Op zondag 27 mei 2012 20:44 schreef Mandéra het volgende:[..]
Bij deze dus:
Zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen had ik eerst contact met Bill van Waveshirts opgenomen over 2 voetbalshirts die ik graag wilde bestellen.
Aangezien het bijna een week duurde (en ik niet zolang geduld had) voordat hij reageerde op mijn mailtje, ben ik uitgeweken naar 9footballshirt.com
Laten we het er maar op houden dat hij te veel bami gegeten had of op de vlucht was voor de Thaise dienders.

Maar goed 9footballshirt.com it is! De site is om te beginnen al een stuk klantvriendelijker dan Waveshirts, uiteraard nog lang geen 10, maar zulke dingen moet je maar op de koop toenemen lijkt me.
Ik wilde de volgende shirts hebben:
1x Nederland Thuis 12/14 , maat M, zonder bedrukking, met patch Euro 2012.
1x Barcelona Uit Long Sleeve 11/12, maat M, met bedrukking Xavi, nummer 6.
Zo gezegd, zo gedaan, beide shirts werden verkocht door deze handel dus ik was een blij man.
Het Barcelona shirt was wel een gevalletje , Any name/Any number, wat inhoud dat ik de gegevens zelf moest invoeren. Geen probleem natuurlijk, maar het is dan toch altijd even billen knijpen of het wel helemaal over komt daar.
De totaalprijs van deze bestelling was $ 63,99 – omgerekend zo'n 50 euro. Ik heb de shirts besteld op 16 mei.
Direct na bestelling veranderde de status in “Awaiting Shipment” , aangezien het Barcelona shirt nog bedrukt moest worden. Volgens de site zou dit 3 tot 5 werkdagen gaan duren.
Op 22 mei kreeg ik wederom een mailtje, “Shipped” ! Goed nieuws dus, 4 werkdagen tussen bestellen en verzenden. Netjes binnen de marge dus.
Ik kreeg een Track & Trace nummer in deze mail die eindigde op DE. Op de site kun je een link vinden naar de website om jou bestelling te volgen. Merk op dat er gebruik wordt gemaakt van verschillende vervoerders, vanuit verschillende landen. Ik kwam via de link aldaar uit op de website van Deutsche Post, verzonden vanuit Duitsland zou je denken???
Schijnbaar toch niet, na het inkloppen van het trackingnummer kreeg ik een pagina voorgeschoteld met de melding dat mijn pakketje op dat moment in Bangkok, Thailand lag.
De logica in dit process ontbreekt bij mij dus...
Maar nu gaan we in een sneltreinvaart, 23 mei keek ik weer even op de Track & Trace site en zag ik dat het pakketje inmiddels in Frankfurt, Duitsland was beland!
Weer een dag later, 24 mei, was de status veranderd naar “The item has been scanned in the destination country, The Netherlands. This is the last status update.”
Ik dacht dat ik het dan de volgende dag wel in huis zou hebben maar er zat toch nog een dagje tussen, op 26 mei, 10 dagen na bestellen, werd het pakketje afgeleverd door de postbode.
Dan nu hetgeen waarom het draait, de shirts.
Te beginnen met het Nederlands elftal thuisshirt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals je kunt zien is het KNVB logo niet genaaid maar geplakt. Ik geloof dat het op menig ander shirt dat ik hier heb gezien wel genaaid zit. Het Nike logo is van hetzelfde kaliber, misschien ze je dit iets minder goed op de foto's.
Ik heb er ook een Euro 2012 badge op laten plaatsen, dit is wel een echte “badge” , de tekst helaas niet overal even duidelijk, het ziet er soms wat vervaagd uit.
Voor de liefhebbers, er zitten geen zogenoemde “T-bars” op zoals je kunt zien, ik heb ook eigenlijk geen idee wat het nu van deze dingen is.
Dan shirt nummer 2, Barcelona Uit 11/12 Long Sleeve:
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeer mooi shirt, al zeg ik het zelf, zeker in tegenstelling tot het nieuwe uitshirt.

Alle logo's & patches zitten er ook echt op, geen plakstrips dus. De spreuk “mes que un club” staat in de hals. De bedrukking ziet er opvallend goed uit, voorzien van het Barca logo, het Nike logo is ook genaaid i.p.v een plakker op het Oranje shirt. Dit shirt komt op mij “echter” over!
Over de mouwen en schouders lopen overigens grijze strips.
Beide shirts zitten erg lekker. De maat is perfect, mijn gewone kledingmaat is ook M, deze shirts vallen niet overdreven klein of groot uit. Gewoon aan je maat houden dus.
Ik ben dus over het algemeen erg te spreken over 9footballshirt!
Ohja, eigenlijk valt heel dit verhaaltje in het niet als je de “authentic” labels naast elkaar legt.

SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, conclusie: wie op een site als deze zijn shirts haalt, is tenminste geen dief van zijn eigen portomonee!

Hopelijk heeft menig lezer iets aan dit verhaal. Als er vragen zijn , dan hoor ik het graag!
Ik heb hem godverdomme nog steeds niet. 11 Mei shipped -.-