Toch zullen de meeste posters hier daarmee gediagnosticeerd zijn...quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:10 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
Jezus DSM IV.
Hopeloos gedateerd als het op ADHD bij volwassenen aankomt.
Vrij essentieel voor een ontwikkelingsstoornis. Sommige mensen hier moeten hun huiswerk beter gaan doen, met alle respect.
Officieel zal dat wel moeten aangezien de zorgverzekeraar anders niets vergoedt.quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:13 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Toch zullen de meeste posters hier daarmee gediagnosticeerd zijn...
Uiteraard is het onderwerp van discussie, maar aangezien ik de enige ben die de DSM IV aanhaalt (in een gesprek met Maanvis nog wel, en in die context een prima bron wat mij betreft) heb ik volgens jou mijn huiswerk niet goed gedaan dus wat is je punt?quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:19 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Officieel zal dat wel moeten aangezien de zorgverzekeraar anders niets vergoedt.
Maar het is al een tijdje onderwerp van discussie. Die lijst beschrijft ADHD, de welbekende kinderziekte.
De symptomen worden anders naarmate men ouder wordt.
hetgeen logisch is bij een ontwikkelingsstoornis.
Klopt. Maar officieel is het de enige diagnostiek toolquote:Op woensdag 23 mei 2012 19:23 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Uiteraard is het onderwerp van discussie, maar aangezien ik de enige ben die de DSM IV aanhaalt (in een gesprek met Maanvis nog wel, en in die context een prima bron wat mij betreft) heb ik volgens jou mijn huiswerk niet goed gedaan dus wat is je punt?
(Overigens zal het je zorgverzekeraar een bout roesten hoe de diagnose gesteld is, die mogen zich daar namelijk niet zo diep zorginhoudelijk mee bemoeien. Dat oordeel ligt volledig bij de verantwoordelijke psych. Edit: wat lullig geformuleerd misschien, ze mogen het misschien wel willen maar ze kunnen het niet controleren, dat is meer waar het om gaat.)
Het was niet aan jou gericht. Zag discussie over een kenmerk en de DSM. Zag niet eens wie of watquote:Op woensdag 23 mei 2012 19:38 schreef _Ophelia_ het volgende:
OkIk hoor niet graag dat ik mijn huiswerk niet goed gedaan heb, kostte me vroeger al genoeg moeite
Staat ergens beschreven wat de criteria nu zijn?quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:10 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
Jezus DSM IV.
Hopeloos gedateerd als het op ADHD bij volwassenen aankomt.
Vrij essentieel voor een ontwikkelingsstoornis. Sommige mensen hier moeten hun huiswerk beter gaan doen, met alle respect.
ook voor mij en ik denk 40% van de rest van de neerlandse bevolkingquote:Op donderdag 24 mei 2012 00:42 schreef MaJo het volgende:. En enthousiast aan dingen beginnen en nooit afmaken is ook heel herkenbaar
Dan zeg ik weer? Zeg dat alleen over die DSMquote:Op woensdag 23 mei 2012 19:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Staat ergens beschreven wat de criteria nu zijn?
Nee ik ga dat niet googlen, want dan zeg jij toch weer dat het niet klopt of gedateerd is. Dus kom maar met huidige bronnen van wetenschappelijk onderzoek (geen vage columns of persoonlijke verhalen oid)
Ja en aan hoeveel banen begin je enthousiast om na een jaar of half jaar blij te zijn dat je weg bent?quote:Op donderdag 24 mei 2012 00:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ook voor mij en ik denk 40% van de rest van de neerlandse bevolking. kijk maar hoe veel % van de mensen hun goede voornemens niet nakomt bijv.
En opleidingen...quote:Op donderdag 24 mei 2012 05:46 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Ja en aan hoeveel banen begin je enthousiast om na een jaar of half jaar blij te zijn dat je weg bent?
Herkenbaarquote:Op donderdag 24 mei 2012 08:16 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
Ik kan enorm goed leren, dus heb met hangen en wurgen mijn diploma's gehaald. Maar het blijft zonde want er had meer ingezeten.
thanks in advance!quote:Op donderdag 24 mei 2012 05:44 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Dan zeg ik weer? Zeg dat alleen over die DSM
Jij probeert je gelijk te krijgen en doet net alsof je geïnformeerd wil worden. Zielig eigenlijk.
Maar op de site adhd land staat een lijst symptomen die bij volwassenen ook gebruikt wordt. ik zal straks een paar links posten voor je.
Natuurlijk hoeft het niet door ADHD te komen. Het is alleen wel een veel voorkomend symptoom waar zelfs impliciet naar gekeken werd bij het interview dat bij mij is afgenomen voor de diagnose.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:34 schreef -Miauw- het volgende:
Het hoeft natuurlijk niet door de ADHD te komen hè.
quote:Op maandag 21 mei 2012 22:29 schreef TNA het volgende:
In mijn optiek is het zowel een serieuze aandoening die pas recentelijk erkenning heeft gekregen, als een modieuze aandoening juist door die erkenning. Als ik jouw verhaal lees lijk jij me bij de eerste groep te horen. Je weet precies wat je moet doen, maar je biologie verhindert dit. Gelukkig kun je er goede hulp voor krijgen en deze zou ik zeker zoeken.
ik herken het wel, maar ik vind het niet adhd-gerelateerd. het is bij mij meer een gevolg van jarenlang voor 'vreemd' en 'anders' versleten worden waardoor ik me meer op de achtergrond hou en niet graag mijn hoofd boven het maaiveld uitsteek.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:29 schreef SemperFii het volgende:
Gisteravond een gesprek gehad met mijn vriendin waar ze in huilen uitbarstte. Ze vind dat, wanneer wij elkaar zien, het initiatief vanuit haar moet komen. Ik zou nooit het initiatief nemen om iets af te spreken. Hierdoor kom ik ongeïnteresseerd over op haar en hierdoor heeft ze het idee dat de relatie mij niet zo veel boeit.
Ik weet dat ze eigenlijk wel gelijk heeft want het initiatief komt ook niet vaak vanuit mijn kant. Zo zijn, en waren, eigenlijk al mijn sociale contacten altijd geweest. Het komt gewoon nooit in mij op om m'n mobiel te pakken en iemand op te bellen om wat te gaan doen. Als ik niks te doen heb, ga ik dingen voor mezelf doen en vermaak ik me altijd prima. Als ik daar geen zin meer in heb loop ik een rondje door het huis en doe ik dingen met huisgenoten. Pas bij echte verveling ga ik pas bedenken wat ik met anderen zou kunnen gaan ondernemen.
Toch heb ik veel vrienden en zijn mijn dagen bijna altijd wel gevuld met sociale dingen. Het initiatief komt alleen zelden vanuit mij. Dit gebeurt echter nooit bewust, het komt gewoon niet in mij op! Ik heb dit al wel vaker bij mezelf geconstateerd en vind het eigenlijk ook wel jammer dat ik zelf bijna nooit contact opneem. Wanneer ik me echter voor neem dit te veranderen, gaat er eigenlijk niks anders.![]()
Zulke dingen komen gewoon niet in mij op als ik normaal bezig ben.
Zijn er mensen die dit herkennen? Hoe gaan jullie hier mee om?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |