quote:$16-$24 is een goede prijs volgens http://www.businessinsider.com/what-is-facebook-worth-2012-5
Weet niet of mee eens, heb betere dingen doen zoals in de zon liggen (met een factor 10 niet expensive)
En de OPquote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Moet de topictitel niet eens worden aangepast?
Inderdaad, als hij maar niet de plus in gaatquote:
En weer naar beneden, ben benieuwd waar dit naar toe gaat. We hebben tot 22:00.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
Massale inkoop net ineens. Van 31.50 naar 33.00. We zien 't wel. Ik geloof nog steeds dat het verder gaat kelderen. Onder 2% verlies inmiddels.
Zag ik net ook inderdaad, gaat keihard omhoog. Maar die zijn sinds 2007 ook helemaal weggevaagd.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:16 schreef benx het volgende:
Zie dit:
http://www.google.com/finance?q=PINK:LVWD
Ja, vandaar dat iedereen aan het verkopen is geslagen, en daardoor zakt de koers.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:26 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik ben een leek wat beleggen betreft, maar iedereen zag toch al aankomen dat FB zou gaan zakken?Zeker de 2e dag!
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:56 schreef eleusis het volgende:
Damn, die open nieuw deel functie is hard. Wie een leuke TT weet mag een TR doen.
Maar ik wilde eigenlijk dit zetten:
[..]
hij heeft wel een goed puntquote:Third, Facebook's next 2 billion users will be a lot less valuable monetarily than the first 1 billion. The world's richest people are already on Facebook. And those are the people advertisers want to reach
Read more: http://www.businessinside(...)2012-5#ixzz1vc4jesZo
Om nog maar te zwijgen over de buitenlandse competitie. De Chinese markt wordt al gedomineerd door http://www.renren.com/ dus van die opkomende markt zal Facebook qua advertenties ook niet zoveel kunnen krijgen. De rek is er dus qua userbase wel een beetje uit.quote:
Weet je wel zeker dat ze bij MS zo blij zijn? Ze hebben het aandeel de eerste dag moeten ondersteunen, wat ze meer gekost heeft als wat de introductie ze opleverde en volgens mij zijn ze de laatste twee dagen het aandeel ook aan het steunen. Ik weet niet of ze er echt beter van worden als ze het aandeel loslaten. Dan zou het zo maar eens verder weg kunnen zakken. Waarbij hun verlies fors zal oplopen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:49 schreef Walkerr het volgende:
MS heeft het wel top gedaan in dit verhaal qua pricing. Ze hebben al die aandelen verpatst tegen de waarde die de gek er voor wilde geven. Nu dat FB alleen maar aan het dalen is, weten zij ook ze alles uit de markt hebben getrokken.
Ook voor de fondsen die al geïnvesteerd hadden was de prijs fantastisch.
Voor de mensne die het interessant vinden, hier de link met investeerders;
http://www.cnbc.com/id/47388424/
Wait... Dus de bank (being a bank) doet wat ze altijd doen: niet-bestaand virtueel spul verkopen tegen een hoge prijs en daar heel veel winst op maken? Als de uitgevende bank al short gaat, dat zegt dan toch wel dat ze er zelf alle vertrouwen in hebben dat de koers instort? Is dat dan geen misleiding van klanten geweest?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:29 schreef Walkerr het volgende:
Hier een goede uitleg: MS is short FB. (mooi he, die banken!)
http://blogs.reuters.com/(...)lion-facebook-short/
Lees het artikel nog eens. Djeez.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wait... Dus de bank (being a bank) doet wat ze altijd doen: niet-bestaand virtueel spul verkopen tegen een hoge prijs en daar heel veel winst op maken? Als de uitgevende bank al short gaat, dat zegt dan toch wel dat ze er zelf alle vertrouwen in hebben dat de koers instort? Is dat dan geen misleiding van klanten geweest?
Voor de introductie schenen ze al een waarschuwing uit te hebben gedaan naar hun grote klanten. Ach, het blijven banken, dus bij voorbaat al onbetrouwbaar.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wait... Dus de bank (being a bank) doet wat ze altijd doen: niet-bestaand virtueel spul verkopen tegen een hoge prijs en daar heel veel winst op maken? Als de uitgevende bank al short gaat, dat zegt dan toch wel dat ze er zelf alle vertrouwen in hebben dat de koers instort? Is dat dan geen misleiding van klanten geweest?
M'n LinkedIn account heb ik een jaar geleden al opgezegd. Nu zeg ik niet dat ik representatief ben voor de markt, maar ik heb niet het idee dat dáár nog veel groei in zit.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja, vandaar dat iedereen aan het verkopen is geslagen, en daardoor zakt de koers.Cirkelredenatie incoming! Maar ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat Facebook niet zoveel waard is als de huidige notering.
LinkedIn gaat lekker trouwens. Soort van tegenhanger FB maar dan wat zakelijker, misschien dat mensen daar beetje naar vluchten, omdat ze toch een social media in hun portfolio willen?
De verdediger der banken is in het topic hoorquote:
Ik heb ook niet zo'n hoge dunk van LinkedIn als platform maar hetzelfde geldt voor Facebook. Zolang dit soort sites alleen sites blijven en niet op de een of andere manier hun potentieel omzetten in daadwerkelijke producten, zie ik niet in waarom je hierin zou investeren. Entry is redelijk makkelijk en gebeurt in veel gevallen door tegenpolen die gratis zijn, waarbij het enige verschil de userbase zelf is. Als een site iets te overdreven probeert om de userbase om te zetten in geldelijk gewin zul je zien dat de tegenpolen hun userbase ook zien groeien, waardoor de overstap steeds makkelijker wordt. Facebook zit op dit moment relatief veilig maar MySpace was indertijd ook gigantisch en Facebook was redelijk beperkt qua userbase.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
M'n LinkedIn account heb ik een jaar geleden al opgezegd. Nu zeg ik niet dat ik representatief ben voor de markt, maar ik heb niet het idee dat dáár nog veel groei in zit.
Heb je het perse over fysieke producten of? Want Google heeft ook geen fysieke producten maar zijn ook sites.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik heb ook niet zo'n hoge dunk van LinkedIn als platform maar hetzelfde geldt voor Facebook. Zolang dit soort sites alleen sites blijven en niet op de een of andere manier hun potentieel omzetten in daadwerkelijke producten, zie ik niet in waarom je hierin zou investeren. Entry is redelijk makkelijk en gebeurt in veel gevallen door tegenpolen die gratis zijn, waarbij het enige verschil de userbase zelf is. Als een site iets te overdreven probeert om de userbase om te zetten in geldelijk gewin zul je zien dat de tegenpolen hun userbase ook zien groeien, waardoor de overstap steeds makkelijker wordt. Facebook zit op dit moment relatief veilig maar MySpace was indertijd ook gigantisch en Facebook was redelijk beperkt qua userbase.
Niet is veranderlijker dan de publieke opinie t.o.v. internet. Hoewel niet helemaal vergelijkbaar vind ik KONY 2012 van meest bekeken filmpje naar absolute schlemiel in een paar dagen tijd een goed voorbeeld. Met aandelen van Facebook loop je wat dat betreft gewoon een gigantisch risico, omdat het volkomen onduidelijk is in hoeverre hun positie ten eerste om te zetten is in een bedrijfsmodel dat werkt op de lange termijn en ten tweede hoe ze hun positie gaan handhaven als ze de userbase proberen uit te melken.
Nee, hoeven niet per sé fysieke producten te zijn natuurlijk al zit in die categorie wel een stukje meer zekerheid. Ik heb gewoon mijn twijfels bij de manier waarop ze geld zullen gaan verdienen aan alle accounts, nog los van het feit of het aantal accounts een goede weergave is van de actieve userbase. Google is echt onlosmakelijk verbonden aan het internet op dit moment, aangezien de meeste mensen waarschijnlijk Google ook gewoon als startpagina hebben. Bij het zoeken naar mogelijke aankopen is Google in veel gevallen ook waar men start. Facebook wordt voor andere dingen gebruikt, dus of ze moeten inderdaad de privacyregels nog verder oprekken en gegevens nog meer doorverkopen, anders zie ik het niet echt gebeuren.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Heb je het perse over fysieke producten of? Want Google heeft ook geen fysieke producten maar zijn ook sites.
Ik was al drie deeltjes in het topic hoorquote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De verdediger der banken is in het topic hoor![]()
Zeg dan niets, als je niet met argumenten ontopic kan reageren.
Ik denk wel dat Facebook groei mogelijkheden heeft. Facebook is het namelijk 't kindje van Zuckerberg en hij zal er alles aan doen zodat Facebook blijft groeien en groot wordt. Misschien weet je dat Zuckerberg in het verleden enkele aanbiedingen heeft gehad om Facebook te verkopen maar hij wou het niet verkopen omdat hij zei "Ik zal nooit een beter idee krijgen dan dit". Hij is nu dan wel misschien multi-miljardair maar hij geeft niks om geld. Maar dat zegt wel iets, hij is nog in de 20 en heeft nog een heel leven voor zich waarbij die van Facebook natuurlijk een lange termijn iets van wilt maken.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Nee, hoeven niet per sé fysieke producten te zijn natuurlijk al zit in die categorie wel een stukje meer zekerheid. Ik heb gewoon mijn twijfels bij de manier waarop ze geld zullen gaan verdienen aan alle accounts, nog los van het feit of het aantal accounts een goede weergave is van de actieve userbase. Google is echt onlosmakelijk verbonden aan het internet op dit moment, aangezien de meeste mensen waarschijnlijk Google ook gewoon als startpagina hebben. Bij het zoeken naar mogelijke aankopen is Google in veel gevallen ook waar men start. Facebook wordt voor andere dingen gebruikt, dus of ze moeten inderdaad de privacyregels nog verder oprekken en gegevens nog meer doorverkopen, anders zie ik het niet echt gebeuren.
Youtube is ook nog zoiets, want daar schijnt allerlei reclame voor filmpjes te zitten. Ik merk er nooit wat van met bepaalde plugins dus hoeveel daar werkelijk uit te halen valt? Zodra ze met reclame komen die als storend wordt ervaren, zijn er genoeg sites die de plek van Youtube willen overnemen. Dat is wat mij betreft gewoon een groot probleem; om internetsites die niet een fysieke inslag hebben echt goed te laten lopen.
Het koersverloop van linkedin verbaasd me, what do i miss?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
LinkedIn gaat lekker trouwens. Soort van tegenhanger FB maar dan wat zakelijker, misschien dat mensen daar beetje naar vluchten, omdat ze toch een social media in hun portfolio willen?
Niks om geld geven is makkelijk als je er genoeg van hebtquote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:02 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Misschien weet je dat Zuckerberg in het verleden enkele aanbiedingen heeft gehad om Facebook te verkopen maar hij wou het niet verkopen omdat hij zei "Ik zal nooit een beter idee krijgen dan dit". Hij is nu dan wel misschien multi-miljardair maar hij geeft niks om geld.
Leeftijd zegt in deze natuurlijk niet zo veel omdat internet als vakgebied natuurlijk vrij jong is. En of iets 't kindje is van iemand of niet, is wat dat betreft ook niet zaligmakend. Er gaat genoeg verloren wat op eenzelfde sentiment is gebaseerd. En ook het credo "nooit een beter idee dan dit" is natuurlijk wat slap, want Facebook is geen radicaal nieuw idee maar gewoon een schot in de roos in een bestaand segment met het geluk dat de userbase in een stroomversnelling kwam. Dat is het hele idee van die social media sites. Als het eenmaal aanslaat, gaat het hard. Alleen dat kan natuurlijk ook omgekeerd weer tegen je werken. Als het slecht gaat, is het ook als een sneeuwbal weer weg.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:02 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik denk wel dat Facebook groei mogelijkheden heeft. Facebook is het namelijk 't kindje van Zuckerberg en hij zal er alles aan doen zodat Facebook blijft groeien en groot wordt. Misschien weet je dat Zuckerberg in het verleden enkele aanbiedingen heeft gehad om Facebook te verkopen maar hij wou het niet verkopen omdat hij zei "Ik zal nooit een beter idee krijgen dan dit". Hij is nu dan wel misschien multi-miljardair maar hij geeft niks om geld. Maar dat zegt wel iets, hij is nog in de 20 en heeft nog een heel leven voor zich waarbij die van Facebook natuurlijk een lange termijn iets van wilt maken.
Dat lijkt me logisch. Wat de waarde is, laat zich alleen echt raden. Ik denk dat niemand daar op dit moment een serieuze voorspelling over kan doen, aangezien we simpelweg niet kunnen raden hoe ze hun positie kunnen gaan uitbuiten zonder daarmee de userbase weg te jagen.quote:Wat ik denk wat er gaat gebeuren is dat de koers naar de werkelijke waarde zakt en vanuit daar langzaamaan zal stijgen. Zelf geloof ik niet in de groei van bezoekers/accounts maar meer in producten binnen Facebook net zoals Google dat heeft. Facebook heeft nu een App market maar daar zie ik zelf niet zoveel potentie in.
Dat zou kunnen. Ik denk alleen dat een site als Facebook een userbase heeft die makkelijker overstapt dan Google. Een CEO die te hard met aandeelhouders meegaat, zou daarom meer kapot kunnen maken dan je lief is. Wat dat betreft zit Zuckerberg wel op de juiste plek. Alleen hadden ze in mijn ogen gewoon nog niet public moeten gaan.quote:Ik denk dat Facebook heel veel kan bereiken maar dat ze daar nog niet aan toe zijn of dat ze niet weten hoe. Daarom kan Zuckerberg misschien beter een echte CEO aannemen zoals Google dat deed.
Dat kun je wel zeggen maar als je een beetje in Mark geïnteresseerd bent dan weet je dat hij ondanks zijn geld niet van 't geld is. Een voorbeeld daarvan is zijn huis en auto. Het grappige is dat Mark Google nastreeft als zijn 'leer-meesters'. Google was ook succesvol doordat ze niet van advertenties hielden op de homepage. Daarbij zijn advertenties zo irritant als de tering en moet er gauw een alternatief komen en daar moet Facebook innovatief in zijn imo. Advertenties op de manier hoe ze nu zijn is te ouderwets.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Niks om geld geven is makkelijk als je er genoeg van hebtMark zegt de user-interface op de eerste plaats te zetten, en niet zoals andere websites alles te vullen met advertenties. Dat leidt tot een achterblijvende click-rate, maar ondanks dat maakt het bedrijf winst. Zolang Mark de touwtjes in handen houdt kan-ie zo doorgaan, als het aan de aandeelhouders zou liggen zouden ze voor winstmaximalisatie gaan.
Ik denk ook wel dat Facebook niet zo groot was geworden als ze wel veel meer advertenties in beeld zouden zetten. Gebruikers haken dan eerder af. En ondanks niet al te veel advertenties draaien ze toch een behoorlijke winst. Het heeft zeker potentie, maar niet voor de huidige prijs.
Je lult er een beetje om heen want dat Facebook geen nieuw idee is dat weten we allemaal. Echter is het wel het beste idee op het gebied van social media en vooral het beste idee wat Mark ooit zou hebben vandaar dat hij het nooit verkocht heeft. Daarom ben ik er van overtuigd dat hij met Facebook nog grotere dingen zal bereiken dan nu.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Leeftijd zegt in deze natuurlijk niet zo veel omdat internet als vakgebied natuurlijk vrij jong is. En of iets 't kindje is van iemand of niet, is wat dat betreft ook niet zaligmakend. Er gaat genoeg verloren wat op eenzelfde sentiment is gebaseerd. En ook het credo "nooit een beter idee dan dit" is natuurlijk wat slap, want Facebook is geen radicaal nieuw idee maar gewoon een schot in de roos in een bestaand segment met het geluk dat de userbase in een stroomversnelling kwam. Dat is het hele idee van die social media sites. Als het eenmaal aanslaat, gaat het hard. Alleen dat kan natuurlijk ook omgekeerd weer tegen je werken. Als het slecht gaat, is het ook als een sneeuwbal weer weg.
Inderdaad, maar ik denk dat het wel goed komt. Dat is natuurlijk geen zekerheid.quote:Dat lijkt me logisch. Wat de waarde is, laat zich alleen echt raden. Ik denk dat niemand daar op dit moment een serieuze voorspelling over kan doen, aangezien we simpelweg niet kunnen raden hoe ze hun positie kunnen gaan uitbuiten zonder daarmee de userbase weg te jagen.
Ligt er een beetje aan. Ik weet niet hoeveel tijd jij op Facebook door brengt maar ik denk dat FB al aardig diep bij de gebruiker zit. Facebook moet gewoon blijven innoveren en ik denk dat een goede CEO hier zeker meer mee kan dan Zuckerberg.quote:Dat zou kunnen. Ik denk alleen dat een site als Facebook een userbase heeft die makkelijker overstapt dan Google. Een CEO die te hard met aandeelhouders meegaat, zou daarom meer kapot kunnen maken dan je lief is. Wat dat betreft zit Zuckerberg wel op de juiste plek. Alleen hadden ze in mijn ogen gewoon nog niet public moeten gaan.
http://dealbook.nytimes.c(...)c-amid-market-gloom/quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Alleen hadden ze in mijn ogen gewoon nog niet public moeten gaan.
Je zegt het zelf al: op dit moment. Op een ander moment had Altavista precies die plek.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Google is echt onlosmakelijk verbonden aan het internet op dit moment, aangezien de meeste mensen waarschijnlijk Google ook gewoon als startpagina hebben. Bij het zoeken naar mogelijke aankopen is Google in veel gevallen ook waar men start. Facebook wordt voor andere dingen gebruikt
Dit geeft toch aan voor mij dat ze geen nieuwe ideeën meer hebben behalve nog meer gebruikers.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:59 schreef Jane het volgende:
FB gaat binnenkort een nieuwe markt aanboren:
http://www.nu.nl/internet(...)ang-kinderen-13.html
Nou ja, iig wordt de gemiddelde leeftijd dan weer een beetje omlaag getrokken.
Maar goed, dan nog is het een bewuste keuze om bepaalde dingen wel of niet te doen. Die regels kennen ze bij Facebook, dus het aan laten komen op zo'n situatie is een keuze die je maakt.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:39 schreef GlowMouse het volgende:
http://dealbook.nytimes.c(...)c-amid-market-gloom/
Echter had Altavista die positie in een tijdperk waarin nog niet iedereen op internet zat. Hoe meer tijd er verstrijkt en hoe meer mensen er al online zijn hoe lastiger het wordt om de bestaande situatie te doorbreken. En dan moet je je afvragen of dit het geval is bij Facebook. Zijn ze echt in een positie a la Google?quote:Je zegt het zelf al: op dit moment. Op een ander moment had Altavista precies die plek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |