Volgens mij wel, maar ze is hier niet dus kan d'r niet vragenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:31 schreef DonJames het volgende:
Heeft je vriendin überhaupt bezwaar gemaakt?
Echt, maak het nou niet ingewikkelder dan het isquote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:32 schreef Mark_nl het volgende:
Zelfs het parlement is van mening dat de burger niet hoeft te betalen voor zijn/haar straf.
Justitie is tegen dat vonnis van die zaak waar we't net over hadden in beroep gegaan, maar alleen omdat ze het er niet mee eens is, niet omdat ze nu opeens betere of nieuwe argumenten heeft waarom ze die kosten wel zouden mogen rekenen.
Omdat ze van Justitie zijn denken ze dat ze een uitspraak van de rechter naast zich neer mogen leggen.
Als een rechter jou iets verbied te doen en je gaat er lekker mee door omdat je toch in hoger beroep gaat dan mag dat toch ook niet? Iedereen moet zich aan de wet houden, ook Justitie.
Nee, het is zelfs prima vergelijkbaar. Te hard rijden mag ook nooit. Je hebt je gewoon te houden aan de aanwijzingen die je krijgt in het verkeer. Los van of je nou zelf vindt of het nodig of onnodig is. Ik vraag me ook wel eens af waarom ik in hemelsnaam voor rood sta, zo midden in de nacht met geen enkele andere weggebruiker in de buurt. Maar ik heb maar te blijven staan.quote:@ElisaB: dat is geen vergelijking, Door rood rijden is iets heel anders dan te hard rijden. Door rood rijden mag nooit, 80 rijden op die weg mag wel in het weekend en als de wegwerkers wat minder lui zouden zijn geweest zou dat ook doordeweeks in de avond/nacht uren mogen.
Dat die bordjes doordeweeks niet worden omgedraaid is puur uit gemakzucht/luiheid. Op tijden dat verkeerslichten niet nodig zijn worden ze automatisch uitgeschakeld, daar hoeft geen mens aan te pas te komen.
Maargoed, ik denk dat ze het nu wel zal gaan betalen.
Als er echt niemand anders op de weg is en er staan geen flitspalen, lekker doorrijden toch?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:46 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Echt, maak het nou niet ingewikkelder dan het is
[..]
Nee, het is zelfs prima vergelijkbaar. Te hard rijden mag ook nooit. Je hebt je gewoon te houden aan de aanwijzingen die je krijgt in het verkeer. Los van of je nou zelf vindt of het nodig of onnodig is. Ik vraag me ook wel eens af waarom ik in hemelsnaam voor rood sta, zo midden in de nacht met geen enkele andere weggebruiker in de buurt. Maar ik heb maar te blijven staan.
Ik doe het eigenlijk nooit. Hoewel ik niet graag in de middle of nowhere ergens in het donker maar stil sta. Dus ik doe altijd wel de deuren van de auto op slotquote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:21 schreef hh84 het volgende:
Als er echt niemand anders op de weg is en er staan geen flitspalen, lekker doorrijden toch?
Natuurlijk niet gaan janken als je dan toch een bon krijgt
Dan had ze bezwaar moeten maken. Enkel een bord met 50 km/uur is niet voldoende als er verder totaal niets aan de verkeerssituatie is gewijzigd. Moet je dan wel kunnen aantonen. En ja, je hebt kans dat de boete dan geseponeerd wordt (is mij ook al eens gelukt).quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:09 schreef Mark_nl het volgende:
[..]
Daarom heeft ze die ook wel betaald, maar het is wel krom. Als ze daar een dag later op hetzelfde tijdstip had gereden waarbij de verkeerssituatie exact gelijk was aan de situatie 24 uur eerder, dan had ze geen bekeuring gekregen, nu kreeg ze die wel, alleen maar omdat de wegwerkers te lui waren de bordjes om te draaien. Dat is dan wel volgens de letter van de wet (daarom heeft ze ook gewoon betaald) maar dat maakt het wel krom.
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:32 schreef Mark_nl het volgende:
Zelfs het parlement is van mening dat de burger niet hoeft te betalen voor zijn/haar straf.
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:32 schreef Mark_nl het volgende:
Justitie is tegen dat vonnis van die zaak waar we't net over hadden in beroep gegaan, maar alleen omdat ze het er niet mee eens is, niet omdat ze nu opeens betere of nieuwe argumenten heeft waarom ze die kosten wel zouden mogen rekenen.
Omdat ze van Justitie zijn denken ze dat ze een uitspraak van de rechter naast zich neer mogen leggen.
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:32 schreef Mark_nl het volgende:Als een rechter jou iets verbied te doen en je gaat er lekker mee door omdat je toch in hoger beroep gaat dan mag dat toch ook niet? Iedereen moet zich aan de wet houden, ook Justitie.
Het is nooit toegestaan om 80 te rijden waar 50 staat aangegeven.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:32 schreef Mark_nl het volgende:@ElisaB: dat is geen vergelijking, Door rood rijden is iets heel anders dan te hard rijden. Door rood rijden mag nooit, 80 rijden op die weg mag wel in het weekend en als de wegwerkers wat minder lui zouden zijn geweest zou dat ook doordeweeks in de avond/nacht uren mogen.
Dat die bordjes doordeweeks niet worden omgedraaid is puur uit gemakzucht/luiheid. Op tijden dat verkeerslichten niet nodig zijn worden ze automatisch uitgeschakeld, daar hoeft geen mens aan te pas te komen.
Dat hadden jullie 137 euro geleden moeten bedenken.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:32 schreef Mark_nl het volgende:Maargoed, ik denk dat ze het nu wel zal gaan betalen.
Onder protest betalen? Hoe doe je dat en wat heeft het voor zin?quote:Op maandag 28 mei 2012 12:39 schreef Johnny_Tzunami het volgende:
Ze had onder protest moeten betalen. Dit komt er van als je de wijsneus wilt uithangen voor een paar euro.
Dan voorkom je verdere verhogingen.quote:Op maandag 28 mei 2012 22:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Onder protest betalen? Hoe doe je dat en wat heeft het voor zin?
Door onder protest te betalen? Toe maar.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:41 schreef Johnny_Tzunami het volgende:
[..]
Dan voorkom je verdere verhogingen.
Als je niet betaalt, dan wordt het bedrag verhoogd mă.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Door onder protest te betalen? Toe maar.
Waar zit dat vinkje dan in internetbankieren?quote:Op maandag 28 mei 2012 12:39 schreef Johnny_Tzunami het volgende:
Ze had onder protest moeten betalen. Dit komt er van als je de wijsneus wilt uithangen voor een paar euro.
Dat zet je natuurlijk in de betalingsomschrijving.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Waar zit dat vinkje dan in internetbankieren?
Hoe weet je dat?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:42 schreef Mark_nl het volgende:
De 270 euro heeft ze netjes betaald, ook al is dat overigens een beetje overdreven aangezien er 's avonds geen wegwerkzaamheden zijn
In de omschrijving, sukkel.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Waar zit dat vinkje dan in internetbankieren?
sukkel! er zit geen omschrijvingsvakje bij een acceptgiroquote:
quote:Op maandag 4 juni 2012 18:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat zet je natuurlijk in de betalingsomschrijving.
Net alsof iemand die leest bij het CJIBquote:
Alsof ik serieus benquote:Op dinsdag 5 juni 2012 08:30 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
[..]
Net alsof iemand die leest bij het CJIB
Betaal dan via internetbankieren, sukkel.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
sukkel! er zit geen omschrijvingsvakje bij een acceptgiro
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |