http://www.nrc.nl/nieuws/(...)rscheurt-groenlinks/quote:Tofik Dibi toch kandidaat voor lijsttrekkerschap GroenLinks
Tofik Dibi zal toch gewoon kandidaat zijn voor het lijsttrekkerschap van Groenlinks. Gisteren wees de kandidatencommissie zijn kandidatuur nog af. Maar de voltallige Tweede Kamerfractie wilde dat Dibi wél zou worden voorgedragen. Die wens is nu door het partijbestuur gehonoreerd.
Volgens de kandidatencommissie had Jolande Sap de enige kandidaat moeten zijn. Zij zou dan automatisch lijsttrekker worden zonder raadpleging van de partijleden. De kandidatencommissie oordeelde dat Dibi niet geschikt zou zijn voor de functie. Hij voldeed onvoldoende aan het partijprofiel.
Dibi zei vanavond in Nieuwsuur dat één van de kritiekpunten van de commissie zijn gebrek aan strategisch inzicht zou zijn. Dibi:
Maar als je ziet wat deze commissie nu heeft aangericht, is zij de laatste die daarover zou moeten oordelen.
GroenLinks-partijvoorzitter Heleen Weening kondigde in Nieuwsuur aan dat er een partij-referendum komt:
Bestuur: belangrijk dat Sap aangaf graag de strijd aan te willen gaan
Het was de grote roep om democratie die het partijbestuur alsnog heeft doen besluiten tot een referendum met zowel Dibi als Sap als kandidaten, zei partijvoorzitter Heleem Weening vanavond. Het bestuur raadpleegde verschillende groepen en leden binnen de partij over de kwestie.
Veel prominente GroenLinksers lieten op twitter eerder vandaag al hun ongenoegen blijken over de gang van zaken rond Dibi. Ook Sap zei het te betreuren als er geen referendum zou komen. Weening zei daarover:
Wat wij heel belangrijk vonden, is dat Sap ook aangaf dat ze graag de strijd aangaat in een referendum en Dibi wil meedoen aan het referendum.
De spanning rond kandidaat-lijsttrekker liep vandaag hoog op. Dibi werd vanmiddag vlak voor de uitzending van televisieprogramma De Halve Maan, waarin hij te gast zou zijn, gebeld door het partijbestuur van GroenLinks. Hij moest met spoed naar het partijkantoor in Utrecht komen, anders zou dat zelfs gevolgen hebben voor zijn toekomst, aldus de NTR.
Wens van Dibi om lijsttrekker te worden alleen maar gegroeid
Nu de zaak opgelost lijkt, is de weg vrij voor de eerste debatten tussen Sap en Dibi, begin volgende week. Dibi liet vanavond weten ondanks alles nog steeds graag lijsttrekker van GroenLinks te willen worden.
Sterker nog, Dibi zei na alle perikelen rondom zijn kandidatuur voor het lijsttrekkerschap alleen nog maar liever de nieuwe lijsttrekker van zijn partij worden. Hij zei in Nieuwsuur:
Ik hoop dat ik win. Dit gaat over het feit dat iedereen in een democratie het recht heeft te bewijzen geschikt te zijn als politiek leider.
Dibi vertelde ook dat hij de afgelopen drie weken constant al werd tegengewerkt in zijn pogingen zijn kandidatuur voor het lijsttrekkerschap rond te krijgen.
Het is raar dat je met je eigen partij in de clinch ligt, terwijl je tegen andere partijen wilt vechten.
Pas die TT dan aanquote:Op maandag 21 mei 2012 17:17 schreef remlof het volgende:
Dibi is wel kandidaat, dit is gewoon het topic waar we het over het debat tussen Dibi en Sap van vanavond kunnen hebben
Dat gaat gewoon zielig wordenquote:Op maandag 21 mei 2012 16:35 schreef remlof het volgende:
Vanavond live op Politiek 24 vanaf 20.15 uur lijsttrekkersdebat GroenLinks (Sap vs Dibi)
Dus ze moeten gewoon braafjes zitten en ja knikkenquote:Op maandag 21 mei 2012 18:00 schreef AMDB het volgende:
Maar even kijken vanavond, ben benieuwd.
Ik moet zeggen dat ze wel consequent aan het falen zijn: er mogen geen vragen gesteld worden door leden in de zaal.
Ja, omdat ie zich niet aan de afspraak heeft gehouden niet naar buiten te treden mag ie meedoenquote:Op maandag 21 mei 2012 18:33 schreef HiZ het volgende:
Dus, ze hadden 4 kandidaten waarvan er 3 ongeschikt waren. Maar van de 3 ongeschikte kandidaten mag er eentje wel meedoen omdat ie Twittert?
Ik dacht juist dat dat standaard-beleid was bij de PvdA.quote:Op maandag 21 mei 2012 18:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, omdat ie zich niet aan de afspraak heeft gehouden niet naar buiten te treden mag ie meedoen
Maar kom op hey, je zet toch niet iemand die je niet in staat acht lijsttrekker te worden op #2 op je lijst? Jolande kan ook onder een bus komen.
Degenen die hun afkeuring netjes accepteren zijn sowieso ongeschikt om een protestpartij te leiden.quote:Op maandag 21 mei 2012 18:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, omdat ie zich niet aan de afspraak heeft gehouden niet naar buiten te treden mag ie meedoen
Maar kom op hey, je zet toch niet iemand die je niet in staat acht lijsttrekker te worden op #2 op je lijst? Jolande kan ook onder een bus komen.
Dat sowieso.quote:
GroenLinks is een protestpartij ? Dat is nieuws.quote:Op maandag 21 mei 2012 19:54 schreef Picchia het volgende:
[..]
Degenen die hun afkeuring netjes accepteren zijn sowieso ongeschikt om een protestpartij te leiden.
echt he, zo schijnheilig als de pest. daar word ik toch zo kotsmisselijk van.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:38 schreef miss_dynastie het volgende:
Staat ze nou echt met droge ogen te verkondigen dat ze geen voorkeur heeft willen uitspreken?
Ik ben benieuwd of 'ie drie minuten zonder uhhhhhs en ahhhhhs redtquote:Op maandag 21 mei 2012 20:51 schreef MilaNL het volgende:
Ben benieuwd met wat voor nieuws, origineels en creatiefs Dibi komt.
Hij weet ze veel beter te vertellen, met concrete voorbeelden en beeldspraak. Sap komt niet verder dan 'onderwijs is belangrijk' terwijl Dibi zegt 'wij zijn er voor hoogleraren maar zeker óók voor de vmbo-leraren'.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:09 schreef Exorbitantes het volgende:
Dibi wil een drastische koerswijziging toepassen in Saps ogen, maar ik denk dat Dibi slechts de prioriteiten anders wil stellen.
Ik vind Dibi ook wat "vrijer" spreken. Sap vind ik in dit debat teveel politiek correct, zoals bij die vraag wat zij zou doen als Dibi op 1 komt te staan.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:10 schreef AMDB het volgende:
[..]
Hij weet ze veel beter te vertellen, met concrete voorbeelden en beeldspraak. Sap komt niet verder dan 'onderwijs is belangrijk' terwijl Dibi zegt 'wij zijn er voor hoogleraren maar zeker óók voor de vmbo-leraren'.
Daar zit volgens mij het verschil tussen Sap en Dibi.
Ze is niet correct, ze is gewoon inhoudsloos. Nu vertelt ze dat ze ooit een goed verhaal heeft verteld.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:15 schreef Exorbitantes het volgende:
[..]
Ik vind Dibi ook wat "vrijer" spreken. Sap vind ik in dit debat teveel politiek correct, zoals bij die vraag wat zij zou doen als Dibi op 1 komt te staan.
Politiek correct = inhoudsloosquote:Op maandag 21 mei 2012 21:16 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ze is niet correct, ze is gewoon inhoudsloos. Nu vertelt ze dat ze ooit een goed verhaal heeft verteld.
Een stekkerdoos waar de stekker nooit heeft ingezeten.quote:
Zou de boel wel wat meer ontspannen maken waarschijnlijk.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:24 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Een stekkerdoos waar de stekker nooit heeft ingezeten.
Mijn voltmeter zegt ja.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:25 schreef Tem het volgende:
[..]
Zou de boel wel wat meer ontspannen maken waarschijnlijk.
Beetje wel ja.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:34 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dit is toch een beetje een wedstrijdje wie is het ene grootste sukkeltje van de klas en wie eindigt in de zandbak?
Eens met Sapquote:Op maandag 21 mei 2012 21:37 schreef Picchia het volgende:
Sap: Europa is meer betalen.
Dibi: Europa is vrijheid en democratie.
mMmmm
quote:Op maandag 21 mei 2012 21:37 schreef Knip het volgende:
Ik had het niet verwacht, maar Tofik komt hier overtuigender over.
Inderdaad.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:40 schreef Picchia het volgende:
Betalen, betalen, betalen. Ik erger me echt aan haar.
Precies.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:47 schreef alors het volgende:
Tofik kan het gewoon goed vertellen, weet goede praktijkvoorbeelden te benoemen. Wat Jolande heeft gezegd, weet ik nu al niet meer.
Hij heeft gewoon goeie ideeën voor zijn stroming. Hij neemt initiatief met nieuwe ideeën, terwijl Sap reflecteert op resultaten uit het verleden en het partijprogramma erbij pakt.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Precies.
Hij brengt het niet zo abstract.
Zitten jullie mee te kijken of zo?quote:Op maandag 21 mei 2012 21:47 schreef alors het volgende:
Tofik kan het gewoon goed vertellen, weet goede praktijkvoorbeelden te benoemen. Wat Jolande heeft gezegd, weet ik nu al niet meer.
Ja het was op Politiek24, het is nu net afgelopen...quote:Op maandag 21 mei 2012 21:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zitten jullie mee te kijken of zo?
Heb je dan een linkje?
O, partijcongres oid?quote:Op maandag 21 mei 2012 21:54 schreef alors het volgende:
[..]
Ja het was op Politiek24, het is nu net afgelopen...
Debat tussen kandidatenquote:
Het was een kandidaatlijsttrekkersdebat tussen Sap en Dibi dus.quote:
Okee, thanx...quote:Op maandag 21 mei 2012 21:56 schreef alors het volgende:
[..]
Het was een kandidaatlijsttrekkersdebat tussen Sap en Dibi dus.
Komt zo vast wel wat over in Nieuwsuur.
Waarom denk je dat?quote:Op maandag 21 mei 2012 22:02 schreef VeX- het volgende:
Hij doet het hier redelijk, maar jullie beseffen toch wel dat Dibi aan de onderhandelingstafel niet serieus genomen zal worden door de gevestigde partijen?
Daar is Sap toch voor?quote:Op maandag 21 mei 2012 22:02 schreef VeX- het volgende:
Hij doet het hier redelijk, maar jullie beseffen toch wel dat Dibi aan de onderhandelingstafel niet serieus genomen zal worden door de gevestigde partijen?
En ze nemen Wilders wel serieusquote:Op maandag 21 mei 2012 22:02 schreef VeX- het volgende:
En Sap wel? Of alleen maar in hoeverre ze meegaat in de plannen van de heertjes van VVD, CDA en D66?quote:Op maandag 21 mei 2012 22:02 schreef VeX- het volgende:
Hij was goed en beter dan Sap.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:18 schreef TNA het volgende:
Ik vond hem bij Sven Kockelmann waardeloos, hij was vanavond dus veel beter?
Ik lees op NUjij precies de tegenovergestelde reacties en baal nu dat ik niet zelf heb gekekenquote:
NUjij is nog erger dan YouTube qua comments.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:23 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik lees op NUjij precies de tegenovergestelde reacties en baal nu dat ik niet zelf heb gekeken
Ik trachtte de nuttige comments uit het moeras te vissenquote:Op maandag 21 mei 2012 22:25 schreef AMDB het volgende:
[..]
NUjij is nog erger dan YouTube qua comments.
http://www.powned.tv/nieu(...)nt_eerste_debat.htmlquote:Jolande Sap lijkt de winnaar van het eerste debat met Tofik Dibi in hun strijd om het leiderschap en het lijsttrekkerschap van GroenLinks. Aanwezige leden noemen haar inhoudelijker en degelijker dan Dibi.
De rivalen debatteerden vanavond over de toekomst van de partij en Nederland. “Sap wint op punten'', zegt Jan Willem Jurg, die jaren de presentatiecoach was van Femke Halsema in de tijd dat zij partijleider was. “Sap was concreet, helder, maar ook hoekiger. Ze heeft het te vaak over ' knokken'. Dibi was vager. Bij Sap denk je wel: daar staat onze leider'', aldus Jurg.
Maarten van Poelgeest, GroenLinks-wethouder in Amsterdam, spreekt zijn voorkeur uit voor Sap. Zij is wat hem betreft een zwaargewicht die met haar economische kennis alle eigenschappen heeft om de partij te leiden. ,,Inhoudelijk en strategisch is ze beter, al is Dibi een originele denker.''
Sap was voor mij zo vaag als wat.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:42 schreef Picchia het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)nt_eerste_debat.html
Dit is echt doorgestoken kaart. Iedereen hier was het eens dat Dibi aanzienlijk beter is.
Uhu, Sap staat naar mijn mening iets te ver van de Nederlanders. Bij Dibi heb ik nog wel het gevoel dat hij 'gewoon' mens is, om het zo maar te zeggen. Ik denk dat hij daar nog wel wat punten mee kan scoren. Voor m'n studie heb ik een enquete gehouden (niet grootschalig, maar toch...) en daaruit bleek dat jongeren 'menselijkheid' bij (belangrijke) politici vrij belangrijk vinden.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:50 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ze klonk een beetje als een manager of marketeer. Allemaal holle frasen.
Ze zou het goed doen als loopbaantraject-begeleider.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:50 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ze klonk een beetje als een manager of marketeer. Allemaal holle frasen.
Mee eens, want Sap was soms slaapverwekkend en niet concreet, terwijl Dibi wel concreet was.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:42 schreef Picchia het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)nt_eerste_debat.html
Dit is echt doorgestoken kaart. Iedereen hier was het eens dat Dibi aanzienlijk beter is.
Menselijker? Omdat 'ie in de eerste drie minuten al de zielige allochtonen-kaart speelt?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 01:06 schreef Ezell het volgende:
[..]
Uhu, Sap staat naar mijn mening iets te ver van de Nederlanders. Bij Dibi heb ik nog wel het gevoel dat hij 'gewoon' mens is, om het zo maar te zeggen. Ik denk dat hij daar nog wel wat punten mee kan scoren. Voor m'n studie heb ik een enquete gehouden (niet grootschalig, maar toch...) en daaruit bleek dat jongeren 'menselijkheid' bij (belangrijke) politici vrij belangrijk vinden.
quote:GroenLinks-leden kiezen massaal voor Sap
De leden van GroenLinks willen Jolande Sap als lijsttrekker: ruim driekwart (77 procent) kiest voor haar. Dit blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder vierhonderd GroenLinks-leden.
Tofik Dibi vormt nauwelijks een bedreiging. Slechts 16 procent van de leden wil Dibi als voorman van GroenLinks.
De steun voor Dibi lijkt niet beïnvloed te zijn door de chaotisch verlopen sollicitatieprocedure en het debat van gisteravond. Vorige week kreeg Dibi 13 procent van de stemmen in een vergelijkbare ledenpeiling van EenVandaag. Sap kreeg toen 78 procent.
Sap neemt verantwoordelijkheid
De GroenLinks-leden waarderen Jolande Sap vooral omdat ze verantwoordelijkheid durft te nemen. Ze staan vrijwel allemaal achter de deelname van GroenLinks aan het ‘lente-akkoord.’ Ruim tweederde (69 procent) wil na de verkiezingen graag gaan meeregeren in een kabinet. Jolande Sap staat voor deze koers en dat wordt gewaardeerd. Bovendien vinden veel leden dat ze deskundig is.
Dibi debater
Voorstanders van Dibi zien hem als een goede debater met een vernieuwende visie.
Hij zou nieuwe groepen kiezers, zoals jongeren, kunnen aanspreken.
Veel GroenLinks-leden waarderen de creativiteit en de debatkwaliteiten van Dibi, maar ze vinden hem niet geschikt om de partij te leiden. 'Tofik brengt het beter en Jolande weet het beter. Dibi is een man die naar het volk toe GroenLinks kan 'verkopen'. Sap is een staatsvrouw. Zij zou namens GroenLinks kunnen regeren', aldus een deelnemer.
De ondervraagde GroenLinksers zijn blij dat de verkiezing toch doorgaat. 85 Procent vindt het een goede beslissing van het partijbestuur om Dibi te laten meedoen, ondanks de eerdere afwijzing van de kandidatencommissie.
Over het onderzoek
Het onderzoek is gehouden onder 400 GroenLinks-leden uit het EenVandaag Opiniepanel. Het vond plaats van maandagavond 21 mei 23.00 uur (na het debat) tot dinsdag 22 mei 17.00 uur.
Al eerder voorspelden de PvdA- en CDA-leden uit het EenVandaag Opiniepanel vrijwel exact de uitverkiezing van Samsom en Van Haersma Buma als lijsttrekker.
Het EenVandaag Opiniepanel bestaat uit ruim 40.000 mensen. Zij beantwoorden vragenlijsten op basis van een online onderzoek.
Bron
Precies. Ik kan ze geen ongelijk geven.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ben niet verbaasd. Eng mannetje. Dan nog liever Sap, zullen ze gedacht hebben.
quote:Op maandag 21 mei 2012 22:06 schreef Lastpost het volgende:
Qua debat veegt ie de vloer met d'r aan, inhoudelijk, qua charisma, woordkeuze ... alles.
Inderdaad, Dibi is toch vooral een gekende ruziezoeker. Sap is saai maar als het alternatief van conflict naar conflict rommelen is zou ik het ook wel wetenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Precies. Ik kan ze geen ongelijk geven.
Daar heeft ze Dibi voor.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:08 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Sap een staatsvrouw?![]()
Ze mag de veters van Rosenmuller en Halsema geen eens strikken.
Hoe moet hij zich dan opstellen? Alsof hij niet achterstaat? Dan had men hem weer arrogant gevonden.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:05 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zit even DWDD te kijken. Hij speelt weer ontzettend de huilie he? 'Ik ben gewend vanuit achterstand te vechten', 'leden wees anti-autoritair', bladiebla. 'Ik wil niet de underdog zijn', maar ondertussen... valt me in elk geval mee dat de leden er niet in trappen.
Misschien wat minder als een huilie? Gewoon maar een ideetje hoorquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:09 schreef AMDB het volgende:
[..]
Hoe moet hij zich dan opstellen? Alsof hij niet achterstaat? Dan had men hem weer arrogant gevonden.
Dat heb ik hem nergens horen zeggen. Je verzint zelf argumenten tegen 'mquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Misschien wat minder als een huilie? Gewoon maar een ideetje hoor
'Het gaat niet om leeftijd, maar stem op mij omdat ik jong en hip ben'. Tsja![]()
Hij zei dat leeftijd geen reden moet zijn om NIET op hem te stemmen. Meer heeft ie er echt niet over gezegd..quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
'Het gaat niet om leeftijd, maar stem op mij omdat ik jong en hip ben'. Tsja![]()
Meer suggereert hij naar mijn idee wél. Daarnaast kon hij het niet laten om te zeggen dat hij méér ervaring had dan Sap. Dus het is geen argument, maar toch weer wel. Of zo. Slaat echt nergens op.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:28 schreef thettes het volgende:
[..]
Hij zei dat leeftijd geen reden moet zijn om NIET op hem te stemmen. Meer heeft ie er echt niet over gezegd..
Hij houdt zichzelf maar voor dat hij geen eerlijke kans heeft. Ondanks dat 'ie die nu toch echt krijgt.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:32 schreef HiZ het volgende:
Een normaal denkend mens die zo gigantisch achterstaat in de peilingen zegt dan dat ie de eer aan zichzelf houdt. Dibi heeft dat kennelijk niet bij een stemverhouding van 5:1.
Gek hè als het partijbestuur hem als 'ongeschikt' bestempelt. Ik vraag me dan af waarom ze hem überhaupt ooit zo hoog op de kieslijst hebben gezet.quote:Op donderdag 24 mei 2012 00:51 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hij houdt zichzelf maar voor dat hij geen eerlijke kans heeft. Ondanks dat 'ie die nu toch echt krijgt.
Omdat er een verschil is tussen leiding geven aan een fractie en lid zijn van een fractie? Sommige mensen zullen dat eerste nooit beheersen, al zitten ze 30 jaar in de kamer. Is ook geen schande en geeft helemaal niets, dan kun je prima kamerlid blijven.quote:Op donderdag 24 mei 2012 01:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Gek hè als het partijbestuur hem als 'ongeschikt' bestempelt. Ik vraag me dan af waarom ze hem überhaupt ooit zo hoog op de kieslijst hebben gezet.
Nog beter zou zijn als hij zou opstappen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:11 schreef Confetti het volgende:
Hij heeft kei-en keihard verloren![]()
Denk dat ze hem eruit schoppen nu.
Hij zal wel een eigen partij beginnen. En dat gaat de pvda stemmen kosten. Nog meer versplintering.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:13 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Nog beter zou zijn als hij zou opstappen.
Nee, want hij gaat nu Sap ruggesteun geven. Ik zou zeggen: Sap, watch your back.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:11 schreef Confetti het volgende:
Hij heeft kei-en keihard verloren![]()
Denk dat ze hem eruit schoppen nu.
ik denk meer D66, allebei een eenmans fractiequote:Op woensdag 6 juni 2012 20:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij zal wel een eigen partij beginnen. En dat gaat de pvda stemmen kosten. Nog meer versplintering.
Mwa, ik denk dat Dibi, als hij voor zichzelf begint, veel stemmen krijgt van allochtone en autochtone (3de generatie) moslims. En die stemmen nu veelal pvda.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk meer D66, allebei een eenmans fractie
Ik heb de indruk dat hij helemaal niet zo goed ligt bij moslims?quote:Op woensdag 6 juni 2012 21:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Mwa, ik denk dat Dibi, als hij voor zichzelf begint, veel stemmen krijgt van allochtone en autochtone (3de generatie) moslims. En die stemmen nu veelal pvda.
Niet onder moslims maar hoe groot is het percentage onder de derde generatie allochtonen dat nog echt gelovig is? Overigens is het percentage onder hen dat daadwerkelijk gaat stemmen vermoedelijk niet goed voor veel meer dan pakweg een zetelquote:Op woensdag 6 juni 2012 21:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat hij helemaal niet zo goed ligt bij moslims?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |