Ditquote:Op maandag 28 mei 2012 12:50 schreef Leandra het volgende:
Zoals ik al zei: absurd dat er voor zo'n apothekers-opleiding voor een BBL-variant gekozen wordt. Op de grens van onverantwoord.
De meeste BBL-opleidingen zijn voor banen waar je vroeger na je LTS/LEAO/Mavo ging werken, en ja, dan moest je ook nog eea leren, maar daar was de (betaalde) inwerkperiode voor.
Dat iedereen nu tot z'n 18de naar school moet wil niet zeggen dat er geen banen meer zijn waar je geen MBO2 voor nodig hebt, het wil vooral zeggen dat die 2 jaar opleiding een verkapte baan zijn.
Grotere onzin bestaat niet.quote:Op maandag 28 mei 2012 11:30 schreef Scorpie het volgende:
Polen ownen gewoon de Nederlanders als het om werken aankomt. Zij weten hoe het moet, zijn hardwerkend, klagen niet, zijn dankbaar en willen het liefst 24 uur per dag werken.
De bijstands-Nederlander is een dikke volgevreten luie pad die aan het staatsinfuus hangt en domweg vergeten is dat hij op eigen benen dient te staan. Helaas planten dat soort ruggegraatloze figuren zich ook nog eens voort waardoor de kinderen van dit soort mensen ook al weer met een 1-0 achterstand de wereld in komen. Die leren van Paps en Mams namelijk dat het heul normaal is om op kosten van Vadertje Staat te leven en totaal geen ambitie te hebben in het leven.
Voor een appel en een ei? Het minimumloon in NL is gewoon extreem hoog. Er wordt niet gewerkt voor een appel en een ei! Er wordt gewerkt voor een heel behoorlijk salaris.quote:Op maandag 28 mei 2012 12:44 schreef erodome het volgende:
Wat je zegt is niet geheel waar, je spreekt een halve waarheid, nederlanders verrekken het vooral om voor een appel en een ei zich echt kapot te werken en dan vooral ook niet te zeuren over een uurtje extra zwaar lichamelijk werk voor hetzelfde geld.
Ik heb ook kutwerk gedaan vroeger. Als je leuk werk wil, prima... maar als je dat niet kan krijgen, dan moet je maar kutwerk doen.quote:Ik ken het werk, heb het zat gedaan in mijn leven, het is keihard werken en veel bazen zijn echte rotzakken die met de figuurlijke zweep rondlopen. Heb bv in een aardewerkfabriek gewerkt waar het echt heet was door de ovens, maar waar je niet eens even tussendoor een slok water mocht nemen, echt alleen maar in de pauze's die echt geen seconde langer mochten duren, waar je echt zwaar gezeur en dreigementen over korten over kreeg. Daar werken nu alleen nog maar polen, die bang zijn weggestuurd te worden, wat erg makkelijk kan in die uitzendconstructie.
Zelfde bij een aantal andere bedrijven die ik ken, die staan gewoon bekend als slechte werkgevers. Dat gaat een stuk verder dan te lam zijn om te willen werken.
Dat zijn frauduleuze constructies die bestreden worden.quote:Je spreekt ook halve waarheden over wat polen kosten, als ze hier echt officieel wonen kosten ze hetzelfde, ook als ze hier tijdelijk voor werk komen wonen. Maar veel polen wonen hier officieel niet, die werken via poolse uitzendbureau's, dat betekend dat uiteindelijk de pool goedkoper is dan de nederlandse arbeidskracht, belastingtechnisch dus.
Ik weet heel zeker dat ik onderscheid heb gemaakt tussen diegenen die kunnen werken en diegenen die niet kunnen werken (w.o. diegenen die niet kunnen werken omdat ze geen baan kunnen krijgen).quote:Op maandag 28 mei 2012 12:46 schreef Cherna het volgende:
Waarom is het zo moeilijk voor jou te begrijpen dat er al altijd al wwers en bijstanders zijn geweest. Ik werk nu 31 jaar en heb nooit anders meegemaakt.
Nu de crisis er is, die iedereen wel eens een keer in zijn leven meemaakt verschijnt de ene thread naar de andere over het afschaffen van het sociaal stelsel en dat iedereen die in de bijstand zit maar lui is want er is werk zat.
Werk in de kassen is ook perspectief. Je kan wel tegen iemand met zeer beperkte mogelijkheden zeggen dat als hij hard werkt dat hij later ook de opzichter kan worden, maar dan hou je iemand voor de gek.quote:Daarbij waar haal je uit dat ik tegen mensen opkijk die dit werk doen. Integendeel ik wil juist dat deze mensen eerlijk behandeld worden.
Dat jij misschien het Rijnlandmodel niet ziet zitten waarbij je mensen een perspectief kunt bieden waardoor je meer stabiliteit in de samenleving krijgt is dan een meningsverschil.
Roepen dat de bijstand een verzekering is, dat is pas onzin. Totaal van de pot gerukt. Woorden schieten tekort voor zoiets.quote:
Je leest niet goed: apothekers-assistente.quote:Op maandag 28 mei 2012 12:50 schreef Leandra het volgende:
Zoals ik al zei: absurd dat er voor zo'n apothekers-opleiding voor een BBL-variant gekozen wordt. Op de grens van onverantwoord.
Moet ik weer begrijpen dat mijn vrouw, als zijnde de persoon die ze in dienst heeft, er minder verstand van heeft dan "de fokker met een mening"?quote:De meeste BBL-opleidingen zijn voor banen waar je vroeger na je LTS/LEAO/Mavo ging werken, en ja, dan moest je ook nog eea leren, maar daar was de (betaalde) inwerkperiode voor.
Dat iedereen nu tot z'n 18de naar school moet wil niet zeggen dat er geen banen meer zijn waar je geen MBO2 voor nodig hebt, het wil vooral zeggen dat die 2 jaar opleiding een verkapte baan zijn.
Jawel hoor: BBL is een constructie om te kunnen betalen onder het minimumloon. Dat is zonder enige twijfel grotere onzin.quote:
Dat mag jij vinden. Totdat je zelf de straat op geschopt word. Dat jij je gek laat maken door een stel klaplopers die er altijd wel zullen zijn dat is jou probleem. Die klaplopers zijn er altijd al geweest en dat zal ook nooit veranderen.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Roepen dat de bijstand een verzekering is, dat is pas onzin. Totaal van de pot gerukt. Woorden schieten tekort voor zoiets.
Ja, heel behoorlijk, zo behoorlijk dat mensen dan met z'n 2-en werken en dan nog elk dubbeltje om moeten draaien.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voor een appel en een ei? Het minimumloon in NL is gewoon extreem hoog. Er wordt niet gewerkt voor een appel en een ei! Er wordt gewerkt voor een heel behoorlijk salaris.
Tuurlijk, mee eens, handje ophouden als dat niet absoluut noodzakelijk is ben ik niet voor.quote:Ik heb ook kutwerk gedaan vroeger. Als je leuk werk wil, prima... maar als je dat niet kan krijgen, dan moet je maar kutwerk doen.
Ik ben ook nergens weggestuurd, maak je maar geen zorgen, maar dat maakt niet dat het leuke bazen waren die niet de zweep eroverheen haalde.quote:Overigens, ik herken dat van die slechte werkgevers niet zo. Met mij liepen ze altijd weg. Gewoon, omdat ik niet zeurde en 110% gaf.
Het gebeurd alleen vrij vaak en er zijn mazen waardoor dit nogsteeds legaal mogelijk is.quote:Dat zijn frauduleuze constructies die bestreden worden.
Over halve waarheden gesproken!
Jij weet het nu ook al beter dan het Nibud?quote:Op maandag 28 mei 2012 13:30 schreef Leandra het volgende:
Nee, het minimumloon in NL is niet extreem hoog, zeker niet als je het in verhouding zet tot de kosten van levensonderhoud.
Het minimumloon in NL is gelijk aan het bestaansminimum voor een gezin.
Dus dan zal het ook zijn dat het bestaansminimum in NL extreem hoog is.
Maar het bestaansminimum is iig geen vetpot.
De straat op worden geschopt is een keuze.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:34 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. Totdat je zelf de straat op geschopt word. Dat jij je gek laat maken door een stel klaplopers die er altijd wel zullen zijn dat is jou probleem. Die klaplopers zijn er altijd al geweest en dat zal ook nooit veranderen.
Waarom heb je dan tussen de 550 en 650 euro netto als je 32 uur werkt. Als het een opleiding(studie) zou zijn waarom krijgen ze dan geen studiefinanciering en studenten OV etc.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jawel hoor: BBL is een constructie om te kunnen betalen onder het minimumloon. Dat is zonder enige twijfel grotere onzin.
Dat moet je toch ff toelichten.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De straat op worden geschopt is een keuze.
Als je met twee keer minimumloon nog niet rond kan komen heb je geen probleem aan de inkomstenkant.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:34 schreef erodome het volgende:
Ja, heel behoorlijk, zo behoorlijk dat mensen dan met z'n 2-en werken en dan nog elk dubbeltje om moeten draaien.
Fabel. We hebben goedkope supermarkten. Wonen is relatief goedkoop voor mensen met een laag inkomen (vanwege de huurtoeslag). Zorg is relatief goedkoop voor mensen met een laag inkomen.quote:Misschien is het minimumloon hier hoog vergeleken met andere landen, maar de kosten zijn ook hoog.
Mijn voormalige Roemeense huishoudster gaf een compleet ander beeld. Bepaalde zaken waren wel wat goedkoper, maar het verschil was niet zo drastisch en je kon in NL veel beter rondkomen van minimumloon dan dat de gemiddelde Roemeen daar rond kan komen met een laag betaald baantje.quote:Nog niet zo lang geleden gepraat met jonge mensen in roemenie die een prachtig droombeeld bij oa nederland hadden, die schrokken zich de pleuris toen ze de kosten hoorde die wij hier hebben.
Onze levensstandaard is extreem hoog. Ik vrees dat veel mensen in NL denken dat alles hier maar normaal is, maar dat is dus niet zo. Maar hé, als je denkt dat het elders beter is... dan zou ik snel gaan. Kom je nog van een koude kermis thuis!quote:Het is gewoon een appel en een ei tegenover het werk wat verricht wordt, het is alles behalve een vetpot en echt zwaar werk.
Ik verwacht van niemand dat hij zijn werk leuk vindt. Dat hoef je niet te vinden. En ja, mensen zijn snel geneigd om neer te kijken op mensen die laagbetaald werk doen en ten onrechte. Ik ga niet graag naar een vieze plee en ik hou er niet van om ze zelf te poetsen (laat staan bij een ander).quote:Tuurlijk, mee eens, handje ophouden als dat niet absoluut noodzakelijk is ben ik niet voor.
Maar het is kutwerk, het is keihard werken en het is vaak ook nog erg ondankbaar.
Ik noem dat zwakkelingen. Een van de redenen dat ik zoveel respect heb voor iemand die een laagbetaalde baan uitoefent: die zeikt niet, die werkt gewoon.quote:Ik ben ook nergens weggestuurd, maak je maar geen zorgen, maar dat maakt niet dat het leuke bazen waren die niet de zweep eroverheen haalde.
Het waren dan ook vooral de mensen die dachten even tijdelijk dan toch werk te hebben die gillend wegliepen, toch maar liever even een uitkering gingen trekken tot ze weer een kantoorbaan hadden, simpelweg omdat ze het niet trokken.
Vertel: in cijfers graag.quote:Het gebeurd alleen vrij vaak
Leg het mij eens even uit. Hoe?quote:en er zijn mazen waardoor dit nogsteeds legaal mogelijk is.
Dat is fraude en wordt bestreden. En voor de goede orde: bijstand ontvangen terwijl je kan werken is ook fraude.quote:En dat dingen niet mogen, tja, zo houden die werkgevers volgens jou vast ook niet van zwart geld en constructie's waardoor werknemers zo goedkoop mogelijk zijn, ook al levert dat aardig wat gezeik op.
Ik wilde vooral zeggen dat je er gewoon van rond kan komen, sterker nog: dat je nog een beetje overhoud voor leuke dingen.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:38 schreef Leandra het volgende:
Wou je zeggen dat bijstand meer is dan het bestaansminimum?
Geen idee. Daar zou ik dan eens induiken. Is ze lid van een vakbond?quote:Op maandag 28 mei 2012 13:42 schreef Cherna het volgende:
Waarom heb je dan tussen de 550 en 650 euro netto als je 32 uur werkt.
Omdat je niet aan de voorwaarden voldoet. Het is niet zo dat je bij iedere opleiding ook stufi krijgt.quote:Als het een opleiding(studie) zou zijn waarom krijgen ze dan geen studiefinanciering en studenten OV etc.
Ons niveau kwa wonen ligt erg hoog. En ik kan mij de tijd niet heugen dat je als 18 jarige een zelfstandige woonruimte kon betalen zonder huursubsidie.quote:Voorheen kon je als 18 jarige na je LTS prima zelfstandig wonen zonder allerlei toeslagen.
Iets klopt er niet en dat weet je zelf ook wel.
Als alleenstaande wellicht, maar met een gezin kun je er zeker niet van rondkomen en overhouden, en al helemaal niet als je een auto nodig hebt om op je werk te komen waar je het minimumloon verdient.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik wilde vooral zeggen dat je er gewoon van rond kan komen, sterker nog: dat je nog een beetje overhoud voor leuke dingen.
Ik wil daar in alle eerlijkheid aan toevoegen dat het Nibud ook constateert dat er specifieke gevallen zijn die wel een problematisch laag inkomen hebben, maar daar vallen de werknemers met minimumloon niet onder.
Laag. WML voor jongeren is nl. wel aan de lage kant.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:44 schreef Leandra het volgende:
Hoeveel is het wettelijk minimumloon voor een 18-jarige?
Ik zit mobiel dus ik kan de cijfers zo niet even boven water krijgen, en een bruto/netto berekening maken wordt m nu helemaal niet, dus ik kan niet beoordelen of 550-650 netto per maand voor een 18/19 jarige iig minimumloon is.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Laag. WML voor jongeren is nl. wel aan de lage kant.
Een auto is dan ook niet vanzelfsprekend. Fietsen is een stuk goedkoper.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:53 schreef Leandra het volgende:
Als alleenstaande wellicht, maar met een gezin kun je er zeker niet van rondkomen en overhouden, en al helemaal niet als je een auto nodig hebt om op je werk te komen waar je het minimumloon verdient.
Dan zoek ik het voor je op!quote:Op maandag 28 mei 2012 13:57 schreef Leandra het volgende:
Ik zit mobiel dus ik kan de cijfers zo niet even boven water krijgen, en een bruto/netto berekening maken wordt m nu helemaal niet, dus ik kan niet beoordelen of 550-650 netto per maand voor een 18/19 jarige iig minimumloon is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |