Atheïsten hebben altijd een goed humor als ze maar mensen (met name Christenen) kunnen systeemmatig kunnen beledigen, dat is algemeen bekent.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:23 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dat was humoristisch bedoeld, om een beetje de redeneertrant van Kingdom34 te volgen en na te doen.

Ik zeg dus net dat ik dat niet doe. Ik weet namelijk wel dat een haai geen botten heeft, en een walvis geen kieuwen. Dáár zit het verschil tussen ons.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:24 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Nee, geen kennis, blindelings posten wat je zelf niet eens weet zonder dat je even de context ervan leest dat heet naïeve zijn en als ik iets niet weet op ene bepaalde vers dan raadpleeg ik eerst de context ervan en dat heet verstandig zijn.
Dat zijn twee verschillende dingen tussen jou en mij.

Goed dat je zoveel zelfkennis hebt, alleen jammer dat je het op iemand anders projecteert.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:24 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Nee, geen kennis, blindelings posten wat je zelf niet eens weet zonder dat je even de context ervan leest dat heet naïeve zijn en als ik iets niet weet op ene bepaalde vers dan raadpleeg ik eerst de context ervan en dat heet verstandig zijn.

Als er iemand is die zelf geen kennis vergaart dan ben jij het wel. Je neemt klakkeloos alles over van de bijbel. Als je zegt dat een walvis anatomisch meer gelijkt op een vis dan op een zoogdier dan zit je ernaast. Ik heb meer dan genoeg gedissecteerde dieren gezien om tot die conclusie te kunnen komen.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:24 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]

Dat doe jij niet, jij zal wel antichristelijke site raadplegen waar zij hun Atheïstische interpretatie voor je kauwen wat bron heel anders zegt.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zeg dus net dat ik dat niet doe. Ik weet namelijk wel dat een haai geen botten heeft, en een walvis geen kieuwen. Dáár zit het verschil tussen ons.

En jij denkt dat een walvis een vis is, het middelpunt van de aarde gevuld is met water en mensen vroeger 10 meter hoog waren en olifanten onder hun armen konden dragen.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:30 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Dat doe jij niet, jij zal wel antichristelijke site raadplegen waar zij hun Atheïstische interpretatie voor je kauwen wat bron heel anders zegt.
Als je de verzen wilt snappen wat je post, dan ga je naar en Christelijke commentators die daar heel hun leven ertoe wijd om verzen van de context te vertalen naar onze taal.
Er is nog veel te vertalen van de context, maar ga niet dingen posten om je gelijk te krijgen wat je zelf niet eens van snapt en dat is juist wat ik bedoelde met verschil tussen ons jij bent zo gefocust om de Bijbel te ontkrachten dat je naïeve ervan wordt zonder even te raadplegen van de context ervan.
Dat is wat ik bedoel, je bent naïeve.

Juist en dat verpest jou geloof in God je opleiding, denkt altijd beter te wetenquote:Op zondag 27 mei 2012 14:28 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Kingdom34, ik doe VWO, wat doe jij, doe jij toevallig VMBO BB? Dat zou verklaren waarom je de uitspraken hier doet die je doet.

Huh?quote:Op zondag 27 mei 2012 14:31 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
En jij denkt dat een walvis een vis is, het middelpunt van de aarde gevuld is met water en mensen vroeger 10 meter hoog waren en olifanten onder hun armen konden dragen.
Tsja.

In je profiel staat dat je HBO doet, lol. Hoe kan je nou zulke denkbeelden aanhangen op zoǘ n opleiding? Studeer jij theologie ofzo. Ik ben overigens niet betweterig, maar als je tegen mij gaat zitten liegen en zonder goede argumenten op een respectloze manier tegen mij gaat praten dan ga ik mij serieus afvragen wat jij studeert ja.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:33 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Juist en dat verpest jou geloof in God je opleiding, denkt altijd beter te weten
Kan zelf niet eens zeggen hoe leven is ontstaan, ik heb je al tig keren de mond dicht gesnoerd met je VWO opleiding met mijn basisonderwijs om zo even te verwoorden in jou betweterige knappe kopje

Ja jij hebt gelijk mede dankzij je gebrek aan onderwijs. Anderen zijn gehersenspoeld door een teveel aan onderwijs.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:33 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Juist en dat verpest jou geloof in God je opleiding, denkt altijd beter te weten
Kan zelf niet eens zeggen hoe leven is ontstaan, ik heb je al tig keren de mond dicht gesnoerd met je VWO opleiding met mijn basisonderwijs om zo even te verwoorden in jou betweterige knappe kopje

Beetje zoekwerk had je een lange post bespaard. De OP is van een andere user in deel 1, de huidige TS heeft alleen een nieuw deel geopend.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:37 schreef freeDragon het volgende:
Ik heb de OP nog eens gelezen met de oorspronkelijke vraag van TS, omdat de discussie een beetje verzand is in een discussie over wat de wetenschap zegt en wat er in de Bijbel staat.
[..]
Als eerste wil ik opmerken, dat slechts een deel van de gelovigen van bepaalde geloven de wetenschap ziet als de gezworen, slechte vijand. Misschien komt dat, omdat de essentie van geloven is, iets aannemen van een ander, ongeacht of er bewijs voor is of zelfs als het tegendeel (wetenschappelijk en onomstotelijk) is bewezen. Een gelovige zal dus per definitie wetenschappelijke bewijzen die niet in het straatje van het geloof passen, negeren of - als hij/zij een meer actieve persoon is - deze willen ontkrachten. Wellicht uit een soort missiedrang, soms ook uit lijfsbehoud of 'omdat het kan'Een discussie met een 'echte' gelovige is per definitie dus gedoemd te mislukken, omdat de gelovige geen inzicht via een andermans gezichtpunt wil verkrijgen maar alleen zijn/haar eigen standpunt wil verdedigen of versterken.
De rest van geciteerde alinea van TS kan ik het alleen maar mee eens zijn, ware het niet dat uit TS's vervolgreacties opeens een 'echte' gelovige naar voren komt met gedrag zoals ik dat hierboven beschrijf. Zijn gedrag en de vervolgposts zijndus sterk tegenstrijdig met de OP.
Ik vraag me dus eigenlijk af, wat de motivatie van TS is om in de OP het een te stellen en vervolgens volledig anders te reageren? Het komt nu op mij over alsof TS alleen de Bijbel wetenschappelijk vindt en dat wetenschappers, die de wereldlijke wetenschap bedrijven, eigenlijk 'atheïsten' zijn - en dus vanuit zijn geloof automatisch gedisqualificeerd zijn.
Graag je reactie, TS.

Jij zegt in zekere zin dat ik basis niveau hebt gehad, dus begrijpen lezen is ook al zo moeilijk.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:36 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
In je profiel staat dat je HBO doet, lol. Hoe kan je nou zulke denkbeelden aanhangen op zoǘ n opleiding? Studeer jij theologie ofzo. Ik ben overigens niet betweterig, maar als je tegen mij gaat zitten liegen en zonder goede argumenten op een respectloze manier tegen mij gaat praten dan ga ik mij serieus afvragen wat jij studeert ja.

Dat je dit gelooft heb je in eerdere topics verteld. Ik geef hier aan dat het vrij ironisch is dat je niet beseft dat dat geloof aanzienlijk naïever is als hetgeen je bekritiseert.quote:

O. je gaat weer naïeve doen, bedankt voord de zelf bevestiging een fijne dag verderquote:Op zondag 27 mei 2012 14:41 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Dat je dit gelooft heb je in eerdere topics vertelt. Ik geef hier aan dat het vrij ironisch is dat je niet beseft dat dat geloof aanzienlijk naïever is als hetgeen je bekritiseerd.

Ik heb jou niet keer op keer zitten beledigen, maar ik dacht aan het begin dat je laagbegaafd was ja, en daar wilde ik oprecht begrip voor tonen, maar dat jij dat als een belediging opvat, vind ik best, een beetje jammer wel dat jij geen enkel begrip ervoor wil tonen dat ik begrip voor jou wil tonen.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:40 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Jij zegt in zekere zin dat ik basis niveau hebt gehad, dus begrijpen lezen is ook al zo moeilijk.
Ik zit tegen jou te liegen, je praat alsof je gelijk hebt dat is wat ik bedoel met je arrogante houding en je opleiding denken dat je gelijk hebt.
En zelf medelijden hebben terwijl mij keer op keer zat te beledigen maar goed, ben je niet van bewust geweest. Je moet niet zo hoog van jezelf hebben vriend dat doe ik ook niet.

Tsja, ik geloof je als jij zegt dat je iets gelooft.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:42 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
O. je gaat weer naïeve doen, bedankt voord de zelf bevestiging een fijne dag verder

Ik wil je niet schofferen, maar waarom staan je zinnen altijd vol met schrijffouten?quote:Op zondag 27 mei 2012 14:42 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
O. je gaat weer naïeve doen, bedankt voord de zelf bevestiging een fijne dag verder

Dat staan ze niet altijd. Ik heb eigenlijk eerder de indruk dat er meerdere personen op het betreffende account zitten.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:44 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Ik wil je niet schofferen, maar waarom staan je zinnen altijd vol met schrijffouten?

quote:Op zondag 27 mei 2012 14:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Beetje zoekwerk had je een lange post bespaard. De OP is van een andere user in deel 1, de huidige TS heeft alleen een nieuw deel geopend.

Daar heb ik nooit over nagedacht.. Maar waar zou je dat aan moeten merken dan buiten het verschil in spelfouten? Want het intellectuele niveau van de posts verandert niet, de intelligentste christen die op dit forum gepost heeft is denk ik Elemo of Koning David, maar de rest is van een beduidend laag niveau.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:45 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Dat staan ze niet altijd. Ik heb eigenlijk eerder de indruk dat er meerdere personen op het betreffende account zitten.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |