abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112106395
G:son heeft wel vaker voor andere landen een lied geschreven, niet altijd met succes. In elk geval heeft hij de afgelopen 11 jaar 5 x de top 10 behaald. Dit jaar stonden er in de finale 10 liedjes geschreven en of geproduceerd door Zweden.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_112106874
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 21:30 schreef Cyan9 het volgende:
Ik zeg ook van omroep wisselen, terug naar de NOS of inderdaad naar de Avro.
Ach getsie niet de NOS of NRT. Dan krijgen we die gek Paul de Leeuw weer. :-(
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_112108211
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:46 schreef Bundesrepublik het volgende:
Dinsdagochtend direct Thomas G:son bellen en hopen dat we de eerste zijn die bellen, hij heeft dit jaar het winnende nummer geschreven. Ik verwacht dat er wel een aantal landen ook intresse hebben in een van zijn liedjes voor 2013.
Ja, laten we weer doen wat we zo vaak doen: nadoen wat vorig jaar goed scoorde :')

Het stoort me echt dat iedereen meteen namen van songwriters en artiesten begint te roepen. Kijk gewoon eerst eens naar de basis, die totaal verrot is. Het Songfestival wordt uitgekotst, is er nauwelijks budget voor en het NSF is een schijnvertoning.

Maar let op: er verandert niks. We sukkelen gewoon op deze manier verder.
pi_112108885
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 23:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja, laten we weer doen wat we zo vaak doen: nadoen wat vorig jaar goed scoorde :')

Het stoort me echt dat iedereen meteen namen van songwriters en artiesten begint te roepen. Kijk gewoon eerst eens naar de basis, die totaal verrot is. Het Songfestival wordt uitgekotst, is er nauwelijks budget voor en het NSF is een schijnvertoning.

Er staat niks over dat we meteen zijn lied moeten aannemen.
  zondag 27 mei 2012 @ 23:40:55 #55
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_112109373
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 21:19 schreef Jojoke het volgende:
Tros moet het overdragen aan de Avro, dan krijgen we waarschijnlijk wel Frits Sissing als presentator, maar dat moet dan maar. Ik denk dat zij best een leuke show, á la Op Zoek Naar... kunnen neerzetten. Pas ook wel beter bij een omroep die zich ‘de grootste kunst- en cultuuromroep van Nederland’ noemt.
Het is alleen jammer dat ze de flair missen die b.v. de SBS presentatoren wel hebben.
Het nummer moet gewoon goed geproduceerd zijn. Eric van Tijn bood zichzelf weer aan las ik. Zweden had echt variatie en genoeg keus.
Daar waren de voorrondes wel echt grandioos, maar dat kan met een kleinere zaal ook.
Geef de mensen thuis gewoon genoeg keus om op te stemmen!
Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
pi_112109459
De TROS moet volgend jaar gewoon hulp van een paar goede Zweden inhuren. Natuurlijk wel Zweden met een goede Eurovisiereputatie :D . Het recept voor succes is zo eenvoudig: een leuk catchy zomers deuntje, een knappe zangeres met weinig aan, een leuk (zwoel) dansje en een mooie lichtshow en hop, je bent klaar.
  zondag 27 mei 2012 @ 23:43:12 #57
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_112109511
quote:
9s.gif Op zondag 27 mei 2012 22:52 schreef grazz het volgende:
G:son heeft wel vaker voor andere landen een lied geschreven, niet altijd met succes. In elk geval heeft hij de afgelopen 11 jaar 5 x de top 10 behaald. Dit jaar stonden er in de finale 10 liedjes geschreven en of geproduceerd door Zweden.
De meeste goede producers lopen dan ook in Zweden rond.
Beetje oud voorbeeld maar Britney Spears (haar eerste album al) is al genoeg bewijs.
pi_112109651
Eigenlijk is van alles mogelijk, als je naast een leuk deuntje maar ook een pakkende show neerzet. Het zou al heel wat zijn als Nederland beseft dat het niet alleen om het liedje gaat en dat je niet drie minuten lang als een stijve hark op het podium moet staan. Zelfs een land als Malta heeft dat allang door, maar Nederland heeft helaas zoveel last van arrogantie dat het wel nooit wat zal worden.
  zondag 27 mei 2012 @ 23:49:12 #59
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_112109828
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 23:45 schreef masja2010 het volgende:
Eigenlijk is van alles mogelijk, als je naast een leuk deuntje maar ook een pakkende show neerzet. Het zou al heel wat zijn als Nederland beseft dat het niet alleen om het liedje gaat en dat je niet drie minuten lang als een stijve hark op het podium moet staan. Zelfs een land als Malta heeft dat allang door, maar Nederland heeft helaas zoveel last van arrogantie dat het wel nooit wat zal worden.
Klopt.. het nummer van Malta klonk voor mij persoonlijk best stom toen ik de mp3 hoorde, maar live en met die uitvoering vond ik het ineens fantastisch! Wat op het podium gebeurt is ook gewoon belangrijk. Nederland moet maar gewoon eerst proberen om eindelijk weer eens de finale te halen :')
pi_112110098
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 23:49 schreef Sk00p het volgende:

[..]

Klopt.. het nummer van Malta klonk voor mij persoonlijk best stom toen ik de mp3 hoorde, maar live en met die uitvoering vond ik het ineens fantastisch! Wat op het podium gebeurt is ook gewoon belangrijk. Nederland moet maar gewoon eerst proberen om eindelijk weer eens de finale te halen :')
Dat dansje van Malta was gewoonweg geniaal :) . De hele act was een feestje om naar te kijken en daar draait he tom ^O^
pi_112110797
Ik stel ook voor dat we de hele clan van de TROS gaat stage lopen bij Melodifestivalen in Zweden om te zien hoe het wel moet *O*
  Moderator maandag 28 mei 2012 @ 00:14:00 #62
375570 crew  Cyan9
pi_112111180
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 23:00 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Liever Paul de Leeuw dan Jan Smit en Daniël Dekker.. ;)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_112111300
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 00:14 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Liever Paul de Leeuw dan Jan Smit en Daniël Dekker.. ;)
Absolute non. Ik ben al lang blij dat we van dat gedrocht Paul de Leeuw af zijn. Ik vind het huidige duo presentatoren prima.
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_112117737
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 00:16 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Absolute non. Ik ben al lang blij dat we van dat gedrocht Paul de Leeuw af zijn. Ik vind het huidige duo presentatoren prima.
Ik vond en vind Daniel Dekker helemaal niks.
Ik heb de Belgen aangezet die hadden veel leuker commentaar. Ook Graham Norton was leuk met de finale op BBC.
pi_112117819
ik vind t om eerlijk te zijn nog al een triest festival met weinig echt talent... mijn tip is ook stopzetten!
pi_112118120
quote:

[..]

Naar de EO, dan krijgen we Bert van Leeuwen of Henny Huisman. :P
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_112118721
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:03 schreef Quarant het volgende:

[..]

Dat hoeft ook weer niet. Maar ik ben wel blij dat het Nationaal Songfestival uit de hoek van de schijtlollige humor van Paul de Leeuw is verdwenen. Zoals het dit jaar ging, was er niets mis mee. Zelfs tijdens het ESF vond ik Jan Smit als sidekick niet storend. Alleen zou er een echte kenner naast moeten zitten, geen Daniel Dekker.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 28 mei 2012 @ 11:31:33 #68
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_112118857
Stuur eindelijke Zanger Rinus...
Nee geen troll ben serieus... Die man is teminste echt en zichzelf en trekt zich waarschijnlijk niets aan van dat neppe zooitje daar..
Zo heeft Lordi ook gewonnen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_112119635
Ik mis het cynisme van Cornald Maas.
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_112119732
Waarom denk je dat? Dat is natuurlijk omdat hij niet direct meer betrokken is bij het ESF
Hij wil dus niemand voor het hoofd stoten en houdt zich dus op de vlakte voorlopig. :)
pi_112120911
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:03 schreef Quarant het volgende:

Ik ben benieuwd hoeveel leden de EO dan nog overhoudt _O-

Moderator maandag 28 mei 2012 @ 13:09:42 #72
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_112122342
Van Velzen sturen met Armin van Buuren met een lekkere dancetopper.
Goeie act neerzetten.
Cornald Maas weer commentaar, Jan Smit dumpen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_112123868
Volgend jaar de jostiband of zes leden ervan sturen.
pi_112127961
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 23:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit dus: het ESF moet weer een evenement worden zoals vroeger toen half Nederland het zag en er voor thuis bleef.

Het moet weer hip worden om het ESF leuk te vinden. In all fairness, wat is het ESF zoveel anders dan de vele talentenjachten? Het enige verschil is dat je het in one shot moet doen.

Napraters en azijnpissers zouden als eerste over de streep gehaald moeten worden met feiten en niet met het onderbuikgevoel dat "dat oostblok toch wint omdat het corrupt is".

Of met de eeuwige belastingcenten op de proppen komen... er gaat 100 x meer naar voetbal, daar vraag ik ook niet om, maar het gebeurt wel.

Er moet, kortom, draagvlak voor het ESF gecreeerd worden. Alleen denk ik dat het tuttige palingboerenimago van de Tros daar niet bij gaat helpen. For crying out loud, ze hebben bijna alleen maar non-talent in dienst bij de Tros.
pi_112130110
Als dieptepunt had de TROS Monique Smit naar het Eurovisie gestuurd om artiesten te interviewen :'( . Mooi dat die domme doos door Loreen op haar nummer werd gezet :D .
pi_112131091
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:35 schreef masja2010 het volgende:
Als dieptepunt had de TROS Monique Smit naar het Eurovisie gestuurd om artiesten te interviewen :'( . Mooi dat die domme doos door Loreen op haar nummer werd gezet :D .
En maar zeuren over te weinig budget, maar wel Monique Smit op snoepreisje sturen voor drie interviews en twee weken bakken op het palingvrije strand.
pi_112131652
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:35 schreef masja2010 het volgende:
Hoezo inteeltbende.. Dat grietje heeft een "carriere" bij gratie van dr broer.
pi_112133389
Ik lees ook veel over dat de AVRO het moet overnemen, aangezien zij het Junior Songfestival organiseren en daarin doen wij het wel goed. Alleen heeft ons succes daarbij volgens mij niet eens zoveel met de AVRO te maken (natuurlijk organiseren ze het wel goed, dat is het niet), maar veel meer met de mentaliteit en hoe het leeft bij de jeugd.
De hele hatelijke sfeer rondom het ESF heb je bij het JESF helemaal niet. Sterker nog; die kids vinden het fantastisch om op tv te komen, beroemd te worden en om zo'n avontuur met al die landen mee te maken. Ze wanen zich bekend, zijn de hot en happening op school, enz. Geen wonder dat daar zoveel aanmeldingen voor komen en dat ze zo enthousiast zijn. De mentaliteit is gewoon veel meer naar winnen gericht bij die kinderen. Zij willen echt zo groot mogelijk worden. Daardoor hangt er niet zo'n neerkijkend sfeertje rondom het JESF; daar zijn die kinderen echt niet mee bezig.
Zo zou het bij het ESF eigenlijk ook moeten zijn. De kandidaten moeten het een hele grote eer vinden om daar te staan en het ook echt als iets serieus en belangrijks zien en niet als 'een leuk extraatje'. Maar ja, hoe verander je zoiets?
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_112134054
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:10 schreef Aoibhin het volgende:
Ik lees ook veel over dat de AVRO het moet overnemen, aangezien zij het Junior Songfestival organiseren en daarin doen wij het wel goed. Alleen heeft ons succes daarbij volgens mij niet eens zoveel met de AVRO te maken (natuurlijk organiseren ze het wel goed, dat is het niet), maar veel meer met de mentaliteit en hoe het leeft bij de jeugd.
De hele hatelijke sfeer rondom het ESF heb je bij het JESF helemaal niet. Sterker nog; die kids vinden het fantastisch om op tv te komen, beroemd te worden en om zo'n avontuur met al die landen mee te maken. Ze wanen zich bekend, zijn de hot en happening op school, enz. Geen wonder dat daar zoveel aanmeldingen voor komen en dat ze zo enthousiast zijn. De mentaliteit is gewoon veel meer naar winnen gericht bij die kinderen. Zij willen echt zo groot mogelijk worden. Daardoor hangt er niet zo'n neerkijkend sfeertje rondom het JESF; daar zijn die kinderen echt niet mee bezig.
Zo zou het bij het ESF eigenlijk ook moeten zijn. De kandidaten moeten het een hele grote eer vinden om daar te staan en het ook echt als iets serieus en belangrijks zien en niet als 'een leuk extraatje'. Maar ja, hoe verander je zoiets?
Het probleem is dat er artiesten worden geselecteerd die het Songfestival er even bijdoen tussen 2 schnabbels en het 'werken aan een nieuw album' door. Het beperkte budget kan hiervoor deels als een excuus worden aangevoerd, maar anderzijds zijn er genoeg artiesten die wel met ziel en zaligheid voor het ESF willen gaan. Joan, Edsilia, Hind en de 3J's wilden dat duidelijk niet, maar bijvoorbeeld Treble of de Toppers wel (al hadden die dramatische liedjes).

De oplossing lijkt me om een open inschrijving te houden, zodat je waarschijnlijk een onbekend talent als winnaar krijgt, en sowieso een vergroting van het budget dat beschikbaar is voor de uitvoerende artiest.
pi_112134543
quote:

[..]

Ja, dat is ook het belangrijkste of niet? Wie het NSF presenteert.... :')
Echt: leer hoofd- en bijzaken scheiden.
pi_112134641
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:10 schreef Aoibhin het volgende:
Of de TROS, AVRO, NOS of VARA het organiseert, maakt geen bal uit. Het gaat om de aanpak, dus om de opzet van het Nationaal Songfestival. Daar besteden we in Nederland al jaren veel te weinig tijd en moeite aan, En de resultaten zijn daar gewoon een afspiegeling van.
pi_112138628
De AVRO zorgt er wel voor dat de liedjes door professionals worden uitgebouwd tot een aansprekende act
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_112143143
Stoppen met de battle's tijdens het NSF. Waar sloegen die battle's op dit jaar? Was gewoon reclame voor The Voice. Je kan makkelijk tien acts doen in een show van 90 minuten, in Europa horen ze het liedje ook maar een keer op een avond.
  maandag 28 mei 2012 @ 22:01:12 #84
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_112144354
Ik heb het NSF zelf niet gezien en hoorde pas veel later over die battles. Het slaat nergens op dat ze dat in het NSF hebben gestopt, alsof het al niet genoeg was dat er vijf zangers uit zijn stal kwamen. Dus gewoon niet meer doen, wat Bundesrepublik zegt, je hebt genoeg tijd om veel liedjes te doen, doe dat ook gewoon.

Zorg ervoor dat er minimaal tien liedjes in de finale uitzending zitten of doe er twaalf, waarbij er een uit elke provincie komt. Zolang het maar een open inzending is. Dus zeker niet zoals elders al genoemd werd dat het volgend jaar waarschijnlijk weer een aangewezen artiest wordt.

Snappen ze nou nog steeds niet dat we geen artiest doorgedrukt willen hebben? Laat de Nederlandse kijkers zelf stemmen, met voldoende keuze, dan heb je iig dat we hier tevreden zijn met de keuze. Of het voldoende kunnen respecteren, omdat Nederland ervoor gekozen heeft. Op het moment dat de keuze al wordt bepaald, zullen we hier nooit zo heel enthousiast worden. Of het moet een echt aansprekende artiest zijn.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_112152069
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 20:16 schreef TheVulture het volgende:
De AVRO zorgt er wel voor dat de liedjes door professionals worden uitgebouwd tot een aansprekende act
Met de act van Sieneke was ook weinig mis.... - Het is alleen draak van een nummer, afkomstig uit een NSF waarbij het publiek uit maar liefst één nummer kon kiezen.
pi_112183811
jan smit was echt facking irritant
pi_112186634
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:08 schreef like-nath het volgende:
jan smit was echt facking irritant
Daarom Peter van de Veire.
pi_112187092
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:51 schreef Bundesrepublik het volgende:

[..]

Daarom Peter van de Veire.
hmm nouja kan nooit erger zijn dan jan.. :p
pi_112189106
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 00:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Met de act van Sieneke was ook weinig mis.... - Het is alleen draak van een nummer, afkomstig uit een NSF waarbij het publiek uit maar liefst één nummer kon kiezen.
Met die act van Sieneke was genoeg mis. Als je zo'n 'apart' lied instuurt, moet je er in elk geval voor zorgen dat de act ook volledig over de top is. Compleet met kaasmeisjes in klederdracht, die vrolijk een klompendans doen en met tulpen strooien ofzo. Nu was het weinig anders dan de serieuze act van het uitermate normale Deense liedje van dit jaar, maar dan met een draaiorgel op de achtergrond. Het NSF en het lied waren bedroevend, maar met de act had je best nog bepaalde stemmers kunnen trekken, want het was nu al 11e bij de televoting.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:35:46 #90
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_112189845
Ik zou serieus Brandi Russel maar eens bellen. Ze wil dolgraag, maakt het soort muziek dat over het algemeen goed scoort op het ESF en heeft een Zweeds team achter haar staan. Niet onbelangrijk als volgend jaar de finale juist daar is.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_112196788
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:25 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Met die act van Sieneke was genoeg mis. Als je zo'n 'apart' lied instuurt, moet je er in elk geval voor zorgen dat de act ook volledig over de top is. Compleet met kaasmeisjes in klederdracht, die vrolijk een klompendans doen en met tulpen strooien ofzo. Nu was het weinig anders dan de serieuze act van het uitermate normale Deense liedje van dit jaar, maar dan met een draaiorgel op de achtergrond. Het NSF en het lied waren bedroevend, maar met de act had je best nog bepaalde stemmers kunnen trekken, want het was nu al 11e bij de televoting.
Dit dus... die achtergrondzangeressen in het zwart wiegelend erachter :')
pi_112199104
Je kunt je nog steeds afvragen of het ook niet mis gaat bij de selectiecommissie van de nummers. Vorig jaar waren er zes artiesten, maar stel je kiest 10 of 12 nummers voor het NSF... wie kiest die nummers uit?? Iemand van de TROS? Ik heb niet het idee dat de smaak van de TROS de smaak van Europa is :')
pi_112199402
Die selectiecommissie bestaat uit Daniel Dekker en cs... I rest my case...

Maar je hebt zeker gelijk... het gaat al fout bij de selectiecommissie...

Ik hoop echt zo dat ze de MF-procedure weer eens gaan gebruiken.... 4 voorrondes, herkansing hoeft van mij dan nog niet eens, en dan de beste 8 in de finale.... en dan 8 buitenlandse jury's om punten vragen, en de rest met televote... en hou die formule gewoon eens een paar jaar vast ipv elk jaar weer iets nieuws te verzinnen... we waren in 2003, 2004 en 2005 echt niet slecht bezig en toen hadden we ook deze formule
pi_112200083
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 00:20 schreef TheVulture het volgende:
Die selectiecommissie bestaat uit Daniel Dekker en cs... I rest my case...

Maar je hebt zeker gelijk... het gaat al fout bij de selectiecommissie...

Ik hoop echt zo dat ze de MF-procedure weer eens gaan gebruiken.... 4 voorrondes, herkansing hoeft van mij dan nog niet eens, en dan de beste 8 in de finale.... en dan 8 buitenlandse jury's om punten vragen, en de rest met televote... en hou die formule gewoon eens een paar jaar vast ipv elk jaar weer iets nieuws te verzinnen... we waren in 2003, 2004 en 2005 echt niet slecht bezig en toen hadden we ook deze formule
Het lijkt mij inderdaad ook beter om uit meerdere artiesten te kunnen kiezen. Ik had alleen het idee dat ze willen gaan voor één artiest, en daarbij dan een hele act neerzetten. Eigenlijk is het dan meer een verkapte vorm van promotie voor die artiest. Toevallig gaat diegene dan ook naar het ESF, maar ach.. eigenlijk gaat het meer om de promotie van het uit te komen album 8)7
pi_112204186
Mijn advies aan de TROS... Stop ermee en besteedt het Songfestival uit aan de AVRO.
Het leven leeft
pi_112207194
Kies eens iemand die, als je die op een podium voor duizenden mensen zet, er ook gewoon staat. Iemand met een persoonlijkheid en uitstraling die een lied goed kan brengen.

Maar ik vrees dat het weer een gedateerd popdeuntje worden gezongen door een lief, jong meisje in een lelijke jurk en met een act die niet opvalt. :{
  woensdag 30 mei 2012 @ 13:03:44 #97
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_112211379
Concentreer je misschien eens gewoon op de zangkwaliteiten bij de selecties? Als je naar die jongen van Estland kijkt, dan kan die dus moeiteloos van een uithaal overgaan op de volgende zin. Zonder hapering, zicht- of hoorbare ademhaling. Dat is hondsmoeilijk, dat kunnen alleen echte getalenteerde zangers, die zeer goed geschoold zijn. Dan kun je het je ook veroorloven om de act simmel te houden, als je zo weinig mogelijk geld wil uitgeven...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_112233364
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Concentreer je misschien eens gewoon op de zangkwaliteiten bij de selecties? Als je naar die jongen van Estland kijkt, dan kan die dus moeiteloos van een uithaal overgaan op de volgende zin. Zonder hapering, zicht- of hoorbare ademhaling. Dat is hondsmoeilijk, dat kunnen alleen echte getalenteerde zangers, die zeer goed geschoold zijn. Dan kun je het je ook veroorloven om de act simmel te houden, als je zo weinig mogelijk geld wil uitgeven...
Meestal gaat het met de zang voor Nederland nog wel goed. Joan of Treble overtuigden dan misschien niet, maar het is niet zo dat Edsilia, Hind of Glennis Grace faalden op dat gebied. In alle gevallen was de act wel slecht, en de liedjes te onopvallend of te zwak.
pi_112234650
Ik lees dit trouwens nu pas:

quote:
TROS blijft zich inzetten voor songfestival
BAKOE - De TROS wil alles op alles zetten om volgend jaar weer een Nederlandse afvaardiging naar het Eurovisiesongfestival te sturen.

Ondanks de uitschakeling van Joan Franka donderdag in de halve finale van het liedjesfestijn en de geplande bezuinigingen die de omroep boven het hoofd hangen. Dat zei directeur Peter Kuipers vrijdag.

''We gaan ons uiterste best doen om er weer bij te zijn volgend jaar. De teleurstellende uitslag van donderdag inspireert ons alleen maar meer.'' De TROS organiseert sinds 2010 het Nationaal Songfestival.

Joan kreeg donderdag in Azerbeidzjan niet genoeg stemmen van publiek en vakjury voor een finaleplaats. Het is voor de achtste keer op rij dat Nederland niet weet door te dringen tot de eindstrijd van het festival.

Verslagen

Kuipers: ''We zijn verslagen en terneergeslagen. Vooral omdat we echt rekenden op een plek tussen de beste tien. Misschien niet in de top 5, maar zeker in de top 10.''

De omroepdirecteur kon vrijdag nog niet aangeven waar het volgens hem is misgegaan. ''Ik heb er nog geen diepgaande analyse op losgelaten. We moeten het eerst even laten bezinken.''

Na afloop van de halve finale heeft het team van de TROS Joan en haar band in het hotel opgevangen met champagne en taart. ''We hebben toch een feestje gevierd, want iedereen heeft enorm zijn best gedaan.''

Joan en haar team keren zondag terug naar Nederland. De 22-jarige Rotterdamse heeft nog niet besloten of ze zaterdagavond in de Crystal Hall in Bakoe de finale van het Eurovisiesongfestival bijwoont.

John de Mol, die zich als producent ontfermde over het Nationaal Songfestival, wil zich niet uitlaten over de prestaties van zijn The Voice of Holland-pupil. ''We hebben er als Talpa alles aan gedaan om er iets moois van te maken. Nooit eerder stuurde Nederland een regisseur mee met de artiest. De act was prima'', liet de woordvoerder van De Mol vrijdag weten.
Bron

Top 10 als in top 10 van de finale? :')__10x Hebben ze soms geen realiteitsbesef? Ik weet wat we moeten doen: Laat FOK! het organiseren met een onbeperkte budget :7
pi_112235150
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:48 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
Ik lees dit trouwens nu pas:

[..]

Bron

Top 10 als in top 10 van de finale? :')__10x Hebben ze soms geen realiteitsbesef? Ik weet wat we moeten doen: Laat FOK! het organiseren met een onbeperkte budget :7
Amsterdam 2014. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')