Goed bezig!quote:Op maandag 21 mei 2012 00:12 schreef IbeBen het volgende:
Bam, vandaag les 10 van Evy gelopenGing lekker, conditie en uithoudingsvermogen gaan prima vooruit zo
inderdaad....hier vandaan is het dichtsbijzijnde stoplicht 35km dus voor mij geen probleem.quote:
dit dus...enne, de aanhouder wint!quote:
inderdaad, geeft na afloop altijd een heerlijk voldaan gevoel.quote:Op maandag 21 mei 2012 01:04 schreef SEMTEX het volgende:
toch blij dat ik weer gegaan benEn mijn rooster voor komende week is weer hardloop vriendelijk.
ja dat weet ik?quote:Op zondag 20 mei 2012 22:07 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
En das erg?
Overigens is een negative split een snellere tweede helft ipv een snellere eerste helft. Dat noemen ze een positive split. Key is dat je jezelf spaart in het eerste deel en daarna nog versnelt.
De meeste mensen lopen positive splits overigens.
Jij hebt ook meer met Hello, goodbye, dan met BN'ers in de jungle?quote:Op zondag 20 mei 2012 18:24 schreef xzaz het volgende:
[..]
En BN'ers zijn wel boeiend? Die maken we boeiend omdat er continue nieuws van gemaakt wordt. Jochem loopt 5km, ja zo doen Ali, Jan Klaas, Piet en honderde andere ook.
Verhalen achter 'normale' mensen zijn juist wel boeiend kijk maar naar programma's zoals Man Bijt Hond ed. Maar goed, mijn 2 cents
Tenminste ik ben altijd wel benieuwd waarom sommige familie leden hun geliefden opwachten en dat hij of zij huilend de finish overkomt. Ik heb alleen de ballen niet om te vragen wat de reden is![]()
Zo'n opbouw zou bij mij echt niet werken, ik weet zeker dat ik de laatste paar km echt niet mn topsnelheid zal bereiken, dus ik zou het eerder andersom doen. Misschien moet je een paar keer intervallen op die tijd van 6.02, dat je er een piramideloopje van maakt.quote:Op maandag 21 mei 2012 05:59 schreef Viking84 het volgende:
Is dit een goeie opbouw of kan ik langzaam en sneller beter afwisselen?
1 6.20
2. 6.18
3. 6.16
4. 6.14
5. 6.12
6. 6.10
7. 6.08
8. 6.06
9. 604
10. 602
Gemiddeld 6.11 dus heb klein beetje speling voor 6.12
Als je het andersom doet loop je een positive split en dat schijnt juist een negatief effect te hebben op het eindresultaat. Heb ik vorige week ook gemerkt...quote:Op maandag 21 mei 2012 07:56 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Zo'n opbouw zou bij mij echt niet werken, ik weet zeker dat ik de laatste paar km echt niet mn topsnelheid zal bereiken, dus ik zou het eerder andersom doen. Misschien moet je een paar keer intervallen op die tijd van 6.02, dat je er een piramideloopje van maakt.
Ow, ik ben het juist andersom gewend. Ik ben wel eens voor mijn doen 'langzaam' gestart, maar kwam bij lange na niet aan mijn toptijd, ik ben een bijtertje, de laatste kilometers kan ik wel een tempo vasthouden op karakter, maar niet meer versnellen... Balen van je scheenbeen... hopen dat het met rust over gaat.quote:Op maandag 21 mei 2012 08:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als je het andersom doet loop je een positive split en dat schijnt juist een negatief effect te hebben op het eindresultaat. Heb ik vorige week ook gemerkt...
Oei, ik heb last van m'n scheenbeen. Toch overbelast. Niet zo gek: vorige week 33 km gelopen, terwijl ik max 20 gewend ben. Dus rest van de week maar even rustig aan en dan volgend weekend een rustig rondje van 10.
Ik loop eigenlijk nooit op tijden, maar op mn lijf, als ik begin zet ik Endomondo aan op de telefoon, die gaat mn zak in en komt er pas uit als ik klaar ben. Verder probeer ik gewoon goed naar mn lijf te luisteren en dat gaat bij mij altijd goed, merk soms wel dat ik langzamer in sommige weertypen, maar heb eigenlijk nog nooit echt in mega benauwd weer gelopen...quote:Op maandag 21 mei 2012 08:29 schreef Bisamrat het volgende:
Vanavond weer 5km lopen, maar niet meer direct na het werk, want dat is te slopend met dit weer. Uurtje of 20:00 uur lijkt me wel wat (als het droog is).
Loopt de rest nog op hun 'normale' tijden of passen jullie het ook een beetje aan met dit benauwde weer?
Ik blijf gewoon op normale tijd lopenquote:Op maandag 21 mei 2012 08:29 schreef Bisamrat het volgende:
Vanavond weer 5km lopen, maar niet meer direct na het werk, want dat is te slopend met dit weer. Uurtje of 20:00 uur lijkt me wel wat (als het droog is).
Loopt de rest nog op hun 'normale' tijden of passen jullie het ook een beetje aan met dit benauwde weer?
Benno?!quote:Op maandag 21 mei 2012 00:12 schreef IbeBen het volgende:
Bam, vandaag les 10 van Evy gelopenGing lekker, conditie en uithoudingsvermogen gaan prima vooruit zo
Dat is misschien wel het beste iddquote:Op maandag 21 mei 2012 08:39 schreef Jagärtrut het volgende:
Zou je niet wat stabieler willen lopen vik, een constanter tempo? Dat je zeg maar continue rond de 6:11 gaat zitten?
Met je batman beltquote:Op maandag 21 mei 2012 08:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik blijf gewoon op normale tijd lopen. Als het in Amersfoort 25 graden is over 3 weken (goed mogelijk), dan moet ik dat ook trekken. Zorg gewoon dat ik veel water bij me heb dan.
Ik probeer niet te veel na te denken over mn tijden, daarom ben ik ook blij dat ik mn tijden niet zichtbaar heb tijdens mn trainingen. Ik loop gewoon op mn lijf, probeer mn duurlopen wat rustiger te doen, dan ik mn 5 km trainingen deed, voelt raar, maar schijnt te werkenquote:Op maandag 21 mei 2012 08:43 schreef Viking84 het volgende:
Overigens denk ik dat de tijden op zich wel haalbaar zijn, maar dat ik niet steeds sneller moet gaan. Dus langzaam, wat sneller, wat sneller, wat langzamer en na 5 km weer hetzelfde. Best lastig om zo een goeie opbouw voor jezelf te maken, meh. Denk dat ik toch weer te snel van start ga, omdat ik toch bang ga zijn dat ik het in de tweede helft niet goed kan maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |