Waarom niet?quote:Op zondag 27 mei 2012 11:50 schreef Softlegend het volgende:
Niet dat ik het vorige deel heb gevolgd ofzo maar ik zie hier de logica niet van in. Ieder mens wil toch in essentie gelukkig zijn? Waarom juist op dat punt er een eind aanmaken?
Dat zien wij ook niet in. Alleen Kola is van mening dat dit wel kan maar vergeet vervolgens inhoudelijke argumenten te geven.quote:Op zondag 27 mei 2012 11:50 schreef Softlegend het volgende:
Niet dat ik het vorige deel heb gevolgd ofzo maar ik zie hier de logica niet van in. Ieder mens wil toch in essentie gelukkig zijn? Waarom juist op dat punt er een eind aanmaken?
Dan denk je dus dat het hiernamaals (wat niet bestaat) beter is dan waar je nu bent en denk je dus gelukkig te zijn als je dood bent.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:06 schreef summer2bird het volgende:
Als je geobsedeerd bent van het hiernamaals?
Mensen verklaarden veel beroemde wetenschappers in het begin ook voor gek. Dat was allemaal niet mogelijk etc.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:04 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Dat zien wij ook niet in. Alleen Kola is van mening dat dit wel kan maar vergeet vervolgens inhoudelijke argumenten te geven.
Is precies dezelfde reden als je afgelopen nacht gaf maar wordt net zo makkelijk omgedraaid. Omdat het er kan zijn betekent niet dat het er ook moet zijn.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:09 schreef Kola het volgende:
[..]
Mensen verklaarden veel beroemde wetenschappers in het begin ook voor gek. Dat was allemaal niet mogelijk etc.
Veel mensen denken zo: zie ik het niet, dan is het er niet.
Gelukkig zijn er ook nog andere mensen, anders waren we nu nog steeds holbewoners zonder toekomstperspectief.
Ik denk dat als je niet geloofd dat zoiets simpels als gelukkig zelfmoord plegen bestaat, je toch echt een minimalistisch denkvermogen hebt. En dan kom je weer aanzetten met je eenhoorn, wat dat punt meteen bevestigd.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:15 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Is precies dezelfde reden als je afgelopen nacht gaf maar wordt net zo makkelijk omgedraaid. Omdat het er kan zijn betekent niet dat het er ook moet zijn.
Als ik een zeg dat ik een zwart-gele-blauwe eenhoorn met drie staarten die kan praten en zingen tegelijk, en ondertussen ook nog even vliegt dan moet het volgens jouw beredenering er zijn. Juist omdat iedereen zegt dat het niet kan. Maar als je zegt dat dit bestaat dan ben je wel heel naïef. Hetzelfde als gelukkig zijn en zelfmoord plegen. Dit is een volledige tegenstrijdigheid.
En nu ben ik wel benieuwd welke wetenschappers? Waarvoor werden ze voor gek verklaard? Klinkt nu een beetje van 'ja kijk een wetenschapper zei het! Dus nu klopt het!
Ik ga er nu maar vanuit dat het wetenschappers waren die bezig waren met natuurwetten en dergelijke? Iets wat natuurlijk gemakkelijk en volledig te vergelijken is met de menselijke psyche.
Geweldig hoe je dit allemaal weer pareert door mij te beledigen in plaats van een inhoudelijke reactie te geven.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:18 schreef Kola het volgende:
[..]
Ik denk dat als je niet geloofd dat zoiets simpels als gelukkig zelfmoord plegen bestaat, je toch echt een minimalistisch denkvermogen hebt. En dan kom je weer aanzetten met je eenhoorn, wat dat punt meteen bevestigd.
Jij komt ook niet veel verder dan je discussiegenoten voor simpel en naïef uit te maken als ze niet meegaan in wat jij aanneemt.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:18 schreef Kola het volgende:
[..]
Ik denk dat als je niet geloofd dat zoiets simpels als gelukkig zelfmoord plegen bestaat, je toch echt een minimalistisch denkvermogen hebt. En dan kom je weer aanzetten met je eenhoorn, wat dat punt meteen bevestigd.
Bedankt voor deze inhoudelijke reactie.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:19 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Geweldig hoe je dit allemaal weer pareert door mij te beledigen in plaats van een inhoudelijke reactie te geven.
Dat is jouw mening (over het hiernamaalsquote:Op zondag 27 mei 2012 13:07 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Dan denk je dus dat het hiernamaals (wat niet bestaat) beter is dan waar je nu bent en denk je dus gelukkig te zijn als je dood bent.
Daarnaast vind ik een obsessie niet bepaalt gezond eigenlijk.
quote:Op zondag 27 mei 2012 13:21 schreef MrGuma het volgende:
Trouwens wat dacht jullie van deze vraag:
Als het ultieme gevoel van geluk niet voldoende is om te blijven leven kunnen we dan nu allemaal niet net zo goed zelfmoord plegen?
Als jij niet meer leuk kan spelen, dan ga je toch de zandbak uit?quote:
Dan excuseer ik mezelf wel.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als jij niet meer leuk kan spelen, dan ga je toch de zandbak uit?
quote:
Je hebt je lot in eigen hand misschien wel als je beseft ik heb er genoeg van en maak er een eind zonder enige depressieve gedachten, het klinkt misschien tegenstrijdig maar toch kan hetquote:Op zondag 27 mei 2012 14:11 schreef Softlegend het volgende:
[..]x 1000
Waarom zou je er een eind aan maken als je hele leven ingericht is op het bereiken van geluk? Dan wil je juist dat het zolang mogelijk duurt toch? Zelfde verhaal met liefde, als je helemaal verliefd bent zeg je toch ook niet tegen de ander "nou ik heb een leuke tijd met je beleefd maar nu maak ik er een eind aan.."
Ik probeer het trouwens echt te begrijpen en nee ik heb en ga het vorige deel niet doorgelezen![]()
Dit klopt helemaal! Toch begrijp ik het erg moeilijk. Ik persoonlijk heb echt een hele erge dominante survival instinct. In de zin van hoe ongelukkig ik ook ooit mag zijn of worden ik zal er never nooit voor kiezen een eind aan te maken. Iedereen heeft het instinct trouwens. Denk maar aan hoogte vrees, vast zitten in nauwe ruimtes etc etc. Je moet echt een goede reden hebben om die hele instinct te negeren! Hier ben ik dan ook erg benieuwd naar. Dus wat gaat er in vredesnaam in de persoon om die wel zijn instinct moedwillig negeert en er een eind aan maakt?quote:Op zondag 27 mei 2012 14:24 schreef CoolCat31 het volgende:
[..]
Je hebt je lot in eigen hand misschien wel als je beseft ik heb er genoeg van en maak er een eind zonder enige depressieve gedachten, het klinkt misschien tegenstrijdig maar toch kan het.
Genoeg hebben van het leven is toch een aardig depressieve gedachte tbh.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:24 schreef CoolCat31 het volgende:
[..]
Je hebt je lot in eigen hand misschien wel als je beseft ik heb er genoeg van en maak er een eind zonder enige depressieve gedachten, het klinkt misschien tegenstrijdig maar toch kan het. Of je denkt bij jezelf; ik heb genoeg bereikt en ga niet verder met dit leven.
Nee niet bepaald gaf alleen voorbeeld aan maar mocht het wel zo zijn, dan is mijn voordeel denk ik dat ik reset knop in werking heb gebracht dat ik misschien wel weer helemaal opnieuw begin met deze vicieuze cirkel als menszijnde bedoel ik dan.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Blijkbaar verkies je dood boven leven dis denk je er voordeel bij te hebben. Welk voordeel?
Onder andere waarom ik in het vorige topic duidelijk probeerde te maken dat het inderdaad niet kan. Net zoals boos en blij niet samen kunnen gaan.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:28 schreef Softlegend het volgende:
[..]
Dit klopt helemaal! Toch begrijp ik het erg moeilijk. Ik persoonlijk heb echt een hele erger survival instinct. In de zin van hoe ongelukkig ik ook ooit mag zijn of worden ik zal er never nooit voor kiezen een eind aan te maken. Iedereen heeft het instinct trouwens. Denk maar aan hoogte vrees, vast zitten in nauwe ruimtes etc etc. Je moet echt een goede reden hebben om die hele instinct te negeren! Hier ben ik dan ook erg benieuwd naar. Dus wat gaat er in vredesnaam in de persoon om die wel zijn instinct moedwillig negeert en er een eind aan maakt?
Kun je voor mij rechtvaardigen dat jij, terwijl je gelukkig bent, uit het leven stapt en je naasten daarmee enorm veel leed bezorgt?quote:Op zondag 27 mei 2012 13:09 schreef Kola het volgende:
[..]
Mensen verklaarden veel beroemde wetenschappers in het begin ook voor gek. Dat was allemaal niet mogelijk etc.
Veel mensen denken zo: zie ik het niet, dan is het er niet.
Gelukkig zijn er ook nog andere mensen, anders waren we nu nog steeds holbewoners zonder toekomstperspectief.
Oké hier heb je een voorbeeld:quote:Op zondag 27 mei 2012 14:29 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Onder andere waarom ik in het vorige topic duidelijk probeerde te maken dat het inderdaad niet kan. Net zoals boos en blij niet samen kunnen gaan.
Je wil leven of je wil niet leven. Zwart wit, geen grijs gebied. Blij = leven, depressief = zelfmoord. niet andersom.
De man pleegde zelfmoord zonder enige waarschuwing, 'het blijft een raadsel!'quote:
Omdat ze blijkbaar het 'niks' van de dood nog gelukzaliger vindt dan het leven, om de een of andere vage reden.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:11 schreef Softlegend het volgende:
[..]x 1000
Waarom zou je er een eind aan maken als je hele leven ingericht is op het bereiken van geluk? Dan wil je juist dat het zolang mogelijk duurt toch? Zelfde verhaal met liefde, als je helemaal verliefd bent zeg je toch ook niet tegen de ander "nou ik heb een leuke tijd met je beleefd maar nu maak ik er een eind aan.."
Ik probeer het trouwens echt te begrijpen en nee ik heb en ga het vorige deel niet doorlezen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rustig aan.
quote:Op zondag 27 mei 2012 14:42 schreef kingtoppie het volgende:
Als ik een ouwe opa ben die niet meer kan lopen, en ik word steeds dementer en ik heb het van mezelf door.
Dan kan ik nog zo gelukkig zijn maar dan wil ik denk ik wel euthanasie plegen.Dan ben je ontevreden met het feit dat je dement bent/wordt en niet meer kan lopen. Dus nee ik denk niet dat je dan gelukkig bent. Althans niet gelukkig genoeg om door te willen gaan met leven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies, je zegt het zelf al. Zijn zelfmoord is een raadsel. Hoe kan je dan in hemelsnaam concluderen dat hij gelukkig was?quote:Op zondag 27 mei 2012 14:38 schreef CoolCat31 het volgende:
[..]
Oké hier heb je een voorbeeld:
[..]
De man pleegde zelfmoord zonder enige waarschuwing, 'het blijft een raadsel!'
Misschien was hij wel 40 jaar gelukkig hij had kids,vrouw en goed werk and i guess what?
Death initiators zijn dit.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan ben je ontevreden met het feit dat je dement bent/wordt en niet meer kan lopen. Dus nee ik denk niet dat je dan gelukkig bent. Althans niet gelukkig genoeg om door te willen gaan met leven, blijkaar.
Ik denk dat ik dan prima gelukkig zou kunnen zijn, maar ik ben dan inderdaad ontevreden met het feit dat ik dan dement zou worden en niet kan lopen.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan ben je ontevreden met het feit dat je dement bent/wordt en niet meer kan lopen. Dus nee ik denk niet dat je dan gelukkig bent. Althans niet gelukkig genoeg om door te willen gaan met leven, blijkaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rustig aan.
quote:Op zondag 27 mei 2012 14:45 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dan prima gelukkig zou kunnen zijn, maar ik ben dan inderdaad ontevreden met het feit dat ik dan dement zou worden en niet kan lopen.Ik blijf zeggen; je kan niet boos en blij tegelijk zijn. Net als je niet gelukkig en depressief kan zijn. Je bent misschien gelukkig met het leven dat je had maar niet met je toekomst. Dan ben je dus niet gelukkig op zijn puurst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 27 mei 2012 14:45 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dan prima gelukkig zou kunnen zijn, maar ik ben dan inderdaad ontevreden met het feit dat ik dan dement zou worden en niet kan lopen.Maar waarom zou je dan zelfmoord plegen als je wel nog gewoon gelukkig bent? Dan denk ik dat het met het dementerende en invalide leed wel meevalt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 27 mei 2012 14:44 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Precies, je zegt het zelf al. Zijn zelfmoord is een raadsel. Hoe kan je dan in hemelsnaam concluderen dat hij gelukkig was?
Precies mijn gedachten ditquote:Op zondag 27 mei 2012 14:47 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Ik blijf zeggen; je kan niet boos en blij tegelijk zijn. Net als je niet gelukkig en depressief kan zijn. Je bent misschien gelukkig met het leven dat je had maar niet met je toekomst. Dan ben je dus niet gelukkig op zijn puurst.
Als je niet gelukkig bent met je toekomst ben je per definitie niet gelukkig? ''Gelukkig op zijn puurst'' Daar ging de discussie niet over... Laat staan dat ik enig idee heb wat dat eigenlijk zou moeten inhouden.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:47 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Ik blijf zeggen; je kan niet boos en blij tegelijk zijn. Net als je niet gelukkig en depressief kan zijn. Je bent misschien gelukkig met het leven dat je had maar niet met je toekomst. Dan ben je dus niet gelukkig op zijn puurst.
Je bent dan inderdaad niet gelukkig op zijn puurst. Je ziet een toekomst vol met lijden en denk je dat het beter is om je leven eerder te beëindigen. Dit doe je niet omdat je gelukkig bent.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:48 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als je niet gelukkig bent met je toekomst ben je per definitie niet gelukkig?
De toegevoegde waarde is weg... Ik zou me zelfs tot last voelen (maar je bent dement dus je weet dat niet meer) Nee... Dan zou ik dus het spuitje willen hebben op het moment dat ik me er nog bewust van ben.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dan zelfmoord plegen als je wel nog gewoon gelukkig bent? Dan denk ik dat het met het dementerende en invalide leed wel meevalt.
Je legt me woorden in de mond, dat zeg ik nergens.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:49 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Je bent dan inderdaad niet gelukkig op zijn puurst. Je ziet een toekomst vol met lijden en denk je dat het beter is om je leven eerder te beëindigen. Dit doe je niet omdat je gelukkig bent.
Ben je dan gelukkig?quote:Op zondag 27 mei 2012 14:50 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
De toegevoegde waarde is weg... Ik zou me zelfs tot last voelen (maar je bent dement dus je weet dat niet meer) Nee... Dan zou ik dus het spuitje willen hebben op het moment dat ik me er nog bewust van ben.
Volgens mij bepaald iedereen inderdaad wat gelukkig zijn inhoud. De basis blijft wel blij zijn met wat je hebt en krijgt.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:48 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als je niet gelukkig bent met je toekomst ben je per definitie niet gelukkig? ''Gelukkig op zijn puurst'' Daar ging de discussie niet over... Laat staan dat ik enig idee heb wat dat eigenlijk zou moeten inhouden.
Ontevredenheid dan. Essentie blijft hetzelfde.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:51 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je legt me woorden in de mond, dat zeg ik nergens.
Ik ben op dat moment niemand tot ''last.'' Ik zou dus prima gelukkig kunnen zijn. De dood is onvermijdelijk.. Ik ben niet ongelukkig dat ik dood ga.quote:
Dat maak ik op dat moment dan niet bewust mee want dan ben ik dement. Ik zie geluk en waarde aan het leven hechten als 2 verschillende dingen die heel veel met elkaar te maken hebben.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:52 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Ontevredenheid dan. Essentie blijft hetzelfde.
Ik vraag me af of je echt gelukkig bent wanneer je zo'n weerstand voelt tegen de toekomst dat je zelfmoord pleegt. Idealiter, als je optimaal gelukkig wil zijn/bent, impliceert dat toch wel dat je tevreden bent met zowel het heden als de toekomst. De toekomst is een wezenlijk onderdeel van iemands leven.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:53 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik ben op dat moment niemand tot ''last.'' Ik zou dus prima gelukkig kunnen zijn. De dood is onvermijdelijk.. Ik ben niet ongelukkig dat ik dood ga.
Dat hoeft toch niet?quote:Op zondag 27 mei 2012 14:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je echt gelukkig bent wanneer je zo'n weerstand voelt tegen de toekomst dat je zelfmoord pleegt. Idealiter, als je optimaal gelukkig wil zijn/bent, impliceert dat toch wel dat je tevreden bent met zowel het heden als de toekomst. De toekomst is een wezenlijk onderdeel van iemands leven.
Het is puur een visie....quote:Op zondag 27 mei 2012 15:00 schreef Softlegend het volgende:
[..]
Dit +1. Als jij jezelf als "last" ziet en denk andere voor de voeten te lopen dan ben je toch niet gelukkig?
Dit +1. Als jij jezelf als "last" ziet en denk andere voor de voeten te lopen dan ben je toch niet gelukkig?quote:Op zondag 27 mei 2012 14:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je echt gelukkig bent wanneer je zo'n weerstand voelt tegen de toekomst dat je zelfmoord pleegt. Idealiter, als je optimaal gelukkig wil zijn/bent, impliceert dat toch wel dat je tevreden bent met zowel het heden als de toekomst. De toekomst is een wezenlijk onderdeel van iemands leven.
jammer wel. Het is een interessant onderwerp!quote:
Misschien omdat je niet weet wanneer je dood gaat. Als mensen precies hun sterfdag zouden (kunnen) weten, dan is dat toch confronterend en denk ik dat het geluk in de weg staat. Daarnaast is het besef dat het leven eindig is, voor veel mensen ook zeer onprettig. Kan zelfs resulteren in een soort existentiële crisis. Weten dat je ooit dood gaat is net weer anders dan het beseffen.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:53 schreef kingtoppie het volgende:
De dood is onvermijdelijk.. Ik ben niet ongelukkig dat ik dood ga.
Ik denk dat mijn leven een boost krijgt als ik zou horen dat ik nog maar 3 maanden te leven zou hebben.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien omdat je niet weet wanneer je dood gaat. Als mensen precies hun sterfdag zouden (kunnen) weten, dan is dat toch confronterend en denk ik dat het geluk in de weg staat. Daarnaast is het besef dat het leven eindig is, voor veel mensen ook zeer onprettig. Kan zelfs resulteren in een soort existentiële crisis. Weten dat je ooit dood gaat is net weer anders dan het beseffen.
Nee, maar dat is toch je stelling? Dat je er zo tegen opziet dat je anderen tot last zal zijn dat je uit het leven stapt, zelfs al ben je gelukkig met het heden. Dan weegt het ongelukkige gevoel met betrekking tot de toekomst toch zwaarder -> ongelukkig?quote:
Maar dat is dus niet zo.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, maar dat is toch je stelling? Dat je er zo tegen opziet dat je anderen tot last zal zijn dat je uit het leven stapt, zelfs al ben je gelukkig met het heden. Dan weegt het ongelukkige gevoel met betrekking tot de toekomst toch zwaarder -> ongelukkig?
Dus als jij nu zou horen dat je een hersentumor hebt en over 3 maanden dood bent, zou je dat niet erg vinden?quote:Op zondag 27 mei 2012 15:04 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn leven een boost krijgt als ik zou horen dat ik nog maar 3 maanden te leven zou hebben.
Ben er nog, do you got questions?quote:
Omdat niemand dat had verwacht. Betekent dat hij dan depressief is als niemand dat had verwacht had? Lijkt me sterk.quote:Precies, je zegt het zelf al. Zijn zelfmoord is een raadsel. Hoe kan je dan in hemelsnaam concluderen dat hij gelukkig was?
De ene kant jawel andere kant hoeft dat niet zo te zijn als je bang bent voor je toekomst kan het zo zijn dat je door de angst om de toekomst te willen zien dat je het gewoon vermijd door middel van zelfmoord. Trouwens het hoeft niet alleen angst te zijn het kan ook zijn; "dat je gelukkig bent en beseft dat het leven niet meer hoeft omdat je alles al een keer hebt gemaakt bijwijze van spreken."quote:Ik vraag me af of je echt gelukkig bent wanneer je zo'n weerstand voelt tegen de toekomst dat je zelfmoord pleegt. Idealiter, als je optimaal gelukkig wil zijn/bent, impliceert dat toch wel dat je tevreden bent met zowel het heden als de toekomst. De toekomst is een wezenlijk onderdeel van iemands leven
Het is confronterend... Ik zou het erg vinden.. Maar ik zou er niet door teneergeslagen raken denk ik, ik zou op reis gaan en er een mooi eind van maken.. Bucket list ideequote:Op zondag 27 mei 2012 15:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus als jij nu zou horen dat je een hersentumor hebt en over 3 maanden dood bent, zou je dat niet erg vinden?
Dan wil ik je bij deze wel uit je illusie halen... Genoeg mensen plegen zelfmoord zonder dat mensen het verwachten, genoeg mensen zijn depressief zonder dat andere mensen er iets van merken.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:07 schreef CoolCat31 het volgende:
Omdat niemand dat had verwacht. Betekent dat hij dan depressief is als niemand dat had verwacht had? Lijkt me sterk.
Misschien dat je dan in je hoofd de beslissing neemt om het te doen, maar als je dan daadwerkelijk op het punt staat het te doen (met pillen in je trillende handjes), dan heb je denk ik meer motivatie nodig om door te zetten. Enkel rationeel te beredeneren dat het beter is om niet verder af te takelen is niet genoeg om tegen dat overlevingsinstinct in te gaan (mits aanwezig).quote:Op zondag 27 mei 2012 15:07 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik maak een afweging die ik beter acht.
quote:Op zondag 27 mei 2012 15:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien dat je dan in je hoofd de beslissing neemt om het te doen, maar als je dan daadwerkelijk op het punt staat het te doen (met pillen in je trillende handjes), dan heb je denk ik meer motivatie nodig om door te zetten. Enkel rationeel te beredeneren dat het beter is om niet verder af te takelen is niet genoeg om tegen dat overlevingsinstinct in te gaan (mits aanwezig).
Mij zou het besef me te veel achtervolgen en aangezien ik absoluut niet dood wil, zou ik er wel teneergeslagen door raken.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:08 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Het is confronterend... Ik zou het erg vinden.. Maar ik zou er niet door teneergeslagen raken denk ik, ik zou op reis gaan en er een mooi eind van maken.. Bucket list idee
Hopen dat je goede vriendinnen hebt die je helpen er een mooi eind van te maken danquote:Op zondag 27 mei 2012 15:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mij zou het besef me te veel achtervolgen en aangezien ik absoluut niet dood wil, zou ik er wel teneergeslagen door raken.
Nee tuurlijk verkies ik dood niet boven het levenquote:Blijkbaar verkies je dood boven leven dis denk je er voordeel bij te hebben. Welk voordeel?
Als dat je sterk lijkt dan denk ik dat je niet al te veel weet over dit onderwerp...quote:Op zondag 27 mei 2012 15:07 schreef CoolCat31 het volgende:
Omdat niemand dat had verwacht. Betekent dat hij dan depressief is als niemand dat had verwacht had? Lijkt me sterk.
Waanidee.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:16 schreef CoolCat31 het volgende:
[..]
Nee tuurlijk verkies ik dood niet boven het leven, maar mocht ik wel zo denken is er een voordeel eruit te halen en dat is; het reset knopje, waarom verder leven als je weer opnieuw geboren zou kunnen worden als mens zijnde? Achja zo zie ik hier dan een voordeel maar voor de geniet ik er nog teveel van
.
Normaal gesproken kunnen wel zien als iemand down is. De symptomen zie je snelquote:Op zondag 27 mei 2012 15:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als dat je sterk lijkt dan denk ik dat je niet al te veel weet over dit onderwerp...
Iemand kan zich bijvoorbeeld goed voelen bij z'n vrienden, maar dan thuis (alleen) in een diep depressief dal vallen keer op keer en niemand die het merkt.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:20 schreef CoolCat31 het volgende:
[..]
Normaal gesproken kunnen wel zien als iemand down is. De symptomen zie je snel, dus de meeste mensen kijken dan dwars door dat masker heen als ze iemand zien waarmee het niet goed gaat. Doen ze onbewust trouwen, maar als iemand gezond en goed in zijn vel is dat toch anders en wie weet was hij dat ook wel nietwaar?
Ook jezelf opofferen voor een ander, het ultieme altruïsme valt daar voor mij onder.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:24 schreef Re het volgende:
Ja het lijkt me wel mogelijk om geheel depressieloos zelfmoord te plegen, al zal het niet vaak voorkomen bij jonge mensen. Oudjes willen nog wel eens bij vol verstand er een einde aan maken en dat is echt niet omdat ze ziek in hun hoofd zijn.
Kijk is aan, goed puntquote:Op zondag 27 mei 2012 16:24 schreef Re het volgende:
Ja het lijkt me wel mogelijk om geheel depressieloos zelfmoord te plegen, al zal het niet vaak voorkomen bij jonge mensen. Oudjes willen nog wel eens bij vol verstand er een einde aan maken en dat is echt niet omdat ze ziek in hun hoofd zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |