Daar heb je in principe een punt in. Ook dat vind ik niet tegen de schending van mijn privacy opwegen, en dan heb ik een bedrijf waar gas en de reputatie van op tijd leveren van levensbelang zijn.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:30 schreef MaGNeT het volgende:
Er kunnen overigens ook bedrijven zijn die gas gebruiken (bakkers, restaurants, etc) en grote schade lijden als je ze niet de volgende dag weer aangesloten zijn.
Ik ben op de hoogte van de regels m.b.t. het binnentreden van een woning (vrijwillig in blauwquote:Op donderdag 24 mei 2012 20:30 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ja, maar dáár ligt de crux: veel is niet zelf te constateren. Juist om die reden ben je als burger relatief goed beschermd; een roddel van de buren geeft ze niet het recht jouw huis te betreden.
Jij vindt jouw privacy belangrijker dan buurtgenoten en het gasbedrijf, vermoed ik.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:31 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Daar heb je in principe een punt in. Ook dat vind ik niet tegen de schending van mijn privacy opwegen, en dan heb ik een bedrijf waar gas en de reputatie van op tijd leveren van levensbelang zijn.
Als dat laatste zo is, dan liggen je prioriteiten echt verkeerd.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:31 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Daar heb je in principe een punt in. Ook dat vind ik niet tegen de schending van mijn privacy opwegen, en dan heb ik een bedrijf waar gas en de reputatie van op tijd leveren van levensbelang zijn.
Hmm. Ik ben benieuwd naar het daadwerkelijke antwoord. Voor zover ik weet zou het moeten vallen onder onrechtmatig verkregen bewijs gezien er geen huiszoekingsbevel was, maar het lijkt mij sterk dat ze het zomaar negeren.quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:47 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
STEL nou dat hierbij bijvoorbeeld een drugslab wordt gevonden, ben je dan gewoon keihard de lul?
Aaah dat verklaart een hoop. Dat is iets wat ik binnen afzienbare tijd ook wil gaan doenquote:Op donderdag 24 mei 2012 20:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik ben op de hoogte van de regels m.b.t. het binnentreden van een woning (vrijwillig in blauw)
Nee niet zozeer; ik heb gewoon een extreme prioriteit liggen bij mijn privacy.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:32 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als dat laatste zo is, dan liggen je prioriteiten echt verkeerd.
Er is geen sprake van een huiszoekingquote:Op donderdag 24 mei 2012 20:32 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Hmm. Ik ben benieuwd naar het daadwerkelijke antwoord. Voor zover ik weet zou het moeten vallen onder onrechtmatig verkregen bewijs gezien er geen huiszoekingsbevel was, maar het lijkt mij sterk dat ze het zomaar negeren.
Het kan ipv gas ook om stroom gaan.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:31 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Behalve als de gasmeter onvindbaar isquote:Op donderdag 24 mei 2012 20:33 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Er is geen sprake van een huiszoeking
Ik vind jouw privacy niet opwegen tegen dit belang.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:33 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Nee niet zozeer; ik heb gewoon een extreme prioriteit liggen bij mijn privacy.
Ja, maar in de door de TS geschetste situatie ontdekken ze dat lab toch op de één of andere manier.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:33 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Er is geen sprake van een huiszoeking
*JIJ* vindt het recht op privacy veel belangrijker dan dat. De rest van het dorp denkt daar misschien anders over. Niet kunnen douchen, niet kunnen koken, geen verwarming, vrij kut, op zich. En een hele dag extra omdat er misschien wel iemand is die illegale of kinky spullen in zijn huis heeft - dat is toch niet te verkopen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:19 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Hé komop, doe niet zo kinderachtig. Het is toch niet raar wat ik zeg? Waarom moet het om 17:00 gebeuren is toch een evidente vraag? Waarom kunnen ze niet één dag wachten zodat mensen zélf wat kunnen regelen is toch een evidente vraag?
Dan koken en douchen mensen maar één dag niet. Het recht op privacy is véél belangrijker dan dat.
24 uur de tijd geven als ergens een gaslek zitquote:Op donderdag 24 mei 2012 20:17 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Nee ik vind het serieus schandalig. Ik werk in een sector waar écht gevaarlijke goederen opgeslagen zijn. Daar is lang niet altijd iemand aanwezig. Het idee dat daar zomaar een paar mensen naar binnen kunnen lopen in plaats van mensen 24 uur de tijd te geven via het nieuws hiervan op de hoogte gesteld te worden, vind IK te gek voor woorden.
Ik ben erg op mijn privacy.
In Rotterdam viel dit jaar al 3 keer de stroom uit. Als ze mijn FLAT (de gas- en electriciteitsaansluiting zit in de portiek) ook maar betreden "voor reparaties" om 17:00, terwijl op dat moment half Nederland nog op zijn werk zit, hebben ze echt enorme bonje met me hoor.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het kan ipv gas ook om stroom gaan.
In dat geval heb je het over schade als diepvries ontdooien, vissen dood, etc.
Dat klopt, maar is men er niet specifiek naar op zoek.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:35 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Ja, maar in de door de TS geschetste situatie ontdekken ze dat lab toch op de één of andere manier.
Het lek kon al geen kwaad meer met het dichtdraaien van de hoofdaansluitingen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:36 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
24 uur de tijd geven als ergens een gaslek zit
daarbij waarom wil je niet dat mensen weer zo snel mogelijk gas krijgen
Dat het belang van anderen belangrijk is ben ik met je eens. Beginnen met deze zooi om 17:00 als nog iedereen op zijn werk zit is echter krankjorum.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
*JIJ* vindt het recht op privacy veel belangrijker dan dat. De rest van het dorp denkt daar misschien anders over. Niet kunnen douchen, niet kunnen koken, geen verwarming, vrij kut, op zich. En een hele dag extra omdat er misschien wel iemand is die illegale of kinky spullen in zijn huis heeft - dat is toch niet te verkopen.
Dus alles aan Zee ligt in Zeeland?quote:
Ah, zo bedoelde je het.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:37 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat klopt, maar is men er niet specifiek naar op zoek.Dat is echt een groot verschil. Er is wel degelijk toestemming om de woning binnen te gaan, maar alleen niet om te doorzoeken. Dan is het merkbaar aantreffen van een plantage gewoon rechtmatig.
Het zal wel flinke indruk makenquote:Op donderdag 24 mei 2012 20:36 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
In Rotterdam viel dit jaar al 3 keer de stroom uit. Als ze mijn FLAT (de gas- en electriciteitsaansluiting zit in de portiek) ook maar betreden "voor reparaties" om 17:00, terwijl op dat moment half Nederland nog op zijn werk zit, hebben ze echt enorme bonje met me hoor.
dorpsagent, wijkagent, gesubsidieerde standswandelaar, 1 pot nat..quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De dorpsagent is al een tijdje afgeshaft, hoor....
Lulkoek! Hier loopt de schout en de baljuw nog elke avond een rondje door het dorp!quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:44 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dorpsagent, wijkagent, gesubsidieerde standswandelaar, 1 pot nat..
lockpick gun. try googlequote:Op donderdag 24 mei 2012 21:05 schreef frederik het volgende:
Waar ik van opkijk, en wat eigenlijk nergens hier ter sprake komt is het gebruik van een loper door die slotenmaker. Als er lopers bestaan die op alle sloten passen (ook de later door eigenaren zelf geplaatste sloten) dan vraag ik me af of die lopers ook niet in verkeerde handen kunnen komen, en of een slot dan niet eigenlijk een schijnzekerheid is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |