abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111982435
quote:
Noodverordening in Wijk aan Zee om gasstoring
WIJK AAN ZEE - De burgemeester van Wijk aan Zee heeft een noodverordening afgekondigd in een poging de gasstoring te verhelpen. Wijk aan Zee zit sinds donderdagochtend zonder gas. Om het probleem te verhelpen is het nodig bij alle aangesloten 1200 huishoudens de gaskraan dicht te draaien. Naar verwachting lukt dit pas aan het einde van de avond.

Met de noodverordening krijgen medewerkers van netbeheerder Stedin toestemming om zelf de gaskraan dicht te draaien in woningen waar niemand thuis is. Vanaf 17.00 uur mogen ze de woningen betreden. Dit gebeurt in aanwezigheid van een politieagent en een slotenmaker. Het gaat om ongeveer 500 woningen.

Pas als alle gaskranen dicht zijn, kan de storing worden verholpen. De slotenmaker maakt de sloten open met een loper. Het slot wordt bij binnentreden niet geforceerd. De deur wordt na afloop weer op slot gedraaid en er wordt een briefje achtergelaten.

Vakantiewoningen zijn het eerst aan de beurt, net als leegstaande panden en woningen waarvan de bewoners op vakantie zijn. Daarna volgen de overige woningen.
STEL nou dat hierbij bijvoorbeeld een drugslab wordt gevonden, ben je dan gewoon keihard de lul? :D
pi_111982477
Lijkt me wel ja. Ik denk niet dat ze een oogje dicht knijpen...
pi_111982511
Goede vraag, wel _O-
Brutal. Fucking. Metal.
pi_111982519
Ik zou ze niet eens toelaten.. ze schrijven maar een handleiding hoe je die kraan dicht moet doen.
Google is your friend, abuse your friends
  PR/Manusje van alles donderdag 24 mei 2012 @ 19:49:36 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_111982528
geen idee. Waarschijnlijk niet.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_111982537
Ja, bij mij in de straat is er ooit bij een brand een wietplantage in een naburig pand gevonden waar niet open werd gedaan toen de brandweer de boel kwam ontruimen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  PR/Manusje van alles donderdag 24 mei 2012 @ 19:49:53 #7
Toezicht is gezond!
pi_111982538
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:49 schreef Metalfrost het volgende:
Ik zou ze niet eens toelaten.. ze schrijven maar een handleiding hoe je die kraan dicht moet doen.
draaien?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_111982541
quote:
Ze gaan nu dus gewoon huizen in waar niemand thuis is met een loper schat ;). Daar kun je weinig tegen doen :D
  PR/Manusje van alles donderdag 24 mei 2012 @ 19:50:50 #9
Toezicht is gezond!
pi_111982569
vraag me af waarom het niet voldoende is om alle centrale afsluiters dicht te zetten... :o
pi_111982641
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
vraag me af waarom het niet voldoende is om alle centrale afsluiters dicht te zetten... :o
Ik vind het ook maar een raar verhaal. Wat gebeurt er als één persoon het vergeet dalijk? Ontploft die zijn huis ofzo? :D
  donderdag 24 mei 2012 @ 19:52:11 #11
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_111982652
Is het dan wel legitiem verkregen bewijsmateriaal?
pi_111982689
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:52 schreef Darkestrah het volgende:
Gezien de noodverordening zou je bijna gaan denken van wel, daarom mijn vraag ;)
  donderdag 24 mei 2012 @ 19:53:45 #13
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_111982712
quote:
Maakt dat uit in Nederland? Volgens mij niet, dacht dat het iets Amerikaans was.
pi_111982735
TS heeft een wietkwekerij in Zeeland :')
pi_111982741
quote:
2s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:53 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Maakt dat uit in Nederland? Volgens mij niet, dacht dat het iets Amerikaans was.
In Nederland kunnen dergelijke zaken ook. :)

Maar goed: je bent inderdaad de lul als dan een kwekerij wordt gevonden, maar dan heb je er dus wel eentje zichtbaar. Je huis mag niet doorzocht worden.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_111982745
quote:
2s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:53 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Jazeker dat dat uitmaakt! Anders zou politie willekeurig huizen gaan betreden door deuren in te rammen, rollen ze in Rotterdam per 1 van de 3 huizen een wietplantage op :').

Dat mag dus niet zomaar.
pi_111982755
quote:
Dat is een goede vraag, misschien worden ze niet vervolgd, maar de drugszooi wordt wel vernietigd lijkt mij.
pi_111982802
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:54 schreef Scorpie het volgende:
:D Ik had hem al verwacht. Nee ik zat met ongelofelijke verbazing te kijken naar de televisie (RTL 4). Zoals je weet uit de VBL-slowchat werk ik in een bedrijf met meer wapens dan het halve Nederlandse politiekorps, dus het is nogal belangrijk dat ik van onbesproken gedrag ben O-)
  donderdag 24 mei 2012 @ 19:56:32 #19
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_111982847
Mag de Belastingdienst in mijn achtertuin kijken met Google Earth?

... Hoe dan ook, inderdaad moeten ze er wel eerst achter komen. En dat zal niet meevallen met een grote schutting. Maar inderdaad kijkt Google Earth daar overheen, en als de inspecteur dus de moeite neemt daar gebruik van te maken dan heb je echt een probleem. Roepen dat het onrechtmatig verkregen bewijs is, gaat je niet helpen. ...

en verder:

... Ik denk met mede de overweging dat als de agente een pootje had gekregen van een collega en zo over de schutting had gekeken, er ook geen sprake was geweest van onrechtmatig verkregen bewijs. ...
  donderdag 24 mei 2012 @ 19:56:43 #20
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_111982855
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:53 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Gezien de noodverordening zou je bijna gaan denken van wel, daarom mijn vraag ;)
De noodverordening heeft niets te maken met de drugs, dus ik denk niet dat de politie daar een zaak van kan maken. Verder weet ik weinig over de wet hoor. :') Ze zouden misschien wel een soort smoes kunnen verzinnen om toch verder te mogen kijken. Een vreemde lucht ofzo.
pi_111982961
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:56 schreef PiRANiA het volgende:
Mag de Belastingdienst in mijn achtertuin kijken met Google Earth?

... Hoe dan ook, inderdaad moeten ze er wel eerst achter komen. En dat zal niet meevallen met een grote schutting. Maar inderdaad kijkt Google Earth daar overheen, en als de inspecteur dus de moeite neemt daar gebruik van te maken dan heb je echt een probleem. Roepen dat het onrechtmatig verkregen bewijs is, gaat je niet helpen. ...

en verder:

... Ik denk met mede de overweging dat als de agente een pootje had gekregen van een collega en zo over de schutting had gekeken, er ook geen sprake was geweest van onrechtmatig verkregen bewijs. ...
Ja maar via Google Earth kijken is wel wat anders als je huis betreden zonder dat de inwoner hhier toestemming toe geeft :{
pi_111982998
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:55 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

:D Ik had hem al verwacht. Nee ik zat met ongelofelijke verbazing te kijken naar de televisie (RTL 4). Zoals je weet uit de VBL-slowchat werk ik in een bedrijf met meer wapens dan het halve Nederlandse politiekorps, dus het is nogal belangrijk dat ik van onbesproken gedrag ben O-)
I know :P
  donderdag 24 mei 2012 @ 19:59:55 #23
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111983002
quote:
Ze doen het ook alleen bij mensen die niet thuis zijn, lampenkap :')
Ok stelletje hokboeren
pi_111983022
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:56 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

De noodverordening heeft niets te maken met de drugs, dus ik denk niet dat de politie daar een zaak van kan maken. Verder weet ik weinig over de wet hoor. :') Ze zouden misschien wel een soort smoes kunnen verzinnen om toch verder te mogen kijken. Een vreemde lucht ofzo.
Het is enkel onrechtmatig verkregen bewijs als ze het verkrijgen op een onrechtmatige manier.
Dus als ze nu je hele huis gaan doorzoeken is het waarschijnlijk onrechtmatig verkregen, als ze bij het naar binnen gaan direct tegen de wietkwekerij aanlopen of de wietkwekerij ruiken dan is het rechtmatig verkregen bewijs
pi_111983134
quote:
Alleen ligt wijk aan zee in noord-holland
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_111983135
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:58 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Ja maar via Google Earth kijken is wel wat anders als je huis betreden zonder dat de inwoner hhier toestemming toe geeft :{
De bewoners hoeven dan ook geen toestemming te geven. :)

Zoals gezegd: de woning mag niet doorzocht worden, dus de plantage kan alleen ontdekt worden als deze merkbaar aanwezig is.
  donderdag 24 mei 2012 @ 20:03:45 #27
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_111983140
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:00 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Het is enkel onrechtmatig verkregen bewijs als ze het verkrijgen op een onrechtmatige manier.
Dus als ze nu je hele huis gaan doorzoeken is het waarschijnlijk onrechtmatig verkregen, als ze bij het naar binnen gaan direct tegen de wietkwekerij aanlopen of de wietkwekerij ruiken dan is het rechtmatig verkregen bewijs
Weet je dit zeker? Het klinkt niet helemaal netjes.
pi_111983160
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:03 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Erm... een wietplantage is niet zo netjes.

Verhaal klopt gewoon :)
pi_111983290
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:03 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De bewoners hoeven dan ook geen toestemming te geven. :)

Zoals gezegd: de woning mag niet doorzocht worden, dus de plantage kan alleen ontdekt worden als deze merkbaar aanwezig is.
Ja maar bij ons moet je het halve huis door voor je de gaskraan gevonden hebt. Dan zou je een potentiële wietplantage best makkelijk kunnen aantreffen.

Of stel mensen met een schietvergunning, die het wapen - stom - op de tafel hebben laten liggen. Die zijn dus gelijk dik de lul?
pi_111983330
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:03 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Bij een buurman, 1 blok verderop, brak in 2005 brand uit... Het begon op zolder, rest mag je zelf invullen...

Kwartier later stonden er een stuk of 20 plantjes op straat en het waren geen vetplanten...

Hij is door de verhuurder het huis uit gezet en zal ook nog wel een flinke boete gekregen hebben.
pi_111983409
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bij een buurman, 1 blok verderop, brak in 2005 brand uit... Het begon op zolder, rest mag je zelf invullen...

Kwartier later stonden er een stuk of 20 plantjes op straat en het waren geen vetplanten...

Hij is door de verhuurder het huis uit gezet en zal ook nog wel een flinke boete gekregen hebben.
Ja maar dan ontstaat de brand dóór de wiet, of bedoel je dat niet?

Ik vind het echt BELACHELIJK dat politie zomaar je huis in gaat met een slotenmaker.
pi_111983426
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:07 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Ja maar bij ons moet je het halve huis door voor je de gaskraan gevonden hebt. Dan zou je een potentiële wietplantage best makkelijk kunnen aantreffen.
Ja, daar kan de politie toch niets aan doen? :) Ze kunnen gewoon niet doorzoeken, maar in een directe weg naar de gaskraan. Als daarbij een plantage ontdekt wordt, is dat jouw probleem. :)

quote:
Of stel mensen met een schietvergunning, die het wapen - stom - op de tafel hebben laten liggen. Die zijn dus gelijk dik de lul?
In die zin, dat ze dat wapen thuis sowieso netjes moeten opbergen, dus als daar vragen over komen, lijkt me dat vrij logisch.
pi_111983456
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:09 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Ja maar dan ontstaat de brand dóór de wiet, of bedoel je dat niet?

Ik vind het echt BELACHELIJK dat politie zomaar je huis in gaat met een slotenmaker.
Wat begrijp je niet aan het woord ''noodverordening''?
pi_111983497
Noodverordening of niet, als ik aanwezig was, kwamen ze het huis niet binnen.
pi_111983505
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:10 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan het woord ''noodverordening''?
Ja omdat mensen geen gas hebben :'). Big fucking deal :D.

Noodverordening roep je op als het -10 is en mensen 5 dagen geen warm water hebben (en dus geen verwarming): niet met 28 graden buiten :D
pi_111983562
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:11 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Noodverordening roep je op als het -10 is en mensen 5 dagen geen warm water hebben (en dus geen verwarming): niet met 28 graden buiten :D
:')

Ja, want gas heb je alleen nodig in de winter :{ :|W
pi_111983592
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:12 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, want gas heb je alleen nodig in de winter :{
Ja wat nou, oeh je kan niet koken en een dag niet douchen, erg zeg _O-. Ik vind het echt een beetje overdreven; TE overdreven om politie zichzelf maar zomaar toegang tot huizen te zien verstrekken.
pi_111983615
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:13 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Ja wat nou, oeh je kan niet koken en een dag niet douchen, erg zeg _O-. Ik vind het echt een beetje overdreven; TE overdreven om politie zichzelf maar zomaar toegang tot huizen te zien verstrekken.
Hoe oud ben je?
pi_111983623
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:11 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Maar de mensen kunnen pas weer gas hebben als alles is afgesloten. En ik denk niet dat men zin heeft te wachten op die ene man die op vakantie is.
pi_111983645
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:11 schreef Metalfrost het volgende:
Als je aanwezig was, hoefden ze niet binnen te komen want dan kon je zelf je gas dichtdraaien :')

Daarnaast... Een paar agenten voeren je zo af in een busje... Kan je hier stoer doen maar in de praktijk zal het geen indruk maken...
pi_111983694
quote:
Je zou niet eens heel even de gasinstallateur binnen laten voor die paar minuten? :')
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 mei 2012 @ 20:15:15 #42
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_111983699
quote:
Ja, wat boeit het dat er ergens een gaslek zit dat potentieel gevaar oplevert :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_111983716
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:13 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Hoe oud ben je?
23. Hoe is dat relevant?

Een huis is zó privé, ik hoef echt niet een agent uit mijn dorp te hebben die het huis inloopt en de sexswing en gigadildo's op de schouw ziet staan. Snap je wat ik bedoel? Ik vind dat zó'n extreme vorm van privacyschending: waarom beginnen ze bijvoorbeeld om 17:00 hiermee en niet 20:00. Dan zijn véél meer mensen thuis uit hun werk.

Of ze wachten één dag: via het nieuws is dan IEDEREEN er van op de hoogte.
  donderdag 24 mei 2012 @ 20:15:46 #44
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111983731
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:11 schreef Metalfrost het volgende:
Gast, lees nou eens een keer wat er staat.Ze willen je huis niet eens binnen als je thuis bent. De verordening is alleen bedoeld voor huizen waar niemand thuis is.
Ok stelletje hokboeren
pi_111983757
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:15 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, wat boeit het dat er ergens een gaslek zit dat potentieel gevaar oplevert :')
Dat gevaar was al gekeerd met het dichtdraaien van de hoofdkraan mutsje :*
pi_111983758
quote:

[..]

Als iemand 3 maand in Zuid Afrika zit moet de rest van het dorp idd maar wachten tot hij terug is :')
pi_111983767
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:15 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

23. Hoe is dat relevant?

Omdat je post als een opstandige puber :')
pi_111983782
quote:

[..]

23. Hoe is dat relevant?

Een huis is zó privé, ik hoef echt niet een agent uit mijn dorp te hebben die het huis inloopt en de sexswing en gigadildo's op de schouw ziet staan. Snap je wat ik bedoel? Ik vind dat zó'n extreme vorm van privacyschending: waarom beginnen ze bijvoorbeeld om 17:00 hiermee en niet 20:00. Dan zijn véél meer mensen thuis uit hun werk.

Omdat ze al verwachten dat het tot laat in de avond duurt. Ze doen vakantiewoningen en dergelijk eerst. Daar wordt gewoon rekening mee gehouden.
pi_111983792
quote:
13s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:15 schreef padlarf het volgende:

[..]

Gast, lees nou eens een keer wat er staat.Ze willen je huis niet eens binnen als je thuis bent. De verordening is alleen bedoelt voor huizen waar niemand thuis is.
Niet goed gelezen dan. Mijn fout :)
pi_111983799
quote:

[..]

23. Hoe is dat relevant?

IEDEREEN?

Als ik 3 maand in Zuid Afrika zit weet ik dat echt niet... Maar de rest van het dorp kan wel ff zonder gas tot ik terug ben...
pi_111983831
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:16 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Omdat je post als een opstandige puber :')
Nee ik vind het serieus schandalig. Ik werk in een sector waar écht gevaarlijke goederen opgeslagen zijn. Daar is lang niet altijd iemand aanwezig. Het idee dat daar zomaar een paar mensen naar binnen kunnen lopen in plaats van mensen 24 uur de tijd te geven via het nieuws hiervan op de hoogte gesteld te worden, vind IK te gek voor woorden.

Ik ben erg op mijn privacy.
pi_111983848
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

IEDEREEN?

Als ik 3 maand in Zuid Afrika zit weet ik dat echt niet...
Het hele dorp kan niet douchen omdat HMF niet wil dat iemand bij hem de kraan dichtdraait :')
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2012 @ 20:17:59 #53
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111983853
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:50 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Ze gaan nu dus gewoon huizen in waar niemand thuis is met een loper schat ;). Daar kun je weinig tegen doen :D
Daarom heeft een echte vent ook een stalen deur met stalen frame en stalen dwarsbalken. Knappe slotenmaker heb je dan als ze dan met een loper je deur open krijgen. Instampen, koevoet et cetera werkt ook niet. Met een snij-brander kan wel, maar dat duurt wel een paar uur voordat ze binnen zijn. :P
pi_111983869
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

IEDEREEN?

Als ik 3 maand in Zuid Afrika zit weet ik dat echt niet... Maar de rest van het dorp kan wel ff zonder gas tot ik terug ben...
Goed punt: desondanks hadden ze - door 1 dag te wachten - 99% van de mensen de mogelijkheid kunnen geven dit te regelen. Die állerlaatste 1% is dan inderdaad een probleem waar deze oplossing evident is: maar ik vind het nu veel te snel gaan
pi_111983908
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:17 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het hele dorp kan niet douchen omdat HMF niet wil dat iemand bij hem de kraan dichtdraait :')
Hé komop, doe niet zo kinderachtig. Het is toch niet raar wat ik zeg? Waarom moet het om 17:00 gebeuren is toch een evidente vraag? Waarom kunnen ze niet één dag wachten zodat mensen zélf wat kunnen regelen is toch een evidente vraag?

Dan koken en douchen mensen maar één dag niet. Het recht op privacy is véél belangrijker dan dat.
pi_111983935
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:17 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Daarom heeft een echte vent ook een stalen deur met stalen frame en stalen dwarsbalken. Knappe slotenmaker heb je dan als ze dan met een loper je deur open krijgen. Instampen, koevoet et cetera werkt ook niet. Met een snij-brander kan wel, maar dat duurt wel een paar uur voordat ze binnen zijn. :P
Bovendien doet je huis dan boem als je met een gasbrander een deur probeert open te maken, als het huis blauw staat van het gas.
pi_111983944
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:17 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Bij ons op het werk is dat dus inderdaad het geval (wapen- en explosievenopslag). Maar ik vind het alsnog van de gekken hoe dit gearrangeerd is.
pi_111983949
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:19 schreef Helpmefok het volgende:
Het recht op privacy is véél belangrijker dan dat.
Niemand is geďnteresseerd in wat je in huis hebt, behalve de gaskraan.
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2012 @ 20:20:27 #59
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111983970
quote:

[..]

Bij ons op het werk is dat dus inderdaad het geval (wapen- en explosievenopslag). Maar ik vind het alsnog van de gekken hoe dit gearrangeerd is.
Daarom heb ik ook zo'n deur.
pi_111983991
quote:

[..]

Hé komop, doe niet zo kinderachtig. Het is toch niet raar wat ik zeg? Waarom moet het om 17:00 gebeuren is toch een evidente vraag? Waarom kunnen ze niet één dag wachten zodat mensen zélf wat kunnen regelen is toch een evidente vraag?

Dan koken en douchen mensen maar één dag niet. Het recht op privacy is véél belangrijker dan dat.
Dat zal een meerderheid niet met je eens zijn, en dat telt in deze afweging.
pi_111984026
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:20 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Niemand is geďnteresseerd in wat je in huis hebt, behalve de gaskraan.
In zulke kleine dorpjes vindt meneer de agent het anders maar wát merkwaardig dat jij als 18 jarig meisje 6 dildo's op de schouw hebt en een sexswing als stoel.

Snap je wat ik bedoel: het gaat niemand wat aan. Geef ze iig. 24 uur de tijd om het zelf te regelen.
pi_111984043
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat zal een meerderheid niet met je eens zijn, en dat telt in deze afweging.
Nou ja, dat is natuurlijk een gok van je. Hoe zouden ze dat moeten constateren?
pi_111984075
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:21 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

In zulke kleine dorpjes vindt meneer de agent het anders maar wát merkwaardig dat jij als 18 jarig meisje 6 dildo's op de schouw hebt en een sexswing als stoel.

Snap je wat ik bedoel: het gaat niemand wat aan. Geef ze iig. 24 uur de tijd om het zelf te regelen.
De meeste gaskranen zitten in de gang.
De gang is meestal gescheiden van de rest van het huis met een deur.

Daarnaast: heel dorp zonder gas omdat één individu niet thuis is? Jammer dan... Deurtje open, gaskraan dicht...
pi_111984101
quote:

[..]

In zulke kleine dorpjes vindt meneer de agent het anders maar wát merkwaardig
De dorpsagent is al een tijdje afgeschaft, hoor....
pi_111984108
quote:

[..]

pi_111984127
quote:

[..]

De meeste mensen denken wel logisch na....
pi_111984142
quote:

[..]

Als ze een tip van je overbuurman krijgen dat er bij jou een hond ligt dood te gaan en jij bent er niet, dan gaan ze ook je huis binnen als je er niet bent.

Zo werkt dat... Afwegingen maken... Mogelijk lijdende hond vs privacy... Lastig...

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 24-05-2012 20:32:42 ]
pi_111984143
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De meeste gaskranen zitten in de gang.
De gang is meestal gescheiden van de rest van het huis met een deur.
Meestal is niet altijd. Bij ons bijvoorbeeld niet.

quote:
Daarnaast: heel dorp zonder gas omdat één individu niet thuis is? Jammer dan... Deurtje open, gaskraan dicht...
Nogmaals: het is er niet één. En als ze 24 uur de tijd geven, kan de grootste massa het zélf oplossen. Die laatste paar kunnen het zelf regelen.

Het gaat nu om 1100 mensen!
pi_111984162
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als ze een tip van je overbuurman krijgen dat er bij jou een hond ligt dood te gaan en jij bent er niet, dan gaan ze ook je huis binnen als je er niet bent.

Zo werkt dat...
Zo makkelijk gaat dat écht niet hoor. En gelukkig maar.
pi_111984210
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:24 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Zo makkelijk gaat dat écht niet hoor.
Ja hoor, dat gaat best. Als ze dat zelf constateren, is toestemming zo gekregen. :) (zie verder trouwens artikel 12 van de Grondwet)
pi_111984217
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:23 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Meestal is niet altijd. Bij ons bijvoorbeeld niet.

[..]

Nogmaals: het is er niet één. En als ze 24 uur de tijd geven, kan de grootste massa het zélf oplossen. Die laatste paar kunnen het zelf regelen.

Het gaat nu om 1100 mensen!
Dat is de helft van de bevolking van het dorp, lijkt me sterk.
pi_111984358
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:25 schreef Taperol het volgende:

[..]

Het is sowieso "Wijk aan Zee" en daar stikt het van de vakantiehuisjes... Als ze daar moeten wachten tot iedereen terug is...
(ook Duitsers die daar een huis in het dorp hebben en er maar 3 maand per jaar zijn) ;)
pi_111984408
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:25 schreef Taperol het volgende:

[..]

Dat werd gezegd bij RTL
pi_111984428
Er kunnen overigens ook bedrijven zijn die gas gebruiken (bakkers, restaurants, etc) en grote schade lijden als je ze niet de volgende dag weer aangesloten zijn.

Ik zou het ook niet tof vinden om iemand in m'n huis te hebben maar uit maatschappelijk oogpunt heb ik er begrip voor.
pi_111984437
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja hoor, dat gaat best. Als ze dat zelf constateren, is toestemming zo gekregen. :) (zie verder trouwens artikel 12 van de Grondwet)
Ja, maar dáár ligt de crux: veel is niet zelf te constateren. Juist om die reden ben je als burger relatief goed beschermd; een roddel van de buren geeft ze niet het recht jouw huis te betreden.
pi_111984453
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:30 schreef MaGNeT het volgende:
Er kunnen overigens ook bedrijven zijn die gas gebruiken (bakkers, restaurants, etc) en grote schade lijden als je ze niet de volgende dag weer aangesloten zijn.
Daar heb je in principe een punt in. Ook dat vind ik niet tegen de schending van mijn privacy opwegen, en dan heb ik een bedrijf waar gas en de reputatie van op tijd leveren van levensbelang zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2012 20:31:20 ]
pi_111984476
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:30 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Ja, maar dáár ligt de crux: veel is niet zelf te constateren. Juist om die reden ben je als burger relatief goed beschermd; een roddel van de buren geeft ze niet het recht jouw huis te betreden.
Ik ben op de hoogte van de regels m.b.t. het binnentreden van een woning (vrijwillig in blauw ;) )
pi_111984504
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:31 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Daar heb je in principe een punt in. Ook dat vind ik niet tegen de schending van mijn privacy opwegen, en dan heb ik een bedrijf waar gas en de reputatie van op tijd leveren van levensbelang zijn.
Jij vindt jouw privacy belangrijker dan buurtgenoten en het gasbedrijf, vermoed ik.
pi_111984516
quote:

[..]

Als dat laatste zo is, dan liggen je prioriteiten echt verkeerd. :)
  donderdag 24 mei 2012 @ 20:32:31 #80
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_111984524
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:47 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

STEL nou dat hierbij bijvoorbeeld een drugslab wordt gevonden, ben je dan gewoon keihard de lul? :D
Hmm. Ik ben benieuwd naar het daadwerkelijke antwoord. Voor zover ik weet zou het moeten vallen onder onrechtmatig verkregen bewijs gezien er geen huiszoekingsbevel was, maar het lijkt mij sterk dat ze het zomaar negeren.
pi_111984546
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:31 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik ben op de hoogte van de regels m.b.t. het binnentreden van een woning (vrijwillig in blauw ;) )
Aaah dat verklaart een hoop. Dat is iets wat ik binnen afzienbare tijd ook wil gaan doen ^O^ alleen ben ik bang dat het te druk blijft in mijn leven ervoor :{.
pi_111984564
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:32 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Als dat laatste zo is, dan liggen je prioriteiten echt verkeerd. :)
Nee niet zozeer; ik heb gewoon een extreme prioriteit liggen bij mijn privacy.
pi_111984573
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:32 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Hmm. Ik ben benieuwd naar het daadwerkelijke antwoord. Voor zover ik weet zou het moeten vallen onder onrechtmatig verkregen bewijs gezien er geen huiszoekingsbevel was, maar het lijkt mij sterk dat ze het zomaar negeren.
Er is geen sprake van een huiszoeking :) (dat mag niet zomaar)
pi_111984621
quote:

[..]

Het kan ipv gas ook om stroom gaan.
In dat geval heb je het over schade als diepvries ontdooien, vissen dood, etc.
pi_111984640
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:33 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Er is geen sprake van een huiszoeking :)
Behalve als de gasmeter onvindbaar is :P
pi_111984671
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:33 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Nee niet zozeer; ik heb gewoon een extreme prioriteit liggen bij mijn privacy.
Ik vind jouw privacy niet opwegen tegen dit belang.
Daar ligt mijn prioriteit ;)
  donderdag 24 mei 2012 @ 20:35:47 #87
351921 CruellaDeVil
pi_111984672
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:33 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Er is geen sprake van een huiszoeking :)
Ja, maar in de door de TS geschetste situatie ontdekken ze dat lab toch op de één of andere manier.
pi_111984691
quote:

[..]

*JIJ* vindt het recht op privacy veel belangrijker dan dat. De rest van het dorp denkt daar misschien anders over. Niet kunnen douchen, niet kunnen koken, geen verwarming, vrij kut, op zich. En een hele dag extra omdat er misschien wel iemand is die illegale of kinky spullen in zijn huis heeft - dat is toch niet te verkopen.

Als je dingen doet die het daglicht niet kunnen verdragen is moet je dat uiteraard zelf weten maar dat is geen reden om een heel dorp een dag lang van gas te beroven. Zorg dan gewoon dat je thuis bent om die gaskraan zelf dicht te draaien en dan is er niks aan de hand.
pi_111984718
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:17 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Nee ik vind het serieus schandalig. Ik werk in een sector waar écht gevaarlijke goederen opgeslagen zijn. Daar is lang niet altijd iemand aanwezig. Het idee dat daar zomaar een paar mensen naar binnen kunnen lopen in plaats van mensen 24 uur de tijd te geven via het nieuws hiervan op de hoogte gesteld te worden, vind IK te gek voor woorden.

Ik ben erg op mijn privacy.
24 uur de tijd geven als ergens een gaslek zit
daarbij waarom wil je niet dat mensen weer zo snel mogelijk gas krijgen
pi_111984726
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het kan ipv gas ook om stroom gaan.
In dat geval heb je het over schade als diepvries ontdooien, vissen dood, etc.
In Rotterdam viel dit jaar al 3 keer de stroom uit. Als ze mijn FLAT (de gas- en electriciteitsaansluiting zit in de portiek) ook maar betreden "voor reparaties" om 17:00, terwijl op dat moment half Nederland nog op zijn werk zit, hebben ze echt enorme bonje met me hoor.
pi_111984747
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:35 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Ja, maar in de door de TS geschetste situatie ontdekken ze dat lab toch op de één of andere manier.
Dat klopt, maar is men er niet specifiek naar op zoek. :) Dat is echt een groot verschil. Er is wel degelijk toestemming om de woning binnen te gaan, maar alleen niet om te doorzoeken. Dan is het merkbaar aantreffen van een plantage gewoon rechtmatig.
pi_111984759
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:36 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

24 uur de tijd geven als ergens een gaslek zit
daarbij waarom wil je niet dat mensen weer zo snel mogelijk gas krijgen
Het lek kon al geen kwaad meer met het dichtdraaien van de hoofdaansluitingen.
pi_111984785
quote:
13s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:36 schreef Farenji het volgende:

[..]

*JIJ* vindt het recht op privacy veel belangrijker dan dat. De rest van het dorp denkt daar misschien anders over. Niet kunnen douchen, niet kunnen koken, geen verwarming, vrij kut, op zich. En een hele dag extra omdat er misschien wel iemand is die illegale of kinky spullen in zijn huis heeft - dat is toch niet te verkopen.

Dat het belang van anderen belangrijk is ben ik met je eens. Beginnen met deze zooi om 17:00 als nog iedereen op zijn werk zit is echter krankjorum.
  FOK!Fotograaf donderdag 24 mei 2012 @ 20:38:58 #94
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_111984852
quote:
Dus alles aan Zee ligt in Zeeland?
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  donderdag 24 mei 2012 @ 20:39:36 #95
351921 CruellaDeVil
pi_111984886
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:37 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat klopt, maar is men er niet specifiek naar op zoek. :) Dat is echt een groot verschil. Er is wel degelijk toestemming om de woning binnen te gaan, maar alleen niet om te doorzoeken. Dan is het merkbaar aantreffen van een plantage gewoon rechtmatig.
Ah, zo bedoelde je het. :)
pi_111985124
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:36 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

In Rotterdam viel dit jaar al 3 keer de stroom uit. Als ze mijn FLAT (de gas- en electriciteitsaansluiting zit in de portiek) ook maar betreden "voor reparaties" om 17:00, terwijl op dat moment half Nederland nog op zijn werk zit, hebben ze echt enorme bonje met me hoor.
Het zal wel flinke indruk maken ^O^
  Eindredactie Games donderdag 24 mei 2012 @ 20:44:33 #97
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_111985164
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:23 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De dorpsagent is al een tijdje afgeshaft, hoor....
dorpsagent, wijkagent, gesubsidieerde standswandelaar, 1 pot nat..
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2012 @ 20:50:38 #98
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111985482
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:44 schreef donald_dick het volgende:

[..]

dorpsagent, wijkagent, gesubsidieerde standswandelaar, 1 pot nat..
Lulkoek! Hier loopt de schout en de baljuw nog elke avond een rondje door het dorp!
pi_111986544
Waar ik van opkijk, en wat eigenlijk nergens hier ter sprake komt is het gebruik van een loper door die slotenmaker. Als er lopers bestaan die op alle sloten passen (ook de later door eigenaren zelf geplaatste sloten) dan vraag ik me af of die lopers ook niet in verkeerde handen kunnen komen, en of een slot dan niet eigenlijk een schijnzekerheid is.
  donderdag 24 mei 2012 @ 21:23:09 #100
211797 Esses
Splendide mendax
pi_111988225
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:05 schreef frederik het volgende:
Waar ik van opkijk, en wat eigenlijk nergens hier ter sprake komt is het gebruik van een loper door die slotenmaker. Als er lopers bestaan die op alle sloten passen (ook de later door eigenaren zelf geplaatste sloten) dan vraag ik me af of die lopers ook niet in verkeerde handen kunnen komen, en of een slot dan niet eigenlijk een schijnzekerheid is.
lockpick gun. try google
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')