Dan heb je geluk, sorry, maar dat is wel zo....quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:58 schreef oh-oh het volgende:
Ik pak mijn honden wel bij hun nekvel, en als pup deed ik ook gewoon schudspelletjes met ze, ze gaan echt geen andere honden doodschudden![]()
Maatregelen moeten genomen worden, maar straffen is je emotie willen bevredigen.quote:Nee maar goed, jullie hameren er op dat we de hond die het doet niet moeten willen straffen. Het enige wat je met veel geluk kan bewerkstelligen is een muilkorfgebod. En daar heb je ook weinig aan want ik geloof niet eens dat er sancties staan tegenover het niet opvolgen daarvan.
Het is het enige wat je kan doen.
Doe dat dan ieg maar.
Komt omdat veel mensen een hond als een onderdeel van het gezin zien denk ik. Als je dan een dominante hond hebt wordt hij op een gegeven moment de baas. En is niet meer in de hand te houden. Mijn ouders hadden en hebben ook altijd honden gehad. Ze hadden een rottweiler. Heel lang geleden al en mijn vader werkte in die tijd in de zomer veel in Duitsland en door de week weg. In de winter was hij dan veel thuis en waren de beste vrienden. Ieder voorjaar als mijn vader weer voor het eerst weg ging en hij kwam na een week weer thuis werd die hond vals tegen hem.Grommen en enzo als hij thuis kwam. Op de een of andere manier zag hij mij (ik was toen nog maar tussen de 5 en de 10), mijn broertje en mijn moeder als ondergeschikten en mijn vader als een rivaal ofzo. Heel vreemd. Nog nooit weer meegemaakt. Hij luisterde ook nooit naar mijn moeder. Daarom hebben we hem toen ook weg gedaan. Ik was denk ik een jaar of 7 en mijn broertje 3 en mijn ouders vonden het toch te gevaarlijk. Naar een oom die hem wilde hebben. Mijn moeder was ook bang voor hem en zag er altijd tegen op als mijn vader weer weg ging. Was ook de vervelendste hond die ze gehad hebben. Voor de rest altijd rottweiler en duitse herders gehad. Nooit een probleem.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:29 schreef Mishu het volgende:
Nou als ik dat zo lees zijn er best nog veel mensen met gevaarlijke honden die ze eigenlijk stiekem niet onder controle kunnen houden.
De honden die ik ken zijn van nature lief en zachtaardig, ook naar andere honden en kinderen toe.
Laat me raden Kanaleneiland ?quote:Op donderdag 31 mei 2012 01:40 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Dit topic lezende begrijp ik ineens weer héél erg goed waarom ik mensen die claimen dat hun hond 'nooit iets doet' dus voor geen ene cent vertrouw.
Ik heb als kind meegemaakt dat ik achterna gezeten werd door een bende zogenaamde 'hij doet nooit iets hoor!'-herders - ik heb als acht-jarige moeten rennen voor mijn leven. Gelukkig kon ik op een gegeven moment van een muurtje afspringen en was ik die beesten kwijt.
50.000 geregistreerde bijtincidenten per jaar. De NIET geregistreerde incidenten zijn onbekend.
Spijt me vreselijk, maar het stikt dus kennelijk van de 'baasjes' die absoluut niet met hun hond kunnen omgaan c.q. hem de baas blijven, en ik vind het niet meer dan normaal dat mensen als ik daar geen slachtoffer van wensen te worden, noch mijn huisdieren. Dank u.
Goed opgevoede, vriendelijke hond = helemaal okee, die knuffel ik.![]()
Vreselijk monster dat al blaffend, opspringend, en met de tanden ontbloot, op je afkomt = gelukkig draag ik doorgaans legerkistjes en heb ik mijn motor-kettingslot bij de hand om goed terug te beuken.
No Remorse, mocht ik zo'n monster per ongeluk 'beschadigen'... sorry baasjes, van jullie lieve hondje dat doorgaans 'nooit iets doet'...![]()
quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:17 schreef oh-oh het volgende:
![]()
En wat heb je verder met ze afgesproken nu?
quote:Ze hebben wel gezegd dat een muilkorf is besteld en voortaan wordt omgedaan en de rekening van de dierenarts wordt betaald.
Inderdaad. Als zoiets gebeurd zorg je toch dat je dezelfde dag nog zo'n ding ophaalt bij de dierenwinkel? Of iig gelijk bestellen, dan was ie nu ook al wel binnen geweest. Niet besteld dus, niet van plan ook, mooi verhaaltje.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:45 schreef oh-oh het volgende:
Dat zei ik ook meteen al, maar ik zou ieg aangifte WILLEN doen en zorgen dat er ergens een melding gemaakt wordt. Mensen komen er maar makkelijk mee weg als er verder niks mee gedaan wordt en niemand kan nagaan of het daadwerkelijk een eenmalig incident is. En zo te horen is het dat sowieso al niet...
Trouwens, de muilkoft is besteld, die hadden ze dus nog niet en ze hebben hem ook nog niet, en ze gaan er gewoon mee over straat neem ik aan![]()
Ze zeiden dat dat op maat gemaakt moest worden ofzo.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Inderdaad. Als zoiets gebeurd zorg je toch dat je dezelfde dag nog zo'n ding ophaalt bij de dierenwinkel? Of iig gelijk bestellen, dan was ie nu ook al wel binnen geweest. Niet besteld dus, niet van plan ook, mooi verhaaltje.
Dat laatste vroeg ik mezelf net ook af.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:45 schreef oh-oh het volgende:
Dat zei ik ook meteen al, maar ik zou ieg aangifte WILLEN doen en zorgen dat er ergens een melding gemaakt wordt. Mensen komen er maar makkelijk mee weg als er verder niks mee gedaan wordt en niemand kan nagaan of het daadwerkelijk een eenmalig incident is. En zo te horen is het dat sowieso al niet...
Trouwens, de muilkoft is besteld, die hadden ze dus nog niet en ze hebben hem ook nog niet, en ze gaan er gewoon mee over straat neem ik aan![]()
Dat zou goed kunnen, maar dan hoop ik dat ze voor de tussenliggende dagen wel een andere oplossing hebben.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:54 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Ze zeiden dat dat op maat gemaakt moest worden ofzo.
Vast niet.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen, maar dan hoop ik dat ze voor de tussenliggende dagen wel een andere oplossing hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |