daar is iedereen het dus niet over eens.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 06:58 schreef Metalfrost het volgende:
aangezien het toch beëindiging van menselijk leven betreft.
Ik vind het ook een vreemd onderwerp on te bediscussiëren, aangezien het om een persoonlijke keuze gaat of je al dan niet een kind wil krijgen, en niemand je zou mogen dwingen een zwangerschap te volbrengen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 06:58 schreef Metalfrost het volgende:
Ik denk dat het, als het aan fysieke verandering ligt, weinig uit zal maken of het nu direct of over 5 dagen is.
Verder vind ik een abortus plegen een vreemd onderwerp om over te discussiëren, aangezien het toch beëindiging van menselijk leven betreft. Dat neemt niet weg dat de wens om (alvast) geen kinderen te krijgen voor een vrouw een moeilijke, maar met betrekking tot de situatie, een begrijpelijke keuze zal zijn.
Kut. Inderdaad weer zo'n nieuwe account die een enkel topic opent en vervolgens nooit meer wat laat horenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 08:05 schreef 99.999 het volgende:
Aan degene die dit topic heeft geopend, zou je ook actief mee willen gaan discussiëren? Op een forum als dit is het niet de bedoeling dat je maar een stelling dropt en vervolgens niets meer doet. Doe je dit niet dan zal het topic opslot gaan.
Men denkt er zo over na, omdat er dan geen schuldgevoelens aan vast geknoopt kunnen worden.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 07:47 schreef Klauz het volgende:
[..]
daar is iedereen het dus niet over eens.
Een raar onderwerp is het niet om over te discussiëren, mensen die hier niet over willen mee praten lopen weg voor de harde realiteit. Abortus is gewoon een onderwerp waar dagelijks over gesproken wordt en waar veel onduidelijkheid over is.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 06:58 schreef Metalfrost het volgende:
Ik denk dat het, als het aan fysieke verandering ligt, weinig uit zal maken of het nu direct of over 5 dagen is.
Verder vind ik een abortus plegen een vreemd onderwerp om over te discussiëren, aangezien het toch beëindiging van menselijk leven betreft. Dat neemt niet weg dat de wens om (alvast) geen kinderen te krijgen voor een vrouw een moeilijke, maar met betrekking tot de situatie, een begrijpelijke keuze zal zijn.
Als jij toch zeker weet dat je het kind niet wilt houden, en je moet nog 5 dagen langer voelen hoe het is om zwanger te zijn.. Dit is toch verschrikkelijk voor zo'n iemand? 5 dagen langer horror..quote:Op dinsdag 22 mei 2012 08:50 schreef Tja..1986 het volgende:
Wat is het probleem precies dan met die 5 dagen? Heb je een hispleturig 16-jarig meisje zwanger gemaakt en heeft ze zich bedacht ofzo?
Ik zie het punt niet. Het is gewoon ingebouwd zodat je geen beslissing neemt op basis van enkel emotie.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:08 schreef MDV2A het volgende:
[..]
Als jij toch zeker weet dat je het kind niet wilt houden, en je moet nog 5 dagen langer voelen hoe het is om zwanger te zijn.. Dit is toch verschrikkelijk voor zo'n iemand? 5 dagen langer horror..
Dat kun je net zo goed van de andere partij zeggen. "Laat ik maar een verhaal over een embryo met een ziel ophangen, dan hoef ik me niet schuldig te voelen tegenover vrouwen die ongewenst zwanger zijn."quote:Op dinsdag 22 mei 2012 08:36 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Men denkt er zo over na, omdat er dan geen schuldgevoelens aan vast geknoopt kunnen worden.
ze zeggen soms toch ook dat je juist naar je gevoel moet luisteren?" luister naar je hart" is best een bekend gezegde.. Dus als je dat doet, en je belt op om een afspraak te maken dan heb je er al over gedacht, dan als je er heen rijdt denk je er weer over. moet je dan daarna nog een keer 5 dagen wachten? lijkt ons een beetje overbodig..quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:24 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik zie het punt niet. Het is gewoon ingebouwd zodat je geen beslissing neemt op basis van enkel emotie.
Waarover zou die andere partij zich schuldig moeten voelen?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:19 schreef Klauz het volgende:
[..]
Dat kun je net zo goed van de andere partij zeggen. "Laat ik maar een verhaal over een embryo met een ziel ophangen, dan hoef ik me niet schuldig te voelen tegenover vrouwen die ongewenst zwanger zijn."
Dat leg ik net uit. Ongewenste zwangerschap. Dat ze een vrouw een kind laten dragen wat ze niet wil. Of zelfs niet zou kunnen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:10 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Waarover zou die andere partij zich schuldig moeten voelen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |