nog steeds pijnvrij?quote:
Zeg dat nou niehietquote:Op woensdag 23 mei 2012 08:00 schreef MaleDuck het volgende:
Nu is het inderdaad lekker om te lopen, ik ben er achter dat ik ook beter met deze temperaturen of 's morgens vroeg moet gaan of 's avonds als het weer wat meer is afgekoeld.
Nee, niet helemaal. Ik vind het lastig om te bepalen wanneer ik pijnvrij genoeg ben om weer te beginnen, maar ik wil vandaag of morgen wel echt weer even proberen. Gewoon wandelen = geen last, trap af wel een beetje. Kan natuurlijk vanavond gewoon gaan en als ik voel dat de pijn toeneemt meteen weer stoppen. No harm done danquote:
Lopen gaat prima, heb het laatste stuk lekker gewandeld gisterquote:Op woensdag 23 mei 2012 08:18 schreef Maraca het volgende:
[..]
Zeg dat nou niehietIk wil vanmiddag gaan lopen
Dan zal het echt broeierig zijn, men verwacht namelijk vanmiddag vanaf 14u al het ontstaan van onweersbuien.quote:Op woensdag 23 mei 2012 08:18 schreef Maraca het volgende:
[..]
Zeg dat nou niehietIk wil vanmiddag gaan lopen
en tot hoelaat houden die aan? :/ ik wilde vanavond tussen acht en negen gaan :/quote:Op woensdag 23 mei 2012 08:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan zal het echt broeierig zijn, men verwacht namelijk vanmiddag vanaf 14u al het ontstaan van onweersbuien.
quote:Op woensdag 23 mei 2012 08:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan zal het echt broeierig zijn, men verwacht namelijk vanmiddag vanaf 14u al het ontstaan van onweersbuien.
Voornamelijk in de zuidoostelijke helft van het land, heb ik begrepen..quote:Op woensdag 23 mei 2012 08:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat voorspelden ze voor gister ook, maar heb geen regendruppel gezienquote:Op woensdag 23 mei 2012 08:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat vetgedrukte is niet voor niks hè? Wacht nou gewoon nog een paar dagen tot dat ook weg is. Dan weet je zeker dat je het niet (weer) overbelast.quote:Op woensdag 23 mei 2012 08:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, niet helemaal. Ik vind het lastig om te bepalen wanneer ik pijnvrij genoeg ben om weer te beginnen, maar ik wil vandaag of morgen wel echt weer even proberen. Gewoon wandelen = geen last, trap af wel een beetje. Kan natuurlijk vanavond gewoon gaan en als ik voel dat de pijn toeneemt meteen weer stoppen. No harm done dan.
Verder zei een collega dat in Bataviastad in de hele maand mei Craft-kleding te koop is met 70% korting. Dus ik ga daar vrijdag eens langs. Even kijken of ik nog interessante dingen tegenkom (thermo-ondergoed voor de winter, alvast).
Mja. Ik word er gek van. Kan ik straks zeker weer helemaal bij 1 km per keer beginnenquote:Op woensdag 23 mei 2012 09:07 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dat vetgedrukte is niet voor niks hè? Wacht nou gewoon nog een paar dagen tot dat ook weg is. Dan weet je zeker dat je het niet (weer) overbelast.
je hoeft ook niet stil te zitten, sterker nog .. om de discipline van om de dag trainen vol te houden is het wel van belang dat je er op gaat, maar gewoon een stevige wandeling is prima. 't is niet wat je wil, maar je blijft wel in beweging. Mij hielp het prima om sneller over m'n blessure heen te komen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Mja. Ik word er gek van. Kan ik straks zeker weer helemaal bij 1 km per keer beginnen.
Hoop dat ik voldoende hersteld ben voor de wedstrijd in Amersfoort op 10 juni. Moet ik wel zondag of maandag weer kunnen lopen.
Gadverdamme zeg, wat word ik hier stik- en stikchagrijnig van.
En je conditie en je spierbelasting is ook echt niet na een weekje rust meteen weg hoor, ik snap dat je er niet vrolijk van wordt, maar je kan het beste naar je lichaam luisteren, anders blijf je er mee tobben, terwijl je er met rust weer helemaal vanaf kan komenquote:Op woensdag 23 mei 2012 09:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Mja. Ik word er gek van. Kan ik straks zeker weer helemaal bij 1 km per keer beginnen.
Hoop dat ik voldoende hersteld ben voor de wedstrijd in Amersfoort op 10 juni. Moet ik wel zondag of maandag weer kunnen lopen.
Gadverdamme zeg, wat word ik hier stik- en stikchagrijnig van.
quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Les 7 ging best prima, alleen opnieuw een dipje halverwege dus daar moet ik echt aan gaan werken. Wel weer felicitaties, nu van Tiger Woods, met mijn snelste mijl tot nu toe: 9m07s.
24m49s, 3,98km, 6:14min/km, 285 cal.
Vanaf les 9 worden er stukken van 4 en 5 minuten gelopen, dus dat wordt echt zwaar.. dan wordt het pas echt leuk![]()
Googlen is niet verstandig. Zelfs een eenvoudig muggenbult kan je dan het idee geven dat je nog maar 15 min te leven hebtquote:Op woensdag 23 mei 2012 09:17 schreef Viking84 het volgende:
Ja, ik moet vooral niet gaan googlen op hoe ik hiermee om moet gaan, want dan kan ik wel huilen.
Ik ga gewoon weer beginnen als ik pijnvrij ben met een paar kilometer en dan hopen dat ik pijnvrij blijf. Anders kan ik fluiten naar Amersfoort en ook fluiten naar de HM. Gvd. Bijna 2 jaar aan het lopen en dan ineens dit.
http://www.runningholland(...)n-van-blessures.htmlquote:Over het algemeen wordt er niet te vroeg gestart, sterker nog, vaak wordt er te lang gewacht met starten van het revalidatieprogramma. Je zou kunnen zeggen dat het aantal hersteltrainingen bepalend is voor de duur van het herstel van de blessure. Een blessure heeft geen tijd nodig om te herstellen maar heeft aandacht nodig. Iemand die 3 hersteltrainingen per dag doet kan na drie dagen zijn hersteld van een zelfde blessure als iemand die 3 weken rust houdt en weinig aandacht geeft.
Stukje erboven vind ik een stuk interessanter:quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:34 schreef DJMO het volgende:
interessant stukje:
[..]
http://www.runningholland(...)n-van-blessures.html
quote:Na een korte of lange onderbreking van het normale hardloopprogramma volgt er eerst een herstelprogramma voordat het normale trainingsprogramma kan worden hervat. Na afwezigheid door een blessure moet eerst de oorzaak van de blessure zijn weggenomen voor er weer met hardlopen gestart kan worden.
Veel hardlopers die geblesseerd zijn geweest lopen vaak te snel te intensief. Wat ook veel gebeurd is dat een blessure weer ontstaat omdat de oorzaak niet bekend is, en dezelfde fout opnieuw wordt gemaakt.
Dat voel je zelf het beste, denk ik. Als ik lange stukken normaal liep tijdens mijn herstelperiode, kreeg ik vanzelf weer last van mijn scheen. Ik vraag me af of een herstelloopje dan had geholpen. Ik ben blij dat ik gewoon twee weken ertussenuit heb gepakt, het heeft echt gewerkt.quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:34 schreef DJMO het volgende:
interessant stukje:
http://www.runningholland(...)n-van-blessures.html
Anders bel je een fysio? Misschien dat die er antwoord op kan geven..quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:42 schreef Viking84 het volgende:
Ik kan wel pijnvrij wandelen maar of ik pijnvrij kan hardlopen (hoe klein de stukjes ook zijn) weet ik niet. Zal het vanavond eens proberen door te dribbelen. En als ik geen pijn voel dan idd maar 5 minuutjes op het gras lopen? Ik vind dat soort websites te vaag. Ik wil gewoon weten wat ik mag/moet doen om het herstel zsm te bevorderen.
wat voor de een werkt, hoeft voor een ander niet te werken idd. Mij hielp het prima om gewoon m'n knieblessure eruit te wandelen, icm met een brace, koelen, smeren, en ontstekingsremmers. na tien dagen kon ik weer beginnen met opbouwen. Als ik stil was blijven zitten had het wel drie weken geduurd denk ik.quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:42 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat voel je zelf het beste, denk ik. Als ik lange stukken normaal liep tijdens mijn herstelperiode, krijg ik vanzelf weer last van mijn scheen. Ik vraag me af of een herstelloopje dan had geholpen. Ik ben blij dat ik gewoon twee weken ertussenuit heb gepakt, het heeft echt gewerkt.
Dafuq, wat loop jij toch hardquote:Op woensdag 23 mei 2012 08:25 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Lopen gaat prima, heb het laatste stuk lekker gewandeld gisterIk ging gister echt kapot door de hitte, had het rondje al korter gemaakt, maar ben na 6,5 km gestopt en rustig naar huis gelopen. Ik liep nu wel (zag ik achteraf) op het tempo voor de langere duurlopen, maar erg lang is het niet geworden
http://www.endomondo.com/workouts/57565065
Maar het verschilt per persoon hoe je reageert op de warmte en ik liep zonder enige beschutting pal in de zon en had het gevoel dat ik een verkeerd shirt had aangetrokken (ademt voor geen meter), dus als je lekker beschut in luchtige kleding kan lopen, moet je het zeker doen
ik zit met hetzelfde probleem ik heb ook alleen last als ik daadwerkelijk ga hardlopen. met normaal lopen of krachttraining heb ik nergens last van....quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:49 schreef Viking84 het volgende:
Maar hoe voel je dat je er klaar voor bent om weer op te bouwen? Of is dat gewoon uitproberen en stoppen zodra je pijn voelt?
Maar niet een rondje zo te zienquote:
Advies is vaak om op geleide van de pijn te bewegenquote:Op woensdag 23 mei 2012 09:49 schreef Viking84 het volgende:
Maar hoe voel je dat je er klaar voor bent om weer op te bouwen? Of is dat gewoon uitproberen en stoppen zodra je pijn voelt?
als in medicijnen? daar zou ik sowieso huiverig voor zijnquote:
Laatste stuk gewandeld, dus ws was het hele rondje een km of 10, maar heeft ie daarvan "maar" 6,6 km hardgelopen.quote:
Gister voelde ik me echt een slakquote:
Klopt, ik trok het gewoon niet meer, ben maar gestopt, in plaats van door te lopen en jezelf op te zadelen met overbelasting of andere blessures, lees er hier al genoeg overquote:
Ja, dat hoop ik ookquote:Op woensdag 23 mei 2012 09:56 schreef Yuki het volgende:
[..]
Advies is vaak om op geleide van de pijn te bewegen
En dan idd stoppen als je pijn voelt, niet denken dat je er wel doorheen kunt bijten want dan werk je jezelf alleen maat dieper de blessure in.
Hoop voor je dat je snel weer gewoon kunt trainen en dus Amersfoort en de HM lekker kunt lopen
Dit is het hele rondje, had dus al een stukje afgestoken, omdat het niet lekker liep...quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:58 schreef Yuki het volgende:
[..]
Laatste stuk gewandeld, dus ws was het hele rondje een km of 10, maar heeft ie daarvan "maar" 6,6 km hardgelopen.
Max pace: 3:38 min per km. Das retesnel, gek!quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:58 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Gister voelde ik me echt een slakMaar ik weet dat ik snel en makkelijk loop, dank je voor het compliment
[..]
Klopt, ik trok het gewoon niet meer, ben maar gestopt, in plaats van door te lopen en jezelf op te zadelen met overbelasting of andere blessures, lees er hier al genoeg over
Dus ben terug gewandeldEn mijn warming up meet ik nooit met Endomondo aan
http://www.endomondo.com/workouts/57565273
Voel je het dan ook meteen al als je in hardlooppas door het huis gaat? Of pas als je een tijdje bezig bent? Las laatst in een post van jou iets als: kreeg na 5 km last... 5 km lopen is best wel lang als je geblesseerd bent. Misschien moet je kortere stukjes gaan doen?quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:55 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ik zit met hetzelfde probleem ik heb ook alleen last als ik daadwerkelijk ga hardlopen. met normaal lopen of krachttraining heb ik nergens last van....
Max zegt helemaal niets, want ik heb wel eens op 2.30 gezetenquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:00 schreef Yuki het volgende:
[..]
Max pace: 3:38 min per km. Das retesnel, gek!
Oh, en dat linkje mogen wij niet bekijken
Die max pace neem ik altijd met een korreltje zout, want even na die piek zit ik op 5:26 min/km en heb daar niet direct een versnelling geplaatst, denk dat het een bijwerking is van mn mobiel los in de zak hebben. Want mijn gemiddelde pace op mn PR van de 5 km was 3:44 min/km en die snelheid heb ik gister zeker niet benaderd...quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:00 schreef Yuki het volgende:
[..]
Max pace: 3:38 min per km. Das retesnel, gek!
Oh, en dat linkje mogen wij niet bekijken
Nou ja, dan nog... Je gemiddelde pace zat nog dik onder de 5 min/km. Dat vind ik echt snel hoorquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:05 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Die max pace neem ik altijd met een korreltje zout, want even na die piek zit ik op 5:26 min/km en heb daar niet direct een versnelling geplaatst, denk dat het een bijwerking is van mn mobiel los in de zak hebben. Want mijn gemiddelde pace op mn PR van de 5 km was 3:44 min/km en die snelheid heb ik gister zeker niet benaderd...
quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:06 schreef SEMTEX het volgende:
Runner's World post net dit linkje op hun FB:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |