quote:Koeman: 'Castaignos is in ieder geval een speler die bij ons past'
Woensdag, 23 mei 2012 om 19:20
Een jaar na zijn vertrek bij Feyenoord komt Luc Castaignos mogelijk terug naar Nederland. De negentienjarige aanvaller liet de Rotterdammers voorafgaand aan het voorbije seizoen achter zich voor Internazionale, maar kwam daar bijna niet aan de bak. Feyenoord liet al eerder doorschemeren Castaignos als kandidaat-opvolger van John Guidetti te zien. Ronald Koeman is nog steeds niet van mening veranderd inzake de spits.
Omdat Guidetti terugkeert naar Manchester City, zit Feyenoord met een gat in de voorhoede. Mitchell Te Vrede werd wel aangetrokken van Excelsior, maar hij lijkt niet de puntspeler die Feyenoord aan doelpunten gaat helpen. Castaignos wel: hij maakte in zijn tweede seizoen vijftien goals in 34 wedstrijden en verdiende daarmee zijn transfer naar Milaan. Hoofdtrainer Koeman bevestigt nu in Voetbal International de serieuze interesse voor Castaignos.
“Wat ik weet moet die jongen eerst met Inter rond de tafel om te kijken of hij mag worden verhuurd. Maar hij is in ieder geval wel een speler die bij ons past. Wij hebben niet de illusie dat wij als Feyenoord, met onze bescheiden middelen, een ervaren spits kunnen aantrekken, maar een jongen zoals Castaignos geldt dan wel als een goed alternatief”, aldus de coach van de havenstedelingen.
quote:'Het was geweldig om mee te maken.'
Otman Bakkal zijn tijdperk in Rotterdam is bijna ten einde, maar hij zal met een glimlach terugblikken op zijn periode onder trainer Ronald Koeman, indien hij daadwerkelijk vertrekt bij de Stadionclub. Het seizoen van Feyenoord eindigde op een verrassende tweede plaats in de Eredivisie. Voor Bakkal was dat niet het enige hoogtepunt in de competitie.
"Ik vond de laatste training voor het thuisduel met Ajax het mooiste", vertelt de middenvelder. "Zó veel supporters, zó veel fakkels, zó veel hoop. Ik had nog nooit van mijn leven zo veel drukte gezien bij een training. En toen we met 4-2 wonnen was het helemáál ongelofelijk."
"Met PSV wilden we óók altijd heel graag van Ajax winnen, maar bij Feyenoord was het haast een soort verplichting", gaat Bakkal verder. "Als je van Ajax wint, maakt dat grotendeels het seizoen goed. Het legt zó veel druk op dat duel, dat het echt iets speciaals gaf. Geweldig om mee te maken."
Valt nog wel mee hoor. Ja, als je aan Nyhavn gaat zitten, dan wel - maar er zijn ook goedkopere plekken. Zweden en Noorwegen zijn veel duurder! Nyhavn is daarentegen wel één van de beste bier-drink-plekken.quote:Op donderdag 24 mei 2012 01:48 schreef Teis91 het volgende:
Doe mij maar Kopenhagen, lekker met de trein erheen. Wel hier in Nederland al de nodige drank halen, want je betaald je helemaal de tyfus daar
ik vind dat echt een toffe gozer. bovenal omdat hij gewoon zn best deed en elke seconde van de dag eerlijk en open was betreft zijn toekomst, waardoor niemand hem iets kwalijk neemt en iedereen het hem ook van harte gunt. Zo zie je maar dat leugentjes om goodwill te kweken alleen maar averechts werkt.quote:Op donderdag 24 mei 2012 10:57 schreef Caland het volgende:
[..]![]()
Die was natuurlijk helemaal niks gewend bij die boertjes.
Omdat Twente vorig seizoen wel Europees heeft gespeeld.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:18 schreef Helpmefok het volgende:
Jongens hoe is het in godsnaam mogelijk dat Ola John voor 9 miljoen getransfered wordt en er in GEEN van onze spelers nog interesse getoond is?.
En moeten we daar nou blij mee zijn of niet?![]()
Die Portugezen betalen voor onze begrippen altijd best veel voor spelers maar die verkopen ook echt voor geweldige bedragen weer door aan de Europese top. Dus als die het zien zitten in een speler durven ze best flink te betalen omdat ze bij een goede ontwikkeling makkelijk het dubbele kunnen vangen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:18 schreef Helpmefok het volgende:
Jongens hoe is het in godsnaam mogelijk dat Ola John voor 9 miljoen getransfered wordt en er in GEEN van onze spelers nog interesse getoond is?.
Welke speler zou dan in godsnaam 9 miljoen euro waard moeten zijn?quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:18 schreef Helpmefok het volgende:
Ricky van Haaren.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:22 schreef Devv het volgende:
[..]
Welke speler zou dan in godsnaam 9 miljoen euro waard moeten zijn?
Zou dat zo'n groot verschil maken in het opvallen van spelers in het buitenland?quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Omdat Twente vorig seizoen wel Europees heeft gespeeld.
Ik wilde net zeggen: "Niet op reageren of Ricky van Haaren".quote:
Cabral. Nieuwe Van Persie.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:22 schreef Devv het volgende:
[..]
Welke speler zou dan in godsnaam 9 miljoen euro waard moeten zijn?
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=163805quote:‘Newcastle United en Tottenham zien in Cabral nieuwe Van Persie’
Maandag, 23 april 2012 om 12:33
Donderdag werd bekend dat Feyenoord en Jerson Cabral na dit seizoen mogelijk uit elkaar gaan. De 21-jarige vleugelaanvaller liet weten ‘geen goed gevoel’ te hebben bij de aanbieding van de club uit Rotterdam. Dat was voor technisch directeur Martin van Geel aanleiding om de aanbieding voorlopig in te trekken. Het hele gebeuren is opgemerkt door diverse clubs in Engeland, zo meldt Sky Sports.
Volgens het medium zijn Newcastle United en Tottenham Hotspur in de markt om de jongeling over te nemen. Cabral wordt omgeschreven als een zeer getalenteerde aanvaller en het feit dat hij door Feyenoord is opgeleid, de club waar Robin van Persie in het verleden voetbalde, speelt zeker mee in de afweging van de Premier League-clubs.
Overigens is het nog niet zeker dat Cabral, die bij Feyenoord nog een contract heeft tot medio 2013, deze zomer wel verkocht gaat worden. “Daar doe ik geen uitspraken over”, zei Van Geel in een eerder stadium. “Het is wel zo dat wij een bepaald transferbeleid hebben. Op dit moment is hij tot volgend jaar zomer nog gewoon verbonden aan onze club. En ik sluit ook niet uit dat we in een later stadium nog een keer om de tafel zullen zitten.”
Ja.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:23 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Zou dat zo'n groot verschil maken in het opvallen van spelers in het buitenland?
quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:25 schreef Helpmefok het volgende:
Ik zou toch zweren dat Geel de transfervrije () Van Haaren betrok in een deal met ADO
Zo van: nou die 2.5% opleidingsvergoeding hoeven we niet later, geef ons immers maar
.
ALSOF VAN HAAREN OOIT ergens beter dan ADO uitkomt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idd naar mijn inzien de beste speler die gehaald is, hij zal ook wel genoeg speeltijd krijgen gok ik, met beker, Europees en competitie voetbal.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:46 schreef Grifte het volgende:
Aardig overzicht.
Zou toch wel zonde zijn als Vormer op de bank komt ivm komst Immers, echt een geweldige speler. Maargoed met een beetje blessureleed, een lang druk schema etc komt ie ook nog wel aardig aan voetballen toe.
Ik denk niet dat Leerdam Janmaat uit de basis gaat houden, maar we gaan het zien.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:41 schreef zoekeenleven het volgende:
FF voor het overzicht van wie er komen en gaan: (Bron FR12)
Transferdagboek: overzicht seizoen 2012/2013
Technisch directeur Martin van Geel is druk bezig met zijn medebeleidsbepalers om de selectie van Feyenoord te versterken voor het komende seizoen. Met het vertrek van Otman Bakkal en John Guidetti zijn de Rotterdammers druk op zoek naar een aanvallende middenvelder en een centrumspits. Verschillende spelers werden al in verband gebracht met de Stadionclub. Hieronder treft u een overzicht van alle geruchten en definitieve transfers die Feyenoord tot nu toe hebben plaatsgevonden.
Nieuwe spelers
Ruud Vormer (Roda JC)
Ruud Vormer was de eerste speler die Feyenoord transfervrij vastlegde voor het nieuwe seizoen. De verdedigende middenvelder doorliep de jeugdopleiding van AZ en maakte vooral indruk als steunpilaar op het middenveld van Roda JC. Martin van Geel kende Vormer, die een driejarig contract in De Kuip tekent, nog als jeugdspeler uit Alkmaar.
John Goossens (NEC)
Met Vormer haalde Feyenoord een rechtsbenige middenvelder in huis, maar een linksbenige speler ontbrak nog. Deze kwam er uiteindelijk in de persoon van John Goossens. Goossens maakte indruk bij NEC met zijn sublieme traptechniek. Met het linkerbeen scoorde hij al een respectabel aantal afstandsschoten en vrije trappen. Hij tekent voor vier jaar in De Kuip.
Daryl Janmaat (SC Heerenveen)
In navolging van Vormer en Goossens vertrekt ook Daryl Janmaat transfervrij naar Feyenoord. Om de selectie ook in de achterhoede goed bezet te hebben, werd de rechtsback van SC Heerenveen voor drie jaar overgenomen. Janmaat speelde in het verleden al in de jeugdopleiding van Feyenoord, maar brak nooit door in de hoofdmacht.
Mitchell Te Vrede (Excelsior)
De tot nu toe meest verrassende transfer van Feyenoord is die van Mitchell Te Vrede. De spits, die het afgelopen seizoen geen vaste basisplaats wist te veroveren bij Excelsior, is vooral voor de toekomst gehaald. Trainer Ronald Koeman ziet in hem vooralsnog een pinchhitter. Te Vrede tekende een contract voor twee seizoenen met een optie voor nog eens twee jaar.
Mogelijke aanwinsten
Lex Immers (ADO Den Haag)
De transfer van Lex Immers van ADO Den Haag naar Feyenoord lijkt slechts een kwestie van tijd. Voetbal International wist te melden dat na het weekend de overgang wel eens definitief kan zijn. Martin van Geel is nog wel voorzichtig en durft geen zekerheid te geven. Het verschil tussen ADO en Feyenoord was erg groot, maar Ricky van Haaren kan wel eens het laatste zetje geven. De middenvelder wordt waarschijnlijk betrokken in de deal.
Luc Castaignos (Internazionale)
In de zoektocht naar een opvolger van John Guidetti is Feyenoord uitgekomen bij Luc Castaignos. De jonge spits vertrok vorig seizoen naar Internazionale, maar daar kon hij geen potten breken. Koeman en Van Geel zien het voormalig Feyenoord-talent graag terugkeren in De Kuip. De aanvaller ziet een overgang wel zitten, maar moet eerst met zijn Italiaanse werkgever om de tafel om zijn toekomstperspectief te bespreken.
Vertrekkende spelers
Gill Swerts (n.n.b.)
Aan het tweede avontuur van Gill Swerts bij Feyenoord komt een einde. Martin van Geel heeft aangegeven het contract van de Belg niet te verlengen. Na blessureleed heeft hij zich niet kunnen bewijzen tegenover de technische staf om in aanmerking te komen voor een nieuw contract. Met aanwinst Janmaat, Leerdam en Schenkeveld heeft Feyenoord genoeg opties voor de rechtsback positie.
Dani Fernandez (n.n.b.)
Net als Swerts komt ook Dani Fernandez niet in aanmerking voor een nieuw contract. De Spanjaard maakte de eerste weken onder Mario Been indruk op Het Legioen met zijn goede spel en leek de vaste rechtsback van Feyenoord te worden. Na twee zware blessures heeft hij niet meer zijn oude niveau kunnen behalen. Het is nog onduidelijk waar hij zijn voetbalcarrière een vervolg gaat geven.
Ricky van Haaren (n.n.b.)
Feyenoord neemt ook afscheid van Ricky van Haaren. De aanvallende middenvelder maakte regelmatig indruk met Jong Feyenoord/Excelsior, maar heeft nooit kunnen schitteren in De Kuip. Van Geel heeft Van Haaren een contractvoorstel gedaan, maar de talentvolle middenvelder is hier niet op ingegaan. Feyenoord trok vervolgens de aanbieding in, waardoor hij de club moet verlaten.
Otman Bakkal (n.n.b.)
Otman Bakkal werd vorige zomer op de laatste dag van de transferperiode voor één jaar gehuurd van PSV. De middenvelder maakte indruk op Rotterdam-Zuid en was met name in het slot van het seizoen van waarde met enkele belangrijke doelpunten. Hij heeft met Feyenoord gesproken over een langer verblijf in De Kuip, maar Bakkal ziet een overstap naar het buitenland als de ideale stap in zijn carrière.
John Guidetti (Manchester City)
John Guidetti groeide uit tot publiekslieveling bij Feyenoord en kroonde zich tot clubtopscorer. De Zweedse aanvaller keert terug naar zijn officiële werkgever Manchester City, maar of hij daar ook daadwerkelijk gaat spelen is onduidelijk. Een verhuur aan een Premier League club lijkt een logische volgende stap. Volgens Engelse kranten is Swansea City een serieuze kandidaat om de aanvaller een jaar te huren.
Verhuurde spelers
Kevin Jansen (n.n.b.)
Kevin Jansen heeft de gehele jeugdopleiding van Feyenoord doorlopen en kreeg afgelopen seizoen de kans om zich te ontwikkelen bij Excelsior. En die kans greep de 20-jarige middenvelder met beide handen aan. Onder trainer John Lammers veroverde hij snel een basisplaats en was hij niet meer weg te denken in de formatie van de Kralingers. Jansen staat nog één seizoen onder contract bij Feyenoord. Het is de verwachting dat hij opnieuw zal worden verhuurd.
Marley Berkvens (n.n.b.)
Ook Marley Berkvens werd door Feyenoord verhuurd aan Excelsior. Zijn avontuur op Woudestein bleek echter geen succes. De aanvallende middenvelder speelde geen enkele minuut in de hoofdmacht en moest derhalve zijn speelminuten maken in het gecombineerde beloftenteam van Feyenoord en Excelsior. Berkvens komt niet in aanmerking voor een nieuw contract bij zowel Feyenoord als Excelsior. Een stage bij Heracles Almelo liep op niets uit.
Daan Smith (Excelsior)
In navolging van Jansen en Berkvens werd ook Daan Smith, die drie jaar geleden werd overgenomen van Excelsior Maassluis, gestald op Kralingen. De centrale verdediger speelde negentien wedstrijden in het eerste van Excelsior en wist een degelijke indruk te maken. Naar aanleiding van zijn prestaties in het zwartrode shirt kon Smith een contract tekenen dat hem voor nog eens twee seizoenen aan Excelsior verbindt.
Jordy van Deelen (Excelsior)
Het verhaal van Jordy van Deelen is misschien wel het meest bijzondere. De jonge rechtsback begon het afgelopen seizoen in het O/19 elftal van Feyenoord/Excelsior en moest door blessures in de defensie van Excelsior na de winterstop zijn opwachting maken in het eerste elftal van de Kralingers. Na zijn debuut moest Van Deelen terug naar Varkenoord, maar uiteindelijk keerde hij na twee maanden terug op Woudestein. Als beloning kon hij zijn contract bij Feyenoord verlengen. Ook volgend seizoen zal hij worden verhuurd aan Excelsior.
Shabir Isoufi (n.n.b.)
Van alle bovenstaande spelers werd Shabir Isoufi beschouwd als het grootste talent van Feyenoord. Hij mocht in het seizoen 2010/11 van toenmalig trainer Mario Been aansluiten bij het eerste elftal om vervolgens de voorbereiding door te maken. Uiteindelijk werd ook hij verhuurd aan Excelsior, maar daar speelde hij slechts vier wedstrijden. Het seizoen daarop mocht hij opnieuw bewijzen dat hij klaar was voor het hoogste niveau, maar in de winterstop vertrok hij op huurbasis naar FC Dordrecht. Bij de Schapenkoppen maakte hij geen grootse indruk.
Vermoedelijke opstelling tot nu toe
[ afbeelding ]
Leermaat wordt echt ten onrechte onderschat door velen. Die man heeft zó'n goede wisselwerking met Ahmadi, ik moet echt nog zien dat Leerdam eruit getikt wordt door Janmaat TBH.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:54 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Leerdam Janmaat uit de basis gaat houden, maar we gaan het zien.
Al die donkere spelers hebben ook geen respect voor de club hoor. Fer, Wijnaldum, Drenthe, Cabral, Leerdamquote:Op donderdag 24 mei 2012 21:07 schreef Happel het volgende:
Voorlopig heeft hij nog niet bijgetekend. Zijn aanbod liep nog tot morgen toch? Daarna zal Van Geel het intrekken.
Hij deed het prima, maar Janmaat is gewoon een hele goede (echte, en opkomende) rechtsback.quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:03 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Leermaat wordt echt ten onrechte onderschat door velen. Die man heeft zó'n goede wisselwerking met Ahmadi, ik moet echt nog zien dat Leerdam eruit getikt wordt door Janmaat TBH.
Maakte dit jaar geen enkele fout die baas.
Darvin Leermaatquote:
Hij voelt zich klaar voor een stapke hogeropquote:Op vrijdag 25 mei 2012 07:31 schreef Guidetti het volgende:
Wat is het toch met die talenten van tegenwoordig? Denkt Leerdam dat als hij na volgend seizoen transfervrij naar ADO of Utrecht kan dat hij meer gaat verdienen?
quote:Leerdam wijst voorstel Feyenoord af; aanbieding ingetrokken
Kelvin Leerdam heeft de aanbieding van Feyenoord om zijn contract open te breken en te verlengen afgewezen. Feyenoord heeft de aanbieding nu ingetrokken. "We zijn erg teleurgesteld' aldus Martin van Geel in het Algemeen Dagblad. De zaakwaarnemer liet Feyenoord weten dat het verschil tussen vraag en aanbod te groot was. Volgens Van Geel blijft Kelvin Leerdam normaal gesproken het laatste jaar nog wel bij Feyenoord. "Hij heeft nog een eenjarig contract, hij blijft dus Feyenoorder.'
Ik vraag me bij dit soort jongens altijd af welk toekomstplan ze zelf eig hebben...quote:
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 08:45 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik vraag me bij dit soort jongens altijd af welk toekomstplan ze zelf eig hebben...
Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Je zou dan toch haast denken dat hij ook al contacten met andere clubs in het buitenland heeft. Anders sla je een contract van een club als Feyenoord toch niet af?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 08:45 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik vraag me bij dit soort jongens altijd af welk toekomstplan ze zelf eig hebben...
Ik vraag me altijd meer af hoeveel hij nu verdiende, en wat het aanbod is/was.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 08:45 schreef OProg het volgende:
[..]
Er staat nog meer na dit bericht op AD.nl:quote:
Grote kans (met Van Geel aan het roer) dat Cabral en Leerdam deze zomer nog verkocht worden dus.quote:Dat laatste is echter allerminst zeker. Bij linkerspits Jerson Cabral, die net als Leerdam zijn tot de zomer van 2013 doorlopende contract niet wilde verlengen, staat de club immers open voor geïnteresseerde clubs. Dat geldt ook voor Leerdam. 'Daar wil ik niet op vooruitlopen', zegt Van Geel. 'Maar we hebben wel een bepaald transferbeleid. We willen niet dat spelers hier gratis de deur uit wandelen. En het voor Kelvin gereserveerde bedrag gaan wij nu op een andere manier besteden.'
Leerdams zaakwaarnemer John Veldman hield zich gisteren op de vlakte. 'Feyenoord zou ons besluit wereldkundig maken', zegt de voormalig international. 'Wij houden ons aan die afspraak.'
Als dat het probleem is gok ik dat geel echt wel ruimte voor onderhandelingen heeft.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 08:49 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd meer af hoeveel hij nu verdiende, en wat het aanbod is/was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |