Niet netjes, .. een mentaal minder begaafde bespotten.quote:Op zondag 27 mei 2012 19:51 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Maar even serieus, dit is gewoon een troll.

Ken je sprookjesboek ! God heeft helemaal geen planeten geschapen.quote:Op zondag 27 mei 2012 19:51 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
God heeft Eerst de Aarde gemaakt en dan de universum zon sterren en planeten.
Laat maar je ontwijkt het.

Hij heeft waarschijnlijk gehoord/gelezen dat de delta waar die rivier in eindigt te klein is voor een revier die al een paar miljoen jaar sediment afzet in die delta.quote:

De grand canyon heeft niet altijd bestaan ooit was dat een vlakte met een rivier die daardoorheen kronkelde.quote:Op zondag 27 mei 2012 19:29 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Kan ik beter aan jou vragen, water stroomt toch afwaarts en niet opwaarts.
Hoe groot is de meer waar al dat water heeft gestaan boven Grand Canyon?

Ik vind dit wel een leuk spelletje. Raad de foute theorie achter de one-liner.quote:Op maandag 28 mei 2012 00:07 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Hij heeft waarschijnlijk gehoord/gelezen dat de delta waar die rivier in eindigt te klein is voor een revier die al een paar miljoen jaar sediment afzet in die delta.
En dat klopt.
Maar de YEC's vergeten in dit geval dat er verschillende continentale platen zijn en daardoor verschuift de delta zich langzaam ten opzichte van de rest van de rivier en blijf je dus een relatief kleine delta houden

Dat zou je denken, ja. Maar ik vraag het me af. Hij reageert al maanden vol overtuiging op topics. En er is geen christen die het beter zou kunnen. Het kenmerkt hetgeen dat mij zo fascineert aan gelovige mensen. Ze omarmen een idee waar geen bewijs voor is. En gaan vervolgens bewijzen voor het tegengestelde proberen te ontkrachten. Maar ze kunnen er onmogelijk iets tegenover stellen.quote:

Ik kan het je sterker vertellen.quote:Op maandag 28 mei 2012 01:02 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Dat zou je denken, ja. Maar ik vraag het me af. Hij reageert al maanden vol overtuiging op topics. En er is geen christen die het beter zou kunnen. Het kenmerkt hetgeen dat mij zo fascineert aan gelovige mensen. Ze omarmen een idee waar geen bewijs voor is. En gaan vervolgens bewijzen voor het tegengestelde proberen te ontkrachten. Maar ze kunnen er onmogelijk iets tegenover stellen.

En je moet toegeven: voor het niet bestaan van god is ook geen bewijs.quote:Op maandag 28 mei 2012 01:02 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Dat zou je denken, ja. Maar ik vraag het me af. Hij reageert al maanden vol overtuiging op topics. En er is geen christen die het beter zou kunnen. Het kenmerkt hetgeen dat mij zo fascineert aan gelovige mensen. Ze omarmen een idee waar geen bewijs voor is. En gaan vervolgens bewijzen voor het tegengestelde proberen te ontkrachten. Maar ze kunnen er onmogelijk iets tegenover stellen.

Bewijzen dat iets niet bestaat is per definitie onmogelijk. Maar het aantonen van de vele fouten en tegenstrijdigheden, die de kans op het bestaan van een god verkleinen, is dat natuurlijk niet.quote:Op maandag 28 mei 2012 02:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En je moet toegeven: voor het niet bestaan van god is ook geen bewijs.
Overigens vind ik Kingdom niet zo goed hoor. Vasthoudend, dat wel. Maar herhalen van steeds hetzelfde vind ik geen verdienste.

Het is nog eenvoudiger.quote:Op maandag 28 mei 2012 02:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bewijzen dat iets niet bestaat is per definitie onmogelijk. Maar het aantonen van de vele fouten en tegenstrijdigheden, die de kans op het bestaan van een god verkleinen, is dat natuurlijk niet.

Het onderscheid is bij gelovigen vaak heel lastig, maar in dit geval begin ik daar ook steeds meer van overtuigd te raken ja.quote:Op zondag 27 mei 2012 19:51 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Maar even serieus, dit is gewoon een troll.

Ik ook.quote:Op maandag 28 mei 2012 10:06 schreef Molurus het volgende:
Het zou nog steeds een zeer ernstig geval kunnen zijn, maar ik hou het op troll.

"Zeer ernstig" valt ook wel mee. De gemiddelde Amerikaanse presidentskandidaat is verder heen.quote:Op maandag 28 mei 2012 10:06 schreef Molurus het volgende:
Het zou nog steeds een zeer ernstig geval kunnen zijn, maar ik hou het op troll.

Ik wil hier even terug komen op je vraag, heb gisteren raad gevraagd aan mijn broeders die wel stand van zaken hebben over deze onderwerpen.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb het over bloemen. Hoe veel drijvende boomstammen je een kolonie bijen ook geeft, zonder bloemen gaan ze keihard dood.

Mijn God zeg, zijn jullie steeds verwikkeld over aannames?quote:Op maandag 28 mei 2012 10:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het onderscheid is bij gelovigen vaak heel lastig, maar in dit geval begin ik daar ook steeds meer van overtuigd te raken ja.
Het is steevast "dat is een aanname", "nooit bewezen", "jahoor dat komt zeker van wikipedia", etc. Er wordt nog nauwelijks inhoudelijk gereageerd en ik krijg ook niet de indruk dat hij ook maar 1 poging heeft gedaan zijn eigen vragen te beantwoorden.

Zolang je feiten blijft afdoen als aannames en bijbelse mythen blijft presenteren als feiten lijkt verdere discussie me eigenlijk niet zinvol.quote:Op maandag 28 mei 2012 12:13 schreef Kingdom34 het volgende:
Mijn God zeg, zijn jullie steeds verwikkeld over aannames?
Jullie doen en geven alleen maar aannames, geef eens feiten geen aannames.
Als je, zoals Hovind, een soort definieert als alles dat een gemeenschappelijke voorouder heeft, dan veranderen soorten inderdaad nooit in een andere soort. Er is er dan maar 1.quote:Al;s jullie niets kan toevoegen dat Soort tot een ander Soort kan veranderen wat nooit is waargenomen kan je beter gewoon niet reageren, nu wordt het allemaal persoonlijk en wordt het steeds slordiger hier op de topic.

Ik heb het een stuk gelezen hoe de Grand Canyon is ontstaan, maar dat zijn wel theorien wat ik ook zei.quote:Op maandag 28 mei 2012 00:07 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Hij heeft waarschijnlijk gehoord/gelezen dat de delta waar die rivier in eindigt te klein is voor een revier die al een paar miljoen jaar sediment afzet in die delta.
En dat klopt.
Maar de YEC's vergeten in dit geval dat er verschillende continentale platen zijn en daardoor verschuift de delta zich langzaam ten opzichte van de rest van de rivier en blijf je dus een relatief kleine delta houden

Wanneer jij een 'aanname' naar je hoofd geslingerd krijgt die in tegenstrijd is met god verwerp je hem, is het echter de andere kant op, omarm je hem.quote:Op maandag 28 mei 2012 12:13 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Mijn God zeg, zijn jullie steeds verwikkeld over aannames?
Jullie doen en geven alleen maar aannames, geef eens feiten geen aannames.
Dan krijg je zo'n verwachte excuus dat ik zeker niet inhoudelijk op in gaat.

Ik heb alles al uitgelegd tegen jou en al je mede maatjesquote:Op maandag 28 mei 2012 12:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zolang je feiten blijft afdoen als aannames en bijbelse mythen blijft presenteren als feiten lijkt verdere discussie me eigenlijk niet zinvol.
We zullen het eerst eens moeten worden over hoe we vaststellen wat nu aannames zijn en wat feiten. En dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren.

Schelden heeft geen zin.quote:Op maandag 28 mei 2012 12:23 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Wanneer jij een 'aanname' naar je hoofd geslingerd krijgt die in tegenstrijd is met god verwerp je hem, is het echter de andere kant op, omarm je hem.
Zielige troll.

Als we Hovind mogen geloven is het allemaal 1 soort, aangezien ze een gemeenschappelijke voorouder hebben. En dan heb je gelijk: een aap produceert altijd een aap.quote:Op maandag 28 mei 2012 12:26 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Ik heb alles al uitgelegd tegen jou en al je mede maatjes
Nog een keer dan, het is wetenschappelijk bewezen dat een Mens altijd een Mens produceert dat is een FEIT precies wat de Bijbel zegt.
Jullie beweren dat het niet zo is en dat we van de Apen afstammen, waar is de observatie dan?
Men heeft je hier al bergen bewijzen van gegeven. Dat jij het aannames noemt maakt het nog niet tot aannames.quote:Op maandag 28 mei 2012 12:26 schreef Kingdom34 het volgende:
Het is nooit aangetoond of waargenomen het enigste wat jullie kunnen zeggen is als het maar lang en ver weg is dat is jullie antwoord.
Dus gewoon aannames.

Op zich kan een trol nog wel grappig zijn. Zoals iemand die de stelling verdedigt dat een molen wind maakt. (Gelezen bij een bekende schrijver.)quote:Op maandag 28 mei 2012 10:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het onderscheid is bij gelovigen vaak heel lastig, maar in dit geval begin ik daar ook steeds meer van overtuigd te raken ja.
Het is steevast "dat is een aanname", "nooit bewezen", "jahoor dat komt zeker van wikipedia", etc. Er wordt nog nauwelijks inhoudelijk gereageerd en ik krijg ook niet de indruk dat hij ook maar 1 poging heeft gedaan zijn eigen vragen te beantwoorden.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |