens heb je trouwens.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:19 schreef indahnesia.com het volgende:
De Molukken kun je in ieder geval heen (geen noodtoestand meer). Buiten Ambon zijn er nog tientallen makkelijk te bezoeken eilanden. Moet geen probleem zijn.
Jakarta? Ik kan me er uitstekend vermaken, let wel, Jakarta loopt zo'n beetje door tot Bogor (niet helemaal he..), in het zuiden is het best te hebben.
Wat bedoel je met in een 'land als Indonesië'?quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik wou via de chat eens kijken of ik hier en daar wat gesprekjes kon hebben met "locals" en dat ging erg makkelijk. Ik zelfs al een heleboel contacten (vaak nog leuke meiden ook, die zomaar telefoonnummers geven enzo! ) opgedaan die me willen rondleiden enzo. Men is aardig gastvrij in ieder geval en lijkt zich er niet aan te storen dat ik Nederlander ben! Ik vraag me alleen af het opdoen van zulke contacten niet al te grote risico's inhoudt in een land als IndonesiëJe kan natuurlijk wel een redelijk beeld krijgen van iemand als je chat en evt met camera. Maargoed , ik weet niet of ik daar op in ga, ik denk dat ik daar zo al makkelijk genoeg mensen ontmoet.
quote:Op woensdag 23 februari 2005 20:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
voorkeur. Ik kleed me als de locals zodat ik niet opval.
Kan je de vraag beantwoorden?quote:
een land waar veel mensen wonen die weinig, of geen geld hebben, dus er op internet chatboxen wellicht veel mensen zijn naar verhouding die op zoek zijn om argeloze westerse toeristen in de val te lokken. Ik ken verhalen van mensen die zijn vermoord in Nigeria na afspraakjes in chatboxen..quote:Op woensdag 23 februari 2005 21:43 schreef Marietje_ het volgende:
[..]
Kan je de vraag beantwoorden?
Wat bedoel je hiermee?
surabaya, een van de, zo niet de, gevaarlijkste steden van indonesie.., ga toch naar de mooie plekjes op java, das namelijk zo'n mooi eiland!!quote:Op woensdag 23 februari 2005 21:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
een land waar veel mensen wonen die weinig, of geen geld hebben, dus er op internet chatboxen wellicht veel mensen zijn naar verhouding die op zoek zijn om argeloze westerse toeristen in de val te lokken. Ik ken verhalen van mensen die zijn vermoord in Nigeria na afspraakjes in chatboxen..daarom ben ik daar ook uiterst voorzichtig jmee. Ik heb een contact nu die me wel heel betrouwbaar lijkt in surabaya, eenmeisje die me tegen een kleine vergoeding wel een paar dagen wil rondleiden.
maargoed zelfs daarmee ga ik niks vasts afsrpeken, zoals ik al zei vermoed ik dat je onderweg heel makkelijk contacten op doet daar..
Gevaarlijk? Helemaal niet, bovendien ook een mooie stadquote:Op donderdag 24 februari 2005 07:20 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
surabaya, een van de, zo niet de, gevaarlijkste steden van indonesie.., ga toch naar de mooie plekjes op java, das namelijk zo'n mooi eiland!!
In Yogya kun je er hier trouwens veel van bewonderen op Jl. Pasar Kembang, bij het Tugu-station (zijstraat Jl. Malioboro).quote:Op woensdag 23 februari 2005 20:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
verder ga ik zeker niet aanpappen met "dames van lichte zeden" daar!
ga naar Yogyakarta, erg leuke stadquote:Op dinsdag 8 maart 2005 21:29 schreef Bud het volgende:
nog tips?
In juli dus ...quote:Op dinsdag 8 maart 2005 08:53 schreef Marietje_ het volgende:
Ja idd, want ik heb ook gezocht en kwam toch wel uit op minmaal 900 euro
Ik vertrek op 24 juni en ga tot 24 juli. Ik betaal daarvoor bij de KLM naar jakarta 690 euro incl alle belastingen. Dit is volgens mij een verre reizen aanbieding en alleen maar geldig als je maximaal een maand gaat. Mijn vriendin gaat 2 maanden en heeft een studententicket geboekt en dat was 750 incl (maar dat kan dus alleen als je student bent)..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |