Volgens mij kan het geen kwaad. Koda doet het ook vaak als hij ontwaakt uit 1 van zijn vele dagelijkse mini coma'squote:Op maandag 4 juni 2012 12:38 schreef Bienelientjee het volgende:
Heeft één van jullie enig idee waarom onze puppy soms haar rug bol trekt? Het lijkt soms op uitstrekken, want ze doet het wel eens nadat ze bijvoorbeeld uit haar slaapje komt. Maar ipv zich uitstrekken, doet ze dit dus de andere kant op (haar rug omhoog en bol)?Ziet er dan wel grappig uit, maar kan het kwaad?
Pfft, ik wou dat ze dat hier hadden..quote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:06 schreef oh-oh het volgende:
Heb je al een afspraak?
Hier hebben alle da's eigenlijk wel gewoon inloopspreekuur, wel zo handig vind ik.
Hmm, misschien een splintertje van het kauwen op een stok, of een stukje bot? Houd je ons op de hoogte?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb om half 2 een afspraak. En nee hij stinkt niet uit zijn bek
Ik ga het serieus eens voorleggen aan onze DA, want de praktijk is best jong, en staat volgens de dierenartsen en assistenten altijd open voor suggesties.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:24 schreef oh-oh het volgende:
Hier hebben echt bijna alle praktijken twee keer per dag inloopspreekuur![]()
Enige keren dat ik afspraken gehad heb was toen Chico geopereerd werd ( 3 keer ) en toen ik Frits in liet slapen.
Oh ja dat is fijn. Succes en sterktequote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:56 schreef djkoelkast het volgende:
Leuk die inentingen, hele bench onder de diaree vanochtend. Nou ja, inmiddels is het weer enigszins ruikbaar hier
Hij heeft veel pech die lieverd van me.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:23 schreef Miss_Isis het volgende:
Bienelientje, onze Nori trekt ook altijd zo met haar rug als ze zich uitrekt. Heel normaal volgens mij, al ziet het er nogal vreemd uit
En fijn dat Koda het zo naar zijn zin had met logeren, het is altijd fijn om te weten dat je een goed adres hebt waar de hond het naar z'n zin heeft als je zelf weg moet vind ik![]()
Arme Loebes, nu ook al een zere bek na het zere oog! Het zal wel geen pretje voor hem zijn straks bij de DA, maar hopelijk is het niets ergs.
Oh-oh, ik ben altijd zo jaloers op jouw foto's! Niet alleen de omgeving en de hondjes zijn mooi maar de foto's zelf zien er ook nog eens super uit. Ik ben zelf al blij als ik überhaupt de hond in z'n geheel op de foto krijg, 9 v/d 10 keer mist er ergens een stuk staart of oor of zo![]()
Onze Nori is afgelopen week geslaagd voor haar puppycursus (nou ja, niet echt een uitdaging eigenlijk want er was geen examen of zo, alleen aanwezigheidsverplichting) en komende donderdag beginnen we met de basiscursus voor jonge honden. Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen, ze is eigenlijk over het algemeen best heel braaf en wil goed luisteren. Sinds twee weken gaan we ook met haar naar ringtraining. We willen haar alvast kennis laten maken met het hele show gebeuren zodat ze als ze straks wat ouder is weet wat ze moet doen.
Ik oefen thuis ook regelmatig met haar op zelfbeheersing (niet direct in de voerbak duiken maar rustig blijven zitten en naar mij kijken, geen koekjes van de grond pakken tot ik dat zeg, naast me blijven zitten en weggegooid speelgoed pas apporteren als ik 'zoek' zeg, etc.) en dat gaat eigenlijk heel goed. (Al moest ik haar vorig weekend wel even stevig bestraffen, ze kreeg i.p.v. haar normale portie KVV een stuk van de pas geslachte haan. Dat vond ze zo geweldig dat ze spontaan voernijd kreeg en toen ik haar aaide tijdens het eten (bewust, als test) begon te grommen. Toen ik haar kip af pakte probeerde ze zelfs te happen! Na een hele duidelijke bestraffing bond ze gelukkig in, en terwijl ze at ben ik steeds blijven aaien, aanraken, praten en zat ik met mijn handen aan haar bek en het voer. Ook moest ze een aantal keren haar kip loslaten en kreeg ze hem direct daarna weer terug. Uiteindelijk had ze er geen enkel probleem meer mee gelukkig, ik ben blij dat ze zich zo makkelijk liet bijsturen. Ik moet er niet aan denken dat ze naar een kind zou grommen of happen omdat die bij haar voer komt.)
Waar ze wel moeite mee heeft is zelfbeheersing als ze aan de riem loopt en we andere honden tegen komen. Normaal loopt ze best netjes naast ons mee maar als er andere honden zijn lukt dat niet meer. Ze wil daar zo ontzettend graag naar toe dat ze zich bijkans verhangt. Iemand tips om dat bij te sturen?
En omdat het toch een fototopic is, hier eentje van de eerste ringtraining. Links de fokker van onze Nori met een halfzus, in het midden mijn man met Nori.
[ afbeelding ]
Alleen de laatste serie van mij was met sr. Maar met m'n compact miste ik vaak toch net haha.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:27 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb ook een spiegelreflex maar deze zijn gemaakt met mn gewone simpele cameraatje hoor![]()
Als je een top hebt over zelfbeheersing aan de riem hoor ik het graag van je.
Sjon verandert van elke prikkel aangelijnd nog steeds in een tazmanian devil, hij is al 2.5
Afleren gaat volgens mij nooit 100% lukken, je kan het wel zo veel mogelijk beperkenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Alleen de laatste serie van mij was met sr. Maar met m'n compact miste ik vaak toch net haha.
Ik wil ook weten hoe ik dat Loebesje kan afleren. Die is nu 1,5
Ja dat systeem hanteer ik al. Maar vind het nog niet ideaalquote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:37 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Afleren gaat volgens mij nooit 100% lukken, je kan het wel zo veel mogelijk beperken
Wat ik doe, en dat werkt voor mij redelijk, is dat als de eigenaar van de hond die ik tegen kom het goed, laat ik de honden ff snuffelen. Dan is de drang om naar elkaar toe te springen en doen de volgende keer al een stuk minder. Als Koda dan nog zo onbenullig doet laat ik hem 10 seconden zitten, en dan pas loop ik verder. Gaat uiteraard wel gepaard met van die inie mini beloningskoekjes waar die alles voor wil doen.
Dat, ja.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja dat systeem hanteer ik al. Maar vind het nog niet ideaal
Kom een keer hier oefenen en honden zat. En gezien we van de wijk agent de honden niet meer mogen laten spelen zitten ze allemaal vast.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:56 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Dat, ja.
Noortje wordt ook wel rustiger als ze mag ruiken, maar ik wil haar getrek aan de riem eigenlijk niet 'belonen' door haar d'r zin te geven en te laten snuffelen. En ik krijg haar (nog) niet zo ver dat ze zonder trekken naar een andere hond toe kan lopen. Misschien zou het helpen als ik haar af leg of laat zitten en dan de andere hond dichterbij laat komen, maar daar moet de situatie ook maar net naar zijn natuurlijk. Bijkomend nadeel is dat we hier in de buurt eigenlijk maar heel weinig andere honden tegen komen om te oefenen. Ze ziet alleen Rani en Puck uiteraard elke dag, en soms de buurhond (maar die loopt hier op straat gewoon los, net als Nori dan vaak). Alleen tijdens de cursus en ringtraining (oh, en op zondag in het losloopbos, maar ook dan zonder riem) ziet ze andere honden. En die op de puppycursus (straks dus basiscursus) zijn net zo enthousiast als zij en hangen zichzelf ook bijna op om bij haar te komen
Helaas is Eindhoven (toch?) een beetje uit de richting vanuit Twentequote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Kom een keer hier oefenen en honden zat. En gezien we van de wijk agent de honden niet meer mogen laten spelen zitten ze allemaal vast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |