leuk lijstje, de spelfout is je vergevenquote:Op zaterdag 26 mei 2012 10:11 schreef ranja het volgende:
ik heb ook 5 verschilende talen
1. Nena - Nur geträumt [duits]
2. France Gall - Poupee de çire, poupee de son [frans]
3. Elisa - Luce [italiaans]
4. Shakira - Ciega, Sordomuda [spaans]
5. つしまみれ- おちゃっすか (Tsu Shi Ma Mi Re - Tea Time Ska) [japans]
Is dat niet gewoon een dialect? En dus gewoon Nederlands?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 18:33 schreef I.R.Baboon het volgende:
5) De Aal - Un Barg Die He Un Krul In De Steert (om dr nog een leuk regionaal tintje aan te geven)
Gronings is onderdeel van de streektaal Nedersaksischquote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:11 schreef cafca het volgende:
Ja, en Meindert Talma is gronings, dus ook nederlands. Maar ik zal niet mierenneuken vandaag.....
Ik wist niet eens dat Nedersaksisch officieel als streektaal wordt gerekend. Ik dacht dat alleen Fries een officiële taal was.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Gronings is onderdeel van de streektaal Nedersaksisch
Maar ik vind het ook prima
Het is een liedje in het fries. En fries is een taal.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:11 schreef cafca het volgende:
Ja, en Meindert Talma is gronings, dus ook nederlands. Maar ik zal niet mierenneuken vandaag.....
Oh, dat wist dan weer niet. Ik wist alleen dat laatste, en had natuurlijk kunnen weten dat ....ma een friese naam is.quote:Op zondag 27 mei 2012 12:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Het is een liedje in het fries. En fries is een taal.
Meindert Talma is overigens ook een fries, maar dan eentje die in groningen woont.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |