abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 mei 2012 @ 07:54:30 #1
374417 CoolCat31
Just call me Top Cat
pi_112080537
Oke laten we dit tweede deel maar goed afsluiten.

@Kola, ik volg jou reactie wel in een zekere zin, ik zou het ook kunnen doen terwijl ik op mijn hoogtepunt zit alleen kan het nog niet omdat ik nog iets meer wil ervaren. Misschien volgend jaar haha :).

Deel twee van het topic is geopend.
pi_112081013
Lekker duidelijke OP ook.
Twiddel
pi_112081049
ik denk niet dat iemand (altans ik niet) het echt zou durven, of het echt doen op de moment dat je gelukkig bent : ) waarom wel?
  zondag 27 mei 2012 @ 11:50:46 #4
343693 Softlegend
This ecto lifts
pi_112083387
Niet dat ik het vorige deel heb gevolgd ofzo maar ik zie hier de logica niet van in. Ieder mens wil toch in essentie gelukkig zijn? Waarom juist op dat punt er een eind aanmaken?
pi_112083438
Gewoon een link naar deel 1 in de OP pleuren :P zo los ben je onbegrijpelijk.
Redacted
  zondag 27 mei 2012 @ 11:54:44 #6
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_112083484
Deel 1 http://forum.fok.nl/topic/1821814

-edit: Hij is gekoppeld-

[ Bericht 8% gewijzigd door Daniel1976 op 27-05-2012 12:10:54 ]
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_112084919
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 11:50 schreef Softlegend het volgende:
Niet dat ik het vorige deel heb gevolgd ofzo maar ik zie hier de logica niet van in. Ieder mens wil toch in essentie gelukkig zijn? Waarom juist op dat punt er een eind aanmaken?
Waarom niet?
pi_112085539
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 11:50 schreef Softlegend het volgende:
Dat zien wij ook niet in. Alleen Kola is van mening dat dit wel kan maar vergeet vervolgens inhoudelijke argumenten te geven.
pi_112085584
Als je geobsedeerd bent van het hiernamaals?
Twiddel
pi_112085605
quote:
17s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:06 schreef summer2bird het volgende:
Als je geobsedeerd bent van het hiernamaals?
Dan denk je dus dat het hiernamaals (wat niet bestaat) beter is dan waar je nu bent en denk je dus gelukkig te zijn als je dood bent.

Daarnaast vind ik een obsessie niet bepaalt gezond eigenlijk.
pi_112085656
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:04 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Dat zien wij ook niet in. Alleen Kola is van mening dat dit wel kan maar vergeet vervolgens inhoudelijke argumenten te geven.
Mensen verklaarden veel beroemde wetenschappers in het begin ook voor gek. Dat was allemaal niet mogelijk etc.
Veel mensen denken zo: zie ik het niet, dan is het er niet.
Gelukkig zijn er ook nog andere mensen, anders waren we nu nog steeds holbewoners zonder toekomstperspectief.
pi_112085808
quote:
12s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:09 schreef Kola het volgende:

[..]

Mensen verklaarden veel beroemde wetenschappers in het begin ook voor gek. Dat was allemaal niet mogelijk etc.
Gelukkig zijn er ook nog andere mensen, anders waren we nu nog steeds holbewoners zonder toekomstperspectief.
Is precies dezelfde reden als je afgelopen nacht gaf maar wordt net zo makkelijk omgedraaid. Omdat het er kan zijn betekent niet dat het er ook moet zijn.

Als ik een zeg dat ik een zwart-gele-blauwe eenhoorn met drie staarten die kan praten en zingen tegelijk, en ondertussen ook nog even vliegt dan moet het volgens jouw beredenering er zijn. Juist omdat iedereen zegt dat het niet kan. Maar als je zegt dat dit bestaat dan ben je wel heel naïef. Hetzelfde als gelukkig zijn en zelfmoord plegen. Dit is een volledige tegenstrijdigheid.

En nu ben ik wel benieuwd welke wetenschappers? Waarvoor werden ze voor gek verklaard? Klinkt nu een beetje van 'ja kijk een wetenschapper zei het! Dus nu klopt het!
Ik ga er nu maar vanuit dat het wetenschappers waren die bezig waren met natuurwetten en dergelijke? Iets wat natuurlijk gemakkelijk en volledig te vergelijken is met de menselijke psyche.
pi_112085897
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:15 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Is precies dezelfde reden als je afgelopen nacht gaf maar wordt net zo makkelijk omgedraaid. Omdat het er kan zijn betekent niet dat het er ook moet zijn.

Als ik een zeg dat ik een zwart-gele-blauwe eenhoorn met drie staarten die kan praten en zingen tegelijk, en ondertussen ook nog even vliegt dan moet het volgens jouw beredenering er zijn. Juist omdat iedereen zegt dat het niet kan. Maar als je zegt dat dit bestaat dan ben je wel heel naïef. Hetzelfde als gelukkig zijn en zelfmoord plegen. Dit is een volledige tegenstrijdigheid.

En nu ben ik wel benieuwd welke wetenschappers? Waarvoor werden ze voor gek verklaard? Klinkt nu een beetje van 'ja kijk een wetenschapper zei het! Dus nu klopt het!
Ik ga er nu maar vanuit dat het wetenschappers waren die bezig waren met natuurwetten en dergelijke? Iets wat natuurlijk gemakkelijk en volledig te vergelijken is met de menselijke psyche.
Ik denk dat als je niet geloofd dat zoiets simpels als gelukkig zelfmoord plegen bestaat, je toch echt een minimalistisch denkvermogen hebt. En dan kom je weer aanzetten met je eenhoorn, wat dat punt meteen bevestigd.
pi_112085935
quote:
12s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:18 schreef Kola het volgende:

[..]

Ik denk dat als je niet geloofd dat zoiets simpels als gelukkig zelfmoord plegen bestaat, je toch echt een minimalistisch denkvermogen hebt. En dan kom je weer aanzetten met je eenhoorn, wat dat punt meteen bevestigd.
Geweldig hoe je dit allemaal weer pareert door mij te beledigen in plaats van een inhoudelijke reactie te geven.
  zondag 27 mei 2012 @ 13:20:03 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112085952
quote:
12s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:18 schreef Kola het volgende:

[..]

Jij komt ook niet veel verder dan je discussiegenoten voor simpel en naïef uit te maken als ze niet meegaan in wat jij aanneemt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_112085968
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:19 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Geweldig hoe je dit allemaal weer pareert door mij te beledigen in plaats van een inhoudelijke reactie te geven.
Bedankt voor deze inhoudelijke reactie.
pi_112085997
Trouwens wat dacht jullie van deze vraag:

Als het ultieme gevoel van geluk niet voldoende is om te blijven leven kunnen we dan nu allemaal niet net zo goed zelfmoord plegen?
pi_112086026
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:07 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Dan denk je dus dat het hiernamaals (wat niet bestaat) beter is dan waar je nu bent en denk je dus gelukkig te zijn als je dood bent.

Daarnaast vind ik een obsessie niet bepaalt gezond eigenlijk.
Dat is jouw mening (over het hiernamaals ;) )
Obsessies zijn meestal ongezond :P
Maar het kán gebeuren bij mensen.
Twiddel
pi_112086067
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:21 schreef MrGuma het volgende:
Trouwens wat dacht jullie van deze vraag:

Als het ultieme gevoel van geluk niet voldoende is om te blijven leven kunnen we dan nu allemaal niet net zo goed zelfmoord plegen?
:') Wat een onzin.
  zondag 27 mei 2012 @ 13:27:12 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112086160
quote:
12s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:23 schreef Kola het volgende:

[..]

:') Wat een onzin.
Als jij niet meer leuk kan spelen, dan ga je toch de zandbak uit?
pi_112086198
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als jij niet meer leuk kan spelen, dan ga je toch de zandbak uit?
Dan excuseer ik mezelf wel.
  zondag 27 mei 2012 @ 13:29:23 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112086247
quote:
12s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:28 schreef Kola het volgende:

[..]

Heel fijn. Dank je wel en tot ziens.
pi_112086529
@ Kola, hoe weet je dat dat moment het hoogtepunt van je gelukkig zijn is?
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 27 mei 2012 @ 13:56:27 #24
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_112087152
Blijft sowieso een lastig punt, begint natuurlijk al bij gelukkig zijn en geluk in algemene zin.
Ik kan best honderden zaken opnoemen die me gelukkig maken en minstens zoveel die voor een ongelukkig gevoel zorgen maar ben ik dan automatisch gelukkig wanneer ik meer positieve als negatieve gedachten heb en het leven een voldoende geef?
Iedereen heeft negatieve ervaringen meegemaakt, zaken aan het leven die negatief zijn en punten waar ze absoluut niet blij mee zijn, maar wat bepaald uiteindelijk dan wanneer je gelukkig bent?
Het kan altijd beter, mooier, groter, sneller en duurder en we blijven op zoek naar iets om het beter te krijgen, je zou dan zeggen dat je dus niet gelukkig genoeg bent met hoe je bent, wat je hebt en wat je doet want anders zou je het wel zo houden.

In algemene zin ben ik best tevreden met het leven dat ik nu leidt, prima baan, goede toekomst in het verschiet, een relatie, veel vrienden en geld zat, maar de keerzijde zijn m'n chronische ziekten, het gebrek aan beterschap op dit punt in de toekomst en de depressieve klachten, maar het cijfer dat ik het leven nu geef ligt zeker boven de 6.
Al met al dus best gelukkig en naar omstandigheden (en zeker relativerend) meer dan prima, maar maakt dit mij dan gelukkig of zijn het slechts omstandigheden en punten die m'n ongelukkige bestaan draagbaar maken en bij tijd en wijlen leuk en mooi?
  zondag 27 mei 2012 @ 14:11:24 #25
343693 Softlegend
This ecto lifts
pi_112087739
quote:
12s.gif Op zondag 27 mei 2012 12:45 schreef Kola het volgende:

[..]

Waarom niet?
:')x 1000

Waarom zou je er een eind aan maken als je hele leven ingericht is op het bereiken van geluk? Dan wil je juist dat het zolang mogelijk duurt toch? Zelfde verhaal met liefde, als je helemaal verliefd bent zeg je toch ook niet tegen de ander "nou ik heb een leuke tijd met je beleefd maar nu maak ik er een eind aan.."

Ik probeer het trouwens echt te begrijpen en nee ik heb en ga het vorige deel niet doorlezen :6

[ Bericht 1% gewijzigd door Softlegend op 27-05-2012 14:23:34 ]
  zondag 27 mei 2012 @ 14:24:14 #26
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_112088103
quote:
12s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:28 schreef Kola het volgende:

[..]

Ik las executeer :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  zondag 27 mei 2012 @ 14:24:24 #27
374417 CoolCat31
Just call me Top Cat
pi_112088109
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:11 schreef Softlegend het volgende:

[..]

Waarom zou je er een eind aan maken als je hele leven ingericht is op het bereiken van geluk? Dan wil je juist dat het zolang mogelijk duurt toch? Zelfde verhaal met liefde, als je helemaal verliefd bent zeg je toch ook niet tegen de ander "nou ik heb een leuke tijd met je beleefd maar nu maak ik er een eind aan.."

Ik probeer het trouwens echt te begrijpen en nee ik heb en ga het vorige deel niet doorgelezen :6
Je hebt je lot in eigen hand misschien wel als je beseft ik heb er genoeg van en maak er een eind zonder enige depressieve gedachten, het klinkt misschien tegenstrijdig maar toch kan het ;). Of je denkt bij jezelf; ik heb genoeg bereikt en ga niet verder met dit leven.
pi_112088205
Blijkbaar verkies je dood boven leven dis denk je er voordeel bij te hebben. Welk voordeel?
  zondag 27 mei 2012 @ 14:28:44 #29
343693 Softlegend
This ecto lifts
pi_112088266
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:24 schreef CoolCat31 het volgende:

[..]

Je hebt je lot in eigen hand misschien wel als je beseft ik heb er genoeg van en maak er een eind zonder enige depressieve gedachten, het klinkt misschien tegenstrijdig maar toch kan het ;).
Dit klopt helemaal! Toch begrijp ik het erg moeilijk. Ik persoonlijk heb echt een hele erge dominante survival instinct. In de zin van hoe ongelukkig ik ook ooit mag zijn of worden ik zal er never nooit voor kiezen een eind aan te maken. Iedereen heeft het instinct trouwens. Denk maar aan hoogte vrees, vast zitten in nauwe ruimtes etc etc. Je moet echt een goede reden hebben om die hele instinct te negeren! Hier ben ik dan ook erg benieuwd naar. Dus wat gaat er in vredesnaam in de persoon om die wel zijn instinct moedwillig negeert en er een eind aan maakt?
pi_112088271
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:24 schreef CoolCat31 het volgende:

[..]

Je hebt je lot in eigen hand misschien wel als je beseft ik heb er genoeg van en maak er een eind zonder enige depressieve gedachten, het klinkt misschien tegenstrijdig maar toch kan het ;). Of je denkt bij jezelf; ik heb genoeg bereikt en ga niet verder met dit leven.
Genoeg hebben van het leven is toch een aardig depressieve gedachte tbh.
  zondag 27 mei 2012 @ 14:29:13 #31
374417 CoolCat31
Just call me Top Cat
pi_112088288
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Blijkbaar verkies je dood boven leven dis denk je er voordeel bij te hebben. Welk voordeel?
Nee niet bepaald gaf alleen voorbeeld aan maar mocht het wel zo zijn, dan is mijn voordeel denk ik dat ik reset knop in werking heb gebracht dat ik misschien wel weer helemaal opnieuw begin met deze vicieuze cirkel als menszijnde bedoel ik dan.
pi_112088308
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:28 schreef Softlegend het volgende:

[..]

Dit klopt helemaal! Toch begrijp ik het erg moeilijk. Ik persoonlijk heb echt een hele erger survival instinct. In de zin van hoe ongelukkig ik ook ooit mag zijn of worden ik zal er never nooit voor kiezen een eind aan te maken. Iedereen heeft het instinct trouwens. Denk maar aan hoogte vrees, vast zitten in nauwe ruimtes etc etc. Je moet echt een goede reden hebben om die hele instinct te negeren! Hier ben ik dan ook erg benieuwd naar. Dus wat gaat er in vredesnaam in de persoon om die wel zijn instinct moedwillig negeert en er een eind aan maakt?
Onder andere waarom ik in het vorige topic duidelijk probeerde te maken dat het inderdaad niet kan. Net zoals boos en blij niet samen kunnen gaan.

Je wil leven of je wil niet leven. Zwart wit, geen grijs gebied. Blij = leven, depressief = zelfmoord. niet andersom.
pi_112088527
quote:
12s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:09 schreef Kola het volgende:

[..]

Kun je voor mij rechtvaardigen dat jij, terwijl je gelukkig bent, uit het leven stapt en je naasten daarmee enorm veel leed bezorgt?
  zondag 27 mei 2012 @ 14:38:48 #34
374417 CoolCat31
Just call me Top Cat
pi_112088535
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:29 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Onder andere waarom ik in het vorige topic duidelijk probeerde te maken dat het inderdaad niet kan. Net zoals boos en blij niet samen kunnen gaan.

Je wil leven of je wil niet leven. Zwart wit, geen grijs gebied. Blij = leven, depressief = zelfmoord. niet andersom.
Oké hier heb je een voorbeeld:
quote:
De man pleegde zelfmoord zonder enige waarschuwing, 'het blijft een raadsel!'
Misschien was hij wel 40 jaar gelukkig hij had kids,vrouw en goed werk and i guess what?
pi_112088563
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:11 schreef Softlegend het volgende:

[..]

Ik probeer het trouwens echt te begrijpen en nee ik heb en ga het vorige deel niet doorlezen :6
Omdat ze blijkbaar het 'niks' van de dood nog gelukzaliger vindt dan het leven, om de een of andere vage reden.
pi_112088654
Als ik een ouwe opa ben die niet meer kan lopen, en ik word steeds dementer en ik heb het van mezelf door. (Ja demente mensen schijnen ''heldere'' momenten te hebben)

Dan kan ik nog zo gelukkig zijn maar dan wil ik denk ik wel euthanasie plegen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rustig aan.
pi_112088717
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:42 schreef kingtoppie het volgende:
Als ik een ouwe opa ben die niet meer kan lopen, en ik word steeds dementer en ik heb het van mezelf door.

Dan kan ik nog zo gelukkig zijn maar dan wil ik denk ik wel euthanasie plegen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan ben je ontevreden met het feit dat je dement bent/wordt en niet meer kan lopen. Dus nee ik denk niet dat je dan gelukkig bent. Althans niet gelukkig genoeg om door te willen gaan met leven.

SPOILER
pi_112088723
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:38 schreef CoolCat31 het volgende:

[..]

Oké hier heb je een voorbeeld:

[..]

De man pleegde zelfmoord zonder enige waarschuwing, 'het blijft een raadsel!'
Misschien was hij wel 40 jaar gelukkig hij had kids,vrouw en goed werk and i guess what?
Precies, je zegt het zelf al. Zijn zelfmoord is een raadsel. Hoe kan je dan in hemelsnaam concluderen dat hij gelukkig was?
pi_112088738
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan ben je ontevreden met het feit dat je dement bent/wordt en niet meer kan lopen. Dus nee ik denk niet dat je dan gelukkig bent. Althans niet gelukkig genoeg om door te willen gaan met leven, blijkaar.
Death initiators zijn dit.
pi_112088756
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan ben je ontevreden met het feit dat je dement bent/wordt en niet meer kan lopen. Dus nee ik denk niet dat je dan gelukkig bent. Althans niet gelukkig genoeg om door te willen gaan met leven, blijkaar.
Ik denk dat ik dan prima gelukkig zou kunnen zijn, maar ik ben dan inderdaad ontevreden met het feit dat ik dan dement zou worden en niet kan lopen.
SPOILER
Rustig aan.
pi_112088805
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:45 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dan prima gelukkig zou kunnen zijn, maar ik ben dan inderdaad ontevreden met het feit dat ik dan dement zou worden en niet kan lopen.
SPOILER
Ik blijf zeggen; je kan niet boos en blij tegelijk zijn. Net als je niet gelukkig en depressief kan zijn. Je bent misschien gelukkig met het leven dat je had maar niet met je toekomst. Dan ben je dus niet gelukkig op zijn puurst.
pi_112088816
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:45 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

SPOILER
Maar waarom zou je dan zelfmoord plegen als je wel nog gewoon gelukkig bent? Dan denk ik dat het met het dementerende en invalide leed wel meevalt.
  zondag 27 mei 2012 @ 14:48:02 #43
343693 Softlegend
This ecto lifts
pi_112088825
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:44 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Precies, je zegt het zelf al. Zijn zelfmoord is een raadsel. Hoe kan je dan in hemelsnaam concluderen dat hij gelukkig was?
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:47 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Ik blijf zeggen; je kan niet boos en blij tegelijk zijn. Net als je niet gelukkig en depressief kan zijn. Je bent misschien gelukkig met het leven dat je had maar niet met je toekomst. Dan ben je dus niet gelukkig op zijn puurst.
Precies mijn gedachten dit
pi_112088849
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:47 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Als je niet gelukkig bent met je toekomst ben je per definitie niet gelukkig? ''Gelukkig op zijn puurst'' Daar ging de discussie niet over... Laat staan dat ik enig idee heb wat dat eigenlijk zou moeten inhouden.
Rustig aan.
pi_112088888
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:48 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als je niet gelukkig bent met je toekomst ben je per definitie niet gelukkig?
Je bent dan inderdaad niet gelukkig op zijn puurst. Je ziet een toekomst vol met lijden en denk je dat het beter is om je leven eerder te beëindigen. Dit doe je niet omdat je gelukkig bent.
pi_112088912
quote:
7s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar waarom zou je dan zelfmoord plegen als je wel nog gewoon gelukkig bent? Dan denk ik dat het met het dementerende en invalide leed wel meevalt.
De toegevoegde waarde is weg... Ik zou me zelfs tot last voelen (maar je bent dement dus je weet dat niet meer) Nee... Dan zou ik dus het spuitje willen hebben op het moment dat ik me er nog bewust van ben.
Rustig aan.
pi_112088922
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:49 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Je bent dan inderdaad niet gelukkig op zijn puurst. Je ziet een toekomst vol met lijden en denk je dat het beter is om je leven eerder te beëindigen. Dit doe je niet omdat je gelukkig bent.
Je legt me woorden in de mond, dat zeg ik nergens.
Rustig aan.
pi_112088927
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:50 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

De toegevoegde waarde is weg... Ik zou me zelfs tot last voelen (maar je bent dement dus je weet dat niet meer) Nee... Dan zou ik dus het spuitje willen hebben op het moment dat ik me er nog bewust van ben.
Ben je dan gelukkig?
  zondag 27 mei 2012 @ 14:51:36 #49
343693 Softlegend
This ecto lifts
pi_112088932
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:48 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als je niet gelukkig bent met je toekomst ben je per definitie niet gelukkig? ''Gelukkig op zijn puurst'' Daar ging de discussie niet over... Laat staan dat ik enig idee heb wat dat eigenlijk zou moeten inhouden.
Volgens mij bepaald iedereen inderdaad wat gelukkig zijn inhoud. De basis blijft wel blij zijn met wat je hebt en krijgt.
pi_112088949
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:51 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je legt me woorden in de mond, dat zeg ik nergens.
Ontevredenheid dan. Essentie blijft hetzelfde.
pi_112088991
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:51 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ben je dan gelukkig?
Ik ben op dat moment niemand tot ''last.'' Ik zou dus prima gelukkig kunnen zijn. De dood is onvermijdelijk.. Ik ben niet ongelukkig dat ik dood ga.
Rustig aan.
pi_112089013
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:52 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Ontevredenheid dan. Essentie blijft hetzelfde.
Dat maak ik op dat moment dan niet bewust mee want dan ben ik dement. Ik zie geluk en waarde aan het leven hechten als 2 verschillende dingen die heel veel met elkaar te maken hebben.
Rustig aan.
pi_112089137
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:53 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik ben op dat moment niemand tot ''last.'' Ik zou dus prima gelukkig kunnen zijn. De dood is onvermijdelijk.. Ik ben niet ongelukkig dat ik dood ga.
Ik vraag me af of je echt gelukkig bent wanneer je zo'n weerstand voelt tegen de toekomst dat je zelfmoord pleegt. Idealiter, als je optimaal gelukkig wil zijn/bent, impliceert dat toch wel dat je tevreden bent met zowel het heden als de toekomst. De toekomst is een wezenlijk onderdeel van iemands leven.
pi_112089149
originele ts is niet meer? ;(
  zondag 27 mei 2012 @ 14:59:18 #55
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_112089191
Die werd iets te gelukkig van dit topic.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_112089248
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je echt gelukkig bent wanneer je zo'n weerstand voelt tegen de toekomst dat je zelfmoord pleegt. Idealiter, als je optimaal gelukkig wil zijn/bent, impliceert dat toch wel dat je tevreden bent met zowel het heden als de toekomst. De toekomst is een wezenlijk onderdeel van iemands leven.

Dat hoeft toch niet?
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:00 schreef Softlegend het volgende:

[..]

Dit +1. Als jij jezelf als "last" ziet en denk andere voor de voeten te lopen dan ben je toch niet gelukkig?

Het is puur een visie....
Rustig aan.
  zondag 27 mei 2012 @ 15:00:46 #57
343693 Softlegend
This ecto lifts
pi_112089252
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dit +1. Als jij jezelf als "last" ziet en denk andere voor de voeten te lopen dan ben je toch niet gelukkig?

quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
jammer wel. Het is een interessant onderwerp!
  zondag 27 mei 2012 @ 15:01:39 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112089284
quote:
Twintig minuten geleden nog.
pi_112089347
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:53 schreef kingtoppie het volgende:
De dood is onvermijdelijk.. Ik ben niet ongelukkig dat ik dood ga.
Misschien omdat je niet weet wanneer je dood gaat. Als mensen precies hun sterfdag zouden (kunnen) weten, dan is dat toch confronterend en denk ik dat het geluk in de weg staat. Daarnaast is het besef dat het leven eindig is, voor veel mensen ook zeer onprettig. Kan zelfs resulteren in een soort existentiële crisis. Weten dat je ooit dood gaat is net weer anders dan het beseffen.
pi_112089385
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Misschien omdat je niet weet wanneer je dood gaat. Als mensen precies hun sterfdag zouden (kunnen) weten, dan is dat toch confronterend en denk ik dat het geluk in de weg staat. Daarnaast is het besef dat het leven eindig is, voor veel mensen ook zeer onprettig. Kan zelfs resulteren in een soort existentiële crisis. Weten dat je ooit dood gaat is net weer anders dan het beseffen.
Ik denk dat mijn leven een boost krijgt als ik zou horen dat ik nog maar 3 maanden te leven zou hebben.
Rustig aan.
pi_112089406
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:00 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat hoeft toch niet?
Nee, maar dat is toch je stelling? Dat je er zo tegen opziet dat je anderen tot last zal zijn dat je uit het leven stapt, zelfs al ben je gelukkig met het heden. Dan weegt het ongelukkige gevoel met betrekking tot de toekomst toch zwaarder -> ongelukkig?
pi_112089430
quote:
7s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, maar dat is toch je stelling? Dat je er zo tegen opziet dat je anderen tot last zal zijn dat je uit het leven stapt, zelfs al ben je gelukkig met het heden. Dan weegt het ongelukkige gevoel met betrekking tot de toekomst toch zwaarder -> ongelukkig?
Maar dat is dus niet zo.
Rustig aan.
pi_112089476
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:04 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn leven een boost krijgt als ik zou horen dat ik nog maar 3 maanden te leven zou hebben.
Dus als jij nu zou horen dat je een hersentumor hebt en over 3 maanden dood bent, zou je dat niet erg vinden?
pi_112089492
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:05 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Maar dat is dus niet zo.
Dan pleeg je dus geen zelfmoord. :)
pi_112089513
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan pleeg je dus geen zelfmoord. :)
Ik maak een afweging die ik beter acht.
Rustig aan.
  zondag 27 mei 2012 @ 15:07:53 #66
374417 CoolCat31
Just call me Top Cat
pi_112089525
quote:
Ben er nog, do you got questions?

quote:
Omdat niemand dat had verwacht. Betekent dat hij dan depressief is als niemand dat had verwacht had? Lijkt me sterk.

quote:
Ik vraag me af of je echt gelukkig bent wanneer je zo'n weerstand voelt tegen de toekomst dat je zelfmoord pleegt. Idealiter, als je optimaal gelukkig wil zijn/bent, impliceert dat toch wel dat je tevreden bent met zowel het heden als de toekomst. De toekomst is een wezenlijk onderdeel van iemands leven
De ene kant jawel andere kant hoeft dat niet zo te zijn als je bang bent voor je toekomst kan het zo zijn dat je door de angst om de toekomst te willen zien dat je het gewoon vermijd door middel van zelfmoord. Trouwens het hoeft niet alleen angst te zijn het kan ook zijn; "dat je gelukkig bent en beseft dat het leven niet meer hoeft omdat je alles al een keer hebt gemaakt bijwijze van spreken."
pi_112089559
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dus als jij nu zou horen dat je een hersentumor hebt en over 3 maanden dood bent, zou je dat niet erg vinden?
Het is confronterend... Ik zou het erg vinden.. Maar ik zou er niet door teneergeslagen raken denk ik, ik zou op reis gaan en er een mooi eind van maken.. Bucket list idee :P
Rustig aan.
pi_112089583
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:07 schreef CoolCat31 het volgende:
Omdat niemand dat had verwacht. Betekent dat hij dan depressief is als niemand dat had verwacht had? Lijkt me sterk.
Dan wil ik je bij deze wel uit je illusie halen... Genoeg mensen plegen zelfmoord zonder dat mensen het verwachten, genoeg mensen zijn depressief zonder dat andere mensen er iets van merken.
Rustig aan.
  zondag 27 mei 2012 @ 15:12:35 #69
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_112089679
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_112089698
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:07 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik maak een afweging die ik beter acht.
Misschien dat je dan in je hoofd de beslissing neemt om het te doen, maar als je dan daadwerkelijk op het punt staat het te doen (met pillen in je trillende handjes), dan heb je denk ik meer motivatie nodig om door te zetten. Enkel rationeel te beredeneren dat het beter is om niet verder af te takelen is niet genoeg om tegen dat overlevingsinstinct in te gaan (mits aanwezig).
pi_112089719
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Misschien dat je dan in je hoofd de beslissing neemt om het te doen, maar als je dan daadwerkelijk op het punt staat het te doen (met pillen in je trillende handjes), dan heb je denk ik meer motivatie nodig om door te zetten. Enkel rationeel te beredeneren dat het beter is om niet verder af te takelen is niet genoeg om tegen dat overlevingsinstinct in te gaan (mits aanwezig).
:P Who knows :)
Rustig aan.
pi_112089770
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:08 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Het is confronterend... Ik zou het erg vinden.. Maar ik zou er niet door teneergeslagen raken denk ik, ik zou op reis gaan en er een mooi eind van maken.. Bucket list idee :P
Mij zou het besef me te veel achtervolgen en aangezien ik absoluut niet dood wil, zou ik er wel teneergeslagen door raken.
pi_112089807
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mij zou het besef me te veel achtervolgen en aangezien ik absoluut niet dood wil, zou ik er wel teneergeslagen door raken.
Hopen dat je goede vriendinnen hebt die je helpen er een mooi eind van te maken dan :P
Maar laten we er maar niet vanuit gaan dat we nog maar 3 maanden te leven hebben...
Rustig aan.
  zondag 27 mei 2012 @ 15:16:57 #74
374417 CoolCat31
Just call me Top Cat
pi_112089819
quote:
Nee tuurlijk verkies ik dood niet boven het leven ;), maar mocht ik wel zo denken is er een voordeel eruit te halen en dat is; het reset knopje, waarom verder leven als je weer opnieuw geboren zou kunnen worden als mens zijnde? Achja zo zie ik hier dan een voordeel maar voor de geniet ik er nog teveel van ;).
pi_112089831
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:07 schreef CoolCat31 het volgende:
Als dat je sterk lijkt dan denk ik dat je niet al te veel weet over dit onderwerp...
pi_112089858
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:16 schreef CoolCat31 het volgende:

[..]

Nee tuurlijk verkies ik dood niet boven het leven ;), maar mocht ik wel zo denken is er een voordeel eruit te halen en dat is; het reset knopje, waarom verder leven als je weer opnieuw geboren zou kunnen worden als mens zijnde? Achja zo zie ik hier dan een voordeel maar voor de geniet ik er nog teveel van ;).
Waanidee.
pi_112089889
quote:
6s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waanidee.
Pijnlijk voor de moeder denk.
Rustig aan.
pi_112089914
quote:
9s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:19 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Pijnlijk voor de moeder denk.
:D
  zondag 27 mei 2012 @ 15:20:18 #79
374417 CoolCat31
Just call me Top Cat
pi_112089920
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als dat je sterk lijkt dan denk ik dat je niet al te veel weet over dit onderwerp...
Normaal gesproken kunnen wel zien als iemand down is. De symptomen zie je snel ;), dus de meeste mensen kijken dan dwars door dat masker heen als ze iemand zien waarmee het niet goed gaat. Doen ze onbewust trouwen, maar als iemand gezond en goed in zijn vel is dat toch anders en wie weet was hij dat ook wel nietwaar?
pi_112089953
Nee, coolcat, gewoon nee. Die ''symptomen'' hoef je helemaal niet te zien, die hoeven ook helemaal niet geuit te worden in sociale intereactie.
Rustig aan.
pi_112090922
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:20 schreef CoolCat31 het volgende:

[..]

Normaal gesproken kunnen wel zien als iemand down is. De symptomen zie je snel ;), dus de meeste mensen kijken dan dwars door dat masker heen als ze iemand zien waarmee het niet goed gaat. Doen ze onbewust trouwen, maar als iemand gezond en goed in zijn vel is dat toch anders en wie weet was hij dat ook wel nietwaar?
Iemand kan zich bijvoorbeeld goed voelen bij z'n vrienden, maar dan thuis (alleen) in een diep depressief dal vallen keer op keer en niemand die het merkt.
  zondag 27 mei 2012 @ 16:24:16 #82
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112091792
Ja het lijkt me wel mogelijk om geheel depressieloos zelfmoord te plegen, al zal het niet vaak voorkomen bij jonge mensen. Oudjes willen nog wel eens bij vol verstand er een einde aan maken en dat is echt niet omdat ze ziek in hun hoofd zijn.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 27 mei 2012 @ 17:07:28 #83
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_112093116
quote:
3s.gif Op zondag 27 mei 2012 16:24 schreef Re het volgende:
Ja het lijkt me wel mogelijk om geheel depressieloos zelfmoord te plegen, al zal het niet vaak voorkomen bij jonge mensen. Oudjes willen nog wel eens bij vol verstand er een einde aan maken en dat is echt niet omdat ze ziek in hun hoofd zijn.
Ook jezelf opofferen voor een ander, het ultieme altruïsme valt daar voor mij onder.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:48:28 #84
374417 CoolCat31
Just call me Top Cat
pi_112160824
quote:
3s.gif Op zondag 27 mei 2012 16:24 schreef Re het volgende:
Kijk is aan, goed punt ;).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')