abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 mei 2012 @ 07:54:30 #1
374417 CoolCat31
Just call me Top Cat
pi_112080537
Oke laten we dit tweede deel maar goed afsluiten.

@Kola, ik volg jou reactie wel in een zekere zin, ik zou het ook kunnen doen terwijl ik op mijn hoogtepunt zit alleen kan het nog niet omdat ik nog iets meer wil ervaren. Misschien volgend jaar haha :).

Deel twee van het topic is geopend.
pi_112081013
Lekker duidelijke OP ook.
Twiddel
pi_112081049
ik denk niet dat iemand (altans ik niet) het echt zou durven, of het echt doen op de moment dat je gelukkig bent : ) waarom wel?
  zondag 27 mei 2012 @ 11:50:46 #4
343693 Softlegend
This ecto lifts
pi_112083387
Niet dat ik het vorige deel heb gevolgd ofzo maar ik zie hier de logica niet van in. Ieder mens wil toch in essentie gelukkig zijn? Waarom juist op dat punt er een eind aanmaken?
pi_112083438
Gewoon een link naar deel 1 in de OP pleuren :P zo los ben je onbegrijpelijk.
Redacted
  zondag 27 mei 2012 @ 11:54:44 #6
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_112083484
Deel 1 http://forum.fok.nl/topic/1821814

-edit: Hij is gekoppeld-

[ Bericht 8% gewijzigd door Daniel1976 op 27-05-2012 12:10:54 ]
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_112084919
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 11:50 schreef Softlegend het volgende:
Niet dat ik het vorige deel heb gevolgd ofzo maar ik zie hier de logica niet van in. Ieder mens wil toch in essentie gelukkig zijn? Waarom juist op dat punt er een eind aanmaken?
Waarom niet?
pi_112085539
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 11:50 schreef Softlegend het volgende:
Dat zien wij ook niet in. Alleen Kola is van mening dat dit wel kan maar vergeet vervolgens inhoudelijke argumenten te geven.
pi_112085584
Als je geobsedeerd bent van het hiernamaals?
Twiddel
pi_112085605
quote:
17s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:06 schreef summer2bird het volgende:
Als je geobsedeerd bent van het hiernamaals?
Dan denk je dus dat het hiernamaals (wat niet bestaat) beter is dan waar je nu bent en denk je dus gelukkig te zijn als je dood bent.

Daarnaast vind ik een obsessie niet bepaalt gezond eigenlijk.
pi_112085656
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:04 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Dat zien wij ook niet in. Alleen Kola is van mening dat dit wel kan maar vergeet vervolgens inhoudelijke argumenten te geven.
Mensen verklaarden veel beroemde wetenschappers in het begin ook voor gek. Dat was allemaal niet mogelijk etc.
Veel mensen denken zo: zie ik het niet, dan is het er niet.
Gelukkig zijn er ook nog andere mensen, anders waren we nu nog steeds holbewoners zonder toekomstperspectief.
pi_112085808
quote:
12s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:09 schreef Kola het volgende:

[..]

Mensen verklaarden veel beroemde wetenschappers in het begin ook voor gek. Dat was allemaal niet mogelijk etc.
Veel mensen denken zo: zie ik het niet, dan is het er niet.
Gelukkig zijn er ook nog andere mensen, anders waren we nu nog steeds holbewoners zonder toekomstperspectief.
Is precies dezelfde reden als je afgelopen nacht gaf maar wordt net zo makkelijk omgedraaid. Omdat het er kan zijn betekent niet dat het er ook moet zijn.

Als ik een zeg dat ik een zwart-gele-blauwe eenhoorn met drie staarten die kan praten en zingen tegelijk, en ondertussen ook nog even vliegt dan moet het volgens jouw beredenering er zijn. Juist omdat iedereen zegt dat het niet kan. Maar als je zegt dat dit bestaat dan ben je wel heel naïef. Hetzelfde als gelukkig zijn en zelfmoord plegen. Dit is een volledige tegenstrijdigheid.

En nu ben ik wel benieuwd welke wetenschappers? Waarvoor werden ze voor gek verklaard? Klinkt nu een beetje van 'ja kijk een wetenschapper zei het! Dus nu klopt het!
Ik ga er nu maar vanuit dat het wetenschappers waren die bezig waren met natuurwetten en dergelijke? Iets wat natuurlijk gemakkelijk en volledig te vergelijken is met de menselijke psyche.
pi_112085897
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:15 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Is precies dezelfde reden als je afgelopen nacht gaf maar wordt net zo makkelijk omgedraaid. Omdat het er kan zijn betekent niet dat het er ook moet zijn.

Als ik een zeg dat ik een zwart-gele-blauwe eenhoorn met drie staarten die kan praten en zingen tegelijk, en ondertussen ook nog even vliegt dan moet het volgens jouw beredenering er zijn. Juist omdat iedereen zegt dat het niet kan. Maar als je zegt dat dit bestaat dan ben je wel heel naïef. Hetzelfde als gelukkig zijn en zelfmoord plegen. Dit is een volledige tegenstrijdigheid.

En nu ben ik wel benieuwd welke wetenschappers? Waarvoor werden ze voor gek verklaard? Klinkt nu een beetje van 'ja kijk een wetenschapper zei het! Dus nu klopt het!
Ik ga er nu maar vanuit dat het wetenschappers waren die bezig waren met natuurwetten en dergelijke? Iets wat natuurlijk gemakkelijk en volledig te vergelijken is met de menselijke psyche.
Ik denk dat als je niet geloofd dat zoiets simpels als gelukkig zelfmoord plegen bestaat, je toch echt een minimalistisch denkvermogen hebt. En dan kom je weer aanzetten met je eenhoorn, wat dat punt meteen bevestigd.
pi_112085935
quote:
12s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:18 schreef Kola het volgende:

[..]

Ik denk dat als je niet geloofd dat zoiets simpels als gelukkig zelfmoord plegen bestaat, je toch echt een minimalistisch denkvermogen hebt. En dan kom je weer aanzetten met je eenhoorn, wat dat punt meteen bevestigd.
Geweldig hoe je dit allemaal weer pareert door mij te beledigen in plaats van een inhoudelijke reactie te geven.
  zondag 27 mei 2012 @ 13:20:03 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112085952
quote:
12s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:18 schreef Kola het volgende:

[..]

Jij komt ook niet veel verder dan je discussiegenoten voor simpel en naïef uit te maken als ze niet meegaan in wat jij aanneemt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_112085968
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:19 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Geweldig hoe je dit allemaal weer pareert door mij te beledigen in plaats van een inhoudelijke reactie te geven.
Bedankt voor deze inhoudelijke reactie.
pi_112085997
Trouwens wat dacht jullie van deze vraag:

Als het ultieme gevoel van geluk niet voldoende is om te blijven leven kunnen we dan nu allemaal niet net zo goed zelfmoord plegen?
pi_112086026
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:07 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Dan denk je dus dat het hiernamaals (wat niet bestaat) beter is dan waar je nu bent en denk je dus gelukkig te zijn als je dood bent.

Daarnaast vind ik een obsessie niet bepaalt gezond eigenlijk.
Dat is jouw mening (over het hiernamaals ;) )
Obsessies zijn meestal ongezond :P
Maar het kán gebeuren bij mensen.
Twiddel
pi_112086067
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:21 schreef MrGuma het volgende:
Trouwens wat dacht jullie van deze vraag:

Als het ultieme gevoel van geluk niet voldoende is om te blijven leven kunnen we dan nu allemaal niet net zo goed zelfmoord plegen?
:') Wat een onzin.
  zondag 27 mei 2012 @ 13:27:12 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112086160
quote:
12s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:23 schreef Kola het volgende:

[..]

:') Wat een onzin.
Als jij niet meer leuk kan spelen, dan ga je toch de zandbak uit?
pi_112086198
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als jij niet meer leuk kan spelen, dan ga je toch de zandbak uit?
Dan excuseer ik mezelf wel.
  zondag 27 mei 2012 @ 13:29:23 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112086247
quote:
12s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:28 schreef Kola het volgende:

[..]

Dan excuseer ik mezelf wel.
Heel fijn. Dank je wel en tot ziens.
pi_112086529
@ Kola, hoe weet je dat dat moment het hoogtepunt van je gelukkig zijn is?
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 27 mei 2012 @ 13:56:27 #24
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_112087152
Blijft sowieso een lastig punt, begint natuurlijk al bij gelukkig zijn en geluk in algemene zin.
Ik kan best honderden zaken opnoemen die me gelukkig maken en minstens zoveel die voor een ongelukkig gevoel zorgen maar ben ik dan automatisch gelukkig wanneer ik meer positieve als negatieve gedachten heb en het leven een voldoende geef?
Iedereen heeft negatieve ervaringen meegemaakt, zaken aan het leven die negatief zijn en punten waar ze absoluut niet blij mee zijn, maar wat bepaald uiteindelijk dan wanneer je gelukkig bent?
Het kan altijd beter, mooier, groter, sneller en duurder en we blijven op zoek naar iets om het beter te krijgen, je zou dan zeggen dat je dus niet gelukkig genoeg bent met hoe je bent, wat je hebt en wat je doet want anders zou je het wel zo houden.

In algemene zin ben ik best tevreden met het leven dat ik nu leidt, prima baan, goede toekomst in het verschiet, een relatie, veel vrienden en geld zat, maar de keerzijde zijn m'n chronische ziekten, het gebrek aan beterschap op dit punt in de toekomst en de depressieve klachten, maar het cijfer dat ik het leven nu geef ligt zeker boven de 6.
Al met al dus best gelukkig en naar omstandigheden (en zeker relativerend) meer dan prima, maar maakt dit mij dan gelukkig of zijn het slechts omstandigheden en punten die m'n ongelukkige bestaan draagbaar maken en bij tijd en wijlen leuk en mooi?
  zondag 27 mei 2012 @ 14:11:24 #25
343693 Softlegend
This ecto lifts
pi_112087739
quote:
12s.gif Op zondag 27 mei 2012 12:45 schreef Kola het volgende:

[..]

Waarom niet?
:')x 1000

Waarom zou je er een eind aan maken als je hele leven ingericht is op het bereiken van geluk? Dan wil je juist dat het zolang mogelijk duurt toch? Zelfde verhaal met liefde, als je helemaal verliefd bent zeg je toch ook niet tegen de ander "nou ik heb een leuke tijd met je beleefd maar nu maak ik er een eind aan.."

Ik probeer het trouwens echt te begrijpen en nee ik heb en ga het vorige deel niet doorlezen :6

[ Bericht 1% gewijzigd door Softlegend op 27-05-2012 14:23:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')