misschien een wat dikkere creme voor je hoofd nemen dan?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:41 schreef Viking84 het volgende:
We moeten ons ook weer gaan insmeren. Ben een beetje bang dat zonnemelk die ik op m'n voorhoofd smeer in m'n ogen loopt. Of valt dat wel mee?
lijkt me idd daarmee te maken hebben, je moet anders leren lopen ermee.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:44 schreef Viking84 het volgende:
Hm. Of iets waterdichts?
Ik heb trouwens spierpijn in m'n kuiten. Heb ik nooit na het lopen. Zou dat van die 5 minuten op m'n nieuwe Nike Frees komen?.
ik ben in volle vaart op een bal gaan staan tijdens een potje voetballen...quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoe ben jij eigenlijk aan je blessure gekomen?
Nee, last van m'n scheenbeen had ik na Delft al, volgens mij, en sowieso na zondag.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:46 schreef DarkElf het volgende:
[..]
lijkt me idd daarmee te maken hebben, je moet anders leren lopen ermee.
heb je trouwens last van je schenen na het lopen op die frees? Wel mee uitkijken, t is echt niet voor iedereen weggelegd, ook al roepen veel mensen dat we ´natuurlijker moeten lopen´... normaal loop je ook op schoenen dus je spieren krijgen echt wel een oplawaai van die frees... heel voorzichtig opbouwen.
Ja, ik hoor wel meer van mensen die na 5 minuten al spierpijn hebben, de eerste keer! Als je het helemaal niet gewend bent, is langzaam opbouwen *echt* *heel* langzaamquote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:44 schreef Viking84 het volgende:
Hm. Of iets waterdichts?
Ik heb trouwens spierpijn in m'n kuiten. Heb ik nooit na het lopen. Zou dat van die 5 minuten op m'n nieuwe Nike Frees komen?.
ja zeker weten! had ik ook in het beginquote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:44 schreef Viking84 het volgende:
Hm. Of iets waterdichts?
Goed dat je het zegt! Niet dat ik heel lang lopen volhoud, maar insmeren om mijn kale dakpan te beschermen lijkt me wel aan te radenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:41 schreef Viking84 het volgende:
We moeten ons ook weer gaan insmeren. Ben een beetje bang dat zonnemelk die ik op m'n voorhoofd smeer in m'n ogen loopt. Of valt dat wel mee?
Of een petje kopenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:35 schreef calexico27 het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt! Niet dat ik heel lang lopen volhoud, maar insmeren om mijn kale dakpan te beschermen lijkt me wel aan te raden
Oh wow!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:19 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Ja, ik hoor wel meer van mensen die na 5 minuten al spierpijn hebben, de eerste keer! Als je het helemaal niet gewend bent, is langzaam opbouwen *echt* *heel* langzaamZelf raad ik mensen altijd aan echt blootsvoets te beginnen, uitgebreide uitleg waarom hier: http://sheriam.blogspot.c(...)inimalist-shoes.html (linkje want beetje veel om hier helemaal te gaan posten).
Ander onderwerp, 't is weer zulk mooi weer! Ik wil weer een rondje. Stomme rustdag
Volgens mij zou 't moeten wennen, want dat doe je tenslotte als je langzaam overstapt, dan loop je ook nog deels op schoenen. Heb nooit gelezen dat je de totale tijd tot zo'n beetje moet terugbrengen. Maar de meeste artikelen en forum posts die ik gelezen heb waren er wel op gericht om 'echt' over te stappen, ik begrijp dat jij nog minstens tot de halve ook langere stukken op gewone schoenen wilt blijven lopen? Daar heb ik me nooit zo over ingelezen, je zou die vraag eens op zo'n echte barefoot-running site kunnen stellen, bijvoorbeeld op de mailing list van The Running Barefoot waar ik naar link, of Google verder naar barefoot runners. Zoals ik zei, ik liep zelf zelfs vroeger bij gym blootsvoets, maar de meeste nu-barefoot runners hebben wel degelijk een tijdlang met schoenen gelopen. Als je er tegen kan dat je waarschijnlijk ook een paar zeer felle anti-schoen reacties krijgt (er zitten sommige echte anti-schoen mensen tussen!), is de kans groot dat je ook wel een paar reply's krijgt van mensen die 't ook een tijdje allebei gedaan hebben (edit: of nog allebei doen, hoewel er daar volgens mij ook weinig over gepost wordt vanwege die fanatieke anti-schoen luitjesquote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh wow!
Naja, volgende week een paar minuutjes erbij dan. Went het wel als ik daarnaast op gewone schoenen blijf lopen of moeten mijn kuiten zich dan opnieuw aanpassen?
Oké, zal ik eens doenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:52 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Volgens mij zou 't moeten wennen, want dat doe je tenslotte als je langzaam overstapt, dan loop je ook nog deels op schoenen. Heb nooit gelezen dat je de totale tijd tot zo'n beetje moet terugbrengen. Maar de meeste artikelen en forum posts die ik gelezen heb waren er wel op gericht om 'echt' over te stappen, ik begrijp dat jij nog minstens tot de halve ook langere stukken op gewone schoenen wilt blijven lopen? Daar heb ik me nooit zo over ingelezen, je zou die vraag eens op zo'n echte barefoot-running site kunnen stellen, bijvoorbeeld op de mailing list van The Running Barefoot waar ik naar link, of Google verder naar barefoot runners. Zoals ik zei, ik liep zelf zelfs vroeger bij gym blootsvoets, maar de meeste nu-barefoot runners hebben wel degelijk een tijdlang met schoenen gelopen. Als je er tegen kan dat je waarschijnlijk ook een paar zeer felle anti-schoen reacties krijgt (er zitten sommige echte anti-schoen mensen tussen!), is de kans groot dat je ook wel een paar reply's krijgt van mensen die 't ook een tijdje allebei gedaan hebben.
Da's ook een voordeel van helemaal blootsvoets lopen, dan hoef je er niet een aparte training van te maken, maar doe je gewoon de laatste minuten van een andere training je schoenen uit en loop je met die in je hand verder. Steeds iets eerder. Geen trainingkilometers verloren!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:54 schreef Viking84 het volgende:
En ja, ik wil bij voorkeur zo min mogelijk conditie en zorgvuldig opgebouwde trainingskilometers verliezen, wat wel gebeurt als ik elke keer maar een paar minuten op Nike Frees mag lopen.
Ik bedoel natuurlijk: als ik stop met m'n normale schoenen en vanaf het begin af aan moet opbouwen met nieuwe schoenenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:58 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Da's ook een voordeel van helemaal blootsvoets lopen, dan hoef je er niet een aparte training van te maken, maar doe je gewoon de laatste minuten van een andere training je schoenen uit en loop je met die in je hand verder. Steeds iets eerder. Geen trainingkilometers verloren!
Je moet ze wel inlopen hequote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:44 schreef Viking84 het volgende:
Hm. Of iets waterdichts?
Thx!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:54 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Je moet ze wel inlopen he![]()
En pro-tip voor alle zonnelopers: zonnebrandspray, trekt sneller in en loopt dus niet in je ogen.
Nou ik denk dat het met die schoenen, omdat ze vrij weinig tot geen steun en demping geven (dat is de gedachte er achter dacht ik) je ze wat langer moet inlopen. Simpelweg omdat je manier van lopen en het afrollen van de voet verandert.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Thx!
Ik heb er de avond van tevoren gewoon op gelopen en er de volgende dag 5 min op gehobbeld, door het parkje bij mijn huis. Dat is toch prima?.
Wat bedoel je dan met inlopen? Want ik mag er maar een paar minuten achter elkaar op hardlopenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:01 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Nou ik denk dat het met die schoenen, omdat ze vrij weinig tot geen steun en demping geven (dat is de gedachte er achter dacht ik) je ze wat langer moet inlopen. Simpelweg omdat je manier van lopen en het afrollen van de voet verandert.
Hmm een paar dagen dragen zodat je benen er aan wennen en dat de schoen zich wat meer naar je voet vormt.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan met inlopen? Want ik mag er maar een paar minuten achter elkaar op hardlopen.
Als ik ga lopen dus een paar minuten en dat steeds wat uitbreidenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:12 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Hmm een paar dagen dragen zodat je benen er aan wennen en dat de schoen zich wat meer naar je voet vormt.En goed rekken en strekken helpt ook, vooral de cooling down is belangrijk.
En hoezo maar een paar minuten ? Interval ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |