abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 mei 2012 @ 17:37:22 #31
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_112132317
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 00:37 schreef T42 het volgende:
LPG rijders
let op tanken in buitenland. uit mijn ervaring blijkt het niet de zelfde kwaliteit te zijn als in nederland...
Klopt in sommige gevallen; (M.n. in Spanje moest je uitkijken toch??) en in veel landen is de LPG ook nog es een stuk duurder dan in NL. :{
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  maandag 28 mei 2012 @ 18:27:22 #32
53151 T42
Pinball Wizard
pi_112133961
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 17:37 schreef Descendent het volgende:

[..]

Klopt in sommige gevallen; (M.n. in Spanje moest je uitkijken toch??) en in veel landen is de LPG ook nog es een stuk duurder dan in NL. :{
mijn problemen begonnen in belgie al ;) daar liep hij voor geen meter zuiver op.
  maandag 28 mei 2012 @ 19:10:19 #33
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_112135520
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 17:37 schreef Descendent het volgende:

[..]

in spanje mag je geeneens lpg tanken. Was alleen voor taxi's toegestaan. Is/was een of andere vage regeling van de Spaanse overheid

[ Bericht 10% gewijzigd door .Neovo. op 28-05-2012 19:16:15 ]
  † In Memoriam † dinsdag 29 mei 2012 @ 00:49:19 #34
25682 2cv
Niet subtiel
pi_112153541
11: Als je medicijnen gebruikt, neem dan voldoende mee + een reservevoorraad op een andere plek. Neem ook papieren mee waaruit blijkt dat je medicijnen medicijnen zijn en geen pretpillen.

12: Als je een lekke band krijgt, en je je reservewiel gemonteerd hebt, regel dan een nieuwe band. Zorg ook voor de juiste bouten om je reservewiel te monteren indien dat van staal is en je andere wielen van aluminium (of omgekeerd).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_112276933
eergister nog in duitsland geweest vanaf Nürnberg naar de grens Emmen gereden met flitsmelder en auto + kar reed 120kmh de politie reed me gewoon voorbij over der Autobahn haha
  donderdag 31 mei 2012 @ 20:40:11 #36
211963 contactdoos
Altijd onder spanning..
pi_112280595
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:32 schreef Infinti het volgende:
eergister nog in duitsland geweest vanaf Nürnberg naar de grens Emmen gereden met flitsmelder en auto + kar reed 120kmh de politie reed me gewoon voorbij over der Autobahn haha
Wat hij zegt. Vorige week van en naar Cochem vanaf Enschede en geen Polizei die er naar kraaide..

Belachelijke regeling btw.. Uit de telefoon kan ik het uitslopen, maar die tomtom? geen idee..
pi_112323799
Kijk ook nog even naar je reisverzekering. Die doorlopende reisverzekering van de anwb had ik er in één keer uit toen een krukaslager van onze auto op dag twee van de vakantie in snippertjes veranderde. Ook een leuke, de anwb kan niets voor je doen op de tolweg in Frankrijk omdat dat privé terrein is. Bereid wat zinnetjes voor als je een dépanneur moet regelen. (monteur van nabijgelegen garage die de auto van de tolweg afsleept)
...
pi_112867087
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:53 schreef ellevehC86 het volgende:

6. Als je vantevoren al niet weet waat je heenmoet, kun je beter thuisblijven.

En dat zeg jij? :p
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_140980747
De vakanties zitten er weer aan te komen, schop omhoog dus.
pi_140986774
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2014 08:23 schreef Anne het volgende:
De vakanties zitten er weer aan te komen, schop omhoog dus.
Wat een schop _O-
  donderdag 12 juni 2014 @ 23:02:46 #41
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_141011665
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juni 2014 12:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Wat een schop _O-
heb je al pijn in je billetjes :+
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_141011732
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:02 schreef lipje het volgende:

[..]

heb je al pijn in je billetjes :+
Zelfs mijn rug doet zeer :')
pi_141012069
• 11 Ga lekker op de fiets O+
  Moderator vrijdag 13 juni 2014 @ 00:31:15 #44
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_141016612

[ Bericht 100% gewijzigd door dick_laurent op 13-06-2014 15:59:51 ]
  vrijdag 13 juni 2014 @ 10:52:06 #45
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_141023478
Nog maar wat tips dan... (denkend aan vroeger enzo...)

- een Duitse milieusticker is handig als je naar Duitsland gaat (duh...). Je komt vrij snel in een Umweltzone en de boete komt dan vanzelf thuis. In Nederland kun je hem online bestellen (www.milieusticker.nl).

- de kaarten van de landen waar je door heen gaat is een goede! Die gratis dingen van de ANWB zijn al heel okay. Detailkaarten koop ik vaak bij een tankstation op de plek van bestemming.

- met alle elektronica van tegenwoordig: ik heb een verdeeldoosje voor de 12V aanstuiting. Ook heb ik van die pluggen om je smartphone aan een 12V-aansluiting op te laden en een omvormer naar 230V. Zeker op de snelweg is het prima te doen om dan je spul op te laden. Let er wel even op dat je de boel uit de sigarettenaanstekeraansluiting haalt als je stopt...

- voel bij een stop altijd even of de wielen (velgen) meer dan 'handwarm' zijn. Als dat het geval is bij normaal gebruik (geen bergrit) dan is een rem aangelopen of moet een lager worden nagekeken. Vooral bij zwaarder beladen voertuigen komt dit wat sneller voor (zeker als het onderhoud niet heel regelmatig gebeurt...).

Zorg voor wat basic gereedschap, zoals daar zijn:
- schroevendraaiers (kruiskop en plat)
- baco
- startkabels
- werkplaatshandschoenen (die hele goedkope van 2 euro zijn al genoeg)
- combinatietang en evt. waterpomptang
- ducttape
- ijzeren draad
- mes (als in: zakmes of multitool)

Niet alleen handig voor pech onderweg, maar ook voor op de camping.

Voor de muziek: een tooltje waarmee je een MP3-speler kunt laten afspelen op de autoradio (ik heb geen bluetoothradio o.i.d.). Je sluit je speler aan op een FM-omzetter en je hebt muziek.

- als je op een steile weg parkeert, zet het stuur dan zo dat als de auto wegrolt, hij altijd van de weg afrolt (tegen een stoeprand aan ofzo). Om te voorkomen dat dat gebeurt zet je de auto in de 2e versnelling en op de handrem.

- sympathiek voor tegenliggers: richt je koplampen meer naar beneden... In Engeland moet je eigenlijk een deel van je koplampen afplakken (en dat wordt ook erg gewaardeerd als je dat doet).

- als je gebruik maakt van tolwegen: zorg voor een creditcard! De betaling gaat dan een heel stuk sneller dan dat geklooi met contanten en pinpassen.

En nu weer aan het werk.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Moderator vrijdag 13 juni 2014 @ 13:34:56 #46
45833 crew  Fogel
pi_141028924
Duitse milieusticker, Franse tol, meer van dat soort ongein...
Ik ga met een huurauto door Duitsland, Luxemburg, Frankrijk, België en Nederland rondkarren.
Die milieustickers heb ik vast niet nodig op de snelweg in Duitsland, credit card is geen probleem voor eventuele tol waar dan ook, maar hebben deze landen nog andere rare regels? Zoals GPS en TomTom zoals al genoemd is, of een geel vest bij moeten hebben, of weet ik veel wat?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  FOK!fotograaf vrijdag 13 juni 2014 @ 13:55:53 #47
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_141029768
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 10:52 schreef Goverman het volgende:

- sympathiek voor tegenliggers: richt je koplampen meer naar beneden... In Engeland moet je eigenlijk een deel van je koplampen afplakken (en dat wordt ook erg gewaardeerd als je dat doet).

Zijn tegenwoordig volgens mij alleen nog juiste stikkers voor. Anders niet toegestaan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_141029850
Autofabrikant steekt honderden uren R&D in het ontwikkelen van een koplamp.

Overheid verplicht stripje plakband erover.

" :') "
  vrijdag 13 juni 2014 @ 14:24:41 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141030725
Dat met die flitspalen, als dat gewoon een feature is van de standaard navigatie die in de auto zit (af fabriek), dan kan ik het wel uitzetten, maar ik kan moeilijk de boordcomputer uit de auto slopen.
Hoe zit dat?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 juni 2014 @ 14:25:44 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141030753
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:58 schreef quinoahipster het volgende:

Als je een rechtsgestuurde auto hebt hoef je ze in het VK ook vast niet af te plakken....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  FOK!fotograaf vrijdag 13 juni 2014 @ 14:44:32 #51
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_141031440
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 14:24 schreef Leandra het volgende:
Hoe zit dat?
Hopen dat het wel mee valt.
quote:

Nee, speciaal patroontje als geen koplampen hebt die zichzelf bijstellen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_141031778
quote:

Je weet dat ze in de UK aan de andere kant van de weg rijden, hé? ;) En dat je koplampen niet op gelijke hoogte schijnen, maar op een manier dat hier in Nederland de linkerlamp vlak staat zodat je geen tegenliggers verblindt, en de rechterlamp een omhoog afbuigende lichtboog heeft zodat hij keurig wat verder vooruit de berm verlicht. In de UK is die configuratie dus precies andersom. Dus als je in de UK gaat rijden met een NL-auto staan je lampen dus verkeerd om en komt die afbuigende lichtboog vol in de toet van je tegenliggers.

Daar zijn 2 oplossingen voor; omwisselen van de gehele koplampunit, of een eenvoudig stickertje om die lichtboog af te dekken. Wat denk jij dat de handigste oplossing is voor een vakantie? " :') "
pi_141031906
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 14:24 schreef Leandra het volgende:
Dat met die flitspalen, als dat gewoon een feature is van de standaard navigatie die in de auto zit (af fabriek), dan kan ik het wel uitzetten, maar ik kan moeilijk de boordcomputer uit de auto slopen.
Hoe zit dat?
Officieel: software aanpassen/herinstalleren zonder die info voor die landen erop. Onofficieel; meh. Kans is eigenlijk 0 dat ze erop controleren :P Topic is 2 jaar oud en nog steeds eigenlijk geen enkel verhaal vernomen dat iemand daar in het bijzonder voor bekeurd is.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:13:22 #54
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_141032424
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 14:56 schreef Dingest het volgende:
...
Daar zijn 2 oplossingen voor; omwisselen van de gehele koplampunit, of een eenvoudig stickertje om die lichtboog af te dekken. Wat denk jij dat de handigste oplossing is voor een vakantie? " :') "
3e oplossing:
Bij mijn bakkie kan je onder de motorkap met een handel de boel omzetten van UK naar continentaal en andersom. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_141032526
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:13 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Bij mijn bakkie kan je onder de motorkap met een handel de boel omzetten van UK naar continentaal en andersom. :)
Da's wel verrekte handig, maar volgens mij (nog) verre van gemeengoed :P
Auto's met digitaal instrumentarium (zoals die wij mee hadden) kan je soms ook nog wel eens omzetten naar mijlen, da's ook wel handig :Y
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:19:51 #56
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_141032663
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:16 schreef Dingest het volgende:

[..]

Da's wel verrekte handig, maar volgens mij (nog) verre van gemeengoed :P
...
Zoveel extra kosten zal de fabriek er niet voor willen maken.
Hoeveel NL-auto's zouden ooit in de UK komen?
Tussen de 1 en 5%?
Engelse auto's komen natuurlijk wat vaker hiero.
Als ze maar 1 type lamp hoeven te maken, scheelt dat natuurlijk wel weer wat productiekosten.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_141032960
Zal wel van diverse factoren afhangen of een fabrikant zo'n mechanisme de moeite waard vindt van inbouwen. Zeker als 99% van de verkochte auto's er nooit gebruik van zal maken, kans is inderdaad groot dat kosten van dat mechanisme niet opwegen tegen het fabriceren van 2 type koplampen (gezien er toch al een boel omgebouwd moet worden voor RHD). Stickertje is iets van 10 euro tegenwoordig (moest op last van de rechter duurder gemaakt worden :')) en ik denk all-round voor zo'n klein, weinig voorkomend probleem gewoon de makkelijkste/goedkoopste oplossing.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:00:24 #58
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141034226
Sterker nog, toen vrienden van mij een Engelse auto importeerden (een van die vrienden is/was Brit en kwam hier wonen, nam zijn eigen auto mee) was het aanpassen van de koplampunits het enige dat gedaan moest worden om de auto hier goedgekeurd te krijgen. Kostte alleen wel 700+ euro bij de dealer, hebben ze gelukkig goedkoper kunnen regelen :P
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141042768
• 1 Laat een zomer check uitvoeren IK VERTROUW GARAGES NIET

• 2 Controleer de stekkerdoos van de auto, en test de verlichting op de aanhanger HEB GEEN SLEURHUT

• 3 In geval van een aanhanger of caravan, laat de banden controleren, op uitdroging, veroudering

IK NEEM EEN HOTEL

• 4 Laat de gas instalatie van de caravan controleren op lekkage WAAROM?

• 5 zorg voor een goed gevulde verband doos, een gevaren drie hoek, veiligheids vestjes, en een brandblusser OK ZIT ER AL IN

• 6 zorg voor een kaart van de landen waar je door heen reist, naar je bestemming HEB AL RICHTINGSGEVOEL VAN POSTDUIF

• 7 zorg voor een volledig reserve wiel, geen thuiskomer (max 80) HIJ IS IETS KLEINER DAN DE ANDERE WIELEN MAG DAT OOK?

controleer ook de reserve band op de juiste spanning 3 Bar tenzij anders aangegeven door de fabrikant IS GEWOON 2 BAR NET ALS DE REST

• 8 zorg er voor dat je tom tom geen flits palen aangeeft, oa in Frankrijk kan dit lijden tot extreme bekeuringen FUCK DAT KNOFLOOKLAND

• 9 neem op de vertrek dag voldoende kraanwater in een fles mee, is voor vanalles te gebruiken, mocht je auto onverhoopt overhit raken, dan kun je eventueel het koelsysteem tijdelijk afvullen met water ALLEEN MIJN HUWELIJK RAAKT OVERVERHIT OP VAKANTIE

• 10 Vraag een EHIC-verzekeringspas aan IS AL GEREGELD HOOR

Mocht er onverhoopt toch iets gebeuren dan kunt u altijd de ANWB bellen voor hulp

IK BEN GEEN LID :(

Prettige vakantie

DANK!
  maandag 16 juni 2014 @ 08:50:44 #60
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141142299
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA wat ben jij eigenlijk grappig!
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')