abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 21 mei 2012 @ 15:01:39 #1
5428 crew  miss_sly
pi_111831940
De peuters:

27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
29 mei 2008: X (kitten), dochter van Pvoesss
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
14 juli 2008: Jade, dochter van Luxaja
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
28 december 2008: Jan, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin, dochter van Kleurdoos
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009: Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
12 mei 2009: Tessel Eloïse, dochter van Noli.
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Ko, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
14 juni 2009: Deniz Arda, zoon van JaleesaJoia
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
23 september 2009: L, dochter van -Spring-
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem, zoon van Troel
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
18 november 2009: Thyn, zoon van DutchieBre
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
2 februari 2010: E., dochter van Keshet
14 februari 2010: 'F', zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry' van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 25-05-2012 17:16:27 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_111832019
Dat 'eraan toe zijn' betwijfel ik. Ik vind dat wat te reactief.

En L wordt ook getroost als ze moet huilen van een natte broek, hoor. En dan krijgt ze fijn een droge broek, een knuffel en een 'het geeft niet'. Maar geen luier. :)

[ Bericht 17% gewijzigd door -Spring op 21-05-2012 15:28:00 ]
pi_111832051
Miss, zou je L's volledige naam in het lijstje even willen wijzigen in L?

Thanks!
pi_111832096
Ik krijg de kriebels van die Methode, wat Spring zeg, er staan zeker dingen in die vast wel werken, maar dat teleurstellende wat je moet toepassen.. Nee, niks voor mij.

Rienk kan het ook nog echt niet veel schelen. Ging gisteren tussen zn vader zn benen staan plassen en keek er bij van 'wtf komt er nou uit mn piemel?' Daarna wilde hij bij ons op de bank plassen, ik zag het aan zijn hele postuur, dus ik zeg; 'Rienk niet op de bank plassen, ga maar op het potje zitten" Dus Rienk hobbelt naar het potje en deed een plasje O+

Hij kán wel plassen op de wc. Gaat zitten en perst er druppels uit. Soms komt er wat poep mee uit.

Straks als het lekker weer is gaan we gewoon veel oefenen. Komt vanzelf.

En dat mijn schoonzus dan weer zegt "mijn kinderen waren met anderhalf al zindelijk' kan ik nooit zo goed hebben :')

Rienk heeft ook zn speen nog. Hij slaapt er mee en heeft hem in de auto als hij moe is. Hij vraagt er nu ook zelf om "mem/heit, beese, kiensjes pakken? O-) " Soms gaan we even naar boven en dan mag hij even spenen en even knuffelen en dan gooit hij ze ook zo weer in bed als we weer naar beneden gaan :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Vlinder op 21-05-2012 15:12:00 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_111832364
"Een zichtbaar pak andere luiers." Nu hebben we namelijk onzichtbare luiers. :')

Miss, jullie zijn toch op vakantie geweest?
pi_111832467
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:13 schreef -Spring het volgende:
"Een zichtbaar pak andere luiers." Nu hebben we namelijk onzichtbare luiers. :')

Miss, jullie zijn toch op vakantie geweest?
Ik denk dat ze bedoelen waar ze luiers staan. Wij hebben ze uit de verpakking in een la. "onzichtbaar"

8-)
pi_111832520
Wat grappig Spring, alles wat je zegt kon uit mijn mond komen tot een jaar geleden.
En geleidelijk aan ben ik er anders in gaan staan. Anders naar mijn kind gaan kijken.

Tja, misschien 'houd' ik het tegen, misschien uit luiheid, misschien omdat ik de verandering van een zusje al genoeg vind in deze tijd.
Of misschien omdat ik alleen maar grote angst en aversie bij mijn zoon zie voor de wc, het potje en poep en plas. Ik wil het liever op een wat ontspannen manier doen. Dus met warm weer lekker buiten bijvoorbeeld.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_111832579
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:16 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik denk dat ze bedoelen waar ze luiers staan. Wij hebben ze uit de verpakking in een la. "onzichtbaar"

8-)
Ik doelde op mn eigen post. :P
pi_111832615
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:18 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik doelde op mn eigen post. :P
Oh! Sorry :D
  Moderator maandag 21 mei 2012 @ 15:24:16 #10
5428 crew  miss_sly
pi_111832764
Op aanpassen gaa niet, zit inmiddels in het park.

We zijn inderdaad net terug van vakantie, was heerlijk O+
pi_111832820
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:17 schreef oeke het volgende:
Wat grappig Spring, alles wat je zegt kon uit mijn mond komen tot een jaar geleden.
En geleidelijk aan ben ik er anders in gaan staan. Anders naar mijn kind gaan kijken.

Tja, misschien 'houd' ik het tegen, misschien uit luiheid, misschien omdat ik de verandering van een zusje al genoeg vind in deze tijd.
Of misschien omdat ik alleen maar grote angst en aversie bij mijn zoon zie voor de wc, het potje en poep en plas. Ik wil het liever op een wat ontspannen manier doen. Dus met warm weer lekker buiten bijvoorbeeld.
Grappig, ik stond er voordat ik moeder werd zo in, ben later softer geworden en ben een paar maanden geleden weer teruggekomen op mn eerste 'theorie'. Ik vond idd dat ík degene was die het tegenhield en ben toen consequenter geworden. Ik denk dat dat geholpen heeft.

Maar mss was het wel helemaal geen verdienste van mij, hoor. Mss was ze er wel gewoon aan toe. :P Makkelijk praten achteraf natuurlijk. Het andere scenario zal je nooit te weten komen.

Wel denk ik dat het halfzachte 'luier af, oh vind je het eng, dan toch maar weer aan' niet bevorderlijk voor het wegnemen van de aversie. L vond en vindt het ook vreselijk wanneer ze in haar broek plast(e), maar die heb ik op andere manieren getroost dan door haar weer een luier te geven. :;

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 21-05-2012 15:31:03 ]
pi_111832862
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:24 schreef miss_sly het volgende:
Op aanpassen gaa niet, zit inmiddels in het park.

We zijn inderdaad net terug van vakantie, was heerlijk O+
Fraai is dat.

Vertel eens, hoe was het?
pi_111833038
Oh, en ik bedoel het allemaal niet zo veroordelend als dat het mn strot uitkomt, hoor. :P
  Moderator maandag 21 mei 2012 @ 15:34:02 #14
5428 crew  miss_sly
pi_111833110
Heerlijk!
Weblogeerden bij vrienden die er sinds november wonen, ze hebben een dochter van bijna twee. De.meisjes hebben het heel leuk gehad samen en wij dus ook. We hebben fiin weer gehad en zijn veel buiten geweest. Op iedere hoek van de straat vind je er een speeltuintje en ook bij hetbrestaurant waar we een paar keer geweest zijn, zat er een. Heel goed in de gaten te houden vanaf je tafeltje, uitkijkend over zee.

In het kader van zindelijkheid, dat is heel goed gegaan. Een ongelukje en wel een luier in het vliegtuig. Ze is ook weer erg gegroeid, geestelijk dan :+ enbwe hebben weer eens gezien hoe.gemakkelijk en lief ze is O+
pi_111833583
Waar zijn jullie ook alweer geweest? Klinkt geweldig verder! Grappig dat je zegt dat Senna het naar haar zin had en jullie dus ook. Had ik laatst een discussie over met N's broertje. Vond ie zo'n onzin. :D
  Moderator maandag 21 mei 2012 @ 15:50:42 #16
5428 crew  miss_sly
pi_111833853
Antalya, Turkije. Heel fijne stad, aan de zee, veel groen, kindvriendwlijk, aardige mennsen en lekkere verse.groente en fruit.
Als je op vakantie bent, en je kind heeft het niet naar de zin, dan kun je het toch zelf niet naar je zin hebben? Nog afgezien van het feit dat een kind het je ongetwijfeld in alle toonaarden laat merken als het.niet goed gaat :+
pi_111834017
Ik mag er niet aan denken dat we Thomas niet zouden troosten als hij een natte broek heeft. Hij is dan ook echt helemaal in paniek (hij kan het volgens mij gewoon niet verdragen om een natte broek te hebben, want het is echt niet dat we hem gezegd hebben dat het niet flink was). Uiteraard zeiden we wel als hij op het potje was geweest dat het zo super was en dat we dat aan oma en opa gingen vertellen. Zijn oogjes blonken gewoon van trots op dat moment. Zo erg zelfs dat hij op een bepaald moment zelf zei dat we het aan oma of opa moesten vertellen dat hij op het potje of op het toilet was geweest.

Maar zoals ik al ergens anders zei: we hebben het een tijdje geprobeerd, dan even gestopt omdat het niet goed ging en dan eens zelf heel consequent geen luier meer omgedaan (ja, ik beken, we deden soms uit gemakzucht nog een luier om :@ ). En sindsdien bijna geen ongelukjes meer (per week op 1 hand te tellen). En deze ochtend wou hij geen luier meer omdoen om naar de onthaalmoeder te gaan. Kortom, allemaal goeie signalen vinden we, en die ongelukjes horen er (volgens ons) gewoon nog bij.
  maandag 21 mei 2012 @ 16:54:34 #18
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_111836416
Hier misschien nog goede campingtips voor het bovenste gedeelte van zuid holland? Liefst aan zee....
pi_111836479
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:25 schreef -Spring het volgende:
Grappig, ik stond er voordat ik moeder werd zo in, ben later softer geworden en ben een paar maanden geleden weer teruggekomen op mn eerste 'theorie'. Ik vond idd dat ík degene was die het tegenhield en ben toen consequenter geworden. Ik denk dat dat geholpen heeft.

Maar mss was het wel helemaal geen verdienste van mij, hoor. Mss was ze er wel gewoon aan toe. :P Makkelijk praten achteraf natuurlijk. Het andere scenario zal je nooit te weten komen.
Misschien 'ter verdediging' maar waarom ik me daarover heb bedacht is dat een vriendje van Ko op de kresj vanaf geboorte katoenen luiers kreeg, echt hydrofiele doeken met een speld en dan zo'n plastic broekje eroverheen.
Hij is nu zindelijk en net een maand jonger dan Ko.
Hij stonk altijd naar urine, was altijd nattig (al was het misschien niet echt maar in je hoofd) en zijn luiers verschonen (wat ik ook wel eens moest doen op de kresj) was het meest smerige werkje ooit. Er was zelfs bijna een vergaderpunt om de ouders te vragen hem tijdens kresj-tijd een gewone luier om te doen, zo vies vond iedereen het.
Dat was niet leuk, en maakte het ook moeilijk om hem bv te knuffelen, je doet het wel, maar met je neus dicht. Dat vond ik zielig.
En de tijdswinst was dus ook niet veel. Althans met 2 jaar en 8-9 maanden dus zindelijk.
Dus het lijkt me toch dat er in elk geval enige interesse van het kind uit moet gaan.
Ko heeft nog nooit uit vrije wil op het potje of de wc gezeten.
quote:
Wel denk ik dat het halfzachte 'luier af, oh vind je het eng, dan toch maar weer aan' niet bevorderlijk voor het wegnemen van de aversie. L vond en vindt het ook vreselijk wanneer ze in haar broek plast(e), maar die heb ik op andere manieren getroost dan door haar weer een luier te geven. :;
Op die manier doen we het niet, het is niet eng zonder luier, dat vind hij geen probleem, het is eng op de wc/pot. Ik ga hem er niet op zetten met dwang.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_111838404
Die methode ga ik ook niet volgen! ik ben nu heerlijk een week alleen met de kinderen, met goed buitenweer! Tyler hobbelt dan in onderbroekje rond. En probeert op het potje te plassen en poepen.
Vanmiddag zag ik aan zijn houding dat hij ging poepen, snel gezegd dat het op het potje mag. Half in onderbroek, half op potje. Hij was wel heel trots dat er ook wat in het potje zat!
pi_111839549
Ik denk dat er 2 scenario's zijn. Als je kind wel op het potje zit en plast maar jezelf s'nachts of overdag in bepaalde situaties naar de luier grijpt omdat hij/ zij een ongelukje had of omdat geen zin hebt in gedoe of s'nachts het bedje te verschonen, lijkt het me heel slecht. Op die manier stimuleer je je kind denk ik niet om het zindelijk worden serieus te doen. Zodra wij hem zindelijk vonden mocht hij ook niet meer met luiers naar het kdv, dat scheelt ook wel om te wennen hem ook gewoon zonder luier in bijvoorbeeld de auto mee te nemen

Het is een ander verhaal om je kind de vrees voor het potje of de wc te nemen als hij/ zij dat heeft. Ik weet niet zo goed hoe ik dat zou doen. Hier was dat niet aan de orde. We zijn heel ongedwongen begonnen met op het potje zitten aan het begin met kleding en soms met broek en onderbroek naar beneden maar gewoon om er kennis mee te maken.

Ik herken me wel in wat jij zegt Oeke. J. was al wel een tijd zindelijk voor de komst van zijn broer. Gelukkig is hij dat ook gebleven ondanks de verandering. Het afwennen van de speen hebben wij echter ook uitgesteld, omdat wij het al genoeg verandering vonden met de baby.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_111840423
Vanmiddag na zn slaapje zonder luier naar beneden gehaald, drinken, appeltje en lekker spelen. Potje stond ook op het terras, verteld dat hij kon plassen in het potje, Rienk plast later gewoon op de grond, dus ik snel tegen Rienk, "Rienk, ga gauw op het potje plassen!" Hij stopt met plassen, gaat zitten en plast verder :D

Na een paar minuten weer het zelfde en maakt het plasje op het potje keurig af. O+

Een poosje daarna roept hij ineens 'nog een keer plassen?' En gaat zitten en plast.

We zijn nu 3 plasjes verder. Zelfs een op de wc! :D *O*

Hij zit nu voor de tv, zonder luier weer. Zn potje staat naast hem. Ben benieuwd!

*knip*

[ Bericht 6% gewijzigd door Vlinder op 21-05-2012 22:17:27 ]
pi_111841970
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:56 schreef oeke het volgende:
Op die manier doen we het niet, het is niet eng zonder luier, dat vind hij geen probleem, het is eng op de wc/pot. Ik ga hem er niet op zetten met dwang.
Leah schreeuwt moord en brand als ik haar op het potje of wc zet. Heel af en toe probeer ik het nog eens (mijn moeder probeert het ook soms) maar zonder succes. Ze wil er niets mee te maken hebben en er ook niet met luier opzitten.
Ik ga haar dus niet dwingen maar ik geef ook meteen toe dat ik er zelf ook laks mee omga. Het interesseert me verder niet zo. Komt wel goed.
pi_111842004
Wat een leukerd is Rienk O+ Ik had hem al even niet gezien.
pi_111842910
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:54 schreef mikoxx het volgende:
Hier misschien nog goede campingtips voor het bovenste gedeelte van zuid holland? Liefst aan zee....
kijkduinpark is leuk met kleintjes :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')