Ah, de drie beruchte uitzonderingen. Nouja, 4 inmiddels.quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Zo erg gegaan dan? Meestal komt het altijd wel goed
Vandaag fiscale herkwalificatie,infokap en renteaftrekbeperkingen gedaan en begin gemaakt met deelnemingsvrijstelling, morgen verder![]()
Hmmja dinsdag tentamenquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ah, de drie beruchte uitzonderingen. Nouja, 4 inmiddels.
Sowieso te nadelen. Bijna alle argumenten worden hier al uit handen geslagen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:45 schreef Mishu het volgende:
Aan de mensen hier: hoe denken jullie over de rechtszaak over de langstudeerboete waar op 25 juli uitspraak over gedaan wordt? Denken jullie dat de Harmonisatiewet in het voordeel of in het nadeel van de studenten gaat werken?
Heb het niet eens gevolgd tbh.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:45 schreef Mishu het volgende:
Aan de mensen hier: hoe denken jullie over de rechtszaak over de langstudeerboete waar op 25 juli uitspraak over gedaan wordt? Denken jullie dat de Harmonisatiewet in het voordeel of in het nadeel van de studenten gaat werken?
Vrij slecht gegaan inderdaad. Ik ben echt bang voor de 5.5-regel. Best wel slecht eigenlijk want mijn gemiddelde SE's lagen tussen de 6.5 en de 7.4, dus zou het vreemd zijn als ik het dan ineens op het CE niet gekund heb maarja.. Nog twee weken afwachten..quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Zo erg gegaan dan? Meestal komt het altijd wel goed
Vandaag fiscale herkwalificatie,infokap en renteaftrekbeperkingen gedaan en begin gemaakt met deelnemingsvrijstelling, morgen verder![]()
Zie je wel, het valt allemaal wel meequote:Op donderdag 31 mei 2012 12:39 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hoiik leef ook nog
Heb al mijn scriptiehoofdstukken af en moet hem nu alleen nog één geheel maken, schrappen en de conclusie schrijven.. Ben hem nu dus aan het herlezen en ik vind echt alles onzin wat ik op heb geschrevenerg handig
Naja moet maar denken dat het ooit is goedgekeurd dus het zal wel goedkomen..
Mijn nieuwe begeleidster is alleen wat mijn hoofdstukken betreft nogal vergeetachtig (toen ik h4 besprak wist ze niet meer echt wat er in h3 stond) dus ik hoop niet dat als ze het nu als één geheel leest ze nog veel inhoudelijke opmerkingen gaat hebben
Het is ook heel erg vervelend om je eigen tekst te lezen
Zolang je het niet zelf hebt geschreven, is alles wat je zomaar kopieert plagiaat. Simpel.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:44 schreef Gauner het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)at_studenten___.html
Hoe kun je spreken van plagiaat bij het gebruiken van een standaardmodel?
Dit is zeer mild voor plagiaat.quote:De studenten dreigen nu een '0' te krijgen voor dit onderdeel van het tentamen, waardoor het heel lastig wordt om een voldoende te halen. (..) Als de studenten geen voldoende halen voor de opdracht, mogen ze officieel ook niet aan het tentamen meedoen dat op maandag gepland staat. De schooluniversiteit gaat proberen alle omstreden opdrachten voor maandag te bekijken en heeft aangegeven dat iedereen de toets alsnog mag maken.
Wat ik probeer te zeggen is dat het gebruik van standaardmodellen (door procespartijen) bij het opstellen van bepaalde stukken de normaalste zaak van de wereld is. De invulling dient vervolgens te gebeuren op basis van de omstandigheden van het geval, hetgeen logisch is aangezien geen zaak identiek is.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zolang je het niet zelf hebt geschreven, is alles wat je zomaar kopieert plagiaat. Simpel.
Was jij een van die studenten of zo?
In de reacties heeft men het steeds over 'ja maar, echte advocaten doen het ook met een standaardovk', etc. Maar Rechten is dus geen (Hbo-) beroepsopleiding, maar een universitaire studie waar toch ook zelf dingen moet kunnen verzinnen en waar je niet perse opgeleid wordt voor de praktijk....quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:01 schreef Gauner het volgende:
[..]
Wat ik probeer te zeggen is dat het gebruik van standaardmodellen (door procespartijen) bij het opstellen van bepaalde stukken de normaalste zaak van de wereld is. De invulling dient vervolgens te gebeuren op basis van de omstandigheden van het geval, hetgeen logisch is aangezien geen zaak identiek is.
Onderwerp ligt in het sociale zekerheidsrecht (ben mezelf een aantal keer op google tegengekomen als ik de directe term geef dus dat doe ik niet meerquote:Op donderdag 31 mei 2012 12:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zie je wel, het valt allemaal wel mee![]()
Wat voor soort onderwerp deed je nou ook alweer? En hoeveel woorden moet de scriptie bij jullie zijn? En hoeveel puntjes verdien je ermee, 10, 20?
Dan wens ik je veel succes met het 'zelf verzinnen' van modellen, de praktijk leert toch echt anders..quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
In de reacties heeft men het steeds over 'ja maar, echte advocaten doen het ook met een standaardovk', etc. Maar Rechten is dus geen (Hbo-) beroepsopleiding, maar een universitaire studie waar toch ook zelf dingen moet kunnen verzinnen en waar je niet perse opgeleid wordt voor de praktijk....
Je moet dan niet doen alsof het ingeleverde werk helemaal door jezelf is gemaakt, maar duidelijk aangeven wat bestaand en wat nieuw is.quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:10 schreef Gauner het volgende:
[..]
Dan wens ik je veel succes met het 'zelf verzinnen' van modellen, de praktijk leert toch echt anders..
Ik heb het over de modellen die standaard zijn, niet om de inhoud van het stuk (bepaald door de omstandigheden van het geval).quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:13 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je moet dan niet doen alsof het ingeleverde werk helemaal door jezelf is gemaakt, maar duidelijk aangeven wat bestaand en wat nieuw is.
Dan moet je idd fatsoenlijk aangeven wat van jou is en wat niet. En dat je het niet altijd gebruikt in de praktijk wil niet zeggen dat je het niet moet kùnnen. Wat ben je voor jurist als je niet eens zelf eea kan opstellen zonder model.quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:10 schreef Gauner het volgende:
[..]
Dan wens ik je veel succes met het 'zelf verzinnen' van modellen, de praktijk leert toch echt anders..
Volgens mij ben jij een van de 'slachtoffers', toch?quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:10 schreef Gauner het volgende:
[..]
En dit dusquote:Op donderdag 31 mei 2012 13:16 schreef H-D het volgende:
[..]
Dan moet je idd fatsoenlijk aangeven wat van jou is en wat niet. En dat je het niet altijd gebruikt in de praktijk wil niet zeggen dat je het niet moet kùnnen. Wat ben je voor jurist als je niet eens zelf eea kan opstellen zonder model.
Kan goed zijn, het wiel hoeft niet steeds opnieuw uitgevonden te worden. Ik heb ook een stapel concepten klaarliggen die ik gewoon aanpas en dan uitstuur.quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
In de reacties heeft men het steeds over 'ja maar, echte advocaten doen het ook met een standaardovk', etc. Maar Rechten is dus geen (Hbo-) beroepsopleiding, maar een universitaire studie waar toch ook zelf dingen moet kunnen verzinnen en waar je niet perse opgeleid wordt voor de praktijk....
Ik zit op Erasmus en ik heb het een het ander gevolgd op het forum van de EUR. Ik volg het vak zelf niet, maar er zijn verzachtende omstandigheden aan te voeren aan de kant van de studenten. De studenten maakte gebruik op aanraden van een docente van een standaardmodel. In de juridische wereld worden zo vaak standaardmodellen overgenomen. Verder zijn deze modellen ook twee jaar geleden letterlijk gebruikt door andere studenten zonder dat iemand een aanklacht aan zijn broek kreeg voor plagiaat en nu worden opeens 200 studenten beschuldigd van plagiaat?quote:
Maar dit is natuurlijk een non-argument. Het doel van een wetenschappelijke opleiding is dat je niet klakkeloos dingen aanneemt, maar uitzoekt hoe ze tot stand zijn gekomen. Als je dan een basisformulier zelf in elkaar moet draaien, so be it.quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:22 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
In de juridische wereld worden zo vaak standaardmodellen overgenomen.
Weet ik, maar het is zeker geen automatisme dat je kant-en-klare producten gebruikt bij je studie. Daar is het nou juist studie voor, 'later' leer je namelijk niet meer hoe je een standaardovk opstelt.quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kan goed zijn, het wiel hoeft niet steeds opnieuw uitgevonden te worden. Ik heb ook een stapel concepten klaarliggen die ik gewoon aanpas en dan uitstuur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |