Oh ik zeg niet dat er iets mis is met een alfa-studie, ik vind het alleen ironisch dat het er naar uitziet dat ik drie jaar scheikunde, wiskunde B, wiskunde D, biologie en natuurkunde voor niets heb zitten doenquote:Op zondag 27 mei 2012 17:49 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik zie niet zo in wat er mis is met alfa-studies hoor, ik was op HAVO altijd goed in wiskunde, maar ik koos een maatschappij profiel omdat alles wat ik leuk wil van wat ik wil doen in de cultuursector zit, dus tja.
Klinkt helemaal niet vaag hoor, het is vrij logisch dat alles om ons heen wat wij benoemen maar een benaming is, maar niks is constant, omdat alles steeds verandert. Een kleur rood wordt blauw als je hem blauw verft, het enige zekere is de verandering.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:49 schreef freeDragon het volgende:
[..]
Nederlands chinezen zijn (als ze al gelovig zijn) ook vaak Boeddhisten
[..]
Alles bestaat, alleen wat jij ziet is niet datgene wat er werkelijk is. Ik denk dat je het begrip 'leegte' verwart met 'er niet zijn'. Zover ik weet (en hou er alsjeblieft rekening mee, dat ik geen leraar ben - dus geloof het op eigen risico) wordt hiermee bedoeld, dat de manier waarop wij alles in de wereld labelen in losse hapklare blokjes, alleen maar voortkomt uit ons beperkt inzicht en ons onvermogen om de werkelijke samenhang tussen alles te zien. (Klinkt misschien nogal wazig, realiseer ik me
) in werkelijkheid is er geen losse identiteit "MetalsAwsome", "Freedragon", "Fok!" ... of tafel, stoel en mier.
Fysiek wel natuurlijk maar niet als autonome entiteit. En wees vooral niet gedeprimeerd: alleen als mens kan je inzicht verkrijgen en verder komen in dit leven
Het begrip "leegte" is overigens eenvan de moeilijkste onderwerpen in het Boeddhisme. Voorlopig hou ik me vooral bezig met dit. Heb ik het al moeilijk genoeg mee
Atheisme en evolutie hebben niets met elkaar te maken. Evolutie 'opleggen' zoals je het noemt staat niet gelijk aan het opleggen van atheisme. (Nog afgezien van het feit dat het merendeel der christenen evolutie voor waar aanneemt.)quote:Op zondag 27 mei 2012 17:44 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Kan je wel lezen?
Ik typte dat Atheïsten NIET in God geloven.
Je gaat ontkennen dat Atheïsme een religie is, waarom doen al die evolutionisten zoveel moeite om hun geloof voor andere op te leggen op scholen en universiteiten?
Oh op die manier, tja meestal beslis je al vroeg wat je wilt.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh ik zeg niet dat er iets mis is met een alfa-studie, ik vind het alleen ironisch dat het er naar uitziet dat ik drie jaar scheikunde, wiskunde B, wiskunde D, biologie en natuurkunde voor niets heb zitten doenAchteraf had ik er liever economie bij ofzo.
Je hebt het onbewust gedaan vanuit je Atheïstische gevoelens.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik heb jou niet keer op keer zitten beledigen, maar ik dacht aan het begin dat je laagbegaafd was ja, en daar wilde ik oprecht begrip voor tonen, maar dat jij dat als een belediging opvat, vind ik best, een beetje jammer wel dat jij geen enkel begrip ervoor wil tonen dat ik begrip voor jou wil tonen.
Het verschil tussen jou en mij is dat ik juist de Bijbel op grond van de context uitleg geef, jij wordt arrogant en zegt ik heb gelijk maar je komt niet een met tegenargumenten. En je beschuldig mij weer dat ik niet respectvol ben, je bent nou echt aan het overdrijven. Je herhaald alleen maar meer niet.quote:Wat ik zeg klopt, omdat je op hogere opleidingen steeds kritischer wordt geleerd te denken, als je dus een lager niveau hebt is de kans groot dat je denken niet kritisch is. Wat je zeggt zit misschien wel een kern van waarheid in, het komt natuurlijk wel arrogant over inderdaad, maar ik zou het fijn vinden als jij ook wat respectvoller zou praten
Dat is nou wat jij nou vraagt om respect terwijl je zelf niet eens bent tegen anderen mensen.quote:Nu begrijp ik dat je alleen basisschool hebt gehad, dus kan ik ook meer begrip voor je tonen. Je hebt denk ik nooit de kansen gehad of dingen gingen niet goed, dat is spijtig.
Jawel, daar heeft zeker ermee te maken. Het merendeel geloof in Creatie niet in spontaan.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Atheisme en evolutie hebben niets met elkaar te maken. Evolutie 'opleggen' zoals je het noemt staat niet gelijk aan het opleggen van atheisme. (Nog afgezien van het feit dat het merendeel der christenen evolutie voor waar aanneemt.)
Atheïsme is ook helemaal geen religie.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:44 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Kan je wel lezen?
Ik typte dat Atheïsten NIET in God geloven.
Je gaat ontkennen dat Atheïsme een religie is, waarom doen al die evolutionisten zoveel moeite om hun geloof voor andere op te leggen op scholen en universiteiten?
Ik heb door een vermoedelijke geestelijke afwijking het probleem dat ik soms te formeel praat ja, dak je wel dat je dat erin hamert terwijl ik hierdoor al jaren problemen heb met sociale contacten. Daarnaast appreciëer ik het respect dat je naar me toont. Zoek zelf maar uit of dat sarcastisch is of niet.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:56 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Je hebt het onbewust gedaan vanuit je Atheïstische gevoelens.
Bij jou is altijd een ander heeft het gedaan, als jij iets niet WILT snappen omdat je simpelweg geen argument voor hebt ga je zo spelen, krijg je dat ook op je VWO opleiding?
Ik heb je keer op keer klem gehad, maar je dwaalt steeds verdere af en wordt hier en daar wat persoonlijk. Je moet het zelf weten.
[..]
Het verschil tussen jou en mij is dat ik juist de Bijbel op grond van de context uitleg geef, jij wordt arrogant en zegt ik heb gelijk maar je komt niet een met tegenargumenten. En je beschuldig mij weer dat ik niet respectvol ben, je bent nou echt aan het overdrijven. Je herhaald alleen maar meer niet.
[..]
Dat is nou wat jij nou vraagt om respect terwijl je zelf niet eens bent tegen anderen mensen.
Ik heb heb nooit begrip gevraagd aan jou, je doet alsof jij een kanjer bent en dat je hogere intelligentie hebt dan een ander gezien je uitspraak, dat is niet netjes van je.
Je moet het zelf weten natuurlijk, zoals ik al hebt eerder gezegd je typt dingen wat zelf blijkbaar niet door hebt met minachting zijn tegen andere mensen die een ander denkwijze hebben dan jou.
Atheïsme is gewoon een religie, dat is een feit waarom verdedigd jullie zo de evolutie?quote:Op zondag 27 mei 2012 17:58 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Atheïsme is ook helemaal geen religie.
Theïsme = geloof.
A-theïsme = gebrek aan geloof.
Evolutie wordt op scholen onderwezen omdat hier bewijs voor is. Er is totaal geen bewijs voor een God, behalve dat het in de bijbel staat en dan komen we weer bij de klassieke cirkelredenatie.
Maar als jij gelooft dat God de mens heeft geschapen, vertel mij, waarom heeft hij dan een blinde darm?
Atheïsme is geen religie. Dat is hetzelfde als zeggen dat koffie thee is, omdat het geen-thee is.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:01 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Atheïsme is gewoon een religie, dat is een feit waarom verdedigd jullie zo de evolutie?
Precies ik geloof dat God de Mens heeft geschapen, dat is mijn religie.
Atheïsme verwerpt dat God de mens heeft geschapen en zegt dat leven uit een steen of in de ruimte is ontstaan om een deel te pakken en dat is jullie religie.
Niet doen alsof jullie de wetenschap vs religie is, het zijn beide religiën.
Volgens vandale.nl:quote:Op zondag 27 mei 2012 18:01 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Atheïsme is gewoon een religie, dat is een feit waarom verdedigd jullie zo de evolutie?
Atheïsme verwerpt dat God de mens heeft geschapen en zegt dat leven uit een steen of in de ruimte is ontstaan om een deel te pakken en dat is jullie religie.
Je hebt geen poot om op te staan en je komt weer met een ander verzinsel, nu ga je echt voor mij denken wat ik over jou denkt ben je nou zo wanhopig?quote:Op zondag 27 mei 2012 17:58 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik heb door een vermoedelijke geestelijke afwijking het probleem dat ik soms te formeel praat ja, dak je wel dat je dat erin hamert terwijl ik hierdoor al jaren problemen heb met sociale contacten. Daarnaast appreciëer ik het respect dat je naar me toont. Zoek zelf maar uit of dat sarcastisch is of niet.
Plus mijn opmerking over dat de mens niet afstamt van apen en leven niet uit een steen is ontstaanquote:Op zondag 27 mei 2012 18:04 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Volgens vandale.nl:
re·li·gie de; v -s, -giën geloofsleer, godsdienst
Dat het jouw geloof is, prima, maar ik plaats een eventuele god gewoon naast Doornroosje en Assepoester.
En waarom beantwoord je mijn vraag over de blinde darm niet?
Typisch Christelijke discussievoering: gewoon negeren wat je niet aanstaat.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Plus mijn opmerking over dat de mens niet afstamt van apen en leven niet uit een steen is ontstaan
Ik baseer mij voor mijn leven op de moraal van Jezus en Boeddha, mijn eerste reactie was bijna dat ik je de huid vol wilde schelden omdat je mij hier zwaar zit te beledigen met iets waar ik al heel mijn leven tegenaan loop, maar ik besef dat je onwetend bent en dat je met boosheid en woede meer agressie en woede opwekt, daarnaast ben je onwetend over wat je aanricht, dus kan ik beter wijs zijn en er niet op ingaan. Zoek in ieder geval een andere kerk, want je bent volgensmij door Satan bezeten met hoe je tegen mensen doet. Misschien ligt dat wel aan je kerk.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:04 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Je hebt geen poot om op te staan en je komt weer met een ander verzinsel, nu ga je echt voor mij denken wat ik over jou denkt ben je nou zo wanhopig?
Doe even normaal graag, niet zelf medelijden hebben.
Nu doe je het alweer, waar ben je nou hemelsnaam mee bezig dat ik iedereen beschuldigd omdat ik boos ben?quote:Op zondag 27 mei 2012 17:59 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Jezus zei overigens: Ze weten niet wat ze doen. Waarmee hij duidelijk maakte dat hij niet boos op ze was, jij hoeft dat natuurlijk niet Kingdom34, jij kunt gewoon iedereen beschuldigen.
Is het bestaan van een dergelijke god ooit bewezen? Het is wel degelijk bewezen dat we van apen afstammen: onze genen komen 98% overeen. Een echte Christen zoals jij wilt dit gewoon niet horen.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:09 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Nu doe je het alweer, waar ben je nou hemelsnaam mee bezig dat ik iedereen beschuldigd omdat ik boos ben?
Ik ben niet boos en beschuldigd niemand, ik heb alleen gezegd dat mensen met name evolutionisten kinderen of studenten onderwijzen dat wij van de Apen afstammen en leven uit een steen of uit de ruimte is ontstaan dat is mantra en hersenspoelen wat nooit is bewezen of wetenschappelijk bewezen.
Jezus is God, en als Jezus zegt dat mensen niet weten wat ze doen dan is dat ook zo, dat heb ik hier herhaaldelijk bewezen maar wordt opeens anders.
Dat is allebei NIET wat er onderwezen wordt. En de ruimte-theorie is erg omstreden en moet verder onderzocht worden, maar daar draait wetenschap om.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:09 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Nu doe je het alweer, waar ben je nou hemelsnaam mee bezig dat ik iedereen beschuldigd omdat ik boos ben?
Ik ben niet boos en beschuldigd niemand, ik heb alleen gezegd dat mensen met name evolutionisten kinderen of studenten onderwijzen dat wij van de Apen afstammen en leven uit een steen of uit de ruimte is ontstaan dat is mantra en hersenspoelen wat nooit is bewezen of wetenschappelijk bewezen.
Jezus is God, en als Jezus zegt dat mensen niet weten wat ze doen dan is dat ook zo, dat heb ik hier herhaaldelijk bewezen maar wordt opeens anders.
De mens stamt niet van apen af.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:10 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Is het bestaan van een dergelijke god ooit bewezen? Het is wel degelijk bewezen dat we van apen afstammen: onze genen komen 98% overeen. Een echte Christen zoals jij wilt dit gewoon niet horen.
De bewijslast ligt bij degene die de onwaarschijnlijke opmerking maakt.
Waarom verdraai jij de bijbel!? Dat jij Jezus' woorden zo uit zijn context rukt en gebruikt om je eigen gelijk aan te tonen is verdrietig.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:09 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Serieus? Ik heb me nooit echt verdiept in het onderwerp, waarvan dan..?quote:
Gemeenschappelijke voorouder.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:14 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Serieus? Ik heb me nooit echt verdiept in het onderwerp, waarvan dan..?
Even wat definities.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:01 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |