1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | Pos Driver Team Time Laps 1. Fernando Alonso Ferrari 1m16.265s 22 2. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m16.630s + 0.365 17 3. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m16.711s + 0.446 19 4. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m16.747s + 0.482 12 5. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m16.760s + 0.495 20 6. Felipe Massa Ferrari 1m16.843s + 0.578 19 7. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m17.038s + 0.773 21 8. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m17.190s + 0.925 13 9. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m17.222s + 0.957 14 10. Nico Rosberg Mercedes 1m17.261s + 0.996 18 11. Michael Schumacher Mercedes 1m17.413s + 1.148 14 12. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m17.631s + 1.366 18 13. Mark Webber Red Bull-Renault 1m18.106s + 1.841 14 14. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m18.209s + 1.944 25 15. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m18.252s + 1.987 28 16. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m18.302s + 2.037 16 17. Bruno Senna Williams-Renault 1m18.617s + 2.352 20 18. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m19.03$s + 2.774 20 19. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m19.341s + 3.076 16 20. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m20.838s + 4.573 26 21. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m20.895s + 4.630 18 22. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m21.638s + 5.373 9 23. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m22.423s + 6.158 15 24. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | 1. Jenson Button McLaren 01:15.746 15 2. Romain Grosjean Lotus 01:16.138 18 3. Felipe Massa Ferrari 01:16.602 20 4. Fernando Alonso Ferrari 01:16.661 22 5. Pastor Maldonado Williams 01:16.820 19 6. Nico Rosberg Mercedes 01:17.021 14 7. Mark Webber Red Bull 01:17.148 22 8. Kamui Kobayashi Sauber 01:17.153 21 9. Michael Schumacher Mercedes 01:17.293 11 10. Sebastian Vettel Red Bull 01:17.303 20 11. Lewis Hamilton McLaren 01:17.375 18 12. Paul di Resta Force India 01:17.395 21 13. Bruno Senna Williams 01:17.655 18 14. Nico Hülkenberg Force India 01:17.800 24 15. Sergio Perez Sauber 01:18.251 24 16. Vitaly Petrov Caterham 01:18.440 24 17. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 01:18.522 22 18. Daniel Ricciardo Toro Rosso 01:18.808 26 19. Kimi Räikkönen Lotus 01:19.267 25 20. Timo Glock Marussia 01:19.309 29 21. Heikki Kovalainen Caterham 01:20.029 13 22. Charles Pic Marussia 01:20.240 21 23. Pedro de la Rosa HRT 01:20.631 12 24. Narain KarthikeyanHRT 01:20.886 10 |
wow had die knakker zonder vleugel niet gewoon de zwarte vlag moeten krijgen?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 18:34 schreef DennisDeBengel het volgende:
Die crash in GP2 was nog niks bij de crash daarnet in de GP3:
Ik denk eerder aan blauw + meatball.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
wow had die knakker zonder vleugel niet gewoon de zwarte vlag moeten krijgen?
wat is meatball?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:06 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik denk eerder aan blauw + meatball.
Jaquote:
Calado miste een deel van z'n voorvleugel, dat is vervelend in de straten van Monaco maar lang niet zo gevaarlijk als een volledige achtervleugel missen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:01 schreef Burnie88 het volgende:
Calado ging met de GP2 toch ook niet meteen naar binnen? Wel lelijk dat hij zo verdedigde.
What tha fuck!quote:Op zaterdag 26 mei 2012 18:34 schreef DennisDeBengel het volgende:
Die crash in GP2 was nog niks bij de crash daarnet in de GP3:
Is dat wel zo? Ik dacht dattie gewoon telde hoorquote:Op zaterdag 26 mei 2012 22:50 schreef Columbiafan het volgende:
Officieel is de pole trouwens voor Webber hoor, in de geschiedenisboekjes blijft herr Schumacher op 68 staan, hoe jammer dat ook moge zijn, zie Raikkonen Monza 2005 tenzij ze hun regels hebben aangepast natuurlijk
Kijk maar eens naar de statistieken van Monza 2005... JPM staat daar als polehouder, Kimi heeft ook die pole niet toegerekend gekregen in de statistiekenquote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Ik dacht dattie gewoon telde hoor
Haha, ja ik dacht het ook maar dat toch even opzoeken voor de zekerheid, blijkt jammer genoeg niet zo te zijnquote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:16 schreef vosss het volgende:
Hmz, zn eigen website geeft ook nog steeds 68 aan.
