Wij kijken helemaal niet neer op succesvolle mensen, wij kijken neer op opgeschoten jongetjes die pronken met andermans veren.quote:Op maandag 21 mei 2012 13:13 schreef Rechten_Student het volgende:
Het is grappig hoe mensen hier neerkijken op succesvolle mensen, die netjes belasting betalen, en juist opkomen voor de mensen die alleen maar geld trekken terwijl ze niks terugdoen.
Geen wonder dat Nederland tegenwoordig stagneert, we krijgen steeds meer linksdenkende hippie's erbij die rijke mensen afschuwen
?quote:
Ja, geef de ondernemers maar weer de schuld. Maar kom niet aan de uitkeringen, want dan ben je inhumaan, toch?quote:Op maandag 21 mei 2012 13:13 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Te moeilijk voor je slimme jongen?
Kom maar terug met je gekanker over mensen die de boel oplichten wanneer je vader over al zijn werk netjes de belasting gaat betalen die hij moet betalen, hij zou de eerste ondernemer zijn dan. Als ze dat allemaal gaan doen hoeven we meteen niet meer te bezuinigen.
Daarnaast twijfel ik sterk aan je capaciteit om een dergelijke studie te volgen, als je nu al bijles nodig hebt....quote:Op maandag 21 mei 2012 13:06 schreef Rechten_Student het volgende:
Gelukkig kiezen mensen tegenwoordig nog steeds hun opleiding op basis van interesses.
Dus toch timmerman!quote:Op maandag 21 mei 2012 13:16 schreef error_404 het volgende:
[..]
Daarnaast twijfel ik sterk aan je capaciteit om een dergelijke studie te volgen, als je nu al bijles nodig hebt....
quote:Op maandag 21 mei 2012 13:16 schreef error_404 het volgende:
[..]
Daarnaast twijfel ik sterk aan je capaciteit om een dergelijke studie te volgen, als je nu al bijles nodig hebt....
Oh ja, want als je bijles nodig hebt dan zijn je capaciteiten beperktquote:Op maandag 21 mei 2012 13:16 schreef error_404 het volgende:
[..]
Het wérkelijke bedrag dat er bijstandsfraude jaarlijks ontdekt wordt is echter ¤ 55 miljoen... kunnen de Sociale Dienst-ambtenaren die dat moeten controleren wel roepen dat het eigenlijk twintig keer zo groot zou zijn, maar dat doen ze vooral omdat ze meer budget willen.quote:Op maandag 21 mei 2012 13:07 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)rd-euro-per-jaar.htm
Yup, net zoals alle uitkeringstrekkers luie linksmenschen zijnquote:Op maandag 21 mei 2012 13:20 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Oh ja, want als je bijles nodig hebt dan zijn je capaciteiten beperkt
Wel als je M&O op havo niveau niet zelf kan, en dan rechten wil gaan doen.quote:Op maandag 21 mei 2012 13:20 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Dat lijkt me evident.quote:Op maandag 21 mei 2012 13:20 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Anders had je geen bijles nodig, of heb je daar ook bijles voor nodig?quote:Op maandag 21 mei 2012 13:20 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Wat zijn eigenlijk de totale kosten van witteboordencriminaliteit? zo'n grapje als met vestia gaat de maatschappij al een veelvoud kosten. Niet dat dat de fraude met de bijstand minder erg maakt, maar we moeten wel wat relativeren.quote:Op maandag 21 mei 2012 13:21 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het wérkelijke bedrag dat er bijstandsfraude jaarlijks ontdekt wordt is echter ¤ 55 miljoen... kunnen de Sociale Dienst-ambtenaren die dat moeten controleren wel roepen dat het eigenlijk twintig keer zo groot zou zijn, maar dat doen ze vooral omdat ze meer budget willen.
het merendeel van de bijstandsfraude is overigens beter te voorkomen door versimpeling van regels, welke nu vaak ondoorzichtig zijn (met zowel de nadelen van fraude als ook andersom, mensen die eigenlijk recht hebben op meer uitkering dan ze nu krijgen omdat ze bepaalde rechten niet kénnen).
De meeste experts schatten de opbrengst van het voordeel van niet uitgekeerde bijstandsuitgaven ongeveer even hoog in als de kosten van onterechte uitkeringen.
De bijstand kan veel efficienter worden door minder regelgeving, dat zal de mogelijkheid van fraude vooral verminderen en het ook mogelijk maken veel minder 'overhead' via sociale diensten, die immers al die regeltjes moeten controleren, aan te houden.
Inderdaad. Of in het gunstigste geval voor jou doe je geen enkele moeite om dat vak uberhaupt te leren.quote:Op maandag 21 mei 2012 13:20 schreef Rechten_Student het volgende:
Alsof rechten zo'n hoog gegrepen studie isquote:Op maandag 21 mei 2012 13:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wel als je M&O op havo niveau niet zelf kan, en dan rechten wil gaan doen.
Bedoel meer dat M&O echt heel stompzinnig is op de havo en ook nog een redelijk raakvlak met rechten heeft.quote:Op maandag 21 mei 2012 13:26 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Alsof rechten zo'n hoog gegrepen studie is
Excusesquote:Op maandag 21 mei 2012 13:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bedoel meer dat M&O echt heel stompzinnig is op de havo en ook nog een redelijk raakvlak met rechten heeft.
Zo'n idioot die tot op de dag van vandaag niet leert, zou ik niet eens bijles willen geven als ik de mogelijkheid heb...quote:Op maandag 21 mei 2012 13:16 schreef error_404 het volgende:
[..]
sowieso, dat topicquote:Op maandag 21 mei 2012 13:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zo'n idioot die tot op de dag van vandaag niet leert, zou ik niet eens bijles willen geven als ik de mogelijkheid heb...
en die vraag die hij stelt in de OPquote:Op maandag 21 mei 2012 13:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zo'n idioot die tot op de dag van vandaag niet leert, zou ik niet eens bijles willen geven als ik de mogelijkheid heb...
Beter bedenkt TS een plannetje om al die mensen uit de bijstand te halen, in plaats van op ze af te geven. Korten heeft geen zin, daar waren we inmiddels al achter. Iets met werkgelegenheid, begrotingstekort, bankenfraude, crisis, kwantiteit versus kwaliteit...?quote:Op maandag 21 mei 2012 13:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:
5 jaar havo staat niet gelijk aan 5 jaar vwo. Niveau havo is veel lager, daarnaast is vwo langer en hbo p stelt niets voor. Eisen aan die route zullen ook wel een keer aangescherpt worden. Daarnaast wordt bij een sollicitatie mensen met volledig uni verkozen boven hbo+1jaar master uni. Ken mensen die daar nu tegenaan lopen.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:58 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Waarom zou ik VWO doen als ik precies op dezelfde leeftijd als een VWO'er begin met mijn universitaire bachelor. Ik heb dan ook nog eens al 1 jaar juridische kennis.
5 jaar havo + 1 jaar HBO-P -> Uni
6 jaar vwo -> Uni
Mensen die dit niet zien !
Mwah ik ben ook op bepaalde punten vrij rechts (hoewel ik een hekel heb aan links - rechts denken, ik vind het achterhaald) , maar wat TS stelt is gewoonweg dom, het is pure onwetendheid en een gebrek aan levenservaring. Hij heeft nog geen fuck bereikt in het levenquote:Op maandag 21 mei 2012 13:30 schreef Gewas het volgende:
Iedereen die links is hippie noemen, uitkeringstrekkers belachelijk maken en dan ook nog neerbuigend doen over timmerlui.
Een echte rechtse denker.
Ik haalde even alle rechtsen over 1 kam...quote:Op maandag 21 mei 2012 13:39 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Mwah ik ben ook op bepaalde punten vrij rechts (hoewel ik een hekel heb aan links - rechts denken, ik vind het achterhaald) , maar wat TS stelt is gewoonweg dom, het is pure onwetendheid en een gebrek aan levenservaring. Hij heeft nog geen fuck bereikt in het leven.
Eeeej mattie, gooi ook maar drie frikandellen voor mij in het vet, dan breng ik de Schultenbrau.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:55 schreef kikoooooo het volgende:
[ afbeelding ]
Waarheid.
Opgelost slotje. Ik slinger de frituurpan weer even aan.
Wie is dan eigenlijk slim? Juist degene die zijn geld "verdient" op de weg met de minste weerstand, de bijstandstokkie dus.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:03 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Ze maken misbruik van de maatschappij en lachen stilletjes om mensen zoals je vader.
Omdat ze bijsterder dan de meeste belastingbetalers zijn, kunnen we hier misschien wel spreken van bijstandsondernemers?quote:Op maandag 21 mei 2012 15:14 schreef Goedgeleid het volgende:
Wie is dan eigenlijk slim? Juist degene die zijn geld "verdient" op de weg met de minste weerstand, de bijstandstokkie dus.
quote:Op maandag 21 mei 2012 15:03 schreef pocketcalculatoroperator het volgende:
[..]
Eeeej mattie, gooi ook maar drie frikandellen voor mij in het vet, dan breng ik de Schultenbrau.![]()
quote:Op maandag 21 mei 2012 21:54 schreef Piger het volgende:
Los van het gebash op ts: mensen met een bijstandsuitkering hebben het verre van zwaar, vrijwel iedereen krijg een langdurigheidstoeslag en dat is icm met maximale huurtoeslag en zorgtoeslag een best net inkomen, waar je best goed van rond kan komen.
Dat de helft niet om kan gaan met geld is geen reden om te zeggen dat je te weinig geld krijgt.
TS is jaloers dat hij niet thuis kan zitten luieren van zijn vaders geld.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:03 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Ze maken misbruik van de maatschappij en lachen stilletjes om mensen zoals je vader.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |