abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111863531
5 dagen horror

Al jaren is het een prikkelend onderwerp, abortus legaal of illegaal? Stel jij raakt ongewenst zwanger door seksuele mishandeling en de dader is onbekend. Wie is dan de politiek om jou te dwingen om het kind nog vijf dagen langer met je mee te moeten dragen?

Wie gebeurt het nou niet? Je vergeet de pil een keer, het condoom scheurt of er zijn geen condooms binnen handbereik. Veel mensen maken dit wel eens mee. Stel dat jij nou net diegene bent die hierdoor zwanger raakt. Je bent eigenlijk nog te jong om een kind te krijgen en je weet bijna zeker dat je het niet wilt houden. Op dit moment krijg je hiervoor nog vijf dagen de bedenktijd of je heel zeker weet dat je een abortus wilt ondergaan. Begrijpelijk. Maar stel je bent door een verkrachting zwanger geraakt, dan zal je toch nooit van je kind kunnen houden? Elke keer als je het kind ziet zal je herinnerd worden aan die nacht, die daad, de keer dat het gebeurde, aan die klootzak die zo nodig zijn zaad kwijt moest. Op dit moment wordt je nog gevraagd om vijf dagen na te denken of je het wel zo zeker weet. Belachelijk toch?

Wij denken dat je een persoon die waarschijnlijk al door een hel gaat vanwege een (ongewilde) zwangerschap niet kan dwingen om vijf dagen langer te laten voelen hoe het is om zwanger te zijn. Iemand pleegt met een reden abortus en heeft hier waarschijnlijk goed over nagedacht. Geld, opleiding maar ook status kunnen die redenen zijn. Stel je voor, achttien en zwanger, wat zullen mensen wel niet van je denken? Een hoge status is immers het hoogste streven. Vooral als je op jonge leeftijd of als alleen staande een kind krijgt zal niemand meer met je om willen gaan. Je krijgt te maken met discriminatie, met een mooit woord snobisme. En dat willen we natuurlijk allemaal niet?

Naast deze bedenktijd van vijf dagen is er in Nederland een regel dat voor elke abortus een gesprek volgt met een arts. Deze arts geeft je uitleg over de abortus en kijkt of je een weloverwogen beslissing maakt. Natuurlijk is het nu nog mogelijk om zelf te kiezen voor een aantal dagen bedenktijd.

Iedereen in Nederland heeft recht op bedenktijd over een abortus, maar als je zeker weet dat je het weg wilt laten halen dan moet dit na het gesprek met de arts direct kunnen.
Het is dus beter om de verplichte bedenktijd van vijf dagen van de abortus te schrappen, want wie wil er nou nog vijf dagen extra horror? Niemand toch?
pi_111863613
Ik denk dat het, als het aan fysieke verandering ligt, weinig uit zal maken of het nu direct of over 5 dagen is.

Verder vind ik een abortus plegen een vreemd onderwerp om over te discussiëren, aangezien het toch beëindiging van menselijk leven betreft. Dat neemt niet weg dat de wens om (alvast) geen kinderen te krijgen voor een vrouw een moeilijke, maar met betrekking tot de situatie, een begrijpelijke keuze zal zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Metalfrost op 22-05-2012 07:04:28 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_111864041
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 06:58 schreef Metalfrost het volgende:
aangezien het toch beëindiging van menselijk leven betreft.
daar is iedereen het dus niet over eens.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 08:02:24 #4
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_111864187
quote:
Ik denk dat het, als het aan fysieke verandering ligt, weinig uit zal maken of het nu direct of over 5 dagen is.

Verder vind ik een abortus plegen een vreemd onderwerp om over te discussiëren, aangezien het toch beëindiging van menselijk leven betreft. Dat neemt niet weg dat de wens om (alvast) geen kinderen te krijgen voor een vrouw een moeilijke, maar met betrekking tot de situatie, een begrijpelijke keuze zal zijn.
Ik vind het ook een vreemd onderwerp on te bediscussiëren, aangezien het om een persoonlijke keuze gaat of je al dan niet een kind wil krijgen, en niemand je zou mogen dwingen een zwangerschap te volbrengen.

Conclusie: We zijn het eens. En toch niet.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_111864209
Aan degene die dit topic heeft geopend, zou je ook actief mee willen gaan discussiëren? Op een forum als dit is het niet de bedoeling dat je maar een stelling dropt en vervolgens niets meer doet. Doe je dit niet dan zal het topic opslot gaan.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 08:08:09 #6
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_111864244
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 08:05 schreef 99.999 het volgende:
Aan degene die dit topic heeft geopend, zou je ook actief mee willen gaan discussiëren? Op een forum als dit is het niet de bedoeling dat je maar een stelling dropt en vervolgens niets meer doet. Doe je dit niet dan zal het topic opslot gaan.
Kut. Inderdaad weer zo'n nieuwe account die een enkel topic opent en vervolgens nooit meer wat laat horen :'(
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_111864610
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 07:47 schreef Klauz het volgende:

[..]

daar is iedereen het dus niet over eens.
Men denkt er zo over na, omdat er dan geen schuldgevoelens aan vast geknoopt kunnen worden.
pi_111864836
Wat is het probleem precies dan met die 5 dagen? Heb je een hispleturig 16-jarig meisje zwanger gemaakt en heeft ze zich bedacht ofzo?
pi_111865001
Ik denk dat die 5 dagen extra niks uitmaken als je het toch zeker niet wil hebben. Bedenk je je dan ben je wss erg dankbaar dat je die 5 dagen hebt gehad. Al met al vind ik het goed dat er bedenktijd is. En niet iedereen die door verkrachting zwanger raakt zal het kindje weg willen laten halwn. Het is dan immers ook van die vrouw, en het kind an sich kan er niks aan doen hoe het is verwerkt.

Dat mensen snobistisch doen tegen alleenstaande moeders dat is ook wel enigzins achterhaald. Heel veel vrouwen zijn alleenstaand. Dat het tegen tienermo ders gebeurd dat klopt idd, maar om voor vooroordelen je kind weg te lateb halen vind ik geen goede reden.
In life, every ending is a new beginning..
pi_111865142
quote:

Een raar onderwerp is het niet om over te discussiëren, mensen die hier niet over willen mee praten lopen weg voor de harde realiteit. Abortus is gewoon een onderwerp waar dagelijks over gesproken wordt en waar veel onduidelijkheid over is.
pi_111865173
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 08:50 schreef Tja..1986 het volgende:
Wat is het probleem precies dan met die 5 dagen? Heb je een hispleturig 16-jarig meisje zwanger gemaakt en heeft ze zich bedacht ofzo?
Als jij toch zeker weet dat je het kind niet wilt houden, en je moet nog 5 dagen langer voelen hoe het is om zwanger te zijn.. Dit is toch verschrikkelijk voor zo'n iemand? 5 dagen langer horror..
pi_111871580
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:08 schreef MDV2A het volgende:

[..]

Als jij toch zeker weet dat je het kind niet wilt houden, en je moet nog 5 dagen langer voelen hoe het is om zwanger te zijn.. Dit is toch verschrikkelijk voor zo'n iemand? 5 dagen langer horror..
Ik zie het punt niet. Het is gewoon ingebouwd zodat je geen beslissing neemt op basis van enkel emotie.
pi_111872331
Als een vrouw dood kan gaan na de bevalling of is door een verkrachting zwanger geraakt dan is abortus een prima alternatief. Wat is nou een menselijk leven. Pas na een aantal maanden kun je het een mens noemen. Daarvoor is het een hoopje cellen.

En anders moet je de castratie of sterilisatie bij honden/katten ook verbieden.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_111873460
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 08:36 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Men denkt er zo over na, omdat er dan geen schuldgevoelens aan vast geknoopt kunnen worden.
Dat kun je net zo goed van de andere partij zeggen. "Laat ik maar een verhaal over een embryo met een ziel ophangen, dan hoef ik me niet schuldig te voelen tegenover vrouwen die ongewenst zwanger zijn."
pi_111873650
Verder is het een lastige discussie inderdaad .... ik weet niet waar ik de grens moet trekken wanneer een abortus toelaatbaar is en wanneer niet.
pi_111918186
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:24 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik zie het punt niet. Het is gewoon ingebouwd zodat je geen beslissing neemt op basis van enkel emotie.
ze zeggen soms toch ook dat je juist naar je gevoel moet luisteren?" luister naar je hart" is best een bekend gezegde.. Dus als je dat doet, en je belt op om een afspraak te maken dan heb je er al over gedacht, dan als je er heen rijdt denk je er weer over. moet je dan daarna nog een keer 5 dagen wachten? lijkt ons een beetje overbodig..
pi_111918291
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 13:19 schreef Klauz het volgende:

[..]

Dat kun je net zo goed van de andere partij zeggen. "Laat ik maar een verhaal over een embryo met een ziel ophangen, dan hoef ik me niet schuldig te voelen tegenover vrouwen die ongewenst zwanger zijn."
Waarover zou die andere partij zich schuldig moeten voelen?
pi_111918432
Het is toch logisch dat een persoon zich schuldig gaat voelen als hij 5 dagen moet nadenken over de "vreselijke" daad die zij pleegt? Abortus, wat eigenlijk niet zo vreselijk is als je er bij nadenkt dat het niet eens levensvatbaar is.
pi_111919327
quote:
15s.gif Op woensdag 23 mei 2012 11:10 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Waarover zou die andere partij zich schuldig moeten voelen?
Dat leg ik net uit. Ongewenste zwangerschap. Dat ze een vrouw een kind laten dragen wat ze niet wil. Of zelfs niet zou kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')