abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 mei 2012 @ 14:58:47 #276
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_112216585
Ik pak mijn honden wel bij hun nekvel, en als pup deed ik ook gewoon schudspelletjes met ze, ze gaan echt geen andere honden doodschudden :')
Nee maar goed, jullie hameren er op dat we de hond die het doet niet moeten willen straffen. Het enige wat je met veel geluk kan bewerkstelligen is een muilkorfgebod. En daar heb je ook weinig aan want ik geloof niet eens dat er sancties staan tegenover het niet opvolgen daarvan.
Het is het enige wat je kan doen.
Doe dat dan ieg maar.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_112216789
en mijn kat heeft wel eens iemand zo gebeten dat die persoon 6 weken ziek thuis zat met een ontstoken binnenkant van der pols :X

desondanks heb ik die kat niet in laten slapen. de situatie was dusdanig dat de persoon in kwestie zelf ook zoiets had van "kan het beestje weinig aan doen". ik denk dat je gewoon goed moet weten wat je doet als je dieren, wat voor dieren dan ook, houdt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:04:45 #278
37769 erodome
Zweefteef
pi_112216867
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 14:58 schreef oh-oh het volgende:
Ik pak mijn honden wel bij hun nekvel, en als pup deed ik ook gewoon schudspelletjes met ze, ze gaan echt geen andere honden doodschudden :')
Dan heb je geluk, sorry, maar dat is wel zo....

quote:
Nee maar goed, jullie hameren er op dat we de hond die het doet niet moeten willen straffen. Het enige wat je met veel geluk kan bewerkstelligen is een muilkorfgebod. En daar heb je ook weinig aan want ik geloof niet eens dat er sancties staan tegenover het niet opvolgen daarvan.
Het is het enige wat je kan doen.
Doe dat dan ieg maar.
Maatregelen moeten genomen worden, maar straffen is je emotie willen bevredigen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:08:06 #279
176471 oh-oh
pi_112217046
Maar waar zie jij dan telkens staan dat ik wil dat die hond gestraft wordt?
Ik wil niet eens dat die hond gestraft wordt die Karel dood beet hoor.
Kan die hond echt niks aan doen, ik weet zeker dat karma die tokkiefamilie nog wel es te grazen neemt :P
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:29:00 #280
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_112233134
Nou als ik dat zo lees zijn er best nog veel mensen met gevaarlijke honden die ze eigenlijk stiekem niet onder controle kunnen houden.

De honden die ik ken zijn van nature lief en zachtaardig, ook naar andere honden en kinderen toe.
pi_112234061
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:29 schreef Mishu het volgende:
Nou als ik dat zo lees zijn er best nog veel mensen met gevaarlijke honden die ze eigenlijk stiekem niet onder controle kunnen houden.

De honden die ik ken zijn van nature lief en zachtaardig, ook naar andere honden en kinderen toe.
Komt omdat veel mensen een hond als een onderdeel van het gezin zien denk ik. Als je dan een dominante hond hebt wordt hij op een gegeven moment de baas. En is niet meer in de hand te houden. Mijn ouders hadden en hebben ook altijd honden gehad. Ze hadden een rottweiler. Heel lang geleden al en mijn vader werkte in die tijd in de zomer veel in Duitsland en door de week weg. In de winter was hij dan veel thuis en waren de beste vrienden. Ieder voorjaar als mijn vader weer voor het eerst weg ging en hij kwam na een week weer thuis werd die hond vals tegen hem.Grommen en enzo als hij thuis kwam. Op de een of andere manier zag hij mij (ik was toen nog maar tussen de 5 en de 10), mijn broertje en mijn moeder als ondergeschikten en mijn vader als een rivaal ofzo. Heel vreemd. Nog nooit weer meegemaakt. Hij luisterde ook nooit naar mijn moeder. Daarom hebben we hem toen ook weg gedaan. Ik was denk ik een jaar of 7 en mijn broertje 3 en mijn ouders vonden het toch te gevaarlijk. Naar een oom die hem wilde hebben. Mijn moeder was ook bang voor hem en zag er altijd tegen op als mijn vader weer weg ging. Was ook de vervelendste hond die ze gehad hebben. Voor de rest altijd rottweiler en duitse herders gehad. Nooit een probleem.
  donderdag 31 mei 2012 @ 01:40:11 #282
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_112249884
Dit topic lezende begrijp ik ineens weer héél erg goed waarom ik mensen die claimen dat hun hond 'nooit iets doet' dus voor geen ene cent vertrouw.

Ik heb als kind meegemaakt dat ik achterna gezeten werd door een bende zogenaamde 'hij doet nooit iets hoor!'-herders - ik heb als acht-jarige moeten rennen voor mijn leven. Gelukkig kon ik op een gegeven moment van een muurtje afspringen en was ik die beesten kwijt.

50.000 geregistreerde bijtincidenten per jaar. De NIET geregistreerde incidenten zijn onbekend.

Spijt me vreselijk, maar het stikt dus kennelijk van de 'baasjes' die absoluut niet met hun hond kunnen omgaan c.q. hem de baas blijven, en ik vind het niet meer dan normaal dat mensen als ik daar geen slachtoffer van wensen te worden, noch mijn huisdieren. Dank u. :{w

Goed opgevoede, vriendelijke hond = helemaal okee, die knuffel ik. O+

Vreselijk monster dat al blaffend, opspringend, en met de tanden ontbloot, op je afkomt = gelukkig draag ik doorgaans legerkistjes en heb ik mijn motor-kettingslot bij de hand om goed terug te beuken.
No Remorse, mocht ik zo'n monster per ongeluk 'beschadigen'... sorry baasjes, van jullie lieve hondje dat doorgaans 'nooit iets doet'... :W

[ Bericht 9% gewijzigd door HetKlusKonijn op 31-05-2012 01:48:21 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_112250183
Herinneringen worden na vele jaren opgevuld met fantasie. Waarschijnlijk was het maar 1 chihuahua (of hoe je dat ook schrijft) die achter je aan zat, maar in je herinnering had je een bijna-dood-ervaring. Dat gezegd hebbende dat ik ook dat sommige mensen gewoon niet zo klikken met dieren op 1 of andere manier. Als ik op straat loop dan wil elke hond die ik passeer mij besnuffelen en met mij spelen. Nooit problemen gehad met honden dus.

Die bijtincidenten...is dat alleen honden? Of ook andere beesten geincludeerd zoals katten, vossen etc.
I feel kinda Locrian today
pi_112251545
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 01:40 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Dit topic lezende begrijp ik ineens weer héél erg goed waarom ik mensen die claimen dat hun hond 'nooit iets doet' dus voor geen ene cent vertrouw.

Ik heb als kind meegemaakt dat ik achterna gezeten werd door een bende zogenaamde 'hij doet nooit iets hoor!'-herders - ik heb als acht-jarige moeten rennen voor mijn leven. Gelukkig kon ik op een gegeven moment van een muurtje afspringen en was ik die beesten kwijt.

50.000 geregistreerde bijtincidenten per jaar. De NIET geregistreerde incidenten zijn onbekend.

Spijt me vreselijk, maar het stikt dus kennelijk van de 'baasjes' die absoluut niet met hun hond kunnen omgaan c.q. hem de baas blijven, en ik vind het niet meer dan normaal dat mensen als ik daar geen slachtoffer van wensen te worden, noch mijn huisdieren. Dank u. :{w

Goed opgevoede, vriendelijke hond = helemaal okee, die knuffel ik. O+

Vreselijk monster dat al blaffend, opspringend, en met de tanden ontbloot, op je afkomt = gelukkig draag ik doorgaans legerkistjes en heb ik mijn motor-kettingslot bij de hand om goed terug te beuken.
No Remorse, mocht ik zo'n monster per ongeluk 'beschadigen'... sorry baasjes, van jullie lieve hondje dat doorgaans 'nooit iets doet'... :W
Laat me raden Kanaleneiland ? :'(
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_112252543
Gisteravond ben ik bij de ouders van die bazin van de honden langs geweest.
Ze pakten het op zich goed op en vonden het ook heel erg, maar het is voor mij alleen nog maar meer bevestigd dat ze (hele familie) niet geschikt zijn om zo'n beest te houden.

Dat monster is dus een gecastreerde bull mastiff reu van 65 kilo.
Normaal altijd 'een snoetje' om, omdat hij zo sterk is dat je hem met een normale riem niet kan houden. Dat 'snoetje' had hij ditmaal niet om. Daar gaat het al mis. Je doet één keer dat ding niet om en het gaat mis.

Die man vertelde dat die hond bv al eerder eens achter een aanhangwagen achter een auto aanging en de riem gewoon kapot ging. Zo enorm sterk is dat beest.

Die vrouw verklaarde niet te begrijpen dat die hond zoiets deed, ze kon het bijna niet geloven. Ze hadden het idee dat de hond Moppie als 'pluche speelgoedhondje' zag en waarschijnlijk niet wist dat het een echte hond was. :|

Ze hebben wel gezegd dat een muilkorf is besteld en voortaan wordt omgedaan en de rekening van de dierenarts wordt betaald.

Conclusie: het is alsof je met een leeuw rondloopt. Gaat altijd goed, maar als dat beest ééns, om wat voor reden dan ook, besluit iets te doen wat niet mag kun je hem onmogelijk houden.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:17:10 #286
176471 oh-oh
pi_112252944
:X
En wat heb je verder met ze afgesproken nu?
( Groucho Marx )
pi_112253001
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:17 schreef oh-oh het volgende:
:X
En wat heb je verder met ze afgesproken nu?
quote:
Ze hebben wel gezegd dat een muilkorf is besteld en voortaan wordt omgedaan en de rekening van de dierenarts wordt betaald.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 31 mei 2012 @ 09:21:13 #288
163650 Greys
pi_112253016
Er zal er zo eentje in je buurt wonen :{

Totdat ze weer één keer de muilkorf vergeten, net zoals ze nu één keer het snoetje vergaten...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:31:09 #289
176471 oh-oh
pi_112253222
Maar ik neem aan dat je wel alsnog aangifte gaat doen toch?
Je hebt het niet over een hogere vergoeding gehad?
( Groucho Marx )
pi_112253288
Zo'n snoetje daar wordt een Gentle leader mee bedoeld toch? Werkt dat nou een beetje? Ik heb een labrador die soms zo enthousiast is met wandelen dat ik hem bijna niet houd. Als hij dan bedaard is weet hij opeens weer wat naast lopen is. Maar misschien is dat een optie ofzo.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:41:12 #291
176471 oh-oh
pi_112253441
Mijn Houdini Sjon weet uit een perfect afgestelde halti te ontsnappen, dus dat werkt hier ieg niet. Net zo min als een slipketting :')
( Groucho Marx )
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 31 mei 2012 @ 09:43:18 #292
163650 Greys
pi_112253485
Aangifte daar deden ze toch sowieso niets mee?
Zelfs de dierenpolitie niet?

Maar idd, TS kan wellicht alsnog even bellen om te horen wat de politie in zijn woonplaats zegt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:45:34 #293
176471 oh-oh
pi_112253530
Dat zei ik ook meteen al, maar ik zou ieg aangifte WILLEN doen en zorgen dat er ergens een melding gemaakt wordt. Mensen komen er maar makkelijk mee weg als er verder niks mee gedaan wordt en niemand kan nagaan of het daadwerkelijk een eenmalig incident is. En zo te horen is het dat sowieso al niet...
Trouwens, de muilkoft is besteld, die hadden ze dus nog niet en ze hebben hem ook nog niet, en ze gaan er gewoon mee over straat neem ik aan :')
( Groucho Marx )
pi_112253589
Ik had gisteren de politie gebeld. Ik kan zeker aangifte doen van dit geval.
Of het iets helpt is een 2e. Het valt verder gewoon onder civiel recht.

Eerst even wachten tot die vrouw langskomt om de dierenartsrekening te betalen.
Dan probeer ik nog wat extra geld los te peuteren.
pi_112253611
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:45 schreef oh-oh het volgende:
Dat zei ik ook meteen al, maar ik zou ieg aangifte WILLEN doen en zorgen dat er ergens een melding gemaakt wordt. Mensen komen er maar makkelijk mee weg als er verder niks mee gedaan wordt en niemand kan nagaan of het daadwerkelijk een eenmalig incident is. En zo te horen is het dat sowieso al niet...
Trouwens, de muilkoft is besteld, die hadden ze dus nog niet en ze hebben hem ook nog niet, en ze gaan er gewoon mee over straat neem ik aan :')
Inderdaad. Als zoiets gebeurd zorg je toch dat je dezelfde dag nog zo'n ding ophaalt bij de dierenwinkel? Of iig gelijk bestellen, dan was ie nu ook al wel binnen geweest. Niet besteld dus, niet van plan ook, mooi verhaaltje.
pi_112253744
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Inderdaad. Als zoiets gebeurd zorg je toch dat je dezelfde dag nog zo'n ding ophaalt bij de dierenwinkel? Of iig gelijk bestellen, dan was ie nu ook al wel binnen geweest. Niet besteld dus, niet van plan ook, mooi verhaaltje.
Ze zeiden dat dat op maat gemaakt moest worden ofzo.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 31 mei 2012 @ 09:55:25 #297
163650 Greys
pi_112253762
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:45 schreef oh-oh het volgende:
Dat laatste vroeg ik mezelf net ook af.
Besteld... Ze hadden hem al moeten hebben of in elk geval dezelfde dag nog bij de dierenwinkel moeten gaan kopen. En de hond zal uiteraard gewoon uitgelaten worden in de tussentijd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 31 mei 2012 @ 09:55:55 #298
163650 Greys
pi_112253770
quote:
3s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:54 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Ze zeiden dat dat op maat gemaakt moest worden ofzo.
Dat zou goed kunnen, maar dan hoop ik dat ze voor de tussenliggende dagen wel een andere oplossing hebben.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_112253869
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:55 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat zou goed kunnen, maar dan hoop ik dat ze voor de tussenliggende dagen wel een andere oplossing hebben.
Vast niet.
pi_112253894
Ik heb een nieuw topic geopend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')