abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 mei 2012 @ 20:52:41 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_111944071
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 1% gewijzigd door uniekhoorn op 23-05-2012 20:59:09 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_111944107
Goede TT om wat trolls naar binnen te halen. :P
pi_111944157
_O- nog even en ik vul hem aan met "door slanke dennen"
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111944194
Geen slanke den hier, misschien meer een ... wilg ofzo?

Net nog meer gezweten dan gister met jillian :')
pi_111944257
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 20:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
Geen slanke den hier, misschien meer een ... wilg ofzo?

Net nog meer gezweten dan gister met jillian :')
Gezien het gemiddelde formaat val jij ook gewoon in de categorie slanke den :Y
pi_111944284
Was er geen man in het spel bij henk?
pi_111944718
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 20:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Was er geen man in het spel bij henk?
Er is toch altijd een man in het spel bij Henk?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 23 mei 2012 @ 21:09:21 #8
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111944956
3 zelfs!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_111944958
Zo.. beetje bijgelezen. Kijken wat ik nog herinner: Lief buikje van Coco O+ ! Hoi Vlierbloesem :W Succes met de tentamens Mo ^O^ Succes met de hitte iedereen, succes met de OV-vertragingen

Maria en succes met de rits Henk! Nou.. meer weet ik niet meer :@ .

Het was vandaag warm in school, lesgeven in een lokaal van 30 graden is niet tof. Surveilleren als je bijna in slaap valt ook niet. Maar 5HAVO-leerlingen die je nog even komen bedanken voor alle lessen zijn lief O+. Mijn lijstje:

O - yoghurt, noten, muesli, kiwi's, thee
T - appel
L - twee boterhammen kaas/komkommer
T - twee boterhammen pindakaas/komkommer
D - salade: rucola, 3 geroosterde paprika's, olijven, rode ui, mozzarella, olijfolie, etc.
T - festini ijsje

Met warm weer heb ik geen honger en ook geen sportzin. Maar van 8:30 tot 15:30 lesgeven in de hitte en dan nog 1,5 uur surveilleren vond ik ook wel tellen als bewegen, ergens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2012 21:09:46 ]
pi_111944999
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 21:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
3 zelfs!
:D :')

En nu heb ik dat vreselijke kaaprenvarendemannenmetbaarden-liedje in m'n hoofd.
Met Pietjoris en Corneel.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2012 21:10:45 ]
pi_111945048
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2012 21:04 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Er is toch altijd een man in het spel bij Henk?
:Y Klaas, Piet of Wim sowieso.

Over Henk gesproken: ik heb een boterkoek met appel in de oven staan. Daarna nog de cake erin en ik ben klaar voor morgen!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 23 mei 2012 @ 21:11:37 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111945067
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 21:10 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

:D :')

En nu heb ik dat vreselijke kaaprenvarendemannenmetbaarden-liedje in m'n hoofd.
Met Pietjoris en Corneel.

Habbebaa habbebaa! *muzieknootje*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 23 mei 2012 @ 21:12:42 #13
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_111945138
ik zit te knutselen aan m'n proefschrift. het is licht frustrerend, maar het geeft tegenwoordig wel voldoening O+

hier nog steeds vies benauwd, windloos en heet. was vandaag al gekookt door 8 lesuren in een lokaal van 30 graden met 8x30 stinkende kinderen. ieuw.
Kwak
pi_111945341
Jakkes Kwak, geen airco dus.

Had vandaag een medewerker die zijn oksel ging zitten luchten tegenover me :X

En ik ben boos geweest *trots. Wedden dat het niet werkt :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_111945667
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2012 21:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]

:Y Klaas, Piet of Wim sowieso.
Mannen in overvloed, maar niet als je er eentje nodig hebt. :P
quote:
Over Henk gesproken: ik heb een boterkoek met appel in de oven staan. Daarna nog de cake erin en ik ben klaar voor morgen!
Oew, die is zooooooo lekker! *O*
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  woensdag 23 mei 2012 @ 21:24:45 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111945805
Ik ga vrijdag ws naar StarShoe, Henk! Ze hebben jou ook van advies gediend m.b.t. je blessure toch? Ben benieuwd wat eruit komt... Als ik toch weer voorzichtig moet beginnen straks, dan doe ik het liever meteen góed.
Niet meer actief op Fok!
pi_111945890
Over mijn schenen gesproken, ze hebben dat apparaat dat An24 liet zien niet meer blojkbaar. Maar hij adviseerde me om een stuk op de loopband te wandelen met een helling.
  woensdag 23 mei 2012 @ 21:28:00 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111945926
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 21:27 schreef LieLie het volgende:
Over mijn schenen gesproken, ze hebben dat apparaat dat An24 liet zien niet meer blojkbaar. Maar hij adviseerde me om een stuk op de loopband te wandelen met een helling.
Wat is er met jouw schenen dan?
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 23 mei 2012 @ 21:29:04 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111945966
Ga zo maar slapen, van ellende :'). Morgen om 5.30 wekker om oefeningen te doen en te koelen.
Niet meer actief op Fok!
pi_111945995
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 21:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wat is er met jouw schenen dan?
Nog niks, maar dat wil ik graag zo houden. ;) Heb eerder (1,5 jaar terug) een tijd hardgelopen. Maar daar kwam ik steeds niet verder mee omdat ik steeds zo'n pijn in mijn schenen kreeg. Nu zijn we vorige week dus weer begonnen met hardlopen en ik wil mijn schenen ook een beetje trainen om die pijn te voorkomen.
  woensdag 23 mei 2012 @ 21:31:09 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111946057
Ah OK :). Ik heb deze van Henk gekregen: http://www.gmhc.nl/site/i(...)eningen-shin-splints. Miss heb jij hier ook nog wat aan? Heb wel het gevoel dat ik vooral gebied rond enkel en kuit aan het trainen ben ipv de schenen, maar het zal wel :P.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 23 mei 2012 @ 21:32:43 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111946141
Vrijdag ga ik naar Zoetermeer fietsen, iets van 17 km heen en terug. Blijft de conditie wat op peil :).
Niet meer actief op Fok!
pi_111946239
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 21:31 schreef Viking84 het volgende:
Ah OK :). Ik heb deze van Henk gekregen: http://www.gmhc.nl/site/i(...)eningen-shin-splints. Miss heb jij hier ook nog wat aan? Heb wel het gevoel dat ik vooral gebied rond enkel en kuit aan het trainen ben ipv de schenen, maar het zal wel :P.
Oh, tnx, daar kan ik ook wel wat oefeningetjes van doen.
  Vis een optie? woensdag 23 mei 2012 @ 21:35:47 #24
70532 loveli
N
pi_111946317
O hai :')
crap in = crap out
pi_111946390
Was Vlierbloesem vroeger iets met een R? En vergeetmewelletje heeft toch al een kloon waarmee ze zo heel af en toe ook nog hier post?

Wij gingen wandelen en toen kwamen we midden in de Avondvierdaagse terecht. :+. We wachten nog op onze medaille.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')