Waarom niet?quote:Op zondag 27 mei 2012 11:50 schreef Softlegend het volgende:
Niet dat ik het vorige deel heb gevolgd ofzo maar ik zie hier de logica niet van in. Ieder mens wil toch in essentie gelukkig zijn? Waarom juist op dat punt er een eind aanmaken?
Dat zien wij ook niet in. Alleen Kola is van mening dat dit wel kan maar vergeet vervolgens inhoudelijke argumenten te geven.quote:Op zondag 27 mei 2012 11:50 schreef Softlegend het volgende:
Niet dat ik het vorige deel heb gevolgd ofzo maar ik zie hier de logica niet van in. Ieder mens wil toch in essentie gelukkig zijn? Waarom juist op dat punt er een eind aanmaken?
Dan denk je dus dat het hiernamaals (wat niet bestaat) beter is dan waar je nu bent en denk je dus gelukkig te zijn als je dood bent.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:06 schreef summer2bird het volgende:
Als je geobsedeerd bent van het hiernamaals?
Mensen verklaarden veel beroemde wetenschappers in het begin ook voor gek. Dat was allemaal niet mogelijk etc.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:04 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Dat zien wij ook niet in. Alleen Kola is van mening dat dit wel kan maar vergeet vervolgens inhoudelijke argumenten te geven.
Is precies dezelfde reden als je afgelopen nacht gaf maar wordt net zo makkelijk omgedraaid. Omdat het er kan zijn betekent niet dat het er ook moet zijn.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:09 schreef Kola het volgende:
[..]
Mensen verklaarden veel beroemde wetenschappers in het begin ook voor gek. Dat was allemaal niet mogelijk etc.
Veel mensen denken zo: zie ik het niet, dan is het er niet.
Gelukkig zijn er ook nog andere mensen, anders waren we nu nog steeds holbewoners zonder toekomstperspectief.
Ik denk dat als je niet geloofd dat zoiets simpels als gelukkig zelfmoord plegen bestaat, je toch echt een minimalistisch denkvermogen hebt. En dan kom je weer aanzetten met je eenhoorn, wat dat punt meteen bevestigd.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:15 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Is precies dezelfde reden als je afgelopen nacht gaf maar wordt net zo makkelijk omgedraaid. Omdat het er kan zijn betekent niet dat het er ook moet zijn.
Als ik een zeg dat ik een zwart-gele-blauwe eenhoorn met drie staarten die kan praten en zingen tegelijk, en ondertussen ook nog even vliegt dan moet het volgens jouw beredenering er zijn. Juist omdat iedereen zegt dat het niet kan. Maar als je zegt dat dit bestaat dan ben je wel heel naïef. Hetzelfde als gelukkig zijn en zelfmoord plegen. Dit is een volledige tegenstrijdigheid.
En nu ben ik wel benieuwd welke wetenschappers? Waarvoor werden ze voor gek verklaard? Klinkt nu een beetje van 'ja kijk een wetenschapper zei het! Dus nu klopt het!
Ik ga er nu maar vanuit dat het wetenschappers waren die bezig waren met natuurwetten en dergelijke? Iets wat natuurlijk gemakkelijk en volledig te vergelijken is met de menselijke psyche.
Geweldig hoe je dit allemaal weer pareert door mij te beledigen in plaats van een inhoudelijke reactie te geven.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:18 schreef Kola het volgende:
[..]
Ik denk dat als je niet geloofd dat zoiets simpels als gelukkig zelfmoord plegen bestaat, je toch echt een minimalistisch denkvermogen hebt. En dan kom je weer aanzetten met je eenhoorn, wat dat punt meteen bevestigd.
Jij komt ook niet veel verder dan je discussiegenoten voor simpel en naïef uit te maken als ze niet meegaan in wat jij aanneemt.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:18 schreef Kola het volgende:
[..]
Ik denk dat als je niet geloofd dat zoiets simpels als gelukkig zelfmoord plegen bestaat, je toch echt een minimalistisch denkvermogen hebt. En dan kom je weer aanzetten met je eenhoorn, wat dat punt meteen bevestigd.
Bedankt voor deze inhoudelijke reactie.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:19 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Geweldig hoe je dit allemaal weer pareert door mij te beledigen in plaats van een inhoudelijke reactie te geven.
Dat is jouw mening (over het hiernamaalsquote:Op zondag 27 mei 2012 13:07 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Dan denk je dus dat het hiernamaals (wat niet bestaat) beter is dan waar je nu bent en denk je dus gelukkig te zijn als je dood bent.
Daarnaast vind ik een obsessie niet bepaalt gezond eigenlijk.
quote:Op zondag 27 mei 2012 13:21 schreef MrGuma het volgende:
Trouwens wat dacht jullie van deze vraag:
Als het ultieme gevoel van geluk niet voldoende is om te blijven leven kunnen we dan nu allemaal niet net zo goed zelfmoord plegen?
Als jij niet meer leuk kan spelen, dan ga je toch de zandbak uit?quote:
Dan excuseer ik mezelf wel.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als jij niet meer leuk kan spelen, dan ga je toch de zandbak uit?
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |