aan de keukentafelquote:
de keuken of woonkamerquote:
Dit idd.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:52 schreef Weakling het volgende:
Staat het niet in de huurovereenkomst, dan hebben ze niks daarover te zeggen lijkt me. Of het daar gezelliger van wordt is een ander verhaal.
Nog een paar weken en dan zegt de huisbaas dat TS niet zo ongezellig moet doen en 's avonds wat vaker beneden op de bank moet komen zittenquote:
euh....ik heb niet echt een huurovereenkomst. Punt is wel dat dat niet betekent dat ik rechteloos ben.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:52 schreef Weakling het volgende:
Staat het niet in de huurovereenkomst, dan hebben ze niks daarover te zeggen lijkt me. Of het daar gezelliger van wordt is een ander verhaal.
Als hun willen dat TS op de keukentafel mastrubeert moet TS dat vooral doen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:58 schreef Copycat het volgende:
Wat een nonsens. Straks mag je ook niet in je kamer lachen. Of masturberen.
feit is alleen dat het geen huisbaas is maar een hospita...en daar zit wel eenv erschil in lijkt mijquote:Op woensdag 23 mei 2012 11:05 schreef Doutzen het volgende:
Huisbaas kan eisen wat hij wil maar hij heeft praktisch niets te zeggen over de dingen die jij in jouw kamer doet. Eten kan hij niet verbieden.
Dat is naar mijn mening erg onverstandig. Nee, je bent niet rechteloos, maar bij dit soort geschillen heb je geen poot om op te staan, omdat je niks kunt bewijzen. De huisbaas ook niet overigens, maar om hiervoor nu een gang naar de rechter te maken doe je ook niet.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:57 schreef FixYou het volgende:
euh....ik heb niet echt een huurovereenkomst. Punt is wel dat dat niet betekent dat ik rechteloos ben.
quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als hun willen dat TS op de keukentafel mastrubeert moet TS dat vooral doen.
Eens zien of hun dan daar nog willen eten
OMG OMG OMG IK TYP HUN IPV ZIJ!!!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
Nooit geleerd dat je zulke dingen áltijd zwart op wit moet hebben?quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:57 schreef FixYou het volgende:
[..]
euh....ik heb niet echt een huurovereenkomst. Punt is wel dat dat niet betekent dat ik rechteloos ben.
nee, ik vroeg waarom en ze zegt: "We just don't eat upstairs here".quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:06 schreef Jordy-B het volgende:
Lijkt me niet redelijk van je huisbaas. Heeft ze ook nog een reden opgegeven?
Zeg tegen haar dat ze de tyfus kan krijgen en ze geen poot heeft om er op te staan (als je het niet in je overeenkomst staat natuurlijk).quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:16 schreef FixYou het volgende:
[..]
nee, ik vroeg waarom en ze zegt: "We just don't eat upstairs here".
Jij vond het niet van belang om in de OP te melden dat je in het buitenland zit?quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:16 schreef FixYou het volgende:
[..]
net zoals TS het vooraf niet van belang vond om te informeren naar de gewoontes...quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:18 schreef padlarf het volgende:
[..]
Jij vond het niet van belang om in de OP te melden dat je in het buitenland zit?
But I'm no part of your 'we'.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:16 schreef FixYou het volgende:
Misschien moet hij wel verplicht met zijn handen boven de dekens slapen, en komen de verhuurders dat ook nog controleren.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:58 schreef Copycat het volgende:
Wat een nonsens. Straks mag je ook niet in je kamer lachen. Of masturberen.
"do we masturbate downstairs as well"?quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:16 schreef FixYou het volgende:
[..]
Maar TS woont in het buitenland en daar gelden ongetwijfeld andere regels.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:23 schreef trigt013 het volgende:
Je huisbaas heeft wettelijk niets te bepalen wat jij op je kamer doet, met uitzondering van elektrische apparatuur of wel of niet koken. Is het een hospice gelden deze regels niet maar dan word er voor je gekookt en soms ook voor je gewassen.
Wat is het precieze verschil, ik woon bij hun in, waarbij ik maandelijkse huur betaal. Hoe dan ook, er waren geen regels gepresenteerd toen ik er in ging en ik kon aan het begin niet alle mogelijke dingen vragen die ik ooit wellicht zou willen doen in de kamer.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:18 schreef FredvZ het volgende:
[..]
net zoals TS het vooraf niet van belang vond om te informeren naar de gewoontes...
En TS: weet je zeker dat je alleen de kamer huurt en dat je niet bij mensen "inwoont"?
Dat haal ik niet uit de opening, alleen dat zijn huisbaas engels praat op den duur.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:25 schreef Civilian het volgende:
[..]
Maar TS woont in het buitenland en daar gelden ongetwijfeld andere regels.
Als je bij iemand in woont, dan is het gebruikelijk dat je je aanpast aan de regels van het gezin waar je inwoont en dan is het gebruikelijk dat als het gezin in de kamers eet, jij ook niet in de kamers eet.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:26 schreef FixYou het volgende:
[..]
Wat is het precieze verschil, ik woon bij hun in, waarbij ik maandelijkse huur betaal. Hoe dan ook, er waren geen regels gepresenteerd toen ik er in ging en ik kon aan het begin niet alle mogelijke dingen vragen die ik ooit wellicht zou willen doen in de kamer.
Nou, gokje, het zou misschien, zomaar, per ongeluk, kunnen zijn dat in een ander land andere wetgeving is?quote:
Volgens mij doelt TS op het verschil tussen inwonen en kamer huren.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nou, gokje, het zou misschien, zomaar, per ongeluk, kunnen zijn dat in een ander land andere wetgeving is?
Ach so!quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Volgens mij doelt TS op het verschil tussen inwonen en kamer huren.
Hmm, dat is dan mooi kut. Ze hebben de huisregels van te voren niet duidelijk gemaakt van te voren. Om eerlijk te zijn heb ik ook niet naar de huisregels gevraagd van te voren. Ik denk dat ik in een inwoonsituatie zit. Toch vind ik niet dat dit soort huisregels ingesteld mogen worden. Straks komen ze volgende week dat er een huisregel is dat ik niet meer mag douchen na tien uur 's avonds of dat ...enzovoorts. Land is trouwens Engeland.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:31 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als je bij iemand in woont, dan is het gebruikelijk dat je je aanpast aan de regels van het gezin waar je inwoont en dan is het gebruikelijk dat als het gezin in de kamers eet, jij ook niet in de kamers eet.
Als je een kamer huurt dan is dat vaak niet van toepassing en maak je vaak alleen afspraken over het gebruik van de gezamelijk voorzieningen (keuken, badkamer, wasmachine etc)
Dat is het probleem. Voordat je ergens gaat wonen moet je niet denken, maar weten.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:49 schreef FixYou het volgende:
. Ik denk dat ik in een inwoonsituatie zit.
Precies. Zoals het hoort.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:52 schreef Copycat het volgende:
Maar voortaan dus gezellig met het gastgezin aan tafel.
Probleem is dat zij altijd in de woonkamer eten en altijd kijken naar een Engelse soap serie zonder te converseren met elkaar. Het is niet alsof zij de regel instellen omdat zij mij willen betrekken bij hun gezellige avondeten.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Je laat wel meteen de Nederlandse ik-heb-schijt-aan-alles-mentaliteit zien door schijt aan de huisbaas te hebben en op je kamer te eten.
[..]
Precies. Zoals het hoort.
sloop de tv-kabel. is hun huwelijk zo naar de klotequote:Op woensdag 23 mei 2012 11:59 schreef FixYou het volgende:
[..]
Probleem is dat zij altijd in de woonkamer eten en altijd kijken naar een Engelse soap serie zonder te converseren met elkaar. Het is niet alsof zij de regel instellen omdat zij mij willen betrekken bij hun gezellige avondeten.
Ik heb aangegeven dat ik geen oneindige credit op mijn mobiel heb en dat we het er vanavond over hebben. Toen heeft zij het berichtje getypt dat ik net heb vermeld. Ze doet dingen liever per sms schijnbaar, confrontatie-ontwijkend. Maar niemand heeft natuurlijk zin in een ongezellige en oncomfortabele situatie in het huis dus ik wil vanavond een redelijk gesprek gaan voeren. Probleem is wel dat ik aardig aan mijn standpunt vastzit. Ik ben niet luid, geef geen feestjes, nodig geen mensen uit en maak geen troep als ik eet, dus ik ben wel op zoek naar een soort compromis van hun kant.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:03 schreef Dondermeester het volgende:
Alle gekheid op een stokje, maar wordt het niet eens tijd voor een gewoon gesprek in plaats van alleen meldingen wat de ene of andere partij vindt?
Dat beide partijen aan elkaar uitleggen waarom ze dingen doen zoals ze ze doen?
Kun je geen slang naar de woon- / eetkamer trekken zodat je je eten daar kunt laten staan en het vanuit je eigen kamer kunt opslurpen? Soort compromis dus.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:06 schreef FixYou het volgende:
[..]
Ik heb aangegeven dat ik geen oneindige credit op mijn mobiel heb en dat we het er vanavond over hebben. Toen heeft zij het berichtje getypt dat ik net heb vermeld. Ze doet dingen liever per sms schijnbaar, confrontatie-ontwijkend. Maar niemand heeft natuurlijk zin in een ongezellige en oncomfortabele situatie in het huis dus ik wil vanavond een redelijk gesprek gaan voeren. Probleem is wel dat ik aardig aan mijn standpunt vastzit. Ik ben niet luid, geef geen feestjes, nodig geen mensen uit en maak geen troep als ik eet, dus ik ben wel op zoek naar een soort compromis van hun kant.
Nou daar ben je mooi klaar mee dan.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:49 schreef FixYou het volgende:
[..]
Ik heb net een berichtje ontvangen,
"to be honest klaas its upset me today all i've asked is no food upstairs am not be mean or nasty at all you ate three nights a week with us anyway so askin you to do the same the other 4 nights its a bad thing i've asked at all"
Gelijk weggaan om zoiets is een beetje voorbarig. Ik ga er eerst vanavond over hebben en dan zien we dan wel verder.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou daar ben je mooi klaar mee dan.
Kun je niet gewoon ergens anders een kamer gaan huren? Je hebt toch geen contract en kunt vertrekken wanneer je wil.
dude..quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:57 schreef FixYou het volgende:
[..]
idd als je shoarma patat speciaal eet dan kan ik me voorstellen dat ze dat niet fijn vinden als die grafgeur hun slaapkamer binnendringt.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:08 schreef Lienekien het volgende:
Is dat eten wat je boven doet een boterham of is het een warm maal, dat je zelf kookt? Hoe moet ik dat zien?
Weten wij waarom hij daar woont? Misschien is het een uitwisselingsprogramma met gastgezinnen?quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:33 schreef padlarf het volgende:
Ik snap het sowieso niet. De reden om uit huis te gaan is toch zelfstandigheid? Dan ga je toch niet bij een gezin inwonen...
Dat is ook waar. Maar persoonlijk zou ik het niet kunnen. Wat uiteraard niks zegt over TS.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Weten wij waarom hij daar woont? Misschien is het een uitwisselingsprogramma met gastgezinnen?
Ik eet al drie avonden per week met hun. De andere avonden eet ik liever op mijn kamer sinds zij voor de TV zitten en Britse soap series kijken. Het gaat hier dan inderdaad om warm eten (geen shoarma). Lawaaiig en dronken binnen komen is niet van toepassing.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:43 schreef borbit het volgende:
wat ben je voor autist dan? Ga gewoon met die mensen eten, als je het goed speelt maken ze nog eten voor je ook. Is toch gezellig. Als je zo'n hekel hebt aan andere mensen moet je ook niet bij mensen gaan inwonen. Je kan ook niet heel laat lawaaiig en dronken binnen komen. Aangezien je bij wat bejaarden inwoont en op fok! zit krijg je waarschijnlijk ook nooit een vriendin dus mag je blij zijn dat je tenminste met die 2 mensen tv kan kijken samen. In plaats van forever alone te fokken op je kamertje.
Emmerdale, EastEnders en Coronation Street.quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:44 schreef FixYou het volgende:
[..]
Ik eet al drie avonden per week met hun. De andere avonden eet ik liever op mijn kamer sinds zij voor de TV zitten en Britse soap series kijken. Het gaat hier dan inderdaad om warm eten (geen shoarma). Lawaaiig en dronken binnen komen is niet van toepassing.
Trouwens, deze kamer was geregeld door mijn stagebedrijf.
Dat verandert de zaak wel wat mij betreft. Daar zeg je toch een stuk moeilijker nee tegen. Waarschijnlijk moet je wat meer water bij de wijn doen, aangezien ze het bij dat bedrijf ook niet zullen waarderen als het niet goed gaat lijkt me.quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:44 schreef FixYou het volgende:
Je begint in ieder geval aardig je draai te vinden in de Engelse taalquote:Op woensdag 23 mei 2012 14:44 schreef FixYou het volgende:
De andere avonden eet ik liever op mijn kamer sinds zij voor de TV zitten en Britse soap series kijken.
Maak je dat zelf, dat eten? Of is het afhaal?quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:44 schreef FixYou het volgende:
[..]
Ik eet al drie avonden per week met hun. De andere avonden eet ik liever op mijn kamer sinds zij voor de TV zitten en Britse soap series kijken. Het gaat hier dan inderdaad om warm eten (geen shoarma). Lawaaiig en dronken binnen komen is niet van toepassing.
Wat maakt dat nu weer uit?quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Maak je dat zelf, dat eten? Of is het afhaal?
Als hij een kookplaatje op zijn kamer heeft, bijvoorbeeld?quote:
Op TS zijn kamer ja..quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Als hij een kookplaatje op zijn kamer heeft, bijvoorbeeld?
Daarbij is er veel op afhaalgebied, wat tamelijk lang blijft hangen, qua geur.
huh, dat is heel goed geraden want dat zijn inderdaad de shows die zij kijken!quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:46 schreef Mylene het volgende:
[..]
Emmerdale, EastEnders en Coronation Street.
Dat is inderdaad het dilemma, aan de ene kant huur ik wel de kamer voor een vast bedrag per maand maar aan de andere kant is het geen simpele verhuurder/huurder relatie maar maar een inwoonsituatie.quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:57 schreef RanTheMan het volgende:
TS pas je gewoon aan, of zoek een andere kamer, zo simpel is het.. Vergeet niet je bent min of meer hun gast....
Precies. Hier hoeven ze ook niet met een pizza naar boven te gaan.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:04 schreef Murdera het volgende:
[..]
Op TS zijn kamer ja..
Ik geloof dat het er om gaat dat ze willen dat je gezellig de dag bespreekt en samen met hen eet?
Dus feitelijk woon je dan bij nep-ouders.
Je maakt een denkfout. Je huurt geen kamer, je betaalt voor 'room and board'.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:12 schreef FixYou het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het dilemma, aan de ene kant huur ik wel de kamer voor een vast bedrag per maand maar aan de andere kant is het geen simpele verhuurder/huurder relatie maar maar een inwoonsituatie.
Maar dat zijn je kinderen, geen random huurders.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. Hier hoeven ze ook niet met een pizza naar boven te gaan.
Een zakje chips of wat te drinken, vind ik prima. Maar eten, beneden.
Het zijn de meest bekeken programma's op de Engelse tv.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:09 schreef FixYou het volgende:
[..]
huh, dat is heel goed geraden want dat zijn inderdaad de shows die zij kijken!
Als je als volwassene ergens inwoont, of dat nou bij je ouders is, of bij een hospita, dan ga je best wel je eigen gang, maar gelden wel de huisregels.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:17 schreef Murdera het volgende:
[..]
Maar dat zijn je kinderen, geen random huurders.
Ik kook in de keuken en neem het mee naar boven om het aldaar op te eten. Punt is inderdaad het verschil tussen 'kamer huren in het huis waar de huisbaas woont' en 'inwonen'.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je als volwassene ergens inwoont, of dat nou bij je ouders is, of bij een hospita, dan ga je best wel je eigen gang, maar gelden wel de huisregels.
Ik vind het niet teveel gevraagd, dat ts, beneden eet.
Zoals gezegd, veel geuren blijven lang hangen, zeker warm eten.
Ben ik nog steeds benieuwd of ts een kookplaatje heeft en zelf kookt, beneden kookt en het mee naar boven neemt, of onderweg iets meeneemt.
Ik ben bang dat ze in hun gelijk staan.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:26 schreef FixYou het volgende:
[..]
Ik kook in de keuken en neem het mee naar boven om het aldaar op te eten. Punt is inderdaad het verschil tussen 'kamer huren in het huis waar de huisbaas woont' en 'inwonen'.
Dan is dat wat duidelijker nu, ik ben een lodger en geen tenant, wat mij minder rechten geeft. Ik zal vanavond zien wat er gaat gebeuren.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ze in hun gelijk staan.
Maar je hoeft toch niet per se tegelijk met hen te eten!
En tja, 't is Engeland, he. Eieren, spek en worstjes, 's morgens mee naar boven nemen, ruik je de hele dag!
quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
OMG OMG OMG IK TYP HUN IPV ZIJ!!!
SNEL STORNEREN!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(maar Chrisje heeft natuurlijk een goed punt)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
Oh fijn , regelmatig in gezelschap van je verhuurder moeten eten.....kun je beter weer thuis gaan wonen.quote:
ei is na een uurtje weer weg mits je het raam of de afzuiger aanzetquote:[b]Op woensdag 23 mei 2012 15:30 schreef
En tja, 't is Engeland, he. Eieren, spek en worstjes, 's morgens mee naar boven nemen, ruik je de hele dag!
Mensen met een baan!quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:38 schreef Kansenjongere het volgende:
Wie gaat dan ook om zes uur ontbijten?
Hadden Asterix en Obelix dus toch gelijk toen ze zeiden: Rare jongens, die Britten.
Mensen die leven om te werken misschien, ik begin zelf gelukkig op heel wat Christelijker tijden.quote:
Of een sector die gewoon vroeg begint.quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:41 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Mensen die leven om te werken misschien, ik begin zelf gelukkig op heel wat Christelijker tijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |