abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111915551
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_111915563
Lijstje van gisteren:

O: kippensoep
T: banaan
L: omelet met brood
T: tomatensoep
D: wok met veel groente en kip
T: paar dropjes

Vandaag begonnen met een croissantje en verse jus d'orange. Nom! Vanmiddag infuus. Lekker een paar uur slapen, haha :+
pi_111915654
Zomer O+
Dat plakken moet dan maar! Vanavond lekker uit eten, hopelijk op een terras zonder onweer/regen :)

Planning:

O: overnight oats met een halve banaan
T: appel en glas sojadrink
L: 2 roggebrood pindakaas en 200gr erwtjes met een beetje feta :9
T: bio reepje
D: uit eten :s) Italiaans geloof ik
T: ?
B: bij elkaar ruim een uur fietsen
Be someone that makes you happy
  woensdag 23 mei 2012 @ 09:43:05 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111915655
Herpa derp derp!

quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 09:26 schreef Perruche het volgende:
Maria, je kan toch ook gewoon die laptop Bamm in die tas doen, hoeft toch niet tas in een tas? En dan gewoon een stevige shopper mee om dat ding van fiets naar kantoor ofzo te sjouwen
Ehm nou ik heb geloof ik altijd wel redelijk wat mee :+ Laptop, boek, schrijfboek, kabels, muis. En is meer fiets --> trein --> tram --> kantoor :D Dus voor laptop voelt stevige tas wel veiliger :@ :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_111915704
Hoe is het met je buik verder Coco? Heb je al een beetje een bolletje? :)
Heb je last van kwaaltjes of valt het wel mee?

En Progje, hoe is het daar mee? :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_111915767
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 09:39 schreef Cocotrimonium het volgende:
Lijstje van gisteren:

O: kippensoep
T: banaan
L: omelet met brood
T: tomatensoep
D: wok met veel groente en kip
T: paar dropjes

Vandaag begonnen met een croissantje en verse jus d'orange. Nom! Vanmiddag infuus. Lekker een paar uur slapen, haha :+
Dat mag meer worden ;)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_111915794
Oh haaaaai,

Dat was zweten vanochtend op de fiets! Nu een bankdag op kantoor, ik ben surrounded by saaie ventjes in saaie pakken en ik heb niets te doen. Waarom ben ik niet gewoon thuis gebleven om te profiteren van het lekkere weer?

Ik wilde vanochtend hardlopen, maar mijn benen wilden niet. Planning is nu:
O: kwark, banaan, bosbessen, havermout
T: manderijn
L: boterhammen met een salade
D: leftover melanzana p van jamie
S: 55 km wielrennen

(S en D kan ook omgekeerd, in dat geval komt er nog een T: boterham pindakaas bij)
pi_111915797
@V1zor, ribkarbonade.. Hm.. Misschien een optie. En witlofsalade met yoghurt had ik gister ook! Alleen de witlof was erg bitter..
pi_111915968
Cocobuik! :o O+
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 09:48 schreef LieLie het volgende:
@V1zor, ribkarbonade.. Hm.. Misschien een optie. En witlofsalade met yoghurt had ik gister ook! Alleen de witlof was erg bitter..
Ai :{ Verpest het een beetje natuurlijk...

:') ik deed normaal altijd azijn of gewoon slasaus erover, tot ik dus aan yoghurt dacht...
Waarom heb ik dat hier nog nooit eerder gezien? }:| Da's ja subliem zomervoedsel, zo fris :9
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_111916084
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 09:48 schreef anna82 het volgende:
Oh haaaaai,

Dat was zweten vanochtend op de fiets! Nu een bankdag op kantoor, ik ben surrounded by saaie ventjes in saaie pakken en ik heb niets te doen. Waarom ben ik niet gewoon thuis gebleven om te profiteren van het lekkere weer?

Ik wilde vanochtend hardlopen, maar mijn benen wilden niet. Planning is nu:
O: kwark, banaan, bosbessen, havermout
L: boterhammen met een salade
D: leftover melanzana p van jamie
S: 55 km wielrennen

(S en D kan ook omgekeerd, in dat geval komt er nog een T: boterham pindakaas bij)
Ik vind jouw lijstjes altijd zo weinig klinken!
Sowieso wel even wat extra's eten na het sporten. :)
Doe wat je niet durft.
pi_111916160
Wat HPKW al zegt, Anna, zorg even voor wat eten na je sporten!
pi_111916194
Maar da's net als bij coco, als je er geen hoeveelheden of uitgebreide beschrijving bijzet lijkt het al snel weinig :P
pi_111916304
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 09:59 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik vind jouw lijstjes altijd zo weinig klinken!
Sowieso wel even wat extra's eten na het sporten. :)
Ik doe vaak een Perruche, ik eet meer dan de planning. Normaal eet ik kwark na het sporten, moet even op zoek naar een alternatief aangezien ik nu ontbeten heb met kwark. En eetlepels pindakaas, plakjes worst, stukjes kaas etc etc komen er ook vaak bij. Zal vanavond een definitief lijstje doen!
pi_111916358
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:03 schreef Perruche het volgende:
Maar da's net als bij coco, als je er geen hoeveelheden of uitgebreide beschrijving bijzet lijkt het al snel weinig :P
Klopt. :) Maar de Mellanzana van Jamie O is vooral aubergine en tomaat. En misschien wat kaas. En dat tikt nou niet echt aan qua calorieen.
Dus tenzij Anna een lunch heeft me minstens 4 boterhammen met heel veel salade erop, gok ik dat ze de 1200 calorieen amper haalt vandaag. :)
Doe wat je niet durft.
pi_111916379
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:07 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ik doe vaak een Perruche, ik eet meer dan de planning. Normaal eet ik kwark na het sporten, moet even op zoek naar een alternatief aangezien ik nu ontbeten heb met kwark. En eetlepels pindakaas, plakjes worst, stukjes kaas etc etc komen er ook vaak bij. Zal vanavond een definitief lijstje doen!
Ah, goedzo! :D
Zie mijn andere reactie. :P
ik ben er ook zo eentje die nog wel eens meer wil eten dan de planning, dus ik weet helemaal wat je bedoelt. :D
Doe wat je niet durft.
pi_111916476
Goedemorgen :)

Ik wil van mijn brood lunches af, ben er echt flauw van.... regelmatig eet ik salades maar ben ik ook echt jofel over. Vanaf nu ga ik kip bakken ^O^
pi_111916529
Goed plan Siral :9

Ik ga zaterdag ook maar eens boodschappen doen om door de week wat lunches in elkaar te flansen.

Heb eigenlijk wel zin om vandaag weer te gaan hardlopen, maar ik weet dat mijn benen daar niet goed tegen kunnen :')
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_111916569
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:14 schreef Novem het volgende:
Goed plan Siral :9

Ik ga zaterdag ook maar eens boodschappen doen om door de week wat lunches in elkaar te flansen.

Heb eigenlijk wel zin om vandaag weer te gaan hardlopen, maar ik weet dat mijn benen daar niet goed tegen kunnen :')
Vond ik ook :P En opzich is het ook helemaal niet zo moeilijk om mee te nemen allemaal, bak wat kip, kook wat groente en kikkererwten of whatever. Stop het in een bakkie, en de volgende morgen nog best prima koud te eten als het moet ook volgens mij!

Ik wilde trouwens een keer quinoa proberen :)
pi_111916607
Laat me raden, kipfilet? :{
pi_111916616
Precies! Ik heb wel een magnetron op werk, dus kan ook warme dingen eten :9
pi_111916644
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:17 schreef Novem het volgende:
Precies! Ik heb wel een magnetron op werk, dus kan ook warme dingen eten :9
10x beter dan verlepte boterhammen :D

quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:17 schreef V1z0R het volgende:
Juist.
  woensdag 23 mei 2012 @ 10:20:06 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111916705
Boooooooooh, ik ben echt stíkchagrijnig. Was helemaal in m'n sas met het hardlopen en nu ziet het ernaar uit dat ik die wedstrijd in Amersfoort ook voorbij moet laten gaan. Als ik het tenminste niet nog erger wil maken. En aangezien ik echt heel gelukkig word van hardlopen word ik echt óngelukkig van niet hardlopen. Kan wel janken ;(.
Niet meer actief op Fok!
pi_111916726
Plofkip politie kom dr maar in...
pi_111916768
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:20 schreef Viking84 het volgende:
Boooooooooh, ik ben echt stíkchagrijnig. Was helemaal in m'n sas met het hardlopen en nu ziet het ernaar uit dat ik die wedstrijd in Amersfoort ook voorbij moet laten gaan. Als ik het tenminste niet nog erger wil maken. En aangezien ik echt heel gelukkig word van hardlopen word ik echt óngelukkig van niet hardlopen. Kan wel janken ;(.
-O- blessure?
Dan boks :')
  Vis een optie? woensdag 23 mei 2012 @ 10:22:28 #25
70532 loveli
N
pi_111916784
Chauffeur vandaag, wachten tot 11.30...
*verveelt zich*
crap in = crap out
pi_111916810
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:20 schreef Viking84 het volgende:
Hardlopen kan je ook zonder wedstrijd en weet je hoeveel loopjes er georganiseerd worden! Als je nog een uitdaging wilt kan je je bv inschrijven voor de Zuid-As run: 10 EM.

Kop op! Of heb je last ergens van?
pi_111916901
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:17 schreef V1z0R het volgende:
Je bedoelt dat Siral meer vet moet eten? Of iets anders?

Ik heb allemaal restjes van een grote gegrilde kip in de vriezer, roosteren die handel, dan in stukken hakken en later eten :9

Quinoa is trouwens lekker! Had het een keer van Lassie, maar dat was niet te hachelen vond ik, van de biowinkel smaakte het veel lekkerder, minder bitter en krijtachtig ofzo?
  woensdag 23 mei 2012 @ 10:26:42 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111916936
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:23 schreef anna82 het volgende:

[..]

Hardlopen kan je ook zonder wedstrijd en weet je hoeveel loopjes er georganiseerd worden! Als je nog een uitdaging wilt kan je je bv inschrijven voor de Zuid-As run: 10 EM.

Kop op! Of heb je last ergens van?
Ja, ik heb dus een blessure dus kan sws niet hardlopen ;(.

En ik heb 16 euro voor die wedstrijd betaald en m'n zus zou komen en juist die wedstrijden maken het zo leuk. Had gewoon niet verwacht dat ik nu ineens nog met zo'n stomme blessure zou komen te zitten. En nu denk ik de hele tijd: als 'ie maar op tijd weg is, als 'ie maar op tijd weg is, GA WEG! :( terwijl ik me gewoon erop moet focussen dat ik weer helemaal beter word. Meh.
Niet meer actief op Fok!
pi_111917006
Wat voor blessure heb je dan?
Ik heb nog wel wat pijnstillers voor je, kun je gewoon een wedstrijd mee hardlopen als je wilt. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_111917007
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:25 schreef Novem het volgende:

[..]

Je bedoelt dat Siral meer vet moet eten? Of iets anders?
Yup :Y
pi_111917012
Wat heb je dan Vik? Iets aan je scheen toch?

Misschien een bezoekje sportarts of fysio waard? Of denk je dat het vanzelf in korte tijd wel weg gaat?
pi_111917022
Nou vik, je hebt pas 1x een wedstrijd gelopen toch? Het is heel vervelend dat je een blessure hebt, maar het komt wel weer goed goor.
pi_111917129
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:29 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Yup :Y
Als ik kip bak smiddags krijg ik denk ik al meer vet binnen dan met boterhammen en yoghurt. ;)
  woensdag 23 mei 2012 @ 10:33:12 #34
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111917140
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, ik heb dus een blessure dus kan sws niet hardlopen ;(.

En ik heb 16 euro voor die wedstrijd betaald en m'n zus zou komen en juist die wedstrijden maken het zo leuk. Had gewoon niet verwacht dat ik nu ineens nog met zo'n stomme blessure zou komen te zitten. En nu denk ik de hele tijd: als 'ie maar op tijd weg is, als 'ie maar op tijd weg is, GA WEG! :( terwijl ik me gewoon erop moet focussen dat ik weer helemaal beter word. Meh.
Niet, jij bent Vik, de hardloopgoeroe! Dus rennen is altijd leuk (voor jou :P) 8-)

BeterSchaap/motorbloempje!
  woensdag 23 mei 2012 @ 10:33:42 #35
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111917157
Scheenbeen. Gaat wel weer weg (het is al minder nadat ik gisteren flink gekoeld heb), maar ik moet rust nemen en daar ben ik niet zo goed in oO< .

@ HPKW: nee, doe maar niet ;). Beter een paar weken uit de running en geen wedstrijd dan per se wel een wedstrijd willen lopen en een paar maanden uit de running zijn :P. Naja, we zullen zien hoe het loopt. Ik hoop een dezer dagen met het herstel te beginnen. Sowieso een stuk wandelen vanavond en even rekken. En als dat goed voelt kijken of ik een paar minuutjes op het gras kan 'hardlopen'.

Zennnnnnnnnnn! *)
Niet meer actief op Fok!
pi_111917235
Idd vik, Zennnn O+ Komt vanzelf goeeed!! Gewoon rust nemen, ook al is t niet fijn. Misschien gewoon een stuk lopen?

Boh, net lekker manderijntje gekocht bij groenteboer. (ja, ze zijn lekker zoet hoor mevrouw) dus ik neem een hap :r bleghhh wat zijn ze vies!!! Nu durf ik niet nog een schijfje te eten :')

Gisteren bbq op balkon, ging goed! Gaan we echt vaker doen! O+

Vandaag de restjes opeten, beetje gyros en frikandellen nog *)
~ Bonito La Risa ~
pi_111917261
Zen = goed. Chillax.

En een pijntje hoeft toch niet meteen een blessure te betekenen?

In de meantime mag je best iets van je hardloopspirit naar mij toe sturen hoor. Ik heb over 2,5 week een loopje van 4EM en ik kan nog geen 5 KM.
pi_111917296
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:36 schreef Mixende_match het volgende:
Idd vik, Zennnn O+ Komt vanzelf goeeed!! Gewoon rust nemen, ook al is t niet fijn. Misschien gewoon een stuk lopen?

Boh, net lekker manderijntje gekocht bij groenteboer. (ja, ze zijn lekker zoet hoor mevrouw) dus ik neem een hap :r bleghhh wat zijn ze vies!!! Nu durf ik niet nog een schijfje te eten :')

Gisteren bbq op balkon, ging goed! Gaan we echt vaker doen! O+

Vandaag de restjes opeten, beetje gyros en frikandellen nog *)
Mandarijnenroulette :') het mandarijnen seizoen is voor mij afgelopen als ik zo'n vieze tref... bleh
pi_111917328
Ach, ik heb ook wel eens last van mn scheenbeen.
Maar sinds wanneer heb je er dan last van? En heb je al overlegd met een fysio of een arts?

Sowieso is het verstandig om naar Starshoe te gaan in Zoetermeer als je nieuwe schoenen gaat kopen. Beste advies ooit gehad bij het kopen van hardloopschoenen. En er lopen fysio's rond die er dus advies geven, en dat is wel heel fijn. Heb daar zelf met mn kuitblessure en nog herstellend van mn gebroken enkel nieuwe schoenen gekocht.

Een blessure hoeft overigens neit te betekenen dat je niets meer kunt, je moet hooguit je training wat aanpassen. Met mijn kuitblessure (waarbij ik ongeveer door de grond ging van de pijn, kon ik nog 2 keer per week rustig 4x10 minuten lopen. En daarna koelen.
Sowieso kun je natuurlijk altijd gaan zwemmen of fietsen of een andere sport verzinnen.
Doe wat je niet durft.
pi_111917382
:|W Naja...

Anna, gewoon paar intervallers er tussendoor gooien! ^O^
  Vis een optie? woensdag 23 mei 2012 @ 10:44:29 #41
70532 loveli
N
pi_111917465
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:32 schreef Siral het volgende:

[..]

Als ik kip bak smiddags krijg ik denk ik al meer vet binnen dan met boterhammen en yoghurt. ;)
Wat is jouw gemiddelde verhouding k/e/v denk je? En yoghurt is zeker mager?
crap in = crap out
pi_111917496
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:44 schreef loveli het volgende:

[..]

Wat is jouw gemiddelde verhouding k/e/v denk je? En yoghurt is zeker mager?
Ik zit volgens caloriechecker meestal wel rond de 40/50 gram vet per dag... en yoghurt is mager ja
En dan te bedenken dat ik een paar maanden geleden nog maar rond de helft daarvan zat.
pi_111917526
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:41 schreef V1z0R het volgende:

Hoe is het met je huis? En wanneer komt Chloë?
  woensdag 23 mei 2012 @ 10:49:00 #44
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_111917617
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:41 schreef V1z0R het volgende:

Que pasaaa?

Chloe O+
  woensdag 23 mei 2012 @ 10:51:34 #45
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_111917683
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:45 schreef Siral het volgende:

[..]

Ik zit volgens caloriechecker meestal wel rond de 40/50 gram vet per dag... en yoghurt is mager ja
En dan te bedenken dat ik een paar maanden geleden nog maar rond de helft daarvan zat.
Neem nou eens volvette producten. Of op zn minst halfvol. Dat is al herhaaldelijk tegen je gezegd. En het is nog lekkerder ook.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_111917720
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:51 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Neem nou eens volvette producten. Of op zn minst halfvol. Dat is al herhaaldelijk tegen je gezegd. En het is nog lekkerder ook.
IK vind het niet lekkerder, en dan kan er een tweede koelkast worden aangeschaft hier thuis als ik in eens volvette zuivel e.d wil gaan eten. Want niemand anders eet dat thuis. Sowieso voel ik me prima bij hoe het nu gaat, en met volvette zuivel heb ik ook meer last van mijn buik.

Sowieso wil ik minder eiwitten uit zuivel e.d gaan halen want mijn huid is echt bar en bar slecht de laatste tijd, en dan valt het met magere zuivel nog mee, kun je nagaan als ik volvette zou gebruiken, 1 grote puistenkop. Eiwitshakes wil ik ook minderen. Vandaar dat ik kip wil bakken smiddags :')
pi_111917723
Het is mooi weer, dus niemand heeft pijn op de borst!
pi_111917765
Het is zulk mooi weer buiten en ik zit binnen. ;(
  Vis een optie? woensdag 23 mei 2012 @ 10:54:14 #49
70532 loveli
N
pi_111917767
Pas een onderzoek gelezen waarin stond dat 30% van de vrouwen die mager aten, verminderd vruchtbaar waren en problemen hadden met hormoonhuishouding/cyclus. Hormonen maak je met hulp van vetzuren.
(ging om magere zuivel vs vol)
crap in = crap out
  woensdag 23 mei 2012 @ 10:56:16 #50
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111917823
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:39 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ach, ik heb ook wel eens last van mn scheenbeen.
Maar sinds wanneer heb je er dan last van? En heb je al overlegd met een fysio of een arts?

Sowieso is het verstandig om naar Starshoe te gaan in Zoetermeer als je nieuwe schoenen gaat kopen. Beste advies ooit gehad bij het kopen van hardloopschoenen. En er lopen fysio's rond die er dus advies geven, en dat is wel heel fijn. Heb daar zelf met mn kuitblessure en nog herstellend van mn gebroken enkel nieuwe schoenen gekocht.

Een blessure hoeft overigens neit te betekenen dat je niets meer kunt, je moet hooguit je training wat aanpassen. Met mijn kuitblessure (waarbij ik ongeveer door de grond ging van de pijn, kon ik nog 2 keer per week rustig 4x10 minuten lopen. En daarna koelen.
Sowieso kun je natuurlijk altijd gaan zwemmen of fietsen of een andere sport verzinnen.
Ik heb er (bewust) ongeveer sinds donderdag last van, sinds de wedstrijd dus. Zaterdag nog probleemloos kunnen lopen, zondag ook nog een herstelloopje gedaan, maar voelde het toen wel.
En ik heb wel vaker last na > 10 km (als ik hurk) en ook wel eens als ik een trap afloop de dag erna. Misschien had ik daar ook eerder acht op moeten slaan, maar ja, als ik weer ging lopen had ik nergens last van. Misschien is 3 keer 10 in een week toch wat te veel geweest na amper gelopen te hebben na een week vakantie en 1,5 week ziek zijn.

Maar ik vraag me ook weer af of ik niet overdreven reageer onder invloed van het hardlooptopic. Is de blessure nu erger dan voorheen of maak ik het groter dan het is? Dunno. Hoe dan ook vind ik het wel een strak plan om m'n schema in de gaten te houden en niet te denken dat ik meteen weer 20 km in een week kan lopen als ik dat 2 weken niet gedaan heb.

Niet overlegd met een arts. Dan moet ik toch naar een sportarts/fysio en dat zit toch niet in het basispakket? Ben ik niet voor vergoed dus...

Wow, door de grond gaan van de pijn en toch nog 2 keer per week hardlopen? Maakte je het daarmee niet veel erger? Ik durf pas weer verder te gaan als ik volledig pijnvrij ben. Intussen gewoon wandelen en fietsen idd.

Dank voor de Starshoetip. Ik ga voor de HM waarschijnlijk nieuwe schoenen kopen, dus ik houd hem in mijn achterhoofd :).

Edit: wow, lap tekst :').
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')