Ik zou gezworen hebben dat ie die gewoon kreeg.
Sterker nog, als ik bij de miljoen euro vraag zat bij lotto weekend miljonairs dan zou ik niet bernie als hulplijn inschakelen maar gewoon antwoorden dat die pole op zn naam komt
Nee hoor, hij heeft snelste tijd gereden. Geen pole. Snelste + straf is 6e. Pole is iets anders.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 23:52 schreef vosss het volgende:
Inderdaad jammer voor de cijfers, maar iedereen weet dat Schumacher in 2012 op Monaco pole gereden heeft.
Teringjantje wat een snelheid op dit krappe circuit.quote:
Het is wel Monaco he, daar kom je er niet zomaar voorbij.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 18:37 schreef LWD-Godius het volgende:
Dafuq! Wat was die rus wel niet aan het denken dan, hij had geeneens een achtervleugel en toch zo onzinnig gaan zitten te verdedigen.
Je hebt kwalificatie en start grid, dus die pole moet gewoon tellen ook al start hij als zesde?quote:Op zondag 27 mei 2012 00:10 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee hoor, hij heeft snelste tijd gereden. Geen pole. Snelste + straf is 6e. Pole is iets anders.
Pastor Maldonado criticises inconsistent penalties after Perez incident in Monacoquote:Pastor Maldonado looks set to start the Monaco Grand Prix from the back of the grid, with his Williams team planning to change his gearbox before the race.
The Venezuelan, who won from pole position in Spain a fortnight ago, had been scheduled to start 19th on the grid due in part to a 10-place grid penalty he was given for causing a collision with Sergio Perez in final free practice.
But following examination of his car by Williams after qualifying, it was found that there was a problem with his gearbox - perhaps as the result of a crash in final practice – that means he will face a further five place drop.
Chief operations engineer Mark Gillan said: "The car had a lot of damage in it, to the point where we are having to change the gearbox in it as well.
"There was a significant amount of damage to the car, so the guys did a really good job to even get it out for qualifying."
Gillan admitted that the qualifying result for Monaco was a disappointment, on the back of its success in Barcelona.
"I've no doubt we could have done P4 or P5, with a decent clean run, or maybe even higher. But Pastor did not match his Q2 time and his time in Q3 was set with old super soft tyres, so there was definitely quite a bit more to be had.
"It's disappointing. But it is still good that we are disappointed because the pace is definitely there."
McLaren drivers Jenson Button and Lewis Hamilton write to injured fanquote:Pastor Maldonado has criticised the inconsistency of punishments doled out by the stewards at grand prix meetings following his 10-place grid penalty for colliding with Sergio Perez during final practice for the Monaco Grand Prix.
The Spanish Grand Prix winner insists that his contact with the Sauber driver on the run in to Portier was not deliberate, despite appearing to swipe in front of the Mexican, and was in fact the result of a mistake on cold tyres.
With no apparent damage to either car, Maldonado questioned whether his punishment should have been bigger than that of Michael Schumacher's in Spain, where the Mercedes driver crashed into Bruno Senna, causing both cars to retire from the grand prix.
"If you remember Schumacher in the last race, he damaged the race of Bruno, my team-mate," said Maldonado. "And he got only five places.
"I did nearly nothing, it was just a little touch, because of the condition of the track... it is a very narrow track, I lost the car, maybe I could have backed off a little bit but I was trying to not get traffic on my best lap.
"So it's a difficult to say. It's very inconsistent, but that's the reality."
Maldonado said the accident occurred because he lost rear grip on cold tyres, on his out-lap on the super softs, and the car swerved when the grip returned.
"I was trying overtake him and I lost the car," he said. "Maybe I was too optimistic on the throttle on cold tyres, because it was my first lap with a new option and I was trying to recover the car, it got too much grip and I touched his front left wheel. That's it.
"It's disappointing for the penalty because it was quite big for what happened but this is the rules."
quote:Jenson Button and Lewis Hamilton have written get well messages to a McLaren fan who was badly injured in a fall from a grandstand ahead of opening practice for the Monaco Grand Prix.
The duo acted after hearing that Lawrence Relph, a 49-year-old from Margate in Kent, broke his back and left leg when he fell following the collapse of the grandstand at Tabac. Another spectator avoided injury after clinging on before being rescued.
The two drivers said they were saddened by the accident, which is why they decided to write him personal letters.
Button said: "It was pretty serious. We both wrote him a letter saying the obvious - get well soon, and sorry to hear about your incident. We thanked him for his support because he is a massive fan of the team, and us two.
"It is a very difficult time for him. He came here to watch F1 and he hasn't seen anything as he has been in hospital. We also gave him a gift which is a limited edition McLaren book, so hopefully he can watch us on television in hospital."
Hamilton added: "We would not be here without our fans. They mean a huge amount to me and the team, and any follower of the team – we are grateful for the support we get.
"When we heard about it, we were quite saddened by it and so just sending him a letter was the least we could do. We hope he has a speedy recovery. It is tragic but we hope he will get better."
Nee, die kerel in die donkere auto moet voor de volgende race 5 plaatsen teruggezet wegens crashen in een trage voorligger die van links naar rechts over baan gaat. Regels zijn regels.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
wow had die knakker zonder vleugel niet gewoon de zwarte vlag moeten krijgen?
Overigens zegt Perez dat zijn auto door dat incident met Maldonado in VT3 wellicht dusdanig beschadigd is dat hij vandaag crashte...quote:Op zondag 27 mei 2012 01:54 schreef Nober het volgende:
Maldonado set to get gearbox-change penalty for the Monaco Grand Prix
[..]
Pastor Maldonado criticises inconsistent penalties after Perez incident in Monaco
[..]
McLaren drivers Jenson Button and Lewis Hamilton write to injured fan
[..]
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 18:34 schreef DennisDeBengel het volgende:
Die crash in GP2 was nog niks bij de crash daarnet in de GP3:
Inderdaad, als Daly nog een kwartslag verder om z'n as had gedraaid was 'ie head first in de hekken gegaan.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 20:57 schreef Desunoto het volgende:
Ik zag het ook live gebeuren bij de GP3... belachelijk dat die gozer zonder achtervleugel zo fel ging verdedigen. Gelukkig gebeurde er niets ernstigs... maar het had anders kunnen aflopen.
Die regel geldt alleen voor Schumacher.quote:Op zondag 27 mei 2012 01:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, die kerel in die donkere auto moet voor de volgende race 5 plaatsen teruggezet wegens crashen in een trage voorligger die van links naar rechts over baan gaat. Regels zijn regels.
Ben jij een kloon van Weltschmerz?quote:Op zondag 27 mei 2012 00:10 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee hoor, hij heeft snelste tijd gereden. Geen pole. Snelste + straf is 6e. Pole is iets anders.
Bij zulk soort gebaren vraag ik me altijd af of dit nou echt van de heren zelf komt of dat het team zegt hey dat doen we even jongens, goeie publiciteit voor jullie en het team.quote:McLaren drivers Jenson Button and Lewis Hamilton write to injured fan
True, maar ze doen het wel iig. En als ik het goed lees ging het om een McLaren fan...quote:Op zondag 27 mei 2012 09:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Bij zulk soort gebaren vraag ik me altijd af of dit nou echt van de heren zelf komt of dat het team zegt hey dat doen we even jongens, goeie publiciteit voor jullie en het team.
Wat dat betreft kan je ook weinig goed doen.quote:Op zondag 27 mei 2012 09:48 schreef vosss het volgende:
Ja ok, maar ik vraag me altijd (waarschijnlijk terecht) af hoe oprecht zoiets is.
Het is inderdaad een lastige situatie. Ik weet niet goed wat ik moet doen nuquote:Op zondag 27 mei 2012 09:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat dat betreft kan je ook weinig goed doen.
Schijf je een brief "lijkt niet oprecht", schrijf je geen brief "wat een ongevoelige klootzakken".
Zie het als een leuk gebaar met vermoedelijk een PR verhaal erachter.quote:Op zondag 27 mei 2012 09:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is inderdaad een lastige situatie. Ik weet niet goed wat ik moet doen nu
Daaamn, waar is zijn achtervleugel uberhaupt???quote:Op zaterdag 26 mei 2012 18:34 schreef DennisDeBengel het volgende:
Die crash in GP2 was nog niks bij de crash daarnet in de GP3:
Als je de herhaling van Perez zijn crash in slow motion ziet, is dat zeer aannemelijk inderdaad. Het linkervoorwiel lijkt niet goed te sturen na het nemen van die curbstone... precies het wiel waar Maldonado tegenaan reed.quote:Op zondag 27 mei 2012 02:06 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Overigens zegt Perez dat zijn auto door dat incident met Maldonado in VT3 wellicht dusdanig beschadigd is dat hij vandaag crashte...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |