En dat is tegen het zere been van Bruyneel, note bene in het thuisland van de ploeg (waar het rechtspersoon geregistreerd staat althans)quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:38 schreef TheArt het volgende:
Poels wint in Luxemburg en pakt de leiding
Hij legt heel RadioShack erop. Hij was in de slotfase weg met Klöden, Frank Schleck en Fuglsang, maar eerst moest Klöden lossen en daarna legde hij de andere twee erop in de sprint
Binnenkort het NK?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:38 schreef Leatherface het volgende:
Ah ja, dat was hem inderdaad. Hij pikt zo af en toe wat leuke overwinninkjes mee. Hopelijk is dit een opmaat naar meer binnenkort.
Mooie impressiequote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:41 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vandaag met de motor de 1e 50km van de touretappe (Luik-Seraing) gereden.
Tot aan Pepinster rijdt men langs de Vesder en is het dus vlak.
Daarna gaat men zuidoostwaarts en krijgt men het 1e collletje.
De Côte de Cokaifagne Een klim van circa 3km die wel geleidelijk omhoog (5,1 gem.) gaat.
Daarna in een rechte lijn richting Francorchamps waar op de rondweg rond het bekende circuit de 2e beklimming ligt (Côte de Francorchamps) iets meer dan 1km lang met een gemiddelde van 6,4%.
Na dit stukje tour, ben ik op de terugweg door Kerkrade gereden en daar een rondje over het NK parcours gemaakt.
Dit wordt geen zwaar NK, maar een zeer zwaar NK.
2 steilste klimmetjes zijn ook het smalst, en verder is het veel draaien en keren.
[ afbeelding ]
De oplopende Start/Finishstraat
[ afbeelding ]
Aan de voet van de Mont Chévre
[ afbeelding ]
Als je halfweg achterom kijkt zie je dit
[ afbeelding ]
En met een gemiddelde van 12% gaat de klim verder door
[ afbeelding ]
En zo ziet het vanaf de top uit
[ afbeelding ]
De beklimming van de Haanraderweg
[ afbeelding ]
Links komt men omhoog, even later rechts omlaag
[ afbeelding ]
Met zijn 18% nu al berucht……
[ afbeelding ]
Het Duivels Bosch
[ afbeelding ]
Een mooie steile beklimming door een eeuwenoud bos
[ afbeelding ]
En net als de andere steile helling erg smal
[ afbeelding ]
Vanaf de top een blik naar beneden
[ afbeelding ]
Na dit laatstje klimmetje….
[ afbeelding ]
Zijn we weer terug bij Start/Finish
Farrar staat overigens ook nog steeds op 0 dit seizoen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:44 schreef Leatherface het volgende:
Ah, ik meen dat hij in die Route du Sud ook vooraan reed. Maar dat zal dan wel een kinkje in mijn geheugen zijn.
De ban is in ieder geval gebroken voor Poels. Andy Schleck en Heinrich Haussler, om er twee te noemen, staan nog op nul.
Johnny ook weer een trui?quote:
Kunnen we geen FOK! wielermeeting organiseren met het NK?quote:
Klopt. Maar volgens wimderon komt Vino als enige een beetje in de buurt. En dat vind ik niet zo.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:34 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Vino heeft inderdaad een prima erelijst.
Ik zei ook niet dat er niemand aan Evans kan tippen.Ik zei 'noem er vijf'. M.a.w. er zijn wel renners die zich met Evans kunnen meten op dat vlak, maar niet heel veel.
Heb je daar misschien ook een reden voor, of kun je eventueel aanduiden waar ik er in mijn uitleg naast zit?quote:Op zondag 3 juni 2012 10:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt. Maar volgens wimderon komt Vino als enige een beetje in de buurt. En dat vind ik niet zo.
Wat schiet jij toch altijd in overspannenheidsmodus als het over ons Cadelleke gaat, maar enfin.quote:Op zondag 3 juni 2012 14:02 schreef wimderon het volgende:
[..]
Heb je daar misschien ook een reden voor, of kun je eventueel aanduiden waar ik er in mijn uitleg naast zit?
Misschien dat je dan de volgende keer eens duidelijker moet formuleren wat je wil zeggen. Nu heb je het ineens over het palmares van Vinokourov, terwijl je het daarvoor hebt over dat je het niet eens bent dat Vinokourov als enige in de buurt komt van Evans (wat an sich ook al een incorrecte bewering is). Goed, je bent het dus niet eens met het feit dat ik het palmares van Evans meer divers en kwalitatief beter vindt dan dat van Vinokourov. Dat kan.quote:Op zondag 3 juni 2012 14:28 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wat schiet jij toch altijd in overspannenheidsmodus als het over ons Cadelleke gaat, maar enfin.
Grote eendaagse-wedstrijden:
Vino won: AGR en twee keer LBL.
Cadel won: WP en WK.
Vind ik vergelijkbaar, die van Vino iets mooier, want twee keer een monument.
Kleinere rondes
Vino: Dauphine, twee keer Parijs-Nice, Zwitserland.
Evans: Romandië en Tirreno.
Vino
Grote rondes
Vino won de Vuelta en haalde podium in de Tour.
Cadel won de Tour en twee keer podium.
Beiden reden top 10 in alle drie de grote rondes. Hier is Evans z'n palmares beter. Vino is weer beter in z'n etappe overwinningen. Evans wint een tijdrit en op de Mur de Bretagne. Vino wint oa. bergetappes en zelfs op Champs Elysees.
Al bij al vind ik dat Vino niet een beetje bij Evans in de buurt mag komen, maar vind ik ze gelijkwaardig en Vino z'n palmares zelfs wat gevarieerder.
Als Telekom zich niet met de olympische spelen had bemoeit had die ook nog eens een gouden medaile.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |