Dan is diegene psychisch gewoon niet in orde.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:32 schreef EenKoudKonijn het volgende:
Dat kan ik me wel voorstellen. Als je gelukkig getrouwd bent met het mooiste meisje van de wereld, dan vermoord je haar en jezelf. Zo weet je zeker dat ze zich aan haar woord houdt. Voor altijd samen en nooit meer een ander...
Typische drama film.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:32 schreef EenKoudKonijn het volgende:
Dat kan ik me wel voorstellen. Als je gelukkig getrouwd bent met het mooiste meisje van de wereld, dan vermoord je haar en jezelf. Zo weet je zeker dat ze zich aan haar woord houdt. Voor altijd samen en nooit meer een ander...
Nou nou...quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:33 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Dan is diegene psychisch gewoon niet in orde.
Ja ik denk dat er wel mensen zo gek zijn die op deze manier denken. Maar die hebben dan wel een psychisch probleem, denk ik.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:38 schreef Murdera het volgende:
Stoppen op het hoogtepunt.
Het kan enkel slechter worden, dus goede tijd om te eindigen.
nee hoor.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:46 schreef IMShuuul het volgende:
[..]
Ja ik denk dat er wel mensen zo gek zijn die op deze manier denken. Maar die hebben dan wel een psychisch probleem, denk ik.
Mensen van 100 zijn meestal niet meer bij machte om er een eind aan te maken.quote:
Ik hoop dat je aan het trollen bent.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:49 schreef Murdera het volgende:
[..]
nee hoor.
[..]
Mensen van 100 zijn meestal niet meer bij machte om er een eind aan te maken.
Ook zijn ze zelden super gelukkig omdat hun lichaam het aan alle kanten begeeft, en dat zware pijnen en andere ongemakken met zich meebrengt.
Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:50 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik hoop dat je aan het trollen bent.
Oh. Welk steekje dan precies?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:52 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik bedoelde "niet 100" als in "een steekje los"
Dat komt voor, maar daar zit natuurlijk bewust of onbewust de negativiteit in van de angst dat het afgelopen is, ofwel doordat ze ontrouw wordt, of doordat ze overlijdt.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:32 schreef EenKoudKonijn het volgende:
Of om anderen een lesje te lerenquote:
Dit ja.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:47 schreef Comp_Lex het volgende:
Bedoel je eigenlijk dat ze blij zijn wanneer ze (bezig zijn met) zelfmoord plegen?
"Herman Brood sprong van het Hilton hotel met een briefje in zijn zak, en het verluidde; maak er nog een groot feest van."quote:herman brood wellicht?
Wanneer een bepaald persoon depressief is vertoont bepaalde karakter trekken wat soms kan leiden naar zelfmoord. Maar wanneer iemand gelukkig is verwacht je dat van die gene niet snel, toch? Zou het niet kunnen dat deze mens gelukkig is en toch er eind eraan wilt maken? Dan ga je afvragen waarom. hij/zij was niet ongelukkig had een mooie toekomst etc.quote:Ik begrijp het niet.
Wie zegt dat hij ongelukkig was?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:59 schreef Lienekien het volgende:
Brood was er na al die jaren drank en drugs slecht aan toe.
Dat is wel vrij aannemelijk. Hij was een wrak, hij is van het Hilton gesprongen. Jij denkt dat hij gelukkig was?quote:
Hij had 2 keuzen, een nare dood sterven in een paar maanden door de gevolgen van drank en drugs, of een nare dood sterven in een paar maanden door de ontwennings-verschijnselen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:53 schreef CoolCat31 het volgende:
"Herman Brood sprong van het Hilton hotel met een briefje in zijn zak, en het verluidde; maak er nog een groot feest van."
Niet helemaal aangezien hij een drugsgebruiker was had hij vast last van wannen en hele slechte gedachtegang. Hoewel zijn boodschap wel vreugdig klonk :p!
Wat je wel eens hoort is dat mensen niet op het dieptepunt van een depressie zelfmoord plegen, aangezien ze dan niet vooruit te branden zijn, maar juist bij een lichte opleving, aangezien ze dan sowieso pro-actiever zijn.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Wat zou dan in theorie de beweegreden zijn TS?
Het is wel zo dat niet iedereen die zelfmoord pleegt voldoet aan de kenmerken van een klinische depressie.
Klopt, maar tijdens die lichte opleving zijn ze nog wel depressief, alleen minder.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:09 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Wat je wel eens hoort is dat mensen niet op het dieptepunt van een depressie zelfmoord plegen, aangezien ze dan niet vooruit te branden zijn, maar juist bij een lichte opleving, aangezien ze dan sowieso pro-actiever zijn.
Nou bijv. geen acceptatie van de omgeving.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Wat zou dan in theorie de beweegreden zijn TS?
Het is wel zo dat niet iedereen die zelfmoord pleegt voldoet aan de kenmerken van een klinische depressie.
En dan ben je wel gelukkig?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:10 schreef Kola het volgende:
[..]
Nou bijv. geen acceptatie van de omgeving.
Ja. Je kan gelukkig zijn met hoe je bent en hoe jij je leven leeft op dat moment. Maar dat je door die ontbrekende acceptatie toch denkt dat het leven niet voor jou gemaakt is. Dat je, vlak voor je sterft, blij en gelukkig bent omdat je boven alles voor jezelf hebt gekozen en niet voor wie andere mensen willen dat je bent.quote:
Ja dat is waar, is ook een risico van het starten met anti-depressiva.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:09 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Wat je wel eens hoort is dat mensen niet op het dieptepunt van een depressie zelfmoord plegen, aangezien ze dan niet vooruit te branden zijn, maar juist bij een lichte opleving, aangezien ze dan sowieso pro-actiever zijn.
Als je gedwongen bent om zelfmoord te plegen omdat anderen jou niet accepteren, dan denk ik niet dat je gelukkig bent, period. Anders zou je namelijk geen zelfmoord plegen, dan zou het je koud laten of je wel of niet geaccepteerd wordt, want je hebt nog zoveel om voor te leven.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:30 schreef Kola het volgende:
[..]
Ja. Je kan gelukkig zijn met hoe je bent en hoe jij je leven leeft op dat moment. Maar dat je door die ontbrekende acceptatie toch denkt dat het leven niet voor jou gemaakt is. Dat je, vlak voor je sterft, blij en gelukkig bent omdat je boven alles voor jezelf hebt gekozen en niet voor wie andere mensen willen dat je bent.
Dan zie jij zelfmoord als een negatieve actie. Dat kan.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als je gedwongen bent om zelfmoord te plegen omdat anderen jou niet accepteren, dan denk ik niet dat je gelukkig bent, period. Anders zou je namelijk geen zelfmoord plegen, dan zou het je koud laten of je wel of niet geaccepteerd wordt, want je hebt nog zoveel om voor te leven.
Dit is een compleet antwoord wat wel kan kloppen!quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:30 schreef Kola het volgende:
[..]
Ja. Je kan gelukkig zijn met hoe je bent en hoe jij je leven leeft op dat moment. Maar dat je door die ontbrekende acceptatie toch denkt dat het leven niet voor jou gemaakt is. Dat je, vlak voor je sterft, blij en gelukkig bent omdat je boven alles voor jezelf hebt gekozen en niet voor wie andere mensen willen dat je bent.
Hoe is zelfmoord 'voor jezelf kiezen'?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:30 schreef Kola het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |